Lediga jobb i Stockholm
Sök totalt 12445 lediga jobb i Stockholm! Upptäck spännande karriärmöjligheter i Sveriges huvudstad och låt oss hjälpa dig att hitta din drömposition.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Stockholms stad har ett revisionskontor som på uppdrag av och i nära samverkan med de förtroendevalda revisorerna granskar stadens verksamheter. Revisionsuppdraget är ett av landets största inom offentlig verksamhet och omfattar Stockholm stads verksamheter inom både nämnder och bolag. Du kommer till en arbetsplats där du blir en del av ett kvalificerat team! På revisionskontoret arbetar idag drygt 20 personer. Här möts ekonomer, socionomer, samhällsvetare och andra kompetenser för att granska och analysera stadens verksamheter. Räkenskapsrevision utförs av auktoriserade revisorer respektive konsulter. Vi erbjuder Hos oss får du ett utmanande och lärorikt arbete som ger dig fördjupad kunskap i angelägna frågor för samhälle och individ. Du erbjuds ett kvalificerat och varierat arbete med goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vi har en vision om att genom vår kunskap, erfarenhet och engagemang utveckla stadens verksamhet, men även den kommunala revisionen i Sverige. Revisionskontoret har lokaler på Kungsholmen strax intill Stockholms Stadshus. Vi arbetar huvuddelen av vår arbetstid på kontoret eller ute i verksamheten. Vi har flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Din roll Våra granskningar omfattar all verksamhet som staden ansvarar för – från fastighetsförvaltning, framkomlighet i trafiken, investeringar till omsorg om barn och äldre och mycket mera. Vi roterar uppdragen, vilket betyder att du har möjlighet att lära nytt inom flera områden. Det vi granskar och analyserar är bland annat hur väl stadens nämnder och bolag arbetar för att uppnå de mål som kommunfullmäktige beslutat och om lagar och styrdokument följs. Just nu har vi behov av att främst stärka vårt team inom områdena samhällsbyggnad, ekonomistyrning och ekonomisk analys. Du kommer att, både självständigt och tillsammans med andra ansvara för planering, genomförande och avrapportering av olika granskningar. En viktig del i ditt arbete är att verka för en god dialog med företrädare för de nämnder och bolag som du granskar samt med våra uppdragsgivare, stadens förtroendevalda revisorer. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: Akademisk utbildning inom ekonomi, samhällsvetenskap, samhällsbyggnad eller annan för verksamheten relevant utbildningsbakgrund. Flerårig erfarenhet av kvalificerad utvärdering/verksamhetsrevision eller annan typ av arbete som vi bedömer som relevant, t. ex som projektledare från större offentlig organisation. Flerårig erfarenhet av offentlig verksamhet. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Meriterande med: Utbildning med inriktning mot företagsekonomi, förvaltningsekonomi Erfarenhet av utredning inom ekonomistyrning, samhällsplanering, samhällsbyggnad Meriterande med erfarenhet av kommunal eller regional verksamhet Vi söker i första hand dig som har flerårig erfarenhet inom ovanstående områden. Har du kortare erfarenhet, eller annan erfarenhet som kan vara intressant för tjänsten, är du förstås också välkommen att skicka in din ansökan. Övrigt Vi hoppas att vi fångat ditt intresse, varmt välkommen med din ansökan! Läs gärna mer om Revisionskontoret här:( https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/fackforvaltningar/revisionskontoret/ ) Intervjuer kommer ske löpande. Rekryteringsprocessen omfattar intervjuer, arbetspsykologiska tester och referenstagning. Provanställning kan förekomma. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga. Vi rekryterar utan det personliga brevet, i denna rekrytering, för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Taxiförare sökes i Stockholm jobbeskrivning Vi söker efter dagar, kvällar, nätter förare som önskar att jobba heltid eller deltid och helger. Vi erbjuder flexible arbetstider inom uber och bolt med omgående start. Taxilegitimationen är ett krav Kontakt person via tel :0737778737 0700900004 Jobbtyp: Heltid, Deltid, Visstid, Extrajobb, Vikariat Lön: 30 000,00kr - 40 000,00kr per månad Förväntad arbetstid: 40–50 per vecka Annan ersättning: Bonus Uppstartsbonus Flexibelt språkkrav: Svenskkunskap krävs inte Schema: Dag Helgarbete förekommer Kväll Måndag till fredag Natt Skiftarbete Varje helg Övertid Licens/certifiering: Taxiförarlegitimation (Meriterande) Arbetsort: Personligen Bilkategori nivå: Komfort RAV4 Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Företag är ett av de företag som länge har varit anslutna till Uber, Bolt, Taxijakt Stockholm. Företaget letar nu efter ett förare för Heltid. Som taxichaufför kommer du att: kan vara ansvarig för att bilen är i trafik och aktivt arbetar för största möjliga intjäningsmöjlighet. Krav: - Identifiering av taxiutbildning - Taxi-ID
Do you want to join a company that’s revolutionizing the sports tech industry, where everyone is driven by the product and the goal to make a global impact? At 360Player, you’ll have the opportunity to be part of a growing team and have a great potential for personal development. About the role As a Backend Developer at 360Player, you’ll will have an important role in developing innovative software that sets the standard for quality and design. You’ll work on the core platform that sports clubs, worldwide, use to manage their finances, operations, and player development. Your work will play an important role in improving the daily experience for everyone in a sports club. —management, coaches, players, and parents. You’ll be involved in every stage of development, from design to deployment, helping to shape the future of sportstech. You will drive the work forward and set up processes and workflows for the team, with a focus on Infrastructure-as-Code (Terraform), automation, integrations as well as developing new services. Is this you? We believe you have a broad background, preferably with experience from working in a product company. You are curious and have a strong drive to learn new technologies. An interest in sports is a plus, but not required. You have: Proven work experience as a Backend Developer, Software Engineer or Software Developer with proficiency in multiple programming languages, particularly Go. Experience in building and maintaining scalable back-end systems that handle large data volumes and high traffic. Deep understanding of relational databases, especially SQL Server, with experience in optimizing and designing complex database solutions. Ability to identify and resolve performance issues, as well as optimize applications for speed and efficiency. Additional required Technical Skills: Docker, Redis, CI/CD, Git, and Cloud services (Azure). 360Player is an international organization, so fluency in English, both spoken and written, is essential. Interested to learn more? In this recruitment, 360Player is collaborating with IDG Recruitment. If you have any questions, please contact Maria Widegren, Recruitment Consultant at +46 73-423 1550, [email protected]. To apply, kindly do it with your CV or LinkedIn profile and we will get back to you as soon as possible. Selection and interviews are ongoing. About 360 Player 360Player is an innovative company within sports technology with headquarters in Stockholm, Sweden. We provide an all-in-one platform for sports organisations, where all sporting operations and administrations can be done in one place. We are passionate about the development of the organisation as well as the individual athlete. Today we are an international organisation growing all over the world. Learn more: 360Player
Hufvudsta Gård Boutique House är en magisk plats för konferenser, affärsluncher, representationsmiddagar, matlagningskurser och events, känt för sin vackra miljö och sitt förstklassiga kök. Dagtid serveras frukost, fika, lunch samt eftermiddagskaffe med stor kakbuffé. På kvällarna erbjuder vi affärsmiddagar och matlagningsaktiviteter för företag. Alla måltider på Hufvudsta Gård lagas från grunden med bästa tänkbara råvaror och med mycket grönt. I första hand väljer vi ekologiskt och närproducerat. Vi tar stort ansvar för den mat vi serverar med hänsyn till vår miljö, våra gäster och våra medarbetare. Vi stödjer kampen för renare världshav och försöker aktivt minska vår användning av plast. Vi arbetar i ett öppet kök med mycket gästkontakt och det gillar vi! Vi söker nu kockar för matlagningskurser och events på konsultbasis Då vi får allt fler förfrågningar på matlagningar och events söker vi nu extra kockar på konsultbasis för matlagningskurser men även för produktion och service vid luncher och middagar. Du som söker ska vara en driven och självständig person med ett brinnande intresse för mat och dryck och du gillar att dela med dig av din passion till kollegor och gäster. Du har inga problem att tala inför grupper på både svenska och engelska. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du verkligen brinner för mat, dryck och service. För dig är kockyrket inte bara ett jobb, utan en livsstil. Arvode enligt överenskommelse. Lön eller mot faktura fungerar båda. Är du den vi söker? Hör av dig nu!
Vi söker en ost/charkkunnig person som vill jobba i vår delibutik. Trevlig och familjär butik på Hammarbyhöjden som öppnade i juni-2024, Stockholms senaste söder om söder. Du behöver ha erfarenhet av att jobba med ost och chark och gärna kassavana, samt flytande i svenska både tal och skrift. Arbetstid kan vara 50-100% Välkommen in med din ansökan via mail
Negota söker nu en jurist i Göteborg och/eller Stockholm med omnejd för ett mycket spännande uppdrag hos kunder. Vill du få möjlighet att hjälpa en av Norges ledande konsultbyråer inom tillverknings- och produktionsavtal (contract managment) att etablera sig på svensk mark? Då kan den här tjänsten vara något för dig. Om Negota Negota är en norsk konsultbyrå nischad inom Contract Management och du kommer att vara anställd i Negotas svenska dotterbolag. Negota är en del av XPartners, en koncern med mer än SEK 2,3 miljarder i omsättning och över 1 200 anställda. Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning där delar av din tid är dedikerad till arbete som konsult hos någon eller några av våra kunder. Därutöver kommer du att bidra till att bygga upp verksamheten inom Contract Management. Tjänsten kräver att du har möjlighet att utgå från Göteborg og/eller Stockholm med omnejd. Arbetet hos kund kommer att ha tydligt fokus på Contract Management men även inslag av rollen som In-house Counsel kommer att förekomma. Vem är du? Vi tror att du är en skicklig jurist som har arbetat in-house inom bygg, anläggning, energi eller infrastruktur i 2–5 år. Du är väl bekant med vanligt förekommande standardavtal som t.ex. ABT 06, AB 04, Orgalim och FIDIC, samt generella tillverknings- och produktionsavtal. Genom dina tidigare erfarenheter har du blivit en skicklig förhandlare med stor vana av att arbeta med genomförande, ändringar och uppföljningar av stora kontrakt och projekt. Som person trivs du med att självständigt driva säljarbete och bygga affärer. Du kan också enkelt skapa och bibehålla struktur eftersom dina ledord är ordning och reda. Därtill gillar du mötet med nya människor och trivs med minglet vid kaffemaskinen. Det är lika viktigt för dig att vara en omtyckt kollega och lagspelare som att leverera ett bra jobb. Ansökan Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag eftersom urval sker löpande. Rekryteringsprocess hanteras av UNSQUARE, som är ett modernt och personligt konsult- och rekryteringsbolag nischat inom Legal & Compliance. Läs mer om UNSQUARE på www.unsquarelaw.com. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Pål Are Sund, Managing Partner på Negota på tel. +47 9510 20 94 eller via e-post: [email protected].
Negota söker nu en jurist i Göteborg och/eller Stockholm med omnejd för ett mycket spännande uppdrag hos kunder. Vill du få möjlighet att hjälpa en av Norges ledande konsultbyråer inom tillverknings- och produktionsavtal (contract managment) att etablera sig på svensk mark? Då kan den här tjänsten vara något för dig. Om Negota Negota är en norsk konsultbyrå nischad inom Contract Management och du kommer att vara anställd i Negotas svenska dotterbolag. Negota är en del av XPartners, en koncern med mer än SEK 2,3 miljarder i omsättning och över 1 200 anställda. Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning där delar av din tid är dedikerad till arbete som konsult hos någon eller några av våra kunder. Därutöver kommer du att bidra till att bygga upp verksamheten inom Contract Management. Tjänsten kräver att du har möjlighet att utgå från Göteborg og/eller Stockholm med omnejd. Arbetet hos kund kommer att ha tydligt fokus på Contract Management men även inslag av rollen som In-house Counsel kommer att förekomma. Vem är du? Vi tror att du är en skicklig jurist som har arbetat in-house inom bygg, anläggning, energi eller infrastruktur i 2–5 år. Du är väl bekant med vanligt förekommande standardavtal som t.ex. ABT 06, AB 04, Orgalim och FIDIC, samt generella tillverknings- och produktionsavtal. Genom dina tidigare erfarenheter har du blivit en skicklig förhandlare med stor vana av att arbeta med genomförande, ändringar och uppföljningar av stora kontrakt och projekt. Som person trivs du med att självständigt driva säljarbete och bygga affärer. Du kan också enkelt skapa och bibehålla struktur eftersom dina ledord är ordning och reda. Därtill gillar du mötet med nya människor och trivs med minglet vid kaffemaskinen. Det är lika viktigt för dig att vara en omtyckt kollega och lagspelare som att leverera ett bra jobb. Ansökan Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag eftersom urval sker löpande. Rekryteringsprocess hanteras av UNSQUARE, som är ett modernt och personligt konsult- och rekryteringsbolag nischat inom Legal & Compliance. Läs mer om UNSQUARE på www.unsquarelaw.com. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Pål Are Sund, Managing Partner på Negota på tel. +47 9510 20 94 eller via e-post: [email protected].
Om jobbet Laglappen har funnits på nätet i 5 år och finns idag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Nu söker vi en person som kan hjälpa oss översätta laglappen.se till nederländska. Krav: För att fungera bra för uppdraget behöver du ha nederländska som modersmål men du behöver även tycka det är kul att skriva. Du behöver även behärska svenska i tal och skrift. Önskemål: Dessutom hjälper det oss väldigt mycket om du tycker det utbud vi har är intressant och faktiskt rätt smart. Vi lägger stor vikt vid levande texter men framförallt ärliga beskrivningar. Önskemål men inget krav: Har du jobbat med översättning är det ett plus. Har du dessutom arbetat med sökord är det ett större plus i kanten. Var är arbetsplatsen?: På distans. Hur du ansöker: Skriv gärna vad du gör idag, om du har tidigare erfarenhet av översättning. Skriv även hur många timmar i veckan du kan avsätta för detta projekt.
Föreställ dig de mest avancerade elektronikprodukterna som finns – och tänk sedan ett steg längre. Med banbrytande produktionslösningar ligger Mycronic i absolut framkant av elektronikindustrin och skapar några av världens mest innovativa produkter. Samtidigt är Mycronic ödmjuka inför att framgång bygger på passion – för affärer, för teknik och, framför allt, för människor. Mycronic är inne i en spännande expansionsfas, och för att lyckas med detta söker de personer som vill vara med på denna resa. Har du några års erfarenhet inom PCBA-utveckling, FPGA/VHDL-programmering och vill jobba i ett företag med ett trevligt arbetsklimat och med utveckling av världsledande avancerade produkter? Då är detta för dig! OM TJÄNSTEN Mycronic är ett globalt högteknologiskt företag med visionen att vara den mest pålitliga partnern till skaparna av morgondagens elektronik vars innovativa lösningar har utvecklat och tillverkat maskiner för elektronik och displaytillverkning i över 50 år. Mycronic fortsätter växa inom ett växande utbud av branscher och divisionen Pattern Generator (PG) har en unik position på marknaden som världens främsta leverantör av maskritare för tillverkning av avancerade fotomasker vilka i sin tur används vid tillverkning av högupplösta skärmar och mikroprocessorer. Alla skärmar med hög upplösning du ser, oavsett om det är TV, telefon, surfplatta, Apple Watch etc. så är Mycronics maskiner en del av tillverkningsprocessen – och det är utvecklingen av dessa maskiner som du kommer att arbeta med. Här blir du en del av ett blandat team om runt 20 personer, både seniora och juniora medarbetare varav ett par personer som jobbar med PCBA-utveckling. Förutom ditt närmsta team samarbetar du även med andra team inom exempelvis mekatronik, mjukvara, optik, mekanik, installation och service. Du erbjuds: * Arbete i ett bolag med en vänlig, hjälpsam, inkluderande och innovativ företagskultur * Mycket goda möjligheter att utvecklas såväl i din roll som inom Mycronic i stort * Arbete i ett företag som satsar på ett starkt ledarskap * Ett introduktionsprogram för nyanställda på Mycronic PG så att du blir bekant med bolaget, PG-produkterna och våra gemensamma verktyg och arbetssätt En hälsning från din framtida närmsta chef Hej! Jag heter Ylva och är chef för PG Electronics. Vi är ett engagerat team med en stor passion för teknik och drivs av att hitta tekniska lösningar som möter våra kunders behov och högt ställda krav. Då vi arbetar med hårdvara är vi oftast på kontoret och i våra labb, vilket har skapat en bra sammanhållning där vi både utvecklar och stöttar varandra i det dagliga arbetet och utmaningar. På huvudkontoret i Täby finns både produktion och elektroniklabb vilket gör att du kommer jobba nära produkterna du utvecklar. Som ledare ger jag utrymme att ta egna initiativ och förväntar mig ansvar och engagemang. Mitt mål är att coacha och stötta mina medarbetare i att ständigt utmana sig själva och utvecklas både som individer och som medarbetare. Jag kommer att finnas där som bollplank för alla typer av frågor, från stöd i övergripande tekniska beslut till att hitta nya sätt att lösa utmaningar, men också fungera som ett stöd i mjuka frågor. Arbetsuppgifter Som PCBA-designer, FPGA/VHDL-programmerare kommer du... * Arbeta i hela utvecklingskedjan, från krav till verifierad design och implementation på system. * I projektform arbeta både inom PG Electronics och i tvärdisciplinära projektteam. * I projektform arbeta med nyutveckling, produktunderhåll, intern- och kundsupport. * I verktyget Altium utveckla avancerad elektronik med eller utan programmerbara kretsar samt arbeta fram tillhörande tillverkningsunderlag och dokumentation. * Utveckla avancerad elektronik med höga krav på bl.a. prestanda, kvalitet och producerbarhet. * Programmera FPGA-kretsar (VHFL) och andra programmerbara kretsar. * Utföra avancerad problemlösning av egen design, på funktions- och systemnivå. * Arbeta hands-on med utveckling, problemlösning och verifiering av hårdvara. * Tillsammans med teamet kontinuerligt vidareutveckla och underhålla PG:s elektronikplatform och kontinuerligt utveckla och förbättra såväl arbetssätt som metoder och verktyg. * Dagligen använda Altium som designverktyg och Git för versionskontroll samt ARAS som PLM-system (Product Life cycle Managment). VI SÖKER DIG SOM I denna rekrytering kommer vi, förutom din tekniska kompetens, lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och intresse för Mycronic som företag. Du har ett stort driv och ett intresse för att grotta ner dig i teknisk problemlösning och gillar att jobba hands on. Du lockas av kluriga utmaningar och är mån om att bidra med din kompetens och att ni som team ska komma framåt tillsammans. Utöver det har du * En högskole- eller civilingenjörsutbildning inom elektronik, fysik eller liknande. * Minst några års arbetslivserfarenhet av PCBA-design av digital elektronik. * Erfarenhet av FPGA-utveckling och VHDL-programmering. * Goda kunskaper i svenska och mycket goda kunskaper i engelska då båda språken används i arbetet. Övrig information * Start: Enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid * Placering: Täby * Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryteringskonsult Johanna Sörell, [email protected] samt Rekryteringskoordinator Minna Loosaar, [email protected] * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mycronics önskan är att alla frågor kring tjänsten går till Academic Work. Rekryteringsprocessen * Telefonintervju med Academic Work * Problem- och personlighetstest * Djupintervju med Academic Work * Intervjuer med Mycronic * Referenstagning + beslut Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Mycronic på deras hemsida: https://www.mycronic.com/
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 12445 jobb