Lediga jobb i Stockholm

Sök totalt 11982 lediga jobb i Stockholm! Upptäck spännande karriärmöjligheter i Sveriges huvudstad och låt oss hjälpa dig att hitta din drömposition.

Verksamhetsspecialist fysisk säkerhet i Stockholm
Försäkringskassan
Lednings- och organisationsutvecklare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Enheten lokaler och fysisk säkerhet är en del av Försäkringskassans verksamhetsstöd och ansvarar för etablering, förvaltning och avveckling av Försäkringskassans lokaler. Detta innefattar även den fysiska säkerheten kopplat till myndighetens fastigheter. Enheten är en rikstäckande organisation med ca 13 anställda, totalt för myndigheten är vi ca 14 000 medarbetare fördelade över hela landet. Utredningar, analyser och teamarbete Som verksamhetsspecialist med inriktning mot fysisksäkerhet är du tillsammans med 5 kollegor, vår expert och kravställare vid nyetableringar och ombyggnader av kontor när det gäller projektering och upphandling av fastighetssäkerhet över hela landet. Det kan gälla teknik såsom lås, brand-, inbrotts- och överfallslarm och dess rutiner. Som säkerhetsspecialist kommer du framför allt vara engagerad i etablering av nya kontor, medverka i bedömning av risk- sårbarheter vid nyetableringar och ombyggnationer av lokaler, men även agera rådgivare under förvaltningsfasen. Du kommer stödja chefer och medarbetare i frågor avseende fysisk säkerhet, inför, under och efter ombyggnationer eller nyetableringar, samt ta fram rutiner, informera och utbilda i dessa frågor. Du kommer även att arbeta med säkerhetsskydd och civil beredskap kopplat till våra lokaler. Vår enhet arbetar aktivt med att skapa en god teamkänsla där vi prestigelöst hjälper och stöttar varandra mot bästa resultat. Arbetsglädje och trivsel är en förutsättning för ett hållbart arbetsliv. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som  • har examen från högskola/universitet med inriktning mot fysisk säkerhet, säkerhetsskydd och byggnadsteknik eller erfarenheter/kvalifikationer som kan anses likvärdiga • har dokumenterad kunskap om Stöldskyddsföreningens normer inbrottsskydd-Byggnader och lokaler (SSF 200) och larmklasser (SSF 130) • har dokumenterad kunskap om fysisk fastighetssäkerhet så som larm, passerkontroll, lås, utrymning • har erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskydd • har erfarenhet av att upprätta risk- och sårbarhetsanalyser • har ett högt säkerhetstänk, analytisk förmåga, är noggrann och strukturerad och kan arbeta självständigt så väl som i team • är professionell, har en stark drivkraft och ett stort engagemang • snabbt kan sätta dig in i olika problemställningar och ser till helheten • har förmåga och trivs att arbeta med flera olika projekt och arbetsuppgifter samtidigt • har god kommunikativ förmåga • har B-körkort. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att ha arbetat med civil beredskap • har erfarenhet av att jobbat med motsvarande uppgifter inom offentlig sektor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. En anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. Svenskt medborgarskap krävs i denna tjänst. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. Placeringsort: Stockholm. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Rebecca Frisk, 010-113 71 03 (för frågor om tjänsten, har semester 16 juli - 15 augusti). HR-specialist: Laila Blomquist Eriksson, 010-111 34 57, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen, har semester 1 juli-7 augusti). ST: Marita Lantto, 010-119 5248, Saco-S: Karoline Mellgren, 010- 116 93 36 , Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Observera att annonsering är under semesterperiod. Vi kommer att gå igenom urvalet när vi är tillbaka i tjänst. Intervjuer kommer därför att ske under vecka 35. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Controller för HR-avdelningen i Stockholm

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. HR-avdelningen ansvarar för och driver myndighetens arbetsgivarpolitik samt ansvarar för myndighetens kompetensförsörjning. Detta omfattar områden som arbetsrätt och kollektivavtal, arbetsmiljö, chef- och medarbetarskap samt kompetensutveckling. HR stödjer chefer och ledningsgrupper inom alla typer av HR-relaterade frågor. HR-avdelningen på Försäkringskassan söker nu en engagerad och analytisk controller till avdelningen HR-stab. Du får flera nära kollegor, såsom HR-controllers, HR-specialister och verksamhetsutvecklare. I din roll kommer du stödja HR-chefer på olika nivåer. Våra cirka 200 medarbetare finns i Stockholm, Malmö, Göteborg och Östersund. Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att chefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du deltar även i områdets ledningsgrupper vid behov. I den här tjänsten kommer du förutom att arbeta med den finansiella uppföljningen, även att arbeta mycket med att utveckla vår HR-statistik så du behöver vara van att jobba med stora datamängder.  Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen gärna som civilekonom eller inom företagsekonomi eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet att utveckla statistik i olika system • har avancerade kunskaper i Excel • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom en större myndighet • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har goda kunskaper i OBIEE • har goda kunskaper UNIT4 • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg, Malmö, Östersund eller Linköping. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Susanne Engström, [email protected], 010-116 47 82. HR-specialist: Julia Johansson, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Siv Norlin, 010-116 96 76. Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 20 juli 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

Igår
Sista ansökan:
20 juli 2025
Vikariera som ämneslärare i SO

Ämneslärare i SO Vill du jobba som vikarie på olika skolor där du själv bestämmer vilka dagar du ska jobba. Då är jobbet hos oss på BILDA perfekt för dig. BILDA personal är ett auktoriserat bemanningsföretag med över 20 års erfarenhet av uthyrning och förmedling av vikarier till skolor och förskolor. Genom ett stort yrkeskunnande med hög kvalitet erbjuder vi våra kunder och personal ett genuint engagemang. BILDA är upphandlad leverantör i de flesta kommuner i hela stockholmsregionen. Att jobba som vikarie på BILDA innebär att du får ett utvecklande, kul och flexibelt arbete. Du bestämmer själv hur mycket eller lite du vill jobba. Genom BILDAs app kan du se och ansöka om alla uppdrag som matchar din profil. Brinner du för att arbeta med barn och unga samt vill vara med och utveckla deras olika förmågor? Vi på BILDA har ett ständigt behov av att anställa fler behöriga och obehöriga vikarier. Nu söker vi dig som vill jobba som ämneslärare i SO. Du kommer att arbeta på olika skolor i hela Storstockholmsområdet. Uppdragens längd varierar alltifrån en till flera dagar. BILDA har kollektivavtal, erbjuder en introduktionsutbildning samt löpande stöd och dialog med en tilldelad kontaktperson hos BILDA. Som ämneslärare i SO har du ansvar för en hel eller del av klass. Oftast finns lektionsplanering, men i de fall där lektionsplanering saknas är det viktigt att vara lösningsorienterad för att snabbt kunna skapa en så innehållsrik lektion för eleverna som möjligt. För att arbeta som vikarie behöver du: - Gymnasieexamen eller motsvarande - Tidigare arbetslivserfarenhet inom skola - Tala och skriva god svenska - Vana att leda/tala inför grupp Meriterande är om du: - Har relevant utbildning och/eller kunskap att undervisa i SO - Har erfarenhet av pedagogiskt arbete För att passa in i rollen som vikarie tror vi även att du har hög social kompetens, är flexibel samt van att ta egna initiativ. Du bör även trivas i en energisk miljö samt vara engagerad och ansvarstagande i ditt arbete. Det centrala i vikarierollen är även ditt stora intresse för att arbeta med barn och ungdomar. Tycker du att detta passar in på dig? Sök då tjänsten via vår hemsida eller klicka på “sök jobbet” här i annonsen. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post eller telefon. För att arbeta med barn behöver du enligt lag ha ett utdrag ur Polisen belastningsregistret. Via vår hemsida kan du hitta information och ladda ner blanketten "begäran om utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn inom skola & förskola” https://bildapersonal.se/konsult/ansok-konsult/ Beställ gärna belastningsregistret redan idag så går processen snabbare om du går vidare i rekryteringen. Vi ser fram emot din ansökan. Hälsningar Rekryteringsteamet på BILDA personal

Igår
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Erfaren sjuksköterska till IMA, Danderyds sjukhus
Danderyds Sjukhus AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du intresserad av avancerad akutsjukvård och är redo att ta nästa steg i din utveckling som sjuksköterska? Sök då till oss och var med på vår fortsatta resa som Sveriges största intermediärvårdsavdelning!  Vårt anställningserbjudande Vi erbjuder dig en lärorik arbetsmiljö med individuellt anpassad introduktion och möjlighet att arbeta med avancerad omvårdnad och behandling. Hos oss arbetar du med vård som gör skillnad för patienten och du arbetar i en miljö som är stimulerande och omväxlande.  Vi har flyttat in i en ny vårdbyggnad med moderna stora enkelsalar som har goda möjligheter till den övervakning våra patienter kräver. Som anställd på Danderyds sjukhus får du ersättning för sjukvård, ett friskvårdsbidrag på 5000 kr per år och tillgång till det välutrustade personalgymmet Lyftet för endast 540 kr per år. Du erbjuds personalparkering till förmånligt pris (gratis nattetid) samt personalbostad vid behov. Vi har förmånliga ersättningar för dig som är föräldraledig. Utöver det finns kvarstannandebonus, pension, semester, företagshälsovård, försäkringar och löneväxling. Allt om dina förmåner Arbetsbeskrivning Du arbetar i ett multiprofessionellt team och har hela tiden andra professioner i din närhet., IMA har en hög bemanning dygnet runt och som sjuksköterska vårdar du 2-3 patienter på ditt pass dygnet runt alla dagar i veckan. Patienterna som kommer till oss har ett stort övervakningsbehov, både visuellt och via monitorer. Till oss kommer man när man är i ett akut tillstånd som snabbt behöver behandlas. Vanliga tillstånd kan vara allvarlig sepsis , kraftig andningssvikt, olika förgiftningstillstånd, allvarliga elektrolytrubbningar m.m. Vi arbetar mycket med NIV, non invasiv ventilation, artärnålar, centrala infarter, olika drän, trakeostomi mm. De flesta av våra patienter kommer från larmrummen på akutmottagningen men de kommer även från IVA och andra delar av sjukhuset. Vårdtiden kan vara alltifrån ett par timmar till två dygn i snitt.  Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska med minst två års erfarenhet inom akutsjukvård. Meriterande är om du arbetat dina år inom intermediärvård, intensivvård eller annan akutvårdsavdelning som tillhör högre vården samt om du är specialistsjuksköterska inom för verksamheten relevant område. Personliga egenskaper Egenskaper vi värdesätter är nyfikenhet och viljan att utvecklas. Hos oss är det självklart med en lärande arbetsmiljö och att fråga en kollega vid behov är en självklarhet. Du har ett intresse av att möta patienter i det akuta skedet och har stor förmåga till relevant stresshantering och prioritering. Arbetet innebär mycket samarbete med andra varför det är viktigt att du uppskattar teamarbete. Du är noggrann och har en stor ansvarskänsla.  Övrigt  Du har möjlighet att välja om du vill arbeta dag/kväll eller treskift. Start omgående eller enligt överenskommelse.  Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vid rekrytering av medarbetare till verksamhet som kan komma att hantera barn och/eller ungdomar upp till 18 år tar vi utdrag ur belastnings- och misstankeregistret inför eventuell anställning. Om Danderyds sjukhus Danderyds sjukhus är ett av Sveriges största akutsjukhus med natur, vatten och t-bana runt knuten. Hos oss arbetar omkring 4500 medarbetare och vi tar emot 2000 studenter varje år. Här möts akutsjukvårdens puls med högkvalitativ vård och det nära omhändertagandet. Vi hjälper varandra och ger dig möjligheten att växa och utvecklas från student till erfaren medarbetare. Du som värnar patienten och du som vill driva patientnära forskning kommer trivas här. Danderyds sjukhus har en egen institution vid Karolinska Institutet vilket innebär ett omfattande uppdrag inom klinisk forskning och grundutbildning. Detta uppdrag är starkt integrerat med den kliniska verksamheten och sjukhusets utveckling. Vi vill vara en arbetsplats att längta till. Från och med den 1 januari 2025 är Danderyds sjukhus en förvaltning inom Akutsjukhusnämnden i Region Stockholm. https://www.ds.se/om-oss/om-ds/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025
Tjäna 200 kr/h & stöd barns framtid med Rädda Barnen!
Fundraising Byrån Stockholm AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vill du vara med och förändra barns liv? Vi söker passionerade och utåtriktade ambassadörer som vill representera Rädda Barnen på gator, torg, gallerior, butiker och tågstationer. Detta är din chans att arbeta för en global barnrättsorganisation som kämpar för barns rätt till trygghet, utbildning och en ljus framtid! Varför jobba med oss? Konkurrenskraftig lön: Fast timlön på 200 kr och chans till personlig och professionell utveckling. Gör skillnad: Inspirera människor att bli månadsgivare och bidra till att stödja utsatta barn i Sverige och världen. Flexibelt och meningsfullt: Arbeta 3–5 dagar i veckan med tider som passar dig (mån–fre 11:30–16:30, inkl. 25 min rast). Härlig gemenskap: Möt fantastiska människor, bygg relationer och arbeta i en målinriktad, stöttande miljö. Utveckling och karriär: Få utbildning och stöd från erfarna ledare, med möjlighet att växa till teamledare eller projektledare. Vem är du? Du är social, självgående och brinner för att skapa förändring. Du älskar att möta människor, är kommunikativ och trivs i en miljö där du kan inspirera andra. Erfarenhet av försäljning eller fundraising är ett plus, men inte ett krav – vi lär dig allt du behöver! Om Rädda Barnen: Rädda Barnen är en ledande barnrättsorganisation som arbetar för att ge barn en trygg uppväxt, utbildning och skydd. Genom vårt arbete påverkar vi beslutsfattare och sprider kunskap om barns rättigheter – ett livsviktigt uppdrag. Om oss som arbetsgivare: Vi är en etablerad insamlingsbyrå med över 30 års erfarenhet av fundraising i Sverige och internationellt. Sedan 2007 har vi samarbetat med över 40 ideella organisationer, alltid med fokus på kvalitet, givarvård och effektivitet. Vi är stolta över att göra skillnad – och vi vill ha dig med på resan! Redo att förändra världen med oss? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! Start omgående.

Igår
Sista ansökan:
4 juli 2025
Samverkanskurator till BUP Enhet för psykos och bipolär sjukdom

Är du intresserad av att jobba med intensiva insatser för barn och ungdomar med komplex psykiatrisk problematik? Sök då denna unika kuratorstjänst där socionomens specifika kompetens avseende samordning och stöd i ungdomens självständighet efterfrågas! BUP Sektion Intensiv öppenvård tar emot barn och unga med komplex barnpsykiatrisk symtombild som har en stor påverkan på funktionsnivån, ofta med behov av intensiv behandling och omfattande samverkan. Här ingår våra mellanvårdsenheter, Dagvård, Traumaenhet och DBT-team tillsammans med Enheten för psykos och bipolär sjukdom. Sektionen arbetar integrerat för att skräddarsy specialiserade behandlingsupplägg.  Nu söker vi förstärkning av en kurator till BUP Enhet för psykos och bipolär sjukdom. Enheten har som uppdrag att snabbt bedöma och behandla barn och unga med symtom inom psykos och bipolärspektrum, ett uppdrag som nu utökas för att samla och utveckla vården för patienter med svårbehandlad depression. Vår mottagning kännetecknas av högt engagemang för våra patienter och gott samarbete mellan medarbetarna. Vi är lokaliserade i fina ljusa lokaler vid Globen som vi delar med två av våra mellanvårdsenheter. Enhetens arbetssätt utgår från FACT (Flexibel Assertive Community Treatment) och kännetecknas av hög medicinsk kompetens, tillgänglighet, flexibilitet och personcentrerad vård. Arbetsuppgifter Som kurator hos oss arbetar du huvudsakligen med samordning av insatser som kan hjälpa familjen och kollegerna i teamet att navigera i en del ärenden där vårdgrannar, skola, socialtjänst och andra samverkanspartners kan komma att behöva stå för vissa insatser.  Mer specifikt kan det röra sig om att arbeta på ett konsultativt sätt mot både familjer och det professionella i teamet genom att hålla i SIP-möten samt koordinera insatser i de ärenden där enhetens vårdprofessioner inte räcker till för att säkerställa att patienter får tillgång till samhällets resurser. Du behövs också som samtalsledare för både enskilda familjer och större sammanhang, som t ex föräldragrupper.  Du kommer att arbeta i team med sjuksköterska, läkare, psykolog och arbetsterapeut och bistår med din specifika kunskap för att bevaka ungdomarnas och vårdnadshavarnas intressen. Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen och ett uttalat intresse för psykosocialt arbete och utveckling av kuratorsrollen som ett stöd i patienternas självständighetsutveckling. Du ska ha erfarenhet att arbeta med familjer i kris, gärna på systemisk, familjeterapeutisk grund.  Erfarenhet av till exempel FACT eller som case manager samt att du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator är meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av och kunskap om barn- och ungdomspsykiatri eller psykiatri, liksom erfarenhet av samordning, psykosocialt arbete. Personliga egenskaper Du har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt. Du trivs med att både lära och dela kunskap med kollegor och har ett pedagogiskt förhållningssätt till patienten och hens nätverk. Du är strukturerad och ser utvärdering och utveckling som en del av ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor i multiprofessionella team i en dynamisk lärandemiljö som också gör arbetet spännande och varierande, både på enheten och inom vår sektion. Hos oss får du en individuellt anpassad introduktion med mentor samt möjlighet till handledning. Vi har förmåner som tjänstepension, fri öppensjukvård, flextid, friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag om 5000 kr per år. Övrig information  Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss BUP Enhet för psykos och bipolär sjukdom är en del av BUP Stockholm. Barn- och ungdomspsykiatrin i Stockholm (BUP) erbjuder specialiserad psykiatrisk vård för barn och ungdomar under 18 år inom Stockholms län. Vi är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde som är en vårdgivare inom Region Stockholm. Tillsammans är vi inom BUP Stockholm drygt 1 200 anställda som varje år möter över 22 000 barn, ungdomar och deras familjer. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Handläggare - Arbeta med sakfrågor inom universitets- och högskoleområdet
Regeringskansliet
Planerare och utredare m.fl.

Universitets- och högskoleenheten, Utbildningsdepartementet Är du intresserad av att arbeta på Utbildningsdepartementet med universitets- och högskoleområdet? Universitets- och högskoleenheten söker handläggare som ska stödja regeringens arbete med högskolepolitiken.  Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Universitets- och högskoleenhetens verksamhetsområde är brett och berör en mängd olika sakfrågor inom universitets- och högskoleområdet, samt inom studiefinansiering. Inom verksamhetsområdet ingår statliga universitet och högskolor samt ett antal enskilda utbildningsanordnare inom högskoleområdet. Övriga myndigheter inom enhetens område är UHR, UKÄ och CSN. Enheten ansvarar också för det internationella arbetet inom sina områden, varför det också kan ingå att göra analyser utifrån ett internationellt perspektiv. Arbetsuppgifterna täcker flera områden: innovationsfrågor vid universitet och högskolor, styrning av enskilda utbildningsanordnare, frågor om hur AI påverkar lärosätena. I uppgifterna ingår också att vara myndighetshandläggare för ett eller flera lärosäten.  Arbetsuppgifterna kan också omfatta handläggning av övriga ärenden inom högskoleområdet. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.  Din bakgrund Vi söker dig som har en avslutad högskoleutbildning. Det anses meriterande om utbildningen har en samhällsvetenskaplig inriktning. Rollen kräver att du har minst fem års arbetslivserfarenhet av uppgifter av handläggande eller utredande karaktär. Det anses meriterande om du har erfarenhet av handläggande och utredande arbetsuppgifter inom Regeringskansliet. I tillägg är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att hantera arbetsuppgifter med kort framförhållning, exempelvis omvärldsstyrda händelser som behöver hanteras skyndsamt och som påverkar arbetsdagen. Arbetet kräver att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Det anses meriterande om du har kunskap om de regelverk som styr högskolan samt om du har god förståelse för arbetet i en politiskt styrd organisation. Dina egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig i din kommunikation och vara van att tala inför en mindre grupp. Eftersom arbetet präglas av många kontaktytor är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. I en omvärldsstyrd verksamhet som vår krävs en stor flexibel förmåga och du bör ha för vana att hantera flera olika frågor parallellt samtidigt som du snabbt kan ställa om utifrån verksamhetens behov. Vidare är det bra om du har förmåga och erfarenhet av att driva processer framåt. Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling och resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Läs mer på Medarbetarskap och ledarskap i Regeringskansliet - Regeringen.se Övrigt Tjänsten är ett vikariat mellan september 2025 - maj 2026. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om tjänsten och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Therese Ahlqvist eller biträdande enhetschef Mikaela Staaf. Fackliga kontaktpersoner är Karina Åbom-Engberg för ST och Lotta Bodelius för Saco. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan tillsammans med relevanta intyg i vårt rekryteringsverktyg senast den 22 juli, 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Utbildningsdepartementet ansvarar för frågor som rör förskoleverksamhet, förskoleklass, grundskola och övriga obligatoriska skolformer, skolbarnsomsorg, gymnasieskola, vuxenutbildning, folkbildning, universitet och högskola, forskning och studiefinansiering.

Igår
Sista ansökan:
22 juli 2025
Handläggare - Arbeta med sakfrågor inom universitets- och högskoleområdet
Regeringskansliet
Planerare och utredare m.fl.

Universitets- och högskoleenheten, Utbildningsdepartementet Är du intresserad av att arbeta på Utbildningsdepartementet med universitets- och högskoleområdet? Universitets- och högskoleenheten söker handläggare som ska stödja regeringens arbete med högskolepolitiken.  Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Universitets- och högskoleenhetens verksamhetsområde är brett och berör en mängd olika sakfrågor inom universitets- och högskoleområdet, samt inom studiefinansiering. Inom verksamhetsområdet ingår statliga universitet och högskolor samt ett antal enskilda utbildningsanordnare inom högskoleområdet. Övriga myndigheter inom enhetens område är UHR, UKÄ och CSN. Enheten ansvarar också för det internationella arbetet inom sina områden, varför det också kan ingå att göra analyser utifrån ett internationellt perspektiv. Arbetsuppgifterna är inledningsvis främst inriktade på frågor som rör styrning och ledning inom högskolorna samt det regelverk som styr tillträde till högre utbildning. I uppgifterna ingår också att vara myndighetshandläggare för ett eller flera lärosäten. Arbetsuppgifterna kan också omfatta handläggning av övriga ärenden inom högskoleområdet. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.  Din bakgrund Vi söker dig som har en avslutad högskoleutbildning. Det anses meriterande om utbildningen har en samhällsvetenskaplig inriktning. Rollen kräver att du har minst fem års arbetslivserfarenhet från statlig myndighet. Vidare anses det vara meriterande med aktuell erfarenhet av handläggande eller utredande arbetsuppgifter från ett lärosäte, som längst tre år tillbaka i tiden. Det är också meriterande om du har erfarenhet av handläggande och utredande arbetsuppgifter inom Regeringskansliet.  Du behöver ha kunskap om de regelverk som styr högskolan och den svenska förvaltningsmodellen. Det är också krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska. Det anses vara meriterande om du har goda kunskaper i engelska och kan utrycka dig väl i skrift, samt att du har god kunskap om hur det fungerar i en politiskt styrd organisation.  Dina egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig i din kommunikation och vara van att tala inför en mindre grupp. Eftersom arbetet präglas av många kontaktytor är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. I en omvärldsstyrd verksamhet som vår krävs en stor flexibel förmåga och du bör ha för vana att hantera flera olika frågor parallellt samtidigt som du snabbt kan ställa om utifrån verksamhetens behov. Vidare är det bra om du har förmåga och erfarenhet av att driva processer framåt Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling och resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Läs mer på Medarbetarskap och ledarskap i Regeringskansliet - Regeringen.se Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning på ca 12 månader. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om tjänsten och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Therese Ahlqvist eller biträdande enhetschef Mikaela Staaf. Fackliga kontaktpersoner är Karina Åbom-Engberg för ST och Lotta Bodelius för Saco. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan tillsammans med relevanta intyg i vårt rekryteringsverktyg senast den 22 juli, 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Utbildningsdepartementet ansvarar för frågor som rör förskoleverksamhet, förskoleklass, grundskola och övriga obligatoriska skolformer, skolbarnsomsorg, gymnasieskola, vuxenutbildning, folkbildning, universitet och högskola, forskning och studiefinansiering.

Igår
Sista ansökan:
22 juli 2025
Förskollärare till förskolan Oxenstiernan vid förskoleområde Årsta (tidsb.)
Stockholms kommun
Förskollärare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Vill du göra skillnad och vara en del i utvecklingen av en hållbar och likvärdig förskola i Enskede Årsta Vantör? Förskolans utbildning och undervisning genomsyras av våra styrdokument med särskilt fokus på barnets bästa i en hållbar värld. Vår utgångspunkt är mötet med barnen där barns delaktighet och inflytande blir vägledande i utbildningen. Kollegialt lärande är viktigt för oss där du får möjlighet att bidra med din kompetens utifrån uppdrag. Tillsammans bygger vi framtidens förskola. Vi söker nu en förskollärare till en tidsbegränsad anställning. Uppdraget varar från och med 11 augusti 2025 fram till 31 december 2025 med chans till förlängning. Välkommen till oss Område 5, kommunala förskolor består av 8 förskolor med unika karaktärer för varje förskola samtidigt som styrningen och ledningen är tydlig och enhetlig. Området består av 570 barn och 160 medarbetare. Vi arbetar mål- och resultatorienterat och strävar efter en likvärdighet i utbildningen. Målet är att erbjuda en likvärdig förskola för alla barn av hög kvalité. Det innebär att vi har ett fokus på att utveckla och möjliggöra för ett kollegialt lärande i olika forum och nätverk. Din roll Att arbeta som förskollärare innebär unika – och betydelsefulla – möjligheter att påverka och bidra till barns utveckling och lärande. Som förskollärare medverkar du till att en positiv och utvecklande miljö, med en god balans av omsorg och lärande, dagligen skapas för varje barn och för hela barngruppen. Det gör du genom att ansvara för det pedagogiska arbetet enligt förskolans styrdokument. Vår välorganiserade dagsstruktur utgår från barnens delaktighet och inflytande och utgör grunden för vårt pedagogiska arbete. Vår pedagogiska idé bygger på ett utforskande arbetssätt. Med hjälp av verktyg som observation, dokumentation och reflektion synliggör vi barns lärandeprocesser och tar ut riktning för nästa steg i det pedagogiska arbetet. Vi ser den pedagogiska dokumentationen som en självklar del i vårt systematiska kvalitetsarbete och vår verksamhetsutveckling. Som förskollärare i område 5 kommer du att verka i ett sammanhang där vi erbjuder olika mötesplatser och engagerar barnen i lekfulla och lärande utmaningar. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: Förskollärarutbildning samt en förskollärarlegitimation (alternativt inväntar din legitimation). Datorvana samt goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Förstår vikten av ett utforskande arbetssätt i undervisning med barnen. Förhållningssätt utifrån ett normkritiskt perspektiv  Du har kunskap och en idé om hur du tillsammans med dina kollegor ska förverkliga läroplanens mål och värdegrund. Ditt barnfokus är tydligt och återspeglas i ditt förhållningssätt i vardagen. Du har även kunskap om hur du synliggör och vidareutvecklar barns lärprocesser med hjälp av pedagogisk dokumentation. I din yrkesroll är du engagerad, professionell och initiativtagande. Du är också ansvarstagande och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Din samarbetsförmåga är mycket god och du är tillmötesgående i ditt bemötande av barn, vårdnadshavare och kollegor. Du hanterar konflikter på ett lyhört och konstruktivt sätt. Vidare har du god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift. Du tycker om att leda och motivera andra, och delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna. Din ansökan Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Operationssjuksköterska, natt till Barnoperation
REGION STOCKHOLM
Operationssjuksköterskor

Vill du vara med och göra verklig skillnad – på riktigt? Som operationssjuksköterska på Barnoperation i Solna får du möjligheten att bredda och fördjupa din kompetens inom högspecialiserad barnkirurgi. Här kombineras den avancerad vården med ett varmt engagemang och ett genuint patientfokus. Du blir en viktig del av ett erfaret team där vi tillsammans hanterar några av de mest komplexa fallen inom barnkirurgi. I en toppmodern operationsmiljö, med korta beslutsvägar och stort utrymme för din röst och din utveckling, får du möjlighet att både växa i din roll – och bidra till något större. Hos oss är varje ingrepp en livsviktig insats. Varje dag räknas. Varje barn räknas. Läs gärna mer om oss här.  Du erbjuds möjlighet att erhålla gedigen spetskompetens inom operation   god möjligheter till fördjupat engagemang inom ett utvalt ansvarsområde    vara en del av ett högspecialiserat team med interprofessionellt kunskapsutbyte tillsammans med våra opererande specialiteter korta beslutsvägar där allas åsikter räknas möjlighet till internationella uppdrag med ECMO-teamet goda möjligheter att påverka ditt arbetsschema fräscha lokaler lokaler med toppmodern operationsmiljö     Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten På Barnoperation i Solna utför vi bland annat högspecialiserad barnkirurgi/ortopedi, avancerad missbildnings-, tumör-, neonatal-, trauma- och neurokirurgi. Vi är en dygnet-runt-verksamhet med både elektiva och akuta flöden och samarbetar med BUVA, BIVA och NEO. Barnoperation är en del av Barn Perioperativ medicin och intensivvård (Barn-PMI). Vi ansvarar även för transporter av svårt sjuka patienter och vård på BIVA/ECMO. Här finns även möjlighet att som operationssjuksköterska vara med i transportteamet för ECMO. Som operationssjuksköterska under nattetid får du framför allt arbeta med alla typer av akuta högspecialiserade operativa ingrepp. Vi tar oss an de svåraste fallen med högsta precision vilket också kräver att våra medarbetare strävar efter att ge den bästa möjliga vården. Hos oss på Barnoperation får du bredda din kompetens inom nästan alla förekommande specialiteter och verkligen gå på djupet av din förmåga. Vi vet att det här är svårt, därför värdesätter vi våra medarbetares kompetens extra mycket. Vi arbetar i nya lokaler med toppmodern operationsmiljö och ingår i ett högspecialiserat team med interprofessionellt kunskapsutbyte tillsammans med våra opererande specialiteter. Här finns möjligheten att utvecklas på riktigt och arbetet kräver att man vågar och vill göra det varje dag.  Veckoarbetstiden för vid ständig natt är 32:20. Läs gärna mer om oss här.  Vi söker dig som Vi söker dig som är positiv, engagerad och som har ett stort patientfokus. Du är intresserad av att tillsammans med dina kollegor skapa den bästa möjliga vården för våra patienter genom att kontinuerligt arbeta med både din egen och verksamhetens utveckling. Utöver detta söker vi dig som: uttrycker dig tydligt och engagerat i samtal och gruppsammanhang, samtidigt som du lyssnar aktivt och anpassar dig till situationens behov anpassar dig till ändrade omständigheter, ändrar synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheter i förändringar arbetar bra med andra människor, kommunicerar och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt gör korrekta prioriteringar, fattar snabba beslut med begränsad information och visar omdöme under tidspress.      Kvalifikationer Krav: Legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom operationssjukvård Minst tre års erfarenhet som operationssjuksköterska Meriterande: Erfarenhet av att arbeta natt Erfarenhet av akutkirurgi Erfarenhet av barnsjukvård Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för tjänsten. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

Igår
Sista ansökan:
20 juli 2025