AB Gotlandshem jobb

Lediga jobb hos AB Gotlandshem

Fastighetsförvaltare
AB Gotlandshem
Fastighetsförvaltare

Det händer mycket på GotlandsHem just nu och under många år framöver. Vi rustar företaget såväl ekonomiskt som organisatoriskt för en kraftigt ökad nyproduktion och omfattande underhåll av vårt befintliga fastighetsbestånd. Vi söker dig som kan och vill ingå teamet som ansvarar för våra fastigheter, lokaler och markytor med affärsmässighet och utveckling som drivkraft. Lite om dina arbetsuppgifter Du kommer tillhöra fastighetsavdelningen som ansvarar för att våra fastigheter ska vara hållbara både idag och för framtida generationer. Vårt bestånd av hyresbostäder och kommersiella lokaler finns över hela Gotland och består av fastigheter från 1200-talet fram till helt nyproducerade. Du har ett uttalat och övergripande ansvar för förvaltning av såväl byggnader som tillhörande markytor vilket även innefattar fastigheternas ekonomi och att lagar och regler följs. Vi söker dig som vill arbeta aktivt med strategisk och operativ utveckling av våra fastigheter men också med närliggande utvecklingsfrågor och underhållsplanering. Vid nyproduktionsprojekt, större ombyggnationer och renoveringar är du med i planeringen och deltar i beslut om övergripande projektmål. Du kommer också att vara ägare och mottagare av projekt kopplade till fastighetsutveckling och underhåll. I förvaltningen av våra kommersiella lokaler ingår också ansvar för hyresavtal och förhandling. I rollen blir du intern kravställare gentemot de medarbetare som arbetar inom huvudprocesserna i vår organisation - det vill säga de som sköter fastigheterna och vårdar våra kunder. I det dagliga arbetet har du stöd av kunniga och hjälpsamma arbetskamrater och samarbetar med många olika kompetenser inom företaget. Jobbet innebär även en hel del kontakter med leverantörer och underentreprenörer.   Vi förväntar oss att du kan och vill arbeta med ständig förbättring. Det innebär att utveckla de arbetssätt och processer som styr förvaltningen av GotlandsHems fastigheter. Tjänsten är placerad i Visby. Lite om dig Du har flera års erfarenhet inom fastighets- eller lokalförvaltning, förmodligen som fastighetsförvaltare. Vi ser att du har beställar- och kravställarerfarenhet inom förvaltning och fastighetsdrift. Vi förväntar oss också att du har kunskap och kompetens inom fastighetsekonomi och fastighetsjuridik. Du är utbildad fastighetsförvaltare eller har högskoleutbildning med inriktning mot fastighets- eller byggnadsteknik eller annan relevant och likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För oss innebär det att du är en affärsmässig, tydlig, strukturerad och engagerad person med förmåga att se lösningar och helheten utan att missa detaljerna. Som förvaltare har du många kontakter, både inom och utom företaget. Därför är det viktigt att du gillar att samarbeta, bygga relationer och att du är lyhörd. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och tycker att mångfald är en styrka. Därför välkomnar vi sökande med olika språkkunskaper, bakgrund och kön. Sök jobbet Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta David Svensson. Välkommen med din ansökan senast 10 augusti 2025.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kreativ Affärsutvecklare
AB Gotlandshem
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Drivs du av nyskapande och vill utmana dig själv inom utveckling av tjänster som gör vardagen enklare och mer bekväm i det egna hemmet? Är svaret ja har vi ett jobb för dig! GotlandsHem kommer under hösten etablera ett dotterbolag i en kommande ny koncernstruktur. Här kommer fokus ligga på social hållbarhet, bostadsförmedling och framför allt ett helt nytt verksamhetsområde – boendenära tjänster. I det begreppet lägger vi allt från mobilitets- och delningstjänster till olika hushållsnära tjänster. Tillsammans med partners och i olika former av samarbeten kommer tjänsterna att kunna beställas av hyresgäster via vår digitala plattform. Lite om dina arbetsuppgifterDet är en helt ny roll där ditt ansvar blir att nyskapa, utveckla och paketera vårt befintliga och nya tjänsteutbud. Du kommer att arbeta tillsammans med din närmaste arbetsgrupp inom bolaget och i tvärfunktionella arbetsgrupper mellan bolagen i koncernen. Du kommer att utveckla tjänster som underlättar vardagen för våra kunder, hyresgäster och köande. Tjänsterna ska bidra till hög kundnytta och till koncernens långsiktiga mål. Du kommer vara en bidragande del i koncernens tvärfunktionella processgruppering som fokuserar på nyskapande och utveckling. Ni kommer mötas regelbundet under året för att utveckla alla koncernens affärsområden och säkerställa att vi möter marknadens behov över tid. Lite om digVi förväntar oss att du är en lösningsorienterad person med starkt kundfokus, som har förmåga att balansera såväl ekonomisk som social hållbarhet. Du är kommunikativ och har lätt för att sälja idéer och skapa affärer tillsammans med andra. Du har ett starkt eget driv och en passion för att förbättra boendemiljöer. Vi söker dig med relevant utbildning och bakgrund, och som har några års dokumenterad erfarenhet av affärsutveckling där du kan påvisa din förmåga att förstå användarens behov och omsätta insikter till konkreta lösningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av att navigera i komplexa miljöer med många intressenter, är skicklig på storytelling och har en projektstrukturerad arbetsmetodik som grund. Tjänsten är placerad i Visby. Vi ser gärna att du finns på kontoret de flesta av dagarna då vi tänker att innovation och kreativitet underlättas och ökar i dialog och möten med andra; såväl kollegor som kunder, samarbetspartners och hyresgäster. Det är bra om du har B-körkort. Sök jobbetVill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta vice vd Helena Olofsson, via e-post [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 10 augusti 2025

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Fastighetsförvaltare
AB Gotlandshem
Fastighetsförvaltare

Det händer mycket på GotlandsHem just nu och under många år framöver. Vi rustar företaget såväl ekonomiskt som organisatoriskt för en kraftigt ökad nyproduktion och omfattande underhåll av vårt befintliga fastighetsbestånd. Vi söker dig som kan och vill ingå teamet som ansvarar för våra fastigheter, lokaler och markytor med affärsmässighet och utveckling som drivkraft. Lite om dina arbetsuppgifter Du kommer tillhöra fastighetsavdelningen som ansvarar för att våra fastigheter ska vara hållbara både idag och för framtida generationer. Vårt bestånd av hyresbostäder och kommersiella lokaler finns över hela Gotland och består av fastigheter från 1200-talet fram till helt nyproducerade. Du har ett uttalat och övergripande ansvar för förvaltning av såväl byggnader som tillhörande markytor vilket även innefattar fastigheternas ekonomi och att lagar och regler följs. Vi söker dig som vill arbeta aktivt med strategisk och operativ utveckling av våra fastigheter men också med närliggande utvecklingsfrågor och underhållsplanering. Vid nyproduktionsprojekt, större ombyggnationer och renoveringar är du med i planeringen och deltar i beslut om övergripande projektmål. Du kommer också att vara ägare och mottagare av projekt kopplade till fastighetsutveckling och underhåll. I förvaltningen av våra kommersiella lokaler ingår också ansvar för hyresavtal och förhandling. I rollen blir du intern kravställare gentemot de medarbetare som arbetar inom huvudprocesserna i vår organisation - det vill säga de som sköter fastigheterna och vårdar våra kunder. I det dagliga arbetet har du stöd av kunniga och hjälpsamma arbetskamrater och samarbetar med många olika kompetenser inom företaget. Jobbet innebär även en hel del kontakter med leverantörer och underentreprenörer.   Vi förväntar oss att du kan och vill arbeta med ständig förbättring. Det innebär att utveckla de arbetssätt och processer som styr förvaltningen av GotlandsHems fastigheter. Tjänsten är placerad i Visby. Lite om dig Du har flera års erfarenhet inom fastighets- eller lokalförvaltning, förmodligen som fastighetsförvaltare. Vi ser att du har beställar- och kravställarerfarenhet inom förvaltning och fastighetsdrift. Vi förväntar oss också att du har kunskap och kompetens inom fastighetsekonomi och fastighetsjuridik. Du är utbildad fastighetsförvaltare eller har högskoleutbildning med inriktning mot fastighets- eller byggnadsteknik eller annan relevant och likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För oss innebär det att du är en affärsmässig, tydlig, strukturerad och engagerad person med förmåga att se lösningar och helheten utan att missa detaljerna. Som förvaltare har du många kontakter, både inom och utom företaget. Därför är det viktigt att du gillar att samarbeta, bygga relationer och att du är lyhörd. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och tycker att mångfald är en styrka. Därför välkomnar vi sökande med olika språkkunskaper, bakgrund och kön.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025