Lediga jobb hos Platzer Fastigheter AB
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar 86 fastigheter med en total yta om cirka 1 000 000 kvm. Vill du vara med och utveckla Platzers inköps- och upphandlingsverksamhet? Vi söker nu en affärsdriven och strategisk Inköpsansvarig som vill bidra till att säkerställa ett effektivt, hållbart och affärsmässigt inköp ur ett totalkostnadsperspektiv. Om rollen Inköpsansvarig ingår i funktionen verksamhetsutveckling och rapporterar till verksamhetsutvecklingschef. Vi är ett bolag med starkt utvecklings- och tillväxtfokus, vilket innebär att du får stora möjligheter att påverka och utveckla arbetssätt och verktyg utifrån din roll. Som Inköpsansvarig hos oss har du en nyckelroll i att utveckla och effektivisera vår inköpsverksamhet. Du driver inköpsstrategier och utvecklar kategoribaserade inköp i nära samarbete med övriga funktioner inom bolaget. Du ansvarar för att leda och genomföra ramavtalsupphandlingar, utvärdera leverantörer och förvalta bolagsövergripande avtal samt utbilda och ge stöd inom inköp till organisationen. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och utveckla inköpsstrategier samt kategoribaserat inköp. Handla upp, förhandla och hantera centrala ramavtal samt följa upp leverantörer. Genomföra analys av inköp, exempelvis upprätta regelbundna spendanalyser. Ta fram och ansvara för årlig upphandlingsplan och inköpsprocesser. Utbilda och stötta organisationen i inköpsfrågor och upphandling. Din bakgrund För att lyckas i denna roll ser vi att du har stor förståelse för strategiskt inköp och erfarenhet av att arbeta med upphandling inom exempelvis fastighetsdrift, entreprenader och/eller teknikkonsulter. Du har en god helhetssyn på inköpsprocesser och kan balansera affärsmässiga beslut med en hållbar och långsiktig strategi. Vi tror att du har erfarenhet av att förhandla och hantera avtal samt att arbeta med leverantörsutveckling. Du är analytisk och har en god förståelse för ekonomiska och juridiska aspekter av inköp, vilket gör att du kan fatta välgrundade beslut som stödjer våra affärsmål. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller motsvarande. Erfarenhet av strategiskt inköp och upphandling. Erfarenhet av upphandlingar inom fastighetsdrift, entreprenader och/eller teknikkonsulter. Erfarenhet av inköp inom bygg-/fastighetsbranschen. Goda kunskaper i AFF, AB, ABT och ABK. Förmåga att genomföra effektiva förhandlingar och hantera avtal. Meriterande: Kunskaper inom entreprenadjuridik. Erfarenhet av verksamhetsutveckling och projektledning. Vem är du? Vi är nyfikna på dig! Med det sagt så har vi ändå funderat på vad vi tror är viktigt för att du ska trivas hos oss: Vi söker dig som trivs med att arbeta både strategiskt och operativt i en roll där du får påverka och förbättra inköpsprocesserna. Du har en analytisk förmåga och en strukturerad arbetsmetodik som gör att du kan identifiera förbättringsområden och skapa effektiva lösningar. Du är självgående och drivande – du tar initiativ och ser till att saker blir gjorda. Samtidigt är du lyhörd och har en god kommunikativ förmåga, vilket gör att du lätt skapar förtroende och bygger långsiktiga relationer både internt och externt. Din pedagogiska ådra gör att du kan förklara komplexa inköpsfrågor på ett sätt som gör det enkelt för andra att förstå och ta till sig. Ditt etiska förhållningssätt och affärsmässiga synsätt gör att du alltid ser till helheten och agerar professionellt i alla situationer. Bra att veta Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga – vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss: En av våra största styrkor som arbetsgivare är ett gäng ambitiösa, kompetenta men samtidigt avslappnade och schyssta kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak. Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg – då ska du söka dig till oss! Lite mer om oss som jobbar här Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid. Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad – Göteborg! Ansökan I den här rekryteringen använder vi oss av ett löpande urval. Det innebär att vi kallar till intervjuer löpande under tiden istället för att vänta till sista ansökningsdag. Vänta därför inte för länge med att ansöka då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-04-06. Så länge annonsen ligger ute är tjänsten inte tillsatt. Kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Karoliina Callavik på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Har du gedigen erfarenhet av kommersiell fastighetsförvaltning i kombination med ett affärsmässigt och kommunikativt ledarskap? Vi söker nu en erfaren och kundfokuserad affärsområdeschef som vill utveckla verksamhet och medarbetare! Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att både påverka och vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar 86 fastigheter med en total yta på cirka 1 000 000 kvm och ett fastighetsvärde på 30 miljarder kronor. Ditt uppdrag I rollen som affärsområdeschef kontor ansvarar du för utveckling och ledning av vårt största affärsområde som representerar 75% av bolagets totala fastighetsvärde. Fastighetsbeståndet inom affärsområdet består främst av kontorsfastigheter i och runt de centrala delarna av Göteborg. Du har en central roll i att utveckla organisation och affärsmannaskap med huvudfokus att säkerställa en effektiv och värdeskapande förvaltning av affärsområdets fastighetsbestånd. Du leder och utvecklar ett team på runt 30 medarbetare genom 4 chefer. Du ingår i koncernledningen och rapporterar till VD. Huvudsakliga ansvarsområden: Affärsstrategi & koncernledning Bidra till Platzers strategiska utveckling genom din roll i koncernledningen samt säkerställa affärsområdets långsiktiga tillväxt och lönsamhet Ansvara för affärsområdets nyckeltal, ekonomiska utveckling samt budget- och prognosarbete Följa upp och analysera affärsområdets resultat och initiera åtgärder för kontinuerlig förbättring Ledarskap & organisation Leda, coacha och utveckla ett team på ca 30 medarbetare genom fyra direktrapporterande chefer med grund i Platzers kärnvärden och ledarskapspolicy Bidra till att skapa en kundorienterad och affärsdriven organisation Fastighetsförvaltning & utveckling Säkerställa en effektiv och lönsam kommersiell fastighetsförvaltning med fokus på kundnöjdhet, hållbarhet och värdeskapande Driva förbättrings- och utvecklingsarbete i samarbete med övriga affärsområden och stödresurser Skapa och upprätthålla goda relationer med kunder och samarbetspartners Din bakgrund Vi söker en erfaren och affärsdriven ledare med en gedigen förståelse för fastighetsförvaltning och strategiskt ledarskap. Flerårig dokumenterad ledarskapsförmåga där du lett chefer samt med tidigare ledningsgrupperfarenhet. Gedigen erfarenhet inom fastighetsbranschen, med fokus på kommersiell fastighetsförvaltning från ett fastighetsägarperspektiv Djup ekonomisk insikt, inklusive erfarenhet av budget, prognos och fastighetsvärdering. Strategisk och affärsmässig kompetens – vana att arbeta i noterad eller motsvarande professionell miljö. Förhandlingsvana och kommersiell förståelse, inklusive kunskap om hyresjuridik och avtalshantering. Relevant akademisk utbildning, exempelvis inom fastighetsekonomi, företagsekonomi, affärsutveckling eller samhällsbyggnad. Vem är du? På Platzer värdesätter vi öppenhet, samarbete och en hjälpsam miljö. Vi söker dig som: Har god kommunikativ förmåga – förmåga att bryta ner mål till handlingsplan och motivera genom rak, tydlig kommunikation, väl anpassat till målgruppen Är strategisk, har helhetssyn och arbetar strukturerat och målorienterat i en komplex affärsverksamhet Har vana att driva och leda utvecklings-, förändrings-och förbättringsarbete Är en trygg ledare och teamspelare. God förmåga att leda genom andra chefer och skapa långsiktiga relationer med kollegor, kunder och samarbetspartners Brinner för affärsdriven fastighetsförvaltning/-utveckling samt vill vara med och göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i! Varför Platzer? Vi är ett bolag som bygger långsiktiga relationer och vill vara en drivande aktör för att utveckla Göteborg. Hållbarhet präglar allt vi gör, och vi söker dig som delar vår passion för att skapa värde för staden, kunderna och våra fastigheter och ser hållbarhet som en affärsmöjliggörare Lite mer om oss som jobbar här Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid. Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad – Göteborg! Din ansökan I den här rekryteringen samarbetar Platzer med Maquire. Du är välkommen att ta en konfidentiell kontakt med Per Synnes på 070-299 15 30 alt [email protected] om du har frågor. Det går bra att ringa även utanför ordinarie kontorstid. Du söker rollen via Platzers karriärssida. Sista dag för att lämna din ansökan är den 6 april och löpande urval kan komma att ske. Varmt välkommen med din ansökan!
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar omkring 86 fastigheter med en total yta om cirka 1 000 000 kvm. Vi utvecklar vår organisation och rekryterar en driftchef som vill utveckla verksamhet och medarbetare! Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av kommersiell fastighetsdrift i kombination med ett kommunikativt och utvecklande ledarskap. Ditt uppdrag I rollen som driftchef ansvarar du för att leda, stödja och utveckla teamet för att säkerställa en framgångsrik och effektiv fastighetsdrift. Du drivs av målsättningen att göra värdebevarande och värdehöjande insatser samt hålla en hög servicenivå gentemot våra kunder. Rollen är ny och du både förväntas och ges möjligheter att driva utveckling av verksamheten och du blir en stor del i utformning av driftstrategier och planer. Huvudsakligt ansvar och arbetsuppgifter är: Leda, coacha och utveckla cirka tio direktrapporterande medarbetare med grund i Platzers ledarskapspolicy Främja gruppen till att ta egna initiativ och beslut i vardagen samt bidra till ett gott samarbetsklimat där variation och bredd i gruppens kompetensområden nyttjas Utveckla och implementera strategiska planer för driften tillsammans med teknisk chef och fastighetschefer för att säkerställa önskad nivå enligt bolagets uppsatta mål Hantera och fördela resurser inklusive inhyrd personal för att optimera driften och produktiviteten samt ansvara för företagets nutida och framtida behov Ansvara för leverantörsavtal inom service och skötsel Ta en aktiv roll i ledningen för affärsområde kontor Främja ett gott samarbete mellan medarbetare och övriga funktioner, exempelvis kommersiella förvaltare och tekniska förvaltare. Du och ditt team har ett nära samarbete med andra avdelningar inom Platzer där du fungerar som länk mellan huvudsakligen drift, teknisk förvaltning och kommersiell förvaltning. I rollen om driftchef rapporterar du till affärsområdeschef kontor. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare som vet hur en driver förändring och bygger starka team. Du har erfarenhet av förvaltning av kommersiella fastigheter och en mycket god förståelse för såväl den kommersiella delen av förvaltning, som teknisk förvaltning och drift, samt ekonomisk planering och uppföljning. Din tekniska kompetens gällande daglig drift, installationer och skötsel har du troligen skaffat dig genom egen praktisk bakgrund. Du har upphandlingskompetens och kan säkerställa kostnadseffektiva leverantörsavtal och har insikt i hyresavtal för att kunna bemöta hyresgästfrågor på ett professionellt sätt. Vi ser gärna att du har en relevant utbildningsbakgrund i botten, exempelvis eftergymnasial examen inom fastighetsförvaltning, teknisk ingenjör eller motsvarande. Du är en initiativrik och självgående ledare med stark problemlösningsförmåga och flexibilitet att hantera förändringar. Du har ett strategiskt och analytiskt tänkande, vilket gör att du kan fatta välgrundade beslut för en hållbar och effektiv fastighetsdrift. Med utmärkta kommunikationsförmågor skapar du goda samarbeten både internt och externt. Varför Platzer? Vi är ett bolag som bygger långsiktiga relationer och vill vara en drivande aktör för att utveckla Göteborg. Hållbarhet präglar allt vi gör, och vi söker dig som delar vår passion för att skapa värde för staden, kunderna och våra fastigheter. Hur är Platzer som arbetsplats? Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga – vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss: En av våra största styrkor som arbetsgivare är ett gäng ambitiösa, kompetenta men samtidigt avslappnade och schyssta kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak. Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg – då ska du söka dig till oss! Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid. Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad – Göteborg! Din ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Jerrie. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Helena Bruman, tel. 0735-405262 för frågor och funderingar kring rollen eller processen. Vi använder oss av ett löpande urval så ansök gärna så snart som möjligt. Så länge annonsen ligger ute är tjänsten inte tillsatt. Var med och forma framtidens fastighetsdrift, varmt välkommen med din ansökan!
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar omkring 70 fastigheter med en total yta om cirka 975 000 kvm. Drivs du av affärer och vill utveckla Göteborg? Då har du en fantastisk möjlighet! Vi söker nu en affärsutvecklare som vill driva, utveckla och optimera affärer för att bygga vidare på vår utvecklings- och investeringsportfölj. Hos oss på Platzer blir du en del av ett team som arbetar strategiskt och operativt med våra större utvecklingsprojekt – från tidiga skeden av detaljplanearbete och konceptualisering till projektgenomförande och färdigställande av fastigheter. I denna roll tar du ett seniort ansvar för att säkra nya projekt och affärer. Ditt uppdrag Som affärsutvecklare hos oss kommer du att: Driva affärsutveckling: utveckla projekt från idé till genomförande, upprätta investeringskalkyler och affärscase samt maximera värdetillväxten för befintliga och nya fastigheter. Ansvara för områdesutveckling och maximera värdetillväxten i området för såväl befintliga fastigheter som nya affärer/projekt. Bygga och utveckla relationer: hitta och förhandla affärs- och projektuppslag samt upprätta kontrakt med kunder och partners. Ansvara och driva nya affärsmöjligheter, inklusive delaktighet i fastighetsförvärv och joint ventures tillsammans med övriga team. Identifiera, utvärdera och paketera affärsupplägg med stöd av erforderliga marknadsanalyser och funktioner. Rapportera och förbereda investeringsunderlag: presentera affärsförslag och projektuppföljningar för investeringsråd, koncernledning och styrelse. Rollen ingår inom affärsområde utveckling och rapporterar till affärsområdeschef, i funktionen finns i dagsläget fyra kollegor som jobbar med projekt- och fastighetsutveckling, transaktion/värdering och affärsutveckling. Din bakgrund För att lyckas i rollen ser vi att du har: Relevant utbildning: kandidatexamen eller högre inom fastighetsekonomi, affärsutveckling, företagsekonomi, samhällsbyggnad eller motsvarande. Gedigen erfarenhet: minst 10 års erfarenhet av fastighetsutveckling och kommersiella fastighetsprojekt, gärna inom kontor, industri, logistik. Djup förståelse för fastighetsaffärer: dokumenterad erfarenhet av att driva komplexa fastighetsutvecklingsprojekt (>500 mkr), hantera myndighetsprocesser och skapa investeringskalkyler. Stark affärsmässig och analytisk förmåga: vana att omsätta affärsmöjligheter i kalkyler, analyser och affärsavtal. Erfarenhet av förhandling: dokumenterad förmåga att förhandla komplexa affärsavtal och transaktioner. Ett starkt branschnätverk: goda relationer med investerare, hyresgäster och entreprenörer är meriterande. Kommunikativ förmåga: utmärkta skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska. Vem är du? På Platzer värdesätter vi öppenhet, samarbete och en hjälpsam miljö. Vi söker dig som: Tar initiativ och driver affärer framåt Är strategisk och långsiktig i ditt arbetssätt Har ett affärsdrivet mindset och förmåga att identifiera och realisera nya affärsmöjligheter Är en trygg ledare och teamspelare Brinner för stads- och fastighetsutveckling och vill vara med och göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i! Varför Platzer? Vi är ett bolag som bygger långsiktiga relationer och vill vara en drivande aktör för att utveckla Göteborg. Hållbarhet präglar allt vi gör, och vi söker dig som delar vår passion för att skapa värde för staden, kunderna och våra fastigheter. Lite mer om oss som jobbar här Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid. Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad – Göteborg! Ansökan I den här rekryteringen använder vi oss av ett löpande urval. Vänta därför inte för länge med att ansöka då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-02-26. Så länge annonsen ligger ute är tjänsten inte tillsatt. Har du någrafrågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef, via mail: [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb