Lediga jobb i Göteborg
Sök 5209 lediga jobb i Göteborg. Välkommen att hitta spännande jobbmöjligheter i Göteborg. Upptäck en mängd olika lediga jobb inom olika branscher och ta nästa steg i din karriär med oss.
Är du en ekonom med några få års erfarenhet samt tillgänglig omgående, och är redo att ta nästa steg i arbetslivet? Vår kund är nu på jakt efter en serviceinriktad Ekonom för ett uppdrag på 6 månader. Ansök redan idag – vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Academic Work söker en Ekonomiassistent som vill vara en del av vår kunds ekonomiteam. Företaget är ett internationellt bolag med kontor beläget i centrala Göteborg. På kontoret är det i dagsläget 85 medarbetare där goda relationer och samarbeten står i fokus. I rollen som Ekonomassistent kommer du att arbeta i en grupp om flera ekonomiassistenter där man samarbetar och skiftar arbetsuppgifter mellan varandra. Du kommer att tillhöra deras reskontragrupp, där fokus som namnet avslöjar är kund- och leverantörsreskontra. Du kommer att få god stöttning av seniora kollegor för att på så vis komma in snabbt och smidigt i tjänsten. Teamet präglas av en stark sammanhållning och du kommer att få goda möjligheter att lära av dina kollegor. Uppdraget är ett vikariat på heltid som sträcker sig i 6 månader och kräver där av att du kan börja omgående. Du erbjuds - Intressanta och varierande arbetsuppgifter inom ekonomi i ett internationellt bolag - En dedikerad konsultchef och karriärspartner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen som Ekonomiassistent kommer du att arbeta i ett team om fyra ekonomiassistenter där ni kommer rotera i arbetsuppgifterna. Du kommer till exempel att: - Ta emot, registrera samt betala leverantörsfakturor, där stor tyngd ligger på valutahantering och kalkyler - Boka kundinbetalningar - Löpande bokföring - Avstämningar och utredningar - Hjälpa till vid månadsbokslut VI SÖKER DIG SOM - Har en godkänd eftergymnasial utbildning inom ekonomi - Har dokumenterad erfarenhet av reskontra - Talar och skriver det svenska och engelska språket obehindrat - Tidigare arbetat i affärssystemet Navision samt Business Central För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Vill du arbeta i en innovativ och global miljö inom medicinteknik? Vi söker nu en junior konstruktör som vill arbeta med både mekanisk design och produktion. Här får du möjlighet att utveckla avancerade produkter för simulering av medicinska ingrepp – en nyckelroll i att förbättra vården och utbilda sjukvårdspersonal världen över. OM TJÄNSTEN Företaget är en världsledande aktör inom medicinsk simulering, med lösningar som används av sjukhus och medicinteknikföretag globalt. Genom innovativa produkter hjälper de vårdpersonal att utveckla sina färdigheter och förbättra behandlingsresultat. Huvudkontoret är beläget i Göteborg, men verksamheten är internationell med kontor i flera länder. I denna roll får du arbeta med både konstruktion och produktion av komponenter som används i företagets simulatorer. Fokus ligger på att designa och förbättra handtag och andra mekaniska detaljer, säkerställa korrekt sensorintegration samt ta fram prototyper och lågvolymproduktion. Du kommer att vara en del av ett teknikdrivet team där ditt arbete gör skillnad. Du erbjuds Hos detta bolag får du möjligheten att arbeta i en innovativ och global miljö där du utvecklar avancerade medicintekniska produkter. Du blir en del av ett team med hög teknisk kompetens och får arbeta nära både ingenjörer och produktspecialister. Dessutom erbjuds du: - En varierad roll där du kombinerar konstruktion och produktion. - Möjlighet att arbeta med den senaste tekniken inom medicinsk simulering. - En internationell arbetsplats med spännande samarbeten och karriärmöjligheter. - En dedikerad konsultchef som fungerar som din karriärpartner och stöttar din professionella utveckling. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Designa och anpassa mekaniska komponenter med CAD, främst i SolidWorks * Utföra fräsning och svarvning för att skapa prototyper och små serier * Delta i montering och produktion, inklusive grundläggande lödning och sensorintegration VI SÖKER DIG SOM - Har en slutförd YH- eller högskoleutbildning inom mekanik, CAD eller maskinteknik (alternativt examen juni 2025) - Är bekväm med praktiskt arbete i verkstad, särskilt med fräs och svarv - Är obehindrad i svenska och engelska, då detta språk används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av prototyptillverkning - Grundläggande kunskaper i lödning Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Hjälpsam - Ordningsam Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Tåg är ett fascinerande, miljövänligt och effektivt transportsätt. Vår kund utvecklar tåg, tjänster och lösningar som bidrar till en effektiv och miljövänlig transportsektor. Var med och forma morgondagens smarta och hållbara transportlösningar! OM TJÄNSTEN Vår kund är en världsledande leverantör av system för spårväg och satsar på ett långsiktigt hållbart transportsystem. Här kommer du till en trygg och kompetent arbetsplats som värderar en inkluderande och ansvarsfull kultur. Kulturen ligger till grund för företagets engagemang att få sina anställda att växa, lära sig och avancera i sina karriärer. Du jobbar tillsammans med dina kollegor för att förbättra och utveckla morgondagens spårvägstrafik. Som inspektör säkerställer du kvalité hos produkter och delar som levereras av företaget. Du kommer att utföra inspektioner, kontroller och tester enligt de tillämpade anvisningarna för produkter som är redo för leverans och under tillverkningsprocessen. Du validerar tillverknings och kontrollplaner utarbetade i nära samarbete med PME-teamen (Process & Manufacturing Engineering). Du erbjuds - En spännande arbetsplats med internationell prägel - En betydelsefull roll på ett företag med hållbarhet i fokus - En dedikerad konsultchef som fungerar som din karriärpartner och stöd under hela processen ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Inspektera delar, produktion, tåg och installation samt hantera avvikelser * Planering och koordinering av inspektioner * Kontrollera korrekt kalibrering av kritisk utrustning och instrument som används vid inspektioner * Kontakt både internt och externt där du deltar i gemensamma inspektioner * Upprätthålla kvalitativ dokumentation för komponenter, monteringar och tåg VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av kvalitetsarbete, inklusive inkommande inspektioner, gärna inom tillverkande industri - Har en utbildningsbakgrund inom fordon/mekanik eller liknande - Har god datorvana och goda kunskaper inom MS office (Excel och Word) - Har goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift - Är trygg i det engelska språket, särskilt teknisk engelska, då det är huvudspråket on site Det är meriterande om du har - Erfarenhet inom tågbranschen - Kunskaper inom SAP - Tyska språkkunskaper, då man kommer att ha löpande kontakt med siten i Tyskland Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Optimistisk - Målmedveten - Ansvarstagande - Problemlösande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
I teorin tror vi oss veta vem vi söker och vilka kunskaper som krävs för att vår nya medarbetare ska trivas hos oss på Vixor. Det som är utmanande är att arbetsuppgifterna överlappar olika discipliner, vilket gör det svårt att hitta en bestämd titel på den vi söker. Så låt oss börja med att beskriva vår verksamhet så blir det lite enklare att bena ut vilken kravprofil vi har. Vixor bygger kommunikationsnät som ger ökad säkerhet i VA- och energibranschen. Vixor är marknadsledande gällande kommunikationslösningar för samhällskritiska verksamheter inom VA- och elbranscherna. Våra kunder utgör grunden för ett fungerande samhälle och vi hjälper dem att säkra upp kontrollen över olika processer. Vår filosofi går ut på att kunden alltid ska äga sitt egna kommunikationsnät. Det är ett krav när många samhällskritiska verksamheter är uppkopplade via delade nätverk och därmed sårbara för intrång och störningar. Vixor levererar helhetslösningar – fiber, smal- och bredbandsradio – alltid optimalt kundanpassade. Vi menar att säkra nät är avskilda nät. Vi bygger kommunikationsnät som lever upp till myndighetskrav från Livsmedelsverket, MSB, FRA och FOI. Säkra nät – vad innebär det egentligen? Det är viktigare än någonsin att äga sin egen infrastruktur för att få maximal OT-säkerhet (OT = Operations Technology=Scadasystem). Säkra nät är avskilda nät. Säkra nät ska vara logiskt eller fysiskt separerade från nätverk som inte omfattas av motsvarande krav på informationssäkerhet, t ex kontorsnätverk eller annan kommunal verksamhet. Ett avskilt nät kan vara egen svartfiber, egen mikrovågslänk som ett alternativ till fiber eller smalbandsradio med IP-gränssnitt till viktiga strategiska anläggningar. Olika produktområden, massor av smarta kommunikationslösningar Våra kommunikationslösningar innehåller olika tekniker och oavsett kommunikationsbehov kan vi alltid leverera en helhet inom systemuppbyggnad. Bland produktgrupperna finns IP-modem, nätverks-utrustning för IP-trafik och nya generationens mikrovågslänk. Självklart har vi även specialutrustning inom mast-, antenn- och signalsystem. Nu till dig Vilka egenskaper krävs för att bygga säkra nät? Vi söker en person som är nyfiken, gillar att dokumentera för att skapa ordning för både oss och våra kunder, gillar att bidra med lösningar och är lyhörd för våra kunders behov. Du är kunskapstörstig för vidare utvecklingsmöjligheter både för oss på Vixor och våra kunder. Du gillar att träffa folk i större och mindre sammanhang som mässor, konferenser, företags-event och dylikt. Vi på Vixor måste fungera som grupp både då vi alla behövs och alla hjälper alla för att nå vårt gemensamma mål – bygga säkra nät och skydda kundernas OT-miljö mot intrång samt skapa nära samarbete med våra kunder och leverantörer. Arbetsuppgifter och ansvarsområde Montering och installation av Vixors system Driftsättning av system och anläggning mot kunders Scadasystem Höghöjdsarbete förekommer Vara med från ax till limpa från startmöten, projektering och planering, driftsättning och överlämning. Delta i tekniska och ekonomiska beslut i projekt Delaktighet i att utveckla teknik och servicearbetet framåt Service & underhållsarbete på Vixors installerade nät Leda underentreprenörer i projekt hos kund Tjänsten innefattar upprepande resor i Sverige. Ibland ofta, ibland sällan Dina kvalifikationer Du har arbetat med montering- och installationsarbete Du har arbetat med automationssystem Du har erfarenhet av industriella nätverk och kommunikationsprotokoll Erfarenhet av arbete med IT/OT-nätverk. God datorvana Det är meriterande om du har högskoleutbildning men inget krav. Behärskar Svenska och Engelska i tal och skrift. B-körkort VIXOR´s personalen är eller kommer att vara säkerhetsklassade för att kunna få arbeta med våra kunder och dess projekt. Utdrag från belastningsregistret krävs Har du Allmän El-behörighet prioriteras detta Dina möjligheter Vara med att fortsätta bygga ett bolag starkare där vi blir den självklara partner till våra kunder. Din erfarenhet, noggrannhet och positiva anda blir en mycket viktig del i denna resa som vi gör tillsammans. Om tjänsten Vi tillämpar 6 månaders provanställning som senare övergår i fast anställning när vi känner varandra. Vi tillhandahåller arbetsredskap såsom bil, telefon och dator. Tjänsten är stationerad på Vixor´s kontor i Göteborg och innebär tid inne såväl som ute hos kund. Som sagt, som ni ser så söker vi en mångsidig automationstekniker som inte låter sig placeras i ett förutbestämt fack. Det skulle ju bli alldeles för långtråkigt. Vi är stolta över vårt arbetsklimat ”VIXOR-andan” och vi värderar rätt person med potential som trivs tillsammans med oss! · Lön: Fast månadslön – efter överenskommelse · Semester: 25 dagar · Friskvårdsbidrag, tjänstepension, sjuk- och -olycksfallsförsäkring samt sjukvårdsförsäkring. · Traktamente vid tjänsteresor Välkommen med din ansökan! Frågor och funderingar besvaras mer än gärna av Ulf Petersson, 0705-21 47 85, [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande. Ansökningar skickas till [email protected]
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Brinner du för att arbeta med stort fokus på individuella och specifika pedagogiska lösningar för att ge varje individ goda förutsättningar att lyckas, och därigenom utvecklas i sin självständighet? Då ska du söka till oss! Långhagsgatan är ett LSS-boende för ungdomar med diagnoser inom autismspektrum, intellektuell funktionsnedsättning och andra neuropsykiatriska diagnoser. För nuvarande bor det en ungdom på Långhagsgatan. Som stödpedagog hos oss arbetar du i team tillsammans med andra stödpedagoger, stödassistenter och i nära samarbete med enhetschef och andra som är viktiga i barnets nätverk. Ditt huvudsakliga uppdrag är att erbjuda individuellt pedagogiskt stöd som bidrar till en meningsfull, självständig och utvecklande uppväxt som kan bidra till ett självständigt vuxenliv. Du ger ungdomen individuellt anpassat stöd i dagliga aktiviteter; allt ifrån personlig omvårdnad och hemliv till att ledsaga på aktiviteter och utflykter. Du har tillsammans med dina stödpedagogkollegor, ett övergripande ansvar för pedagogiska metoder, dokumentation och verksamhetsspecifika rutiner. Ett forum för att implementera detta är våra verksamhetsmöten som du tillsammans med övriga stödpedagoger förbereder och turas om att leda och där syftet alltid att inspirera arbetsgruppen till utveckling genom reflektion och kunskap. I ditt uppdrag ingår att kvalitetssäkra verksamheten med fokus på beprövade metoder och arbetssätt och i enlighet med gällande lagar och riktlinjer. En viktig del i ditt uppdrag är också att uppmuntra till, och arbeta för god samverkan med samtliga personer i individens nätverk. Vi lägger stort fokus på att ungdomarna genom mesta möjliga delaktighet och stöd själva kan påverka sin vardag och arbetar med skräddarsydda lösningar för individen. KVALIFIKATIONER För tjänsten som stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60 högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Det är ett krav att du som söker tidigare har erfarenhet av att arbeta med personer med autism och utmanande beteende. Du har även praktiska kunskaper inom alternativ kompletterande kommunikation och behärskar lågaffektivt förhållningssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med barn, tecken som stöd, samt om du har B-körkort och körvana. Vi söker dig som är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du jobbar för att brukaren får vad den personen behöver. Du är även initiativrik, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Vidare har du god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Slutligen kan du planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. ÖVRIGT Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ (Blankett för begäran om registerutdrag för personal som utför vissa insatser åt barn med funktionshinder, utdrag nr 442.9) Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Vilka är vi? På plastikkirurgiska klinikens vuxenavdelning vårdas framför allt vuxna patienter som genomgår planerad plastikkirurgi, men ibland också akuta patienter (med till exempel brännskador) och patienter som skall genomgå andra kirurgiska ingrepp som utförs på Sahlgrenska. Vi bedriver en bred, regional och nationellt högspecialiserad plastikkirurgisk vård. Här vårdas patienter som behöver rekonstrueras efter cancer, trauma, brännskador eller missbildningar men även patienter som genomgår könskorrigerande kirurgi. Vi är den enda plastikkirurgiska verksamheten i Västra Götalandsregionen och arbetar multidisciplinärt i team utifrån varje patients specifika behov. Kännetecknande för vår verksamhet är korta vårdtider och i grunden friska patienter. Hos oss finns möjligheten att lägga den tid som behövs på varje patient. Vår avdelning har 12 slutenvårdsplatser och här välkomnas du av ett gott gäng och en klinik som månar om arbetsmiljön. Omvårdnadsarbetet präglas av en stor variation och många spännande plastikkirurgiska tillstånd och behandlingar. Vi får möjlighet att utveckla våra kompetenser varannan tisdag då vi har föreläsningar på avdelningen av bland annat psykolog och kirurger. På fredagar samlas vi kring en gemensam frukost tillsammans med våra läkarkollegor, vilket ökar gemenskap och sammanhållning inom verksamheten. Om tjänsten Som vårdenhetschef för vår vuxenavdelning kommer du att arbeta närmast klinikens övriga vårdenhetschefer, men också vårdenhetschefskollegan för den slutenvårdsavdelning som ligger som närmaste granne på samma våningsplan (Öron, näs- och hals avdelning 18). Du arbetar också nära avdelningens vårdenhetsöverläkare och ingår i ledningsgruppen för verksamhet Plastikkirurgi. Du samarbetar tätt med vår operationsavdelning, operationskoordinatorer, läkargruppen och det finns också ett nära samarbete med barnavdelningen, vilket innebär att vi kan erbjuda kompetensutveckling för omvårdnadspersonalen även avseende högspecialiserad barnplastikkirurgi. På avdelningen ansvarar och leder du omvårdnadsarbetet, självklart med patientperspektivet i fokus. I din roll som vårdenhetschef har du ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Vårdenhetschefen utarbetar också tillsammans med personalen kompetensutvecklingsplaner och deltar fortlöpande i kurser, klinikdagar och scenarioträning. Kvalifikationer Du är legitimerad sjuksköterska. Tidigare chefserfarenhet är ett krav för tjänsten och vi ser gärna att du har erfarenhet som vårdenhetschef. Akademisk kompetens och bakgrund såsom magister-, master- eller forskarutbildning är meriterande. Ett stort intresse för verksamhetsutveckling och multidisciplinärt samarbete är en förutsättning. Akademisk bakgrund såsom magister-, master- eller forskarutbildning är meriterande. Vi söker dig som har förmåga och en stark vilja att leda andra, agera som en god förebild och normskapare samt har en tydlig och lyhörd kommunikationsstil. Du är prestigelös, strukturerad, resultatorienterad och trivs med att arbeta nära och operativt i ditt ledarskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Som enhetschef på Sahlgrenska Universitetssjukhuset får du tillgång till ett omfattande chefsutvecklingsprogram samt möjlighet till chefsstöd och mentor. Tjänsten innebär ett tidsbegränsat femårigt chefsförordnande med tillsvidareanställning i grundprofessionen. Välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Om oss: På Pizzeria Mums är vi passionerade för god mat och utmärkt kundservice. Vi söker ett engagerat Pizzabagare som vill utvecklas med oss och vara en del av ett dynamiskt team. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Förberedelse och Pizza bakning - underhålla köket för att säkerställa en hygienisk och välkomnande miljö. - Hjälpa till med att förbereda pizzorna i köket och se till att allt är klart för tillagning - Hjälpa till med att förbereda och sköta tillagningen för kunder. -Ibland även ta emot beställningar från kunder och (servera mat och dryck) med ett vänligt och professionellt bemötande. -hantera vedugn Vad vi söker: - En positiv attityd och stark arbetsmoral. -Någon som tycker om att träffa nya människor och ge utmärkt service. - En lagspelare som är villig att hjälpa till där det behövs. - Bra organisationsförmåga och sinne för detaljer. - En passion för att arbeta i en snabb och kundorienterad miljö. Anställningen kommer att ske heltid 50% eller 100%. Ingen språkkrav. Är du redo att bli en del av vårt team och hjälpa oss att skapa minnesvärda matupplevelser för våra kunder? Ansök idag!
Vill du vara med och elektrifiera framtiden? Bli en del av ETP som Försäljningsingenjör! ETP Kraftelektronik är experter på elektriska drivlinor och formar framtidens elfordon. Vi levererar både enskilda elektriska komponenter och skräddarsydda helhetslösningar för våra kunder. Genom att vara den sista pusselbiten gör vi visioner till verklighet. Nu söker vi en driven och tekniskt kunnig Försäljningsingenjör som vill ta en nyckelroll i vår fortsatta expansion. Vad vi erbjuder: Ett dynamiskt och innovativt företag där passion och utveckling står i centrum Möjlighet att arbeta med den senaste tekniken inom elektrifiering Ett självständigt och varierande arbete med stor frihet och ansvar Möjlighet att resa och skapa starka affärsrelationer i Norden Om rollen: Som Försäljningsingenjör hos oss blir du en nyckelperson i vår säljorganisation. Du ansvarar för att bygga upp din egen kundbas, identifiera affärsmöjligheter och utveckla långsiktiga kundrelationer. Rollen innebär ca 50–100 resdagar per år, vilket ger dig möjlighet att träffa kunder på plats och verkligen förstå deras behov. Du blir kundens bollplank i elektrifieringsfrågor och hjälper dem att hitta de bästa lösningarna för deras fordon eller maskiner. Rollen är placerad i Göteborg på vårt kontor i Partille men vi är även öppna för andra lösningar för rätt person. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Aktivt arbeta med prospektering, försäljning och affärsutveckling Skapa och underhålla starka kundrelationer i Norden Planera och genomföra kundmöten samt identifiera affärsmöjligheter Vara en rådgivande partner inom elektrifiering Samarbeta med vårt tekniska team för att ta fram skräddarsydda lösningar Vi söker dig som har: Du har flera års erfarenhet av framgångsrik B2B-försäljning med tillverkare av fordon och maskiner. Starkt tekniskt intresse och kunskaper inom elektrifiering och hydraulik är meriterande. Du är strukturerad, lyhörd och förtroendeingivande, trivs i en dynamisk miljö och motiveras av att arbeta målinriktat och vinna affärer. Du arbetar självständigt men är också en lagspelare, driven och innovativ. För att lyckas i rollen som framtida Försäljningsingenjör är du trygg, stabil och har lätt för att kommunicera. Du har körkort och är van användare av Officepaketet och CRM-system. Anställningen Tjänsten som Försäljningsingenjör är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. Så här rekryterar vi I den här rekryteringen samarbetar vi med Gruffman Recruitment & Consulting. Din ansökan lämnar du via hemsidan Varmt välkommen! - Gruffman senast den 7 april. Har du frågor, tveka inte att kontakta Ulrika Gruffman, ansvarig rekryteringskonsult, på [email protected] eller 0733-434189. Varmt välkommen med din ansökan! ETP Kraftelektronik – Vi elektrifierar framtiden, med passion och glädje!
WeStaff Sweden är ett snabbt växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi bemannar nu upp våra kunder i Göteborg. Sök jobbet och bli en del i ett gäng med trevliga kollegor. Vi söker chaufförer till vår kund Spendrups bryggeri! Detta är ett sommaruppdrag på fasta scheman från mitten av maj till och med v.33. För rätt person finns det möjlighet att fortsätta uppdragen in i hösten. Vi anställer löpande så skynda dig och sök jobbet! Ditt nya jobb WeStaff Sweden söker nu C-chaufförer till Sveriges största företag inom distribution. Våra kunder är belägna i Göteborg. Är du en chaufför med hög servicekänsla, ordningssinne, noggrannhet och har en glad inställning på jobbet? då är detta jobbet för dig! Uppdragen är väldigt attraktiva med god ersättning, sänd in din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter Du kommer distribuera gods till kunder, runt och omkring Göteborg med omnejd. Arbetet består av lastning, lossning och distribution, vanligtvis i burar eller pall. Varje dag är det flera leveransstopp till olika kunder, det är viktigt att du trivs med att ha kundkontakt, och har en positiv energi och inställning. Det förekommer tunga lyft under dagarna, god fysik är därför fördelaktigt att ha för att klara arbetstempot. Arbetstid: Sommaruppdrag/Fasta scheman/Heltid Måndag-Fredag. Arbetstider: Dagtid, arbetspassens längd är 8 timmar långa. Företaget har kollektivavtal. Kravprofil Svenskt körkort med C-behörighet Svenskt YKB Truckkort (ledstapel) Digitalt förarkort Svenska i tal & skrift God samarbetsförmåga gentemot kunder och kollegor Vara tillgänglig för några veckors utbildning dagtid Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang, med en personlig konsultchef. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom transport. WeStaff Sweden är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag och innehar kollektivavtal. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss!
Modernera är ett modernt rekryterings- och bemanningsföretag. www.modernera.se På uppdrag av en kund söker vi nu en senior .NET backend-utvecklare. Vår kund är ett snabbväxande teknik- och designkonsultföretag. Företaget tillför affärsvärde med digitala innovationer för en bättre slutanvändarupplevelse. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ytterligare kontor finns i Stockholm och Lissabon. Företaget grundades 2017 och har ett 80-tal medarbetare. Du kommer att jobba i trevliga lokaler i centrala Göteborg. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån. Du kommer in i en snabbväxande, prestigelös och stöttande arbetsmiljö. Du får arbeta med nyutvecklingsprojekt där det finns utrymme för kreativitet och personlig utveckling. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och stimulerande, med fokus på backendutveckling i .NET. Krav: - Minst 5 års erfarenhet av backendutveckling - Goda kunskaper i .NET - Kunskap om DevOps-principer och verktyg - Förståelse för versionskontroll med GIT och erfarenhet av att arbeta enligt agila utvecklingsmetoder - Relevant högskoleutbildning inom datavetenskap, informationsteknik eller motsvarande erfarenhet - Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande: - Goda kunskaper i Python - Kunskap i Elasticsearch, MongoDB eller liknande dokumentdatabaser är önskvärt. - Erfarenhet av Docker och Kubernetes är starkt meriterande Du får: - Kompetensutveckling - Generöst friskvårdsbidrag - Cykelförmån - Pensionssparande - Sjukförsäkring - Flexibla arbetstider - Jobbdator och valfri telefon - Valfria hörlurar - Kostnadsfria terminalglasögon och synundersökning - En kultur präglad av trygghet och öppenhet Du kommer att bli anställd hos vår kund. Heltid. Provanställning som övergår i en tillsvidareanställning efter sex månader. Tillträde: omgående. Ansök genom att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]. Skriv ”Senior .NET backend-utvecklare – Göteborg heltid” i ärenderaden.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 5209 jobb