Lediga jobb i Göteborg

Sök 4787 lediga jobb i Göteborg. Välkommen att hitta spännande jobbmöjligheter i Göteborg. Upptäck en mängd olika lediga jobb inom olika branscher och ta nästa steg i din karriär med oss.

Vi söker Taxiförare - Bra Lön

Är du en serviceinriktad och pålitlig förare som trivs med att möta nya människor varje dag? Vi söker nu flera taxiförare till vår växande verksamhet i Göteborg. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där kundservice och säkerhet står i fokus. Arbetsuppgifter Köra kunder till deras destinationer på ett säkert och effektivt sätt Hantera bokningar och betalningar via företagets system Ge utmärkt kundservice och upprätthålla en hög standard på resan Hålla taxibilen ren och i gott skick Kvalifikationer Inneha giltigt taxiförarlegitimation Minst två års erfarenhet som taxiförare är meriterande God lokalkännedom i Göteborg och omgivande områden Utmärkt kommunikationsförmåga och kundservicefärdigheter Förmåga att hantera stress och arbeta i ett högt tempo Vi erbjuder Flexibla arbetstider med möjlighet till både dag- och nattpass Konkurrenskraftig lön Möjlighet att arbeta i ett växande och stabilt företag Ansökan Vänligen skicka ditt CV och en kort personlig presentation till oss via e-post till : [email protected]. Märk din ansökan med "Taxiförare Göteborg". Sista ansökningsdag är 31 Augusti 2024. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta oss på 0761918420. Vi ser fram emot din ansökan! Välkommen till vårt team! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

24 juni 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Grovarbetare sökes i Gävle!

Nu söker vi på Gr8 Partner Group grovarbetare till en av våra kunder i Gävle . Om du är en erfaren grovarbetare som är redo för spännande uppdrag, då är det här chansen för dig att bli en del av vårt team. Det är väldigt meriterande ifall du är inskriven på jobb och utvecklingsgarantin Vi söker dig som har Kan arbeta självständigt och effektivt Behärskar svenska eller engelska väl Är noggrann och har öga för detaljer Tidigare erfarenhet av grovarbete inom byggbranschen Personliga egenskaper: God servicekänsla och kunna hantera olika möten med människor God samarbetsförmåga Noggrann, strukturerad och systematisk Självständig och handlingskraftig Förmåga att lyssna och kunna kommunicera budskap Positiv attityd Om företaget Företaget har sitt säte i Gävle Start omgående Heltid mån-fre Fast lön Schysta villkor och en trygg arbetsplats Varmt välkommen med din ansökan!

24 juni 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Project Logistics Specialist

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for a Project Logistics Specialist, you will execute and develop logistics solutions that enable us to get the heavy process equipment needed in place during the establishment of our Gigafactory. You will belong to our Supply Chain team, a pivotal function to the success of NOVO Energy, together we create the next-generation battery value chain! Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars. What you will do You will handle the coordination of process equipment to our site to build a Gigafactory. This includes follow-up of shipment arrivals, warehouse management and deliveries from warehouse to site. You will be instrumental in building a supply chain fit for tomorrow. Your responsibilities will inclu de but not be limited to: - Execute planning, co-ordination and execution of transport moving into the site with highest focus on quality, safety, budget, and schedule. - Coordinate with likewise professional stakeholders across the organization - Support in forecasting and planning - Drive 3rd party warehouse operator management and assessment of performance - Lead Standard Work Instructions creation and training of operators - Develop and enhance operational procedures, as well as ad-hoc projects - Work with stakeholders across Northvolt and Volvo organizations to find improvements. Skills & Requirements You share our can “can-do” attitude and are strongly result-driven. You are convinced that working in a diverse, multi-cultural environment does not only drive value, but it is also a source of energy and satisfaction for you. You are well organized with excellent communication skills, focused on delivering the best solutions possible to your stakeholders. - Excellent oral and written communication in English (Swedish and German/ Polish is a +) - A degree in Logistics/ Supply chain or related field - 3 years of experience within logistics, preferably from industrial projects setting (we are building an enormous Gigafactory) - Analytical and data driven - proficiency in Microsoft Office, experience in handling databases, TMS/ERPs, and data visualizations - Ability to work with hands-on tasks and more strategic/ process design questions in parallel Please, due to vacation, expect some delay in the handling of your application, we will get back in the end of August. Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars. Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells. You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

24 juni 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Erfaren fönstermontör sökes!

Vi söker nu självständiga hantverkare med erfarenhet av att byta fönster som kan ansluta till vårt team. Som fönstermontör sköter du rivning av gamla fönster, montering av nya och färdigställande på in- och utsida samt slutstädning.Om du är en driven fönstermontör med förmåga att arbeta självständigt och vill vara en del av vårt team, då är det dig vi letar efter. Personliga egenskaper: God servicekänsla och kunna hantera olika möten med människor God samarbetsförmåga Noggrann, strukturerad och systematisk Självständig och handlingskraftig Förmåga att lyssna och kunna kommunicera budskap Positiv attityd som bidrar till en trivsam arbetsmiljö. Krav: Tidigare erfarenhet av fönsterbyte Flytande i svenska eller engelska Förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Fokus på kvalitet och detaljer. Körkort är meriterande. Om oss: Vi på Gr8 Partner Group arbetar med bemanning och rekrytering, vi levererar flexibla personallösningar när behovet uppstår. Då företaget befinner sig i en expansiv fas söker vi nu nya medarbetare för att förstärka vårt team. Gr8 Partner Group ser till att du får lära dig allt som behövs för att du ska nå din nästa anställning. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som ett ytterligare stöd erbjuder vi alla våra arbetssökanden vårt breda kontaktnät. Ett nät som blir större och större för varje dag. Tillsammans vill vi skapa rätt förutsättningar och en hållbar framtid för dig.

24 juni 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

24 juni 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
IT-Förvaltning och utveckling av Kvalitét och ekonomistyrning

Vad erbjuder vi dig? Månadslön: 55,000+ SEK + Bonus, beroende på din expertis, erfarenhet och prestation. Tjänstepension och privat sjukvård tillgänglig dygnet runt. Balans mellan arbete och privatliv: Möjlighet att arbeta med ett dynamiskt team. Professionell utveckling: Möjlighet att arbeta med moderna tekniker och ständig professionell utveckling i en stödjande miljö samt nya utbildningar som vi erbjuder för uppdatering och förnyelse av nya certyfikat. Trygga anställningar Boende och resor erbjuds till resande konsulter Uppdragsbeskrivning: Vi söker erfarna utvecklare och en IT-specialist för ett spännande uppdrag inom systemutveckling för Kvalité och ekonomistyrning i Sundsvall. Du som utvecklare bör ha gedigen erfarenhet av ASP och .NET, med starka färdigheter inom analys, design, implementation och integrering av distribuerade system. Kunskap inom SQL-databaser och tidigare arbete inom offentlig förvaltning är meriterande. För IT-specialistrollen krävs det djup kompetens inom systemtestning, analys av utdata och skapande av driftdokumentation, särskilt inom offentlig sektor. Erfarenhet av BI-verktyg och förmåga att samarbeta effektivt i projekt är också viktiga. Kvalifikationer: Stor erfarenhet av systemutveckling i ASP och .NET Stor erfarenhet av analys och design. Stor erfarenhet av implementation. Stor erfarenhet av offentlig förvaltning. Stor erfarenhet av att utveckla integrationer för distribuerade system. Stor förmåga att utrycka sig i tal och skrift. Stor förmåga att ta eget ansvar och arbeta självständigt för att säkra sin egen och projektets leverans. Stor erfarenhet av SQL databaser. Stor erfarenhet av RVN:s system. Erfarenhet av BI verktyg. Stor erfarenhet av systemtestning och analys av utdata. Stor erfarenhet av analys och design. Stor erfarenhet av att skapa driftdokumentation Stor erfarenhet av offentlig förvaltning sjukvård och deras krav på utdata. Stor förmåga att samverka med andra. Stor förmåga att utrycka sig i tal och skrift. Stor förmåga att ta eget ansvar och arbeta självständigt för att säkra sin egen och projektets leverans. Stor erfarenhet av RVN:s system enligt uppdragsbeskrivning. Erfarenhet av BI verktyg. Stor erfarenhet av utveckling i .Net de senaste 3 åren. Stor erfarenhet av utveckling i ASP de senaste 3 åren. Erfarenhet av att jobba enligt ITIL ramverk. Stor erfarenhet av utveckling i Visual Studio de 3 senaste åren. Erfarenhet av utveckling mot offentlig förvaltning. Erfarenhet av utveckling i BI verktyg 3 senaste åren. Stor erfarenhet att arbeta i pm3 förvaltningsmodell de 3 senaste åren. Erfarenhet av NCS Cross de 3 senaste åren. Erfarenhet av att arbeta i BI verktyg de 3 senaste åren. Stor erfarenhet av verksamhetskunskap inom offentlig sektor de 3 senaste åren. Erfarenhet av att jobba i devops 3 senaste åren. IT-Förvaltning och utveckling av Kvalitét och ekonomistyrning Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Språk Krav: Svenska och engelska i tal och skrift. Klar att ansluta dig till vårt team? Om du drivs av teknik och är motiverad av att ha en central roll i stödet som IT-Förvaltare och utvecklare av Kvalitét och ekonomistyrning, vill vi höra från dig! Ansök redan idag och ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss! Kontaktuppgifter: E-post: [email protected] Telefon: 0760143613

24 juni 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Eventpersonal till Svenska Mässan 2024

Om tjänsten Vi söker just nu dig som vill jobba på Bokmässan som äger rum mellan den 26:e till 29:e September på Svenska Mässan. Bokmässan är en av Nordens största bokmässor och lockar tusentals besökare från hela landet. I tjänsten som eventpersonal är du ansiktet utåt mot besökarna som kommer till Svenska Mässan. Du kommer bli tilldelad ett huvudområde som entrévärd, sal- och scenvärd, garderobiär, värd eller kassapersonal. Arbetstiden varierar och är förlagd på förmiddagar, eftermiddagar, kvällar samt helger.  I din roll som eventpersonal kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Ta emot gäster och vara behjälplig vid insläpp - Hänvisning och information till gästerna som besöker mässans lokaler - Biljettförsäljning till mässorna (om ditt huvudområde blir kassa) - Ge besökarna ett bra första intryck - Arbeta i garderoben där besökare kan lämna sina ytterkläder  Om dig Vi söker dig som är student med 1–2 år kvar av studier alt. dig som kan påvisa en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Har du tidigare erfarenhet inom serviceyrken och har ett intresse av mässor och konferenser kommer du snabbt komma in i dina nya uppgifter. Meriterande är om du har ett flexibelt schema och kan hoppa in på kort varsel. Vidare ser vi att du är serviceminded, utåtriktad och kundfokuserad. Du tar gärna kontakt med andra människor och har ett hjälpande förhållningssätt i ditt arbete. Du trivs med att hjälpa andra och arbeta i ett stundvis högt tempo. Viktigt för tjänsten är: - Annan sysselsättning på minst 50% - Kan arbeta samtliga dagar mellan 26:e och 29:e September. - Tidigare erfarenhet av serviceyrken, samt att du är serviceminded och utåtriktad. - Goda kunskaper i svenska och engelska - Fyllt 18 år innan September 2024  Då arbetstiderna för vissa evenemang är förlagda t.om. klockan 02:00 behöver du som sökande vara över 18 år enligt Arbetsmiljöverkets föreskrift (2012:3, 16 §) Minderårigas arbetsmiljö. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Observera att du måste vara studerande, pensionär eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för att vara aktuell för anställning. Om Svenska Mässan Gothia Towers AB Varje år väljer fler än 1,8 miljoner människor från hela världen att komma till Svenska Mässan och Gothia Towers för att mötas, äta och bo. Utveckla affärer, produkter eller idéer. På Svenska Mässan och Gothia Towers hittar du allt från hotell, butiker, teater, spa och restauranger till mässhallar och olika typer av mötesarenor. Allt samlat under ett tak. Deras vision är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos vår kund. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig för tjänsten via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

24 juni 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024
Junior redovisningsekonom till innovativt bolag

Vi söker nu för kunds räkning en duktig och energisk redovisningsekonom som vill vara en del av ett innovativt bolag och vara en del av deras tillväxtresa. Företaget är i framkant i sin bransch och verksamma inom företagsutveckling, med verksamheter i ett flertal europeiska länder. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals/Eqonomy på heltid, och uppdraget beräknas vara ca 6-8 månader, med en chans att kunna gå över till anställning direkt hos vår kund. Placering: Göteborg, centralt Start: Omgående   Ditt uppdrag Du som junior redovisningsekonom kommer att stötta redovisningsekonomerna med ekonomihanteringen till ett flertal olika bolag, i både Sverige och övriga Europa. Då företaget befinner sig i en tillväxtresa kommer din roll ev. att förändras något med tiden, och behov finns också att renodla processer och "städa upp". Rapportering sker till redovisningschefen.   Huvudområden för rollen: Löpande bokföring Leverantörsreskontra och kundreskontra: Assistera vid hantering av fakturor, betalningar och kvitton. Stämma av leverantörsreskontra och kundreskontra. Kostnadshantering Bankavstämning  Andra sedvanliga uppgifter samt ad hoc-uppgifter: Hjälpa redovisningsteamet med ad hoc-projekt och uppgifter som tilldelas. Om dig Vi ser att du gärna har en relevant utbildning inom redovisning, där du har jobbat med kund- och eller leverantörsreskontra samt har vidrört redovisning. Vidare har du goda erfarenheter av en eller flera affärssystem samt gärna erfarenhet av Excel. Som person har du ett gott öga för detaljer och vill alltid leverera ditt arbete träffsäkert med noggrannhet. Då du kommer att arbeta mot ett flertal olika länder ser vi utöver det svenska språket att du behöver vara trygg i engelska. Andra personliga egenskaper som värderas är en stark kommunikativ förmåga, att kunna vara pragmatisk och lösningsorienterad. För att trivas i denna roll bör du trivas i en fartfylld och dynamisk miljö. Vissa resor kan förekomma i tjänsten.    När du blir en av oss Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.   Om du vill veta mer Har du frågor om rollen kontakta Emma Rehn, [email protected]. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att personligt brev inte är obligatoriskt i denna ansökningsprocess. I konsultvärlden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan, varmt välkommen att söka!   Ser fram emot att höra från dig!

24 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Tjäna 34 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Svensk Publikreklam för att tjäna 34 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 34 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 34 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som B2B-säljare ∙ Driven & resultatorienterad

24 juni 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024
Lärare i biologi, kemi och naturkunskap till LBS - Kreativa Gymnasiet

LBS Kreativa gymnasiet är en stabil verksamhet som funnits i 30 år. Vi är en skola i framkant med nära kontakt med näringslivet. Vårt jobb är att lotsa eleverna genom gymnasietiden och under den resan förbereda dem inför framtidens kreativa branscher. Vår idé är "dagens utbildning för morgondagens jobb". Läs mer om oss på www.lbs.se. LBS – Kreativa gymnasiet i Göteborg startades 2014 och erbjuder högskoleförberedande utbildningar inom Teknikprogrammet och Estetiska programmet. Gemensamt för alla LBS utbildningar är att vi ser till elevens kreativa ådra vilket skall genomsyra hela gymnasieutbildningen. Inom Teknikprogrammet erbjuder vi utbildningarna LBS Spelutveckling (TEDES) och LBS App- och Webbutveckling (TEINF). På Estetiska programmet erbjuder vi utbildningarna LBS Spelgrafik och LBS E-sport. Läs mer om skolan på www.lbs.se/goteborg. Skolan har cirka 500 elever och 45 medarbetare och är belägen i centrala Göteborg. Lärare i biologi, kemi och naturkunskap till LBS Kreativa Gymnasiet i Göteborg Vi erbjuder På LBS – Kreativa gymnasiet kombinerar vi ett välutvecklat systematiskt kvalitetsarbete med kreativa lärprocesser. Det ställer höga krav på alla som arbetar hos oss, på lärmiljön och på organisationen men ger också väldigt mycket tillbaka till dig som medarbetare genom stora möjligheter att i en stimulerande arbetsmiljö utvecklas i din profession och att arbeta med kollegialt lärande på riktigt. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Ditt uppdrag Vi erbjuder nu en fast anställning om 100% för undervisning i kemi, biologi och naturkunskap. I tjänsten ingår även mentorskap. Du kommer också ha en viktig roll i att kontinuerligt utveckla skolans utbildningar tillsammans med dina kollegor. Som lärare på LBS är du i hög grad delaktig i skolans systematiska kvalitetsarbete och den pedagogiska utvecklingen. Din profil I första hand söker vi dig som är legitimerad lärare alternativt har spetskompetens inom kemi/biologi och intresse för naturkunskap. Vi söker dig som utöver din skarpa ämneskompetens vill bidra med engagemang, humor och prestigelöshet till vår skola. Du tar tillsammans med rektor och kollegor ansvar för skolans pedagogiska utveckling, ämnesutvecklingen samt för att utveckla din egen yrkeskompetens. Du är kreativ i din planering och genomförande av din undervisning, skapar lust att lära och har förmågan att se eleverna som individer med olika behov och drivkrafter. I klassrummet är du en trygg ledare och du är bra på att skapa relationer med både elever och föräldrar. Det är meriterande om du har andra kreativa kompetenser eller intressen. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Tillträde enligt överenskommelse men vi ser gärna att du är med vid skolstart den 19 augusti, om. möjligt. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast den 2024-07-24. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Jennie Bubach via [email protected]. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

24 juni 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024