Stena Metall AB jobb

Lediga jobb hos Stena Metall AB

Produktionsarbetare Battericenter – Halmstad

Nu utökar vi vårt team och söker medarbetare som vill utvecklas tillsammans med oss! Om rollen Som produktionsarbetare i vårt Battericenter kommer du att arbeta i processerna där vi återvinner EV-batterier. Dina arbetsuppgifter består av att bl.a. genomföra mottagnings- och säkerhetskontroller på allt material som inkommer till anläggningen. Ladda ur materialet och till slut demontera batterierna för att de ska kunna gå vidare i processen och sen bli nya råvaror. Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:   • Kontinuerliga kvalitetskontroller.  • Lastning och lossning av inkommande/utgående material med truck.   • Utföra löpande operatörsunderhåll, service och städning av våra maskiner enligt gällande rutiner. Vår batterianläggning är fortfarande är i uppstartsskede och i denna roll har du en unik möjlighet att vara med och påverka, så länge du är nyfiken, engagerad och vill utvecklas tillsammans med oss. Arbetstider är tvåskift, måndag till fredag. Vem är du? Vi tror att du som söker är en nyfiken person som mår bra av att lära dig nytt och utvecklas över tid, både själv och tillsammans med ditt team. ”Laget före jaget” är en självklarhet för dig vilket för oss innebär att tillsammans hjälpas åt och arbeta mot genomsamma mål. Du gillar att ta egna initiativ och bidra med nya idéer, du är noggrann i allt du gör och kan enkelt anpassa dina arbetsuppgifter utifrån behovet som finns på anläggningen. Vidare är du säkerhetsmedveten och arbetar alltid tryggt och säkert, både för dig själv och för dina kollegor. Kvalifikationer • Arbetslivserfarenhet • Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå • Datorvana • Goda kommunikativ och skriftliga kunskaper i svenska Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av arbete i industri och/eller produktion.  • Erfarenhet av arbete med elinstallationer eller liknande • God engelska i tal och skrift.  • Truckkort, traverskort, kort för skylift Hos oss utvecklas du! Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här. Information om rekryteringsprocessen Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill hjälpa oss att ta nästa steg på vår resa. Välkommen till en framtidsbransch Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Chaufför, sommarvikariat – Umeå

Önskar du arbeta som Chaufför under sommaren? Vi söker just nu tre sommarvikarier som har en med hög känsla för service och som trivs bakom ratten? Om rollen I rollen som chaufför får du en omväxlande vardag med spännande utmaningar. Hos oss är du vårt ansikte utåt då du besöker våra kunder och samarbetspartners för att hämta återvinningsmaterial. Vi kör baktömmande sopbilar och skåpbilar som samlar in våra kunders avfall. På så vis ger vi uttjänta produkter nytt liv genom att se till att värdefulla material kan komma till användning på nytt. I tjänsten ingår också ett visst ansvar för förebyggande underhåll av fordon samt att rapportera fel och brister i material, produkter eller rutiner. Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra: • Följa körlistor och använda färdskrivaren enligt gällande regler • Rapportera avvikelser avseende rutter • Medverka i det aktiva förbättringsarbetet gällande kvalitet, arbetsmiljö och säkerhet • Medverka till en bra arbetsmiljö, god hälsa och ett gott arbetsklimat Tjänsten är ett sommarvikariat som sträcker sig mellan 3 juni och 16 augusti. Arbetstid är 06:00-15:00 måndag till fredag och du kommer att utgå från vår anläggning i Umeå och köra turer i Umeå med omnejd. Om dig Vi tror att du som söker är en person som trivs i en serviceinriktad roll där du får träffa många kontakter, både olika kunder och en hel del kollegor. Du tycker om att utvecklas och trivs bäst med att arbeta smart för att få arbetet gjort på ett säkert och effektivt sätt. Du har ett positivt förhållningssätt, är lyhörd och ödmjuk inför uppdraget och har lätt för att kommunicera med personer runt omkring dig. Kvalifikationer • C-körkort • Giltigt YKB (Yrkesförarkompetensbevis) • Digitalt förarkort • God lokalkännedom om Umeå med omnejd • God kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska Hos oss utvecklas du! Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning samt en lokal introduktion där du blir upplärd av en kollega. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygg och utvecklande arbetsplats. Läs mer här. Information om rekryteringsprocessen Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi genomför bakgrundskontroll i ett slutskede av rekryteringsprocessen. Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre. Vill du vara med och skapa nya värden i ett bolag som gör skillnad – på riktigt? Välkommen till en framtidsbransch! Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Produktionsarbetare till Aluminiumcenter – Halmstad

Nu tar vi nästa steg och öppnar en ny aluminiumanläggning - vill du vara med? Just nu söker vi flera drivna och framåtlutade medarbetare som vill vara med på vår resa mot en hållbar framtid!    Om rollen Som produktionsarbetare på aluminiumcenter arbetar du med mottagning, klassificering och sortering av inkommande material till anläggningen. Det gör du genom att mata material in i kvarnen och pressen med hjälp av materialhanterare och hjullastare. Du kommer att övervaka och driva sorteringsanläggningen samt genomföra löpande operatörsunderhåll av anläggningen. När materialet gått igenom våra processer så packar och lastar du ut det för att det sedan ska kunna skickas vidare till kunder. Du arbetar ständigt för en säker och trygg miljö, både för dig själv och dina kollegor, samt har ett ansvar för att rapportera fel och brister i material, produkter och rutiner. I denna roll får du vara med från start på vår nya anläggning vilket innebär att du kommer vara med och arbeta fram rutiner och arbetssätt. Du får en stor möjlighet till att påverka så länge du visar intresse och engagemang. Arbetstider är dagtid, måndag till fredag.    Vem är du? För att trivas i denna roll ser vi att du är en nyfiken person som ständigt vill lära dig nytt och utvecklas. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta och arbeta mot genomsamma mål tillsammans med ditt team. Det är naturligt för dig att ta egna initiativ och arbeta med förbättringar. Du behöver ha följande för att lyckas i rollen: • B-körkort • Gymnasieutbildning • Arbetslivserfarenhet • Grundläggande datorvana • Goda kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete inom industri/produktion • Erfarenhet av underhållsarbete • Truckkort och/eller hjullastarkort Här kan du utvecklas! Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av skickliga och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Det finns många möjligheter för dig att växa, både individuellt och tillsammans med oss, och lära dig nytt. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här. Information om rekryteringsprocessen Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Intervjuer kommer att ske i maj. Välkommen med din ansökan! #LI-ONSITE Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

12 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Customer Support - Malmö

Vi söker nu dig som älskar service, vill att kunden ska bli nöjd och trivs i situationer där det krävs samverkan och god kommunikation. Var med på vår resa mot en mer hållbar morgondag! Om rollen Som Kundsupport kommer du att ansvara för att hantera inkommande ärenden via de kanaler där kunden kontaktar oss, antingen via samtal eller i vårt ärendesystem Puzzle. Du strävar efter att lösa kundens ärende redan vid första kontakten, men om det inte går så följer du ärendet från start till slut samt återkopplar löpande till kunden. Du hjälper kunderna att få en god hantering av sitt avfall samt utvecklar kundens affär genom att arbeta med merförsäljning, se helheten och söka långsiktiga och hållbara lösningar utifrån kundens behov. Du arbetar nära med övriga kollegor på filialen i Malmö och har också tät kontakt med andra medarbetare i bolaget. Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra: • Orderläggning för inleveranser via vårt affärssystem • Lägga upp nya kunder via vårt affärssystem • Hantera och dokumentera kundreklamationer • Vara delaktig och aktivt bidra till verksamhetens förbättringsarbete genom att samla insikter om kundens behov och upplevelse • Proaktivt arbeta med att digitalisera kunderna via vår kundportal Arbetstiderna är 07:00-16:00 måndag till fredag, på plats. Du skapar en positiv kundupplevelse genom att vara vårt ansikte utåt mot våra kunder och tar ansvar för att lösa kundens behov både kortsiktigt och långsiktigt, med ett hållbart perspektiv. Om dig Vi tror att du som söker är en serviceorienterad person som tycker det är roligt att bygga relationer samt vårda befintliga. Du har lätt för att kommunicera med personer runt omkring dig, är lyhörd i ditt bemötande samt arbetar aktivt för att skapa en god kundupplevelse. Att samarbeta och tillhöra en arbetsgrupp är lika självklart för dig som det är att arbeta självständigt. Vidare är du en person som gärna tar ägarskap i frågor, har god förmåga att prioritera samt skapa struktur i ditt arbete. Kvalifikationer • Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå • Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat med kundservice/kundsupport • Goda kunskaper i Officepaketet • Erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem • God kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska Om du har erfarenhet av att ha arbetat i Puzzle så ser vi det som meriterande. Hos oss utvecklas du!  Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här. På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. I denna roll bidrar du till vår fortsatta resa genom att skapa en positiv kundupplevelse och vara vårt ansikte utåt gentemot våra kunder. Du ansvarar för att lösa kundens behov både kortsiktigt och långsiktigt, med ett hållbart perspektiv. Information om rekryteringsprocessen Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Välkommen till en framtidsbransch! #LI-ONSITE Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

11 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Business Support – Skellefteå, Umeå eller Piteå

Är du en affärsfokuserad och driven person med högt självledarskap? Som Business Support hos oss arbetar du proaktivt med att driva och identifiera utvecklingsmöjligheter i vår och kundens affär – ansök idag!  Om rollen Som Business Support är din huvuduppgift att upprätta, uppdatera och avsluta kundstruktur, prisbilaga och prismodeller i affärssystem. Du agerar som en administrativ rådgivare vid frågor rörande affären samt kvalitetssäkrar vid nya avtal eller vid uppföljning av befintliga avtal. I denna roll har du mycket kundkontakt eftersom du arbetar med hantering av kundärenden i vårt ärendesystem. I regionen så arbetar vi i kundteam, och i dessa team är du administrativt ansvarig. Du kommer att arbeta med flera olika personer inom regionen och bolaget, främst med sälj och kundserviceorganisationen.  I din roll ingår det bland annat att: • Löpande registervård i vårt affärssystem • Ansvara för kundstrukturer, avtal och prismodeller i vårt affärssystem • Tillsammans med resterande Kundserviceorganisation hitta de mest effektiva sätten att hantera kundavtal med ökad kundnöjdhet som resultat Arbetstid är måndag till fredag 07:00-16:00. Placeringsort kan vara antingen Piteå, Skellefteå eller Umeå. Vem är du? För att trivas i denna roll ser vi att du är en person med starkt självledarskap vilket betyder att du har en god förmåga att fatta egna beslut och kan driva ditt eget arbete framåt. Eftersom du kommer att arbeta i kundteam så förutsätter vi att du har en hög samarbetsförmåga och är bra på att kommunicera med både externa och interna personer. Du är mottaglig för förändringar och strävar ständigt efter att förstå kundens behov och vad vi kan erbjuda. Kvalifikationer • Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå • 1–3 års relevant arbetslivserfarenhet • Goda kunskaper i Office-paketet • Mycket god kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska och engelska Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av marknad, sälj eller kundservice • God förståelse för affärer och analys Hos oss kan du utvecklas! Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här. På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Information om rekryteringsprocessen Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. Välkommen till en framtidsbransch! Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

10 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Ekonomisupport, sommarvikariat – Umeå

Nu söker vi en driven och kundfokuserad person som vill vara en del av vårt kundservice-team i Umeå. Vill du ha ett sommarvikariat där du får spela en viktig roll i samarbetet med våra kunder?   Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Din roll hos oss  I rollen som Ekonomisupport kommer du arbeta med de ekonomiska transaktionerna i vår verksamhet. Du säkerställer att kvalitet och utfall följer våra överenskommelser och avtal i våra system och gentemot våra kunder. I rollen hanterar du kundfordringar, leverantörsskulder och har en viktig roll i vårt bokslutsarbete. Tjänsten är ett sommarvikariat som sträcker sig mellan vecka 21 och vecka 33. Arbetstid är 07:00-16:00 måndag till fredag och du kommer att ha din kontorsplats på vår filial i Umeå. Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du gillar att arbeta med siffror, är noggrann och uppskattar problemlösning. Du är van vid att arbeta självständigt och tar fullt ansvar för ditt arbete, samtidigt som du även trivs med att samarbeta och stötta dina kollegor i teamet. Som person har du enkelt för att anpassa dig till olika arbetsuppgifter, du lyssnar effektivt och sätter alltid kunden i fokus. Hos oss på Stena Recycling är din personlighet viktig – oavsett vilken roll du har så är du en lagspelare, problemlösare och en glädjespridare. Du är ständigt nyfiken och på tårna inför utmaningar som utvecklar dig och oss framåt. Du behöver uppfylla detta för att lyckas i rollen: • Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå • Grundläggande kunskap i Officepaketet • God kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska och engelska Det är meriterande om du har: • 1–3 års relevant arbetslivserfarenhet • Fullständig eller påbörjad utbildning inom ekonomi Hos oss räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke, inkludering och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill vara med och bidra till nästa steg på vår resa. Information om rekryteringsprocessen Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi gör även bakgrundskontroll. Välkommen till en framtidsbransch! Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024