Visma Financial Solutions AB jobb

Lediga jobb hos Visma Financial Solutions AB

Workforce Management Specialist
Visma Financial Solutions AB
Kundtjänstpersonal

Är du vår nya Workforce Management Specialist? Amili gör varje utgående faktura till en inkommande betalning genom automatiserade processer med fokus på kundernas behov och betalningsförmåga. Amili kombinerar teknik och mänsklig expertis för att säkerställa att varje kund får den hjälp de behöver, när de behöver den. Om det önskas personlig support finns vår kundservice tillgänglig på flera kanaler. För att ytterligare stärka vårt team och optimera vår effektivitet söker vi nu en: Workforce Management Specialist. Din viktigaste uppgift är att säkerställa rätt bemanning, i rätt kanal, vid rätt tidpunkt, för att möta kundernas behov och värna om kollegornas välmående. Rollen innebär att noggrant analysera historiska data, trender, information om nya kunder och förändringar i volymer. Du försöker förutse efterfrågan, optimera schemaläggning och effektivisera arbetsflöden, för att säkerställa hög kundnöjdhet och effektivitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Operativ arbetstidsplanering och schemaläggning för kundservicemedarbetare. Realtidsoptimering och analys av data för att säkerställa effektiv resursallokering. Utveckling och implementering av strategier för att maximera kund- och medarbetarnöjdhet. Samarbete med interna och externa partners som Telenor och Calabrio. Utveckling och bibehållande av rutiner inom Workforce Management. Är det dig vi söker? Erfarenhet inom kundservice/kontaktcenter är ett krav och erfarenhet av WFM, personalplanering och administration är viktiga grundpelare. Besitter kunskap i att utveckla prognoser och rapporter baserade på stora datamängder. Är en kunnig användare av Excel/Google Sheets och har ett stort intresse för dataanalys. Gillar att utforska och dra nytta av teknik och mjukvarulösningar. Erfarenhet av verktyg som Calabrio, Puzzel och PowerBI är meriterande. Erfarenhet av SQL är meriterande Starka kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt är verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på bästa sätt. Vi värdesätter hos dig: En vilja att lära och en allt-är-möjligt-attityd! Som person är du noggrann och nyfiken, alltid på jakt efter nya arbetssätt som förenklar vardagen. Du förstår helheten och ser vikten av samarbete både internt och externt. Du trivs med att arbeta strukturerat, både självständigt och i grupp, och du uppskattar en dynamisk miljö där snabba förändringar är en del av vardagen. Varför välja Amili? På Amili väntar ett jobb med kompetenta kollegor och engagerade ledare som verkligen bryr sig. Från fina förmåner till hisnande utsikt i våra fräscha lokaler i Oceanhamnen i Helsingborg, har vi skapat en arbetsplats med värme och omtanke. Amili är dessutom en del av techkoncernen Visma. Tillsammans är vi 16.400 kollegor världen över som stärker lönsamheten och förbättrar arbetslivet för miljontals människor. Välkommen till en plats där du kan växa, påverka och verkligen trivas. För en inblick i vår vardag, följ oss på instagram: @amilisweden Vill du bli vår nya kollega? Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (2025-03-16). Givet vår bransch görs kreditupplysning som en del av rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Operations Manager Martin Nilsson, [email protected]. Lön: enligt överenskommelse Tillträde: snarast Tillsvidareanställning med inledande provanställning. On-site på vårt kontor i Oceanhamnen

128 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Team Leader till vår kundservice
Visma Financial Solutions AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du leda och utveckla ett engagerat team i en dynamisk miljö? Brinner du för kundservice och har en naturlig förmåga att coacha och motivera andra? Vi söker nu en operativ Gruppchef/ Team Leader. Ditt uppdrag: Som Team Leader hos oss har du en central roll i vår kundserviceavdelning. Ditt främsta ansvar är att leda, stötta och utveckla ditt team, inte bara för att säkerställa en hög kundnöjdhet, utan också för att skapa en arbetsmiljö där medarbetarna trivs, mår bra och har de bästa förutsättningarna att lyckas i sina roller. Med ett närvarande och operativt ledarskap coachar du teamet i det dagliga arbetet, följer upp prestationer och identifierar förbättringsområden. Du arbetar också administrativt med exempelvis schemaläggning, uppföljning av frånvaro och ledighetsansökningar, alltid med syftet att underlätta för teamet och skapa en hållbar arbetsvardag. Du bidrar med förändringsdriv och förståelse för vår utvecklingsresa mot en mer effektiv och teknikdriven verksamhet. En viktig del av allas arbete är att kontinuerligt identifiera behov av förbättrade rutiner och arbetssätt. Du fångar upp förslag och säkerställer att vi tar hand om dem på rätt sätt. Du följer upp och kommunicerar kring olika initiativ, alltid med syftet att skapa tydlighet och motivera ditt team. För att lyckas i din roll har du ett nära samarbete med flera nyckelroller för att säkerställa en effektiv och välfungerande verksamhet: Workforce Management Specialist – för att optimera bemanning och schemaläggning. Support Specialist – för stöd vid komplexa kundärenden och tekniska frågor Quality Evaluator & Trainer – för att säkerställa att medarbetarna får rätt stöd och utveckling genom feedback, medlyssning och utbildningsinsatser. Operations Manager – din närmaste chef som har huvudansvaret för avdelningen och driver strategiska initiativ, projekt samt stöttar dig i ditt personalansvar. Din vardag hos oss Dagligt operativt ledarskap med fokus på coachning, uppföljning och stöd till teamet. Hålla individuella uppföljningssamtal och säkerställa medarbetarnas utveckling och välmående. Delta vid behov i den dagliga verksamheten och arbeta för att optimera arbetssätt och rutiner. Skapa en stark teamkänsla där samarbete och utveckling står i centrum. Samarbeta med olika avdelningar för att garantera en optimal kundupplevelse. Ta initiativ till förbättringsarbete och identifiera effektivitetsvinster. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av en ledande roll, gärna inom kundservice eller liknande verksamhet. Har en god förmåga att motivera, coacha och inspirera andra. Är tålmodig, prestationsorienterad och modig i ditt ledarskap. Har ett naturligt driv för förbättringsarbete och en nyfikenhet på ny teknik. Är en lagspelare som alltid ser till helheten och arbetar för bolagets bästa. Har god förmåga att fatta snabba beslut, strukturera och prioritera. Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet som agent på kundservice/kontaktcenter. Relevant utbildning inom ex. ledarskap, service, administration Erfarenhet av G-suite och andra digitala verktyg. Varför välja Amili? På Amili väntar ett jobb med kompetenta kollegor och engagerade ledare som verkligen bryr sig. Från fina förmåner till hisnande utsikt i våra fräscha lokaler i Oceanhamnen i Helsingborg, har vi skapat en arbetsplats med värme och omtanke. Amili är dessutom en del av techkoncernen Visma. Tillsammans är vi 16.400 kollegor världen över som stärker lönsamheten och förbättrar arbetslivet för miljontals människor. Välkommen till en plats där du kan växa, påverka och verkligen trivas. För en inblick i vår vardag, följ oss på instagram: @amilisweden Vill du bli vår nya kollega? Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (2025-03-16). Givet vår bransch görs kreditupplysning som en del av rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Operations Manager Agge Bendtzen, [email protected] Lön: enligt överenskommelse Tillträde: snarast Tillsvidareanställning med inledande provanställning. On-site på vårt kontor i Oceanhamnen

128 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kundtjänstmedarbetare
Visma Financial Solutions AB
Kundtjänstpersonal

Hitta din platsdär teknologi möter mänsklighet.Levla upp kundupplevelsen med Visma Amili. Som Customer Support Agent är du hjärtat i vår service, där varje kundkontakt är en chans att glänsa. Ditt uppdrag? Att övergå från vanlig support till extraordinär service. Varje interaktion räknas. Ditt uppdrag på Amili: Du kommer att vara experten som hjälper till och besvarar frågeställningar kring fakturor, betalningar och inkassoärenden. När du avslutar en konversationhar du inte bara hjälpt en människa till tryggare ekonomi, utan även sett till att företag och organisationer får betalt för den service de erbjuder. Win win! Hos dig värdesätter vi: En vilja att lära och en allt-är-möjligt-attityd. Erfarenhet inom serviceorienterade roller, gärna inom kundservice, samt god teknisk förståelse tror vi är viktiga grundpelare. Starka kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt är verktyg du behöver för att kunna hjälpa kunderna på bästa sätt. Varför välja Amili? På Amili väntar ett jobb medsamhörighet till kompetenta kollegor och engagerade ledare som verkligen bryr sig. Från fina förmåner (till exempel flextid)till hisnande utsikt i våra fräscha lokaler i Oceanhamnen i Helsingborg, har vi skapat en arbetsplats med värme och omtanke.Amili är dessutom en del av techkoncernen Visma. Tillsammans är vi 15.000 kollegor världen över som stärker lönsamheten och förbättrar arbetslivet för miljontals människor.Välkommen till en plats där du kan växa, påverka och verkligen trivas. För en inblick i vår vardag, följ oss på instagram: @amilisweden. Lite praktiskt och bra att veta: För att kunna ge bästa möjliga service till kunder på telefon, chat och mail behöver du förstå kravhanteringsprocessen samt de riktlinjer, lagar och regler som gäller. Du behöver såklart inte ha koll på allt det här innan, du kommer få en gedigen och ganska så intensiv onboarding. Där efter kommer du att arbeta under varierande pass mellan 07:00-19:00 på helgfria vardagar tillsammans med 40 andra kollegor på kundserviceavdelningen. Tillsammans med dem och de andra avdelningarna på Amili optimerar du inte bara kundupplevelsen utan hela flödet; från utgående faktura till inkommande betalning. En snabbcheck för att se om vi är en match: Du är intresserad av en heltidstjänst i Helsingborg under 12 månader (visstidsanställning), med chans till tillsvidareanställning. (Första 6 månaderna är på plats för bra onboarding, därefter kan hybridarbete erbjudas.) Du har en gymnasieutbildning (minst)och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Andra språk är meriterande. (Viktigt att vi och kunderna förstår varandra.) Du har jobbat med service, gärna kundtjänst. (Vi satsar på service i världsklass, och övning ger färdighet.) Du har ordnad ekonomi utan anmärkningar. (Vi arbetar med inkasso, så en kreditkontroll utan anmärkningar krävs.) Blev det JA på allt? Fantastiskt!Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16:e februari 2025. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att presentera dig. Varmt välkommen att joina dessa och alla andragoa kollegor här hos oss på Amili!

160 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025