Bärkehus AB jobb

Lediga jobb hos Bärkehus AB

Driftchef fastighet

Bärkehus AB är ett allmännyttigt bostadsbolag i Smedjebackens kommun som förvaltar lägenheter, lokaler och driftar kommunens fastigheter och parkmarker. Bärkehus vision är att ha en attraktiv och hållbar boendemiljö där alla trivs och medarbetarna utvecklas. Chefer i Smedjebackens kommun har en avgörande roll i förverkligandet av kommunens vision om att vara en kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. I Bärkehus har vi tillit till våra medarbetare och uppmuntrar en öppen dialog. Vår nuvarande Driftchef fastighet går över till att jobba mer operativt och fokusera på vårt nya fastighetssystem samt energioptimering, så vi söker nu hans efterträdare. Vi erbjuder Dig ett omväxlande och utvecklande arbete I rollen som Driftchef fastighet kommer du leda och fördela arbetet inom inre fastighetsskötsel, bostadssocial samordning, uthyrning och reception. Totalt innebär det i dagsläget 12 medarbetare, varav en arbetsledare för fastighetsskötarna. Du rapporterar till fastighetschefen. Tillsammans med övriga driftchefer ansvarar du för att resurser används på ett effektivt sätt, att verksamheten utvecklas och att synergier skapas. I arbetet ingår kontakt med hyresgäster, kommunala förvaltningar och entreprenörer och därför är samordning och koordinering två viktiga arbetsuppgifter. Som Driftchef förväntas du arbeta för att skapa förutsättningar för engagemang och delaktighet tillsammans med dina medarbetare. Du har resultatansvar och säkerställer att gällande lagar, avtal och riktlinjer i verksamheten följs. Du ingår i ledningsgruppen för Bärkehus AB samt den gemensamma ledningsgruppen med våra systerbolag Smedjebacken Energi AB och Smedjebacken Energi Nät AB. Vi är ett sammansvetsat gäng som samarbetar över bolagsgränserna för att tillsammans nå bästa möjliga koncernnytta. Hos oss får du förtroendearbetstid och friskvårdsbidrag. Från och med året du fyller 40 får du även generös semester. Vem är Du? För att lyckas i rollen som Driftchef krävs att du har driv, förmåga att ställa om och få verksamheten att leverera de resultat som förväntas. Du är en glad och tydlig ledare med engagemang och förståelse för uppdraget. Du kan skapa hållbara relationer internt och externt så att hög grad av service och samarbete uppnås. Du har en gedigen bakgrund som ledare inom fastighetsbranschen och är trygg och erfaren i de utmaningar och utvecklingsbehov branschen befinner sig i. Som person är du lyhörd, prestigelös och vågar be om hjälp för att dra nytta av all den kunskap som finns i organisationen. Krav Relevant utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet inom området. Tidigare ledarerfarenhet, minst 3-5 år. Erfarenhet av LOU. Goda kunskaper i Officepaketet och ser IT-system som självklara arbetsredskap. Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, kommunikation och informationssäkerhet. Behärska svenska i tal och skrift. B-körkort. Meriterande Högskoleutbildning inom relevant område. Chefserfarenhet från allmännyttigt bostadsbolag. Erfarenhet av systematiskt brandskyddsarbete. Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete. Erfarenhet av fastighetssystemet Momentum. Anställningen Heltid. Tillsvidare. Förtroendearbetstid. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Frågor gällande tjänsten besvaras av Fastighetschef Erik Hägerman, 0240-66 88 07. Frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av Verksamhetsstöd/HR Veronica Lundberg, 0240-66 88 12 Ansökan Urval sker löpande så ansök redan idag. Välkommen med din ansökan senast den 2024-05-09.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024