A-Karriär Sweden AB jobb

Lediga jobb hos A-Karriär Sweden AB

Utåtriktad och engagerad jobbmatchare / handledare

A-Karriär är en del av A-Group som representerar starka varumärken inom omställning, bemanning, rekrytering, coachning och search. Årligen sysselsätter våra bolag omkring 3 000 medarbetare och samarbetar med cirka 500 kundföretag. Vi är en fristående aktör för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Vårt mål är att hitta långsiktiga och hållbara lösningar för våra deltagare att närma sig arbetsmarknaden genom effektiva och professionella processer samt verktyg. Vårt recept på framgång kan uttryckas i en kort mening: "Expertis och engagemang ger resultat". Arbetsbeskrivning Du kommer arbeta med människor enskilt och i grupp. Arbetet följer vår unika metodik, OPC, där deltagarnas kunskaper, färdigheter, motivation och styrkor tas till vara. Avsikten är att hitta varje persons unika profil för att kunna ta nästa steg mot arbetsmarknaden. Din arbetsuppgift är att planera, organisera, leda och genomföra de insatser som syftar till att deltagarna ska förbättra sina möjligheter att komma närmare arbetsmarknaden. Parallellt söker aktivt efter jobbmöjligheter genom att kontakta arbetsgivare som matchar deltagarens kompetens. Du fungerar som ett stöd till deltagaren i hela processen mot arbete. Detta genom regelbunden coachning, matchning och uppföljning. Löpande kontakter med näringslivet är en viktig del i arbetet. Utbildnings- och erfarenhetskrav På grund av myndighetskrav behöver du ha minst 180 högskolepoäng. Du måste också ha minst två års arbetslivserfarenhet. Alternativt minst ett års eftergymnasial utbildning på heltid och minst tre års yrkeserfarenhet från arbete med personalansvar, karriärrådgivning, bemanning, rekrytering, studie- och yrkesvägledning eller motsvarande. Personliga kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. För att lyckas med uppdraget som jobbmatchare/handledare ser vi att du är energisk, engagerad, har stort tålamod och drivs av att se resultat av dina prestationer. Du har ett coachande och rådgivande förhållningssätt, förståelse för människors olika förutsättningar och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. I rollen som jobbmatchare/handledare ingår ett omfattande administrativt ansvar, både internt och externt, varför du behöver vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chefer och kunder är det viktigt att du är kommunikativ. Du är bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du uppfyller både deltagares och kunders önskemål. Du är van vid att arbeta självständigt och planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du är duktig på att prioritera och tycker om att arbeta i högt tempo i en dynamisk miljö. Placering Tyresö med omnejd Anställningsomfattning Inledningsvis är tjänsten på 50%. I ett senare skede kan ökad omfattning komma att erbjudas. Anställningsform Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning För denna tjänsten tillämpar vi löpande urval. Vänta därför inte med att ansöka! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat.

4 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024