Msc Sweden AB jobb

Lediga jobb hos Msc Sweden AB

Customer Service Representative till MSC Sweden
Msc Sweden AB
Backofficepersonal m.fl.

Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får ta fullt ansvar för kundrelationer? Vi söker en Customer Service Representative som vill ha en varierad vardag med kundkontakt, ärendehantering och nära samarbete med kollegor. I den här rollen får du ta ansvar för en egen kundportfölj, hantera frågor och utmaningar på ett professionellt sätt och se till att varje kund får den bästa möjliga servicen. Du blir en viktig del av teamet och bidrar till att ständigt utveckla relationen till våra kunden. Dina arbetsuppgifter: Hantera kundärenden, inklusive reklamationer, på ett snabbt och korrekt sätt. Driva och utveckla en egen kundportfölj. Säkerställa hög servicekvalitet genom en professionell och lösningsorienterad kunddialog. Skapa och upprätthålla starka relationer med kunder och leverantörer. Arbeta proaktivt för att förbättra processer och effektivisera arbetssätt. Bidra till ett gott samarbete inom och mellan team samt med andra avdelningar. Dela kunskap och erfarenhet för att stärka teamets kompetens. Vi söker dig som: Har minst 5 års erfarenhet av en likvärdig roll, det är meriterande om du har arbetat inom rederibranschen. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. För att passa i rollen tror vi att du är professionell, tar ansvar för kundens ärenden och ser till att inget faller mellan stolarna. Med ett öga för helheten ligger du steget före och ser möjligheter i varje kundrelation. Låter detta som en spännande möjlighet? Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Om du har frågor kring rollen får du gärna kontakta Robin Christensen, Customer Service Manager, på [email protected]. Vänligen notera att vi inte kan ta emot ansökningar via mail. Om du är rekryterare: Vänligen notera att vi hanterar rekryteringen internt och inte är intresserade av extern support. Om MSC - Familjebolaget med tydliga värderingar Som världens största rederi inom containerfrakt har MSC kontor i mer än 155 länder. Med tillgång till ett integrerat nätverk av resurser för väg, järnväg och sjötransport som sträcker sig över hela världen, är företaget stolt över att leverera global service med lokal kunskap. Det vi är mest stolta över är vårt globala team av dedikerade medarbetare. På MSC får du mer än bara ett jobb. I hjärtat av vår verksamhet finns våra skickliga medarbetare som vi värnar om. Detta genom att erbjuda en trevlig arbetsmiljö i moderna kontorslokaler i Gårda men också genom att skapa en god sammanhållning på vår arbetsplats. Regelbundna gemensamma aktiviteter och bra förmåner är en självklarhet för oss. Varmt välkommen med din ansökan!

107 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Junior Business Controller
Msc Sweden AB
Controller

Are you driven by problem-solving and have a passion for building better ways of working? If yes, this is an exciting opportunity to make a real impact. We are seeking a Junior Business Controller to join our team and contribute to shaping financial processes for our operations in Sweden. This role offers an opportunity to help improve the management and analysis of revenue streams and operational costs. You will collaborate with internal teams to establish new approaches to financial tracking and reporting, playing a key role in creating more structured and efficient processes within business controlling. Responsibilities Analyse revenue streams and drive profit improving initiatives Periodic review and analysis of operational cost development Manage the overall processes for credit control, supporting and monitoring the part of the scope outsourced to shared service centre in Riga. Provide timely and qualitative support to key stakeholders as CFO, Sweden management team, and HQ regional finance team Ensure completion of ad-hoc tasks within the finance area Qualifications & Key Competencies Education: Bachelor’s degree in Finance, Economics, or a related field. Experience: A few years of experience in relevant fields within finance. Skills: Advanced proficiency in MS Office, particularly Excel. Proficiency in English (advanced level). Knowledge of Swedish is a plus but not required. We believe you are a proactive problem-solver who embraces innovation. With strong data analysis skills, you’ll take ownership, drive results, and create structures that ensure accountability and meet deadlines. Other For any questions about the role, feel free to contact Jesper Andersson, CFO MSC Sweden, at [email protected]. Please apply through the system, as we are unable to process applications via email. Your resume can be in English or Swedish. We look forward to receiving your application! If you are a recruiter: Please note that we are not looking for external recruitment assistance. MSC – The family-owned company with strong values At MSC, you get more than just a job. At the heart of our business are our skilled employees, whom we care about. We do this by offering a pleasant work environment in modern office spaces in Gårda, as well as fostering a strong sense of community within the workplace. Regular team activities and great benefits are a given for us. Mediterranean Shipping Company (MSC), headquartered in Geneva, Switzerland, is a global leader in transportation and logistics, privately owned and founded in 1970 by Gianluigi Aponte. As one of the world’s leading container shipping lines, MSC has 675 offices across 155 countries worldwide, with the MSC Group employing over 200,000 people. The company has evolved from a one vessel operation into a globally respected business with a fleet of 800 vessels that provides timely delivery of goods and services to customers of all industries and sizes.

136 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Customer Service Representative till MSC Sweden
Msc Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Om MSC Som världens största rederi inom containerfrakt har MSC kontor i mer än 155 länder. Med tillgång till ett integrerat nätverk av resurser för väg, järnväg och sjötransport som sträcker sig över hela världen, levererar MSC global service med lokal kunskap. MSC Sweden AB hanterar den svenska verksamheten från kontoret i Gårda i Göteborg och har strax under 100 medarbetare. Om tjänsten Den utlysta tjänsten är ett föräldravikariat i ett av våra import-team och sträcker sig till augusti 2026. I tjänsten som kundservicemedarbetare så har du den dagliga kontakten med våra kunder. Här hanterar vi allt som är viktigt för våra kunder så som deras bokningar, svarar på frågor och önskemål, hanterar fakturor och erbjuder den service och de produkter som kunden behöver. Vi finns med hela vägen. Ibland uppstår problem och då finns vi alltid på plats och lyssnar in våra kunder och hjälper till för att hitta bra lösningar. Vi vårdar våra relationer med våra kunder och alla våra medarbetare har eget kundansvar. Vi ser det som en fördel att arbeta över telefon och med digitala möten, även om mail och affärssystem är en del av vardagen. Är du vår nästa kollega? Förutom att tycka om att ha kundkontakt så ser vi gärna att du har arbetat ett par år i en likvärdig tjänst. Har du ett par års erfarenhet inom transport eller rederi så kan det vara till din fördel. Du är flexibel och tar initiativ för att hjälpa både kunder och kollegor. Du är lyhörd inför andras åsikter och upplevelser samt är nyfiken och drivs av att utvecklas i ditt arbete. Vi är både lokala och globala så du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat, detta är ett krav för att dagligen kunna kommunicera med våra kunder och kollegor runt om i världen. Det är inga problem för dig att arbeta i olika affärssystem och vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta i Excel. Till sist Tycker du att tjänsten låter perfekt men är rädd att du saknar erfarenhet inom shipping? Du kan andas ut. Det är inte en absolut nödvändighet, vi vet att du kan passa till rollen ändå. Det viktiga för oss är att du tycker om kundkontakt och är villig att kämpa för kundernas skull. Det är så vårt bolag växer. Som alla andra branscher så arbetar vi med digitalisering för att göra livet enklare för våra kunder. Vi tror på att göra skillnad för våra kunder med en personlig, lokal närvaro. Så med rätt inställning och kvaliteter, och givetvis viljan att kavla upp ärmarna för att lyckas, så når vi långt tillsammans. Vänta inte för länge, vi startar rekryteringen direkt - varmt välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar genom systemet. Vid eventuella frågor så kontakta Nicklas Fredriksson, Customer Service Director, via mail. Nicklas mailadress är [email protected]. Sista dag för ansökan är den 24 januari, men tjänsten kan tillsättas innan dess!

165 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025