Lediga jobb hos Micasa Fastigheter i Stockholm AB
Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Har du erfarenhet av forma och definiera fastighetsprojekt? Är du strukturerad och har förmågan att driva processer från tidiga skeden till färdig detaljplan? Då kan du vara rätt person för tjänsten! Om oss Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Micasa Fastigheter kommer att bygga flertalet nya fastigheter de kommande åren för att möta den demografiska utvecklingen samt renovera stora delar av vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter. Vi söker nu vår nästa Fastighetsutvecklare för tidiga skeden som vill vara med och bygga framtidens Stockholm! Om tjänsten Rollen som Fastighetsutvecklare tidiga skeden tillhör avdelningen Fastighetsutveckling där du rapporterar till avdelningschef. Du ingår i ett team med andra fastighetsutvecklare, projektägare, projektstrateger och utredare. Som Fastighetsutvecklare tidiga skeden arbetar du med att driva utvecklingen av nya fastigheter inom bolagets målgrupp, såsom vård- och omsorgsboenden, seniorbostäder och fristående gruppbostäder enligt LSS, i enlighet med bolagets uppdrag. Syftet är att i tidigt skede skapa grunden och säkerställa projektets utformning och genomförande och därmed skapa värde för bolaget och bolagets målgrupper. Du ansvarar för att forma och definiera fastighetsprojekten för bolagets målgrupper innan det går in i detaljplanering och byggnation. Ansvaret inkluderar att analysera potentialen i ett område, driva detaljplaneprocesser, samordna tekniska utredningar och skapa strategier för projektets genomförande. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Söka efter och utvärdera markens förutsättningar för bolagets nyproduktion Ansvara för markanvisningsansökningar Ta fram strategier för projektets genomförande Leda och samordna nybyggnadsprojekt med de konsultresurser som behövs D riva och samordna detaljplanearbetet och ansvara för att de utredningar som krävs i detaljplanearbetet genomförs Ansvara för avtals- och fastighetsfrågor gentemot stadens exploateringskontor Ansvara för projektens kostnadskalkyler och analysera investeringskalkyler Tillsammans med beställaren utforma boenden utifrån bolagets ramprogram Internt och externt medverka till att sprida information och kunskap om bolagets nyproduktion Medverka till vidareutveckling av rutiner och processer inom kompetensområdet Kvalifikationer Vi söker dig som har: Akademisk utbildning, exempelvis civilingenjörsutbildning med inriktning mot samhällsbyggnad eller fastighetsekonomi, eller annan utbildning exempelvis lantmätare eller motsvarande 5–8 års yrkeserfarenhet av att arbeta med markfrågor, projektledning, planprocessen, tidiga skeden av exploateringsprocessen och fastighetsteknik Kunskap om fastighetsekonomi och relevant lagstiftning inom fastighetsrätt och civilrätt Kunskap om samhällsplanering, kommunal verksamhet samt har förhandlingsvana Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift Det är meriterande med: Kunskap om tillgänglighetsfrågor och de särskilda behov som bolagets målgrupper har Kunskap om marknadsanalys och affärsutveckling Kunskap om hållbarhets- och miljöfrågor inom plan- och byggprocessen Personliga egenskaper Vi söker dig som är driven och resultatinriktad med ett tydligt fokus på att nå uppsatta mål och skapa värde för både verksamheten och våra målgrupper. Du arbetar strukturerat och har lätt för att planera och prioritera ditt arbete – även i komplexa och långsiktiga projekt. Med din goda samarbetsförmåga skapar du engagemang både internt och externt, samtidigt som du håller fokus på helheten och projektets framdrift. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar på något annat sätt. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Hanna Markkula, avdelningschef Fastighetsutveckling, eller Edit Eriksson, HR-generalist. Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering. Vill du veta mer om vår rekryteringsprocess? Läs mer på vår webbplats www.micasa.se. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt och tillgänglighetsanpassat kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation. Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här Förmåner Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr per år, lunchkort, semesterväxling, samtalsstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter. Mer information Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Har du erfarenhet av arbete med fastighetsautomation? Är du initiativtagande och tycker om att driva utveckling framåt? Då kan du vara rätt person för tjänsten! Om oss Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Micasa Fastigheter har fått ett utökat uppdrag av Stockholms stad och kommer att behöva bygga samt renovera vårt fastighetsbestånd. Vi växer som bolag och på denna dynamiska resa står vi inför stora möjligheter! Vi söker nu vår nästa Teknikområdesansvarig Fastighetsautomation som vill vara med och bygga framtidens Stockholm! Om tjänsten Som teknikområdesansvarig för Fastighetsautomation erbjuds du en spännande och varierande tjänst med ett stort förtroende. Du ansvarar för att säkerställa funktionalitet för fastigheternas tekniska system avseende fastighetsautomation, integration och kommunikation inom bolagets fastighetsbestånd. Du ansvarar även för kravställning vid projektering i ombyggnads-projekt och nyproduktion. Tillsammans med dina nio kollegor tillhör ni enheten Teknik som ingår i avdelningen Fastighetsutveckling. I tjänsten ingår att: Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckling av system vad gäller såväl hårdvara, mjukvara och integration mot fastighetstekniska installationer Delta i bolagets digitala resa och driva utveckling av den digitala miljön såsom IoT, i samarbete med systerbolag inom Stockholms Stad Samarbeta med IT avseende Tekniskt fastighetsnätverk Ansvara för uppgradering och vidareutveckling av tekniska driftsystem, på både DUC/PLC nivå och i överordnade system Ta fram underlag och förslag för underhåll och utveckling av driftsystem Agera stöd i tekniska frågor för systemen i den dagliga fastighetsdriften, energifrågor och vid projektgenomförande I projektutförande, nyproduktion och drift, tillsammans med berörda i bolaget säkerställa strategiska systemval och integrationslösningar av tekniska driftsystem för en optimal förvaltning av bolagets fastigheter Uppdatera projekteringsanvisningar för driftsystem (fastighetsautomation och överordnade system) samt tillse att de följs i förfrågningsunderlag och upphandlingar Kvalifikationer Vi söker dig som har: Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsautomation eller IT/elektronik alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt Minst fem års relevant arbetslivserfarenhet från arbete med fastighetsautomation Erfarenhet och kunskap om scadasystem såsom Desigo CC, StruxureWare EBO och WebPort Erfarenhet av programmering och driftsättning av fastighetsautomationssystem Mycket god kunskap avseende nätverk och kommunikation inom fastighetsautomation och serverdrift Mycket god kunskap i digitala system och verktyg som Office-paketet Det är meriterande med: Fabrikatsoberoende styr och övervakningsutbildningar Utbildning i generell VVS teknik Utbildning i kommunikationsnätverk/Nätverksteknik Utbildning i tredjepartsintegrationer mot Scadasystem Erfarenhet av avtalsjuridik, entreprenadjuridik och erfarenhet av projektutförande Personliga egenskaper Vi söker dig som tycker om att ta initiativ och driva utveckling framåt med hjälp av din specialistkunskap. Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och självständigt driver utvecklingsarbete inom teknikområdet. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Ansökan Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vårt rekryteringsarbete är kompetensbaserat som en del av vårt likabehandlingsarbete, och av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och besvara urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar på något annat sätt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Carita Jansson eller Elin Nerf , HR-generalist. Vill du veta mer om vår rekryteringsprocess? Läs mer på vår webbplats www.micasa.se. Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag med öppen, prestigelös och välkomnande atmosfär. Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt och tillgänglighetsanpassat kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation. Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Läs mer om vår värdegrund här Förmåner Som förmån har vi möjlighet till 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år för att engagera oss i något som vi brinner extra för. Vi har även ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr per år, lunchkort, semesterväxling, samtalsstöd och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter. Mer information Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 2 av 2 jobb