Koncept HR Lön, Arbetsrätt & Akademi i Sverige A jobb

Lediga jobb hos Koncept HR Lön, Arbetsrätt & Akademi i Sverige A

Dansktalande innesäljare till Arvid Nilsson

Vi stärker vår Innesäljavdelning och söker dansktalande Innesäljare Arvid Nilsson AB är en av Skandinaviens ledande leverantörer av fästelement till återförsäljare inom industri- och byggbranschen. Vi arbetar i en platt processorienterad organisation, och hos oss står kunden alltid i absolut fokus. Våra främsta marknader är Sverige, Norge och Danmark och bolaget har runt 50 anställda med en omsättning på ca 300 MSEK/år. Huvudkontoret och bolagets stora logistikcentrum finns i Kungälv. Vi behöver nu förstärka vår organisation, och söker därför en: Dansktalande Innesäljare Arvid Nilsson är en platt organisation med korta beslutsvägar där du som gillar egenansvar kommer trivas bra. Vi har ett stort socialt engagemang genom vårt CSR-arbete, där vi bland annat grundat Screw Cancer som stödjer cancersjuka barn och ungdomar. Vi är ett sammansvetsat gäng med hjälpsamma kollegor och alltid högt i tak. I vår öppna och positiva företagskultur kommer du att ha breda kontakter med alla delar i bolaget. Du arbetar självständigt men i nära samarbete med ett team av rutinerade kollegor. Om rollenSom innesäljare hos Arvid Nilsson kommer du att arbeta på vårat huvudkontor i Kungälv. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att serva våra nordiska kunder genom deras köpprocess via chatt, mail och telefon. Offerthantering samt uppföljning av offerter ingår i dina arbetsuppgifter och du hjälper även våra kunder att använda vår webbshop. Du samarbetar nära med våra utesäljare och på sikt kommer du proaktivt att bearbeta kunder för att driva och utveckla försäljningen. Tillsammans med kollegor deltar du i utvecklingen av arbetsprocesser för avdelningen. Vem är du?Vi söker dig som har en stark servicekänsla med förmåga att hantera flera kundärenden samtidigt. Du har tekniskt intresse, och det är meriterande om du har produktkunskap beträffande infästning. Du är van vid att arbeta med Excel och affärssystem. Du är en lagspelare som även kan arbeta självständigt och bidra till teamets gemensamma mål. Du är naturligt serviceminded och lösningsorienterad och du har god kundförståelse och förståelse för säljprocesser. Flytande danska i tal och skrift är ett krav. Intresserad?Ansök genom att skicka CV och personligt brev senast 2025-05-01. Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen kontakta Selma Drekovic, Sales Manager Danmark på 0736 20 13 97 eller HR Manager Roger Andersson på 0702-54 37 55.  Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!

77 dagar sedan
Sista ansökan:
27 september 2025
Stabschef till Bohusläns museum

Drömjobbet för dig som vill göra skillnad – Bli vår nya stabschef! Är du en visionär ledare som älskar att navigera i en dynamisk miljö och skapa verklig samhällsnytta? Bohusläns museum söker en engagerad och innovativ stabschef som vill vara med och forma framtiden för vår verksamhet. Vårt länsmuseum är mycket mer än ett museum – vi är en plats där kultur möter samhällsutveckling, där historien väcks till liv, och där vi tillsammans bygger en hållbar och inspirerande framtid. Om oss Bohusläns museum befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Med ett brett uppdrag, från att producera fängslande utställningar och arrangera events till att driva projekt och erbjuda samhällsnytta, är vi fast beslutna att ständigt utvecklas. Vi sätter innovation, kvalitet och tillgänglighet i första rummet – och söker nu dig som vill vara en del av denna resa. Om rollen Som stabschef kommer du att vara i centrum av vår organisation. Du har det övergripande ansvaret för ekonomi, HR, administration, kvalitet och IT. Du säkerställer att verksamheten har effektiva och hållbara processer inom dessa områden. Rollen är både strategisk och operativ och du säkerställer att allt från våra strategiska mål till dagliga rutiner genomförs med precision och passion. Du är museichefens närmaste partner och har en viktig roll i att utveckla en organisation som vågar tänka nytt och som är redo att möta framtidens möjligheter Du kommer att: Vara ansvarig för ekonomifunktionen med planering, budgetering, skapa ekonomiska styrdokument, policys, nyckeltal och övriga planeringsprocesser. Hantera moms och skattedeklarationer. Driva och utveckla ekonomiska och administrativa processer med fokus på hållbarhet och effektivitet. Ansvar för HR-strategier och personalfrågor, inklusive rekrytering och kompetensutveckling och arbetsrätt. Driva och utveckla HR-processer för att stödja verksamhetens behov. Stödja chefer i HR-relaterade frågor såsom arbetsmiljö, medarbetarsamtal och löneöversyn. Ha personalansvar för staben (6 personer). Ingå i ledningsgruppen. Stötta och utmana museichefen och ledningsgruppen med strategiska insikter och nya perspektiv. Vara drivande i vår affärsutveckling, kvalitetsarbete, digitalisering och utvecklingsprojekt. Vad vi söker hos dig Vi söker en erfaren ledare, med bakgrund inom ekonomi, som är strukturerad, strategisk och förändringsdriven. Du har erfarenhet av att leda team och processer samt ett analytiskt sinne för att omsätta idéer i handling. Erfarenhet från offentlig verksamhet eller kultursektorn är meriterande. Utöver praktisk erfarenhet lägger vi stor vikt på personlighet och social kompetens, genom att du trivs på arbetsplatsen får du också andra att trivas. Vi ser gärna att du har: En relevant akademisk examen. Dokumenterad erfarenhet av ekonomi, ledarskap och administration. Relevant erfarenhet av att ansvara för personalfrågor och arbetsmiljöarbete. Dokumenterad erfarenhet av att leda team och processer, gärna inom offentlig verksamhet eller kultursektorn. Förmåga att driva förändring och utveckla verksamheter. Mycket god kommunikationsförmåga – både på svenska och engelska. Ett analytiskt sinne och en förmåga att omsätta idéer till handling. Du kan och förstår kulturens betydelse för samhällets och den enskilda besökarens utveckling. Varför välja oss? Vi erbjuder en arbetsplats där kreativitet och samarbete står i centrum. Du kommer att vara en del av en organisation som värderar öppenhet, respekt och nytänkande. Hos oss får du chansen att göra verklig skillnad – både för vår verksamhet och för samhället omkring oss. Praktisk information Tjänsten är på heltid med placering i Bohuslän, Uddevalla. Möjlighethet till distansarbete finns men majoriteten av arbetet sker på plats. Tillträde sker enligt överenskommelse. Kvälls- och helgarbete kan förekomma. Nästa steg i rekryteringen påbörjas efter sista ansökningsdatum. Ansök nu och bli en del av vår resa! I den här rekryteringen samarbetar vi med Koncept HR. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Oda Thoen, [email protected] , 0761 99 40 20. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev, vi mottar inga ansökningar via epost. Vi ser fram emot att höra från dig!

111 dagar sedan
Sista ansökan:
23 augusti 2025