Ortopedia Ortopedteknik AB jobb

Lediga jobb hos Ortopedia Ortopedteknik AB

Arbetsterapeut/Ortopedtekniker till ORTOPEDIA

ORTOPEDIA- Ortopedteknik AB bedriver vård inom ortopedteknik och läkarmottagning. Vi har tre mottagningar belägna i Fridhemsplan/Kungsholmen (intill Stockholms Sjukhem och St Görans Sjukhus), Farsta Centrum/Farsta Läkarhus och Löwenströmska Sjukhuset i Upplands Väsby. Vi arbetar tvärprofessionellt i team med ortopedingenjörer, ortopedtekniker, arbetsterapeuter, naprapat och läkare. Om tjänsten Vi söker nu Dig som är arbetsterapeut och som vill arbeta med ortopedtekniska hjälpmedel. I ditt arbete kommer du att träffa patienter och prova ut och anpassa ortopedtekniska hjälpmedel. Du följer patienten från första mötet till slutleverans av hjälpmedel. Du kommer även att få besöka olika vårdavdelningar och sjukhus för utprovning av hjälpmedel på plats hos patienten. Vårt datorsystem är ett viktigt verktyg i ditt dagliga arbete, därför är det en förutsättning att du har god datorvana och lätt kan ta dig an och lära dig nya system. Tidigare erfarenhet inom FileMaker och TakeCare är meriterande. Vi har regelbundna interna kompetensutvecklande utbildningar och möten. Då vi arbetar med ortopedteknik är erfarenhet inom detta meriterande men inte ett krav. Personliga kvalifikationer Du behöver vara ansvarstagande, flexibel och noggrann samt kunna fatta egna beslut. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i team. Du ska ha förmåga att lösa problem, och det är till fördel att du är tekniskt lagd och är duktig på hantverksarbeten. Det är viktigt att du är nyfiken på att lära dig nytt! Självklart är ett gott patientbemötande en naturlig förutsättning i din yrkesroll. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats med möjlighet till utveckling och lärande. Vi är ett team där vi gärna utbyter idéer och erfarenheter. Det är även viktigt för oss att vi värnar om varandra. Under den första tiden kommer du få en individuellt utformad internutbildning för att lära dig arbetet på ett tryggt och effektivt sätt. Är du redo för nya utmaningar? Välkommen med din ansökan! Du som är nyexaminerad är också varmt välkommen att söka tjänsten! Din ansökan: I din ansökan ska du bifoga ditt CV och ett personligt brev. All kommunikation behandlas med full sekretess. Vi tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Startdatum: Omgående/så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Administrativ chef/Personalchef till ORTOPEDIA
Ortopedia Ortopedteknik AB
Övriga administrations- och servicechefer

Ortopedia Ortopedteknik AB söker en Administrations- och Personalchef! ORTOPEDIA bedriver vård inom ortopedteknik och läkarmottagning. Vi har tre verksamheter belägna i Stockholm. Vi arbetar tvärprofessionellt i team med ortopedingenjörer, ortopedtekniker, arbetsterapeuter, naprapater och läkare. Om jobbet Vi söker nu vår nya Adminstrations- och Personalchef! Vi söker dig som vill ha ett spännande arbete med stor variation och mycket ansvar! Vi ser gärna att du är likasinnad som oss med en hög arbetsmoral och kan jobba både effektivt och kreativt med många bollar i luften. Vi söker dig som vill växa tillsammans med oss! Som Administrations- och personalchef ser vi att du har en hög grad av integritet och känner dig bekväm med att arbeta självständigt och i team, vilket kräver att du är väldigt välorganiserad och har bra kommunikations- och nätverksfärdigheter. Du behöver kunna hantera ett högt tempo, hantera många arbetsuppgifter samtidigt och kunna lösa oväntade situationer. I ditt arbete kommer du att leda, planera, koordinera och utveckla den dagliga verksamheten. Du driver en effektiv verksamhet tillsammans med medarbetarna, och har goda idéer för ett konkurrenskraftigt vårdutbud. Det är viktigt att patienterna alltid sätts i centrum och att säkerställa en kvalitativ och säker vårdprocess. Du är en god kommunikatör både internt och externt. Du kommer att arbeta nära medarbetarna så det är av största vikt att du är en mycket god ledare där du tillvaratar allas kompetens och utveckling. Tjänsten innefattar även ett arbetsmiljöansvar. Du kommer i din roll att arbeta nära VDn. En vanlig arbetsdag kan till exempel bestå av hantering av schema och bokningar, hantering av inkomna remisser och akutremisser, vara behjälplig receptionen med alla arbetsuppgifter, kommunicera med vårdgivare/sjukhus, förbereda personalmöten, fakturerahantering och andra administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter: Daglig koordinering och samordning av personal, bokningar och patienter. Daglig hantering av remisser (inklusive akuta remisser). Dagligen vara behjälplig medarbetare, patienter och vårdgivare med frågor (fysiskt, mail och telefon). Fakturahantering. HR, rekryteringar och löner. Vara både ett operativt och strategiskt stöd till ledningen. Säkerställa med ledningsgruppen att lagar, regler och interna riktlinjer efterlevs. Övergripande se till att administrativa- och HR beslut med VD får genomslag och implementeras. Bidra till utveckling och strategiskt arbete. Ansvara för att upprätthålla och genomföra olika typer av dokument, presentationer och möten. Administrativa uppgifter och ständigt förbättra rutinerna. Personliga Kvalifikationer: I rollen som administrations- och personalchef är de personliga egenskaperna viktiga. Din ledarstil kännetecknas av ett engagerat ledarskap där du tillsammans med VD får med er medarbetare och motiverar dem både till att prestera och må bra. Du har ett coachande förhållningssätt och värdesätter tydlighet och ett öppet klimat. I denna tjänst är det viktigt att du som person är flexibel och trivs med varierade arbetsuppgifter samt att du gärna stöttar dina kollegor. Du har en god kommunikativ förmåga och en känsla för att kunna planera både din och organisationens arbete på ett strategiskt sätt. Du behöver vara bekväm med att ta mycket ansvar. Du har en förmåga att skapa ett öppet arbetsklimat som grund för delaktighet och engagemang hos dina medarbetare och som ett led i att utveckla verksamheten tillsammans med medarbetare, patienter, anhöriga och närstående. Du är närvarande och engagerad. Har du tidigare arbetat med utveckling och implementering av nya arbetssätt är det ett plus. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Personliga kvalifikationer: Är noggrann, strukturerad och flexibel. Mycket god förmåga att koordinera och samordna arbetsuppgifter. Tycker om att arbeta självständigt såväl som i team. Du tar mycket eget ansvar för ditt arbete och du gör alltid ditt yttersta för att uppnå bästa resultat. Är positiv, har god samarbetsförmåga och ser det som en självklarhet att ställa upp för dina kollegor. Har en mycket god serviceförmåga gentemot patienter, vårdgivare och andra parter. Har goda datorvana och goda kunskaper inom MS Office. Erfarenhet av journalsystem är meriterande. Kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande kvalifikationer: En akademisk utbildning inom hälso- och sjukvård samt erfarenhet av primärvård och dess vårdavtal är meriterande. Det är meriterande att vara ortopedingenjör, socionom, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, beteendevetare, VD-assistent, personalchef, verksamhetschef, industriell ekonom, företagsekonom eller att du har erfarenheter av liknade arbete. Din ansökan: I den här rekryteringen ska du bifoga ditt CV och ett personligt brev, där vi ber dig kortfattat och tydligt bemöta kravprofilen samt meriterande och förklara varför vi skulle välja just dig. All kommunikation behandlas med full sekretess. Vi tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025