Candles Scandinavia AB jobb

Lediga jobb hos Candles Scandinavia AB

Operativ Produktionschef till innovativt tillverkningsföretag
Candles Scandinavia AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du vara med och leda nästa generations tillverkningsindustri? Har du ett starkt operativt driv, teknisk förståelse och trivs i en miljö där innovation, automation och ständig förbättring är i fokus? Då kan detta vara rollen för dig! Om Candles Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning på ca 200 miljoner kronor. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market. Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete: VI vågar och är innovativa VI vet VI gör det nu VI är effektiva VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda VI kommunicerar & involverar Om rollen Som operativ produktionschef har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften av produktionen. Du leder, utvecklar och optimerar produktionsverksamheten med fokus på tillgänglighet, effektivitet, kvalitet och säkerhet – i en miljö med hög grad av automation, där ABB-robotar utgör en central del av produktionsprocessen. Du ser till att resan från helt manuell produktion till automatiserad fortgår på ett tryggt och effektivt sätt. Du leder en grupp om 4 teamledare inklusive lager och är deras operativa stöd i det dagliga arbetet, totalt ingår ca 30 medarbetare i gruppen. Du rapporterar direkt till bolagets CFO/COO tillika vice VD och ingår bolagets ledningsgrupp. Huvudsakliga arbetsuppgifter Produktionsledning: • Ansvara för produktionens och lagrets resultat gällande kapacitet, leveransprecision, produktivitet och kvalitet • Säkerställa att produktionsmålen uppnås genom effektiv bemanning, planering och resursstyrning • Driva förbättringsarbete i linje med LEAN-principer • Arbeta aktivt med att förebygga och lösa produktionsstörningar, särskilt i den automatiserade delen av verksamheten • Säkerställa att ut och inleveranser följer plan • Stötta och leda 4 teamledare i deras dagliga arbetsledning   Automation och teknik: • Samarbeta tätt med automationstekniker och underhåll för att optimera driften av ABB-robotceller och kringutrustning • Delta i eller leda tekniska utvecklingsprojekt inom automationsområdet • Säkerställa att operatörer och tekniker har rätt kompetens för att arbeta med och underhålla automatiserad utrustning Ledarskap och personalansvar: • Ha direkt personalansvar för 4 teamledare inom produktion och lager • Leda, coacha och utveckla ditt team med fokus på ansvarstagande, kvalitet och engagemang • Ansvara för bemanning, rekrytering, introduktion, arbetsmiljö, kompetensutveckling och medarbetarsamtal • Skapa en trygg, säker och motiverande arbetsmiljö med god kommunikation och samverkan • Delta aktivt i bolagets ledningsgrupp Säkerhet och kvalitet: • Säkerställa att produktionen bedrivs enligt gällande arbetsmiljöregler och säkerhetsföreskrifter • Arbeta tillsammans med kvalitetsavdelningen för att uppfylla kund- och standardkrav • Delta i intern- och externrevisioner samt ansvara för skyddsronder   Kvalifikationer Vi söker dig som är en naturlig ledare med en passion för teknik och produktion. Du har en stark kommunikativ förmåga och trivs i en föränderlig miljö där du får vara med och göra skillnad varje dag. Utbildning och erfarenhet: • Eftergymnasial utbildning inom teknik, industriell produktion eller motsvarande • Flera års erfarenhet av produktionsledning inom tillverkande industri • Dokumenterad erfarenhet av automatiserad produktion med industrirobotar • God förståelse för automatiserade produktionsprocesser • Meriterande med kunskap om LEAN och affärssystem (Business Central). • Det är meriterande med erfarenhet av kundanpassad produktion Personliga egenskaper: • Tydlig och engagerad ledare med god kommunikativ förmåga • Strategisk och samtidigt operativ – du ser helheten men agerar i vardagen i direkt interaktion med produktion och lager • Teknisk förståelse och problemlösningsförmåga i komplex produktionsmiljö • Strukturerad, resultatorienterad och med förmåga att skapa god teamkultur • Van att arbeta i en dynamisk miljö med många bollar i luften samtidigt • Trivs i ett bolag där alla hjälper till och bidrar – oavsett titel Vi erbjuder • En dynamisk och innovativ arbetsmiljö i ett företag med stark tillväxt och fokus på hållbarhet. • Möjlighet att påverka och utveckla processer inom produktion och inköp. • Ett engagerat och stöttande team med hög kompetens. • Konkurrenskraftig lön och förmåner. • Friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. • Möjligheter till vidareutbildning och karriärutveckling. Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 augusti 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för hållbarhet, kvalitet och innovation! Har du frågor är du välkommen att maila till [email protected] Tjänsten tillträds så snart som möjligt. Mer information om oss hittar du på www.candles.se Du ansöker senast 2025-08-15 genom att klicka på knappen nedan.

Igår
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Vi söker en Projektkoordinator till innovativt tillväxtbolag!
Candles Scandinavia AB
Marknads- och försäljningsassistenter

Om rollen Som projektkoordinator är du en viktig länk mellan bolagets olika avdelningar och samarbetspartner i arbetet att tillsammans med ansvarig säljare driva kundprojekten i mål. I denna tjänst kommer du att arbeta nära våra kunder inom Private Label segmentet och vara en länk mellan inköp, design, regulatory, leverantörer och kunder och supporta våra Key Account Managers i att driva kundprojekten i mål. Du rapporter till bolagets Supply Chain Manager. Om Candles Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning på ca 200 miljoner kronor. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market. Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete: VI vågar och är innovativa VI vet VI gör det nu VI är effektiva VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda VI kommunicerar & involverar   Huvudsakliga arbetsuppgifter Projektledning och koordinering • Initiera och driva kundorderprojekt i nära dialog med säljare, inköp och produktion • Skapa och underhålla projektplaner med tydliga milstolpar, deadlines och ansvarsfördelning • Koordinera aktiviteter mellan avdelningar såsom sales, inköp, produktion och logistik • Följa upp projektstatus och hantera avvikelser, förändringar och kundspecifika krav Kommunikation och dokumentation • Vara kundens primära kontaktperson under projektets gång • Säkerställa att kundens tekniska och kommersiella krav är tydligt kommunicerade internt • Dokumentera projektbeslut, ändringar och statusrapporter • Samordna godkännanden och granskningar i olika faser Tids- och resursstyrning • Säkerställa att projektet följer uppsatt tidsplan och att resurser finns tillgängliga i rätt tid • Följa upp kapacitetsbelastning i samråd med produktion och andra funktioner • Identifiera och hantera risker som kan påverka leveranstid, kvalitet eller ekonomi Utveckling • Bidra till utveckling av rutiner och arbetssätt kring kundorderprojekt • Medverka i efterkalkylering, erfarenhetsåterföring och förbättringsarbete   Kvalifikationer Utbildning och erfarenhet • Eftergymnasial utbildning inom teknik, logistik, industriell ekonomi eller projektledning • Erfarenhet från liknande roll inom tillverkande industri, gärna med fokus på kundanpassade produkter • Meriterande med kunskap om affärssystem och projektverktyg (t.ex. Business Central och Monday) • Flytande svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska Personliga egenskaper: • Strukturerad och driven med god förmåga att hantera flera parallella projekt • Lösningsorienterad och van att agera i en dynamisk miljö • Stark kommunikativ förmåga och god samarbetsförmåga över olika funktioner • Kundfokuserad och ansvarstagande Vi erbjuder • En dynamisk och innovativ arbetsmiljö i ett företag med stark tillväxt och fokus på hållbarhet. • Möjlighet att påverka och utveckla processer inom produktion och inköp. • Ett engagerat och stöttande team med hög kompetens. • Konkurrenskraftig lön och förmåner. • Friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. • Möjligheter till vidareutbildning och karriärutveckling.    Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 augusti 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för hållbarhet, kvalitet och innovation! Har du frågor är du välkommen att maila till [email protected] Tjänsten tillträds så snart som möjligt. Mer information om oss hittar du på www.candles.se Du ansöker senast 2025-08-15 genom att klicka på knappen nedan.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Vi söker en Laboratorieassistent – Naturliga vaxljus & Hemdofter

Är du noggrann, praktiskt lagd och har ett öga (och näsa!) för kvalitet och doft? Vill du vara en viktig del av utvecklingen och kvalitetssäkringen av väldoftande och vackra produkter för hemmet? Då kan du vara den vi söker! Om Candles Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning på ca 200 miljoner kronor. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market. Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete: VI vågar och är innovativa VI vet VI gör det nu VI är effektiva VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda VI kommunicerar & involverar Om rollen Som laboratorieassistent kommer du att stödja kvalitetskontroll- och produktutvecklingsteamen genom att utföra praktiska tester, inspektioner och dokumentation för att säkerställa att råmaterial och färdiga produkter uppfyller företagets krav på kvalitet, säkerhet, doftupplevelse och utseende. Ditt arbete är avgörande för att bibehålla en konsekvent hög standard för våra vaxbaserade ljus och hemdoftsprodukter. Du rapporterar till R&D, Regulatory & Quality Manager. Huvudsakliga arbetsuppgifter Kvalitetskontroll & Testning: • Utföra rutinmässiga tester på ljus och doftprodukter, såsom brinntid, vaxyta, vekeegenskaper, avkylningsbeteende, separation och doftspridning • Mäta egenskaper som densitet, brytningsindex, DSC-analys, GCMS, flampunkt, doftprofil och färg • Genomföra utvärderingar av doftintensitet enligt interna standarder • Utföra tester för värme- och UV-stabilitet över tid Provberedning & Laboratoriestöd: • Förbereda testprover genom att väga, värma och hälla vaxblandningar i behållare enligt utvecklings- eller produktionsrecept • Märka och organisera provburkar för att säkerställa spårbarhet och korrekt dokumentation Dokumentation & Spårbarhet: • Registrera analysresultat korrekt i kvalitetssystemet eller laboratoriejournaler • Följa testmetoder och säkerhetsrutiner • Rapportera eventuella avvikelser, anomalier eller ovanliga observationer till ansvarig kemist eller kvalitetschef Samarbete: • Arbeta nära produktion, produktutveckling och kvalitetsteam • Assistera vid utvärdering av nya doftoljor, vaxsorter eller vekar • Stödja kundprovsberedning, reklamationsutredningar och stabilitetstester Kvalifikationer Utbildning & Erfarenhet: • Grundläggande utbildning inom kemi, naturvetenskap, kosmetik eller liknande områden. Högre utbildning är meriterande • Tidigare erfarenhet av laboratoriearbete är meriterande (särskilt arbete med GCMS eller DSC) • Erfarenhet av visuell bedömning (doft, utseende, textur) är mycket värdefull • Grundläggande förståelse för arbete med vaxmaterial och parfymerade produkter • Utmärkta kunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper: • Noggrann och kvalitetsmedveten med starka dokumentationsfärdigheter • Praktisk och händig med god känsla för doft och visuellt utseende • Ansvarsfull, organiserad och följer rutiner noggrant • Lagspelare som är flexibel och lösningsorienterad Vi erbjuder • En dynamisk och innovativ arbetsmiljö i ett företag med stark tillväxt och fokus på hållbarhet. • Möjlighet att påverka och utveckla processer inom produktion och inköp. • Ett engagerat och stöttande team med hög kompetens. • Konkurrenskraftig lön och förmåner. • Friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. • Möjligheter till vidareutbildning och karriärutveckling.   Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 augusti 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för hållbarhet, kvalitet och innovation! Har du frågor är du välkommen att maila till [email protected] Tjänsten tillträds så snart som möjligt. Mer information om oss hittar du på www.candles.se Du ansöker senast 2025-08-15 genom att klicka på knappen nedan.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Finance & HR Manager – En nyckelroll i ett växande entreprenörsföretag
Candles Scandinavia AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du kombinera ekonomi, HR och ledarskap i en dynamisk miljö med stark entreprenörsanda? Vi söker nu en Finance & HR Manager som vill vara med och bygga strukturer, driva affären framåt och samtidigt bidra till en positiv och hållbar företagskultur. Du blir en viktig del av ledningsgruppen och rapporterar till bolagets CFO/COO (vice VD). Om rollen I denna breda och operativa roll har du ett helhetsansvar för ekonomi, personalfrågor och administration. Du arbetar både strategiskt och hands-on, med möjlighet att påverka företagets utveckling i en fas av tillväxt och innovation. Om Candles Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning på ca 200 miljoner kronor. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market. Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete: VI vågar och är innovativa VI vet VI gör det nu VI är effektiva VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda VI kommunicerar & involverar   Huvudsakliga arbetsuppgifter Ekonomi / Finans • Operativt ansvara för företagets ekonomifunktion, inklusive redovisning, rapportering och likviditetsstyrning • Månads- och årsbokslut • Extern kvartalsrapportering samt intern månadsrapportering • Budget- och prognosarbete samt uppföljning av nyckeltal (KPI:er) • Analys av lönsamhet, kostnadsstruktur och investeringar • Fortsätta utveckla bolagets controlling genom Business Intelligence • Stöd till CFO, VD och övrig ledning i affärsekonomiska beslut • Utveckla finansiella processer rutiner och affärssystem • Ansvar för bolagets kontakter med bank och myndigheter tillsammans med bolagets CFO   HR / Personal • Stöd till chefer i HR-relaterade frågor – rekrytering, onboarding, arbetsrätt, personalärenden • Ansvar för arbetsmiljö, policies och personalhandbok • Driva personalutveckling, kompetensplanering och kulturarbete • Lönehantering • Supportera ledningsgruppen och bidra till strategisk kompetensförsörjning • Vara en kulturbärare och bidra till en trivsam, utvecklande arbetsplats   Kvalifikationer • Högskoleutbildning inom ekonomi, HR eller liknande • Minst 5 års erfarenhet i en bred roll inom ekonomi och/eller HR, gärna i ett ägarlett företag. Erfarenhet från arbete i en noterad miljö är meriterande • Mycket goda kunskaper inom redovisning • Erfarenhet och förståelse för ekonomi i ett producerande bolag (lager och tillverkning) • Erfarenhet av att utveckla och införa strukturer, processer och system • Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem. Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 Business Central samt Power BI är extra meriterande. • Du besitter kunskap inom arbetsrätt, rekrytering och förändringsledning • Vi ser att du har erfarenhet av personalledning, direkt eller indirekt. • Meriterande om du har arbetat i en internationell miljö – gärna i en matrisorganisation • Flytande i svenska och mycket goda kunskaper i engelska   Personliga egenskaper • Prestigelös, självgående och handlingskraftig • Affärsorienterad med god förståelse för helheten • Trygg i din kompetens men nyfiken på att lära nytt • Relationsbyggare med god kommunikationsförmåga • Van att arbeta i en dynamisk miljö med många bollar i luften samtidigt • Trivs i ett bolag där alla hjälper till och bidrar – oavsett titel     Vi erbjuder • En dynamisk och innovativ arbetsmiljö i ett företag med stark tillväxt och fokus på hållbarhet. • Möjlighet att påverka och utveckla processer inom produktion och inköp. • Ett engagerat och stöttande team med hög kompetens. • Konkurrenskraftig lön och förmåner. • Friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. • Möjligheter till vidareutbildning och karriärutveckling. Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 augusti 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för hållbarhet, kvalitet och innovation! Har du frågor är du välkommen att maila till [email protected] Tjänsten tillträds så snart som möjligt. Mer information om oss hittar du på www.candles.se Du ansöker senast 2025-08-15 genom att klicka på knappen nedan.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Processoperatör
Candles Scandinavia AB
Processövervakare, kemisk industri

Vi söker en processoperatör! Processoperatören säkerställer att produktionen fungerar smidigt och effektivt genom att övervaka och hantera fyllningsmaskiner och packmaskiner. Rollen inkluderar kvalitetskontroll, ställa in maskinerna, framtagande av dokumentation och grundläggande problemlösning. Om Candles Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning på ca 200 miljoner kronor. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market. Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete: VI vågar och är innovativa VI vet VI gör det nu VI är effektiva VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda VI kommunicerar & involverar Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter utgörs av: • Hantera och övervaka de olika maskinerna i vår produktion • Utföra visuella och återkommande kvalitetskontroller av produkter under produktion • Hantera och justera inställningar på maskinerna för att uppnå önskade egenskaper • Dokumentera utfallet i produktionen, felorsaker och avbrott i de olika systemen • Rapportera tekniska avvikelser till underhållsteamet eller produktionsledningen • Hålla rent och snyggt på arbetsplatsen och i och kring maskinerna   Kvalifikationer Vi ser att: • Du har erfarenhet av tillverkning eller liknande roller inom industriproduktion, speciellt helautomatiserad tillverkning och/eller robottillverkning • Du är trygg i att arbeta med maskiner i produktion – framförallt packnings- och fyllningsmaskiner • Du har grundläggande teknisk kompetens och förståelse för tekniska instruktioner • Du talar mycket bra svenska och engelska • Du har gått teknisk utbildning på gymnasium eller högre nivå. • Du har arbetet minst 7 år med maskiner inom tillverkningsindustri   Personliga egenskaper: • Du är noggrann • Du är villig att lära och du följer gärna fastställda rutiner • Du kan arbeta självständigt såväl som i ett team • Du kommunicerar väl med andra och du är duktig på att lösa problem. • Även om du ser helheten missar du inte detaljerna   Vi erbjuder: • En dynamisk och innovativ arbetsmiljö i ett företag med stark tillväxt och fokus på hållbarhet. • Möjlighet att påverka och utveckla processer inom produktion och inköp. • Ett engagerat och stöttande team med hög kompetens. • Konkurrenskraftig lön och förmåner. • Friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. • Möjligheter till vidareutbildning och karriärutveckling.   Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 augusti 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för hållbarhet, kvalitet och innovation! Har du frågor är du välkommen att maila till [email protected] Tjänsten tillträds så snart som möjligt. Mer information om oss hittar du på www.candles.se Du ansöker senast 2025-08-15 genom att klicka på knappen nedan.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025