Lediga jobb i Örebro

878 Lediga jobb i Örebro. Välkommen till vår jobbsida! Här hittar du de senaste och mest relevanta jobbmöjligheterna i Örebro med fokus på din karriärsuccé. Sök, hitta och ansök enkelt till spännande jobb nu.

Projektledare till företag inom energi och fastighetsautomation!

Är du en motiverad projektledare inom elbranschen med erfarenhet av att hantera stora byggprojekt? Ansök nu och ta steget mot en spännande karriär där du får möjlighet att utvecklas och växa! OM TJÄNSTEN Vi söker nu för vår kunds räkning en projektledare inom el för att leda och styra byggprojekt från början till slut. Denna roll innebär en bred och varierande arbetsdag där du kommer att vara involverad i allt från att ta in projekt till att säkerställa deras framgångsrika leverans inom överenskomna tidsramar och budgetar. Du kommer att ha möjlighet att hantera flera parallella projekt samtidigt och utvecklas i din roll. På kontoret får du sällskap av ca 20 andra medarbetare och du kommer att erbjudas upplärning och stöttning från dina kollegor. Här erbjuds du inte bara en plats att arbeta utan även en atmosfär där samarbete och motivation är viktiga. Dem har en god familjär stämning där medarbetare trivs och stannar länge. Din närmsta chef kommer att vara en av företagets delägare. Du erbjuds - En roll med stor frihet under ansvar - Ett givande och socialt arbete - En arbetsplats med god stämning och högt i tak - Möjligheten att plocka ut en tjänstebil ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ledning och styrning av stora byggprojekt inom el * Delegera och fördela resurser inom projekten för att säkerställa effektivt utförande av arbete * Säkerställa att projekten håller sig inom budget * Bygga och upprätthålla starka kundrelationer genom att säkerställa hög kvalitet VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare erfarenhet av att arbeta som projektledare inom el - Har tidigare erfarenhet av att styra ett bygge där du har skött ekonomi och bemanning - Innehar B- körkort - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Strukturerad - Strategisk - Kvalitetsmedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

13 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

13 juni 2024
Sista ansökan:
13 juli 2024
Leveransansvarig för IT-partnerbolag | Örebro| Experis

Har du erfarenhet av partneransvar inom konsultbranschen och är skicklig på att matcha rätt konsult till rätt uppdrag? Vill du dessutom vara en del av ett prestigelöst team som arbetar med vår underkonsultsaffär och bli en nyckelperson på vår tillväxtresa? Då ser vi mycket fram emot din ansökan! Vi söker en driven leveransansvarig som kommer att leda och koordinera leveranser för underkonsulter, säkerställa att projekt levereras i tid och med hög kvalitet, samt hantera avtal och relationer med underkonsulter. Erfarenhet från konsultbranschen eller liknande krävs. Om rollen Som leveransansvarig har du ett helhetsperspektiv över partneraffären. Teamets huvuduppgift är att tillsätta underkonsulter hos våra avtalskunder. Vi har även ett ben i sälj och sitter med i kundmöten så som partnermöten. Vi samarbetar med kunder och partners i och utanför Sverige samt har ett växande samarbete med våra nordiska Experis kollegor. Vi i teamet driver egna rekryteringsprocesser från A till Ö, sitter med löpande partnermöten för att skapa och bibehålla framgångsrika relationer. Rollen kan även innebära att vara representant för UK-affären vid upphandlingar. Rollen kräver att man hanterar många bollar i luften samtidigt och kunna anpassa sig till kunderna såsom partnernas särskilda behov. Du kommer att samarbeta tätt med konsultchefer, säljare och kollegor runt om i Sverige för att säkerställa ett effektivt arbetsflöde och leverera bästa möjliga resultat till våra kunder. En viktig del av rollen är administrativt arbete i våra system, där du håller ordning på dokumentation, avtal och rapportering. Din förmåga att följa strukturerade processer är avgörande för att vi ska kunna leverera med högsta kvalitet och säkerställa att allt flyter smidigt. Din profil Den här tjänsten passar dig som har några års erfarenhet av att arbeta i en operativt liknande roll. Eftersom rollen är starkt kommunikativ, lägger vi stor vikt vid din personlighet och förmåga att bygga goda relationer. Vi ser att du är van vid att säkerställa att kandidater och partners som är involverade i en process, behandlas professionellt och får snabb respons. Vi värdesätter även att du proaktivt ser till att dina kollegor har all nödvändig information för att kunna följa upp partnerrelationer och den uppsatta strategin. Kvalifikationer som behövs för rollen är att du har/är: * Organiserad och effektiv - kan balansera flera prioriteringar, planer och strukturerar tiden för att effektivt uppnå prestandamål * Snabb och smidig, utan att kompromissa med kvalitet * Självgående och resursstark med stor förmåga att utföra och hantera intensiva perioder och varierande uppgifter * Tar självständiga beslut och har en stark affärsförståelse * Positiv, energisk och utåtriktad relationsskapare * Håller sig uppdaterad om den marknad vi verkar på * Är flytande i svenska och engelska En högre utbildning inom relevant område, förståelse för IT-branschen samt erfarenhet av att arbeta med den offentliga sektorn är mycket meriterande. Om Experis Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 400 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får våra konsulter tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation. People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet. Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden. Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper. Frågor? Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Lovisa Åsgården på [email protected] eller Ebba Folkesson på [email protected]. Vi kommer att validera ansökningar under sommaren och intervjuer kommer att ske från och med augusti.

13 juni 2024
Sista ansökan:
12 augusti 2024
Elektriker till Mondi Örebro AB

Mondi Örebro AB   Elektriker Mondi Örebro AB Mondi Örebro AB är ett företag i ständig utveckling. Vår långa och gedigna historia inom pappersbranschen tillsammans med modernt tänkande och god kontroll på marknadens behov gör att vi står oss bra i den starka internationella konkurrensen. Våra produkter är en del av en klimatsmart vardag och vi har för avsikt att fortsätta vår utveckling. Vi behöver nu bli fler industrielektriker så är du en positiv och engagerad person med erfarenhet från industrin och vill hitta en ny spännande utmaning! Då ser vi gärna att du är med på vår fortsatta resa! Välkommen att bli vår kollega!   Vi erbjuder Ett arbete där du har en omväxlande vardag i ett bolag där det händer mycket och är centralt beläget i Örebro. Kulturen präglas av en familjär anda med öppenhet och framåtanda. Du ingår i en internationell organisation men där besluten till mångt och mycket tas lokalt i Örebro. Att jobba på Mondi innebär också att du har stor påverkansmöjlighet och att du blir en viktig medarbetare i organisationen! I rollen som industrielektriker är du direkt underställd vår underhållschef.   Dina arbetsuppgifter Som industrielektriker ingår du i ett team om sju personer. I gruppen ingår förutom elektriker även underhållsmekaniker. Tillsammans kommer ni att skapa förutsättningar för att produktionen fungerar med hög effektivitet och tillgänglighet. Dina dagar är omväxlande; du utför planerade insatser, åtgärdar akuta brister och deltar också i FU-ronder (förebyggande underhåll). Du arbetar med felsökning, skåpbyggnationer och installationer inom produktionen men även kopplat till vår fastighet. Rollen innehåller många kontakter internt, med din grupp men också med olika personer som jobbar i produktionen. Du har också kontakter med externa samarbetspartners. Tillsammans med underhållschefen och dina kollegor jobbar du hela tiden för att förbättra och effektivisera underhållsarbetet. Du arbetar dagtid och har beredskap var 3:e vecka.   Din profil Vi söker dig som har en positiv inställning och trivs både med att arbeta självständigt och vara en del av ett team. Du är engagerad och gillar en omväxlande vardag, stimuleras av problemlösning och försöker se möjligheter i stället för problem och hinder. För oss är det är viktigt att du vill vara i en verksamhet där vi har roligt på jobbet. För att trivas och lyckas i rollen är du utbildad elektriker och vi tror att du har erfarenhet från liknande arbete inom industrin eller kanske idag finns inom installationssidan och är intresserad av att utvecklas mot industrielektronik. Det är meriterande men inget krav om du har grundkunskaper i PLC-system, automation/PLC, AC-/DC-drifter samt nätverk och IT-system. Har du dessutom auktorisering AL ser vi positivts på det, alternativt att du har ett genuint intresse att auktorisera dig när du börjar hos oss. Du pratar och skriver svenska obehindrat och är också van vid att använda dator som ditt dagliga verktyg.   Om företaget Vi på Mondi Örebro AB är stolta över att vara ett ledande extruderingsföretag som skapar hållbara, miljösmarta barriärer mot t.ex. fukt, fett och vind. Vi levererar produkter över hela världen. Många möter du dagligen – i hemmet, i skolan eller på jobbet. Mondi är ett globalt företag, vi finns i mer än 30 länder med totalt 26000 anställda. Vi arbetar med tusentals globala och lokala varumärken och erbjuder våra kunder ett brett utbud av lösningar. Du hittar oss i centrala Örebro i det anrika Pappersbruksområdet. Vi är cirka 115 anställda inom bland annat produktion, utveckling, marknad, lager och logistik. Vi bryr oss om våra medarbetare och förutom god arbetsmiljö, utbildning och utveckling erbjuder vi dig mycket annat. Läs mer om vilka vi är och vad vi kan erbjuda dig på mondijobs.se och https://www.mondigroup.com/en/home/   Ansökan Välkommen med din ansökan till Oakconsulting.se! Gärna så snart som möjligt, dock senast den 25 augusti 2024. Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Maria Roseen, 070- 259 05 07. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.

13 juni 2024
Sista ansökan:
13 juli 2024
Servicerådgivare till Möller Bil Örebro

Vi söker nu en ny medarbetare till Möller Bil Örebro. Gillar du att arbeta med service, kundkontakt och levererar med hög kvalitet och överträffar våra kunders förväntningar kanske det är dig vi söker? Som servicerådgivare har du daglig kontakt med våra kunder. Du vägleder kunden i tekniska frågor, bokar tid och upprättar kostnadskalkyler. Du hanterar telefon, garantifrågor samt fakturering och din uppgift är att alltid se till att kunden blir nöjd med vårt sätt att lösa deras ärende. Rollen innebär mycket självständigt arbete där du är vårt ansikte utåt mot kunden samt att du är med och planerar den dagliga produktionen på verkstaden. Samtidigt arbetar du i ett team med mekaniker, tekniker och dina servicerådgivarkollegor. Tillsammans arbetar ni för att överträffa våra kunders förväntningar. Vi erbjuder • En möjlighet att arbeta med några av marknadens ledande bilmärken • Ett självständigt arbete i en spännande och expansiv organisation • Kontinuerlig utbildning för din utveckling i yrket • En arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Öppen och Ärlig, Omtänksam, Initiativrik och Tydlig Kvalifikationer • B-körkort med behörighet för manuellt växlad bil • Gymnasieutbildning • Tidigare erfarenhet från arbete med kundkontakt • Dator- och systemvana samt goda administrativa färdigheter.  • God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift Vi söker dig som drivs av att leverera med kvalitet och du är alltid beredd att göra det lilla extra för att göra kunden utomordentligt nöjd. Du har lätt för att följa processer och rutiner. Du har inga problem med att planera ditt arbete och omprioritera om situationen kräver det. Du hanterar stress på ett strukturerat och professionellt sätt och du har ett stort engagemang för ditt arbete. Att känna ansvar och nå uppsatta mål är viktigt för dig och du ser fördelarna med ett bra team för att lyckas fullt ut.  Som person är du öppen och omtänksam i ditt bemötande och har lätt för att skapa och bibehålla goda kontakter, både med kunder och med medarbetare. För att kunna leverera med hög kvalitet krävs det att du är noggrann och gillar ordning reda. Våra kunder ska alltid vara utomordentligt nöjda efter sitt besök.  Mer information om tjänsten: Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 2024-07-07. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information - kontakta Peter Berg, servicechef VW. Denna rekrytering sker helt genom Möller Bils försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Välkommen till Möller Bil Örebro!     Möller Bil Örebro ingår i Möller Bil Sverige som är återförsäljare med fullserviceanläggningar för Volkswagen, Audi, SEAT, Cupra, Skoda och VW Transportbilar. Vi har idag verksamhet på 13 orter i Mälardalsområdet samt Göteborg och ca 700 medarbetare. Möller Bil ägs av norska Møller Mobility Group, ett familjeägt företag och ett av nordens största bilföretag. Företaget har verksamhet inom import, återförsäljning och finansiering. MMG har ca 4300 medarbetare i Norge, Sverige och Baltikum. Under 2023 omsatte Möller Bil Sverige drygt 4,9 miljarder SEK.

13 juni 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024
Mekanikkonstruktör

Jakkal är ett ingenjörsföretag som är verksamt i Karlskoga/Örebro, Laxå, Köping, Nyköping och Norrköping/Linköping samt Hässleholm. Vi har ett kunnigt team med lång erfarenhet och kompetens med tyngdpunkt inom produktions-, produkt- och teknikutveckling. Genom vårt breda tjänsteutbud kan vi erbjuda: • Kompetenta medarbetare med tyngdpunkt inom mekanisk konstruktion, el och automation, produktionsteknik och projektledning, men även inom andra kompetensområden genom hela er organisation. • Resurs- och specialistkonsulting ute hos kund. • Leverans av kundspecifika produktionslösningar, allt från lyftverktyg, fixturer till nyckelfärdiga maskinutrustningar inkl. CE-märkning och all dokumentation via vår ”In House” avdelning. • Additiv tillverkning – 3D printing. • Rekryterings- och bemanningslösningar både inom tjänstemanna- och kollektivsidan. Om jobbet Bli en del av vår tillväxtresa när vi förstärker vårt team inom mekanisk konstruktion, då vi har efterfrågan från kunder samt planer att utveckla vårt projektkontor på sikt. Vi söker konstruktören som vill utvecklas inom sitt område med ett genuint teknikintresse och som gillar kreativa utmaningar. Har du ett stort engagemang, är lösningsorienterad samt intresserad av teknik och mekanik, kan detta vara tjänsten för dig. Våra kunder är både stora och små företag där flera är världsledande inom sitt område. Dina arbetsuppgifter • Modellering i 3D-cad. • Konstruera kundanpassande lösningar. • Skapa tillverkningsunderlag, skapa sammanställnings- och detaljkonstruktioner. • Produktsegment i PDM-system • Göra hållfasthets- och toleransberäkningar. • Utreda tekniska frågeställningar. • Komma med rekommendation och lösning. • Uppdatera äldre ritningar. • Medverka vid eventuell prototypframtagning. • Besök hos kunder och underleverantörer vid behov. Vi ser positivt på tidigare erfarenhet inom områden produktion och projektledning. Din profil Kvalifikationer för denna tjänst inkluderar: • Dokumenterad erfarenhet av mekanikkonstruktion och/eller erfarenhet/utbildning av olika CAD-verktyg. • Kompetens inom ritningsframtagning. Vi ser gärna att du har: • Högskoleingenjörsexamen eller annan relevant utbildning inom maskinteknik, mekanik eller motsvarande. • Vana att jobba med olika problemlösningsmetoder. • God förmåga att kunna utrycka sig i tal samt skrift på svenska och engelska. Meriterande erfarenhet/kunskap: • Autodesk (Vault, Inventor, Autocad). • Elkonstruktion (kablage och elscheman). • Altium Designer. Vi söker dig med ett stort driv, engagemang och nyfikenhet. Du har en god struktureringsförmåga, håller deadlines och kan planera ditt arbete väl. Du trivs att arbete i projekt, kan samarbeta med andra samt ta egna initiativ. Rollen kräver att du är en god kommunikatör och att du trivs i en miljö där förändring är en del av vardagen. Vad kan vi erbjuda dig: Vi är ett mindre bolag med en familjär känsla, korta beslutsvägar och där nytänkande är stort. Hos oss får du arbeta i ett engagerat, kompetent och fartfyllt team, där du har stora möjligheter till både kompetens- och karriärutveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig. Varmt välkommen med din ansökan!

13 juni 2024
Sista ansökan:
20 augusti 2024
Mjukvaruutvecklare till Saab i Arboga!

På Saab blickar de framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Saab samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats. Om tjänsten I rollen som mjukvaruutvecklare på Saab hos kommer du arbeta med utveckling och support av testlösningar för underhåll av elektronik. Din roll kommer innebära att säkerställa att produkterna möter de förväntningar som kunder och samarbetspartners ställer på deras produkters förmåga. Exempel på arbetsuppgifter är att utveckla drivrutiner till mätinstrument åt vårt egenutvecklade ramverk för automatiska testsystem. Arbetsuppgifter Utveckla drivrutiner till mätinstrument för det egenutvecklade ramverket för automatiska testsystem. Säkerställa att produkterna uppfyller kunders och samarbetspartners förväntningar på deras produkters förmåga. Ge support för testlösningar som används vid underhåll av elektronik. Vi söker dig som har Erfarenhet av mjukvaruutveckling, antingen via en ingenjörsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av programmering i C++ och C# Visual Studio, Team Foundation (Azure Devops), .Net Windows och Linux Grundläggande förståelse för instrument och mätteknik  Det är även meriterande om du även har erfarenhet av: Tidigare arbete från verksamhet där testinstrument, mätteknik, elektronik har varit delar av arbetsuppgifterna.  Hårdvarunära programmering  Som person behöver du vara driven, kommunikativ, nyfiken och prestigelös. Vi ser även att du är en teknikintresserad och social person som gillar att lösa problem, samt arbeta i team med andra kollegor. Rollen innebär nära samarbete med andra discipliner, såsom el, elektronik, mätteknik och mekanik. För att lyckas i uppdraget på bästa sätt har du en god samarbetsförmåga eftersom vi arbetar brett över flera team. Du tar egna initiativ och kan jobba självständigt på ett strukturerat sätt, för att leverera de åtaganden som åligger dig. Om kundföretaget SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Om anställningen Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Övrig info Omfattning: Heltid Start: September Placering: Arboga Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om Friday Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

13 juni 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Jula söker Planogram Specialist

Jula AB är idag ett av Sveriges mest framgångsrika detaljhandelsföretag med totalt 139 varuhus och e-handel. Jula har en stadig expansionstakt och öppnar 5 till 10 nya varhus per år.   På Jula siktar vi högre och tar nu nya kliv för att fortsätta utveckla Julas Space Management och söker därför en Planogram Specialist då nuvarande går vidare inom Jula.    Space Management avdelningen har det operativa ansvaret för att ta hand om Julas sortiment. Det innebär att säkerställa omhändertagandet i hyllan med fokus på att stärka kundupplevelsen, förbättra lönsamheten och kunna möta Julas framtida expansion.                                                                                                                                                           Detta gör du som Planogram Specialist Rollen innebär att utifrån analys av försäljning och lönsamhet skapa planogram som ger förutsättningar för mekanisk försäljning. Du har goda kunskaper om sortiment, säljstyrning och köpbeteende vilket gör att du skapar en kommersiell varuplacering i vårt planogramsverktyg JDA. Du säkerställer att de genererar en kundupplevelse som stärker Julas totala affär med kvalitativa och skalbara lösningar för varuhusen. Nyheter är viktigt i vårt sortimentserbjudande där du är en nyckelspelare vid lanseringar för en lyckad säljstart.   Du kommer ingå i ett team på 7 personer bestående av Space Specialist Manager, Visual Merchandiser, Planogram Specialist och Campaign Merchandiser Store. I din roll arbetar du också i nära samarbete med inköp, kollegorna inom Concept Development och Store Establishment. Tillsammans med teamet skapar du förutsättningar för en effektiv kedje- och varuhusdrift i samtliga länder.     Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Du har flera års erfarenhet av arbete med Space Management och goda kunskaper inom Category Management. Du har också utbildning, eller motsvarande erfarenhet, inom butiksekonomi, försäljning, marknadsföring eller kommunikation samt goda kunskaper inom varuförsörjning via planogram. Du är van att analysera försäljningsdata och har erfarenhet av att arbeta på central nivå.   Genom tidigare erfarenheter ser du vikten av Space Management och dess roll som en viktig bidragsgivare där kundupplevelsen baseras på erbjudandet som skapar förutsättningar för kundmötet.  Du ser det som en självklarhet och spännande utmaning att vara med och utveckla Space Management på Jula vilket inkluderar både arbetssätt, förhållningssätt och verktyg.   Rollen kräver mycket goda kunskaper inom planogramsverktyg JDA eller liknande Space planning verktyg, Office-paketet samt Engelska. Kunskap inom Relex ses som meriterande.   Det här är du som person Du har ett stort kundfokus och för att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad och har god förmåga att planera och arbeta både självständigt och i grupp. Du är noggrann, analytisk och resultatinriktad och kan omsätta teori till verklighet för att stötta våra varuhus. För att trivas i en miljö där det alltid är mycket på gång bör du vara prestigelös, engagerad, nyfiken och bra på att kommunicera.     Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Huvudplacering är på Julas huvudkontor i Skara men viss del av arbetet kan ske på annan plats. Jula har kollektivavtal med Unionen. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!   Så här söker du  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson.  Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen, Finland och Österrike. Julas omsättning är 9,7 miljarder SEK.

13 juni 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Funktionsstöd Personlig assistans

Jag är en kvinna som är 58 år och har MS och bor på norr i Örebro. Jag är rullstolsburen och därför behöver jag en stålift för att förflytta mig. Jag är gift och min man är också assistent, så det blir din kollega. Jag kommunicerar med min assistent och styr min vardag och min assistans, jag behöver hjälp med allt ifrån matlagning till att ta hand om mitt hem. Tjänsten är deltid ca 90% förlagd dagtid måndag till fredag med tillträde enligt överenskommelse, dock tidigast 12/8-24. Jag söker enbart en kvinnlig assistent, i första hand en undersköterska, men erfarenhet är också väldigt viktigt så har du arbetat som personlig assistent eller inom äldrevården så är det väldigt bra. Du behöver ha goda kunskaper i svenska. I hemmet finns en hund. Anställningen är ett PAN-avtal och Örebro kommun står som arbetsgivare. Ansökningarna gås igenom löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Ansökan med personligt brev och CV skickas till [email protected] Återkoppling kommer bara att ske till de personer som väljs ut för intervju.

13 juni 2024
Sista ansökan:
13 augusti 2024
Forskningsassistent i datavetenskap

Vi söker en forskningsassistent i datavetenskap för en tidsbegränsad anställning vid Institutionen för naturvetenskap och teknik. Bakgrund Tjänsten är placerad vid Örebro universitets centrum för tillämpade autonoma sensorsystem (AASS, http://www.oru.se/aass), som bedriver tvärvetenskaplig forskning i skärningspunkten mellan robotik, maskininlärning, artificiell intelligens, datorseende, datavetenskap och mätteknik. Arbetsuppgifter Som forskningsassistent kommer du att ansvara för att designa och implementera ett annoteringssystem för 3D-lidar- och 4D-radardata i syfte att träna maskininlärningsbaserade detekterings- och klassificeringsalgoritmer. Det förväntade resultatet kommer att vara ett annoteringsverktyg baserat på ROS (robot operating system) som möjliggör interaktivt skapande av 3D-annoteringar för personer och föremål i tillgängliga lidar- och radardata. En viktig del i arbetsuppgifterna är också att bidra till att träna och testa detekterings- och klassificeringsalgoritmer. Kvalifikationer Arbetet kräver erfarenhet av: • design av artificiella neuronnät, • annoteringar av data från radar och värmekamera för träning av artificiella neuronnät, • tillämpning av maskininlärningsalgoritmer för semantisk segmentering av radardata. Meriterande är: • programmering i ROS, • hantering av sensordata (radar, lidar, värmekamera) i ROS. Information Anställningen är 100% i två månader, med tillträde enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Martin Magnusson 019-30 38 70, e-post: [email protected] eller Henrik Olsson, 019-30 12 36 e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till ditt intresse av anställning som forskningsassistent • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-06-27. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

13 juni 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024