ArkivIT AB jobb

Lediga jobb hos ArkivIT AB

Dataskyddsjurist till ArkivIT
ArkivIT AB
Övriga jurister

ArkivIT är ett av Sveriges ledande konsultbolag inom digital arkiv- och informationshantering – med spetskompetens inom informationssäkerhet, dataskydd, e-arkiv samt arkiv & registratur. Sedan starten 2010 har vi breddat vårt tjänsteutbud och byggt upp ett team av engagerade och kunniga konsulter som arbetar med verksamheter över hela landet. Vår styrka ligger i kombinationen av djup fackkunskap, ödmjukhet och resultatfokus – och vårt mål är att bidra till en trygg, strukturerad och hållbar informationsförvaltning i både offentlig och privat sektor.  Om rollen  Som Dataskyddsjurist kommer du att ge våra kunder stöd och vägledning rörande Dataskyddsförordningen, så att de på ett systematiskt arbetssätt kan möta de krav som ställs och efterlevs och därmed hjälpa dem till en positiv utveckling. I din roll ingår det exempelvis att granska, utveckla och integrera dataskyddsfrågorna i kundens verksamhet och övervakning av den interna efterlevnaden. Det ingår även att bistå vid personuppgiftsincidenter och konsekvensbedömningar.   En del av arbetet handlar också om att ge information och hålla utbildningar för stora eller små grupper. Kunderna finns främst inom offentlig sektor och kan vara allt från kommuner till större myndigheter men förekommer även inom privat sektor. Efterfrågan på dataskyddskonsulter är mycket hög från kunderna och du jobbar med flera kunder parallellt.  Du kommer att ingå i vårt konsultteam "Dataskydd och Informationssäkerhet” och bli en del av ett nyfiket, engagerat och trevligt gäng som gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar i att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. I denna roll arbetar du till viss del på plats hos kunden med möjlighet att arbeta på distans hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär.  Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega!    Kvalifikationer  Högskole- eller universitetsexamen inom juridik  Minst 3 års praktisk erfarenhet av arbete med dataskyddsfrågor som exempelvis dataskyddssamordnare eller dataskyddsombud  Erfarenhet av självständigt arbete i form av exempelvis framtagande av handlings- eller åtgärdsplaner samt genomförande av årliga revisioner  Talar och skriver obehindrat på svenska  Personliga förmågor  Som person ser vi att du är analytisk och har ett flexibelt tillvägagångssätt. Du är resultatorienterad och självgående med ett driv som tar dig framåt i arbetet och kommer i mål med dina uppgifter. Samtidigt som du är självgående så har du lätt för att samarbeta och kommunicera med förmågan att coacha andra personer. Du tycker att dataskydd och informationssäkerhet är ett väldigt intressant kompetensområde som du gärna lär dig mer av och utvecklas inom.  Vårt erbjudande till dig  På ArkivIT tror vi på frihet under ansvar, och vi värdesätter din utveckling lika högt som din erfarenhet. Därför erbjuder vi:  Kompetensutvecklingspott och kontinuerlig fortbildning  Tjänstepension, friskvårdsbidrag samt liv- och olycksfallsförsäkring  Hybrid- eller distansarbete, med flexibilitet att anpassa arbetet utifrån kund och livssituation  Kollegor som stöttar, utmanar och inspirerar – både i vardagen och vid våra årliga träffar och events  Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt bolag där kompetens, resultat och ödmjukhet genomsyrar allt vi gör.  Ansökan  Vänta inte med att skicka in din ansökan – vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas så snart vi hittat rätt person.  Start: Enligt överenskommelse  Omfattning: Heltid (100%)  Placering: Stockholm eller på distans med resor vid behov  Har du frågor om rollen eller vill veta mer? Kontakta gärna Matilda Örtenmark Nilsson på [email protected].

2 dagar sedan
Sista ansökan:
12 december 2025
Account Manager
ArkivIT AB
Företagssäljare

Om oss ArkivIT är ett konsultbolag helt fokuserat på informationshantering. Vi erbjuder våra kunder ett brett utbud av tjänster inom digitalisering, arkivering, informationssäkerhet och dataskydd. Vi är idag ca 80 medarbetare och majoriteten av oss utgår från Stockholm men vi har personal på flera platser i landet, främst i Göteborg och Malmö. I snart 15 år har vi haft en mycket god tillväxt och vi vill fortsätta på den resan och söker därför ytterligare säljkraft! Om rollen Som Account Manager kommer du tillsammans med övriga säljare att arbeta med hela säljprocessen från start till mål. Du förstår vikten av att skapa kundplaner, sätta upp strategier och mål samt genomföra dessa. Du kommer att vara involverad i försäljningen som sker via konsultmäklare och samarbetspartners genom att etablera långsiktiga relationer till nya och befintliga partners. Du kommer att vara ansvarig säljare för en av våra konsultgrupper och arbeta strategiskt tillsammans med konsultchefer för att driva utvecklingen framåt. Vidare kommer dina arbetsuppgifter innebära följande: Affärsutveckling - Operativt och strategiskt arbete där utveckling av konsultgruppen och kunden är i fokus Självständigt äga och driva dina säljprocesser från start till mål Delta och planera marknadsaktiviteter såsom events och webbinar Arbeta mot uppsatta försäljningsmål Offert- och avtalshantering Nykundsförsäljning och merförsäljning till befintliga kunder Tätt samarbete med konsultchefer och övriga säljare Du välkomnas till ett glatt gäng med hög kompetens. I dag är vi tre personer med ansvar för att driva och utveckla försäljning av företagets konsulttjänster, detta gör vi tillsammans med fyra konsultchefer. Nu söker vi dig som vill jobba mer strategiskt med försäljning, utveckla relationen med befintliga kunder och skapa nya kundrelationer. Våra kunder verkar inom offentlig och privat sektor där försäljning sker genom upphandling, inkommande förfrågningar och uppsökande försäljning. Vi har i dagsläget ett flertal ramavtal samt ett stort antal befintliga kunder som vi samarbetar långsiktigt med. Vem är du? Vi tror att du är en person med social kompetens och sinne för affärer. Du är säker på att hårt arbete och samarbeten ger goda resultat. Vi är ett konsultbolag som värnar om varandra och våra kunder. För att lyckas så är vi säkra på att du, precis som dina säljkollegor, har förmågan att sälja genom att kombinera driv, affärsmässighet och långsiktighet. Kvalifikationer: Du har några års arbetslivserfarenhet av försäljning, gärna inom B2B Du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift Har du erfarenhet av vår bransch, upphandling eller närliggande områden är det ett plus men inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlighet, driv och vilja att utvecklas med oss! Vårt erbjudande till dig På ArkivIT tror vi på frihet under ansvar, vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka och fördjupa dina kunskaper genom både praktisk erfarenhet och utbildning. Därför erbjuder vi: Kompetensutvecklingspott och kontinuerlig fortbildning Tjänstepension Sjukförsäkring Friskvårdsbidrag Liv- och olycksfallsförsäkring Hybrid- eller distansarbete, med flexibilitet att anpassa arbetet utifrån kund och livssituation Hela företaget samlas vid årlig jul- och sommarfest och vi har även andra event och sociala träffar Du har även tillgång till erfarna kollegor inom branschen och vi bjuder in till "kompetensforum" där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt bolag där kompetens, resultat och ödmjukhet genomsyrar allt vi gör. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 13 juni. Start: enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm/Hybrid Välkommen med din ansökan!

28 dagar sedan
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Konsultchef för ArkivIT
ArkivIT AB
Personal- och HR-chefer

Nu finns möjligheten att söka rollen som konsultchef hos oss på ArkivIT. Du kanske vet exakt vad arkiv och registratur innebär redan nu, eller så vill du lära dig! Har intresse för, och erfarenhet av, ledarskap, försäljning och affärsutveckling? Då är det dig vi söker!  Om oss ArkivIT är ett av Sveriges ledande konsultbolag inom digital arkiv- och informationshantering – med spetskompetens inom informationssäkerhet, dataskydd, e-arkiv samt arkiv & registratur. Sedan starten 2010 har vi breddat vårt tjänsteutbud och byggt upp ett team av engagerade och kunniga konsulter som arbetar med verksamheter över hela landet. Vår styrka ligger i kombinationen av djup fackkunskap, ödmjukhet och resultatfokus – och vårt mål är att bidra till en trygg, strukturerad och hållbar informationsförvaltning i både offentlig och privat sektor.  Om rollen  Som konsultchef på ArkivIT har du en viktig roll i vår tillväxt och affärsutveckling. Du ansvarat för att leda, inspirera och utveckla konsultgruppen “Arkiv och Registratur”. Konsultgruppen består idag av ca 25 konsulter som är experter inom sitt område.   Ledarskapet som konsultchef sker framför allt på distans då konsulterna oftast arbetar med placering hos kund. Du har löpande kontakt med respektive konsult för att följa upp leverans i uppdrag, trivsel och måluppfyllnad. Du ingår i ArkivIT:s ledningsgrupp och rapporterar till VD.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden  Personalansvar – Coaching och utveckling av våra talangfulla konsulter  Rekrytering - Attrahera och anställa medarbetare med rätt kompetens och mindset  Kundrelationer – Säkerställa rätt match mellan kund och konsult, samt uppföljning under och efter uppdraget  Affärsutveckling - Operativt och strategiskt ledningsgruppsarbete där utveckling av konsultgruppen och företaget med medarbetarnöjdhet i fokus  Resultatansvar – Säkerställa lönsamhet och kundnöjdhet   Merförsäljning och utveckling av ArkivIT:s befintliga och framtida affärs- och kundrelationer  Kvalifikationer   Akademisk bakgrund inom exempelvis ekonomi, teknik, management eller HR  Erfarenhet av ledarrollen  Erfarenhet från konsultbranschen eller liknande ledande roll  Erfarenhet av att utveckla kund- och affärsrelationer  Meriterande  Erfarenhet av försäljning  Erfarenhet av offentligsektor  Personliga förmågor  Vi kräver inte att du kan allt om arkiv och registratur, men tror att med rätt inställning och vilja kan man lära sig allt  Förmåga att coacha och utveckla andra  Stark förmåga att förmedla idéer och bygga förtroende både internt och externt  Affärs- och resultatorienterad  Vårt erbjudande till dig  På ArkivIT tror vi på frihet under ansvar, vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka och fördjupa dina kunskaper genom både praktisk erfarenhet och utbildning.  Därför erbjuder vi:  Kompetensutvecklingspott och kontinuerlig fortbildning  Tjänstepension  Sjukförsäkring  Friskvårdsbidrag   Liv- och olycksfallsförsäkring  Hybrid- eller distansarbete, med flexibilitet att anpassa arbetet utifrån kund och livssituation   Hela företaget samlas vid årlig jul- och sommarfest och vi har även andra event och sociala träffar  Du har även tillgång till erfarna kollegor inom branschen och vi bjuder in till "kompetensforum" där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra  Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt bolag där kompetens, resultat och ödmjukhet genomsyrar allt vi gör.  Ansökan  Vänta inte med att skicka in din ansökan – vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas så snart vi hittat rätt person.  Start: 1 december 2025 Omfattning: Heltid (100%)  Placering: Stockholm/ Hybrid  Har du frågor om rollen eller vill veta mer? Kontakta gärna HR ansvarig Matilda Vergara Örtenmark på [email protected].

39 dagar sedan
Sista ansökan:
2 november 2025
Konsultchef för ArkivIT
ArkivIT AB
Personal- och HR-chefer

Nu finns möjligheten att söka rollen som konsultchef hos oss på ArkivIT. Du kanske vet exakt vad arkiv och registratur innebär redan nu, eller så vill du lära dig! Har intresse för, och erfarenhet av, ledarskap, försäljning och affärsutveckling? Då är det dig vi söker!  Om oss ArkivIT är ett av Sveriges ledande konsultbolag inom digital arkiv- och informationshantering – med spetskompetens inom informationssäkerhet, dataskydd, e-arkiv samt arkiv & registratur. Sedan starten 2010 har vi breddat vårt tjänsteutbud och byggt upp ett team av engagerade och kunniga konsulter som arbetar med verksamheter över hela landet. Vår styrka ligger i kombinationen av djup fackkunskap, ödmjukhet och resultatfokus – och vårt mål är att bidra till en trygg, strukturerad och hållbar informationsförvaltning i både offentlig och privat sektor.  Om rollen  Som konsultchef på ArkivIT har du en viktig roll i vår tillväxt och affärsutveckling. Du ansvarat för att leda, inspirera och utveckla konsultgruppen “Arkiv och Registratur”. Konsultgruppen består idag av ca 25 konsulter som är experter inom sitt område.   Ledarskapet som konsultchef sker framför allt på distans då konsulterna oftast arbetar med placering hos kund. Du har löpande kontakt med respektive konsult för att följa upp leverans i uppdrag, trivsel och måluppfyllnad. Du ingår i ArkivIT:s ledningsgrupp och rapporterar till VD.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden  Personalansvar – Coaching och utveckling av våra talangfulla konsulter  Rekrytering - Attrahera och anställa medarbetare med rätt kompetens och mindset  Kundrelationer – Säkerställa rätt match mellan kund och konsult, samt uppföljning under och efter uppdraget  Affärsutveckling - Operativt och strategiskt ledningsgruppsarbete där utveckling av konsultgruppen och företaget med medarbetarnöjdhet i fokus  Resultatansvar – Säkerställa lönsamhet och kundnöjdhet   Merförsäljning och utveckling av ArkivIT:s befintliga och framtida affärs- och kundrelationer  Kvalifikationer   Akademisk bakgrund inom exempelvis ekonomi, teknik, management eller HR  Erfarenhet av ledarrollen  Erfarenhet från konsultbranschen eller liknande ledande roll  Erfarenhet av att utveckla kund- och affärsrelationer  Meriterande  Erfarenhet av försäljning  Erfarenhet av offentligsektor  Personliga förmågor  Vi kräver inte att du kan allt om arkiv och registratur, men tror att med rätt inställning och vilja kan man lära sig allt  Förmåga att coacha och utveckla andra  Stark förmåga att förmedla idéer och bygga förtroende både internt och externt  Affärs- och resultatorienterad  Vårt erbjudande till dig  På ArkivIT tror vi på frihet under ansvar, vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka och fördjupa dina kunskaper genom både praktisk erfarenhet och utbildning.  Därför erbjuder vi:  Kompetensutvecklingspott och kontinuerlig fortbildning  Tjänstepension  Sjukförsäkring  Friskvårdsbidrag   Liv- och olycksfallsförsäkring  Hybrid- eller distansarbete, med flexibilitet att anpassa arbetet utifrån kund och livssituation   Hela företaget samlas vid årlig jul- och sommarfest och vi har även andra event och sociala träffar  Du har även tillgång till erfarna kollegor inom branschen och vi bjuder in till "kompetensforum" där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra  Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt bolag där kompetens, resultat och ödmjukhet genomsyrar allt vi gör.  Ansökan  Vänta inte med att skicka in din ansökan – vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas så snart vi hittat rätt person.  Start: 1 december 2025 Omfattning: Heltid (100%)  Placering: Stockholm/ Hybrid  Har du frågor om rollen eller vill veta mer? Kontakta gärna HR ansvarig Matilda Vergara Örtenmark på [email protected].

42 dagar sedan
Sista ansökan:
2 november 2025
Account Manager
ArkivIT AB
Företagssäljare

Om oss ArkivIT är ett konsultbolag helt fokuserat på informationshantering. Vi erbjuder våra kunder ett brett utbud av tjänster inom digitalisering, arkivering, informationssäkerhet och dataskydd. Vi är idag ca 80 medarbetare och majoriteten av oss utgår från Stockholm men vi har personal på flera platser i landet, främst i Göteborg och Malmö. I snart 15 år har vi haft en mycket god tillväxt och vi vill fortsätta på den resan och söker därför ytterligare säljkraft! Om rollen Som Account Manager kommer du tillsammans med övriga säljare att arbeta med hela säljprocessen från start till mål. Du förstår vikten av att skapa kundplaner, sätta upp strategier och mål samt genomföra dessa. Du kommer att vara involverad i försäljningen som sker via konsultmäklare och samarbetspartners genom att etablera långsiktiga relationer till nya och befintliga partners. Du kommer att vara ansvarig säljare för en av våra konsultgrupper och arbeta strategiskt tillsammans med konsultchefer för att driva utvecklingen framåt. Vidare kommer dina arbetsuppgifter innebära följande: Affärsutveckling - Operativt och strategiskt arbete där utveckling av konsultgruppen och kunden är i fokus Självständigt äga och driva dina säljprocesser från start till mål Delta och planera marknadsaktiviteter såsom events och webbinar Arbeta mot uppsatta försäljningsmål Offert- och avtalshantering Nykundsförsäljning och merförsäljning till befintliga kunder Tätt samarbete med konsultchefer och övriga säljare Du välkomnas till ett glatt gäng med hög kompetens. I dag är vi tre personer med ansvar för att driva och utveckla försäljning av företagets konsulttjänster, detta gör vi tillsammans med fyra konsultchefer. Nu söker vi dig som vill jobba mer strategiskt med försäljning, utveckla relationen med befintliga kunder och skapa nya kundrelationer. Våra kunder verkar inom offentlig och privat sektor där försäljning sker genom upphandling, inkommande förfrågningar och uppsökande försäljning. Vi har i dagsläget ett flertal ramavtal samt ett stort antal befintliga kunder som vi samarbetar långsiktigt med. Vem är du? Vi tror att du är en person med social kompetens och sinne för affärer. Du är säker på att hårt arbete och samarbeten ger goda resultat. Vi är ett konsultbolag som värnar om varandra och våra kunder. För att lyckas så är vi säkra på att du, precis som dina säljkollegor, har förmågan att sälja genom att kombinera driv, affärsmässighet och långsiktighet. Kvalifikationer: Du har några års arbetslivserfarenhet av försäljning, gärna inom B2B Du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift Har du erfarenhet av vår bransch, upphandling eller närliggande områden är det ett plus men inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlighet, driv och vilja att utvecklas med oss! Vårt erbjudande till dig På ArkivIT tror vi på frihet under ansvar, vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka och fördjupa dina kunskaper genom både praktisk erfarenhet och utbildning. Därför erbjuder vi: Kompetensutvecklingspott och kontinuerlig fortbildning Tjänstepension Sjukförsäkring Friskvårdsbidrag Liv- och olycksfallsförsäkring Hybrid- eller distansarbete, med flexibilitet att anpassa arbetet utifrån kund och livssituation Hela företaget samlas vid årlig jul- och sommarfest och vi har även andra event och sociala träffar Du har även tillgång till erfarna kollegor inom branschen och vi bjuder in till "kompetensforum" där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt bolag där kompetens, resultat och ödmjukhet genomsyrar allt vi gör. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 13 juni. Start: enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm/Hybrid Välkommen med din ansökan!

45 dagar sedan
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Arkivarie till ArkivIT
ArkivIT AB
Bibliotekarier och arkivarier

ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Om rollen Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som arkivarie som vill vidare i karriären. Som konsult hos oss har du en variation av arbetsuppgifter inom arkiv och informationsförvaltning. Du ger stöd till våra kunder och hjälper dem upprätthålla högsta möjliga standard inom informationshantering. Du arbetar även strategiskt med styrande dokument inom informationsförvaltning samt utbildar och informerar om regler och lagstiftning. Din expertis kommer att göra dig till en eftertraktad rådgivare inom området. Du kommer att ingå i vårt konsultteam "Arkiv & Registratur” och bli en del av ett kunskapsdrivet, nyfiket och engagerat gäng som gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar i att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. I denna roll arbetar du till viss del på plats hos kunden med möjlighet att arbeta på distans hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega! Kvalifikationer Högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå Flerårig erfarenhet som arkivarie, e-arkivarie, IT-arkivarie eller motsvarande roll Talar och skriver på svenska obehindrat Personliga förmågor Vi söker dig som är flexibel, lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du är ödmjuk och noggrann i dina arkivkunskaper och trivs med att arbeta resultatorienterat och är trygg i din leverans. Du är nyfiken och omvärldsorienterad inom området och tycker om att hålla dig ständigt uppdaterad. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov.  Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback.  Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected] Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm Välkommen med din ansökan!

60 dagar sedan
Sista ansökan:
15 oktober 2025
IT-Projektledare med intresse för verksamhetsutveckling
ArkivIT AB
Lednings- och organisationsutvecklare

ArkivIT är ett av Sveriges ledande konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Är du en engagerad IT-projektledare som brinner för att skapa verklig verksamhetsnytta? Vill du arbeta i en dynamisk roll där du får möjlighet att kombinera teknik, förändringsledning och affärsutveckling? Då kan detta vara uppdraget för dig! Om rollen I denna roll kommer du att arbeta som konsult med spännande uppdrag hos både privata företag och offentliga organisationer. I rollen ansvarar du för att driva olika typer av projekt som har en tydlig verksamhetsnytta och se till att de lösningar som implementeras verkligen används och skapar värde. Du kommer till exempel att: Planera, leda och följa upp projekt från start till mål. Säkerställa projektbudget, tidsplaner och resurser. Samverka med chefer och medarbetare på olika nivåer inom kundorganisationer. Driva projekt som bidrar till effektivisering och kundnytta. Eftersom detta är ett nytt affärsområde inom ArkivIT kommer du ha möjlighet att vara med och forma detta nya spännande område. Kvalifikationer Krav: Minst 5 års erfarenhet som renodlad IT-projektledare inom offentlig sektor under de senaste 10 åren. Projektledarcertifiering såsom PRINCE2, PMP eller motsvarande. Erfarenhet av att leda förändringsarbete enligt ramverket SAFe. Relevant utbildning från yrkeshögskola, universitet eller högskola. Flytande svenska i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet av införande och migrering av IT-system. Erfarenhet av att leda förstudier, exempelvis inom kravställning och utredning. Erfarenhet av verksamhetsutveckling i samband med IT-projekt. Erfarenhet av IT-säkerhet. Personliga förmågor Vi söker dig som är intresserad av människor och relationer – du har en naturlig nyfikenhet för att förstå olika individer och deras behov, vilket hjälper dig att bygga förtroende och samarbete. Du är också lyhörd och kommunikativ, du är bra på att lyssna in olika perspektiv och skapa tydlighet i dialoger, vilket främjar samarbete mellan intressenter. Du har en unik förmåga att få människor från olika funktioner och nivåer i verksamheten att arbeta mot gemensamma mål. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events. I denna roll har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Gustav, som är din chef, tror starkt på frihet under ansvar, ett coachande ledarskap och att utmana samt utveckla sina medarbetare. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm eller enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan!

60 dagar sedan
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Arkivarie till ArkivIT
ArkivIT AB
Bibliotekarier och arkivarier

ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Om rollen Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som arkivarie som vill vidare i karriären. Som konsult hos oss har du en variation av arbetsuppgifter inom arkiv och informationsförvaltning. Du ger stöd till våra kunder och hjälper dem upprätthålla högsta möjliga standard inom informationshantering. Du arbetar även strategiskt med styrande dokument inom informationsförvaltning samt utbildar och informerar om regler och lagstiftning. Din expertis kommer att göra dig till en eftertraktad rådgivare inom området. Du kommer att ingå i vårt konsultteam "Arkiv & Registratur” och bli en del av ett kunskapsdrivet, nyfiket och engagerat gäng som gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar i att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. I denna roll arbetar du till viss del på plats hos kunden med möjlighet att arbeta på distans hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega! Kvalifikationer Högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå Flerårig erfarenhet som arkivarie, e-arkivarie, IT-arkivarie eller motsvarande roll Talar och skriver på svenska obehindrat Personliga förmågor Vi söker dig som är flexibel, lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du är ödmjuk och noggrann i dina arkivkunskaper och trivs med att arbeta resultatorienterat och är trygg i din leverans. Du är nyfiken och omvärldsorienterad inom området och tycker om att hålla dig ständigt uppdaterad. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov.  Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback.  Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected] Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm Välkommen med din ansökan!

66 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
IT-Projektledare med intresse för verksamhetsutveckling
ArkivIT AB
Lednings- och organisationsutvecklare

ArkivIT är ett av Sveriges ledande konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Är du en engagerad IT-projektledare som brinner för att skapa verklig verksamhetsnytta? Vill du arbeta i en dynamisk roll där du får möjlighet att kombinera teknik, förändringsledning och affärsutveckling? Då kan detta vara uppdraget för dig! Om rollen I denna roll kommer du att arbeta som konsult med spännande uppdrag hos både privata företag och offentliga organisationer. I rollen ansvarar du för att driva olika typer av projekt som har en tydlig verksamhetsnytta och se till att de lösningar som implementeras verkligen används och skapar värde. Du kommer till exempel att: Planera, leda och följa upp projekt från start till mål. Säkerställa projektbudget, tidsplaner och resurser. Samverka med chefer och medarbetare på olika nivåer inom kundorganisationer. Driva projekt som bidrar till effektivisering och kundnytta. Eftersom detta är ett nytt affärsområde inom ArkivIT kommer du ha möjlighet att vara med och forma detta nya spännande område. Kvalifikationer Krav: Minst 5 års erfarenhet som renodlad IT-projektledare inom offentlig sektor under de senaste 10 åren. Projektledarcertifiering såsom PRINCE2, PMP eller motsvarande. Erfarenhet av att leda förändringsarbete enligt ramverket SAFe. Relevant utbildning från yrkeshögskola, universitet eller högskola. Flytande svenska i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet av införande och migrering av IT-system. Erfarenhet av att leda förstudier, exempelvis inom kravställning och utredning. Erfarenhet av verksamhetsutveckling i samband med IT-projekt. Erfarenhet av IT-säkerhet. Personliga förmågor Vi söker dig som är intresserad av människor och relationer – du har en naturlig nyfikenhet för att förstå olika individer och deras behov, vilket hjälper dig att bygga förtroende och samarbete. Du är också lyhörd och kommunikativ, du är bra på att lyssna in olika perspektiv och skapa tydlighet i dialoger, vilket främjar samarbete mellan intressenter. Du har en unik förmåga att få människor från olika funktioner och nivåer i verksamheten att arbeta mot gemensamma mål. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events. I denna roll har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Gustav, som är din chef, tror starkt på frihet under ansvar, ett coachande ledarskap och att utmana samt utveckla sina medarbetare. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm eller enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan!

66 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
IT-Projektledare med intresse för verksamhetsutveckling
ArkivIT AB
Lednings- och organisationsutvecklare

ArkivIT är ett av Sveriges ledande konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Är du en engagerad IT-projektledare som brinner för att skapa verklig verksamhetsnytta? Vill du arbeta i en dynamisk roll där du får möjlighet att kombinera teknik, förändringsledning och affärsutveckling? Då kan detta vara uppdraget för dig! Om rollen I denna roll kommer du att arbeta som konsult med spännande uppdrag hos både privata företag och offentliga organisationer. I rollen ansvarar du för att driva olika typer av projekt som har en tydlig verksamhetsnytta och se till att de lösningar som implementeras verkligen används och skapar värde. Du kommer till exempel att: Planera, leda och följa upp projekt från start till mål. Säkerställa projektbudget, tidsplaner och resurser. Samverka med chefer och medarbetare på olika nivåer inom kundorganisationer. Driva projekt som bidrar till effektivisering och kundnytta. Eftersom detta är ett nytt affärsområde inom ArkivIT kommer du ha möjlighet att vara med och forma detta nya spännande område. Kvalifikationer Krav: Minst 5 års erfarenhet som renodlad IT-projektledare inom offentlig sektor under de senaste 10 åren. Projektledarcertifiering såsom PRINCE2, PMP eller motsvarande. Erfarenhet av att leda förändringsarbete enligt ramverket SAFe. Relevant utbildning från yrkeshögskola, universitet eller högskola. Flytande svenska i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet av införande och migrering av IT-system. Erfarenhet av att leda förstudier, exempelvis inom kravställning och utredning. Erfarenhet av verksamhetsutveckling i samband med IT-projekt. Erfarenhet av IT-säkerhet. Personliga förmågor Vi söker dig som är intresserad av människor och relationer – du har en naturlig nyfikenhet för att förstå olika individer och deras behov, vilket hjälper dig att bygga förtroende och samarbete. Du är också lyhörd och kommunikativ, du är bra på att lyssna in olika perspektiv och skapa tydlighet i dialoger, vilket främjar samarbete mellan intressenter. Du har en unik förmåga att få människor från olika funktioner och nivåer i verksamheten att arbeta mot gemensamma mål. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events. I denna roll har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Gustav, som är din chef, tror starkt på frihet under ansvar, ett coachande ledarskap och att utmana samt utveckla sina medarbetare. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm eller enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan!

73 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025