Anooni AB jobb

Lediga jobb hos Anooni AB

Undersköterska NATT, Hemtjänst & Trygghetslarm

Om Företaget: Anooni vill vara tillhands för våra kunder i deras vardag och vara deras förlängda arm, så att de ska kunna ha en hanterbar dag trotts ålderdom, funktionshinder mm Anooni driver hemtjänst natt och svara på inkommande larm i Sollentuna Kommun. Vi söker dig som är utbildad undersköterska med tidigare erfarenhet inom hemtjänst och Larmpatrull. Du är en stabil person som kan arbeta både självständig och i grupp och är van och orädd för ensamarbete. Du är en trygg och organiserad person som kan hantera och prioritera ditt arbete. Goda kunskaper i sjukdomslära och akutomhändertagande av patienter är viktigt, då du i ditt arbete kommer att behöva stå för bedömningar för typ av hjälpinsats. Du har även goda kunskaper i SoL (Socialtjänstelagen) med inriktning inom äldreomsorgen, då behov av samarbete med Polis och Socialjour kan förekomma. Du kommer att få egen körlista med fasta hemtjänstbesök under natten och även tar emot larm från Trygghetscentralen och hjälper kund utifrån bedömning och riktlinjer. Samarbete med Vårdguiden, Polisen och Socialjouren förekommer. I arbetet ingår mycket ensamarbete. Arbetstiderna enligt schema kan variera dock bemannar vi mellan 22:30-07:30. 4 veckors rullande schema med helgtjänstgöringsgrad varannan helg. Tjänstgöringsgrad: ca 84% Tillträde: efter överenskommelse Provanställning: 6 månader Vid överenskommet anställning, kräver arbetsgivare utdrag ur belastningsregistret. KRAV Undersköterskeutbildning; Bevis på Yrkestitel från Socialstyrelsen. Dokumenterad erfarenhet inom hemtjänst och Larmpatrull. Obehindrad kunskap i Svenska språket både i tal och skrift. Särskilt test i Svenska språket kan förekomma. Innehav av Körkort B Meriterande: Tidigare erfarenhet av Systemet; Phoniro Stor vikt sätts på din personliga egenskaper. Vi är ett gäng som arbetar tät ihop, i ett öppet klimat, högt i tak, där vi alla har stor delaktighet och eget ansvar för vår gemensamma trivsel på arbetsplatsen och driften av verksamheten. Endast skriftligt ansökan med fullständigt CV och personligt brev tas emot och behandlas. Om du finner detta arbete intressant, vill vi ha in din ansökan snarast, då vi gör löpande intervjuer och kanske tillsätter tjänsten innan annonstiden går ut. Vi undanber att bli kontaktad av annonsförsäljare varken per telefon eller e-mail.

7 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Kvalitetsutvecklare

På uppdrag av Upplands Väsby Kommun sedan år 2013 och Sollentuna Kommun sedan år 2023 driver Anooni sin verksamhet inom följande område: · Trygghetslarm, Larmutryckning dygnet runt · Installation och underhåll av Trygghetslarm · Installation och underhåll av Digitallås Vi befinner oss i en ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vi söker dig som är intresserad av att hjälpa oss och starta upp vår kvalitéts avdelning och arbeta som Kvalitets utvecklare inom området; Hemtjänst och Trygghetslarm inom SoL. Dina arbetsuppgifter Som Kvalitets utvecklare för Anooni, hjälper du till att starta upp och organisera vår kvalitéts avdelning inom företaget. Du svarar för det systematiska kvalitetsarbetet på uppdrag av Vd: n. Du kommer att arbeta för att kvalitetssäkra och utveckla verksamheten i enlighet med lagar, riktlinjer och policyn. Du ingår i ledningsgruppen. Du arbetar både operativt och övergripande samt medverkar i den dagliga driften. Vidare så arbetar du förebyggande och driver verksamhetens utveckling framåt tillsammans med VD och gruppchef. I arbetet ingår även att planera och strukturera arbetet kring rapportering och ledningssystem, omvärldsbevakning samt samverkan med våra samarbetspartners Du kommer att stödja VD och gruppchef i kvalitetsarbetet och följa upp och säkerställa metoder och arbetssätt. Aktivt arbeta med att driva, utföra, utveckla och samordna kvalitetsarbetet i hela företaget och ansvara för implementering av det. Ansvara för arbetet med sammanställning, uppföljning och analys av olika kvalitetsindikatorer och att bidra till utvecklingen av dessa, såväl internt som externt Delta i det strategiska kvalitetsarbetet, utveckla, förvalta ledningssystem och systematiska kvalitetsarbetet. Att i olika former, hålla utbildning i kvalitet samt coacha och stödja det systematiska förbättringsarbetet ute på verksamheterna. Att tillsammans med gruppchef hålla i kvalitetsråd för enheterna. Att uppdatera och kvalitetssäkra gemensamma rutiner och arbeta för att implementera dessa på enheterna. Delta i arbetet med verksamhetsplan och dess uppföljning Arbeta med och utveckla egenkontroller som ett led i kvalitetsarbetet Ta emot, utreda, åtgärda och svara på både interna och externa avvikelse och/eller synpunkter/klagomål. Analysera och utvärdera våra nuvarande processer och system för att identifiera områden för förbättring. I tjänsten ingår också andra administrativa uppgifter som medför god struktur och kvalitet Din erfarenhet och kompetens Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ditt engagemang. Tjänsten innebär inte personalansvar men du kommer att behöva ha ett gott ledarskap och förmåga att leda utan att vara chef. Du är en driven, strukturerad och självgående person med god samarbetsförmåga och vill bidra till att skapa ett positivt arbetsklimat samt brinner för utvecklingsfrågor och projektledning. Du lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg Du tycker mycket om att möta människor i olika situationer. Du har en fallenhet för att bryta ner det komplexa och få med dig andra på ett inspirerande, lättsmält och begripligt sätt. Du är självständig, kan göra egna bedömningar och fatta beslut och vågar tänka själv. Tar initiativ samt ser till att slutföra och följa upp. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och tycker om att jobba i team samt stötta kollegor. Du är van att arbeta utifrån ett strategiskt synsätt samtidigt som du följer och stödjer den operativa verksamheten på nära håll Du har lätt för att samarbeta, är strukturerad och analytisk samt har ett positivt förhållningssätt. Du har en förmåga att se helheten och sammanhanget. Du känner starkt för att vara delaktig i att utveckla kvalitetsarbetet. Erfarenhet av att leda utvecklingsarbete och genomföra utbildningar inom området, du har en god förmåga att lära ut och inspirera till utveckling. Du har en stark passion för att arbeta med äldre och som brinner för att skapa positiva förändringar. Du har relevant erfarenhet inom verksamhetsutveckling eller liknande områden, samt förmågan att kommunicera och samarbeta effektivt med olika intressenter. Om du vill vara en del av ett engagerat team och bidra till att göra verklig skillnad i våra äldres liv, så välkommen att ansöka till rollen som kvalitets utvecklare. Vi söker dig som har: · Universitet- eller högskoleutbildning på minst 180 hp inom relevant område inom uppdrag och arbetsuppgifter. Utbildningen får gärna vara inom kvalité- och verksamhetsutveckling · Du har god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav. · Flertalet års erfarenhet inom projektledning, verksamhetsutveckling eller liknande, gärna inom Vård och Omsorgsverksamhet. · Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift, Du är samtidigt lyhörd och en god kommunikatör i tal och skrift. · Körkort B Övrigt: Tjänsten är heltid och utgår från våra kontor i både Upplands Väsby och Sollentuna. Start av tjänst: enligt överenskommelse Vi tillämpar 6 månaders provanställning, innan tjänsten går vidare till tillsvidareanställning. Utdrag från belastningsregistret krävs. VI UNDANBER VÄNLIGT MEN BESTÄMD ATT BLI KONTAKTAD AV ANNONS FÖRSÄLJARE.

1 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Undersköterska Larmpatrull Sollentuna

På uppdrag av Sollentuna Kommun driver Anooni bland annat driva verksamhet inom följande område: Trygghetslarm, Larmutryckning dygnet runt Installation och underhåll av Trygghetslarm Installation och underhåll av Digitallås Du får möjlighet att tillsammans med hela gruppen vara med och starta upp verksamheten utifrån uppdrag och företagets policy med kundfokus. Du förväntas ha läst omvårdnadsprogrammet, undersköterskeutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av arbete inom hemtjänst och Larmpatrull är meriterande. Du kan förmedla lugn och trygghet samt bemöter människor i olika situationer på ett professionellt sätt. Du behöver vara flexibel, klara av att prioritera ditt arbete samt fatta egna beslut. Du ska ha förmåga att vara lyhörd för våra brukares behov och ha ett gott bemötande. Vidare är det viktigt att Du har genuint intresse av teknik, dvs Installation av trygghetslarm och digitallås. Den tekniska delen av arbetet kommer du att få internutbildning under arbetstid och får en handledare att få stöd ifrån, vid behov. Mycket goda kunskaper i svenska språket krävs, både i tal och skrift. Särskilt språktest kan förekomma vid intervjun. Stor vikt läggs på personliga egenskaper Krav: körkort B Yrkestitel som Undersköterska från Socialstyrelsen Tidigare erfarenhet från Hemtjänst Arbetsuppgift inom Larmpatrull: Arbetet består bl. a. av att hjälpa människor att hantera sin vardag utifrån biståndsbedömda beslut inom trygghetslarm. Det gäller att bedöma och hantera inkomna larm, samverkan och återrapportering till hemtjänstutförare, samverkan med biståndshandläggaren. Arbetsuppgift som tekniker Du kommer att installera, nedmontera och ha hand om inkomna felanmälningar gällande lås och larm. Du kommer även arbeta kontinuerligt med att bevaka att funktionen av Trygghetslarmet fungerar. Du kommer att ta emot felanmälningar på både Digitallås och Trygghetslarm och ska även ge support och göra felsökning på systemen. Arbetstiden är varierande, verksamheten är bemannad 07:30-22:30. Du kommer att arbeta både dag, kväll och helg enligt schema. 4 veckors schema med helg tjänstgöring varannan helg. Tjänsten är på Heltid, tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning. Kollektiv avtal finns. Tillträde; Snarast eller enligt överenskommelse För att kunna hantera din ansökan kräver vi att du skickar fullständigt CV och personligt brev. Arbetsgivare kommer att kräva in ett utdrag från Polisregistret. Intervjuer sker kontinuerligt därför kan tjänsten bli tillsatt innan annonstiden har gått ut. Vi undanber vänlig men bestämd att inte bli kontaktad av annonsförsäljare på något sätt.

9 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024