Incopia Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Incopia Sverige AB

Projektinköpare
Incopia Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Letar du efter en nyckelroll där du får hantera inköp och leverantörsrelationer för olika projekt? Vi på Incopia letar nu efter en projektinköpare till vår kund! Incopia är ett konsult- och rekryteringsbolag med specialistkompetens inom supply chain och inköp. Vi tillhandahåller lösningar av konsulttjänster för att möta de behov och utmaningar som våra kunder står inför. Som medarbetare på Incopia blir man en viktig del av vårt omfattande nätverk av personer och företag inom supply chain och inköp, och ges goda möjligheter att utvecklas i sin roll och se nya branscher. För oss på Incopia är gemenskap och värme grundläggande värderingar som genomsyrar vår företagskultur. Beskrivning av rollenSom projektinköpare hos vår kund kommer du att ha det övergripande ansvaret för materialinköp till projekt, inklusive orderläggning och leveransbevakning. Du säkerställer kvalitetssäkrade leveranser från leverantörer och hanterar eventuella avvikelser i enlighet med de avtal som finns. Du kommer även att arbeta proaktivt med att förbättra processer för att optimera kvalitet, ledtider och effektivitet, och säkerställa att projekten levereras i tid. Ansvarsområden inom Projektinköp Leda det dagliga inköpsarbetet för dina projekt. Lägga inköpsorder samt följa upp och leveransbevaka. Driva och utveckla leverantörsrelationer inom ditt ansvarsområde. Leda förbättringsprojekt för att uppfylla krav på kvalitet och ledtider. Ta fram och hantera RFQ:er för att säkerställa bästa möjliga pris och leveransvillkor. Kontrollera och godkänna fakturor från leverantörer. Reklamation och avvikelsehantering. Vem är du? Vi söker en person med ett starkt driv som är kommunikativ och trivs i en roll där både samarbete och självständighet är avgörande för framgång. Din förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt, tillsammans med din lösningsorienterade attityd gör dig till en värdefull tillgång i ett arbete som innebär att driva flera parallella projekt. Kvalifikationer för projektinköpare Minst 1-2 års erfarenhet inom inköp, gärna med fokus på projektinköp. Förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat. Erfarenhet av projektarbete inom supply chain är meriterande. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Akademisk utbildning inom inköp, supply chain eller liknande område. Har du frågor om rollen? Kontakta vår Talent Acquisition Specialist, Nathalie Cullenham Corbeus, via e-post på [email protected] eller ring 0735 18 25 45. Incopia erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjligheter att växa och påverka. Välkommen med din ansökan!

81 dagar sedan
Sista ansökan:
27 september 2025
Inköpare till LEKIA
Incopia Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Är du LEKIAs nya inköpare? Vill du arbeta med inköp på ett kreativt och lekfullt företag? Är du dessutom en analytisk och driven person som vill optimera lagernivåer, skapa effektiva inköpsprocesser och säkerställa en smidig varuförsörjning? Då kan du vara den vi söker! LEKIA har varit leksaksexperter i mer än 35 år och är idag en ledande leksakskedja med över 170 butiker. Vi inspirerar dagligen våra kunder till lek, fantasi, utveckling, lärande och rörelse. Allt börjar med lek – därför tror vi på LEKIA att leksaker är en viktig och naturlig del i alla barns utveckling. Hos oss blir du en del av en inkluderande organisation där du får möjligheten att påverka och utvecklas. Vi strävar alltid efter att förbättra både vårt sortiment och vår service, självklart med leken i fokus. Beskrivning av rollenSom inköpare på LEKIA kommer du att ha en avgörande roll på sortiment & inköpsavdelningen. Detta är en ny tjänst på företaget, vilket innebär att du får en unik möjlighet att göra skillnad. Du kommer att samarbeta tätt med leverantörer och interna team för att säkerställa att rätt produkter finns tillgängliga till rätt kostnad vid rätt tidpunkt. Genom att analysera försäljningsdata och följa upp nyckeltal bidrar du till en effektiv varuförsörjning och hög servicegrad. Ditt ansvar för inköp till både LEKIAs centrallager och e-handel inkluderar behovsanalys, orderläggning och leveransbevakning. Dessutom deltar du aktivt i utvecklingsprojekt kopplade till system och masterdata. Ansvarsområden Orderläggning, orderbekräftelse och leveransbevakning för LEKIAs centrallager och e-handel. Löpande analys av lager och försäljning för att identifiera inköpsbehov. Uppföljning och analys av KPI:er (t.ex. försäljning, marginaler, lagervärde). Faktura - och avvikelsehantering. Utvärdering av leverantörers prestationer och kvalitet. Granska och analysera inköps- och försäljningsdata och rapportera till inköp/sortimentsteamet samt ledning. Skapa rapporter i BI-system och Excel. Delta i utvecklingsprojekt kopplade till system och masterdata. Stötta och vara stand-in för masterdatahantering. Vem vi sökerDen här rollen passar dig som är analytisk, lösningsorienterad och som inte räds förändring, utan snarare ser möjligheter i att utveckla inköpsarbetet. Vi ser gärna att du är självgående, nyfiken och har ett helhetsperspektiv vilket gör att du kan identifiera samt implementera effektiva lösningar. Du har också en förmåga att analysera data, ett sinne för siffror och mycket god vana av att arbeta i affärssystem, analysverktyg och Excel. Kvalifikationer och erfarenhet Minst 3 års erfarenhet från inköp med liknande arbetsuppgifter. Utbildning inom inköp, ekonomi, logistik eller motsvarande. Mycket goda kunskaper i Excel och förmåga att analysera data. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem och analysverktyg. Meriterande med Jeeves, Zoined BI eller Power BI. Förmåga att kommunicera effektivt på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Inköpsanalytisk- eller controllerbakgrund är meriterande. I denna rekrytering samarbetar LEKIA med Incopia - specialister inom supply chain och inköp. Tjänsten avser en anställning direkt hos LEKIA AB. För frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta: Talent Acquisition Specialist, Nathalie Cullenham Corbeus, [email protected], 0735 18 25 45 Varmt välkommen med din ansökan! Vi går igenom ansökningar löpande, därför ser vi fram emot att få din ansökan så snart som möjligt.

116 dagar sedan
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Supply Chain Specialist - Xiromed
Incopia Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Are You Xiromeds Next Supply Chain Specialist?Do you want to work with purchasing and demand planning inarole where you can make an impact, and be part of a forward-thinking organization? We are searching foran analytical and driven professional with an entrepreneurial mindset, eager to take on challenges and contribute to growth! Xiromed is a growing force in the generic pharmaceutical industry, dedicated to making healthcare more sustainable. By delivering cost-efficient therapies, we help free up resources for life-saving treatments across Northern Europe. Based in Höllviken, Sweden, our close-knit team punches well above its weight, managing operations in 10 countries and a portfolio of over 140 products. Supported by our parent company INSUD Pharma—a global industry leader with 9,000+ employees and 2 billion turnover—we combine startup agility with world-class backing. Role DescriptionAs a Supply Chain Specialist, you will play a crucial role in everything from order management to trend analysis and forecasting.You’ll work closely with commercial, production, and finance teams to align processes, optimize inventory, and contribute to strategic initiatives.With yourERP-systems experience, you’ll leverage tools like Power BI, SAPand AI to analyze trends and support decision-making.You’ll work alongside a talented team of six and report directly to our Supply ChainManager. Responsibilities Handle order placement and delivery monitoring to secure stock levels. Responsible for monthly sales and demand forecasts. Track inventory levels, transfer internal stock between sites, and maintain optimal stock availability. Analyze sales data and market trends. Provide accurate and timely sales reports to the finance team. Work closely with production teams to maintain supply chain efficiency and alignment. Lead development projects to optimize supply chain processes. Responsible for maintaining the SAP system with updated information. Who Are We Looking For?We are looking for someone who is analytical,self-driven, and curious, quick toembrace new ways of working.You have a proactive mindset, excellent communication skillsand collaborate effectively both internally and externally. Your positive attitude sets you apart, ensuring that you approach every task with enthusiasm and determination. Qualifications and Experience Purchasing and supply chain experience. A university degree, or equivalentin arelated field. Proficiency in English, both written and spoken. Spanish and German areconsidered a plus. Strong skills in ERP systems, preferably SAP. Excellent Excel skills (e.g., pivot tables and VLOOKUP). A holistic understanding and curiosity about the entire supply chain process. In this recruitment, Xiromed collaborates with Incopia - specialists in supply chain. This position refers to employment directly with Xiromed, Höllviken. For questions regarding the position or the recruitment process, please contact:Talent Acquisition Specialist, Nathalie Cullenham Corbeus, [email protected] 0735 18 25 45We review applications continuously; thereforewe look forward to receiving your application as soon as possible!

154 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025