Transport och Miljö Partner Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Transport och Miljö Partner Sverige AB

Mekaniker inom entreprenadmaskiner
Transport och Miljö Partner Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi växer så det knakar och är det självklara valet av Minigrävare i Europa . Företaget har idag över 10 anställda och växer för varje dag som går. Vi importerar eget varumärke Rippa Helt och arbetar med samtliga moment garantier, service leverans kontroll och montering av tillbehör. Vi söker två mekaniker med hydraulikkunskap som har erfarenhet eller vill utvecklas inom entreprenadmaskiner. Fältmekaniker – vi söker dig med erfarenhet av entreprenadmaskiner, har du inte maskinkunskapen får du börja på verkstaden för att sedan jobba på fält efter några månader, när du är redo. Verkstadsmekaniker – du jobbar på verkstaden i Malmö . Jobbet innebär Olje / filterbyten, felsökning, reparation samt visst underhåll. Garanti ärenden. intervjuer sker löpande med kandidater med rätt kompetens inom området. Välkommen med din ansökan. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Rippa Nordic växer - vi söker nu en administrativ stjärna med bredd!

Är du en person som gillar struktur, tar ansvar och har en naturlig servicekänsla? Vill du vara en viktig del i ett sammansvetsat team som hanterar kundservice, frakter och ekonomi - och samtidigt utvecklas i ett expansivt företag? Då vill vi gärna träffa dig. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, positiv och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, men tummar aldrig på kvalitet. Du är en person som gillar att ha flera bollar i luften och som med självklarhet hugger i där det behövs. Du är prestigelös, självgående och vill känna yrkesstolthet. Om Rippa Nordic AB Rippa Nordic AB är ett växande företag i entreprenad branschen med fabrik i Kina och centralt distributions lager för europeiska marknaden i Malmö och öppnar snart upp en ny mindre lagerenhet i Stockholm . Vi hanterar varje dag order åt våra kunder - kunderna finns över hela euroområdet. Detta gör vår e-handel till snabbväxande e-handlare. Med många års erfarenhet bygger vi långsiktiga relationer genom lyhördhet, flexibilitet och närhet. Vår personal är vår viktigaste resurs, och vi tror starkt på utveckling, delaktighet och laganda. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder en bred och omväxlande roll i hjärtat av vår verksamhet - administrationsavdelningen. Här ingår kundtjänst, trafik, ekonomi, IT och säkerhet. Tjänsten är nyckelroll i ett mindre team där du blir ett viktigt stöd till flera funktioner. Du får arbeta nära kollegor med olika expertis och utvecklas i takt med att företaget växer. Ingen dag är den andra lik - men hos oss vet du alltid att du gör nytta. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att arbeta brett inom tre områden: 1. Kundtjänst och support - Hantera inkommande ärenden från våra kunder - Ge snabba och tydliga svar kring orderstatus, leveranser och produkter - Vara en länk mellan kund och våra mekaniker! - Arbeta i vårt affärssystem fortnox 2. Trafik och transportbokningar - Boka transporter (inrikes och utrikes) - Följa upp frakter och vara kontaktperson mot transportörer - Hantera tullfakturor och enklare frågor kring förtullning 3. Ekonomi (administrativt stöd) - Registrera, kontera och betala leverantörsfakturor - Skapa och skicka kundfakturor - Följa upp inbetalningar och hantera påminnelser - Avlasta ekonomiavdelningen vid månadsbokslut Kvalifikationer (krav) - Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom administration, kundtjänst eller ekonomi - Vana att arbeta med kundkontakt - God systemvana - särskilt i Office-paketet (främst Excel) - Erfarenhet av något TA-system - Flytande svenska och engelska i tal och skrift - Mycket god struktur och känsla för ordning och reda Meriterande - Erfarenhet av ekonomiarbete (kund-/leverantörsreskontra) - Erfarenhet av fortnox - Erfarenhet av affärssystem (t.ex. Axapta, Business Central) - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller logistik Personliga egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att du: - Har god samarbetsförmåga och trivs i team - Tar ansvar för helheten och bidrar till ett bra arbetsklimat - Är stresstålig och kan prioritera när det behövs - Är nyfiken, lyhörd och vill lära dig mer - Har lätt till skratt och vill bli en del av vår kultur Start: Enligt överenskommelse (gärna omgående) Omfattning: Heltid Arbetstid: flexibilitet 09.00-17.00 Placering: på vårt centrallager i Malmö Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025