Lediga jobb hos People of Interim & Finance Sweden AB
Är du en erfaren CFO/Ekonomichef med bakgrund inom försäkringsbranschen eller IT-branschen? Vill du vara en del av ett välkänt bolag med starkt varumärke och engagerade medarbetare? Då kan du vara den vi söker! Om möjligheten Detta är ett längre konsultuppdrag till vår kund och vi söker nu efter en driven och analytisk CFO som kommer att spela en central roll i bolaget ekonomiska strategi och utveckling framåt. Som CFO kommer du att ansvara för att leda och utveckla ekonomiteamet, säkerställa korrekt finansiell rapportering och bidra till bolagets långsiktiga tillväxt. Vi ser att du är en van ledare och beslutsfattare, du är trygg i dig själv och är motiverad att lotsa bolaget genom tider med ett, förvisso tydligt mål men med en stor osäkerhet kring resan till målet. I rollen ingår ett stort mandat och tidigare erfarenheter från förändringsresor är ett klart plus. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Leda och utveckla ekonomiteamet Ansvara för bolagets finansiella rapportering, budgetering och prognoser Utveckla och implementera ekonomiska strategier och processer Säkerställa efterlevnad av relevanta regelverk och standarder Delta i affärsutvecklingsprojekt och stödja övriga verksamhetsområden med finansiell expertis Din profil Vi ser att du som söker detta konsultuppdrag har relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har mångårig arbetserfarenhet som CFO, ekonomichef eller liknande roll och goda kunskaper i ekonomiska regelverk och standarder. Vidare har du en stark analytisk förmåga och strategiskt tänkande, en utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter. Vi ser även att du har erfarenhet av att leda och främst utveckla team. Erfarenhet från försäkringsbranschen och/eller IT-branschen är starkt meriterande. Konsultuppdraget hos vår kund erbjuder en spännande och utmanande roll på ett välkänt bolag. En stor möjlighet att påverka och bidra till bolagets framtida utveckling samt en dynamisk arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor. Frågor? För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på [email protected] Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast, rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: cfo, ekonomichef, affärsutveckling, strategi, analys, ledare, försäkring, bank, IT, controller, redovisning
Har du bakgrund inom revison och vill arbeta med att lösa redovisningstekniska utmaningar, tolka nya regelverk och stödja kunder och kollegor när de behöver expertkunskap? Har du ett genuint intresse för redovisningstekniska frågor och trivs i en entreprenöriell miljö där du får vara med och skapa? Då kan detta vara rollen för dig! Om rollen Vi söker nu en redovisningsspecialist till en av marknadens ledande aktörer inom ekonomi- och finanstjänster. Här får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och framåtblickande organisation som kombinerar professionalism med en stark teamkänsla. Bolaget är en fullservicebyrå i toppklass som konsekvent rankas högt i kundundersökningar och som erbjuder en utvecklande miljö där du får möjlighet att växa både tekniskt och strategiskt. Som en följd av ett ökat kundinflöde utökar vår kund nu teamet och letar därför efter ytterligare en som är eller vill bli redovisningsspecialist. Som redovisningsspecialist har du en varierande roll med många projekt i gång samtidigt. Du blir en del av ett team bestående andra redovisningsspecialister som du jobbar nära. En stor del av rollen innebär att stötta bolagets revisorer med komplexa redovisningsfrågor eller hjälpa andra kollegor internt. Du har även kontakt direkt med bolagets kunder och utöver detta kommer du även att kvalitetsgranska och upprätta finansiella rapporter. Kunderna varierar i storlek, alltifrån stora internationella noterade bolag till mindre K2- och K3-bolag. I rollen ingår det även att bevaka redovisningsnyheter, skriva artiklar och delta på exempelvis seminarier för att kunna förmedla kunskap och öka kompetens internt är en viktig del. Du kommer även att ha en nyckelroll i att analysera och implementera nya redovisningsregler och rapporteringskrav. Kort och gott, vi söker dig som gillar att grotta ner dig i lagar, regler och nyheter inom redovisning! Du nöjer dig inte med att ett bokslutet genomförs, utan vill förstå och analysera på djupet. Du är en person som trivs i en entreprenöriell miljö där processerna inte är lika fyrkantiga som på större byråer, här får du vara med och skapa! Är detta du? Jobbar du som redovisningsspecialist idag eller är du revisor och vill fortsätta specialisera dig inom redovisningstekniska frågor och regelverk? Eller jobbar du med liknande frågor idag på en ekonomi- eller finansfunktion men vill ta steget till en av Sveriges ledande konsultbyråer och få möjligheten att fortsätta bygga dina kunskaper ytterligare? Vi söker dig som är duktig på IFRS och gärna arbetat med IFRS-konverteringar och övergångar mellan K2- och K3-regelverken. Du har även god kunskap inom koncernredovisning. Du behöver även ha god koll på teori för att kunna stötta och utbilda kollegor internt och därmed besitta förmågan att hålla dig uppdaterad gällande de olika regelverken. Meriterande om du stött på finansiella bolag och digital inrapportering av årsredovisningar för noterade bolag. Du behöver vara van att läsa och förstå redovisningsregelverk och analysera och tolka dessa. Du är också van vid att upprätta eller gå igenom företags finansiella rapporter. För att ta dig an rollen som redovisningsspecialist behöver du även vara duktig på att bygga relationer, då rollen innefattar intern och extern kommunikation. Du gillar att arbeta i högt tempo och arbeta självständigt likväl i team. Du tar egna initiativ och besitter en hög prioriteringsförmåga. Du har framförallt ett stort driv och vill leva upp till värdeorden: relation, fokus, mod och relevans. Du har/är dessutom: Har en högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning Har erfarenhet som redovisningsspecialist eller liknande alternativt är revisor samt ett stort intresse och/eller erfarenhet av redovisningsfrågor Har arbetat med IFRS och regelverkskonverteringar Har goda kunskaper i svenska och engelska Vi svarar gärna på frågor För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: redovisning, redovisningsspecialist, rådgivning, revision, auktoriserad revisor, internationellt, k2, k3, ifrs, swedish gaap, accounting, accounting specialist, accountant, revisionsbyrå, byrå, jobb, rekrytering
Är du trygg i hela löneprocessen och har goda systemkunskaper i Agda? Söker du en roll där du får kombinera lönehantering med systemförvaltning och samtidigt bli en del av ett team med högt engagemang och tydligt driv? Vi söker nu en kunnig, trygg, initiativrik och prestigelös lönespecialist/systemförvaltare till ett välkänt och växande bolag inom servicebranschen. Om rollen I denna roll arbetar du både operativt med lönehantering från ax till limpa och med systemrelaterade frågor kopplat till Agda. Cirka halva tjänsten består av ansvar för ett antal löneenheter inom organisationen medan den andra halvan fokuserar på att vara ett stöd och en drivande kraft i arbetet med Agda, både internt inom teamet och ut mot verksamheten. Du blir en nyckelperson för att säkra kvalitet, effektivitet och systemstöd i det dagliga lönearbetet. Du kommer att tillhöra ett mindre team med erfarna, hjälpsamma kollegor och en härlig chef med god systemkunskap, som även kan stötta dig vid behov. Tjänsten innebär stora kontaktytor i en dynamisk organisation med hög förändringstakt och en kultur som präglas av framåtanda, samarbete och stolthet. Start för tjänsten sker enligt överenskommelse, under sensommaren/hösten och rekryteringsprocessen i form av möten hos kund kommer att ske först efter semestertiderna. Vem vi söker Vi söker dig som har några års erfarenhet inom löneområdet och är trygg i hela löneprocessen. Du har ett stort intresse för systemfrågor, specifikt Agda och vill gärna utvecklas vidare inom detta område. Kanske arbetar du idag i en outsourcingmiljö och är nyfiken på att ta steget till en inhouse-roll. För att lyckas i rollen tror vi att du är social, lösningsorienterad och trivs i en vardag där du får kombinera struktur med initiativförmåga. Vi ser gärna att du har: Eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomi Erfarenhet av lönearbete från ax till limpa Mycket goda kunskaper i Agda Ett intresse för system och processförbättring Mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska En prestigelös inställning och god samarbetsförmåga Det här är en möjlighet för dig som söker en roll där du får kombinera kvalificerat lönearbete med systemansvar. Detta i en verksamhet där det händer mycket och där din insats gör skillnad. Vi har tidigare arbetat med teamet och kan varmt rekommendera arbetsmiljön och gruppens engagemang. Frågor? För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter - klicka här för att följa Sökord: lön, system, agda, systemadministratör, löneadministratör, lönespecialist, jobb, rekrytering
Är du en strukturerad och analytisk redovisningsexpert med erfarenhet av koncernbokslut enligt IFRS? Då kan det här vara ditt nästa konsultuppdrag! Om möjligheten Vi söker nu, för vår kunds räkning, en kvalificerad koncernredovisningsekonom för ett konsultuppdrag inom konsoliderings- och rapporteringsområdet. Rollen är placerad i ett mindre, specialiserat team om fyra personer och präglas av ett nära samarbete både inom gruppen och med övriga funktioner inom ekonomi- och finansorganisationen. Det här är ett uppdrag för dig som trivs i en miljö där kvalitet, professionalism och ständiga förbättringar är en självklar del av vardagen. Som koncernredovisningsekonom kommer du att ha en central roll i arbetet med månads-, kvartals- och årsbokslut för koncernen. Du kommer att arbeta i enlighet med IFRS-regelverket och vara involverad i såväl legal som operativ konsolidering. Utöver det löpande bokslutsarbetet kommer du också att delta i utvecklings- och förbättringsinitiativ som syftar till att effektivisera och stärka redovisnings- och rapporteringsprocesserna, inklusive metoder och systemstöd. Vi söker dig som är civilekonom och har flerårig erfarenhet av koncernredovisning, antingen i form av operativt ansvar i en liknande roll eller som tidigare revisor med fördjupad kunskap inom redovisningsfrågor och koncernstrukturer. Du har en god förståelse för IFRS och känner dig trygg i konsolideringsarbetet. Det är en fördel om du har erfarenhet av system som Cognos Controller eller motsvarande konsolideringsverktyg. Även om det inte är ett krav, är tidigare erfarenhet från försäkringsverksamhet meriterande. Plats: Stockholm (med viss möjlighet till hybridarbete) Uppdragsstart: Augusti eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, initialt 6 månader med möjlighet till förlängning Är detta du? För att trivas i rollen ser vi att du är en analytisk och noggrann person med god samarbetsförmåga. Du tar egna initiativ, har ett öppet sinne och bidrar till ett omtänksamt och professionellt arbetsklimat. Du arbetar strukturerat, har ett naturligt öga för detaljer och känner dig bekväm i att ta ansvar för kvalificerade redovisningsfrågor inom en komplex koncernstruktur. Detta uppdrag erbjuder en möjlighet att fördjupa din kompetens inom koncernredovisning i en organisation med hög specialistnivå, där ditt bidrag gör konkret skillnad. Om du är tillgänglig för ett nytt uppdrag och ser detta som ett spännande nästa steg, tveka inte att höra av dig. Vi svarar gärna på frågor För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: koncernredovisning, financial controller, redovisningscontroller, koncern, redovisning, ekonomi, konsultuppdrag, interim
Konsult: Handläggare inom backoffice Vi söker en konsult till ett uppdrag inom finansadministration till en stark aktör i Stockholm. Uppdraget omfattar heltid och pågår mellan september 2025 och mars 2026. Om rollen Uppdraget innebär operativt stöd inom backoffice-funktioner kopplade till finansiella instrument. Du kommer att ingå i ett team som arbetar med löpande hantering och kontroll av finansiella transaktioner och säkerheter. Exempel på arbetsuppgifter: Settlement och bekräftelse av ränteswappar, fx-swappar och räntebärande papper Säkerhetshantering Administration av emissioner Rapportering av transaktioner Viss redovisning och kontoavstämningar Din profil För att lyckas i uppdraget ser vi gärna att du har erfarenhet från liknande roller inom bank eller finansiell verksamhet. Du är noggrann, strukturerad och trivs i en administrativ miljö med högt tempo. Vi söker dig som har: Erfarenhet från administrativt arbete inom bank eller finans Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Ett skarpt siffersinne och förmåga att arbeta under tidspress En lösningsorienterad och lättlärd inställning Förmåga att samarbeta väl i team Övrigt Omfattning: 100 % Plats: Stockholm Vi svarar gärna på frågor För frågor om tjänsten kontakta Erik Örvell på 070-957 53 22 eller [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: bank, konsultuppdrag, interim, finans, backoffice, handläggare
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 5 av 5 jobb