AG Advokat KB jobb

Lediga jobb hos AG Advokat KB

Vi söker en assistent
AG Advokat KB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

AG Advokat är Sveriges ledande byrå inom entreprenad- och fastighetsbranschen. Våra medarbetare är specialiserade på juridiken inom dessa affärsområden och vi har lång erfarenhet av transaktioner, finansiering, byggprojekt, leveransavtal och tvister. Vi är idag cirka 60 medarbetare och sitter i NK-huset. Du kan läsa mer om oss här. Har du en bred erfarenhet av administration och vill bidra med dina kunskaper på en ledande affärsjuridisk advokatbyrå? Trivs du med att arbeta i en miljö med engagerade medarbetare där du tillsammans med byråns övriga assistenter bidrar med support på hög nivå? I rollen som assistent förväntas du supportera och utveckla byråns administrativa funktion tillsammans med vårt administrativa team. Dina arbetsuppgifter Assistera och avlasta byråns jurister med varierande administrativ support Administration gällande klienter och ärenden Ta fram presentationer och pitchmaterial Administrativ support inom byråns tvistlösningsprocesser Korrekturläsning och hantering av juridiska dokument Kontakt med domstol och andra myndigheter Delta i arbetet med att utveckla den administrativa supporten Koordinering och planering av event, middagar och luncher Agera systemstöd Övriga administrativa uppgifter Din profil Vi söker dig som är trygg i din roll som assistent och vill fortsätta att utvecklas i rollen. Det är en självklarhet för dig att leverera ett resultat med hög kvalitet och noggrannhet. Du besitter en hög serviceförmåga och har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning. För att vara framgångsrik i rollen som assistent behöver du vara lösningsorienterad, ordningsam och ha ett öga för detaljer. Vidare besitter du förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är även en skicklig kommunikatör. Du kommer ha ett nära samarbete med övriga assistenter och jurister på byrån, det är därför av största vikt att du har lätt för att bygga och vårda relationer samt är en utpräglad lagspelare. Vidare tar du ansvar för ditt arbete och drivs av att utveckla både dig själv och din omgivning. Minst 3 års bred erfarenhet inom administration Mycket god system- och dokumentvana Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande att du har tidigare erfarenhet från domstolsväsendet och/eller erfarenhet från advokatbyrå och då med fördel inom tvistlösning. Vi erbjuder Hos oss ges du möjlighet att ständigt utvecklas i det dagliga arbetet på en av Sveriges ledande advokatbyråer tillsammans med ett professionellt och prestigelöst team. Arbetet sker på plats på vårt kontor i centrala Stockholm. På AG Advokat månar vi om att vara en arbetsplats med god stämning och en stark sammanhållning, eftersom vi är övertygade om att detta gynnar byråns verksamhet och långsiktiga utveckling. Vi har en prestigelös kultur med en stark kollegialitet och många roliga personalaktiviteter under året. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning, tillträde sker enligt överenskommelse.    Låter detta som något för dig? Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV, personligt brev, relevanta betyg och intyg. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 maj. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Frågor om tjänsten besvaras av HR-specialist Caroline Blomqvist på [email protected]. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Som en del i vår rekryteringsprocess genomförs en bakgrundskontroll på slutkandidater. Information lämnas till slutkandidater av vår samarbetspartner innan kontrollen påbörjas.

63 dagar sedan
Sista ansökan:
12 oktober 2025
Marknadskoordinator (vikarierande)
AG Advokat KB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

AG Advokat är Sveriges ledande byrå inom entreprenad- och fastighetsbranschen. Våra medarbetare är specialiserade på juridiken inom dessa affärsområden och vi har lång erfarenhet av transaktioner, finansiering, byggprojekt, leveransavtal och tvister. Vi är idag cirka 60 medarbetare och sitter i NK-huset. Du kan läsa mer om oss här. Har du ett stort intresse för marknadsfrågor? Är du en kreativ och nyfiken person som är duktig på att koordinera sälj- och marknadsinsatser? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! AG advokat erbjuder ett spännande föräldraledighetsvikariat med start i maj på cirka 1,5 år. Dina arbetsuppgifter: Samla in och sammanställa marknadsinformation inom våra marknadsområden fastighet, bygg och industri Planera, projektleda och genomföra marknadsaktiviteter så som evenemang och annonsering Producera, granska och samordna informations- och presentationsmaterial utifrån byråns mallar Producera, publicera och uppdatera information i AG:s sociala kanaler (webb, Instagram och LinkedIn) Utforma nyhetsbrev och inbjudningar till kurser och evenemang Din profil Vi söker dig som trivs i en varierande roll där du har såväl ett helikopterperspektiv kring all marknadsföring på byrån, dels arbetar hands-on i flera pågående projekt. Du är spindeln i nätet i alla våra sälj- och marknadsaktiviteter vilket förutsätter att du lär känna vår verksamhet och att du trivs med att representera byrån tillsammans med dina kollegor. Vi ser att du är en utpräglad lagspelare som är prestigelös och rycker in där det behövs. Du är vidare van vid att prioritera bland olika arbetsuppgifter och deadlines. Du är mån om att leverera hög kvalitet och är serviceminded. Arbetsuppgifterna kräver att du är strukturerad, noggrann och ordningsam med ett öga för såväl helhet som detaljer. Vi förutsätter att du är en skicklig kommunikatör och skribent som är både nytänkande och initiativrik. I rollen kommer du att ha ett nära samarbete med såväl kollegor som externa kontakter. Det är därför av största vikt att du har lätt för att bygga och vårda relationer. Vi söker dig som har: Några års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande Erfarenhet av digitalt innehåll som sociala medier, webb och annons Goda kunskaper i PowerPoint Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av våra marknadsområden (bygg, fastighet och industri), från konsultverksamhet och arbete i systemen Hubspot, InDesign, Photoshop samt Canva. Vi erbjuder Hos oss ges du möjlighet att ständigt utvecklas i det dagliga arbetet på en av Sveriges ledande advokatbyråer tillsammans med ett professionellt och prestigelöst team. Arbetet sker primärt på plats på vårt kontor i centrala Stockholm. På AG Advokat månar vi om att vara en arbetsplats med god stämning och en stark sammanhållning, eftersom vi är övertygade om att detta gynnar byråns verksamhet och långsiktiga utveckling. Vi har en prestigelös kultur med en stark kollegialitet och många roliga personalaktiviteter under året. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV, personligt brev, relevanta betyg och intyg. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 20 april. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor om tjänsten besvaras av HR-specialist Caroline Blomqvist på [email protected]. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Som en del i vår rekryteringsprocess genomförs en bakgrundskontroll på slutkandidater. Information lämnas till slutkandidater av vår samarbetspartner innan kontrollen påbörjas.

93 dagar sedan
Sista ansökan:
12 september 2025
AG Advokat söker nyutexaminerade och tingsmeriterade biträdande jurister
AG Advokat KB
Affärs- och företagsjurister

AG Advokat är Sveriges ledande byrå inom entreprenad- och fastighetsbranschen. Våra medarbetare är specialiserade på juridiken inom dessa affärsområden och vi har lång erfarenhet av transaktioner, finansiering, byggprojekt, leveransavtal och tvister. Vi är idag cirka 60 medarbetare och sitter i NK-huset. Du kan läsa mer om oss här. Är du i slutet av din juristutbildning eller tingtjänstgöring och är nyfiken på en karriär inom entreprenad- och fastighetsbranschen? Nu söker vi fler kollegor till byråns samtliga verksamhetsområden med start hösten 2025. Våra verksamhetsområden Transaktion Inom vår transaktionsverksamhet erbjuder vi byråns klienter kvalificerad rådgivning inom fastighetsrätt, transaktions- och avtalsrelaterad juridik. Verksamhetsgruppen består av ett team med omfattande erfarenhet av fastighetstransaktioner, privat M&A, hyresrätt och kommersiella avtal. Entreprenad - avtal Inom vår avtalsverksamhet arbetar vi med traditionell entreprenadjuridik med särskild inriktning mot proaktivt arbete där vi granskar, upprättar och förhandlar de avtal som används inom bygg- och fastighetsutveckling (huvudsakligen entreprenad- och konsultavtal). Hos oss kommer du att få arbeta med juridiken i Sveriges mest spännande byggprojekt! Vi följer också pågående entreprenadprojekt med löpande rådgivning och hantering av uppkomna tvister. Entreprenad - tvist Inom vårt verksamhetsområde tvist arbetar vi med att driva tvister i domstol eller skiljenämnd, inte sällan avseende större bygg- och anläggningsprojekt med omfattande tvistebelopp. Därutöver agerar vi som juridiskt projektstöd i pågående entreprenader, exempelvis i större infrastrukturprojekt. Vi bistår också upphandlande myndigheter/enheter som anbudsgivare av upphandling av tjänster, varor och byggentreprenader. Vi söker Vi söker dig som befinner dig i slutet av din juristutbildning eller tingtjänstgöring. Goda studieresultat, relevant arbetslivserfarenhet och engagemang vid sidan av studierna är meriterande. För att vara framgångsrik i rollen som biträdande jurist ser vi att du har ett genuint intresse för affärsjuridik. Vi sätter även stort värde på att du drivs av att utveckla både dig själv och din omgivning, för att successivt kunna bidra alltmer i ärenden och arbetsgruppens utveckling. Du tar ansvar för ditt arbete och eftersträvar att leverera med hög kvalitet. Vidare är du nyfiken med en god problemlösningsförmåga. Vi arbetar ofta nära våra klienters verksamhet som ”externa bolagsjurister”, vilket förutsätter att du är serviceinriktad, har ett affärsmässigt fokus och förmåga att skapa goda relationer. Vi erbjuder Vi erbjuder en brant inlärningskurva med ständiga möjligheter att utvecklas i det dagliga arbetet. Genom ett nära samarbete med kollegor bistår du våra klienter med kvalificerad rådgivning där du får förutsättningar och verktyg för att utveckla en djup specialistkompetens. Det som utmärker arbetet hos oss är att även juniora biträdande jurister tidigt får klientkontakt och en helhetsbild av de ärenden vi arbetar i. Du får även en handledare som stöttar dig i din utveckling och stärker din kompetens ytterligare genom vårt utbildnings- och utvecklingsprogram. Vi månar om att vara en arbetsplats med god stämning och stark sammanhållning. Förutom spännande och utvecklande ärenden där du arbetar i team med Sveriges ledande specialister inom fastighet och entreprenad, erbjuder vi även många roliga personalaktiviteter under året. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV, personligt brev och betyg. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten besvaras av HR-specialist Caroline Blomqvist på [email protected]. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Som en del i vår rekryteringsprocess genomförs en bakgrundskontroll på slutkandidater. Information lämnas till slutkandidater innan kontrollen påbörjas av vår samarbetspartner.

123 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025