Integritetsskyddsmyndigheten jobb

Lediga jobb hos Integritetsskyddsmyndigheten

IMY rekryterar jurister till vår operativa verksamhet

Vårt uppdrag berör hela samhället. Vi bidrar till en hållbar digitalisering, där offensiv innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd. Vill du också arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos ossVi rekryterar ett antal jurister till vår operativa verksamhet. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle. Arbetsuppgifter Som jurist på IMY arbetar du tillsammans med dina kollegor med handläggning av ärenden, bland annat tillsyn, klagomål och förfrågningar. I arbetsuppgifterna ingår även att processa vid domstol, att samverka med andra myndigheter i exempelvis olika regeringsuppdrag och att föreläsa inom ramen för IMY:s utbildningsverksamhet. Du förväntas också bidra i myndighetens viktiga arbete med att utveckla rutiner och arbetssätt vilket innebär nära samarbete i olika projekt med dina kollegor. Arbetet har omfattande inslag av EU-rätt. IMY samarbetar med övriga dataskyddsmyndigheter inom EU i tillsynsarbetet och vi deltar i det EU-gemensamma utvecklingsarbetet. Resor i tjänsten kan förekomma. Avdelningen för näringsliv arbetar med dataskyddsfrågor inom privat verksamhet. Avdelningen för offentlig verksamhet arbetar med dataskyddsfrågor främst inom offentlig verksamhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har jur.kand. eller juristexamen och har erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i domstol, inom annan offentlig förvaltning eller i privat sektor. Du har utmärkta skriftliga och muntliga kunskaper i både svenska och engelska och har lätt för att uttrycka komplicerade juridiska frågeställningar på ett målgruppsanpassat, klart och tydligt sätt. Följande erfarenheter och kompetenser är meriterande: • Aktuella kunskaper inom och erfarenhet av kvalificerat arbete med data- och integritetsskydd • Tillsynsarbete • Processföring i domstol • Arbete med it- och informationssäkerhet • Mediakontakter och utåtriktat arbete Dina personliga egenskaper Som person är du utvecklingsorienterad och du driver självständigt och proaktivt dina uppgifter framåt. Du trivs i en dynamisk miljö och är flexibel, prestigelös och samarbetar lyhört och tillmötesgående både internt och externt. Du bidrar konstruktivt till gruppens framgång genom att dela information och kunskap. Du har god förmåga att lyssna in olika perspektiv, snabbt finna kärnan i komplex information och du kan fatta kvalificerade beslut i en komplex arbetsvardag. Du arbetar effektivt under skiftande förutsättningar och kan leverera med god kvalitet även under hög arbetsbelastning. Du tar ansvar för dina uppgifter och din egen utveckling samtidigt som du bidrar till helheten och myndighetens utveckling. Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten Du rapporterar till enhetschefen som ingår i någon av myndighetens avdelningsledningsgrupper. Anställningen är en visstidsanställning på heltid till och med den 31 december 2024. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm. Frågor om tjänsten För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna • Avdelningschef Malin Blixt, 08-515 15 406 • Rekryteringskonsult Nele Turemark (Poolia), 070-248 99 77 • Facklig företrädare Theodor Adolfsson (Saco-S), 08-657 61 13 Hur ansöker jag? Sista dag för ansökan är den 11 maj 2024. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens dnr IMY-2024-5711. När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare. Det är vi som granskar att företag, myndigheter och andra aktörer följer GDPR – dataskyddsförordningen. Vi utbildar och vägleder dem som behandlar personuppgifter, och påverkar även lagstiftningen. Vi vill se en hållbar och integritetsvänlig digitalisering. Vi är övertygade om att det går att värna medborgarnas trygghet och samhällets säkerhet, utan omotiverad kartläggning och övervakning. Tillsammans med övriga dataskyddsmyndigheter i EU arbetar vi för att medborgarnas personuppgifter ska ha samma skydd i hela unionen. Vi erbjuder en spännande, dynamisk och trivsam arbetsplats. Här får du kompetenta och engagerade kollegor och erfarna, utforskande ledare och chefer. Våra värdeord – tillsammans, tillit, tydlighet, tillgänglighet och transparens – betyder något på riktigt och det är viktigt att du delar dem. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle – tillsammans värnar vi den personliga integriteten. Läs gärna mer om oss på www.imy.se.

23 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
IMY rekryterar två HR-specialister

Vi förstärker vår HR-funktion och rekryterar två HR-specialister med fokus på kompetensförsörjning och arbetsmiljö. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle. Arbetsuppgifter HR-funktionen på IMY erbjuder flexibel och kvalificerad service till hela myndigheten inom bland annat arbetsmiljö, lönebildning, kompetensförsörjning och samverkan med våra arbetstagarorganisationer. Som HR-specialist på IMY förväntas du arbeta brett med alla frågor inom HR-området samtidigt som du har huvudansvar för någon av våra processer. Vi arbetar tillsammans för att säkerställa en god service till verksamheten och ständiga förbättringar av våra processer. Myndigheten präglas av utveckling vilket innebär en föränderlig arbetsvardag och ett projektorienterat arbetssätt på HR-funktionen. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt med fokus på kompetensutveckling, rekrytering och arbetsmiljö. I arbetet ingår bland annat • Rekrytering och introduktion av nya medarbetare • Kompetensutveckling • Systematiskt arbetsmiljöarbete och delaktighet i skyddskommitténs arbete • Rehabiliteringsinsatser • Samverkan med våra arbetstagarorganisationer • Utveckling av HR-funktionens information på intranätet • Framtagning av statistik och rapportering av olika nyckeltal • Personaladministration Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleexamen och flera års erfarenhet av självständigt, kvalificerat HR-arbete. Du har gedigen erfarenhet av arbete med kompetensbaserad rekrytering, introduktion av nya medarbetare, kompetensutveckling och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du är väl förtrogen med aktuella regelverk inom arbetsmiljö, statlig arbetsrätt och lagen om offentlig anställning. Du är en avancerad användare av office-paketet och har bred systemvana. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med HR inom statlig myndighet. Det är också meriterande om du har arbetat med rehabiliteringsärenden, deltagit i skyddskommitténs arbete och i samverkan med facket. Erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt, hålla föredrag och utbildningar och att arbeta som stöd till ledare är också meriterande. Dina personliga egenskaper Vi söker dig som är flexibel och trivs i miljöer präglade av förändring. Du finner lösningar som bidrar till gruppens framgång och du samarbetar på ett lyhört och tillmötesgående sätt. Du är prestigelös och kan arbeta effektivt under skiftande förutsättningar. Du är noggrann, stresstålig och levererar med god kvalitet även vid hög arbetsbelastning. Som person är du drivande och tar initiativ som bidrar till utveckling. Du förstår verksamhetens behov och hur HR kan ge stöd som bidrar till hela verksamhetens utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten Du rapporterar till chefen för enheten för ekonomi och HR som ingår i en av myndighetens ledningsgrupper. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm. Frågor om tjänsten För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna • Tf enhetschef Ingela Johansson, 08-657 61 49 • Facklig företrädare Theodor Adolfsson (Saco-S), 08-657 61 13 Hur ansöker jag? Sista dag för ansökan är den 3 maj 2024. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens dnr IMY-2024-5145. När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

14 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
IMY rekryterar en Leveransansvarig till Stockholm!

Vill du arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobbet som leveransansvarig hos oss! På IMY arbetar vi tillsammans för att skydda dina personuppgifter. Här får du möjlighet att bidra till en hållbar digitalisering, där innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd! Vi rekryterar nu en leveransansvarig till enheten för It, digitalisering och säkerhet (IDS). Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle. Arbetsuppgifter Denna roll ansvarar för leveranser till och från it och vara en av våra experter inom it området. Vår miljö bygger idag på on-prem-lösningar som är outsourcade hos en it-leverantör. Rollen som leveransansvarig innebär att du kommer ha ett övergripande ansvar för leveranserna inom it. Du blir ett viktigt nav mellan våra leverantörer, vår it-enhet och vår verksamhet. Du kommer att jobba nära våra förvaltare och tjänsteansvarig för att verifiera att leveranserna sker på ett kvalitativt sätt. Du kommer också att arbeta med kravställning och uppföljning med våra leverantörer för att säkerställa att lösningar levereras i enlighet med IMYs tekniska och säkerhetsmässiga SLA:er. Du deltar även i upphandling av nya system och tjänster. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: • stötta med bred och djup teknisk kompetens inom it-drift • bidra med bred teknisk expertis, insyn samt stöd till avdelningen och verksamheten • ävergripande ansvar för att driva, dokumentera samt följa upp vår tekniska utveckling • delta i arbetet med att tillsammans med avtalade leverantörer ta fram kostnadseffektiv, tillgänglig och säker it-infrastruktur i samsyn med övriga intressenter • bidra och vid behov leda tekniska kravställningar, uppföljning av tekniska leveranser samt mindre projektledning • ansvarig för den tekniska leveransen av avtalade tjänster och processer • rapportering till kund (och internt) avseende samtliga tjänster i leveransen • se till att beslutade åtgärder verkställs i enlighet med fastställda processer • identifiera, hantera och minimera risker • följa upp KPI:er såsom kundnöjdhet • följa upp SLA:er utifrån våra avtal • säkerställa att processer och rutiner utförs på ett effektivt sätt • tillsammans med vår it-leverantör utveckla våra tjänster I tjänsten ingår det att även bistå it-chefen i arbetet med att driva och utveckla den interna infrastrukturen och dess tjänster. I rollen ingår många kontaktytor såväl internt som externt mot leverantörer. Enheten du kommer att tillhöra består idag av 7 medarbetare med olika kompetens och arbetsuppgifter Rollen är ny och det finns möjligheter att utveckla denna tjänst vidare beroende på kompetens. Samtidigt kommer du att få jobba med flera spännande förändringsarbeten inom myndigheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom motsvarande områden. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, och har lätt för att förklara komplicerade tekniska termer för dem som inte är insatta i ditt område. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom projektledning, Artificiell Intelligens (AI) och it-säkerhet. Dina personliga egenskaper Som person är du utvecklingsorienterad och du driver självständigt och proaktivt dina uppgifter framåt. Du trivs i en dynamisk miljö och är flexibel, prestigelös och samarbetar lyhört och tillmötesgående både internt och externt. Du bidrar konstruktivt till gruppens framgång genom att dela information och kunskap. För att lyckas bra i rollen har du en god förmåga förstå olika perspektiv, kan snabbt finna kärnan i komplex information och fatta rätt beslut utifrån det och kan leverera med god kvalitet även under hög arbetsbelastning. Vi tror att du gillar variation och att du arbetar effektivt under skiftande förutsättningar. Det är naturligt för dig att ta ansvar för dina uppgifter och din egen utveckling, samtidigt som du bidrar till helheten och myndighetens utveckling. Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer. Du är säkerhetsmedveten som person och har stor personlig mognad med eget driv. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten Du rapporterar till it- och säkerhetschefen som ingår i en av myndighetens ledningsgrupper. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm med möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete (hybrid). Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för denna befattning. Vi genomgör säkerhetsprövning med registerkontroll innan vi fattar beslut om anställning. Frågor om tjänsten För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna • It-och säkerhetschef Joakim Nyberg, 08-515 154 00 • HR-generalist Rebecca Svanedal, 08-657 61 05, • Facklig företrädare Theodor Adolfsson, (Saco-S), 08-657 61 13. Hur ansöker jag? Sista dag för ansökan är den 28 april 2024. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens dnr IMY-2024-3773. När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

2 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
IMY rekryterar en Leveransansvarig till Stockholm!

Vill du arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobbet som Leveransansvarig hos oss! På IMY arbetar vi tillsammans för att skydda dina personuppgifter. Här får du möjlighet att bidra till en hållbar digitalisering, där innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd! IMY har fått utökat anslag och vi rekryterar nu en Leveransansvarig till enheten för It, Digitalisering och Säkerhet (IDS). Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle. Arbetsuppgifter Denna roll ansvarar för leveranser till och från IT och vara en av våra experter inom IT området. Vår miljö bygger idag på on-prem-lösningar som är outsourcade hos en IT-leverantör. Rollen som Leveransansvarig innebär att du kommer ha ett övergripande ansvar för leveranserna inom IT. Du blir ett viktigt nav mellan våra leverantörer, vår IT-enhet och vår verksamhet. Du kommer att jobba nära våra förvaltare och Tjänsteansvarig för att verifiera att leveranserna sker på ett kvalitativt sätt. Kravställning och uppföljning med våra leverantörer för att säkerställa att lösningar levereras i enlighet med IMYs tekniska och säkerhetsmässiga SLA:er. Delta i upphandling av nya system och tjänster. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: • Stötta med bred och djup teknisk kompetens inom IT-drift • Bidra med bred teknisk expertis, insyn samt stöd till avdelningen och verksamheten • Övergripande ansvar för att driva, dokumentera samt följa upp vår tekniska utveckling • Delta i arbetet med att tillsammans med avtalade leverantörer ta fram kostnadseffektiv, tillgänglig och säker IT-infrastruktur i samsyn med övriga intressenter • Bidra och vid behov leda tekniska kravställningar, uppföljning av tekniska leveranser samt mindre projektledning • Ansvarig för den tekniska leveransen av avtalade tjänster och processer • Rapportering till kund (och internt) avseende samtliga tjänster i leveransen • Se till att beslutade åtgärder verkställs i enlighet med fastställda processer • Identifiera, hantera och minimera risker • Följa upp KPI:er såsom kundnöjdhet • Följa upp SLA:er utifrån våra avtal • Säkerställa att processer och rutiner utförs på ett effektivt sätt • Tillsammans med vår IT-leverantör utveckla våra tjänster I tjänsten ingår det att även bistå IT-chefen i arbetet med att driva och utveckla den interna infrastruktur och dess tjänster. I rollen ingår många kontaktytor såväl internt som externt mot leverantörer. Enheten du kommer att tillhöra består idag av 7 medarbetare med olika kompetens och arbetsuppgifter Rollen är ny och det finns möjligheter att utveckla denna tjänst vidare beroende på kompetens. Samtidigt som du kommer att få jobba med flera spännande förändringsarbeten inom myndigheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom motsvarande områden. Du har goda kunskaper inom svenska och engelska i både tal och skrift, och har lätt för att förklara komplicerade tekniska termer för de som inte är insatta i ditt område. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom projektledning, Artificiell Intelligens (AI) och It-säkerhet. Dina personliga egenskaper Som person är du utvecklingsorienterad och du driver självständigt och proaktivt dina uppgifter framåt. Du trivs i en dynamisk miljö och är flexibel, prestigelös och samarbetar lyhört och tillmötesgående både internt och externt. Du bidrar konstruktivt till gruppens framgång genom att dela information och kunskap. För att lyckas bra i rollen har du en god förmåga förstå olika perspektiv, kan snabbt finna kärnan i komplex information och fatta rätt beslut utifrån det och kan leverera med god kvalitet även under hög arbetsbelastning. Vi tror att du gillar variation och att du arbetar effektivt under skiftande förutsättningar. Det kommer naturligt för dig att ta ansvar för dina uppgifter och din egen utveckling, samtidigt som du bidrar till helheten och myndighetens utveckling. Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer. Du är säkerhetsmedveten som person och har stor personlig mognad med eget driv. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten Du rapporterar till it- och säkerhetschefen och som ingår i en av myndighetens ledningsgrupper. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm med möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete (Hybrid). Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för denna befattning. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Frågor om tjänsten För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna • It-och säkerhetschef Joakim Nyberg, 08-515 154 00 • HR-generalist Rebecca Svanedal, 08-657 61 05, • Facklig företrädare Theodor Adolfsson, (Saco-S), 08-657 61 13. Hur ansöker jag? Sista dag för ansökan är den 28 april 2024. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens dnr IMY-2024-3773. När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

14 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
IMY rekryterar it- och informationssäkerhetsspecialister

Vårt uppdrag berör hela samhället. Vi bidrar till en hållbar digitalisering, där offensiv innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd. Vill du också arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos ossVi rekryterar nu två it- och informationsspecialister till enheten för säkerhetstillsyn. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle. Arbetsuppgifter Som it- och informationssäkerhetsspecialist på IMY får du arbeta med teknik i framkant, både nationellt och internationellt. Huvudsakligen görs arbetet genom vägledning, tillsyn eller utbildning i syfte att öka förmågan hos de verksamheter som behandlar personuppgifter att säkerställa uppgifternas säkerhet. I ditt arbete inhämtar, bearbetar och analyserar du information och gör riskbedömningar. Du ger råd och stöd i frågor som rör it- och informationssäkerhet internt inom myndighetens operativa verksamhet. Du arbetar självständigt, med kollegor inom enheten eller tillsammans med IMY:s jurister med tillsynsarbete, samråd och remisshantering. Detta arbete sker både nationellt och inom ramen för vårt samarbete med övriga dataskyddsmyndigheter inom EU. I dina arbetsuppgifter ingår även att delta i vårt utåtriktade arbete genom att föreläsa inom ramen för IMY:s utbildningsverksamhet, skapa information till webben och arbeta med annan vägledande verksamhet. En del av vårt uppdrag är att samverka med andra myndigheter i de områden som vi agerar inom eller i närheten av. Du deltar i IMY:s arbete med att följa den tekniska utvecklingen i samhället inom informationssäkerhet och integritetsskydd för att identifiera nya risker och nya möjligheter för att skapa en säker behandling av personuppgifter. Den pågående utvecklingen inom AI-området kommer sannolikt att bli en allt större del av arbetet framgent. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning inom it- eller informationssäkerhet eller motsvarande kvalifikationer som vi bedömer likvärdiga. Du har minst fyra års erfarenhet av arbete med praktisk it- eller informationssäkerhet, exempelvis med molntjänster, arkitektur, drift, underhåll, säkerhetsövervakning av it-system eller nätverk. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har någon certifiering inom it- och informationssäkerhet eller om du arbetat med standarder som t.ex. ISO 27000, ISO 9001 eller NIST. Har du erfarenhet av arbete med dataskyddsfrågor och säkerhet i samband med behandling av personuppgifter ses det som positivt. Det är också meriterande om du har arbetat med AI, marknadskontroll, produktcertifiering eller tredjepartsgranskning. Dina personliga egenskaper Som person har du en väl utvecklad förmåga att samarbeta med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du trivs i tvärfunktionella samarbeten med olika typer av kompetenser och har förmågan att anta ett bredare perspektiv i olika frågor. Du är kommunikativ med god pedagogisk förmåga och du kan förklara komplicerade tekniska lösningar på ett lättbegripligt sätt. Du är van att arbeta självständigt och du har förmågan att driva dina ärenden och processer framåt. Du tycker om att analysera komplexa frågor och du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och systematiskt sätt. Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsterna Du rapporterar till enhetschefen som ingår i avdelningens ledningsgrupp. Anställningarna är tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm med möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete. Resor i tjänsten kan förekomma. Befattningarna är placerade i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs för dessa tjänster. Säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetsskyddsintervju kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Frågor om tjänserna För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna • Avdelningschef och t.f. enhetschef Malin Blixt, 08-515 15 406 • HR-generalist Rebecca Svanedal, 08-657 61 05, • Facklig företrädare Theodor Adolfsson, (Saco-S), 08-657 61 13 Hur ansöker jag? Sista dag för ansökan är den 28 april 2024. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens dnr IMY-2024- 3774. Någon form av färdighetstest eller personlighetsanalys kan eventuellt komma att ingå i rekryteringsprocessen. När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare. Om IMY Det är vi som granskar att företag, myndigheter och andra aktörer följer GDPR – dataskyddsförordningen. Vi utbildar och vägleder dem som behandlar personuppgifter, och påverkar även lagstiftningen. Vi vill se en hållbar och integritetsvänlig digitalisering. Vi är övertygade om att det går att värna medborgarnas trygghet och samhällets säkerhet, utan omotiverad kartläggning och övervakning. Tillsammans med övriga dataskyddsmyndigheter i EU arbetar vi för att medborgarnas personuppgifter ska ha samma skydd i hela unionen. Vi erbjuder en spännande, dynamisk och trivsam arbetsplats. Här får du kompetenta och engagerade kollegor och erfarna, utforskande ledare och chefer. Våra värdeord – tillsammans, tillit, tydlighet, tillgänglighet och transparens – betyder något på riktigt och det är viktigt att du delar dem. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle – tillsammans värnar vi den personliga integriteten. Läs gärna mer om oss på www.imy.se.

14 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024