Spelinspektionen jobb

Lediga jobb hos Spelinspektionen

Spelinspektionen söker informationssäkerhetssamordnare

Vill du följa upp och driva Spelinspektionens informationssäkerhetsarbete? Då kanske du vill bli vår nya informationssäkerhetssamordnare? Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med ett stort och viktigt uppdrag och vi vill ha din hjälp att göra Spelinspektionen ännu bättre. Bakgrund Du kommer att vara placerad på myndighetens avdelning för verksamhetsstöd som för närvarande består av fjorton medarbetare som arbetar med IT, upphandlingar, ekonomi, HR, registratur och arkiv, fastighetsfrågor och intern service. Som informationssäkerhetssamordnare kommer du att ingå som en del i myndighetens IT-funktion som ansvarar för operativ, strategisk, teknisk och administrativ IT inom Spelinspektionen. Det här får du jobba med hos oss Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att följa upp och driva myndighetens arbete med informationssäkerhet samt bidra till den dagliga IT-driften. Exempel på arbetsuppgifter: • ta fram och utveckla styrande och stödjande dokument utifrån gällande lagar och regler • stödja myndigheten i informationssäkerhetsfrågor genom att bland annat aktivt delta i arbete med informationsklassning, riskanalyser, upphandlingar, kravställningar och projekt • genomföra informations- och utbildningsinsatser inom informationssäkerhetsområdet • förebygga, upptäcka och hantera incidenter och avvikelser • omvärldsbevakning inom området • administrativa uppgifter i IT-miljön. I ditt arbete ingår även att delta som en aktiv del i IT-funktionen gällande den dagliga driften, underhållet och förvaltning. Din bakgrund och kompetens Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom systemvetenskap, datavetenskap, informationssäkerhet eller annan lämplig utbildning som Spelinspektionen bedömer som likvärdig. Du ska ha minst två års erfarenhet av att ha arbetat med informationssäkerhet, verksamhetslösningar och teknik. Du har god förmåga att leda och hantera projekt gällande implementering och underhåll av säkerhetsstandarder samt säkerhetspraxis. Du ska vara bekväm med att arbeta i en IT-miljö baserad på Microsoftprodukter. Du har även en analytisk förmåga att identifiera risker och utveckla effektiva riskhanteringsstrategier.  Du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har: • erfarenhet av att jobba med informationssäkerhet inom offentlig verksamhet • certifiering inom it- eller informationssäkerhet • erfarenhet av arbete med olika säkerhetsstandarder • tidigare erfarenhet av arbete med dataskyddsförordningen (GDPR) • införande och förvaltning av ledningssystem för informationssäkerhet. Vi söker dig som har en god förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och kan bidra till ett gott samarbete med andra. Du är lyhörd, prestigelös och kan prestera i ett tidvis högt tempo. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till en god och trevlig arbetsmiljö. Om Spelinspektionen 5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan licens ska hålla sig borta från den svenska spelmarknaden. Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta på distans halva din arbetstid samt flexibla arbetstider. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 70 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler med egna arbetsrum. Myndigheten är placerad i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på 45 minuter. Praktisk information Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Spelinspektionen söker tre utredare till den Operativa avdelningen

Spelinspektionen växer och därför behöver vi rekrytera nya medarbetare! Vill du ha ett betydelsefullt arbete som gör spelmarknaden trygg och säker? Då kanske du vill bli vår nya utredare? Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med ett stort och viktigt uppdrag och vi vill ha din hjälp att göra Spelinspektionen ännu bättre. Bakgrund Den operativa avdelningen består av tre enheter och ansvarar för licensgivning, tillsyn och regelutveckling inom spelmarknaden. Vi söker nu flera nya kollegor till den operativa avdelningen och för den här tjänsten främst till enheten som ansvarar för onlinespel och vadhållning. Vi söker därför dig som vill arbeta som utredare hos oss. Det här får du jobba med hos oss Som utredare arbetar du med att planera och genomföra tillsynsaktiviteter mot de aktörer som har fått licens för att bedriva spel om pengar i Sverige. I ditt arbete förekommer även arbete inom licens- och tillståndsprövning. Du tar fram förslag till beslut som du sedan föredrar. Du utgår i ditt arbete från lagar och föreskrifter för att på ett objektivt sätt göra bedömningar och du kommer att vara med och skapa praxis på området. Du kan även komma att få representera avdelningen eller myndigheten vid interna och externa samverkansgrupper. Som utredare kommer du att samverka med kollegor med olika bakgrund och kompetens. Du förväntas att bidra konstruktivt i dina kollegors utredningar och vara öppen för återkoppling i dina egna. I arbetet förekommer det internationella kontakter då flertalet av aktörerna är hemmahörande utomlands. Din bakgrund och kompetens Du har en akademisk utbildning med inriktning inom relevant område som exempelvis samhällsvetenskap, ekonomi eller juridik. Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Du har god förmåga att driva ett utredningsarbete från start till slut tillsammans med andra. Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete från statlig myndighet. Du har mycket goda kunskaper i att strukturera och analysera en större mängd material, se samband, avgränsa, dra slutsatser och leverera i tid. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har även goda kunskaper i engelska. Du är öppen, lyhörd och prestigelös och bidrar till ett mycket gott samarbete med andra. Du är effektiv och har god förmåga att driva frågor framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till en god och trevlig arbetsmiljö. Om Spelinspektionen 5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan licens ska hålla sig borta från den svenska spelmarknaden.  Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta på distans halva din arbetstid samt flexibla arbetstider. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 70 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler med egna arbetsrum. Myndigheten är placerad i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på 45 minuter. Praktisk information Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons.

5 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024