Lediga jobb i Strängnäs

Sök totalt 211 lediga jobb i Strängnäs

Barista till Strängnäs 10h/veckan

Vi söker passionerade Baristor som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst!  Som Barista på Espresso House får du vara med i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Givetvis blir du del av ett fantastiskt team där ni har kul bakom baren samtidigt som ni skapar lönsamhet. Din allra främsta uppgift är att erbjuda våra gäster en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan! Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Har du ingen Baristautbildning? Ingen fara! Vi utbildar alla våra nya medarbetare till baristor!  För att börja jobba som Barista måste du ha fyllt 18 år, är du yngre kan du i stället söka tjänsten som HOST. Arbetstiderna varierar mellan dagar, kvällar och helger. Vi söker dig som: • Har fyllt 18 år och är redo att kliva in bakom baren! • Är en glad och härlig person med en energi som smittar av sig till både gäster och kollegor samt brinner för att ge superservice! • Är tävlingsinriktad, initiativrik och drivs av försäljning • Känner stolthet för det varumärke du arbetar för och ser en framtid inom servicebranschen • Gillar att arbeta i ett högt tempo och att effektivisera arbetet • Älskar att ha kul på jobbet! Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida.   Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

10 september 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Lärare i samhällskunskap på Sveriges mest personliga bemanningsföretag!
PersonalExpressen AB
Gymnasielärare

Hjärtligt välkommen att arbeta som lärare i samhällskunskap tillsammans med oss på PersonalExpressen Lärarbemanning! PersonalExpressen är ett bemanningsföretag som finns till för att skapa en positiv skillnad för människor i deras liv, inte minst för alla de lärare som arbetar tillsammans med oss ute på någon av landets många skolor. Vårt ledord är kvalitet och det viktigaste för oss är att du som vår lärare trivs med dina arbetsuppgifter, samtidigt som du känner att du ges möjlighet att utvecklas på det personliga planet när du arbetar tillsammans med oss! Vi samarbetar idag med många skolor runt om i hela landet, såväl kommunala som privata. Hos oss kommer du garanterat att finna en plats att trivas på över tid där du samtidigt får det bästa stöd du kan tänka dig från oss som arbetar centralt på PersonalExpressen. Vi ser alltid till att du får det stöd du behöver både i din yrkesroll som lärare i allmänhet samtidigt som vi ser till att du får det stöd du behöver kopplat till specifika saker som sker på plats ute i den skolverksamhet där du arbetar som bemanningskonsult genom oss. Du som söker en ny utmaning i ditt yrkesliv som lärare samtidigt som du vill vara en del i en arbetsmiljö där du känner dig sedd, uppskattad och respekterad av dina kollegor kommer att passa in perfekt hos oss! Arbeta på dina egna villkor med högre lön! Det finns två olika sätt att arbeta på när man är anställd som lärare hos oss. Det första alternativet innebär att du styr helt och hållet själv över din egen arbetstid där du anmäler dig som tillgänglig i vår app de dagar du själv vill arbeta. Genom detta kan du då bli bokad på olika dagsvikariat på olika skolor olika dagar. Det här ger dig en unik möjlighet att testa på att arbeta på olika arbetsplatser genom oss innan du väljer var du trivs bäst. Det går också utmärkt att kombinera detta alternativ med t.ex. studier eller med andra jobb när du i första hand är intresserad av att arbeta extra till en högre lön på de tider som passar dig. Det andra alternativet innebär att du anmäler intresse till oss för ett längre uppdrag, såsom ett års- eller terminsuppdrag. Vi får många förfrågningar till oss löpande som varierar i både tjänstgöringsgrad och uppdragstid. Genom dessa två olika alternativ att arbeta med oss kommer du alltid att få ett uppdrag som passar just dig - oavsett hur du själv föredrar att jobba. Det går också utmärkt att variera mellan vilket av de två alternativen du föredrar. Många som jobbar tillsammans med oss väljer till exempel att arbeta på ett heltidsschema vissa delar av året för att andra delar av året arbeta lite mindre. Hos oss får du friheten att välja själv samt ett större utrymme att ge ditt privatliv prioritet under de perioder som det är viktigast för dig - vi är lyhörda som arbetsgivare och gör allt för att våra medarbetare ska trivas hos oss över lång tid! Utöver friheten att välja själv hur du vill arbeta kommer du hos oss alltid att få en högre lön och bättre villkor än om du är anställd som lärare någon annanstans. Vi är framtidens arbetsgivare och vi förstår att du värdesätter en arbetsgivare högt som värdesätter dig högt tillbaka och som är beredd att kämpa för dig och dina arbetsvillkor - något våra skickliga förhandlare alltid kommer att göra för dig inför varje nytt läraruppdrag du påbörjar hos någon av de många skolor vi samarbetar med. Vi har läraruppdrag att erbjuda inom alla skolämnen och alla årskurser! På PersonalExpressen har vi läraruppdrag att erbjuda inom alla skolämnen och alla årskurser. Hos oss hittar du alltid hem oavsett om du kan undervisa i SO-ämnena, NO-ämnena, språkämnena, idrott, musik eller något annat. Våra samarbetsskolor återfinns över hela Sverige! Sök in till oss på PersonalExpressen redan idag! Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen Lärarbemanning - vi ser fram emot att få börja arbeta tillsammans med dig och förhoppningsvis även att inom kort få hitta ditt första läraruppdrag genom oss!

10 september 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Food Courier - Car in Strängnäs
Foodora AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Gear up for the ultimate part-time hustle! 🚀 Join us as a foodora Courier – experience or no experience doesn’t matter! Cruise the city and make some cash! 🏍️ Ready to ride? Apply now and let the good times roll! What we offer: Score a fixed hourly salary plus commission for each delivery, with an average salary of 170 SEK/hour Enjoy the flexibility to set your own working hours – work when it suits you! 🕒 Work those muscles while making moolah – exercise and earn, talk about a win-win! Join our Rider Community, where global vibes meet local rides, and dive into exciting activities. 🌎 Gear up! We will provide the bag and all other gear you need for the job🕶️ What you need to have: Your personal ride – whether it's a zippy car or a rad bike, let's roll!🚗🚴‍♂️ Street-smart smartphone – your navigational sidekick for city adventures!📱 The right to work in Sweden and a Swedish bank? Basic language skills in English or Swedish Apply to work with us now at https://bit.ly/2KSaGyk ************ ************ ************ *********** ************* Gör dig redo för det ultimata extrajobbet! 🚀 Joina oss som en foodora kurir – erfarenhet eller ingen erfarenhet spelar ingen roll! Cruisea staden och dra in cash.🏍️ Redo att rulla? Ansök nu! Vad vi erbjuder: Fast timlön plus provision för varje leverans, med en snittlön på 170SEK/timme Flexibiliteten att själv bestämma dina arbetstider 🕒 Låt musklerna arbeta medan du tjänar deg Gå med i vår Rider Community och möjlighet att delta i spännande aktiviteter. 🌎 Vi tillhandahåller all utrustning du behöver för jobbet som väska, jacka med mera. Vad du behöver ha: Ditt personliga färdmedel – oavsett om det är en snabb bil eller en grym cykel, låt oss rulla! 🚗🚴‍♂️ En smartphone – Så du kan navigera dig fram i jobbet! 📱 Tillstånd att arbeta i Sverige och ett svenskt bankkonto Grundläggande språkkunskaper på engelska eller svenska. Ansök nu för att jobba med oss på https://bit.ly/2KSaGyk

10 september 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Hemstädare / Home cleaner - Hemfrid Eskilstuna

We are looking for new home cleaners to join our team in Eskilstuna. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Eskilstuna.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

10 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Städare

Vi söker en person som är noggrann, ansvarsfull och tycker om att städa. Du ska hjälpa våra kunder att hålla sina hem och lokaler rena och välorganiserade. Vi söker just nu engagerade och pålitliga städare för hem-, flytt- och företagsstädning. Vi söker dig som: Är noggrann och har öga för detaljer Är ansvarsfull och kan följa rutiner Tycker om att städa och trivs med att göra ett bra jobb Kan arbeta självständigt men även samarbeta vid behov Är punktlig och har ett gott kundbemötande Har erfarenhet av städning (meriterande men inget krav) B-körkort är ett krav och egen bil är meriterande.

10 september 2024
Sista ansökan:
23 september 2024
Avdelningschef Lokalnät Eskilstuna/Strängnäs
Vattenfall AB
Övriga civilingenjörsyrken

Företagsbeskrivning Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar. Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats! Om rollen Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet med fokus på en hållbar framtid. Vi söker nu en Avdelningschef för vår lokalnätsverksamhet i Eskilstuna och Strängnäs som vill vara med på resan mott ett fossilfritt liv. Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället. Avdelningen arbetar i vår stora serviceavtal med främst underhåll, service och felavhjälpning men även med nybyggnation och projekt. Vi arbetar med både frilednings- och jordkabelnät inom spänningsintervallet 0,4-40 kV. Som Avdelningschef har du fullt ansvar för arbetsmiljö, ekonomi och resultat för en grupp om ca 20 medarbetare som består av tekniker, projektledare, beredare och projektstöd. Dina ansvarsområden innefattar utveckling av medarbetare och verksamhet i en affärsmässig miljö där säkerhet har högsta prioritet. Exempel på ansvar och arbetsuppgifter: Personal- och resursplanering - hålla dig och avdelningen uppdaterad om tjänster och säkra arbetssätt och arbeta för vidareutveckling och uppföljning av metoder och vår leverans Ekonomi – prognos, budget, resultat- och verksamhetsuppföljning samt analys av verksamheten Kundkontakter och utveckling av befintliga och nya affärer Vara delaktig i upphandlingar, anbuds- och avtalshantering Avdelningen är en del av affärsområdet Ledningar Öst. Du rapporterar till Affärsområdeschef och ingår i en ledningsgrupp med sex chefskollegor. Vi vet att vi arbetar bäst tillsammans och i rollen ges du stor möjlighet att påverka och bidra till hela affärsområdets fortsatta tillväxt och utveckling. Kravspecifikation Vi söker en ledare med förmågan att motivera och utveckla sina medarbetare. Du är öppen, lyhörd och sätter tydliga förväntningar – och skapar därmed en hög delaktighet och engagemang. Du trivs i det affärsmässiga utan att tappa fokus på arbetsmiljö och säkerhet. Avslutningsvis är du samarbetsorienterad och har en god förmåga att samverka både inom och utanför organisationen. Vi vet att du kommer utvecklas tillsammans med oss men vi ser gärna att du redan har: Erfarenhet från entreprenadbranschen – gärna inom elkraft eller energi men du skulle även kunna komma från bygg, infrastruktur eller industrin Erfarenhet av kund- och leverantörsrelationer, ekonomisk uppföljning och avtalshantering Erfarenhet som ledare, har du även haft personalansvar ser vi det som ett plus Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift B-körkort och möjlighet att resa inom geografin Ytterligare information Vi erbjuder Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur! Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv. Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier! Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB Instagram – Vattenfallservices Placeringsort: Eskilstuna eller Strängnäs Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Lars Malmqvist på 070-221 55 41. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Angeliqa Haapanen på 070 235 73 21. Fackliga representanter för denna tjänst är Alma Svensson Unionen, Johan Larsson (Hallsberg) SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Magnus Tjergefors Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00. Varmt välkommen med din ansökan senast den 1 oktober 2024. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.  Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.

10 september 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Socialsekreterare
Strängnäs kommun
Socialsekreterare

Utredningsenheten består av två arbetsgrupper, barnutredare och vuxenutredare. Vid årsskiftet kommer vuxenutredarna tillhöra vuxenenheten och enheten kommer från 2025 ha sitt fokus på barn och unga 0-18 (21). Utredningsenheten och enheten mottagnings- och familjeenheten delar korridor och har ett nära samarbete. Utredningsenheten har två gruppledare och mottagnings- och familjeenheten har två gruppledare. De fyra gruppledarna har ett nära samarbete i vardagen och täcker för varandra vid frånvaro. Gruppledarna på utredningsenheten arbetsleder 12 barnutredare och 3 vuxenutredare. Vi är en engagerad arbetsgrupp som ser det som en självklarhet att arbeta med den enskildes behov i fokus. Vi tror på utveckling av vår verksamhet och genom ett aktivt medarbetarskap samt ett tillitsbaserat ledarskap ser vi gärna att du vill vara med och bidra till vårt arbete med ständiga förbättringar. I verksamhetsområdets uppdrag ingår att möta våra medborgare med adekvat information, göra kvalitativa bedömningar samt fatta rättssäkra beslut. Vi visar engagemang, vi arbetar för att uppnå enhetens mål, vi är nyfikna och arbetar med de motgångar som uppstår som ett team. Du erbjuds friskvårdsbidrag, extern handledning, hemarbete i viss mån, flexavtal och reflektionstimme för återhämtning 60 min i veckan. Vi söker nu ytterligare två socialsekreterare som vill arbeta med oss och stötta våra barn och föräldrar! ARBETSUPPGIFTER I uppdraget ingår bland annat att utreda enligt BBIC och i enlighet med aktuell lagstiftning, fatta rättssäkra beslut samt att följa upp beslutade insatser. Detta innebär att, med respekt för individen, möta människor som många gånger kan befinna sig i kris. Arbetsuppgifter omfattar bland annat: • Ta emot och utreda ansökningar och anmälningar enligt SoL. • Göra skyddsbedömningar. • Fatta kvalitetssäkrade beslut. • Bedöma behov av insatser och följa upp beviljade insatser. • Bereda ärenden enligt LVU. • Tillsammans med arbetsledning företräda i förvaltnings- och kammarrätt. • Dokumentera: bland annat journalanteckningar, vårdplaner och beslutsunderlag. • Samverka intern och externt. • Aktivt söka information om nya domar och att använda dig av juridiska databaser för att hålla dig uppdaterad kring rättsläget. • Delta i vårt gemensamma arbete med ständiga förbättringar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • examen som socionom eller som beteendevetare med påbyggnad som uppfyller behörighetskraven för socionom, • goda kunskaper om lagstiftning och myndighetsutövning, • god förmåga att formulera dig tydligt i tal och skrift på svenska, • grundläggande IT-kunskaper, • giltigt körkort med B-behörighet. Det är meriterande om du har: • arbetslivserfarenhet av/inom utredningsarbetet med barn och unga ålder 0-18 (21) år. • arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning inom andra delar av socialtjänsten. • utbildning i PATRIARK, ADAD, BBIC, MI mm • arbetat i verksamhetssystemet Treserva. I rollen som utredare förväntas du vara engagerad, driven och ansvarstagande. Du är flexibel och har förmåga att driva flera komplexa utredningar samtidigt. Din förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos såväl den enskilde som anhöriga och samarbetspartners är avgörande för att du ska lyckas i din roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Urvalet sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag och bli en del i vårt team! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

10 september 2024
Sista ansökan:
24 september 2024
Administratör till Samhällsbyggnadskontoret (SBK)
Strängnäs kommun
Övriga handläggare

På samhällsbyggnadskontoret hanteras bland annat bygglov, översikts- och detaljplaner, miljö- och hälsoskyddsfrågor, livsmedelsinspektion, alkoholtillstånd och geografisk information. För oss är det viktigt med en pågående dialog, både med invånare, företagare, och våra kollegor inom kommunkoncernen. På kontoret arbetar cirka 65 personer, fördelat på sju enheter. Nu söker vi en administratör till den administrativa enheten på samhällsbyggnadskontoret. ARBETSUPPGIFTER Som administratör hos oss får du arbeta med många olika administrativa processer inom kontoret. Det är ett brett uppdrag som exempelvis innefattar att hantera inkommande handlingar och registrera i vårt ärendehanteringssystem. Du kommer även att skriva protokoll vid olika möten, hantera inköp och fakturor och arbeta i andra administrativa uppdrag. Vi har ett starkt fokus på verksamhetsutveckling - att utvärdera och förbättra våra processer är en självklar del av vårt löpande arbete. Precis som alla andra medarbetare på vårt kontor blir du en viktig del i olika övergripande arbeten, såsom kontorets systematiska arbetsmiljöarbete och arbete mot en helt digital samhällsbyggnadsprocess. Kort sagt, det här är ett uppdrag med möjlighet att få inblick i många olika områden! KVALIFIKATIONER För att klara av och trivas i rollen ser vi att du har följande erfarenhet, kunskap och utbildning: • Eftergymnasial utbildning, gärna inom offentlig förvaltning eller administration eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömning som likvärdig. • Flerårig arbetslivserfarenhet från administrativt uppdrag. • Erfarenhet från uppdrag där du ansvarar för att motta inkommande post, mejl eller andra handlingar. • Erfarenhet från uppdrag där du har arbetat i ärendehanteringssystem, bokningssystem, journalsystem eller liknande. • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. • God datavana, erfarenhet av att arbeta i olika datasystem, och har lätt för att sätta dig in i nya system. Det är därtill meriterande om du har tidigare erfarenhet från offentlig sektor. Det är också meriterande om du har kunskap inom inköp och fakturahantering. För oss är det lika viktigt med personliga egenskaper som dina tidigare erfarenheter. För uppdraget som administratör behöver du ha ett strukturerat arbetssätt, vara flexibel och kunna prioritera om vid förändrade förutsättningar. Du behöver vara ansvarstagande och ha förmåga att arbeta självständigt, men även som del av en grupp. En god samarbetsförmåga, servicekänsla och kommunikativ förmåga. Du gillar att vara med och utveckla processer och tycker om att bidra till verksamhetens utveckling. Urvalet kommer ske löpande. ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

10 september 2024
Sista ansökan:
24 september 2024
Anläggningsskötare, Recipharm Strängnäs AB
Recipharm AB
Fastighetsskötare

Om oss Vi är en ledande CDMO (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin. Vår anläggning i Strängnäs är en dedicerad betalaktamfabrik där vi tillverkar och förpackar olika former av penicillinprodukter. Vi är ca 80 anställda och vi präglas av våra ledord som är uthållighet, pålitlighet, respekt och entreprenörskap. Fördelarna med att arbeta hos oss är att vi har nära till varandra, vi hjälps gärna åt och har en familjär sammanhållning. Till fastighetsavdelningen söker vi ny en ny medarbetare. Dina primära arbetsuppgifter är underhåll, felsöknig och reparationer av vår anläggningen i Strängnäs. Du kommer rapportera till Gruppchefen för fastighet och ansvara för att följa handlings- och underhållsplaner, utföra akuta felsökningar och reparationer samt arbeta enligt gällande säkerhetsregler och cGMP i en liten men tajt anläggningsavdelning. Arbetsuppgifter • Daglig rondering av fastigheten och anläggningssystem. • Serviceordrar enligt gällande underhållsplan. • Löpande underhållsarbete enligt handlingsplan. • Akut felsökning/avhjälpning och reparationer av fastigheten och dess anläggningssystem. • Larmhantering i SCADA-system Desigo CC. Vem är du? Vi söker dig med stort tekniskt intresse, som gillar att arbeta självständigt, med kollegor, externa entreprenörer och som har ett driv att ingenting är omöjligt och allt går att lösa och förbättra. Dina kvalifikationer • Utbildning/erfarenhet anläggningsskötare alt. fastighetsteknik. • Utbildning/erfarenhet inom VVS • Utbildning mobila arbetsplattformar • Utbildning Heta arbeten • B-körkort • Flytande tal och skrift i svenska Meriterande • Utbildning Anläggningsskötare brandlarm och sprinkler • Kunskap/erfarenhet inom SCADA-system. Tex. Desigo CC Övrigt Vår fabrik i Strängnäs ligger ca 1,5 km från tåg- och busstation. Från Stockholm centralstation tar det ca 45 min med tåg. Med gångavstånd till två lunchrestauranger erbjuder vi subventionerade luncher till alla anställda. Vi erbjuder även fri parkering om du tar dig hit med bil. Då vi tillverkar penicillin är det viktigt att du inte är penicillinallergiker.   Har du frågor om tjänsten, vänligen ta kontakt med Robert Hjorth/Grupp-chef, [email protected]    Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) med över 5 900 anställda över hela världen. Recipharm tillhandahåller tillverkningstjänster av läkemedel i olika beredningsformer, inklusive steril fyllning och finish, oral fast dosering och biologiska läkemedel; Tjänster för utveckling och tillverkning av material för kliniska prövningar. och läkemedelsutveckling. Segmentet för biologiska läkemedel, ReciBioPharm, arbetar med kunder för att utveckla och kommersialisera läkemedel för avancerad terapi (ATMP): preklinisk till klinisk och kommersiell utveckling och tillverkning för nya biologiska modaliteter, som omfattar teknik baserad på levande virus och virala vektorer, levande mikrobiella biofarmaceutiska produkter, nukleinsyrabaserad mRNA- och plasmid-DNA-produktion. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter till kunder som sträcker sig från stora läkemedelsföretag till mindre forsknings- och utvecklingsföretag. Företaget har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Frankrike, Tyskland, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Sverige och USA och har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige. För mer information om Recipharm och våra tjänster, besök www.recipharm.com och www.recibiopharm.com

10 september 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Kock

Är du en driven, social och positiv kock som söker nya utmaningar? Just nu letar vi efter dig som vill leda vårat kök och skapa magi i vår snart nyöppnade restaurang på Eskilstunavägen i Strängnäs. Som kock hos oss ansvarar du för köket med hög energi, service ,genuin mat och massa glädje. Det viktigaste för oss är att du brinner för att leda och inspirera andra genom arbetsglädje och goda resultat samt att du älskar mat & dryck. Vi ser helst att du tidigare haft ansvar för planering av schema, menyer, inköp etc Välkommen med din ansökan!

10 september 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024