Lediga jobb i Strängnäs
Sök totalt 206 lediga jobb i Strängnäs
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: Deltid och innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-31 - Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Vi söker dig som vill bidra till att skapa struktur, effektivitet och kvalitet samtidigt som du får göra skillnad för andra. Socialkontoret i Strängnäs kommun är organiserat i sex verksamhetsområden, där Utredningsenheten BoU ingår i myndighetsutövningen inom individ- och familjeomsorgen. Vi arbetar med barn och unga 0–18 (21) år och deras familjer med målet att ge rätt insatser i rätt tid. Enheten består av två arbetsgrupper och vi sitter i gemensamma lokaler med Mottagnings- och familjeenheten. Tillsammans har vi fyra gruppledare som samarbetar nära och täcker upp för varandra vid behov. En senior socialsekreterare ansvarar för att introducera och stötta nya kollegor. Vi arbetar utifrån BBIC, med ett tydligt barnperspektiv och fokus på kvalitet, rättssäkerhet och samverkan. Vad erbjuder vi dig? • En trygg introduktion med stöd av senior kollega. • Regelbunden extern handledning. • Flexibla arbetsformer med möjlighet till distansarbete. • Friskvårdsbidrag och 60 minuters reflektionstid per vecka. • Tydlig struktur och tillitsbaserat ledarskap. • Ett kompetent team som tror på samarbete och nytänkande. Nu söker vi en administrativ socialsekreterare som vill vara en del av vårt team! ARBETSUPPGIFTER Rollen som administrativ socialsekreterare är en nyckelfunktion inom Utredningsenheten Barn och Unga. Syftet med tjänsten är att avlasta socialsekreterare i deras dagliga arbete genom att ta ett samlat ansvar för administrativa uppgifter kopplade till ärendehantering. Du utgör ett processtöd och bidrar till att skapa struktur, effektivitet och kvalitet i myndighetsutövningen. Det ingår att hantera enklare utredningsinsatser samt självständigt driva vissa moment i ärendeprocessen. Rollen är hybrid till sin karaktär och kräver både administrativ noggrannhet och grundläggande förståelse för socialt arbete enligt SoL och LVU. Administrativa arbetsuppgifter: • Registrering av nya ärenden och hantering av aktualiseringar i verksamhetssystemet Treserva. • Upprättande, organisering och arkivering av fysiska akter. • Dokumenthantering: scanning, journalföring och distribution av inkommande handlingar till ansvarig socialsekreterare. • Bokning av tand- och hälsoundersökningar . • Fakturagranskning och enklare ekonomisk administration, inklusive beräkning av föräldraavgift vid placering. • Ansökan om barnbidrag, hantering av folkbokföring samt administration av skolplacering. • Stöd i sökning av HVB-placeringar enligt instruktion från socialsekreterare. Stöd i myndighetsutövning: • Självständigt hantera enklare ärenden och förfrågningar, exempelvis: överflyttningsärenden från annan kommun och ansökningar från personer som inte tillhör kommunen. • Initial bedömning av inkommande anmälningar/ansökningar, inklusive skyddsbedömning och tolkbehov. • Förberedande dokumentation och utskick av handlingar till berörda parter. • Hantering av utlämning av allmänna handlingar enligt gällande sekretessbestämmelser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Socionomexamen, alternativt beteendevetenskaplig examen innehållande minst 15 hp i socialt arbete, 7,5 hp i psykologi och 7,5 hp i socialrätt eller förvaltningsrätt. • Förmåga att uttrycka dig väl i det svenska språket, i både tal och skrift. • Grundläggande IT-kunskaper. • Körkort (B). Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens barn- och ungdomsvård. • Vana att arbeta i ärendehanteringssystem, företrädesvis Treserva. • Erfarenhet av administrativa uppdrag/roller. För att lyckas i uppdraget behöver du vara en självgående och drivande person som med stort engagemang tar sig an varierande arbetsuppgifter. Du arbetar strukturerat och effektivt med en förmåga att prioritera i de fall det behövs. Du samarbetar väl med andra genom att vara tydlig, lyhörd för andras behov och ha en hög känsla för service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Låter det spännande? Vi tillämpar löpande urval så välkommen in med din ansökan redan idag och bli en del av vårt team! ÖVRIGT Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm som nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare. Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka. Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre. Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare. Ansökningsprocess och personuppgiftshantering • Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan. • Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. • Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida. Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid.
Är du kreativ, engagerad och vill vara med och utveckla vår pedagogiska verksamhet? Är du nyfiken och vill utvecklas tillsammans med dina kollegor? Då är detta en tjänst för dig! Att arbeta som förskollärare innebär en unik och fantastisk möjlighet att få vara med och påverka och bidra till våra barns utveckling. Genom delaktighet och engagemang skapar vi en trygg och trivsam verksamhet med bästa möjliga förutsättningar för våra barn. Hos oss får du stöd av förste förskollärare, specialpedagoger, utvecklingsledare och litteraturutvecklare. Vi har även ett förskolecenter där vi erbjuder kompetensutveckling. Vi söker nu 1-2 förskollärare på vikariat till Finninge förskoleenhet. I enheten ingår Grävlingen, Siklöjan, Äventyret, Trädgårdsmästaren och Trollskogen. Är du vår nästa kollega? ARBETSUPPGIFTER I rollen som förskollärare kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta för att skapa en trygg, rolig och utmanande utbildning för barnen. Vi ansvarar tillsammans för ett förhållningssätt där vi uppmuntrar barnen att aktivt vara med och påverka sin dag på förskolan. Du kommer att planera, genomföra och följa upp verksamheten enligt läroplanens mål och riktlinjer. Hos oss får du en sammansvetsad och nytänkande ledningsgrupp som ger dig det stöd du behöver. Vi tillämpar tillitsbaserat ledarskap och vi uppmuntrar personlig utveckling genom kollegialt lärande och kompetensutveckling. Vi är övningsförskola i samarbete med Mälardalens universitet och tar emot förskollärarstudenter. Vi erbjuder dig: • Reflektionstid, enskild och kollegial. • Fria pedagogiska måltider från våra egna kök med stor andel ekologisk mat. • Introduktionsår för nyutexaminerade förskollärare och mentorskap. • Två planeringsdagar/år och två kompetensutvecklingsdagar/år. • Möjlighet att delta i enhetens utvecklingsarbete. • Arbetskläder och egen dator. • Friskvårdsbidrag KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har/är: • Legitimerad förskollärare eller i slutfas av din utbildning. • Goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som förskollärare. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid dem! För oss är det viktigt med en god arbetsmiljö, kollegialt lärande och goda samarbeten. Att kunna tillhandahålla det ställer krav på både oss som arbetsgivare och på dig som medarbetare. Vi söker därför dig som är en lagspelare med mycket god förmåga att skapa relationer. Din positiva inställning och förmåga att se lösningar i stället för hinder gör dig till en uppskattad kollega inte bara i arbetsgruppen utan också bland barnen och deras vårdnadshavare. Som person söker vi dig som är en ledare och som vill driva utvecklingen på förskolan framåt tillsammans med oss andra. Du är modig, nyfiken och bidrar med genuin arbetsglädje och ett brinnande intresse för att jobba med våra barn enligt läroplanen för förskolan. Våra intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIGT Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm som nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare. Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka. Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre. Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare. Ansökningsprocess och personuppgiftshantering * Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan. * Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. * Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida. * Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster.
Säljare till vår anläggning i Strängnäs Vi söker passionerade och engagerade säljare för vår anläggning i Strängnäs. I denna roll kommer du ha ett högt fokus på butiksbesök och att ge våra kunder en enastående serviceupplevelse. Vi letar efter individer med tidigare erfarenhet inom försäljning med mycket kundkontakt. Arbetsuppgifter: • Ansvara för att välkomna och hjälpa kunder i butiken • Aktivt arbeta med försäljning och att uppnå uppsatta mål • Ge professionell rådgivning och service till kunder • Säkerställa att butikens presentation och varulager upprätthålls på en hög nivå Erfarenhet och kvalifikationer: Vi letar efter dig som är lyhörd, har förmåga att uttrycka dig väl i tal och som brinner för kundbemötande. För att vara framgångsrik i denna roll är det viktigt att du har: • Tidigare erfarenhet av försäljning • Förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer med kunder • En positiv attityd och en serviceinriktad inställning • Förmåga att arbeta både självständigt och i team • Hög konsultativ förmåga Personliga egenskaper: • Utmärkt kommunikationsförmåga • Entusiastisk och positiv • Serviceinriktad och flexibel • Förmåga att arbeta under tryck och hantera olika situationer Om du tror att du har rätt erfarenhet och personliga egenskaper för denna roll, och vill vara en del av ett dynamiskt team ser vi fram emot din ansökan. Vi erbjuder en spännande och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, intervjuer sker löpande! sdf Krav: Körkort: * B (Personbil)
Transportbilssäljare till Nordens största Transportbilscenter i Strängnäs Välkommen till Nordens största transportbilscenter i Strängnäs! Vi söker nu passionerade och engagerade Transportbilssäljare som brinner för att leverera enastående service till våra kunder. Som säljare på vår anläggning kommer du att arbeta med en rad olika transportbilar och ha möjlighet att guida kunder genom deras köpprocess på ett professionellt och engagerande sätt. Känner du att du har vad som krävs för att vara en del av vårt team? Arbetsuppgifter: • Ansvara för att välkomna och hjälpa kunder i vår butik • Driva försäljningen framåt och arbeta mot uppsatta mål • Ge professionell rådgivning och service till kunder • Säkerställa att butikens presentation och varulager är i toppskick Erfarenhet och kvalifikationer: Vi är på jakt efter dig som är en utmärkt kommunikatör med stark försäljningserfarenhet. För att lyckas i rollen som transportbilssäljare hos oss är det viktigt att du har: • Tidigare erfarenhet inom försäljning • Förmåga att bygga långsiktiga relationer med kunder • En positiv attityd och en stark serviceinriktning • Förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team • Starka konsultativa färdigheter Personliga egenskaper: • Utmärkt kommunikationsförmåga • Entusiastisk och positiv inställning • Serviceinriktad och flexibel • Förmåga att prestera under tryck och hantera olika situationer Om du är övertygad om att din erfarenhet och personliga egenskaper passar för denna roll och om du vill vara en del av ett dynamiskt team, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. På vår arbetsplats erbjuds du en spännande och utmanande arbetsmiljö där du har möjligheten att utvecklas och växa i din roll. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då intervjuerna sker löpande. Vi ser fram emot att höra från just dig! Vi är idag ca 600 anställda fördelade på 14 butiker, ett logistikcenter och ett huvudkontor. Trots vår storlek beskrivs vi ofta som ett mindre familjebolag, här får du vara med och påverka och hjälpa till att hela tiden driva vår tillväxt i rätt riktning med fler och nöjdare kunder. Riddermark bil är ett utav Sveriges mest expansiva företag, den självklara marknadsplatsen för begagnade bilar. Stolt leder vi utvecklingen inom försäljning och avyttring av begagnade bilar genom lagarbete, nytänkande och lyhördhet. Med flera stora anläggningar i Sverige hjälper vi privatpersoner och företag med sina bilaffärer. Vi bygger och utvecklar egna IT-system om vi helt enkelt anser att det saknas tillräckligt bra sådana, och varje dag strävar vi efter att göra allting lite bättre. Våra medarbetare rekryteras främst för sina värderingar. Krav: Körkort: * B (Personbil)
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Älskar du försäljning och att leda andra? Vi söker nu en Sälj och försäljningsdriven Department Manager Sales med ledarförmåga och en stor vilja att ständigt utveckla sig själv och andra. Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din huvuduppgift som Department Manager Sales är att närvara i det dagliga arbetet där försäljningen sker samtidigt som du utvecklar, följer upp och coachar dina medarbetare. Du är en del av varuhusets lokala ledningsgrupp och utöver personalansvaret över ditt team ansvarar du tillsammans med resterande ledningsgruppsmedlemmar för den totala verksamheten och varuhusets resultat. Din roll som Department Manager Sales För dig är medarbetarna och kunden viktigast. Samtidigt skapar du goda resultat, följer upp och förbättrar för att nå ännu högre. Du har ett övergripande ansvar för ditt säljområde, dina medarbetare, kunder och resultatet. Som Department Manager Sales leder du genom att utveckla och coacha dina medarbetare att vägleda våra kunder till bästa köp. Du har ansvar för att rekrytera, introducera och vidareutveckla ditt team och säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten. Du kommer att vara en del och arbeta verksamhetsnära tillsammans med dina medarbetare och vara en viktig förebild i varuhuset. Vem är du? Som Department Manager Sales på Elgiganten är dina personliga säljegenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att utvecklas, utveckla andra och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Har en god kommunikations- och ledarförmåga • Kan skapa och upprätthålla en teamkultur som präglas av samarbete och arbetsglädje • Är affärsinriktad och resultatdriven med kunden och försäljning i fokus • Är engagerad, ansvarstagande och har en vilja att göra ditt bästa • Är proaktiv och lösningsorienterad Rollen som Department Manager Sales kräver minst 3 års erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Du har erfarenhet av försäljning med goda resultat, är van att ta yrkesmässigt ansvar och är verksamhetsnära som person. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder: • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning Omfattning: 100%. arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-31 - Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Vi söker efter startklara kandidater som vill jobba i Prefabfabrik i Strängnäs! Dina arbetsuppgifter Tjänsterna är praktiska och skapande jobb med huvudsakliga arbetsuppgifter att gjuta betongprodukter efter ritningar. Kunden tillverkar främst väggar, massiva plattor samt håldäck. I arbetet ingår t.ex formbyggnation, armering, gjutning och avformning. Du arbetar både självständigt och i grupp. Om dig Vi ser gärna att du har en god fysik, bra språk samt gärna arbetat inom Prefabfabrik eller bygg tidigare. Meriterande om du kan ritläsning. Du har en förmåga att se vad som behöver göras och du är noggrann i ditt arbete. Du är en glad och positiv person som bidrar till gruppens goda stämning och resultat. Är du en person som gillar att arbeta fysiskt i ett härligt gäng? Ansöka redan idag! Intervjuer med kund kommer att ske v.33.
Gripsholmsskolan söker lärare i matematik och NO för årskurs 7–9 Vill du vara med och forma framtidens undervisning i en trygg och kreativ skolmiljö? Gripsholmsskolan söker nu en engagerad och ämneskunnig lärare i matematik och NO till höstterminen 2025. Om rollen Som ma/no-lärare hos oss undervisar du i årskurserna 7–9 och bidrar aktivt till elevernas kunskapsutveckling och nyfikenhet inom naturvetenskap och matematik. Du planerar, genomför och utvärderar undervisningen utifrån gällande styrdokument samt deltar i skolans utvecklingsarbete tillsammans med kollegor och skolledning. Framgång i denna roll innebär att du: Skapar en inkluderande och motiverande lärmiljö där alla elever får möjlighet att lyckas Samarbetar nära med kollegor för att utveckla undervisningen och stärka ämnesövergripande arbetssätt Bidrar till ett positivt skolklimat och goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor Hur rollen passar in i vår helhet Gripsholmsskolan är en F–9-skola med finlänska influenser. Vi arbetar för en hållbar skolmiljö där kunskap, kreativitet och trygghet går hand i hand. Som lärare i ma/no är du en viktig del i vårt pedagogiska team och bidrar till skolans uppdrag att rusta eleverna med både ämneskunskaper och framtidstro. Dina ansvarsområden inkluderar att: Planera och genomföra undervisning i matematik och NO för årskurs 4–9 enligt Lgr22 Använda varierade och inkluderande undervisningsmetoder för att möta elevernas olika behov Samverka med andra ämneslärare i arbetslaget. Dokumentera, följa upp och analysera elevernas kunskapsutveckling Delta i utvecklingsarbete och bidra till skolans pedagogiska riktning Aktivt arbeta för en trygg och stödjande lärmiljö Vi söker dig som har: Lärarexamen med behörighet i matematik och NO för årskurserna 4–9 God kännedom om Lgr22 och förmåga att omsätta den i praktisk undervisning Utmärkt förmåga att kommunicera tydligt och inkluderande, både muntligt och skriftligt Erfarenhet av att anpassa undervisningen efter elevers olika behov och förutsättningar Förmåga att bygga goda relationer och skapa ett positivt klassrumsklimat Meriterande är erfarenhet av tvärvetenskapligt arbete samt vana att arbeta med digitala verktyg i undervisningen. Varför Gripsholmsskolan? Hos oss får du: En engagerad och stöttande skolledning Kollegialt samarbete och kompetensutveckling En naturnära skolmiljö i historiska Mariefred Möjlighet att påverka och utvecklas i din yrkesroll Välkommen med din ansökan! Tjänsten är en tillsvidareanställning med start höstterminen 2025. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 24-årsåldern bosatt i Strängnäs har goda kunskaper i svenska har körkort och tillgång till egen bil har god fysik är rökfri (under arbetstid) tål pälsdjur (hund finns i hemmet) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen, som inkluderar både utomhus- och inomhusaktiviteter såsom att gå på bio, fika, spela minigolf, bowla och besöka djurparker - till exempel Kolmården. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär arbete under dag- och kvällstid: Det ingår 2-3 eftermiddagar per vecka (kl.16:00-20:00) samt varannan helg med arbetstid mellan kl. 10:00-19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Justyna Langowska [email protected]
Hej! Vi söker just nu efter SSK till omsorgsboende i Strängnäs. Finns uppdrag från sommaren med stort schema, med goda möjligheter till förlängning. Vänligen skriv till oss vid intresse samt för mer info om uppdraget!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 206 jobb