Lediga jobb i Strängnäs

Sök totalt 200 lediga jobb i Strängnäs

Farmaceut

Medical assistant help Konsult AB växer och behöver bli fler! Vi är konsult bolag och erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. MA-help AB söker dig som är legitimerad farmaceut och erbjuder ett växlande arbete i både apotek / e-apotek Ett stort plus är om du har erfarenhet Men även om du är nyexaminerad och har intresse för området farmaci i kombination med rådgivning då har vi en match! Vår dörr öppnar din framtid och vi vill ha dig med på den resan. Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollen Som farmaceut kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Dina kompetenser: _För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. _Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med läkemedelsfrågor. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Du har erfarenhet av att arbeta med läkemedel och omtänksam av läkemedelshantering ur ett serviceperspektiv. - Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

27 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Redovisningsansvarig för konsultuppdrag

Jurek söker efter en redovisningskonsult för ett uppdrag på ett bolag inom fastighetsbranschen från maj till oktober på heltid för att arbeta med delårsbokslut och koncernbokslut. Har du erfarenhet inom fastighetsbranschen, av koncernredovisning och systemet Capego?    Läs vidare i annonsen och skicka in din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att självständigt, med visst stöd, upprätta delårsbokslut/koncernbokslut för tertial 2. Det ska rapporteras enligt tidigare upprättade mallar.  Vem är du? För att vara kvalificerad för detta uppdrag ska du uppfylla följande:  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning • Flerårig erfarenhet av arbete inom ekonomiavdelning inriktning redovisning • Erfarenhet från fastighetsbranschen • God kännedom om bokslutsprogrammet Capego från Wolters Kluwer • Bra om erfarenhet av ekonomisystemet Fenix från Akribi finn • Erfarenhet av koncernredovisning Personliga egenskaper som efterfrågas:  • Självständig • Driven • Noggrann • God samarbetsförmåga • Bra på att dokumentera (dokumentera vad nuvarande befattningshavare gör och hur för att överlämna till senare rekryterad person) Du erbjuds Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag med start i maj till oktober på heltid.  Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Livija Bekkhus på [email protected].  Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs Jurek till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek.  Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek Sökord: interim chef, driftschef, idrottsanläggningar, budget, personalansvar

26 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Omvårdnadspersonal till hemtjänst 1

Hemtjänst 1 har ca 40 medarbetare som bidrar till många kunders vardag genom den kommunala hemtjänsten. Vi arbetar för att man ska kunna leva ett självständigt liv utifrån egna förutsättningar. Uppdragen i hemtjänsten präglas av att tillhandahålla vård och servicetjänster av högsta kvalitet. Vårt område täcker Mariefred, Stallarholmen och Åkers Styckebruk. Arbetstidsförläggningen av arbetet är dag, kväll samt helg. Det förekommer även cirka en delad tur under en åtta veckors period. Nu söker vi fem undersköterskor/vårdbiträden till vårt team. Det handlar om fyra heltidstjänster och en deltidstjänst. Alla med start omgående tom241105. ARBETSUPPGIFTER Vanliga uppgifter inom hemtjänsten är att uppmuntra, stödja och motivera vad gäller bl.a. personlig hygien, omvårdnad, måltider och aktiviteter. Vi utgår från brukarens behov och önskemål. Målet är att göra det möjligt för de äldre att, med upplevd trygghet och kvalitét, kunna bo kvar i sina hem så länge de själva önskar. Vi arbetar enligt Individens Behov I Centrum (IBIC). I arbetet ingår det att ha god dialog med omsorgstagare och dess anhöriga, gott samarbete med kollegor och god förmåga att dokumentera enligt socialtjänstens riktlinjer via dator samt hantera delegerade hälso-och sjukvårdsuppgifter. I vår hemtjänstlokal förekommer även skötsel av exempelvis gemensamhetsutrymme, tvättstuga och personalrum. I arbetsuppgifterna och i ditt ansvar som medarbetare ingår att följa både kommunövergripande styrdokument samt enhetens rutiner och givna instruktioner för anställningen och det dagliga arbetet, såsom t ex. basala hygienrutiner, använda hjälpmedel och medicintekniska produkter, använda ergonomiska arbetssätt med mera. I ordinärt boende arbetar vi med fast omsorgskontakt, vilket innebär att du med en tillsvidareanställning har ett speciellt ansvar gentemot en eller flera brukare. Inom ordinärt boende implementeras ständigt nya arbetssätt och digitalisering för att följa behovet i samhället. Du arbetar med mobiltelefon som arbetsinstrument och dokumenterar i systemet Treserva. Hos oss arbetar du självständigt och i gott samarbete med kollegor. Dokumentation ingår i arbetet och dina arbetstider varierar och kan vara dag, kväll och helg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. • god datorvana. • B-körkort. • Cykelvana då du under vissa turer kan komma att cykla mellan besöken. Det är meriterande om du har: • godkänd utbildning från vård- och omsorgsprogrammet, annan likvärdig utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara relevant. • kunskap om och/eller vana av arbete med specialinriktning mot psykisk ohälsa, demens och palliativ vård. • tidigare erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg. När du arbetar inom hemtjänsten så behöver du vara förberedd på att husdjur kan finnas i våra brukares hem. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! Vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. En positiv inställning till arbetet och ett stort intresse av att arbeta med människor är grunden för att du ska trivas hos oss. Du är öppen, lyhörd och har lätt att samarbeta med andra men kan också arbeta självständigt när det krävs. Hos oss är ingen dag den andra lik och du trivs med variation och kan lätt ställa om ifall oförutsedda händelser sker i arbetet. Du har förmåga att skapa förtroende och inger trygghet, samtidigt som du är stabil och har gott tålamod. Du är lugn och kan stödja, vägleda och handleda brukare i vardagen. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Redovisningsansvarig till fastighetsbolag i Strängnäs

Nu söker vi omgående för kunds räkning en redovisnings ansvarig med erfarenhet från fastighetsbranschen till ett uppdrag på 5 månader. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia på 100% med start omgående och fram till oktober. Du kommer att arbeta på enhetens kontor i Strängnäs. Enheten som du kommer att arbeta påäger sedan 2005 i princip samtliga kommunala verksamhetsfastigheter med en sammanlagd yta av cirka 145 000 kvm BTA. Fastighetsbeståndet är fördelat på cirka 70 olika hyresobjekt. Dessutom förvaltas cirka 42 500 kvm inhyrda lokaler i ett 25-tal hyresobjekt som också används för kommunal verksamhet. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att innebära att dumed visst stöd, men i huvudsak själv kommer att upprätta delårsbokslut/koncernbokslut för tertial 2. Detta ska rapporteras till kommunen enligt deras upprättade mallar. Dina kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning. Flerårig erfarenhet av arbete inom ekonomiavdelning inriktning redovisning. Erfarenhet från fastighetsbranschen. God kännedom om bokslutsprogrammet Capego från Wolters Kluwer. Erfarenhet av koncernredovisning. Vi ser att du som person arbetar självständigt. Du är driven och noggrann samt har god samarbetsförmåga. MeriterandeDet är meriterande om du erfarenhet av ekonomisystemet Fenix från Akribi. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 3/5. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

26 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
ChopChop 7 AB söker Wok Kock

ChopChop Asian Express är Europas första asiatiska DriveThru restaurang. Vårt mål är att ha nöjda kunder där vi serverar god asiatisk mat med högkvalitativa råvaror. Vi ska vara ett alternativ till de traditionella snabbmatsrestaurangerna. Vi söker nu kockar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå avatt bereda och tillaga asiatiska maträtter. Även renhållning av köket ingår i arbetsuppgifterna. Vi ser dig som söker har: En god samarbetsförmåga, vi på ChopChop sätter stor vikt på laganda och teamwork. Rätt inställning, vi ser denna egenskap som det absolut viktigaste, med det rätta engagemanget och viljan att ta för sig i arbetet kan man komma långt på en arbetsplats oavsett vad man kan och inte kan. Tidigare erfarenhet inom restaurangbranschen inom wok är krav.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Yrkeslärare till El-och energiprogrammet

Thomasgymnasiet är en anrik skola som kombinerar tradition med framtidsinriktning och skolutveckling. Vi har ca 480 elever fördelat på fyra studieförberedande- och tre yrkesförberedande program samt på introduktionsprogram. Aspen på Thomasgymnasiet är en verksamhet som utformats för att möta elever i behov av olika former av stöd och anpassningar. På Aspen kan elever läsa introduktionsprogram eller något av våra nationella program. Utformningen av stödet på Aspen ser olika ut beroende på vilket program eleven läser och hur den enskilda elevens behov och förutsättningar ser ut. Thomasgymnasiet är en skola för alla, vi står för utmärkt undervisning och hållbar utveckling med modern teknik. Skolan är belägen på Campus Eldsund i Strängnäs i moderna, fräscha och välutrustade lokaler. Vårt mål är höga kunskapsresultat. Vi söker nu, till ett föräldravikariat, en yrkeslärare till el- och energiprogrammet under perioden 240812-250619. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att undervisa i karaktärsämnen på El- programmet; Mät och styrteknik, Installationsteknik, Kommunikationsnät 1 och Larm-,övervakning- och säkerhetssystem. Du har delat mentorskap i en el-klass Du planerar, genomför och följer upp undervisningen, har individuella ämnessamtal med eleverna samt bidrar till utvecklingen av programmet. Vi samverkar med branschen om utbildningen, eleverna gör arbetsplatsförlagt lärande, APL, på företag under minst 15 veckor av utbildningstiden och din roll är även att samverka med dessa företag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är/har: • en avslutad gymnasieutbildning. • tidigare erfarenhet från arbete med elinstallationsarbete och styr- och reglerteknik. • God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift • van att använda digitala IT-verktyg som stöd i arbetet, tex via Officepaketet, Teams odyl. Det är meriterande om du har: • en yrkeslärarexamen • tidigare arbetslivserfarenhet från liknande roll • B-körkort Personlig lämplighet och god samarbetsförmåga är av stor betydelse. Vi söker dig som är tydlig, kreativ och trygg som person. Du har förmågan att skapa förtroende hos eleverna och har ett engagemang för lärande och månar om att varje elev ska nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling. Vi tillämpar löpande urval så du är varmt välkommen in med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

25 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Maskinoperatör till Strängnäs!

Om tjänsten Vi söker nu en maskinoperatör/truckförare till en av våra kunder i Strängnäs! Du kommer att arbeta som operatör på torrbruksavdelningen där du tillverkar produkter till betongindustrin. Dina uppgifter kommer innefatta körning, övervakning, och underhåll av maskinerna. Du kommer också i tjänsten att köra ut färdiga produkter med truck, så det är viktigt att du har truckkort. Start: Omgående Arbetstider: 2-skift. Måndag - torsdag. Din profil Vi ser gärna att du har god vana av industrin, gärna med inriktning mot betongindustrin. Du är pigg, glad och driven och är inte rädd för att hugga i där det behövs! Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Säljare - Strängnäs

Utveckla din karriär med oss - Bli en del av dengröna framtiden hos Nya Energihem! Är du redo för en spännande utmaning där din ambition och arbete inte baraleder till resultat för din karriär utan även för vår planet? Lockas du av att få möjligheten att vara en viktig nyckelspelare i vår fortsatta tillväxtresa? Då kan du vara den fältsäljare vi söker! Hos Nya Energihemvälkomnar vi alla, från erfarna säljare till de som är nyfikna på en karriär inom försäljning. Vi erbjuder en unik möjlighet att sälja energibesparande lösningar för privata hushåll, såsom vedkaminer, fönsterbyten, solenergisystem, batterilagringssystem och luftvärmepumpar. Låter det intressant? Varför ska duvälja oss? Utbildningspaket - Genom vår säljutbildning får du tillgång till ett brettkursutbud varvat med undervisning ochindividuell coaching som skaparförutsättningar för att bli nästa toppsäljare,oavsett din tidigare erfarenhet Miljövänliga produkter: Varje försäljning bidrar till en grönare planet Flexibla arbetstider: Vi värderar din frihet och erbjuder flexibla arbetstider Generös provision: Vår provisionsstruktur är utformad för att generöst belöna ditt engagemang och framgång Personlig utveckling - Kontinuerlig kompetensutveckling viavår säljakademi och storamöjligheter att påverka och göra karriär i ett snabbväxande tillväxtföretag Om uppdragetÄr du en driven och engagerad relationsskapare som motiveras av att slå nästa säljrekord? Bra, då har du hamnat rätt! Du kommer få chansen attarbeta i en bransch med stor tillväxt och representera produkter av högsta kvalitet där du tillsammans med dina kollegorna firar framgångar och nya rekord. Som fältsäljare arbetar du med uppsökande försäljning och hjälper våra kunderatt välja en hållbar och miljövänlig framtid.Detta genom att besöka kunder för kostnadsfri rådgivning och försäljning av våra produkter. Du kommer att arbeta med hela säljprocessen,från bokning, kundbesök till att skriva avtal. Därefter tar kollegorna på montage över. Är du vår nya kollega?För att lyckas i rollen ser vi att du har följande: B-körkort Minst 2 års arbetslivserfarenhet Vana av att arbeta med digitala verktyg och system God förmåga att kommunicera på svenska i tal då rollen innebär mycket kundkontakter Om du tidigare arbetat inom försäljning, praktiska hantverksyrken, service eller i en bransch där du arbetat med människor ser vi det som meriterande. Som person är du driven och ser möjligheter istället för hinder. Du tycker om att bygga relationer och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Vidare har du även en god samarbetsförmågasamtidigt som du är självgående. För oss är din arbetslivserfarenhet inte det viktigaste, utan vi kommer att lägga stor vikt vid din vilja att utvecklas. Ditt Framgångsschema Starta med utbildning: Du kommer att få tillgång till vår säljakademi somger dig en djupgående förståelse för våra produkter och försäljningstekniker. Säljutbildningen pågår under ditt första år och är indelad i olika teman och steg. Fältarbete: Använd dina nya kunskaper i praktiken och möt kunder Kontinuerlig utveckling: För att du ska fortsätta att växa som säljare får du regelbundet stöd genom vidareutbildningar ochpersonlig coaching FörmånerVill du vara med och göra skillnad? Är du redo att växa med oss och bidra till en mer hållbar värld?Då är du varmt välkommen till oss! På Nya Energihem tar vi hand om varandra och våra kunder för vi vet att vår vikigaste resurs är medarbetarna. Hos oss får du: Tjänstebil Generös provisionsstruktur utan tak Friskvårdsbidrag Tjänstepension Kontinuerlig kompetensutveckling ochutbildning Goda karriärmöjligheter Vi tycker om att ses och flera gånger om året samlas vi för våra gemensamma gruppveckor där vi utvecklar både varandra och bolaget.Kan vi vara din nästa arbetsplats? AnsökanSkicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen 2024-05-19. Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta Jens Brismo på070-960 50 15 eller [email protected]. Om ossNya Energihem Norden AB är ett tillväxtföretag med lång erfarenhet från branschen. Vi är specialisterpå hållbara energilösningar så som solceller, fönster och dörrar. Med fokus på miljövänlighet, ekonomi och kvalitet erbjuder vi helhetslösningarfrån förstudie till färdig installation, för att skapa trygga och pålitliga lösningar för våra kunder. Idag är vi en av Sveriges främsta leverantörer av energibesparande helhetslösningar och vår målsättning är att ta första platsen tillsammans med Sveriges bästa säljkår och branschens nöjdaste kunder.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Stödassistenter till ett nyöppnat serviceboende LSS funktionshinderomsorgen

Vi söker nu fem stödassistenter som har idéer för framtiden och drivs av utmaningar! Är du en av dem? I Strängnäs kommun får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Välkommen att utvecklas med oss och att vara med redan från starten, när vi under hösten 2024 startar upp en ett nytt serviceboende LSS som kommer att vara belägen på Tosterö. Serviceboendet har 12 lägenheter och riktar sig till vuxna personer med funktionsnedsättning. Som stödassistent har du din basplacering på det nya serviceboendet, men du har ett nära samarbete med din enhetschef och är en del av arbetsgruppen samt deltar i det dagliga arbetet för dem som vi är till för. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som stödassistent utgår från individuella genomförandeplaner med målsättning att brukaren ska ha möjlighet till ett meningsfullt liv och känna delaktighet i sin vardag. I arbetet ingår att kartlägga färdigheter och stödområden för att hitta rätt anpassningar utifrån brukarnas behov. I arbetet följer du brukarna i deras vardagsliv och stödja allt som tillhör att sköta hem, matlagning, fritidsaktiviteter, fysisk aktivitet samt i relationer med närstående. Du arbetar utifrån schema med varierande arbetstid, såsom dag, kväll och helg. Sovande jour ingår i schemat. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är utbildad undersköterska med inriktning funktionshinder, barnskötare eller har annan likvärdig utbildning. • har tidigare erfarenhet av lågaffektivt bemötande, • har erfarenhet av social dokumentation, • har god datorvana, • har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse av att arbeta med målgruppen. Du är lyhörd och ska kunna anpassa ditt bemötande, stöd och service utifrån brukarens behov. Arbetet ställer stora krav på engagemang, eget ansvar och kreativitet. Vi tillämpar löpande urval så varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Ekonomicontroller till Strängnäs kommun

Vi söker dig som brinner för siffror och analys! Har du jobbat med ekonomi i några år och vill jobba i en inspirerande och utvecklande organisation? Då är detta något för dig! Vi söker nu en ekonomicontroller till vårt team på ekonomiavdelningen. Ekonomiavdelningen består av tre enheter och cirka 30 medarbetare som erbjuder stöd och service till kommunens verksamhet inom områdena redovisning, controlling, finans och inköp, i syfte att säkra en långsiktigt hållbar ekonomi för kommunen. Tjänsten som ekonomicontroller är förlagd till avdelningens Controllerenhet, en enhet som idag består av 15 personer. På enheten arbetar ekonomi- och verksamhetscontrollers och vår viktigaste uppgift är att ge ett professionellt stöd till våra verksamheter inom området ekonomi- och verksamhetsstyrning. De kan handla om allt mellan att ge stöd och vägledning i framtagande av årsprognos, till att föreslå eller vara ett bollplank vid översyn av olika styrningsprocesser. På vår enhet finns en bred kompetens och ett stort engagemang kring dessa frågor. ARBETSUPPGIFTER Som ekonomicontroller kommer du arbeta som ekonomistöd för några av kommunens verksamheter. Rollen innebär att medverka i boksluts- och budgetarbete samt ge verksamhetsföreträdare stöd vid budgetering, uppföljnings- och prognosarbete. I ditt arbete ingår även att göra utredningar och skriva rapporter, samt utveckla våra ekonomiprocesser. Du arbetar som internkonsult och ger råd och stöd i ekonomifrågor samt medverkar vid informationstillfällen och utbildningar. Du arbetar nära verksamheten och övriga ekonomicontrollers, och ser det som en självklarhet för att skapa ett gott samarbete och utveckla verksamheten. Du rapporterar till enhetschef för Controllerenheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • en universitet- eller högskoleutbildning inom ekonomi, eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig, • arbetslivserfarenhet i att ge stöd vid budgeterings-, uppföljnings- och prognosarbete, • god kunskap i Office-paketet och har lätt att lära dig nya IT-verktyg, • god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du har: • arbetat i en politisk styrd organisation. • arbetat i beslutsstödsystemet Hypergene. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi kommer lägga stor vikt vid dem. För att trivas i rollen ser vi att du är initiativrik, drivande och har förmågan att kunna hantera och växla mellan såväl detaljer som helhet. Du har en tydlig analytisk förmåga och är service- och samarbetsorienterad. Du är pedagogisk och har förmåga att anpassa ditt budskap till målgruppen. Tillsammans med dina kollegor är du med och bidrar till avdelningens utveckling. Urvalet sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

25 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024