Lediga jobb hos Myndigheten För Vård- och Omsorgsanalys
Vill du arbeta på en kompetensdriven myndighet där engagerade medarbetare är den viktigaste resursen? Myndigheten för vård- och omsorgsanalys uppgift är att följa upp och analysera hälso- och sjukvården, tandvården och omsorgen ur ett patient-, brukar- och medborgarperspektiv. I dag arbetar cirka 60 personer på myndigheten. Vi söker en servicemedveten och ansvarsfull administratör som gillar att ge stöd till kollegor och skapa ordning och reda i vardagen. Tjänsten är placerad på staben, vår administrativa avdelning, där de interna stödfunktionerna är samlade. Om rollen Som administratör hos oss har du en central och viktig roll i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta nära kollegor inom staben och övriga delar av myndigheten, och bidra till en effektiv, samordnad och kvalitativ administration. Du: • ansvarar för administrationen kring myndighetens styrelse och patient- och brukarråd, inklusive utskick av möteshandlingar, kontakt med ledamöter, bokning av resor samt beställning av fika och lunch • planerar och genomför inköp till kontoret för interna aktiviteter, och ansvara för kontakterna med våra leverantörer av avfallshantering • hanterar felanmälningar i lokalerna och ser till att kontorsservicen fungerar, inklusive post-, bud- och pakettjänster • är kontaktperson gentemot externa leverantörer samt hanterar resebokningar och beställningar • ansvarar för avtal, tjänster och upphandlingar inom olika delar av verksamheten • bidrar till god ordning, struktur och trivsel på kontoret. Vi söker dig som har: • fullgjord gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning • minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete från statlig myndighet eller annan offentlig organisation • god datorvana och erfarenhet av Office-paketet (Word, Excel, Outlook, PowerPoint). Det är meriterande om du har: • erfarenhet av att samordna och kommunicera med externa leverantörer • erfarenhet av att ansvara för avtal och tjänster • erfarenhet av att arbeta med diarieföring. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du trivs med att vara spindeln i nätet, tycker om att ge service och bidra till trivsel på arbetsplatsen. Du är ansvarsfull och utåtriktad, har en positiv inställning och ett serviceinriktat förhållningssätt. Inom myndigheten är vi vana vid att hjälpa varandra med olika arbetsuppgifter, även utanför våra huvudsakliga ansvarsområden, och vi förutsätter att du delar det synsättet. Vad kan vi erbjuda? Hos oss får du möjlighet att arbeta med frågor som berör alla – vi arbetar med några av framtidens viktigaste välfärdsfrågor. Vi sitter i ljusa och moderna lokaler i centrala Stockholm och erbjuder bland annat friskvård på arbetstid samt ett generöst friskvårdsbidrag. Myndigheten för vård- och omsorgsanalys strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter en jämn könsfördelning samt etnisk, social och kulturell mångfald. Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning. Den inleds med provanställning i sex månader. Tillträde enligt överenskommelse. Organisatoriskt rapporterar du till biträdande stabschef. Din arbetsplats är vid myndighetens kontor i centrala Stockholm. Så ansöker du Välkommen att skicka in din ansökan inklusive personligt brev och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 1 juli 2025. Om du har frågor För information om anställningen, kontakta biträdande stabschef Rebecca Wadell på [email protected]. Fackligt ombud är Maj Rodin för Saco, som nås via [email protected]. Båda kan även nås via växeln på 08-690 41 00.
Vill du bidra med rättsliga perspektiv i en kvalificerad analys-och utredningsverksamhet som bidrar till utveckling av sjukvården, omsorgen och tandvården? För dig som är en engagerad och samarbetsinriktad ledare finns möjligheten att tillsammans med skickliga kollegor vara med och utveckla vår verksamhet. Om verksamheten Myndigheten för vård- och omsorgsanalys uppgift är att följa upp och analysera hälso- och sjukvården, tandvården och omsorgen ur ett patient-, brukar- och medborgarperspektiv. Vi tar fram policyrelevanta kunskapsunderlag och rekommendationer till beslutsfattare inom sjukvård, tandvård och omsorg som bidrar till att stärka kvaliteten, effektiviteten och jämlikheten inom dessa sektorer. Vi verkar för att samhällets resurser används på bästa sätt för att skapa en så god hälsa samt patient- och brukarupplevd kvalitet som möjligt. Vår verksamhet består av analyser som vi själva väljer och analyser som vi gör på uppdrag av regeringen. Vi bedriver vårt analysarbete utifrån en konstruktiv och lösningsorienterad ansats och eftersträvar ett arbetssätt som är kontaktskapande, inlyssnande och relationsbyggande. Våra problembaserade analyser och uppföljningar utgår från vårdens och omsorgens vardag där patienter, brukare, närstående, professioner och stödsystem möts. Myndigheten är nu i en förändringsfas där vi växer, och med anledning av det ser vi över våra arbetssätt och vår organisation för att kunna möta de nya behoven. Om rollen Som chefsjurist är ditt uppdrag att säkerställa det rättsliga perspektivet i våra analyser. Du ansvarar också för övriga juridiska frågor som förekommer vid en myndighet. Du leder rättssekretariatet, som är en nybildad enhet, där våra tre jurister kommer att arbeta. En viktig del i ditt uppdrag är att utveckla rättssekretariatets arbetssätt. I ditt uppdrag samverkar du med myndighetens övriga chefer och stödfunktioner. Rättssekretariatet arbetar nära myndighetens analysavdelning och stab. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Du har det övergripande verksamhets- och budgetansvaret för rättssekretariatet samt personalansvar för juristerna. • Du ansvarar för den rättsliga kvaliteten i våra analyser och för övriga juridiska frågor vid myndigheten. • Du bidrar till myndighetens strategiska styrning och långsiktig utveckling. • Du bidrar till myndighetens omvärldsbevakning inom det rättsliga området. • Du deltar i ledning och styrning av myndighetens analysprojekt. Vem är du? Vi söker dig som har: • jur.kand. eller juristexamen • flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete • chefserfarenhet med verksamhet-, budget- och personalansvar • kunskaper om förvaltningsjuridiska frågor, till exempel dataskyddsfrågor, upphandlings- och avtalsrätt samt offentlighet och sekretess • god förståelse för vad det innebär att ta fram underlag för beslutsfattande på nationell nivå • erfarenhet av att på ett framgångsrikt sätt leda kvalificerad juridisk verksamhet inom offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har: • goda kunskaper inom medicinsk rätt eller socialrätt • erfarenhet av författningsarbete eller arbete i domstol • erfarenhet av utredningsarbete • erfarenhet av att arbeta med myndigheter och organisationer inom våra sektorer. Du som person: Vi söker dig som värdesätter samarbete, skapar goda relationer och bidrar till gemensam verksamhetsutveckling. Genom tillit till din egen och andras förmåga coachar och utvecklar du dina medarbetare. Ditt inkluderande ledarskap, goda omdöme och skarpa analysförmåga är något vi kommer att uppskatta. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Vad kan vi erbjuda? Vi erbjuder dig en kreativ och stimulerande miljö med trevliga och engagerade kollegor, där olika professioner samarbetar för att bidra till utvecklingen av några av framtidens viktigaste välfärdsfrågor. Vi sitter i ljusa och fina lokaler i centrala Stockholm. Vi erbjuder bland annat möjlighet till regelmässigt distansarbete, friskvård på arbetstid och generöst friskvårdsbidrag. Tjänsten är placerad i Stockholm och avser en tillsvidareanställning på heltid. Så ansöker du Vi ser fram emot att få din ansökan med cv och ett personligt brev så snart som möjligt, men senast den 13 augusti 2025. Intervjuer kommer ske från vecka 34. Din ansökan ska vara märkt med diarienummer 0117/2025. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. Vi samarbetar med Novare i den här rekryteringen. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mitra Frost på tel 0736-409239 eller mail: [email protected]. Det går också bra att kontakta Jean-Luc af Geijerstam på tel. 08-6904100 om du har frågor om rollen. Inför rekryteringsarbetet har Myndigheten för vård- och omsorgsanalys tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 2 av 2 jobb