Lediga jobb hos E-Hälsomyndigheten
Vill du vara en del av den digitala transformationen och arbeta med att förbättra förutsättningar för digitalisering av hälso- och sjukvård och socialtjänst? Har du god kunskap om hur vårdens digitala infrastruktur fungerar? Vill du bidra till utvecklingen av den nationella digital infrastrukturen genom samverkan med aktörer inom framförallt vård och omsorg, men också övriga aktörer inom offentlig förvaltning? Då kan detta vara en roll för dig! Avdelningen för Analys och utredning söker nu en kvalificerad och engagerad projektledare med gedigen erfarenhet av att driva komplexa digitala utvecklingsinitiativ. Avdelningen ansvarar för att leda och genomföra utredningar och digital utveckling i samband med regeringsuppdrag och andra utvecklingsuppdrag samt att följa och analysera sektorns utveckling. På avdelningen hanterar man även remissärenden och ansvarar för myndighetens produktion, behandling, analys och utlämnande av statistik och mikrodata. Om tjänsten Som projektledare hos oss får du en central roll i att planera, leda och följa upp digitala utvecklingsprojekt, med fokus på lösningar som stärker säkerhet, tillgänglighet och effektivitet. Du kommer att arbeta nära både interna team och externa samarbetspartners, med ansvar för att säkerställa att projekt levereras enligt uppsatta mål, tidsramar och budget. För att lyckas i den här rollen krävs att du har flerårig erfarenhet av att leda digitala utvecklingsprojekt med erfarenhet från hälso- och sjukvårdssektorn. Du behöver ha god förmåga att arbeta i komplexa miljöer där flera aktörer och perspektiv samverkar, och där det är avgörande att kunna balansera verksamhetsbehov med tekniska och säkerhetsmässiga krav. Du behöver även ha en mycket god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt, samt vana av att förankra och driva projekt i dialog med såväl interna som externa intressenter. Rollen förutsätter att du arbetar strukturerat och resultatinriktat, att du har erfarenhet av att samarbeta med leverantörer och utvecklingsteam, samt att du är van vid att arbeta enligt etablerade projektmodeller kopplat till agila arbetssätt. Du behöver även ha god förmåga att leda och skapa engagemang i projektteam, och bidra till ett samarbetsklimat som främjar delaktighet och framdrift. Om dig Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då dessa är avgörande för både din framgång i rollen och för att du ska trivas i vår verksamhet. Vi söker dig som har förmåga att se till helheten och att agera utifrån ett övergripande samhällsperspektiv, samtidigt som du kan omsätta mål och strategier i konkret handling. Som person har du ett tydligt driv och ett resultatorienterat arbetssätt. Du planerar och prioriterar ditt arbete på ett strukturerat sätt, och du tar ett självständigt ansvar för att föra processer och projekt framåt – även i komplexa och föränderliga sammanhang. Vi ser också att du har en god samarbetsförmåga, trivs med att arbeta i team, och har lätt för att skapa engagemang och delaktighet i gemensamma mål. Vi söker dig som har: • relevant akademisk utbildning • minst fem års erfarenhet av att leda komplexa digitala utvecklingsprojekt • goda färdigheter i att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket. Det är meriterande för tjänsten om du har: • erfarenhet av att leda digitala utvecklingsprojekt inom hälso- och sjukvårdssektorn • förståelse för regelverk och säkerhetskrav inom offentlig digitalisering • erfarenhet av SAFe och agila arbetsmetoder • kunskap om identitets- och behörighetsfrågor inom offentlig sektor. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Camilla Hallström: 076-140 26 59 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 16 maj 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Vill du vara en del av den digitala transformationen och arbeta med att förbättra förutsättningar för digitalisering av hälso- och sjukvård och socialtjänst? Har du god kunskap om hur vårdens digitala infrastruktur fungerar? Vill du bidra till utvecklingen av den nationella digital infrastrukturen genom samverkan med aktörer inom framförallt vård och omsorg, men också övriga aktörer inom offentlig förvaltning? Då kan detta vara en roll för dig! Avdelningen för Analys och utredning söker nu en kvalificerad och engagerad projektledare med gedigen erfarenhet av att driva komplexa digitala utvecklingsinitiativ. Avdelningen ansvarar för att leda och genomföra utredningar och digital utveckling i samband med regeringsuppdrag och andra utvecklingsuppdrag samt att följa och analysera sektorns utveckling. På avdelningen hanterar man även remissärenden och ansvarar för myndighetens produktion, behandling, analys och utlämnande av statistik och mikrodata. Om tjänsten Som projektledare hos oss får du en central roll i att planera, leda och följa upp digitala utvecklingsprojekt, med fokus på lösningar som stärker säkerhet, tillgänglighet och effektivitet. Du kommer att arbeta nära både interna team och externa samarbetspartners, med ansvar för att säkerställa att projekt levereras enligt uppsatta mål, tidsramar och budget. För att lyckas i den här rollen krävs att du har flerårig erfarenhet av att leda digitala utvecklingsprojekt med erfarenhet från hälso- och sjukvårdssektorn. Du behöver ha god förmåga att arbeta i komplexa miljöer där flera aktörer och perspektiv samverkar, och där det är avgörande att kunna balansera verksamhetsbehov med tekniska och säkerhetsmässiga krav. Du behöver även ha en mycket god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt, samt vana av att förankra och driva projekt i dialog med såväl interna som externa intressenter. Rollen förutsätter att du arbetar strukturerat och resultatinriktat, att du har erfarenhet av att samarbeta med leverantörer och utvecklingsteam, samt att du är van vid att arbeta enligt etablerade projektmodeller kopplat till agila arbetssätt. Du behöver även ha god förmåga att leda och skapa engagemang i projektteam, och bidra till ett samarbetsklimat som främjar delaktighet och framdrift. Om dig Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då dessa är avgörande för både din framgång i rollen och för att du ska trivas i vår verksamhet. Vi söker dig som har förmåga att se till helheten och att agera utifrån ett övergripande samhällsperspektiv, samtidigt som du kan omsätta mål och strategier i konkret handling. Som person har du ett tydligt driv och ett resultatorienterat arbetssätt. Du planerar och prioriterar ditt arbete på ett strukturerat sätt, och du tar ett självständigt ansvar för att föra processer och projekt framåt – även i komplexa och föränderliga sammanhang. Vi ser också att du har en god samarbetsförmåga, trivs med att arbeta i team, och har lätt för att skapa engagemang och delaktighet i gemensamma mål. Vi söker dig som har: • relevant akademisk utbildning • minst fem års erfarenhet av att leda komplexa digitala utvecklingsprojekt • goda färdigheter i att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket. Det är meriterande för tjänsten om du har: • erfarenhet av att leda digitala utvecklingsprojekt inom hälso- och sjukvårdssektorn • förståelse för regelverk och säkerhetskrav inom offentlig digitalisering • erfarenhet av SAFe och agila arbetsmetoder • kunskap om identitets- och behörighetsfrågor inom offentlig sektor. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Camilla Hallström: 076-140 26 59 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 16 maj 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Vill du använda din erfarenhet inom service och handläggning för att göra skillnad i samhället? Som handläggare hos oss får du chansen att jobba med Fritidskortet som syftar till att ge fler möjlighet till en meningsfull fritid för barn och ungdomar. Du blir en nyckelspelare i ett kompetent och engagerat team. Ta steget och bli en del av oss – skicka in din ansökan idag! Om tjänsten Fritidskortet som lanseras i höst riktar sig till barn och unga i åldrarna 8 till 16 år och ska ge möjlighet till en meningsfull fritid tillsammans med andra. Ditt dagliga arbete innebär att hjälpa privatpersoner och föreningar att få svar på sina frågor via telefon och mail, och hjälpa till med deras ärenden. Du kommer att få hantera administrativa uppgifter och lösa problem som användaren har. Som handläggare ansvarar man för att ärenden hanteras på ett professionellt och effektivt sätt. Din roll är avgörande för att bygga förtroende och säkerställa att både privatpersoner och föreningar får bästa möjliga service. Enheten Fritidskort är en nybildad enhet som ansvarar för handläggning, kontroll och service inom fritidskort. Som en del av E-hälsomyndighetens kommer du, tillsammans med dina kollegor, att vara vårt ansikte utåt och representera oss i all kontakt med användarna. Om dig För att lyckas och trivas som handläggare hos oss är dina personliga egenskaper avgörande. Du kommer att vara kundens första kontakt, vilket kräver en serviceinriktad och kommunikativ inställning för att bygga förtroende och leverera utmärkt service. Din förmåga att behålla lugnet i pressade situationer är central när du möter utmanande ärenden och snabbt behöver hitta lösningar. Vi värdesätter också att du är en duktig administratör som är noggrann, strukturerad och kan arbeta självständigt. Samtidigt har du en stark förmåga att samarbeta med kollegor för att nå gemensamma mål vilket bidrar till en positiv arbetsmiljö och en bra kundupplevelse. Du trivs med att arbete i förändring och tycker om att lära dig nytt. Vi söker dig som har: • Gymnasieexamen • Minst ett års erfarenhet av arbete i telefon på kundservice • Minst ett års erfarenhet av handläggning • Erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har: • Minst ett års erfarenhet av handläggning på en statlig myndighet • Minst 60 poäng högskola/universitet exempelvis inom offentlig förvaltning, ekonomi eller juridik • Goda kunskaper i fler språk, exempelvis arabiska, somaliska och tigrinja Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss (förmåner & anställningsvillkor) Är du intresserad? För mer information om rekryteringsprocessen och tjänsten, besök vår FAQ. Besvaras inte dina frågor där, vänligen kontakta Jefferson Wells Experis AB på [email protected] Ansökan I rekryteringsprocessen samarbetar vi med Jefferson Wells Experis AB en del av Manpower Group och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare. Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 14 maj 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du en utländsk utbildning ska den vara validerad via UHR (Universitets- och högskolerådet). Rekryteringsprocessen I rekryteringsprocessen använder vi oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalet eftersom de ger oss möjligheten att bedöma kandidaterna i processen objektivt. Alla kandidater får samma chans att visa sin potential kopplat till ställda krav i det första steget av rekryteringsprocessen, vilket är viktigt för att hålla rekryteringsprocessen fri från diskriminering. Vidare i processen genomför vi även en CV-granskning, referenstagning, och kompetensbaserad intervju för att slutligen kunna göra en samlad bedömning. Anställningen är tidsbegränsad till 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta [email protected] Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se
Är du en kvalitetsmedveten och målinriktad redovisningsekonom med djup systemkompetens? Trivs du med att snabbt sätta dig in i nya frågor och komma med förslag på lösningar. Då kan det här vara en roll för dig. Avdelning Myndighetsstöd står för gemensamt stöd och styrning till E-hälsomyndighetens verksamhet med ansvar för: ekonomi och inköp, juridik, kommunikation, internservice, HR, registratur och arkiv. Avdelningens uppdrag utvecklas i takt med övriga E-hälsomyndigheten och nya arbetssätt införs för att ge enkelt och effektivt stöd och bidra med smart styrning. Om tjänsten I rollen som redovisningsansvarig med inriktning mot ekonomisystem har du det övergripande ansvaret för hela redovisningsarbetet. Du ansvarar för ekonomifrågor och att rapporteringen till ledning och styrelse är korrekt och effektiv samt att alla processer följer gällande lagar och regler. Du har även det övergripande ansvaret för de systemlösningar som används inom ekonomiområdet. I dagsläget arbetar vi med Unit4 ERP (Agresso), Power BI samt Stratsys. Vi har även ett pågående förändringsarbete kopplat till ekonomimodell och systemlösning. Du rapporterar till myndighetens ekonomichef och arbetar självständigt i nära samarbete med enhetens övriga medarbetare. I din roll förväntas du även samarbeta med andra chefer och medarbetare inom olika delar av organisationen. Du bidrar med din expertis för att utveckla och förbättra systemstöd, processer, identifiera möjligheter till effektivisering och säkerställa att ekonomiska riktlinjer och mål efterlevs. Du förväntas också samverka med enhetens controllers. Det är viktigt att vara uthållig och flexibel, då myndigheten befinner sig i en dynamisk förändringstid med nya uppgifter och mandat. Du kommer att vara en del av en växande organisation där du har möjlighet att påverka och bidra till myndighetens utveckling och framgång. Arbetet ställer även höga krav på pedagogisk förmåga. Om dig Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Vi söker därför dig som är självgående, kvalitetsmedveten och har ett starkt fokus på mål och resultat. I denna roll kommer du att ha många kontaktytor, och vi förutsätter att du trivs med att ge service samt har en god förmåga att samarbeta med andra. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning inom ekonomiområdet (om lägst 180hp eller 120 p enligt det tidigare systemet) eller en annan utbildning som bedöms likvärdig • Minst 5 års aktuell arbetslivserfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, ekonomistyrning och bokslutsarbete i komplexa organisationer • Aktuell arbetslivserfarenhet av att utveckla effektiva arbetssätt, processer samt systemstöd inom ekonomiområdet • Aktuell arbetslivserfarenhet av ledarskapsroller • Arbetslivserfarenhet av att ha deltagit i stora förändringar inom en ekonomiorganisation Det är meriterande för tjänsten om du har: • Konsulterfarenhet inom ekonomi- och redovisningsområdet från de senaste 10 åren • Minst 3 års arbetslivserfarenhet från statlig myndighet som anställd eller konsult • Erfarenhet och kunskap om statlig redovisning • Erfarenhet av att jobba med Unit4 ERP (Agresso) • Erfarenhet av att jobba med Power-BI Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Maria Johanson: 010-106 0965/ [email protected] Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den den 6 maj (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev). Ladda upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Är du en kvalitetsmedveten och målinriktad redovisningsekonom med djup systemkompetens? Trivs du med att snabbt sätta dig in i nya frågor och komma med förslag på lösningar. Då kan det här vara en roll för dig. Avdelning Myndighetsstöd står för gemensamt stöd och styrning till E-hälsomyndighetens verksamhet med ansvar för: ekonomi och inköp, juridik, kommunikation, internservice, HR, registratur och arkiv. Avdelningens uppdrag utvecklas i takt med övriga E-hälsomyndigheten och nya arbetssätt införs för att ge enkelt och effektivt stöd och bidra med smart styrning. Om tjänsten I rollen som redovisningsansvarig med inriktning mot ekonomisystem har du det övergripande ansvaret för hela redovisningsarbetet. Du ansvarar för ekonomifrågor och att rapporteringen till ledning och styrelse är korrekt och effektiv samt att alla processer följer gällande lagar och regler. Du har även det övergripande ansvaret för de systemlösningar som används inom ekonomiområdet. I dagsläget arbetar vi med Unit4 ERP (Agresso), Power BI samt Stratsys. Vi har även ett pågående förändringsarbete kopplat till ekonomimodell och systemlösning. Du rapporterar till myndighetens ekonomichef och arbetar självständigt i nära samarbete med enhetens övriga medarbetare. I din roll förväntas du även samarbeta med andra chefer och medarbetare inom olika delar av organisationen. Du bidrar med din expertis för att utveckla och förbättra systemstöd, processer, identifiera möjligheter till effektivisering och säkerställa att ekonomiska riktlinjer och mål efterlevs. Du förväntas också samverka med enhetens controllers. Det är viktigt att vara uthållig och flexibel, då myndigheten befinner sig i en dynamisk förändringstid med nya uppgifter och mandat. Du kommer att vara en del av en växande organisation där du har möjlighet att påverka och bidra till myndighetens utveckling och framgång. Arbetet ställer även höga krav på pedagogisk förmåga. Om dig Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Vi söker därför dig som är självgående, kvalitetsmedveten och har ett starkt fokus på mål och resultat. I denna roll kommer du att ha många kontaktytor, och vi förutsätter att du trivs med att ge service samt har en god förmåga att samarbeta med andra. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning inom ekonomiområdet (om lägst 180hp eller 120 p enligt det tidigare systemet) eller en annan utbildning som bedöms likvärdig • Minst 5 års aktuell arbetslivserfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, ekonomistyrning och bokslutsarbete i komplexa organisationer • Aktuell arbetslivserfarenhet av att utveckla effektiva arbetssätt, processer samt systemstöd inom ekonomiområdet • Aktuell arbetslivserfarenhet av ledarskapsroller • Arbetslivserfarenhet av att ha deltagit i stora förändringar inom en ekonomiorganisation Det är meriterande för tjänsten om du har: • Konsulterfarenhet inom ekonomi- och redovisningsområdet från de senaste 10 åren • Minst 3 års arbetslivserfarenhet från statlig myndighet som anställd eller konsult • Erfarenhet och kunskap om statlig redovisning • Erfarenhet av att jobba med Unit4 ERP (Agresso) • Erfarenhet av att jobba med Power-BI Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Maria Johanson: 010-106 0965/ [email protected] Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den den 6 maj (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev). Ladda upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Är du en serviceinriktad supporttekniker som trivs i en föränderlig miljö? Vill du arbeta med ett samhällsviktigt uppdrag där du får göra skillnad på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Om tjänsten I rollen som second line support hos oss hanterar du supportärenden för att hjälpa vård- och apoteksaktörer med E-hälsomyndighetens externa tjänster. Du felsöker, läser loggar, kontrollerar batchar och tar fram testdata till kunder. Du arbetar även delvis som Incident Manager, vilket innebär att du snabbt och effektivt hanterar och löser incidenter som uppstår i vår it-miljö. Det gör du genom att styra, leda och koordinera arbetet som krävs för att lösa incidenten. Du är en del av ett team på ca fem personer där ni ger och får stöd av varandra. Jobbet innebär många kontaktytor, både externt och internt, där du är med och skapar förtroende för myndigheten gentemot våra kunder. Systemen du jobbar i är samhällsviktiga och du bidrar till en säker leverans av tjänster som påverkar hela vårdkedjan. Om dig Du är en person som drivs av att ge bra service och du samarbetar väl med såväl de närmaste kollegorna som med resten av organisationen och våra kunder. Det är en självklarhet för dig att planera och driva ditt eget arbete framåt. I incidenthanteringen arbetar du snabbt och effektivt och har en förmåga att koordinera andra och leda de möten som behövs. Du behåller lugnet även i stressade situationer och är trygg och stabil som person. Vi söker dig som har: • eftergymnasial utbildning inom it alternativt flerårig aktuell arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter • aktuell erfarenhet av arbete med teknisk support • erfarenhet av att söka i större databaser och loggfiler i produktionsmiljö • erfarenhet av att arbeta processorienterat enligt ITIL-ramverket. Det är meriterande för tjänsten om du har: • erfarenhet i rollen som Incident Manager • erfarenhet i rollen som Problem Manager • erfarenhet av arbete från apoteks- eller vårdsektorn • erfarenhet av arbete på myndighet. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Maria Idberg, 010-106 0768. Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av hr-specialist Dorothea Lockman, 010-175 3741. Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 28 april. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb