UTBETALNINGSMYNDIGHETEN jobb

Lediga jobb hos UTBETALNINGSMYNDIGHETEN

Tjänstestyrningsansvarig

Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang? Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat. Ansvar och arbetsuppgifter Tjänsten som tjänstestyrningsspecialist är placerad vid CIO-staben som har det samlade ansvaret för myndighetens tjänstesamverkan. Myndighetens uppdrag kommer att delvis utföras i egen regi men även i hög grad genom samverkan med olika aktörer. Som tjänstestyrningsspecialist får du här möjligheten att på ett konkret sätt bidra till uppbyggnaden av dessa strukturer! Arbetet kommer att innebära eget arbete med att analysera, utreda och dokumentera hur krav från olika verksamhetsdelar ska realiseras, och då framför allt genom vår it-partner, Skatteverket. Andra delar innebär att arbeta med interna och externa representanter för att säkerställa att våra verksamhetsbehov tillgodoses effektivt, skalbart och säkert. Du kommer att bli en viktig länk i vårt löpande samarbete med flera av Sveriges största myndigheter där du säkerställer kravställning, leverans och uppföljning för Utbetalningsmyndigheten. Vi söker dig som har • universitets- eller högskoleutbildning inom till exempel systemvetenskap, teknik eller ekonomi, alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig • mångårig erfarenhet av att arbeta med avtal och överenskommelser avseende it-tjänster och informationsutbyten • erfarenhet av att arbeta inom juridik och/eller teknik • erfarenhet av att företräda en verksamhet och ställa krav på många olika aktörer, statliga och/eller privata Det är meriterande om du även har • erfarenhet av arbete med upphandlingar enligt LOU • erfarenhet av att hantera ekonomisk budget, prognos och redovisning • erfarenhet av att arbeta som (teknisk) systemförvaltare Efterfrågade förmågor och färdigheter För att lyckas i rollen som tjänstestyrningsansvarig ser vi att du är självständig, uthållig och relationsskapande. Du har lätt för muntlig kommunikation och är affärsmässig och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har även god helhetssyn. Övrigt Tjänstgöringsorten är i Stockholm. Myndigheten finns i moderna lokaler i närheten av Gullmarsplan. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Sex månaders provanställning kan bli aktuellt. Du kan komma att krigsplaceras på myndigheten. I denna rekrytering söker du med ditt CV. Istället för att bifoga ett personligt brev vill vi att du svarar på några frågor kring din kompetens kopplat till jobbet. Vi ber dig svara utförligt på dessa frågor. Är du intresserad? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta avdelningschef Andreas Herne på telefon 072–1488217. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Kontaktpersoner för de fackliga organisationerna är Martina Jansson (Saco-S) telefon 010-3037653,  Mattias Kollberg (Seko) telefon 010-482 17 59 och Cinnika Lögdqvist (ST) telefon 072-21440005.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Verksjurist

Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang? Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat. Ansvar och arbetsuppgifter I din roll som verksjurist bidrar du till att myndighetens informationshantering är rättssäker och författningsenlig samt att verksamheten genomsyras av en grundläggande rättsmedvetenhet. Vidare bidrar du till att driva rättsutvecklingen i syfte att utveckla Utbetalningsmyndighetens roll och verksamhet i den offentliga förvaltningen. Ditt fokus kommer vara att, tillsammans med dina kollegor, vidareutveckla myndighetens rättsliga styrning och stöd. Det kan handla om att tolka och tillämpa ny lagstiftning, ta fram rättsliga stöd- och styrdokument eller myndighetsföreskrifter, etablera processer och rutiner för juridikavdelningens arbetsflöden, kvalitetssäkra överenskommelser och avtal eller i övrigt ge vägledning i relevanta rättsfrågor. Arbetsuppgifterna kommer också att innefatta deltagande i utvecklingsuppdrag rörande till exempel e-tjänster och innovation. I din roll som verksjurist omsätter du rättsliga krav i ändamålsenliga processer och åtgärder som stödjer och skapar förutsättningar för verksamheten att uppnå sina mål. Arbetet förutsätter att du har hög juridisk kompetens och förmåga att lösa komplexa rättsliga frågor utifrån ett omfattande regelverk och med beaktande av verksamhetens behov. I din roll kommer du behandla känsliga och sekretessreglerade uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering och ett högt säkerhetsmedvetande. Vi söker dig som har • Jur.kand. eller juristexamen • Minst tre års relevant erfarenhet av juridiskt arbete • Erfarenhet av att föredra rättsliga frågor inför beslutsfattare • Goda kunskaper i dataskydd, handlingsoffentlighet och sekretess samt förvaltningslagen • Erfarenhet av att arbeta med komplexa frågor utifrån helhetssyn och verksamhetsförståelse Det är meriterande om du även har • Erfarenhet av föreskriftsarbete eller framtagande av styr- och stöddokument • Erfarenhet av domstolsarbete, exempelvis notarietjänstgöring eller som föredragande • Erfarenhet av samverkan i tvärfunktionella grupperingar • Erfarenhet av juridiska frågeställningar inom ramen för IT-utveckling Efterfrågade förmågor och färdigheter För att lyckats i rollen som verksjurist på Utbetalningsmyndigheten är du flexibel, uthållig och relationsskapande. Du är tydlig i din kommunikation och strukturerad i ditt arbetssätt. Som person är du kreativ och har en god helhetssyn.  Övrigt Tjänstgöringsorten är i Stockholm. Myndigheten finns i moderna lokaler i närheten av Gullmarsplan. Som verksjurist kommer du att höra till Juridikavdelningen. Avdelningen består i dagsläget av fyra verksjurister, en chefsjurist och ett dataskyddsombud. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Anställningen inleds med provanställning på sex månader. Du kan komma att krigsplaceras på myndigheten.  I denna rekrytering söker du med ditt CV. Istället för att bifoga ett personligt brev vill vi att du svarar på några frågor kring din kompetens kopplat till jobbet. Vi ber dig svara utförligt på dessa frågor. Arbetsprov kan bli aktuellt i urvalsprocessen. Är du intresserad? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta chefsjurist Jimmy Everitt på telefon 010-5727525. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Kontaktpersoner för de fackliga organisationerna är Martina Jansson (Saco-S) telefon 010-3037653, Mattias Kollberg (Seko) telefon 010-482 17 59 och Cinnika Lögdqvist (ST) telefon 072-2144005.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024