Lediga jobb hos Katrineholms kommun
Kommunledningsförvaltningen har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Vårt uppdrag är att, effektivt och samordnat, ge strategisk och operativ styrning och stöd inom de områden som förvaltningen ansvarar för så att kommunorganisationen ges goda förutsättningar att utföra sina uppdrag för att maximera medborgarnyttan. Arbetet utgår utifrån fem ledord; stöd, strategi, styrning, samverkan och samordning. En av våra löneadministratörer ska gå på föräldraledighet och vi söker nu en ny kollega till vårt team. Som löneadministratör tillhör du löneenheten som är en del av kommunledningsförvaltningen. Dina närmsta arbetskamrater är löneadministratörer, lönehandläggare, systemförvaltare, arkivassistent och chef. Du kommer att bli väl omhändertagen av erfarna och positiva medarbetare som idag fokuserar på ständiga förbättringar, smartare arbetssätt och digitalisering. Hos oss är arbetsglädje ett viktigt ledord. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med stimulerande arbetsuppgifter. Som löneadministratör registrerar, granskar och kontrollerar du anställningsuppgifter och löneavvikelser. Du hanterar behörigheter och konteringar i kommunens lönesystem. I rollen ingår att redovisa uppgifter till myndigheter, till exempel förfrågningar från Försäkringskassan. Utifrån din kompetens, erfarenhet och ditt engagemang har du möjlighet att vara delaktig och driva egna utvecklingsaktiviteter inom området. Vidare innefattar arbetet som löneadministratör även att kommunicera internt och externt via telefon, e-post och personliga möten. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med dina nya kollegor planera och styra din egen arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst 1,5 års YH-utbildning inom lönehantering eller motsvarande utbildning. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med administration eller handläggning av löner. Du är en van användare av Office-paketet och har grundläggande kunskaper i Excel. Vi ställer krav på att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift då en del av arbetet är att kommunicera med interna och externa aktörer. För att lyckas i rollen som löneadministratör behöver du ha en god samarbetsförmåga och uppskatta att arbeta med andra människor. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och är delaktig i att sprida din kunskap vidare. Du har en förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt för att hålla uppsatta tidsramar. Är det dig vi beskriver? Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss! ÖVRIGT Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Har du en passion för att skapa en mer inkluderande och välmående framtid för vårt samhälle inom socialtjänst och omsorg? Nu har du chansen att bli en del av det arbetet i nybildade Social- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm. Den nya förvaltningen arbetar för att skapa trygghet och självständighet för människor med särskilda behov och deras anhöriga. Genom vårt dagliga arbete gör vi verklig skillnad i människors liv och bidrar till att skapa ett mer inkluderande och välmående samhälle. Om du brinner för att göra skillnad och vill vara med och forma framtidens socialtjänst och omsorg, så är det här din chans att vara med på resan. Välkommen att söka till oss och bli en del av vår nya förvaltning. På enheten ekonomiskt bistånd arbetar 20 socialsekreterare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef. Enheten ansvarar för arbetet med ekonomiskt bistånd och dödsbohandläggning. Hos oss får du kompetenta kollegor, nära arbetsledning, en individuell introduktion och extern handledning. Nu söker vi dig som vill arbeta som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd med placering i mottagningsgruppen. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta med nyansökningar och kortare utredningar ofta i ett högt tempo men med ett starkt kollegialt stöd. Det kommer även förekomma arbete med att förhindra och utreda felaktiga utbetalningar (FUT). Vi arbetar efter ett systemteoretiskt förhållningssätt där vi utgår från varje enskild person och dess nätverk. I rollen ingår återkommande kontakter med individen samt interna och externa samverkansaktörer, bland annat Arbetsförmedlingen, regionen, kommunens vuxenstudier och arbetsmarknad, med flera. Ditt huvudsakliga uppdrag som socialsekreterare är att möta människor i olika livssituationer och göra skillnad varje dag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller har annan likvärdig högskoleutbildning med minst 7,5 hp i socialrätt. B-körkort för manuell växellåda är ett krav då tjänsten innefattar hembesök i Katrineholm med omnejd. Vidare har du god datavana samt god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Du ska ha goda kunskaper om Socialtjänstlagen (SoL), Offentlighets- och sekretesslagen (OSL) och socialförsäkringssystemet vilket innebär att du ska kunna tolka lagar, regler och praxis. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom området ekonomiskt bistånd eller annan myndighetsutövning. Har du tidigare arbetat i verksamhetssystemet Treserva ser vi det som ett stort plus. Utbildning inom motiverande samtal (MI) är meriterande samt om du arbetat med att motverka felaktiga utbetalningar (FUT). Har du erfarenhet av att ha arbetat med Instrument X bedömer vi det som en fördel. I rollen som socialsekreterare är det avgörande att kunna skriva tydligt, strukturerat och målgruppsanpassat, då arbetet innebär att dokumentera utredningar och kommunicera med både individer och samverkansparter. Integritet är centralt för att fatta etiskt grundade beslut och stå för sina bedömningar även i komplexa situationer. Arbetet kräver också en hög grad av självständighet att kunna driva ärenden framåt, ta ansvar och fatta beslut inom sitt uppdrag. Dessutom är god muntlig kommunikation viktig för att skapa förtroende, samverka effektivt och säkerställa att budskap når fram i mötet med människor i olika livssituationer. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett genuint intresse för individen bakom ärendet och att du ser socialt arbete som ett kraftfullt verktyg för att stötta människor vidare mot egen försörjning och ökad självständighet. Du har ett professionellt förhållningssätt och drivs av att skapa förändring tillsammans med den enskilde. ÖVRIGT I denna rekrytering kan urval och intervjuer komma att ske löpande. Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Har du en passion för att skapa en mer inkluderande och välmående framtid för vårt samhälle inom socialtjänst och omsorg? Nu har du chansen att bli en del av det arbetet i nybildade Social- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm. Den nya förvaltningen arbetar för att skapa trygghet och självständighet för människor med särskilda behov och deras anhöriga. Genom vårt dagliga arbete gör vi verklig skillnad i människors liv och bidrar till att skapa ett mer inkluderande och välmående samhälle. Om du brinner för att göra skillnad och vill vara med och forma framtidens socialtjänst och omsorg, så är det här din chans att vara med på resan. Välkommen att söka till oss och bli en del av vår nya förvaltning. Har du erfarenhet av att arbeta med människor och ett brinnande engagemang för att skapa trygghet och livskvalité för andra? Nu söker vi en stödassistent till Resurscenters dagliga verksamhet enligt LSS. ARBETSUPPGIFTER Som stödassistent arbetar du med personer som har intellektuell funktionsnedsättning, autism eller neuropsykiatrisk diagnos. Tjänsten innebär pedagogiskt arbete med brukaren och att se till att dennes behov av rutiner och hjälpmedel uppfylls. Dokumentation är en viktig del av arbetet och du kommer att arbeta med mål och genomförandeplaner. Arbetet grundar sig på ett respektfullt bemötande och att individen garanteras inflytande över sin vardag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning inom vård- och omsorgsprogrammet, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att ha arbetat med personer med funktionsnedsättning samt att kunna dokumentera och göra genomförandeplaner. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande eller alternativ och kompletterande kommunikation samt tydliggörande pedagogik ser vi det som meriterande. Det är också viktigt att du har god datavana och kan lära dig nya IT-system. Det är avgörande att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Eftersom du ska arbeta med andra människor är det viktigt att du har en empatisk förmåga där du kan sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor. Du ska ha intresse för service och en vilja att vara tillmötesgående och på ett lugnt och metodiskt sätt kunna hjälpa andra och leverera lösningar. Vi ställer stora krav på samarbetsförmåga eftersom du arbetar i team med olika professioner där du behöver vara lyhörd och kunna lösa utmaningar på ett konstruktivt sätt. Du är trygg och stabil i din roll och kan agera professionellt även i svåra och stressade situationer. ÖVRIGT I denna rekrytering kan urval och intervjuer komma att ske löpande. Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 3 av 3 jobb