Lediga jobb i Katrineholm

Sök totalt 166 lediga jobb i Katrineholm

Projektledare till services och underhållsprojekt

Företagsbeskrivning Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar. Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats! Jobbeskrivning Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur! Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi Projektledare som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv! Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället! Som Projekt- och Underhållsledare kommer du arbeta i våra stora serviceavtal med underhåll, service samt felavhjälpning och du kan även få jobba med nybyggnation och projekt. Vi arbetar med både frilednings- och jordkabelnät samt inom olika spänningsnivåer, 0,4-40kv. Vi söker dig som motiveras av att skapa de bästa förutsättningarna för teknikerna ute i fält och för organisationen. Arbetet innebär stort fokus på säkerhet, framdrift, engagemang och kvalitet. Vår förhoppning är att du kommer att hjälpa verksamheten att växa och därtill generera ytterligare möjligheter i samarbetet med kunder och leverantörer. Säkerheten kommer alltid först inom Vattenfall Services och tillsammans skapar vi Sverige säkraste arbetsplats! I rollen som Projekt- och Underhållsledare kommer du främst arbeta från ditt kontor men du kommer även vara ute på site. Arbetet är självständigt men samtidigt krävs stort fokus på samarbete och kommunikation mot såväl interna som externa aktörer. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvar för affärsmässig planering samt genomförandet av projekten genom arbetsledning och koordinering. Informera och rapportera om projektets status till beställare Ansvara för det ekonomiska utfallet i projekten/uppdragen samt hantera avslut och uppföljning på ekonomin Vara med på byggmöten och i förhandlingar med kund Aktivt bidra till att vi tillsammans skapar Sveriges säkraste arbetsplats Resor är en naturlig del av arbetet som Projekt- och Underhållsledare. Projekt inom serviceavtalen kräver kortare dagsresor inom den närmsta geografin. Kravspecifikation Som Projekt- och Underhållsledare hos oss kommer du vara teknikernas främsta kontakt för arbetet som utförs i fält. Du leder tekniker och underentreprenörer i deras dagliga arbete med fokus på teknik och framdrift. Utöver teknik är ledarskap och kommunikation en stor del av vardagen och därför söker vi dig som har ett problemlösande och coachande angreppsätt. Utöver ledarskap är en stor del av arbetet att självständigt kunna driva projekten framåt. Vi söker därför dig som tar ansvar och som har ett stort engagemang för dina uppdrag. Du motiveras av att erbjuda god service och kvalitet gentemot dina kunder, du agerar affärsmässigt med ett gott entreprenörskap samt att du aldrig skulle låta lönsamhet gå före säkerhet. Att kunna kommunicera, informera och förhandla om både pris och tid tillsammans med kunden är en stor del av vardagen för en projektledare. Hos oss på Vattenfall Services kommer säkerheten alltid först och det innebär att vi måste ha ett accepterande arbetsklimat. Vi finns där för varandra och vi lär oss av varandras misstag. När du börjar hos oss finns det alltid ett mentorskap och beroende på din erfarenhetsnivå varierar mentorskapets längd. Vi vet att du kommer utvecklas tillsammans med oss. Men vi ser gärna att du redan har: En avklarad gymnasial utbildning eller högre, gärna inom el, elkraft, teknik, entreprenad, anläggning, ekonomi eller annat relevant område Arbetslivserfarenhet av arbetsledning eller projektledning Arbetslivserfarenhet inom el- eller elkraftsområdet alternativt övergripande elkännedom är meriterande Erfarenhet från entreprenadbranschen är meriterande Datorvana (Office-paketet) samt vana av processtyrt arbete i ärendehanteringssystem B-körkort, då resor förekommer i tjänsten God kunskap i svenska språket, både i tal och skrift. Engelska är meriterande Ytterligare information Övrig information Vi erbjuder Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur! Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv. Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här: Dina kollegor - Vattenfall SE  Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier! Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB Instagram – Vattenfallservices Placeringsort Eskilstuna, Gnesta, Katrineholm, Norrköping, Nyköping, Sköldinge eller Trosa. Våra etableringar finns i Nyköping, Norrköping eller Sköldinge och det är på någon av etableringarna du kommer bli placerad. Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan. Beroende på erfarenhetsnivå kan hybridarbete bli aktuellt. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef, Lars Malmqvist, 070-221 55 41. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Malin Malmsten, 073-597 73 71. Fackliga representanter för denna tjänst är Alma Svensson Unionen, Johan Larsson (Hallsberg) SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Magnus Tjergefors Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00. Känns detta som ett jobb för dig? Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 19 maj 2024!

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Undersköterska och/eller steriltekniker

Anestesikliniken Kullbergska sjukhuset, Katrineholm Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Anestesikliniken MSE/KSK bedriver verksamhet på både Mälarsjukhuset i Eskilstuna (MSE) samt Kullbergska sjukhuset i Katrineholm (KSK). Katrineholm den vackra lagom stora staden med en härlig känsla av både stad och landsbygd. Kullbergska sjukhuset ligger i centrala Katrineholm. Operationsavdelningen på Kullbergska sjukhuset innefattas av tre områden, operation, sterilcentral och uppvakningsavdelning, där personalen roterar mellan områden. Denna operationsavdelning genomför planerade operationer på dagtid inom ortopedi, kirurgi, urologi, gynekologi, tand- och ögonkirurgi. Stort fokus läggs på att arbeta fram ett effektivt och kvalitativt patientflöde både medicinskt och omvårdnadsmässigt. Det mindre sjukhuset ger en stark känsla av gemenskap där personer med olika kompetenser arbetar tillsammans med en öppen dialog. Dina arbetsuppgifter Arbetet på operation Det är ett varierande arbete på operation där du får utbildas och utvecklas i operationsteamet. Du kommer att vara delaktig i omhändertagande av patienter där patientsäkerhet och trygg patient ligger i fokus. Du bistår operations- och anestesisjuksköterskan före, under och efter operation. Det är ett omväxlande tempo med omväxlande arbetsinnehåll. Handha medicinskteknisk apparatur samt dokumentera i olika datasystem. Assistera operatör under operation. Arbetet på sterilcentralen På sterilcentralen ansvarar man all sterilgodshantering för Kullbergska sjukhuset och primärvården i kommunerna Katrineholm, Flen och Vingåker. Sterilcentralen är en central del i vår verksamhet som servar operation och har en nära och daglig dialog med operationspersonalen. Prioriterar arbetet efter behovet på operation och de externa verksamheterna. På sterilcentralen lägger vi stor vikt på effektiva och kvalitativa flöden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara iordningställande av instrument/instrumentgaller. Instrumenthantering med rengöring, renhetskontroll, funktionskontroll, instrumentvård och sterilisering. I arbetet ingår det att hantera diskmaskiner, autoklaver och datasystemet T-Doc. Din kompetens Vi söker dig som är utbildad undersköterska och/eller steriltekniker med klinisk erfarenhet, gärna med kunskap om sterilgodshantering inom operationsverksamhet. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i god samverkan med övriga medarbetare på avdelningen. Har ett serviceinriktat förhållningssätt och tycker om att arbeta i en miljö med omväxlande tempo. Tekniskt kunnande och datorvana är ett plus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Trivs du att arbeta dagtid, måndag-torsdag och varannan fredag i ett omväxlande tempo med omväxlande arbetsinnehåll? Drivs du dessutom av att kunna fokusera och arbeta kvalitativt? Då kanske tjänsten kan bli din! Du behöver förutom dina betyg som undersköterska med hälso- och sjukvårdskurs 1 och 2 (tidigare akutsjukvård) ha ett intyg på ditt yrkesbevis som undersköterska från Socialstyrelsen eller ett intyg om att du var tillsvidareanställd som undersköterska den 1/7 2023. Anställningsform Tillsvidareanställning 100% heltid med tjänstgöring dagtid, måndag till torsdag samt varannan fredag. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Vårdenhetschef Lena Nilsson, 0150-561 76. Biträdande enhetschef Karin Enterlid, 0150-564 98. Sektionsledare sterilcentralen Linda Persson, 0150-563 40. Facklig företrädare kommunal Henrik Silo, 0150-563 10. Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 016-10 30 00. Kom och jobba hos oss på anestesikliniken! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-05-19. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
ST-läkare inom ortopedi

Ortopedkliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Vi söker en ST-läkare inom ortopedi, kom och utveckla och utvecklas hos oss! Om oss Ortopedkliniken har verksamhet på Mälarsjukhuset i Eskilstuna (MSE) och Kullbergska sjukhuset i Katrineholm (KSK) och har ca 110 medarbetare fördelat på läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och administrativ personal. Ortopedkliniken bedömer och behandlar sjukdomar och skador inom rörelseapparaten. Verksamheten består bland annat av protes-, trauma-, axel-, hand-, fot-, rygg-, barn- och artroskopisk kirurgi. Utöver planerad verksamhet bemannar kliniken jourverksamheten på akutmottagningen på Mälarsjukhuset. Kliniken har ca 40 läkartjänster och bedriver både öppen- och slutenvård. Klinikens patienter är i alla åldrar. Dina arbetsuppgifter Som ST-läkare på ortopedkliniken MSE/KSK kan du utvecklas till en duktig ortopedspecialist med möjlighet till fördjupning inom en av de ortopediska subspecialiteterna. I tjänstgöringen ingår arbete på ortopedakuten, operationsavdelningen, ortopedmottagningen och ortopedavdelningen vilket följer ett individuellt utbildningsprogram som vi tillsammans upprättar utifrån målbeskrivningens krav. Jourtjänstgöring ingår. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad läkare med intresse för ortopedi. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och har god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi värdesätter tidigare erfarenhet inom ortopedi, en god samarbetsförmåga och ett gott omdöme. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Verksamhetschef Ulf Nordström, 016-10 53 76, 076-695 64 98. Studierektor, Helena Svensson, 079-333 80 86. Facklig företrädare Andreas Näsvall, 070-680 30 30. Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på ortopedkliniken! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-05-14. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Trafikskolan Mitt i stan söker B-lärare

Trafikskolan Mitt i stan i Katrineholm söker trafiklärare 100% framförallt juni, juli och augusti ev. längre kontakta Evalena Hansell på 0150-18 155 eller meila: [email protected]

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Intendent till Barn- och elevhälsan

Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. Här får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt. Inom bildningsförvaltningen har vi förskola, grundskola, gymnasieskola, kulturskola, teknikskola, central barn- och elevhälsa och en mottagningsenhet för nyanlända elever. Tillsammans skapar vi möjligheter att nå visionen ”Läge för liv och lust”. Barn- och elevhälsan är en central verksamhet som består av enhetschef, biträdande enhetschef, administratör, kuratorer, logoped, skolläkare, skolpsykologer, skolsköterskor, socialpedagog och specialpedagoger. Barn- och elevhälsan arbetar främst med fokus på hälsofrämjande och förebyggande insatser. Vi har ett nära samarbete med rektorer och personal i förskolan, grundskolan och gymnasieskolan. Vi tillämpar flextidsavtal och möjlighet finns till semesterväxling. ARBETSUPPGIFTER Barn- och elevhälsan söker en intendent som med stort engagemang vill vara en självklar stödfunktion för ledning och andra medarbetare i verksamheten. Här får du ett brett uppdrag med stort ansvar. Som intendent på Barn- och elevhälsan arbetar du såväl med övergripande administration av mer generell karaktär som med mer kvalificerad inriktad handläggning. Du arbetar strukturerat och målinriktat utifrån givna uppdrag. I arbetet ingår generell administration, såsom exempelvis ansvar för expeditionstelefon och myndighetsbrevlåda, diarieföring, beställning och inköp av material, hantering av inkomna elevärenden samt hantering av fakturor. Dessutom kommer du att stötta ledningen med kvalificerad handläggning, exempelvis arbetsmiljö, budgetarbete och ärendehantering. I arbetet ingår också att vara systemadministratör i olika digitala system, exempelvis Prorenata samt arbete i ekonomi- och personaladministrativa system. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk utbildning med inriktning mot något av områdena inom offentlig förvaltning, ekonomi, pedagogik, juridik eller annat som är relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har kunskap om förskrifter och lagar inom Barn- och elevhälsans verksamhetsområde. Arbetet innebär att du behöver ha en god organisatorisk förmåga och självständigt kan ansvara för dina arbetsuppgifter. Du trivs i samarbetet med kollegor, men också när arbetet är självständigt. Då du kommer att ha många interna och externa kontakter är god samarbetsförmåga ett krav, liksom att du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Då det i tjänsten ingår att vara systemadministratör för flera olika digitala system behöver du ha en mycket god digital kompetens. ÖVRIGT Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Danslärare på Åsa folkhögskola

Åsa Folkhögskola i Sköldinge Vill du bidra till vår vision att ”Vidga vyer och väcka engagemang”? Om oss Åsa folkhögskola är en dynamisk mötesplats belägen i Sköldinge mitt i det vackra Sörmland. Hit kommer deltagare för att de vill utvecklas, bilda sig och vidga sina vyer. Skolan har såväl allmänna kurser, specialkurser, yrkeskurser och olika korta kurser. Det finns ett internat med plats för ca 100 deltagare, en restaurang och möjjlighet för konferenser. Vår vision är att vidga vyer och väcka engagemang och verka för att bidra till att människor kan påverka sin livssituation och samhället. Åsa folkhögskola är politiskt och religöst obunden och Region Sörmland är huvudman för skolan. Dina arbetsuppgifter Undervisning i huvudgenre House eller Breaking. Dans-praktik samt teoretisk undervinsing. Handledning, feedback och mentorskap för deltagarna under terminen samt under praktikveckor. Arbetsuppgifterna omfattar även ansvar för verksamhetsplanering i nära samarbete med arbetslaget. Som folkhögskolelärare förväntas du även ta ett ansvar tillsammans med övriga lärare för skolans helhet. Din kompetens Du har hög social kompetens, goda pedagogiska förädigheter oh vara att leda grupper. Du har goda kunskaper och erfarenheter inom speificerad genre. Vi ser gärna att du är, eller har varit, verksam och aktiv inom dansen och kan dela med dig av dina arbetslivserfarenheter till deltagarna. All undervisning sker på engelska, så du behöver vara bevandrar i språket samt ha vana att jobba med mångkulturella grupper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Vikariatsanställning 100%. Tillsvidareanställning 40%. Tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Bitr. rektor Lena Rosén Schlaug, 0157-695 02, [email protected] Kurssamordnare Alexander Dam eller Afra Hosseini, 0157-695 00, [email protected] eller [email protected] Fackliga företrädare Annelie Strindberg, [email protected] Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Åsa folkhögskola! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-05-19. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Besiktningstekniker till Dekra - Katrineholm

Har du känsla för service och tycker om att träffa kunder i kombination med att jobba praktiskt? Har du dessutom ett genuint intresse för fordon? Då kommer du att passa som besiktningstekniker hos vår kund DEKRA! Vi söker nu en besiktningstekniker till Dekra i Katrineholm! Om tjänsten Som besiktningstekniker kommer du att genomföra opartiska kontroller av fordon utifrån de krav som ställs av svenska myndigheter i allt från fordonets generella skick till avgasutsläpp och miljöpåverkan samt se till att de uppfyller ställda säkerhetskrav. Din roll är viktig i säkrandet av kundnöjdheten då du dagligen möter, ger service till och säkerställer att våra kunder både är nöjda med våra produkter och tjänster men också ser oss som deras framtida leverantör av besiktningstjänster. Om dig Vi söker dig som är nyfiken, serviceorienterad och förtroendeingivande. Du har lätt för att kommunicera och drivs av att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Arbetet sker ofta självständigt och ställer därför krav på initiativförmåga och ansvarstagande, samtidigt som du ingår i en grupp med kunniga kollegor som delar med sig av sin kunskap och erfarenhet. Du trivs i mötet med kunden och brinner för att alltid göra det lilla extra och ge bemötande i världsklass! Ett krav är att du är certifierad tekniker, K1. Vidare så har du slutförd gymnasieutbildning samt B-körkort för manuell. Vi tror på mångfald och inkludering och vill rekrytera medarbetare med olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser. Dekra erbjuder dig En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling inom våra olika produkter Fortlöpande intern utbildning En teamkänsla, stöd av kollegor där vi hjälper varandra i vardagen Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka Engagerat ledarskap Balans mellan arbete och fritid Tjänstepension, friskvårdsbidrag och förmånspaket från Benify Ansökan Denna rekrytering är ett samarbete med Fordonsakademin Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag För mer info om tjänsten kontakta: [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Dekra Sedan start 1925 har vi gjort världen lite säkrare. Idag är DEKRA ett av de mest framgångsrika företagen i världen inom sin bransch. Enligt oss är det medarbetarna som för oss framåt - din utveckling är därför värd att satsa på! Genom interna och externa utbildningar kommer din kompetens ständigt att utvecklas. Hos oss blir du en i DEKRA-familjen med härliga kollegor och kompetenta ledare. Vill du arbeta på ett företag där din idé kan bli verklighet, oavsett position, då har du kommit rätt.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Vi söker en driven och erfaren affärschef till vår butik i Katrineholm!

Vi vill anställa fantastiska personer vars passion och affärsmannamässiga driv bidrar till vår framgång! Vi är på jakt efter en passionerad och driven individ som är redo att ta sig an utmaningen som Affärschef för vår butik i Katrineholm. Som Affärschef kommer du att ha en nyckelroll i att driva och utveckla butiken för att maximera försäljningen och kundnöjdheten. Vi söker dig som drivs av att utveckla relationer för att skapa nya affärer och du sätter alltid kunden i främsta fokus. Du är hjärtat i organisationen, arbetar i den dagliga driften och drivs av att utveckla dig själv och dina närmsta medarbetare tillsammans som ett lag för att nå framgång med stöd av Regional försäljningschef, Försäljningschef samt flera centrala stödfunktioner. Som Affärschef har du det huvudsakliga ansvaret för att utveckla den lokala affären på orten samt medverka och optimera den totala affären. Du har ett helhetsansvar för butiken och rapporterar till Regional försäljningschef. Rollens ansvarsområden - Budget och resultatansvar för butiken - Personalansvar för butiksmedarbetare - Vårda befintliga och skapa nya kundrelationer - Utveckla och genomföra lokala marknadsaktiviteter. - Kvalité, miljö- och arbetsmiljöansvar för butiken - Skapa handlingsplaner utifrån uppsatta centrala och lokala mål och genomföra kopplade aktiviteter - Effektivisera butikernas varuflöde till regionens verkstäder På Mekonomen är kunden vårt absolut största fokus. Allt vi gör och allt vi skapar inom Mekonomen är skapat med kunden i åtanke. Vad söker kunden och hur kan vi på Mekonomen leverera det samt skapa mervärde. Vad kan vi erbjuda dig? Du får vara med på en spännande resa där det är stort fokus på att skapa lönsam tillväxt! Rollen innebär stor frihet under ansvar, där du har möjligheter att påverka och fatta egna beslut. En av de viktigaste faktorerna för att du ska lyckas i rollen som Affärschef är ett tydligt resultatorienterat och entusiasmerande ledarskap. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av B2B försäljning och försäljning gentemot konsumentkunder, med fördel inom fordonsbranschen eller motsvarande. Du bör också ha god förståelse för butiksdrift. Att du har goda kunskaper kring ekonomisk uppföljning och budgetarbete ser vi som en självklarhet. Som person är du initiativrik, handlingskraftig och har sinne för ordning och reda. Du förstår värdet av att utveckla medarbetare och hur man skapar lönsamma affärer. Vi ser för övrigt att du har kunskap om eller ett intresse för bilar. Lokalkännedom om marknaden och hemvist i närområdet premieras! Nödvändiga kvalifikationer: - B körkort - Kommunikativ, lyhörd och affärsmässig - God datorvana - Kunskap inom Office-paketet - Tidigare erfarenhet av ledande befattning ÖVRIGT Omfattning: Heltid 100% Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Start: Omgående Placering: Katrineholm Visste du att? Vi har ett resultat i vår senaste medarbetarundersökning som är 4.5 av 5 på området Mångfald och inkludering, något vi är mycket stolta över! Låter detta intressant är du varmt välkommen in med din ansökan. Ansökningar kommer att hanteras löpande varvid eventuell anställning kan komma att ske innan annonstiden har gått ut. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighets- och färdighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till teste rna skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testerna så snart du kan. Välkommen in med din ansökan! Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet. Personuppgiftshantering Mekonomen Detaljist AB org.nr. 556157-7288, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomen.se/media/villkor_policy/Integritetspolicy%20rekrytering.pdf

30 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Familjerättssekreterare sökes för konsultuppdrag i Södermanlands län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som familjerättssekreterare. Tjänsten som familjerättssekreterare innebär att du utreder i vårdnads-, boende och umgängesfrågor samt adoptions- och faderskapsutredningar. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

29 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024