Lediga jobb i Katrineholm

Sök totalt 183 lediga jobb i Katrineholm

Sjuksköterska till Katrineholm v.25-33 via Viva Bemanning
Viva Bemanning AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker flera sjuksköterskor för tjänstgöring i Katrineholm ! Det går bra att söka hela perioden eller delar av perioden som passar dig. Kontakta oss för mer information! Period V-25-33 2025 Schema Dagtid (Det går bra att komma med eget förslag) Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

Idag
Sista ansökan:
26 mars 2025
Systemutvecklare inom Business Intelligence
REGION SÖRMLAND
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Region Sörmland IT, Nyköping, Eskilstuna eller Katrineholm Om oss Region Sörmland IT är inne i en spännande utveckling och nu söker vi dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet för framtiden. Vi är ca 150 medarbetare och ansvarar för leverans av IT-tjänster inom Region Sörmland, förutom leverans av IT-tjänster arbetar vi med att utveckla för framtida behov och digitaliseringsfrågor. Vi söker nu en entusiastisk medarbetare inom området Business Intelligence (BI) till enheten Utveckling & Grunddata där vi förutom BI även jobbar med områden som systemintegration, processautomation, generell systemutveckling samt grunddata. Tillsammans med oss kommer du att få vara med och bidra inom ett viktigt och dynamiskt leveransområde. Vi verkar för en god och trivsam arbetsmiljö där det finns möjlighet att växa och utvecklas samt skapa värde för Region Sörmland. Enhet Utveckling & Grunddata ingår i Verksamhet Digitalisering och Förvaltning vilken består av fem enheter; Digitalt Verksamhetsstöd Vård, Digitalt Verksamhetsstöd, Utveckling & Grunddata, Projekt samt Arkitektur. Verksamhetens uppdrag är att leverera ett långsiktigt värde via effektiva digitala lösningar till Region Sörmlands olika verksamhetsområden. Arbetsuppgifter Ditt arbete består av design, utveckling samt förvaltning av nya och befintliga lösningar utifrån givna krav och i enlighet med gällande metoder och processer. Exempel på arbetsuppgifter kan vara kravarbete, datamodellering, utveckling, test samt dokumentationsarbete. Du deltar löpande i förbättringsarbete gällande arbetsprocesser, automatisering och teknik. Ditt huvudsakliga fokus blir att tillsammans med teamet bygga vidare på och underhålla vår data- och analysplattform. Du har tät kontakt med vår verksamhet för att förstå analysbehov som du och teamet sedan omsätter i dataprodukter med målet att skapa verksamhetsnytta. Din kompetens Vi tror att du brinner för IT och vill leverera effektiva, stabila och säkra lösningar som skapar nytta och trygghet för våra olika verksamheter inom regionen (våra kunder). Du är engagerad, strukturerad, självgående och vågar ta egna beslut. Vi tror även att du är en god kommunikatör i både tal och skrift. Bemötande och verksamhetsfokus är viktiga beståndsdelar i jobbet varför dina personliga egenskaper är speciellt viktiga. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta strukturerat med modellering och utveckling av datalager samt analysplattform, du är bekväm med att arbeta fram krav tillsammans med en beställarorganisation. Du har arbetat med Microsofts BI-stack eller motsvarande teknik på annan plattform, om du har erfarenhet av molnlösningar så är det ett plus. Du har goda kunskaper i SQL och gärna erfarenhet av annan programmering också. SSRS, SSAS, SSIS samt Power BI är några exempel på viktiga verktyg vi förväntar oss att du har kunskap om. Vi värdesätter även god samarbetsförmåga samt ett intresse för att vara med och effektivisera och digitalisera vår verksamhet inom regionen. Om du har andra intressanta erfarenheter hör vi gärna om dem också. Utöver detta har du en bred generell IT-kompetens samt gärna erfarenhet inom området lösningsarkitektur. Vi tror att du har en utbildning med inriktning mot data/IT, systemvetenskap, teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Nyköping, Eskilstuna eller Katrineholm. Möjlighet till flexibelt arbete finns, i samråd med chef kan du jobba på distans när arbetet så tillåter. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef Utveckling & Grunddata, Jan Laestander, [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Region Sörmland IT! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-04-20. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Idag
Sista ansökan:
20 april 2025
Behandlingspersonal sökes timvik och sommarvikarier
Viljan Individ och Familj AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Viljan Tallkullen HVB Om Viljan Tallkullen HVB Välkommen till Viljan Tallkullen – vi är ett HVB för dom som behöver behandling, vård och omsorg på grund av psykiska funktionsnedsättningar eller samsjuklighet. Vi tar emot personer från 18 år och erbjuder boende i rum eller lägenhet – och hos oss är husdjur välkomna. Placering sker enligt SoL. Vi tar emot personer som placeras enligt LPT, LVU eller LRV i öppenvård. Vi tar även emot personer som har en LARO-behandling och där kompletterar vi med den medicinska delen samt med samtal, motivation och rådgivning. Viljan Tallkullen genomgår just nu en mängd roliga förändringar och vi ser fram emot att just du som söker dig till oss är nyfiken på att vara med på denna spännande utvecklingsresa. Om rollen som behandlingspersonal på Tallkullen Arbetet innebär att vara delaktig i våra klienters vardag och behandling samt ha ett gott samarbete med kollegor. I rollen kommer du att vara delaktig i klientens och verksamhetens aktiviteter likväl som i behandlingshemmets dagliga drift. Vi söker dig som vill vara en tillgänglig resurs vid frånvaro av ordinarie personal. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Stötta klienten i det dagliga livet med ex. hygien, städning och planering Skapa en trygg och förutsägbar miljö genom struktur och tydliga rutiner Utifrån genomförandeplanen utföra planerade insatser Dokumentera Läkemedelshantering Kontakt med nätverk och myndighet Närvarande tillsyn och motiverande stöd Dagligt genomförande i verksamhetens planering Kvalifikationer: Vi förväntar oss att du har ett professionellt och empatiskt förhållningssätt med god förmåga till tydlig och rak kommunikation. Du är relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för behandlingsarbete och ser individens möjligheter och behov till att förändra sitt liv. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du bör ha datorvana och bekväm med att dokumentera. Du är minst 18 år gammal, har körkort. God svenska i tal och skrift. Meriterande: Eftergymnasial utbildning två år eller längre Utbildning i lågaffektivt bemötande Erfarenhet från arbete inom HVB-verksamhet, behandlingsverksamhet Erfarenhet inom psykiatri MI KBT ESL Anställningsvillkor: Roll: Behandlingsassistent/ Socialpedagog/behandlingspedagog Anställningsform: Timanställning Arbetstid: Dag/kvällar/helger Tillträde: Enligt överenskommelse Kollektivavtal: Ja Vad kan vi erbjuda dig? Viljan är en del av Attendogruppen, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Det gör att vi är en trygg arbetsgivare, med många erfarna kollegor du kan lära dig av, och där vi, tack vare vår storlek som arbetsgivare kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Därtill kan vi erbjuda: Kompetensutveckling genom ett gediget internt utbildningsbibliotek Ledarskapsprogram Friskvårdsbidrag Vår förmånsportal Attendo plus i samarbete med Benify med samlade rabatter och personalförmåner Erfarna och stöttande chefer Kollektivavtal Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag 30/4 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka oss din ansökan. Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för en bättre morgondag Om Viljan Vi på Viljan tror att alla människor har möjlighet till förändring. Det gör att vi skapat en arbetsplats där du som kollega är med och påverkar, gör skillnad och utvecklas. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Viljan samlar det bredaste utbudet av skräddarsydda lösningar inom individ- och familjeomsorg. Våra medarbetare arbetar med omtanke, engagemang och kompetens för att ge varje individ, förutsättningar att ta nästa positiva steg i livet. Tillsammans för en bättre morgondag !

Idag
Sista ansökan:
30 april 2025
Lagbas, Trädgård
Jain Trädgård AB
Trädgårdsanläggare m.fl.

Jain Trädgård AB växer och för att möta det ökade behovet av kunder söker vi nu ytterligare en lagbas. Vi vårdar, sköter och underhåller kommuners park- och grönområden, bostadsrättsföreningar, skolor och förskolor. Vi är ett gäng som består av parkarbetare, anläggningsarbetare, gruppledare/lagbas, arbetsledare och VD som är engagerade i att skapa trevliga och säkra grönmiljöer. Vi värnar om en god och säker arbetsmiljö. Som lagbas planerar, utvecklar och leder du arbetet för din grupp. Till din hjälp har du din arbetsledare att rådfråga. Dina arbetsuppgifter består bland annat av utföra och planera de arbetsuppgifter som ska utföras på platserna, träffa både med nya och befintliga kunder. Visar våra entreprenörer för arbeten, kan förekomma att du får delta i driftmöten och utför felanmälningar. Vem är du? Du har eftergymnasial utbildning inom gröna yrken såsom trädgårdsmästare, trädgårdsanläggare eller liknade samt god datorvana. Du innehar kunskaper inom praktisk trädgård och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar svenska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper där vi söker dig med ett starkt driv och förmåga att arbeta självständigt som i grupp. Du samarbetar väl med din arbetsgrupp, entreprenörer och andra kollegor och bidrar med ett gott arbetsklimat. Tjänsten är en tillsvidareanställning på säsongsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
21 april 2025
Resande Fiber Säljare - Snittlön 50.000 kr!
VIASALES AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Ta din karriär till nya höjder med VIASALES! Bli en del av vårt växande säljteam och sälj för några av Sveriges största varumärken genom personliga möten med kunder. Som en del av vårt resande säljteam kommer du att få möjlighet att resa runt i landet, upptäcka nya platser och bygga starka relationer med kunder face to face. I den här tjänsten kommer du att vara borta hemifrån på veckodagarna och vi står självklart för både resor och boende, så du kan fokusera helt på att göra affärer och skapa minnesvärda kundupplevelser! Vi erbjuder: Attraktiva provisioner utan tak. Trygg start med garantilön. Kontinuerliga utbildningar inom försäljning och ledarskap. Möjlighet till tjänstebil för att göra dina resor smidigare och mer bekväma. Spännande aktiviteter och tävlingar för att hålla motivationen på topp. Vi söker dig som: Är flytande i svenska. Drivs av att uppnå resultat och älskar utmaningar. Är en social person som trivs med att möta nya människor. Har en passion för att resa och utforska nya platser och har möjlighet att bo borta hemifrån på veckodagarna. Körkort är meriterande, men inget krav. Skicka din ansökan idag då vi rekryterar löpande! För mer information, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 september 2025
Lärare i SO, Kunskapsskolan Katrineholm

Kunskapsskolan i Sverige driver grund- och gymnasieskolor under namnen Kunskapsskolan och Kunskapsgymnasiet. Kunskapsskolans första skolor startade år 2000 och idag går det drygt 14 500 elever i de 29 grundskolorna och 7 gymnasieskolorna. Kunskapsskolan Katrineholm söker en legitimerad lärare i So för årskurs 4-6 (även andra ämneskombinationer kan vara av intresse). Vill du arbeta i en skola där varje elev ges något unikt – en personligt utformad utbildning – som utgår från elevens individuella mål och förutsättningar? Då har vi jobbet för dig! På Kunskapsskolan har vi en pedagogik som är personligt utformad och utgår från varje individ. Genom vårt arbetssätt skapar vi nära relationer mellan lärare och elev, vilket ger förutsättningar för att varje elev ska nå längre än de själva tror är möjligt. I en miljö där eleven får vara sig själv och får rätt stöd och utmaningar skapar vi en skola där både elever och medarbetare trivs och utvecklas. Kunskapsskolan Katrineholm är idag en grundskola för årskurs 4-9 och har idag cirka 420 elever. Från och med hösten 2025 erbjuder vi även utbildning för elever i förskoleklass och årskurs 1. Skolan startade 2012 och skolan ligger lättillgängligt med både buss och tåg. Kunskapsskolan Katrineholm erbjuder dig en arbetsplats med god stämning där det är högt i tak och en gemenskap där vi alla brinner för eleverna. Vi drivs av utveckling, har höga förväntningar, ser kraften i varje individ och når längre tillsammans. Känner du att du skulle vilja bli en i vårt gäng? Välkommen med din ansökan! För att varje elev ska nå så långt som möjligt behövs yrkesskickliga lärare med ett stort engagemang för eleven. På Kunskapsskolan sätter vi alltid individen i centrum och söker därför dig som alltid arbetar aktivt för att dina elever ska lyckas. Förutom att vara ämneslärare är du också personlig handledare åt ett tjugotal elever och du har varje vecka ett individuellt handledningssamtal med var och en av dina elever. Du hjälper dem att planera och sätta mål för sina studier och följer upp målen tillsammans med både eleverna och deras vårdnadshavare. På Kunskapsskolan har vi ett utpräglat lagarbete. Du är aldrig ensam med utmaningar och frågeställningar. Vi hjälps åt att planera arbetet i arbets- och i ämneslag. Öppenheten mellan lärare är stor och vi har ett gemensamt ansvar för våra elever. För att underlätta för dig i ditt arbete och möjliggöra för dig att fokusera din tid på eleverna har vi samlat en stor del av våra läromedel på vår digitala portal Kunskapsporten. För varje ämne finns förslag på arbetssätt, uppgifter och läromedel. Kvalifikationer Vi söker en legitimerad lärare i SO för årskurs 4-6. Du ska vara väl förtrogen med LGR-22 och formativ bedömning. Meriterande kvalifikationer Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av undervisning och handledning eller mentorskap. Vi vill att du har lätt för att samarbeta med kollegor, elever och vårdnadshavare och är lösningsfokuserad. Vi sätter stort värde vid ditt engagemang, din pedagogiska kompetens och din handledarförmåga. Vi vill att du ska vara en stabil och trygg person som kan skapa förtroende hos eleverna. Tjänstens utformning Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid eller deltid med start augusti 2025. Rekryteringsprocessen Ansökan sker via länken nedan senast den 6 april 2025. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att arbeta i skola krävs utdrag ur belastningsregistret. Blankett finns på Rikspolisstyrelsens webbplats. Vid frågor kontakta rektor Caroline Bergström på [email protected] eller via telefon 073-317 34 72. Mer information på om oss och vår pedagogik hittar du på vår hemsida, kunskapsskolan.se Säljare av rekryteringstjänster gör sig icke besvär.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025
Ungdomscoach till enheten för verksamhetsutveckling
Katrineholms kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa lärandet i fokus. Här får barn och elever förutsättningar att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt. Inom bildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen har vi förskola, grundskola, gymnasieskola, mottagningsenhet för nyanlända elever, kommunalt aktivitetsansvar, vuxenutbildning, kulturskola, teknikskola, central barn- och elevhälsa, arbetsmarknadsenhet och Campus för högre studier. Inom samtliga områden arbetar vi målmedvetet mot högt uppsatta verksamhetsmål. Vårt fokus ligger på att främja pedagogisk professions- och kvalitetsutveckling genom långsiktigt och systematiskt arbete, i nära samarbete med flera olika professioner och nationella lärosäten. Vårt mål är att Katrineholms kommun ska erbjuda utbildning av högsta kvalitet där varje individ får tillgång till lärande och utveckling utifrån sina behov.  Den aktuella tjänsten är placerad på enheten för verksamhetsutveckling, där du tillsammans med kollegor och chefer kommer att utforma tjänstens funktion för att komplettera befintliga kompetenser och möta verksamheternas behov på bästa sätt. Kontoret ligger centralt i Katrineholm och vi erbjuder både flextidsavtal och möjlighet till distansarbete i den mån verksamheten tillåter. På vår arbetsplats råder en positiv stämning och ett starkt engagemang för att förbättra och utveckla våra verksamheter varje dag. Hos oss finns goda möjligheter till samverkan mellan kollegor med olika kompetenser och bakgrunder, som alla delar ambitionen att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra invånare. ARBETSUPPGIFTER Kommunernas aktivitetsansvar (KAA) riktar sig till ungdomar mellan 16 och 20 år som inte studerar vid gymnasieskola eller motsvarande samt ungdomar som inte har avslutat sin utbildning med ett examensbevis från nationellt program på gymnasieskolan, anpassad gymnasieskola eller motsvarande utbildning. Syftet med det kommunala aktivitetsansvaret är att ungdomar så långt som möjligt ska motiveras att påbörja, återuppta och fullfölja en gymnasieutbildning, med målet att ge dem bättre förutsättningar att etablera sig på arbetsmarknaden och i samhället. Utbildning är en utav de viktigaste faktorerna för ungdomars framtida möjligheter. För ungdomar som aldrig har påbörjat, avbrutit eller inte fullföljt sin gymnasieutbildning ökar risken för arbetslöshet och långsiktigt utanförskap, något som kan leda till stora utmaningar både på arbetsmarknaden och i samhället. Som ungdomscoach arbetar du med utökat Kommunalt aktivitetsansvar (KAA) och har ett viktigt uppdrag att, tillsammans med övriga kollegor i teamet, stötta ungdomar mellan 13 och 20 år som varken studerar eller arbetar. Din roll är att bygga förtroendefulla relationer och fungera som en coach i ungdomarnas resa mot studier, arbete eller annan meningsfull sysselsättning. Genom att kartlägga varje individs behov, resurser och mål skapar du individuella handlingsplaner som hjälper dem att hitta rätt väg framåt. Arbetet innebär även att samverka med skolor, vårdnadshavare, arbetsgivare och andra relevanta aktörer för att skapa helhetslösningar som stärker ungdomarnas möjligheter till utveckling. Du ansvarar för att arrangera och leda aktiviteter som motiverar och inspirerar, såsom studiebesök, workshops och praktikinsatser. Dessutom ingår det att följa upp och dokumentera arbetet kontinuerligt. För att lyckas i rollen krävs det att du har förmåga att möta ungdomar utifrån deras individuella behov och motivera dem att ta nästa steg i sin utveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom exempelvis socialt arbete eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar i en vägledande eller coachande roll och är van vid att arbeta med dokumentation och uppföljning. Det är viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, då kommunikation är en central del av arbetet. Som person är du lyhörd och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer. Du är kreativ och lösningsfokuserad, vilket gör att du kan hitta sätt att möta ungdomarnas olika behov och förutsättningar. Samtidigt är du en lagspelare som ser värdet av samarbete, men du kan också arbeta självständigt och ta egna initiativ när det behövs. Du har ett coachande och motiverande förhållningssätt som hjälper ungdomar att upptäcka sin egen potential och drivkraft. För att lyckas i rollen krävs det även att du är strukturerad och har god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. ÖVRIGT Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
6 april 2025
Teknisk Säljare / Area Sales Manager Södra Mälardalen / Östergötland
Karisma Rekrytering AB
Företagssäljare

Teknisk Säljare / Area Sales Manager Södra Mälardalen / Östergötland Vill du arbeta i en självständig och affärsdriven roll på ett globalt marknadsledande företag? Trivs du med att bygga långsiktiga kundrelationer och hitta tekniska lösningar som skapar värde för kunden? Då kan detta vara möjligheten för dig! Om rollen Som Teknisk Säljare hos Habasit ansvarar du för försäljningen i Södra Mälardalen och Östergötland. Du arbetar både med OEM-kunder (maskinbyggare) och större slutförbrukare, där du driver hela försäljningsprocessen – från prospektering och införsäljning till offert och uppföljning. Genom ett proaktivt arbetssätt identifierar du nya affärsmöjligheter och stärker kontaktnätet för att maximera affärspotentialen i regionen. Fokus ligger på nykundsbearbetning, men även att utveckla affären hos befintliga kunder. För att kunna erbjuda skräddarsydda tekniska lösningar behöver du ha god teknisk förståelse och förmåga att analysera kundens behov. Du arbetar självständigt med stort eget ansvar men har samtidigt stöd av Habasits interna team inom kundservice, teknisk produktsupport och en central serviceorganisation. Vi lägger stor vikt vid vårt erbjudande till marknaden och baserar den kommersiella dialogen med kunderna på att agera rådgivare, definiera värdeerbjudande och erbjuda tjänster som stärker kundens produktivitet, lönsamhet och varumärke. Då våra säljcykler är relativt långa är det viktigt att säljorganisationen arbetar fokuserat på att initiera samarbeten med många nya prospekts och identifiera möjligheter som följs upp genom vårt CRM-system (SugarCRM). Habasit Norden har cirka 60 anställda, varav omkring 20 arbetar inom sälj- och marknadsorganisationen. Fredrik Sjöblom, beskriver kort om hur det är att jobba som Säljare ”Att jobba för Habasit innebär att man har stor frihet att agera på den lokala marknaden efter uppsatta mål. Habasit är ett starkt varumärke med en bred och innovativ produktportfölj som de flesta befintliga och potentiella kunder har en mycket positiv relation till. Inom säljorganisationen drivs vi av att hitta de optimala lösningarna med den bästa totalekonomin för kunden. Till vår hjälp att nå målen har vi både lokala specialister samt Habasit-koncernens samlade kunskap och produktmix bakom oss. Vi har korta beslutsvägar mellan idé och produktion, vilket ger oss ett mycket starkt erbjudande." Några ord från vår VD Mikael Jighede "Habasit är ett välmående, familjeägt bolag, som är representerat i alla industrialiserade länder i världen. Vår nordiska organisation präglas av en mycket hälsosam företagskultur, där vi månar om våra anställdas hälsa och trivsel på arbetsplatsen. Alla medarbetare går till jobbet med en känsla av att kunna bidra till våra gemensamma mål; att ge kunderna en bra upplevelse och att Habasit kan fortsätta att ha en lönsam tillväxt. Vi får regelbundet återkoppling från marknaden att de vill jobba mer med Habasit och trots att vi redan är en betydande leverantör har vi många områden vi kan växa på.” Vi söker dig som: Har erfarenhet av att jobba som Säljare inom industrin, gärna inom teknisk lösningsförsäljning. Är van vid att driva hela säljprocessen självständigt, från prospektering till avslut. Har ett stort tekniskt intresse och förmåga att förstå kunders processer och behov. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Har B-körkort, då resor inom regionen ingår i tjänsten. Meriterande: Erfarenhet av drivremmar och transportband. Erfarenhet från branscher såsom livsmedel, automation eller processteknik. Teknisk utbildning. Erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem. Vi erbjuder: Vi erbjuder en spännande möjlighet att bli en del av ett framgångsrikt försäljningsteam inom en marknadsledande organisation. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt i en dynamisk och stödjande miljö. Vi värdesätter våra medarbetare och erbjuder en roll där du kan göra verklig skillnad för våra kunder. Ansökan Låter detta som rätt utmaning för dig? Vi samarbetar i rekrytering med Teknisk Säljkraft. Kontaktperson är Kurt Ståhl som du når på 0739-465 805. Skicka in din ansökan snarast möjligt då vi fortlöpande kommer att göra intervjuer. Ansökan gör du enkelt direkt på www.karisma.se dock senast 25 april. Om oss: Habasit, med säte i Schweiz, grundades 1946 och är världens ledande producent av transportband och drivremmar. Genom strategiska företagsförvärv och egen utveckling har produktutbudet under senare tid breddats till ett unikt totalerbjudande av drivrems- och transportbandslösningar. Habasit är verksamma inom flertalet olika industrier såsom livsmedel, automation, trä- papper- och verkstadsindustri m.m. Läs mer på www.habasit.se HÄR FINNS EN LÄNK TILL FÖRETAGSVIDEO: https://youtu.be/fnFboB6Qp8U

4 dagar sedan
Sista ansökan:
6 september 2025
Vi söker vikarierande butikschef till Guldfynd i Katrineholm
Iduna AB
Chefer inom handel

Är du en driven ledare som gillar försäljning? – Då är detta ditt nästa jobb!   I rollen som Butikschef kommer du ha personal- och resultatansvar och i tätt samarbete motiverar och leder du dina medarbetare så att ni tillsammans når butikens uppsatta mål.   Kort och gott:  Du är där det händer, när det händer.   Vi söker dig som med goda resultat har tidigare erfarenhet av ledande befattning gärna från detaljhandel. Förutom att vara en duktig ledare vill vi även att du tycker det är kul att sälja och serva våra kunder och ge dem en upplevelse utöver det vanliga. För att lyckas i rollen vet vi av erfarenhet att det är viktigt med positiv inställning och ett högt engagemang. Att du att du har en hög energinivå och sprider glädje omkring dig samtidigt som du gillar struktur, ordning och reda tar vi för givet. Vi erbjuder ett självständigt jobb i ett engagerat säljteam och du ges möjlighet till både personlig och yrkesmässig utveckling   Tjänsten avser heltid, vikariat för 6 månader med stor möjlighet till förlängning.   Tillträde i april.   Låter detta intressant är Du välkommen med din skriftliga ansökan där Du berättar om dina erfarenheter, resultat och vad Du kan göra för vår butik.   Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd/ medarbetare med företrädesrätt.     Golden Heights koncernen där Iduna AB ingår med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement. Idag är IDUNA representerade över hela Sverige genom Guldfynd med 116 butiker, Hallbergs Guld med 32 butiker och Albrekts Guld med 38 butiker. Sedan 2015 ingår även Lyxxa på Väla Helsingborg i koncernen. Golden Heights koncernen har ca 1465 anställda inklusive anställda på deltid. Omsättningen var 2020 ca 1.6 miljarder kronor. Koncernbolaget i Finland består av Kultajousi med 70 butiker samt Westerback och Alexander Tillander med vardera en butik.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
30 mars 2025
Hemstädare / Home cleaner timanställning - Hemfrid Katrineholm

Hemfrid is Sweden's largest company within home cleaning. We help our customers with services such as cleaning, window cleaning, moving service and much more. Now we are looking for summerinternship home cleaners with driving license and own car in Katrineholm. Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Just nu söker vi sommarvikarier hemstädare med körkort och egen bil i Katrineholm. Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025