Strängnäs kommun jobb

Lediga jobb hos Strängnäs kommun

Omvårdnadspersonal till Kristinagården

Kristinagården är en särskilt boende för vård och omsorg som ligger mycket centralt och har nära till allt. Det särskilda boendet har 73 lägenheter, 33 lägenheter är för personer med en demenssjukdom. Kristinagården inriktar sig på personcentrerad vård och omsorg där de äldre, anhöriga och närstående ska känna sig hemma i en välkomnande miljö, uppleva gemenskap och delaktighet i den sociala gemenskapen. Målsättningen för Kristinagården är att skapa trygghet, välbefinnande och förtroende genom att vara ett stöd i vardagen och finnas tillgängliga dygnet runt. Vi vill att den enskilde får en god omvårdnad utifrån behov och egna önskemål omgiven av en kompetent personal. Vi söker en medarbetare till ett vikariat om 70% under perioden 240601-250531. ARBETSUPPGIFTER Som vårdbiträde/undersköterska hos oss är dina grundläggande arbetsuppgifter att planera och utföra omvårdnadsarbete utifrån våra brukares behov. Våra brukares behov är i centrum och vi arbetar med ett rehabiliterande förhållningssätt, som innebär att dem som bor hos oss ska få hjälp att bibehålla sina förmågor så långt det är möjligt. I det dagliga arbetet erbjuder du brukarna ett socialt innehåll i vardagen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har en avslutad utbildning inom vård och omsorg, som vårdbiträde eller utbildad undersköterska. • har erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen och med demensvård, • har erfarenhet av dokumentationshanteringssystem, • har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Som person söker vi dig som har ett genuint intresse att arbeta inom äldreomsorgen. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra och tar stort eget ansvar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill även att du dela kommunens värdegrund; utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Är du utbildad undersköterska så kommer titeln för tjänsten inledningsvis vara "Vårdbiträde - utbildad" till dess att du kan uppvisa ditt yrkesbevis. Är du inte utbildad undersköterska så kommer titeln vara vårdbiträde. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

18 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Strängnäs Fastighets AB söker en Fastighetsförvaltare

Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd om cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå. ARBETSUPPGIFTER Vad ska du göra? Som fastighetsförvaltare har du stor variation i din vardag med många kontaktytor. Du kommer att arbeta med ett fastighetsbestånd där din inriktning är fastighetsägarens ansvar. Hos oss tillhör du ett förvaltningsteam som stöttar varandra och som fastighetsförvaltare kommer du att agera som en mentor/bollplank åt vår fastighetsdrift (fastighetstekniker, bovärdar och drifttekniker). Du har också ett nära samarbete med våra övriga team. Med fokus på hög servicenivå och för att bidra till samhällsnyttan deltar du i utvecklingen av både våra kommunala verksamhetslokaler och våra egna bostadshus. Du arbetar strukturerat och proaktivt för att våra kunder och hyresgäster ska vara nöjda samt följer upp de insatser som görs. Du har ett ekonomiskt ansvar för ditt fastighetsbestånd och ansvarar för att ta fram underhållsplaner och budget samt uppföljning av ekonomin. I din roll lyssnar du på och skapar mervärden för våra kunder. Du ser till att deras berättigade förväntningar infrias och gärna överträffas på ett kundorienterat och affärsmässigt sätt. Kunden är i huvudsak kommunen eller interna beställare. KVALIFIKATIONER Kompetenskrav • Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik/ekonomi • Lång erfarenhet av liknande befattningar inom fastighetsförvaltning • Erfarenhet från fastighetsbranschen • Goda kunskaper av att upprätta och genomföra underhållsplaner • Goda kunskaper om LOU, AFF och avtalsjuridik • Vana av att jobba i fastighetssystem • Goda kunskaper om myndighetskrav • Mycket goda muntliga och skriftliga färdigheter i svenska språket. • B-körkort - manuell Meriterande • Högskoleutbildning som till exempel fastighetsekonom eller fastighetsingenjör • Erfarenhet av att arbeta på ett kommunalt fastighetsbolag • Erfarenhet av att samordna underhållsplanering/förvaltning ÖVRIGT Vi har i flera år arbetat aktivt med att utveckla vår organisation och våra arbetsprocesser för att skapa en positiv arbetsplats med tydliga och enkla arbetssätt. Våra värdeord respekt, tydlighet, utveckling och öppenhet togs gemensamt fram i början av vår utvecklingsresa och genomsyrar idag hela organisationen. Idag är vi cirka 100 medarbetare som arbetar med bland annat underhåll, administration, fastighetsutveckling, lokalvård och fastighetsskötsel. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs Fastighets AB dina personuppgifter.

17 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Undersköterska till Mariagården

Mariagården är en särskilt boende för vård och omsorg som ligger vid natursköna Långberget och har nära till fina promenadstigar. På Mariagården finns 40 lägenheter, 19 av lägenheterna är för personer med en demenssjukdom. På gården finns tillgång till uteplatser och trädgård, rymliga balkonger, gemensam samlingssal med aktiviteter utifrån den boendes behov. Vi är cirka 40 medarbetare som strävar efter att erbjuda våra brukare ett meningsfullt liv där mycket av vårt fokus ligger på aktivering och delaktighet. Vårt arbetssätt utgår från brukarens behov och genomsyras av kommunens värdegrund. Att alla boende bemöts med respekt och ödmjukhet är viktigt för oss. Nu söker vi en undersköterska på 75% för ett vikariat. Titeln för tjänsten kommer inledningsvis vara ʺVårdbiträde - utbildadʺ till dess att du kan uppvisa ditt yrkesbevis. ARBETSUPPGIFTER Arbetet hos oss är omväxlande och fyllt av tempoväxlingar. Hos oss träffar du ofta nya människor och får därigenom möjlighet att utveckla dina kunskaper inom yrkesområdet. Vår vision är att tillsammans, som ett enda stort team, arbeta med glädje och engagemang för våra brukares bästa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att planera och utföra kvalificerat omvårdnadsarbete utifrån individuella behov och verksamhetens mål samt utföra delegerade hälso - och sjukvårdsuppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är utbildad undersköterska, • har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som i skrift, • är trygg i att använda datorn och mobiltelefon som hjälpmedel, Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg och demensvård. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi lägger stor vikt vid dem! Du är ansvarsfull i din yrkesroll och är duktig på att planera och organisera ditt arbete. Du är flexibel och öppen för nya idéer. Vi ser också att du är en glad, hjälpsam och positiv kollega med hög arbetsmoral, som har förmågan att hitta lösningar och möjligheter i olika situationer. Vidare har du ett genuint intresse för att arbeta inom äldreomsorgen och du har alltid brukaren i centrum. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Strängnäs Fastighets AB söker en Arbetsledare lokalvård

Bli delaktig i en expansiv samhällsutveckling hos oss! Vi bygger, äger, förvaltar och hyr ut kommunala verksamhetslokaler och hyresbostäder i Strängnäs kommun, en dynamisk idyll i stark expansion i centrum av Mälarregionen. Strängnäs Fastighets AB och Strängnäs Bostads AB är helägda dotterbolag till Strängnäs kommun med ett totalt bestånd om cirka 288 000 kvm lokaler och bostäder. Vi vill vara den goda värden för alla våra hyresgäster och erbjuda goda verksamhetslokaler och bostäder med en hög servicenivå. ARBETSUPPGIFTER Vad ska du göra? Du arbetsleder, coachar och följer upp din personal, både löpande ute hos kund och genom årliga medarbetarsamtal. Medverkar vid rekryteringar och avslut av anställningar. Utföra kvalitetskontroller, Schemaläggning samt bygga relationer med våra kunder. Du har delegerat arbetsmiljöansvar, vilket innebär att du tar ansvar och bidrar till att vår personal har en god och trygg arbetsmiljö. Ansvara för materialförsörjning, maskiner och övrig utrustning, handlägga beställningar inom ansvarsområdet. KVALIFIKATIONER Kompetenskrav • Gymnasieutbildning, allmän med slutbetyg • Minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom städning/lokalvård och minst två års dokumenterad erfarenhet som arbetsledare. (Vi kommer att kräva och verifiera referenser. • Du ska ha B-körkort både (manuellt växlade bilar) • Kunskaper om SAM (systematiskt arbetsmiljöarbete) • Mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift • Datorvana Meriterande • SRY-utbildning eller motsvarande. ÖVRIGT Bolaget Strängnäs Bostads AB är helägt dotterbolag till Strängnäs Fastighets AB, som i sin helhet ägs av Strängnäs kommun. Bolaget äger och förvaltar bostadslägenheter i Strängnäs, Mariefred och Åkers Styckebruk. Bostadsbeståndet består av 1267 lägenheter omfattande ca 88 000 m². I bolaget finns närmare 100 medarbetare som svarar för att såväl bostads- som lokalhyresgäster får bästa möjliga service. Bolaget omsätter år 2014 ca 135 mkr, varav 90 mkr avser hyresintäkter och 45 mkr avser sålda tjänster, med en balansomslutning om 552 mkr. Moderbolaget Strängnäs Fastighets AB äger eller förhyr kommunens verksamhetslokaler, men även dessa förvaltas genom Strängnäs Bostads AB. Kommunens verksamhetslokaler omfattar ca 169 000 m², exklusive ca 35 000 m² inhyrda lokaler. Bolaget omsätter år 2014 ca 210 mkr, med en balansomslutning om 1 037 mkr. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs Fastighets AB dina personuppgifter.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Lärare i fritidshem till Finningeskolan

Barn- och utbildningsnämndens verksamhetsområden omfattar förskola, pedagogisk omsorg, grundskola med fritidshem, anpassad skola, gymnasieskola, SFI/Vuxenutbildning och elevhälsa. Vi är cirka 1000 medarbetare som arbetar i utbildningskontorets verksamheter. Finningeskolan är en F-3 skola som består av ungefär 350 elever och 45 personal. Trots att vi inte längre kan kalla skolan liten så strävar vi som arbetar här för att behålla det lilla formatet. Verksamheten rymmer fyra spår F-3 Villekulla, Junibacken, Lönneberga och Törnrosdalen. Varje spår har sedan sitt eget åldersblandade fritidshem. På så sätt lär barnen känna även äldre barn och barn från andra årskurser vilket gynnar känslan av trygghet. ARBETSUPPGIFTER Denna tjänst är delad mellan skola och fritidshem. Under skoltid kommer du att stötta enskilda elever eller elevgrupper med syfte att bidra till en trygg och inkluderande atmosfär som främjar lärande och personlig utveckling. Tillsammans med klasslärare ansvarar du för undervisning enligt LGR22. På fritidshemmet kommer du tillsammans med dina kollegor planera och genomföra undervisningen och aktiviteter utifrån LGR22. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är utbildad lärare i fritidshem/fritidspedagog, • har god IT-vana. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande uppdrag. Vi söker dig som är en lagspelare och som i nära samarbete med andra pedagoger i arbetslaget arbetar för att våra elever ska uppfatta lärandet i verksamheten som angeläget, inspirerande, lustfyllt och utmanande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Systemtekniker nätverk till IT-enheten

Strängnäs kommuns IT-enhet är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus! Vill du vara med och bidra i detta viktiga arbete? Då är detta en tjänst för dig! IT- och digitaliseringsavdelningen är en del av kommunstyrelsens avdelningar inom Strängnäs kommun. IT- och digitaliseringsavdelningen är uppdelad i två enheter med tätt samarbete; IT-enheten som hanterar kommunens IT-drift och support och Digitaliseringsenheten som stödjer kommunens alla verksamheter i digitaliseringsarbetet. Vi jobbar tillsammans för att säkra en stabil drift och ständigt utveckla kommunens framtida IT-stöd. IT-enheten hos oss består av 15 personer som ansvarar för kommunens IT-infrastruktur, den gemensamma IT-miljön. Vi stödjer och arbetar tillsammans med kommunens olika verksamheter. Vi är ett glatt gäng som arbetar tätt ihop och gillar att hjälpas åt där det behövs. Här arbetar vi som ett lag där alla är lika viktiga! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en IT-generalist med minst några års erfarenhet av att arbeta med drift och förvaltning av nätverk till tjänsten som Systemtekniker. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Som systemtekniker är ditt uppdrag att säkerställa att vår driftmiljö är stabil, pålitlig och att våra system implementeras och används på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Tillsammans arbetar vi med utveckling där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. I din anställning kan du eventuellt komma att krigsplaceras. Krigsplacering innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra under höjd beredskap. Svenskt medborgarskap är ett krav då tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • en för rollen relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig • flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet som systemtekniker inom område nätverk • grundläggande kunskap om företagsnät • erfarenhet av felsökning i nätverk • erfarenhet av brandväggar • kunskap om nätverksprotokoll • kunskap om ACL • kunskap om Vlan • erfarenhet av livcykelhantering • förmågan att vara en teknisk motpart till leverantörer. • god förmåga att uttrycka dig på, framför allt, svenska och men även på engelska i både tal och skrift. • grundläggande förståelse för IT-säkerhet. • B-körkort Det är meriterande om du har: • erfarenhet av HPE/Aruba nätverk med centrala gateways och tunnlade klienter • erfarenhet av förvaltning och drift av IT infrastrukturplattformar. Som person är du säkerhetsmedveten, har god initiativförmåga och är strukturerad i ditt arbete. Du har en vilja att vidareutveckla dig inom tjänstens kompetensområde. Då en del av arbetet drivs i projektform är det viktigt att du har förmågan att utveckla arbete framåt såväl enskilt som i grupp. Du värdesätter trivsel på jobbet. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

15 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Gruppledare till Mottagnings- och familjeenheten

Mottagnings- och familjeenheten är indelad i fyra grupper. Mottagning som består av fyra socialsekreterare, Familjerätt som består av fyra socialsekreterare, fyra familjehemssekreterare och samt fyra barnsekreterare. På enheten finns idag en gruppledare och en enhetschef. Nu söker vi ytterligare en gruppledare till vårt team! Hos oss arbetar du tillsammans med kollegor som har en bred kompetens och som gärna hjälper varandra i vardagen. Vi är ett engagerat team som ser det som en självklarhet att arbeta med den enskildes behov i fokus. Vi är nyfikna, har ett öppet och positivt arbetsklimat och vi glädjes med varandra i framgång samt stöttar varandra i motgång. Vi tror på en socialtjänst i ständig utveckling genom aktivt medarbetarskap samt tillitsbaserat ledarskap. Vi ser gärna att du vill vara med och bidra till arbetet med ständiga förbättringar. Till Mottagnings- och familjeenheten söker vi en gruppledare som kommer arbetsleda mottagningsgruppen och familjerätten i deras arbete. ARBETSUPPGIFTER Gruppledares uppdrag är att säkra kvaliteten på det dagliga arbete som görs på enheten. Detta görs genom att gruppledare med ett coachande förhållningssätt utvecklar och stödjer handläggarna i sina respektive professioner genom handläggningsprocessens alla delar. På enhetschefens uppdrag leder och fördelar gruppledaren arbetet till enhetens medarbetare. Ärendehandledning och stöd att prioritera är centralt i det dagliga arbetet för gruppledaren. Vid ledigheter förväntas gruppledarkollegorna på Myndighet att täcka för varandra även på de andra enheterna än den huvudsakliga. Som gruppledare är du skicklig på samverkan med klienter och dess nätverk samt individsamverkan med andra enheter internt inom socialkontoret och andra aktörer internt och externt. Vi erbjuder: • handledning för gruppledare • ledarskapsutbildning för gruppledarna • en arbetsplats i ständig utveckling • flextidsavtal • friskvårdsbidrag • kollegor som ställer upp för varandra • kollektivavtal KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • examen som socionom alternativt beteendevetare med påbyggnad som uppfyller behörighetskraven för socionom. • erfarenhet av myndighetsutövning för relevant område som tjänsten avser • erfarenhet som handläggare inom enhetens ansvarsområden • mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. • B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har: • utbildning/erfarenhet av BBIC, FREDA, ADAD och/eller andra utredningsstödjande metoder eller modeller. • dokumenterade ledarerfarenheter och särskilt meriterande med ledarerfarenheter inom socialtjänstens myndighetsutövning. • erfarenhet av att ha arbetat i verksamhetssystemet Treserva • goda kunskaper i Office-paketet Dina personliga egenskaper är viktiga och vi kommer lägga stor vikt vid dem. Vi vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet. Du är tydlig, pedagogisk, strukturerad och drivs av att få personer att växa och utvecklas i sin yrkesroll. Uppdraget ställer höga krav på lyhördhet och ansvarstagande för uppdragets alla delar. Du är flexibel och när verksamheten kräver det kan du snabbt ställa om och du trivs med en varierande vardag. Ditt positiva förhållningssätt och lösningsfokus gör dig till en uppskattad samarbetspart, både internt och externt. Du kommer behöva uppvisa utdrag ur belastningsregistret om du går vidare i processen. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

15 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Textilslöjdlärare till Vasaskolan

Vasaskolan är en tre-parallellig F-3 skola som ligger i centrala Strängnäs. Vi ligger på 5 minuters gångavstånd från Centralstationen. Vi har just nu ca 270 elever. På skolan finns ett fritidshem uppdelat på två avdelningar. Vi har ett stabilt elevunderlag och en kompetent personalgrupp. Vi har bra med resurser då det på skolan finns SvA-lärare, 3 speciallärare och en specialpedagog. På Vasaskolan ställer vi höga krav på både elever och personal och arbetar kontinuerligt med att utveckla verksamheten och undervisningen för att på så sätt skapa goda lärandesituationer och hög måluppfyllelse för alla våra elever. Bemötandet och ledarskapet i klassrummet/fritidshemmet är viktiga delar i vårt arbete. ARBETSUPPGIFTER Vi söker till Vasaskolan en textilslöjdslärare på ca 25% från och med läsårsstarten i augusti till våra åk 3:or. Dina arbetsuppgifter består av att planera, genomföra och följa upp undervisningen i ämnet slöjd. Slöjdlektionerna kommer vara förlagda på en dag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är/har: • utbildad slöjdlärare och har lärarlegitimation med behörighet för textilslöjd eller båda slöjdarterna. • van att arbeta med digitala verktyg i din undervisning. • mycket goda kunskaper i det svenska språket, både tal och skrift då det förekommer mycket dokumentation och kommunikation. • erfarenhet av att arbeta med barn i undervisningssituationer. Det är meriterande om du även har utbildning i musik då kan tjänsten eventuellt komma att utökas. Vi söker dig som är trygg i samarbetet med vuxna, både arbetskamrater och föräldrar. Du ser alltid möjligheterna i stället för hindren då det är en förutsättning för att utveckla eleverna och verksamheten. Du är lugn, stabil, positiv och har goda ledaregenskaper samt ett starkt engagemang, som bidrar till motiverade elever. Du är driven och tar initiativ till utvecklingsarbete utifrån elevernas behov. Lärarlegitimationen är också en förutsättning för en tillsvidaretjänst, annars erbjuds visstidsanställning. ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Planeringsledare till äldreomsorgen, Strängnäs kommun

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi inrättar nu en helt ny roll som planeringsledare inom området äldreomsorg för att utveckla schemahantering och planering främst inom hemtjänsten. Är du nyfiken och redo för en ny utmaning? Vill du vara en del av vår utvecklingsresa och få möjligheten att påverka framtiden? Då kan detta vara en tjänst för dig! Dina närmaste kollegor är samordnarna i hemtjänsten, du rapporterar till enhetscheferna i hemtjänsten. Schemaläggning och planering i Strängnäs kommun utgår från visionen Tillsammans och med invånarnyttan i fokus skapar vi framtidens hållbara kommun i hjärtat av Mälardalen. ARBETSUPPGIFTER Som planeringsledare inom i Strängnäs kommun kommunala hemtjänst har du ett nära samarbete med områdeschef, enhetschefer och samordnare och fungerar som stödfunktion till dessa. Du är ett viktigt stöd för samordnarna i hemtjänsten i den dagliga driften av verksamheten och du ska ha en god förmåga att coacha och stödja samordnarna i det dagliga arbetet samt aktivt arbeta för samverkan med andra yrkesgrupper. Du ska ha förmåga till att identifiera och bidra till lösningar i det dagliga arbetet med en målsättning att använda verksamhetens resurser på rätt sätt. Planeringsledaren är ett viktigt stöd för ledningsgruppen att identifiera utvecklingsområden inom resursplanering och schemaläggning. Planeringsledaren ska på uppdrag av enhetschef och områdeschef arbeta för en effektiv och ekonomisk resursplanering. Planeringsledaren ska regelbundet utföra stickkontroller och uppmärksamma ledningsgrupp på utvecklingsområden och på uppdrag av den leda utvecklingsarbeten av planering och schemaläggning. I planeringsledarens arbetsuppgifter och ansvarsområde ingår bland annat: • Coacha och stödja samordnarna i deras dagliga arbete • Optimera schemaläggning och insatsplanering • Kompetensutveckling av personal inom insatsplanering och schemahantering • Samverka med våra samarbetspartners, ex hemsjukvård, myndighet • Genomföra stickkontroller för att kvalitetssäkra verksamheten samt identifiera utvecklingsområden, både generellt och på individnivå. • Leda och delta i projekt och utvecklingsarbeten med anknytning till insatsplanering och schemahantering • Vid planerad och oplanerad frånvaro ska du kunna ersätta ordinarie samordnare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har/är: • Gymnasieutbildning inom omvårdnadsyrke som undersköterska eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig. • Flerårig erfarenhet av att självständigt arbeta med schemaläggning och insatsplanering inom verksamhetsområde hemtjänst eller annat område som arbetsgivare bedömer som likvärdig. • Erfarenhet av att arbeta med ekonomisk effektivisering. • god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift, • god förmåga att använda IT-verktyg som ett stöd i arbetet, t ex Office-paketet. Vi ser det som meriterande om du har: • vidareutbildning för tjänsten relevant område såsom till exempel bemanningsekonomi, logistik osv. • erfarenhet av projektledning. • erfarenhet av planering av hemtjänst både i kommunal och privat regi. • B-körkort. Som person söker vi dig som är noggrann och strukturerad. Du har ett coachande förhållningsätt, förmåga att skapa engagemang och kan framföra ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Att arbeta som planeringsledare ställer höga krav på din kompetens inom insatsplanering och schemahantering. För att lyckas i rollen krävs att du har mycket god insikt kring kopplingen mellan schemahantering, insatsplanering och ekonomi. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter ett professionellt förhållningssätt och att vi gemensamt bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi vill att du delar kommunens värdegrund om utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Vi erbjuder dig: • Individuell lönesättning. • Friskvårdsbidrag på 2000 kr/år. • Möjlighet att löneväxla till pension. • Möjlighet att löneväxla mot extra lediga dagar. Låter detta spännande? Du är varmt välkommen in med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Stödassistent till Tynäsvägens korttidsboende enligt 9§6 LSS

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vill du vara med och utveckla våra verksamheter? Arbetsplatsen du ansöker till är korttidsvistelse, LSS. Målgruppen för personer som vistas på korttidsboendet varierar. Majoriteten som vistas på korttidsboendet är barn och unga vuxna som beviljats ett par dygn per månad, men vistelse för äldre brukare kan förekomma. På korttidsboendet varierar brukarnas omvårdnadsbehov samt att ungdomar ges möjlighet att träna inför vuxenlivet genom sin vistelse på korttids. Utifrån att det är ett korttidsboende kan nya brukare tillkomma/avslutas under åren. Det kräver därför ett arbetssätt med en hög grad av lyhördhet samt förmåga att anpassa sitt bemötande för varje brukares egna behov. Arbetsgruppen består av kunniga medarbetare som arbetar utifrån varje brukares behov, vilja och intresse. På verksamhetsområdet arbetar även stödpedagog och verksamhetsutvecklare som ett stöd i arbetet kring olika kvalitetsfrågor som ska möjliggöra att verksamheterna får möjlighet att utvecklas. Tjänsten gäller tillsvidare och innebär arbetstider under kvällar och helger. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som stödassistent utgår från individuella genomförandeplaner med målsättning att brukaren ska ha möjlighet till ett meningsfullt liv och känna delaktighet i sin vardag. I arbetet ingår att kartlägga färdigheter och stödområden för att hitta rätt anpassningar utifrån brukarnas behov. Det ingår också att arbeta utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt och värna om brukarens delaktighet och integritet för att upprätthålla och utveckla sina färdigheter och intressen. Målet med insatsen är att föräldrar/anhöriga ska få avlastning i deras omvårdnadsarbete eller att brukare ska få miljöombyte och rekreation. I tjänsten ingår även uppdrag inom ledsagarservice och avlösarservice vid behov. Vi ser gärna att du kan börja omgående. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är utbildad undersköterska, barnskötare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. • har god datavana och erfarenhet av social dokumentation. • har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har: • flerårig erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning. • flerårig erfarenhet av arbete med pedagogiskt anpassat arbetssätt. • B-körkort. Det är också meriterande om du, utifrån verksamhetens behov, har erfarenhet av/utbildning inom: • arbete med barn och ungdomar med funktionsnedsättning • AKK (alternativ kompletterande kommunikation) • utbildning inom lågaffektivt bemötande • utbildning inom Autism och NPF • kunskap och erfarenhet kring tillämpning av gällande lagstiftningar inom området. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och för att trivas i rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga, serviceinriktad och är van vid att arbeta i team. Du är positiv, lösningsfokuserad och prestigelös. För att trivas i rollen ser vi att du är flexibel och har god förmåga att utföra uppdrag och aktiviteter på ett självständigt sätt. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Vi tillämpar löpande urval så välkommen in med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

12 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024