Lediga jobb hos Söderköpings kommun
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig Söderköpings kommun befinner sig i ett spännande utvecklingsarbete riktat till biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Biståndshandläggargruppen består idag av fem biståndshandläggare där gruppen har en 1:e biståndshandläggare som finns som beslutsstöd i gruppen. Gruppen består även av en bostadssamordnare som har som arbetsuppgift att fördela kommunens platser av särskilt boende, växelvård och korttidsboende. Du samarbetar med flera team och har närhet till kollegor och enhetschef och du ingår i en arbetsgrupp som har ett tätt samarbete med varandra och där det är en självklarhet att stötta varandra i det vardagliga arbetet. Som biståndshandläggare hos oss har du ett viktigt och meningsfullt arbete. Arbetsbeskrivning Som biståndshandläggare säkerställer du en rättssäker utredningsprocess av god kvalité. Arbetet som handläggare innebär att självständigt utreda, bedöma och besluta om insatser enligt SoL, samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Handläggningen utgår från individens behov, resurser, mål och resultat inom olika livsområden i det dagliga livet. Målgruppen är främst personer 65 år och äldre. I ditt arbete som biståndshandläggare förväntas du bidra till att verksamheten håller en hög kvalité och bidra till verksamhetens måluppfyllelse. I arbetsuppgifterna ingår ett nära samarbete med brukare, anhöriga, kollegor samt andra professioner och myndigheter. Från 1 juli 2025 träder den nya socialtjänstlagen i kraft. Den nya lagen syftar till att göra socialtjänsten mer förebyggande, tillgänglig och kunskapsbaserad, vilket ställer krav på verksamheten att våga testa nya arbetssätt och därefter gemensamt hantera utmaningarna. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning som socionom eller annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning i form av handläggning enligt SoL. Erfarenhet av utredningsarbete enligt IBIC samt verksamhetssystemet Lifecare är meriterande. Vi utgår ifrån att du kan hantera svåra samtal och fatta beslut på ett professionellt och respektfullt sätt. Du tar ansvar och arbetar självständigt i det vardagliga arbetet. Du ska som person vara flexibel och ha förmågan till att anpassa dig till förändringar. Du ska ha god svenska i såväl tal som skrift. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning Antal tjänster:1 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid med möjlighet till deltid Tillträde: Efter överenskommelse Ansök senast: 2025-07-30 Kontaktperson; Therese Tjäder, 0121-185 30 [email protected] Fackliga företrädare nås via kommunens växel; 0121-181 00 Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig Vi söker dig som vill vara hos oss under hösten, med eventuell möjlighet till förlängning. Du ges en möjlighet att pröva på att vara chef i en spännande verksamhet under utveckling och blir en del av Söderköpings kommuns framtidsarbete inom vård och omsorg. Söderköpings hemtjänst är en växande verksamhet och ger vård och omsorg till cirka 480 hemtjänsttagare. Hemtjänsten har ärenden i centrala stan, på landet och i skärgården. Hela verksamheten utgår från lokaler på Östra Rydsvägen i centrala Söderköping vilket innebär att du har dina chefskollegor på nära håll. Utöver stöd från din närmsta chef och chefskollegor erbjuds även mentorskap. Arbetsbeskrivning Du kommer att ingå i ett team med 5 hemtjänstchefer, där du stärker upp och ansvarar för hemtjänstområde i nära samverkan med de andra cheferna. Hemtjänsten är en verksamhet som växer. Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar, du tar även ansvar för helheten. Du är direkt underställd verksamhetschefen för vård och omsorg och ingår i ledningsgruppen för vård och omsorg. Du deltar även i socialförvaltningens chefsgrupp. I din roll är det viktigt att du har god förmåga att driva förbättrings- och kvalitetsarbete. I dina arbetsuppgifter ingår verksamhetsutveckling, förbättringsarbete och förändringsprocesser. Du ansvarar för att ge dina medarbetare rätt förutsättningar för att trivas, utvecklas och utföra sitt arbete med god kvalitet. Kvalifikationer Adekvat högskoleutbildning eller under högskoleutbildning som är adekvat för uppdraget; såsom socionom eller motsvarande. Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet och erfarenhet av någon form av ledarskap i din yrkesövning är meriterande, gärna därutöver erfarenhet från vård- och omsorgsområdet. Vi ser det värdefullt att du arbetar strukturerat med att leda och följa upp, kan hantera krav och motgångar samt har förmåga att visa intresse och tycker om att samarbeta med människor. Anställning Antal tjänster: 1 Anställningsform: Visstidsanställning, med eventuell möjlighet till förlängning Anställningsperiod: Snarast till och med 251231 Omfattning: 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad Ansök senast: 250720 Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig En arbetsplats som tar tillvara på din kompetens och som värderar delaktighet högt. Du kommer till en hjälpsam organisation där närheten till allt är en av våra styrkor. Här jobbar vi som har ett stort engagemang för målgruppen och vårt grunduppdrag. Vi vill ta tillvara på din vilja att utvecklas och utmanas. Vi erbjuder en chans att göra en viktig insats. Arbetsbeskrivning LSS myndighet ansvarar för den samlade beslutprocessen för funktionshindrade enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS). En av våra handläggare ska gå på föräldraledighet och vi söker därför en vikarie. Som handläggare inom funktionshinderomsorgen arbetar du med den samlade beslutsprocessen inom lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen. Du utreder, bedömer och fattar beslut utifrån aktuell lagstiftning samt gör uppföljningar av fattade beslut. Arbetet innebär omfattande kontakter med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. I dessa kontakter är det viktigt att ge korrekt och tydlig information om insatser och bistånd. Ditt arbete är självständigt men du har möjlighet att få stöd av enhetschef. Du kommer att vara underställd enhetschef på verksamhetsområdet Stöd och service. Vi erbjuder dig arbete i en engagerad och kunnig personalgrupp. Hos oss har du tillgång till juridisk handledning med extern handledare. Vidare erbjuder vi subventionerad friskvård. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. • Kunskaper inom dokumentation och handläggning. • Aktuell erfarenhet av socialt arbete inom LSS är meriterande. • Kunskap inom verksamhetssystemet Life care är meriterande. Du ska vara professionell i din yrkesroll och ha ett bra bemötande samt en god samarbetsförmåga. I din roll är du strukturerad och flexibel. Du ska vara självgående och en lagspelare. Du har förmågan att planera och prioritera i ditt arbete och självständigt driva dina ärenden framåt. Du skapar förtroende och goda relationer och har förmågan att bibehålla dessa relationer genom ett långsiktigt samarbete. Du är lösningsfokuserad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Innehav av körkort för bil är ett krav. Anställning Antal tjänster: 1 Anställningsform: Visstidsanställning (ca 14 månader) Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansök senast: 6/7-2025 Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig Arbetsgruppen på Rådmansgatan 3 gruppboende letar nu efter nya kollegor. En arbetsgrupp som jobbat länge ihop behöver förstärkning. Som i alla andra yrken där man arbetar med människor kan vi lova att ingen dag är den andra lik, även om vi har en god planering för varje dag. Vi har precis fått utbildning om AKK och börjar arbeta aktivt med det. Under året 2025 kommer flera utbildningar, som är relevanta för yrket, att erbjudas av arbetsgivaren. Arbetsplatslärande med APT som forum är centralt för vår arbetsplats; prestigelöst och kollegialt stöd är en förutsättning för att klara av jobbet. Arbetsbeskrivning Som stödpedagog inom gruppbostad ger du våra boende stöd i vardagen utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Omvårdnaden och stödet ges utifrån den enskildes behov, integritet och självbestämmande. Kommunikation och samarbete med interna och externa partners samt legala företrädare är en stor del av det dagliga arbetet. I ditt dagliga arbete förväntas du ta emot medicin- och insulindelegering. Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att delaktiggöra den enskilde i sin egen vardag utifrån givna förutsättningar. Du kommer utgöra stödet för personer med diagnoser inom NPF och intellektuell funktionsnedsättning. Insatser varierar mellan kompenserande till stödjande. Stödpedagog inom Stöd och service ska: • Bevaka att riktlinjer för social dokumentation följs och att kvaliteten i genomförandeplaner och social dokumentation upprätthålls i den egna, och vid behov även på andra enheter. • Vägleda medarbetare i det pedagogiska arbetet utifrån brukarens behov och valt arbetssätt samt föreslå pedagogiska lösningar. • Lära ut och förmedla kunskap i arbetssätt, metoder och modeller samt inhämta kunskap vid behov. • Stödja och utveckla förändringsprocesser. • Vara behjälplig samordnare och chef i arbetet med att följa upp och åtgärda avvikelser. Du förväntas kunna ta egna beslut, inom ramen för ditt mandat, om läget så kräver. Att ständigt se sitt arbete utifrån den enskildes bästa i dialoger om förslag och arbetsmetoder. Kvalifikationer Vi ser att du har en relevant utbildning, exempelvis stödpedagogutbildning, arbetsterapeut, pedagog inom anpassad skola mm. Vi ser att du är van att arbeta utifrån tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande, AKK samt bildstöd. Du tar ansvar för ditt arbete och verksamhetens funktion i sin helhet; är kommunikativ, kan arbeta självständigt och i grupp. God datorvana och erfarenhet av dokumentation är något som arbetsgivaren ser som en förutsättning för att kunna arbeta hos oss. Meriterande om du har erfarenhet av ESL eller annan arbetsmetod som underlättar det dagliga livet för enskilde. Det är meriterande att du har erfarenhet av yrket och arbete inom LSS-sektor. Vi söker dig som har en positiv inställning till ditt arbete och trivs i mötet med människor. Du ser utvecklingsområden och tar initiativet till att förändra det i samråd med kollegor och chef. Arbetet kräver god initiativförmåga, salutogen människosyn och hög arbetsmoral. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Du kommer behöva redovisa ett utdrag från Polisens register. Anställning Antal tjänster: 2 Anställningsform: tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse Ansök senast: 11 juli 2025 Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig Vill du arbeta med teknik, säkerhet och service i en organisation där din insats gör skillnad – varje dag? Hos oss i Söderköpings kommun blir du en del av ett litet men sammansvetsat team där du får en viktig roll i att skapa trygga och fungerande kommunala miljöer för invånare, medarbetare och verksamheter. Du erbjuds en omväxlande tjänst med stort eget ansvar och möjligheten att arbeta både praktiskt och administrativt. Arbetslaget består av engagerade medarbeteare med olika specialistkompetenser, vilket ger goda förutsättningar för samarbete och erfarenhetsutbyte. I rollen har du också regelbunden kontakt med både interna verksamheter och externa leverantörer. Vi är en organisation i utveckling och arbetar aktivt med förbättringar inom fastighetsdrift och säkerhetssystem. Du kommer att få tillgång till stöd från kollegor och chef, samt möjligheter till kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och din egen utvecklingsplan. Fastighetsenheten ansvarar för drift, underhåll och utveckling av kommunens fastigheter. Tillsammans arbetar vi för att säkerställa funktion, säkerhet och långsiktigt hållbar förvaltning. Här möter du både vardagsnära utmaningar och möjligheter till utveckling – i en kommun med korta beslutsvägar, stort engagemang och nära till både kollegor och medborgare. Arbetsbeskrivning Som drift-/fastighetstekniker med inriktning mot lås- och larmsystem ansvarar du för den tekniska säkerheten i kommunens fastigheter. Det innebär arbete med nyckel- och passagesystem (bland annat RCO), larmanläggningar, brandlarm, samt löpande drift- och underhållsinsatser. Du arbetar både förebyggande och operativt – du felsöker enklare problem, följer upp felanmälningar, byter filter i ventilationssystem och utför kvartalsvisa funktionskontroller på brandlarm. Du har också en viktig administrativ roll med dokumentation, fakturahantering och medverkan i utvecklingen av felanmälningssystemet. Rollen innebär ett stort mått av självständighet men också samarbete, både inom arbetsgruppen och med övriga verksamheter. Det är en varierad roll där du gör konkret skillnad i den dagliga fastighetsdriften. Kvalifikationer Krav: • Yrkeserfarenhet som fastighetstekniker eller inom teknisk drift, gärna med inriktning på säkerhetssystem. • God kunskap inom larm, lås och passagesystem. • Förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och serviceinriktat. • Vana att arbeta med digitala verktyg och dokumentation. • Gymnasiekompetens. • B-körkort. Meriterande: • Erfarenhet av RCO eller liknande nyckel- och passagesystem. • Erfarenhet av arbete i kommunal eller offentlig verksamhet. • Erfarenhet av systemadministration kopplat till felanmälan eller fastighetsunderhåll. Vi söker dig som är lösningsorienterad, kommunikativ och har ett intresse för teknik och människor. Du är noggrann i ditt arbete, trivs med ansvar och ser samarbete som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning Antal tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök senast: 2025-07-03 Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss! Vill du vara med och bidra till demokratins kärna och säkerställa att beslutsprocesser är rättsäkra, effektiva och transparanta? Vi söker nu en engagerad och driven nämndsekreterare med ansvar för barn- och utbildningsnämnden samt samhällsbyggnadsnämnden och dess utskott. Vi erbjuder dig Din roll - en nyckel i den kommunala demokratin Som nämndsekreterare är du en central person i kommunens ärendebredningsprocess. Du arbetar nära både förtroendevalda och tjänstepersoner och ansvarar för att planera, samordna och dokumentera nämndernas arbete – från ärendeberedning till protokollföring. Du blir en del av kommunens gemensamma nämndadministration, som är centralt organiserad på kansli- och säkerhetsenheten inom kommunstyrelsens förvaltning. Här samverkar vi över förvaltningsgränser och arbetar för att säkerställa ett enhetligt och likvärdigt stöd till samtliga politiska organ. Om kansli- och säkerhetsenheten Enheten ansvarar för nämndadministration, kommunarkiv, civil beredskap och överförmyndarverksamhet. Tack vare den breda verksamheten inom enheten erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö med stora möjligheter att utvecklas och bredda din kompetens. Du blir en del av ett team där vi värdesätter samarbete, kunskapsdelning och samhällsengagemang. Vi erbjuder dig • En central och viktig roll i en professionell och trivsam arbetsgrupp • Ett stimulerande arbete där du bidrar till att utveckla den kommunala demokratin • En arbetsplats där demokratiska processer och medborgarservice står i centrum • Flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och möjlighet till distansarbete efter överenskommelse • Kompetensutveckling och möjlighet att växa inom organisationen Arbetsbeskrivning Dina huvudsakliga arbetsuppigfter är: • Planera, samordna och följa upp nämndernas sammanträden • Förbereda ärendelistor, skriva kallelser och protokoll • Delta i beredningsmöten och bistå ordföranden under sammanträden • Säkerställa att ärendehantering följer gällande lagstiftning, reglementen och rutiner • Stötta handläggare, chefer och förtroendevalda i ärendeberedningsprocessen • Utföra viss registratur, sekretessprövning, utlämnande av allmänna handlingar, webpublicering och systemadministration Kvällsarbete kan förekomma i samband med politiska sammanträden. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Relevant högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annan relevant utbildning/erfarenhet • Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning, gärna med nämndadministration • Mycket god kommunikativ förmåga i att utrycka dig i tal och skrift på svenska • Goda kunskaper i kommunalrätt, förvaltningsrätt och offentlighetsprincipen • Erfarenhet av ärendehanteringsystemet Ciceron eller likvärdigt system Vi tror att du är: • Strukturerad, noggrann och har hög integritet • Serviceinriktad med god samarbetsförmåga • Självgående och initiativtagande – du tar dig an såväl stora som små uppgifter med engagemang • Van att arbeta i ett högt tempo och trivs i en roll med många kontaktytor Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning Antal tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: 2025-09-01 eller efter överenskommelse Ansök senast: 2025-07-20 Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen en förutsättning för anställning. Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Arbetsbeskrivning Vill du hjälpa oss att göra bra affärer? Vill du vara med att utveckla, ansvara för och kvalitetssäkra kommunens upphandlings-, avtals, och inköpsarbete är detta ett spännande jobb för dig. En viktig del av arbetet är att serva och utbilda inom upphandlings- och inköpsområdet samt vara ett aktivt och vägledande stöd till kommunens olika verksamheter. I ditt uppdrag ingår också att handlägga kommunövergripande upphandlingar, implementera nya avtal, följa upp befintliga avtal och utveckla upphandlings- och inköpsrutiner. Uppdraget är brett utformat, ena dagen kan du arbeta operativt att hjälpa en förskole-pedagog med ett inköp och nästa dag jobba strategiskt med analyser eller att utforma styrdokument. I Söderköping har du alltid nära till beslutsfattare, sakkunniga och beställare. Inköp och upphandling är organiserat under ekonomikontoret. I dagsläget är vi 13 medarbetare varav 11 har ett gemensamt ansvarar för ekonomistyrning och redovisning och 2 medarbetare har samordningsansvar för inköp och upphandling, där en blir din närmaste kollega. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • eftergymnasial utbildning inom upphandling- och inköp eller annan likvärdig utbildning • erfarenhet av kvalificerat operativt upphandlings- och inköpsarbete • god förmåga att uttrycka dig väl i svenska, både tal och skrift Du behöver ha goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU), avtalslagen och annan relevant lagstiftning inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor samt har kunskaper inom fastighets- och entreprenadjuridik. Även erfarenhet av projektledningsarbete, spendverktyg och e-handel är ett plus. Du behöver också ha goda systemkunskaper och tycka det är stimulerande att arbeta med förändringsarbete och hitta effektivare arbetsprocesser. Söderköpings kommun har e-Avrop som upphandlingsverktyg och avtalsdatabas där det är meriterande om du har erfarenhet av systemet sedan tidigare. Som person är du serviceinriktad, systematisk och noggrann. Du har lätt för att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer med människor i din omgivning. Du är utvecklingsinriktad, tar egna initiativ, är ansvarstagande och arbetar utifrån ett problemlösande förhållningssätt. Du behöver ha fallenhet för att se och förstå helheter och delar i ett komplext sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser fram emot din ansökan. Anställning Antal tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök senast: 2025-08-17 Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig Vill du arbeta med strategisk avtalshantering och bidra till samhällsnyttiga funktioner? Vi söker nu en avtalscontroller med ansvar för kommunens avtal inom verksamhetslokaler, lokalvård och bevakningstjänster. Du kommer att spela en viktig roll i att utveckla och följa upp avtal som påverkar många människors vardag. Hos oss får du arbeta i en kommunal organisation där service, kvalitet och hållbarhet står i centrum. Du kommer att tillhöra en enhet som arbetar med drift, förvaltning och utveckling av lokaler och tjänster som stödjer kommunens kärnverksamheter såsom förskola, skola och omsorg. Som avtalscontroller ansvarar du för att avtal följs upp och utvecklas i takt med verksamhetens behov. Du arbetar både strategiskt och operativt, i nära samverkan med verksamhetsansvariga, upphandlingsenheten och externa leverantörer. Arbetsbeskrivning • Förvaltning och utveckling av avtal inom lokaler, lokalvård och bevakningstjänster • Uppföljning av leveranser och hantering av avvikelser • Fakturahantering och kostnadsuppföljning • Deltagande i upphandlingar • Förvaltning av hyresavtal • Hantering av felanmälningar och kommunikation med leverantörer och interna verksamheter Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning inom exempelvis juridik, ekonomi, fastighetsförvaltning, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning • Erfarenhet av arbete med avtalshantering, avtalsrätt eller affärsjuridik • Erfarenhet av uppföljning, kravställning och förhandling • Mycket god datorvana, särskilt i Office-paketet • Körkort B Meriterande: • Erfarenhet från offentlig sektor • Kunskap i system såsom e-Avrop, Ciceron och fastighetssystem Personliga egenskaper: • Strukturerad och noggrann • Ansvarstagande och självständig • Kommunikativ och lyhörd • Serviceinriktad med ett affärsmässigt förhållningssätt • Du trivs i en roll där du får arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Anställning Antal tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde: Enligt ök Ansök senast: 2025-06-29 Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig I Söderköpings kommun finns flera service- och gruppbostäder där personer med ett LSS-beslut lever och bor. Verksamheterna är bemannade dygnet runt, alla dagar på året. Vårt arbete inom Stöd och service beskrivs bäst med LSS-lagtexten: personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. I detta ingår principer som jämlikhet, valfrihet, delaktighet och personlig integritet. Som sommarvikarie i våra verksamheter kommer du vara en del av en arbetsgrupp som kan vara olika stora, allt från 4 till 10 kollegor. Arbetsgrupperna arbetar utifrån målsättningen att varje enskild ska få en meningsfull vardag med hjälp av oss. Som sommarvikarie kan man få börja tidigt med sin introduktion och arbeta redan under våren för att hinna skapa relationer till de enskilda och kollegor för att vara trygg i sitt arbete samt erbjuda trygghet och stabilitet för de boende. Kollegorna erbjuder stöd inför läkemedelsdelegering, både praktiskt och teoretiskt, för att öka chanserna att klara provet. Vår sommarperiod sträcker sig mellan vecka 24 och vecka 33. Möjlighet till att fortsätta arbeta vid behov efter sommarperioden kan komma att bli aktuellt. Arbetsbeskrivning Som sommarvikarie inom grupp- och servicebostäder har du ett ansvar för att vardagen ska fungera för individer som bor där. Omvårdnaden/stödet ges på ett pedagogiskt sätt utifrån den enskildes behov, integritet och självbestämmande. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med att göra vardagen meningsfull och innehållsrik för den enskilde. Det är personalens ansvar att försäkra sig om att kommunikationen når fram och landar rätt hos den enskilde. Stödet omfattar stödjande, motiverande och vägledande insatser, såsom personlig omvårdnad, beredning av måltider, läkemedelshantering, städning, upprätthålla sociala kontakter och relationer. En viktig del av arbetet är att skapa möjligheter för den enskilde till en aktiv och meningsfull tillvaro på egna premisser. Arbete inom Stöd och service sker utifrån lagstiftning inom LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionsnedsatta) och HSL (Hälso- och sjukvårdslagen). Vi förväntar oss att du tar emot delegering för läkemedelshantering. Vi söker dig som har en positiv inställning till ditt arbete och trivs i mötet med människor. Arbetet kräver initiativ- och ansvarstagande. Kvalifikationer Det är meriterande att du har en utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom relevant område. Vi ser gärna att du har jobbat utifrån tydliggörande pedagogik och AKK. Vi förväntar oss att du har kunskaper, helst erfarenheter, om lågaffektivt bemötande. Du kan ta ansvar, har förmåga till god kommunikation och samarbete. Du har positiv inställning till ditt arbete och trivs i mötet med människor. Kunskaper om LSS-lagen, Lex Sarah, Lex Maria och Lex Maja är önskvärda. God datorvana är något som arbetsgivaren ser som självklart eftersom flera arbetsuppgifter, bl.a. dokumentation sker digitalt. Du behöver vara 18 år för att arbeta inom våra verksamheter. B-körkort är önskvärt. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning Antal tjänster: 10 Anställningsform: tillfällig, vid behov Omfattning: upp till 100% Tillträde: under våren Ansök senast: 2025-06-26 Utdrag ur belastningsregistret kommer att efterfrågas innan anställning erbjuds. Tjänsten kommer tillsättas externt under förutsättning att den inte tas i anspråk med anledning av företrädesrätt. Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 9 av 9 jobb