Lediga jobb i Söderköping
Sök totalt 37 lediga jobb i Söderköping
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi ser gärna kvinnliga sökande för tjänsten, men stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 40-års åldern bosatt i Söderköping har goda kunskaper i svenska har körkort och tillgång till egen bil tål pälsdjur, katt finns i hushållet är rökfri har god fysik och kan genomföra förflyttningar med hjälpmedel Det är även meriterande om du: har erfarenhet av personlig assistans eller likvärdigt arbete har erfarenhet av förflyttningar med golvlyft eller taklyft Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 15 %. Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på helger. Under juli och augusti finns det möjlighet att jobba mer utöver aktuell tjänstgöringsgrad. Det finns även möjlighet att arbeta vid behov som timvikarie. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Mathilda Zakrisson [email protected]
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig Vill du arbeta i en liten kommun med god och nära samverkan? Vill du arbeta i ett team tillsammans med kunniga och engagerade kollegor? Vill du också vara med och göra skillnad för dem vi möter? Då kommer du trivas hos oss! Du erbjuds en arbetsplats som tar tillvara på din kompetens och som värderar delaktighet högt. Du kommer till en hjälpsam organisation där närheten till allt är en av våra styrkor. Vi vill ta tillvara på din vilja att utvecklas och utmanas. Vi erbjuder en chans att göra en viktig insats. Du erbjuds relevant fortbildning och kompetensutveckling. Vi erbjuder dig även flextidsavtal och friskvårdsersättning. Arbetsbeskrivning Välkommen att vara med att forma framtidens socialtjänst där vi tillsammans ska arbeta med kommuninvånarnas behov i fokus! Inom vår verksamhet möter vi alla åldrar. Det gäller bland annat barn, unga, föräldrar, personer med beroende eller socialpsykiatrisk funktionsnedsättning, våldsutsatta, personer i behov av försörjningsstöd med flera. Individ och familjeomsorgen inom Socialförvaltningen består av två enheter, vuxenenheten och barn och familjeenheten där denna tjänst ingår i vuxenenheten. Vi arbetar med myndighetsutövning, biståndsbedömda insatser men kommer framgent även på olika sätt arbeta mera förebyggande och rådgivande. Vi befinner oss i en spännande tid där vi ställer om till flera digitala tjänster där du kommer få en viktig roll. Tjänsten innebär att du kommer vara vårt ansikte utåt och ha daglig kontakt med våra besökare samt övrig personal, vilket gör din roll mycket viktig. I ditt arbete kommer du behöva hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och ha ett trevligt bemötande i alla situationer. Arbetsuppgifterna omfattar ansvar för receptionen, viss rapportering av statistik, hantering av post, även digital sådan samt bokningar av olika slag. Du kommer också att hantera telefoni, e-post och andra digitala meddelandefunktioner. Ytterligare ansvarsområden inkluderar arkiv, materialbeställningar, uppackning av förbrukningsvaror samt att se till att väntrum hålls fräscha. Du kommer kort och gott vara en del av hjärtat på socialkontoret. Kvalifikationer Vi söker i första hand dig som har utbildning som socialadministratör. Du ska ha en avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Du behärskar svenska i tal och skrift och har goda IT- och datakunskaper. Som person är du empatisk och har fallenhet att snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation och kan anpassa ditt sätt att kommunicera utifrån person och situation. Vidare är du flexibel, trygg och lugn. Du har förmåga att arbeta självständigt med god samarbetsförmåga. Tidigare erfarenhet från socialtjänsten är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om du anser att ovanstående arbetsbeskrivning passar dig ser vi fram emot att ta emot ditt CV och personliga brev. Anställning Antal tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök senast: 2025-08-10 Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig Ett intressant, meningsfullt och utvecklande arbete där du tillsammans med kollegorna i teamet får vara med och göra skillnad för de som bor i vackra Söderköping. Hos oss får du även: • Ett gott och stöttande samarbetsklimat. • En introduktion som utformas efter dina behov. • Regelbundet 4-fältssamtal med din chef (där du har möjlighet att lyfta de utmaningar du ser, prata om framsteg du gjort och glädjeämnen du ser samt skapa en plan för nästa steg tillsammans). • En individuell utvecklingsplan som följs upp regelbundet. • Möjlighet att bidra i utvecklingen genom att delta i eller driva utvecklingsarbeten, ha eget ansvarsområde eller ingå i en förbättringsgrupp när du upplever dig redo för det. Dina intressen och tidigare erfarenheter vägs in när vi tillsammans bestämmer vilket ansvarsområde du i så fall vill verka inom. Arbetsbeskrivning Som fysioterapeut hos oss kommer du ingå i ett team där du kommer betraktas som en viktig tillgång för hälso- och sjukvårdsorganisationen. Tillsammans med dina kollegor kommer du ansvara för planering och utförande av sedvanliga arbetsuppgifter som åligger fysioterapeut inom kommunal hälso- och sjukvård. Du blir en del i en grupp på drygt 10 fysioterapeuter och arbetsterapeuter som utgår från en gemensam lokal och arbetar sedan huvudsakligen i patienternas hem, i hela Söderköpings kommun. Eftersom arbetet sker i en skärgårdskommun kan bilresorna ibland bli långa i vår vackra bygd. En viktig del i ditt arbete kommer att handla om samarbete och kommunikation. Du kommer att ge stöd till både patienter, deras anhöriga, kollegor, omvårdnadspersonal m.fl. och du behöver kunna formulera dig så att mottagaren förstår vad du menar i både tal och skrift. Det kan även bli aktuellt för dig att vara utbildare inom vissa områden. Du kommer att dokumentera patientbesök huvudsakligen i verksamhetssystemet Lifcare och följa de rutiner och regler som tagits fram för detta. Hjälpmedelshanteringen sker i system som är gemensamma med företaget Sodexo, övriga kommuner och Region Östergötland. Du kommer att få möjlighet att bidra till utvecklingen av verksamheten och ambitionen är att tillvarata dina tidigare erfarenheter och kompetenser samt att skapa möjlighet för dig att ta dig an nya utmaningar och att få utvecklas. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut. Besitter du även relevant arbetslivserfarenhet är detta en stor fördel. Du har vana av IT-baserade journalsystem och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. För att vara aktuell för tjänsten krävs B-körkort. Då dina specifika ansvarsområden rör bedömning, träning, utvärdering och uppföljning gällande rörelseapparaten samt bedömning, utprovning och uppföljning av de tekniska hjälpmedel som du har förskrivningsrätt för i din yrkesroll, är det viktigt att du kan arbeta självständigt och fatta egna beslut. Stor vikt vid personlig lämplighet och det viktigt för oss att du kommer trivas här. Men viktigast av allt är att du vill, precis som vi, bidra till hög kvalitet för våra patienter och ett gott arbetsklimat där vi utvecklas tillsammans. Under rekrytering görs en kontroll ur polisens belastningsregister. Anställning Antal tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträde: 251001 eller enligt överenskommelse Ansök senast: 250731 Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi söker nu en engagerad och tekniskt skicklig programmerare-/produktionstekniker till vårt team i Söderköping. Om Merx Merx Svenska AB grundades 1989 och är en högteknologisk enhet och en ledande aktör inom skärande bearbetning. Företaget håller till i nybyggda lokaler på Slussportens industriområde i Söderköping. Vi fokuserar på avancerad tillverkning med högsta kvalitet och vårt viktigaste uppdrag är att generera snabba, felfria och kostnadseffektiva leveranser till våra kunder. Våra kunder finns i huvudsak inom svensk industri. Omsättningen är ca 140 miljoner SEK och vi är för närvarande 70 anställda. Vi är certifierade för ISO 9001 och 14 001 samt har en långsiktig målsättning att utöka våra certifieringar till ytterligare områden så som IS45001 (arbetsmiljö) EN9100 (flyg) och ISO 13485 (medicin). Merx Svenska AB är ägarlett och både Hans och Thomas hat lång erfarenhet och är grundarna till företaget. Om rollen Som programmerare-/produktionstekniker hos oss får du en nyckelroll i att driva, utveckla och effektivisera vår produktion. Du kommer bl.a. att arbeta med: Programmering i GIBBS CAM Planera för val av verktyg, fixturer och produktionssätt Stöd vid uppstart av tillverkning i maskin Förbättringsarbete inom OEE och produktionsteknik Teknisk support till operatörer, produktion och marknadsavdelning Utbildning av operatörer Vi söker dig som har: Erfarenhet av CAM-programmering, gärna i GIBBS CAM, och produktionsteknik inom CNC fräsning-/svarvning Erfarenhet av styrsystemen Heidenhein och Mazatrol Förmåga att fatta beslut inom produktion för att säkerställa säkerhet, effektivitet och kvalitet Ett strukturerat arbetssätt och känsla för ordning och reda God samarbetsförmåga och vilja att bidra till teamets utveckling Möjlighet att arbeta 2-skift Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med hög teknisk nivå, korta beslutsvägar och möjlighet att påverka. En arbetsplats där vi ligger i framkant med det tekniska i tillverkningen i både maskinpark och tillverkningssätt. Du blir en del av ett engagerat team där din kompetens gör skillnad. Placering: Söderköping Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi söker nu en automationstekniker/servicetekniker till en tjänst i Söderköping Om företaget Vår kund är ett teknikdrivet industriföretag som arbetar med avancerade komponenter och specialiserade materiallösningar. De arbetar i framkant med innovativa lösningar och modern teknik för att skapa produkter av högsta kvalitet. Nu söker vi en teknikintresserad och lösningsorienterad automationstekniker/servicetekniker som vill vara med och bidra till utvecklingen av deras produktion och maskinunderhåll. Om tjänsten I rollen som servicetekniker/automationstekniker kommer du att ha en viktig roll i att säkerställa driften av maskinparken och delta i tekniska utvecklingsprojekt. Du arbetar nära produktionen och ansvarar för både förebyggande och avhjälpande underhåll, samt utveckling av maskiner och kringutrustning. Rollen innebär stort eget ansvar och möjlighet att planera dina arbetsdagar självständigt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Reparation och underhåll av maskinpark, med fokus på automationslösningar och robotteknik Felsökning inom både robotik och automation Beställning och hantering av reservdelar Utveckling och förbättring av maskiner och kringutrustning för ökad effektivitet Vi söker dig som: Har några års erfarenhet som servicetekniker eller automationstekniker Har goda kunskaper inom automation och robotik Är självgående, lösningsorienterad och engagerad Trivs med att ta ansvar och arbeta i en dynamisk miljö Har erfarenhet av formsprutning (meriterande) Övrigt Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elliot Sahlstrand på [email protected]. I denna process samarbetar företaget i fråga med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Välkommen med din ansökan!
Vår kund Sura Magnets i Söderköping söker en driven service- och automationstekniker som kommer att vara en viktig kugge bakom deras maskinpark inom formsprutning. Rollen innebär en proaktiv inställning till underhåll och dokumentation, där du kommer att vara den som tar initiativ och ser till att allt flyter smidigt. Du är en viktig länk mellan produktionen och verktygsavdelningen, där ditt arbete blir en nyckelfaktor för företagets framgång. Du ansvar för underhåll, service och utveckling av företagets produktionsutrustningar. Om tjänsten Arbetstiderna är förlagda dagtid 07:00-15:30 Lön enligt ÖK Start: Omgående Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina arbetsuppgifter som underhållstekniker kommer bland annat att innebära: – Reparera och underhålla vår maskinpark. – Kontroll över tempereringsaggregat , kylanläggningar och materialtorkar. – Utveckla och förbättra företagets maskiner – Beställa reservdelar – Felsökningar Vem är du? För att passa in i rollen har du kunskap om automation och mekanisk bakgrund samt arbetslivserfarenhet som underhållstekniker. Du har kunskap att hantera robotar (ABB & Yaskawa) samt önskvärt om du har el behörighet för att kunna felsöka eventuella problem som uppstår. Du har lätt för att arbeta självständigt, drivs av problemlösning och känner dig trygg i din roll. Ditt engagemang är den drivkraft som skapar framgång och utveckling för både dig själv och företaget. Erfarenhet av portal- och sexaxliga robotar är meriterande. Med din tekniska kunskap och kreativitet kommer du att arbeta med att utveckla och förbättra våra maskiner och kringutrustningar för ökad effektivitet. Om du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och är redo att ta nästa steg i din karriär, ser vi fram emot att välkomna dig till vårt team som vår service- och underhållstekniker. Om verksamheten Om oss Under de senaste 30 åren har vi utvecklat formsprutade magneter för ett stort antal olika applikationer. Vår ambition är att vara marknadsledande, att alltid ligga i framkant av utvecklingen och att kontinuerligt hjälpa våra kunder att förbättra sina produkter. Vi är en välkänd kvalitetsleverantör till kunder över hela världen och i Skandinavien, där vi är den största tillverkaren av plastbundna magneter. Vi är ca 45 personer som jobbar på företaget och ser fram emot att välkomna dig. Uniflex Bemanning och Rekrytering i Östergötland Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att processen är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet - att du är rätt person på rätt plats. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Uniflex är ett registrerat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig Vill du arbeta som socialsekreterare i en liten kommun med god och nära samverkan? Vill du arbeta i ett team tillsammans med kunniga och engagerade kollegor, som har lång och gedigen erfarenhet av socialt arbete? Vill du också vara med och göra skillnad i barn och ungas liv? Då kommer du trivas hos oss! Individ- och familjeomsorgen består av två enheter: Vuxenenheten och Barn- och familjeenheten. I enheterna ingår myndighetsutövning samt öppenvård. Vi söker nu en socialsekreterare när en av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet. Tjänsten är ett vikariat. Barn- och familjeenheten arbetar med myndighetsutövning samt erbjuder öppna insatser till barn och unga 0-20 år. Som utredande och uppföljande socialsekreterare ingår du i en grupp med socialsekreterare. Du erbjuds mentor från anställningens början, metodhandledning av 1:e socialsekreterare och enhetschef samt extern handledning, relevant fortbildning och kompetensutveckling. Vi erbjuder dig även flextidsavtal och friskvårdsersättning. Arbetsbeskrivning Som socialsekreterare ansvarar du för att utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp barns och ungas situation och insatser. Du utreder och bedömer behov samt risk- och skyddsfaktorer i enlighet med BBIC (barns behov i centrum). Du ansvarar för processen i dina ärenden utifrån gällande lagstiftning och verksamhetens rutiner samt medverkar till att familjens egna resurser och lösningar tillvaratas. Arbetet utgår från barnets specifika behov i nära samverkan med barnets familj och övriga nätverk. En viktig del i arbetet är att erbjuda stöd i ett tidigt skede och att arbeta tillsammans med andra samverkanspartners runt barnet. Vi arbetar aktivt med medhandläggarskap och det finns en god samverkan inom enheten samt mellan enheterna för att hitta bästa möjligheter för de vi är till för. I och med den nya socialtjänstlagen kan dina arbetsuppgifter komma att förändras under anställningstiden. Kvalifikationer Du som söker ska ha socionomexamen eller annan, enligt socialstyrelsens krav, lämplig examen. Du har kunskap om aktuell lagstiftning samt kunskaper i BBIC. Vi ser gärna att du har utredningserfarenhet inom barn- och ungdom. Det är meriterande om du har några års erfarenhet inom relevant område, samt om du tidigare arbetat med myndighetsutövning. Som person är du ansvarsfull, flexibel och stabil. Du har en god empatisk förmåga och kan skapa goda samarbetsrelationer med barn/ungdomar och deras familjer samt med olika samverkanspartners. Du är strukturerad och trygg i din yrkesroll samt har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift då dokumentation är en viktig del av arbetet. Du har kännedom/erfarenhet av systemteoretiskt synsätt samt god förmåga att strukturera, planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du är lösningsfokuserad samt kan bidra med nytänkande. Du ska både kunna arbeta självständigt och vara en lagspelare. Körkort är ett krav och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning Antal tjänster: 1 Anställningsform: Vikariat Omfattning: Heltid Tillträde: 1 oktober 2025 (eller enligt överenskommelse) till och med 30 september 2026 Ansök senast: 8 augusti 2025 Utdrag ur belastningsregister kommer att efterfrågas innan anställning erbjuds. Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig Vill du arbeta som familjehemssekreterare i en liten kommun med god och nära samverkan? Vill du arbeta på en enhet tillsammans med kunniga och engagerade kollegor, som har lång och gedigen erfarenhet av socialt arbete? Vill du också vara med och göra skillnad i barn och ungas liv? Då kommer du trivas hos oss! Barn- och familjeenheten arbetar med myndighetsutövning samt erbjuder öppna insatser till barn och unga 0-20 år. Du kommer vara en av två familjehemssekreterare och ingå i en arbetsgrupp med socialsekreterare för olika ansvarsområden. Du erbjuds mentor från anställningens början, stöd av 1:e socialsekreterare och enhetschef samt extern handledning, relevant fortbildning och kompetensutveckling. Vi erbjuder dig även flextidsavtal och friskvårdsersättning. Arbetsbeskrivning I dina arbetsuppgifter som familjehemssekreterare ingår det att rekrytera, utreda och handleda uppdragstagare i deras uppdrag. Du ansvarar för att uppdragstagarna får utbildning och regelbunden handledning. I arbetet ingår även ansvar för avtalsskrivningar och administration kring ersättningar till uppdragstagare. Planering och uppföljning av insatsen sker i nära samarbete med socialsekreterare. Majoriteten av våra uppdragstagare är familjehem vilka är en viktig resurs för placerade barn och deras hälsa och utveckling. I arbetet ingår resor i samband med utredning och uppföljning. I dina arbetsuppgifter ingår också samordning av HVB. Kvalifikationer Vi söker dig med socionomexamen eller annan examen som vi bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning avseende barn och unga. Som person har du ett systemiskt och lösningsfokuserat förhållningssätt med ett tydligt barnperspektiv. Du ser familjehem och övriga uppdragstagare som en viktig resurs för barnet, och arbetar aktivt för att stödja dem i uppdraget. Du är professionell i din yrkesroll, har en god empatisk och kommunikativ förmåga. Du är strukturerad och trygg i din yrkesroll samt har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift då dokumentation är en viktig del av arbetet. Du har både en god förmåga att arbeta självständigt och vara en lagspelare. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som familjehemssekreterare eller behandlingsarbete i familjer med barn och unga. Det är meriterande om du har utbildning inom exempelvis anknytningsteori, traumamedveten omsorg, "Ett hem att växa i" samt handleda familjehem. B-körkort är ett krav och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställning Antal tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök senast: 8 augusti 2025 Utdrag ur belastningsregister kommer att efterfrågas innan anställning erbjuds. Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Farmaceut till Apotek Hjärtat, ICA Supermarket Söderköping Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschef Emelie berättar Välkommen till vårat nyöppnade apotek som ligger i vackra Söderköping. Våra öppettider är vardagar 8-20 och helger 9-15. Vi är ett samspelt team bestående av tre farmaceuter och två tekniker, här arbetar vi tillsammans mot uppsatta mål och brinner för att hjälpa våra kunder med det lilla extra. Vi gillar att ha roligt tillsammans och vi alla bidrar med att skapa en god och trivsam arbetsmiljö. Vi söker nu ytterligare en engagerad farmaceut som vill fortsätta utvecklas i sin roll tillsammans med oss. För att trivas hos oss är dina viktigaste egenskaper att du är en teamspelare, är lösningsorienterad och har ett genuint intresse för kundmöten. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här! På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-09-01 Kontaktperson: Apotekschef Emelie Lotsari 076-5313723 eller [email protected] Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
I Söderköpings kommun vill vi skapa livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här erbjuds du möjligheter och utmaningar i en attraktiv, mindre kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närhet till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Tillsammans skapar ca 1 100 medarbetare en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet visar hur vi som organisation vill vara och uppfattas. Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!Vi erbjuder dig Är du en engagerad person som vill arbeta med att ge goda förutsättningar för våra barn i Söderköpings kommun? Då kan uppdraget som vikarie i förskolan vara något för dig. Som vikarie får du vara med och skapa lustfyllda, lärorika och trygga miljöer för alla barn utifrån ett tydligt ledarskap. Som vikarie inom Söderköpings kommun kan du knyta kontakter och skaffa dig goda referenser för framtida arbete. Att arbeta som vikarie innebär att du med kort varsel kan komma och arbeta i någon av våra verksamheter på kortare eller längre uppdrag. Du kan kombinera ditt arbete med studier eller annan sysselsättning. Arbetsbeskrivning Som vikarie på en förskola ersätter du en frånvarande personal eller är där som resurs och stöttar i verksamheten. Du kommer tillsammans med arbetslaget att ansvara för barnens dag på förskolan. Du leder och stöttar barnen i deras dagliga rutiner, hjälper till med av- och påklädning, håller i aktiviteter och engagerar dig i deras lek. Du kan även ha uppgifter som att ordna olika måltider och rutiner kring det som att duka, diska och torka bord. En del av dagen är förlagd utomhus där din uppgift är att ha uppsikt och vara närvarande i barnens aktiviteter. Du kan även komma att möta vårdnadshavare vid lämning och hämtning. Genom bokningssystemet Time Care Pool väljer du själv vilka dagar och tider du vill vara tillgänglig för arbete. Du bokas på arbete via SMS vilket medför att du ska vara lätt att få tag på via mobil. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad barnskötare, studerar till barnskötare/förskollärare och/eller har erfarenhet av att arbeta med barn. Som vikarie har du initiativförmåga och är ansvarstagande. Du har en positiv inställning till ditt arbete och trivs i mötet med människor. Du kan snabbt anpassa dig till nya miljöer, är flexibel och har lätt för att skapa goda relationer. Som vikarie är du aktivt närvarande med barnen och lyhörd för deras behov. Du har goda kunskaper i svenska språket. Kunskaper i andra språk kan vara meriterande. För att få arbeta som vikarie hos oss måste du ha fyllt 18 år. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då vi har stort behov av vikarier till våra förskolor utanför centrala Söderköping så kommer vi prioritera de som har körkort och kan ta sig utanför centralort. Vi har förskolor i Mogata, Sankt Anna, Västra Husby, Snövelstorp samt Östra Ryd. Anställning Antal tjänster: 10 Anställningsform: Timavlönad Omfattning: Vid behov Tillträde: Enligt överenskommelse Ansök senast: 2025-09-30 Vid eventuell anställning kommer arbetsgivaren begära uppvisande av utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn inom skola eller förskola, det kan du beställa på polisens hemsida: polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 37 jobb