Vaggeryds kommun jobb

Lediga jobb hos Vaggeryds kommun

Sommarjobba på återvinningscentral, Gislaved
Vaggeryds kommun
Renhållnings- och återvinningsarbetare

Samverkan Återvinning Miljö (SÅM) är ett kommunalförbund som bland annat ansvarar för insamling och behandling av hushållens avfall inom Gislaved, Gnosjö, Vaggeryd och Värnamo kommuner.  Vi är drygt 30 medarbetare inom förbundet, där 14 personer är placerade vid kontoret i Skillingaryd och resterande medarbetare utgår från fyra olika återvinningscentraler. Inom verksamheten finns totalt åtta återvinningscentraler och två omlastningsstationer samt ett antal mindre anläggningar för insamling av trädgårdsavfall. SÅM ansvarar även för de fyra kommunernas obemannade återvinningsstationer. SÅM har ett viktigt uppdrag i arbetet för att skapa en hållbar framtid. Vi ska möjliggöra hållbara materialflöden genom effektiva, enkla lösningar som gör det lätt för kommuninvånarna att lämna sitt avfall till återbruk och återvinning. För att lyckas med uppdraget måste vi arbeta tillsammans med våra kommuninvånare. Vi ska inspirera och motivera till beteendeförändring för att skapa ett hållbart konsumtionsmönster. Vår vision är Tillsammans skapar vi en hållbar framtid! Om arbetsplatsen Är du en ansvarstagande miljökämpe som undrar hur alla prylar återvinns? SÅM, Samverkan Återvinning Miljö söker sommarvikarier som är engagerade och serviceinriktade, redo att lära sig allt om praktisk återvinning och återanvändning av alla möjliga och omöjliga prylar som finns. Vi erbjuder jobb som sommarvikarie på SÅMs återvinningscentraler i Gislaved, Gnosjö och Värnamo kommuner under sommaren (V.25 – V.34). Vi kommer i första hand vända oss till dig som kan jobba hela perioden men välkomnar även dig som kan arbeta del av tiden, minst 4 veckor. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består huvudsak av att vara på återvinningscentralen och hjälpa våra besökare genom att informera och vägleda dem hur deras avfall ska lämnas till återvinning eller återanvändning samtidigt som du även ansvarar för att det är ordning och reda på anläggningen. Tjänsten innebär fysik aktivitet med utevistelse oavsett väder. Som sommarvikarie på SÅM kommer du att vara stationerad på och utgå från någon av våra anläggningar i GGVV-området. Arbetstiden är dagtid samt lördagar efter rullande schema. Det innebär att arbetsdagen börjar mellan klockan 07.00 - 09.00 på morgonen och slutar mellan klockan 16.00–19.00 på eftermiddagen. Lördagar arbetar du mellan klockan 08.00-14.00. Du kommer att arbeta tillsammans med vår ordinarie personal som även kommer att handleda dig. Du som söker blir placerad på huvudåtervinningscentralen i Värnamo, Gislaved eller Gnosjö. Dessa återvinningscentraler har öppet mån- lör. Arbete på mindre återvinningscentraler kan förekomma och dessa är belägna i Hillerstorp, Smålandsstenar, Bredaryd och Rydaholm. Öppettiderna för dessa mindre återvinningscentraler är 1-2 ggr/vecka. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett stort miljöintresse och tycker att återbruk och återvinning är viktigt. Att arbeta på en återvinningscentral innebär mycket kundkontakter och du bör därför vara serviceinriktad, glad och pedagogisk när du möter våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom initiativförmåga, bred social kompetens, ansvarstagande och flexibilitet. Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i det svenska språket. För att arbeta hos oss behöver du kunna ta dig till återvinningscentralen och vara över 16 år. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete på en återvinningscentral och/eller har B-körkort. Skriv gärna i din ansökan vilken eller vilka återvinningscentraler du i första hand önskar vara placerad på.Välkommen med din ansökan redan idag!

Igår
Sista ansökan:
13 april 2025
Sommarjobba på återvinningscentral Gnosjö
Vaggeryds kommun
Renhållnings- och återvinningsarbetare

Samverkan Återvinning Miljö (SÅM) är ett kommunalförbund som bland annat ansvarar för insamling och behandling av hushållens avfall inom Gislaved, Gnosjö, Vaggeryd och Värnamo kommuner.  Vi är drygt 30 medarbetare inom förbundet, där 14 personer är placerade vid kontoret i Skillingaryd och resterande medarbetare utgår från fyra olika återvinningscentraler. Inom verksamheten finns totalt åtta återvinningscentraler och två omlastningsstationer samt ett antal mindre anläggningar för insamling av trädgårdsavfall. SÅM ansvarar även för de fyra kommunernas obemannade återvinningsstationer. SÅM har ett viktigt uppdrag i arbetet för att skapa en hållbar framtid. Vi ska möjliggöra hållbara materialflöden genom effektiva, enkla lösningar som gör det lätt för kommuninvånarna att lämna sitt avfall till återbruk och återvinning. För att lyckas med uppdraget måste vi arbeta tillsammans med våra kommuninvånare. Vi ska inspirera och motivera till beteendeförändring för att skapa ett hållbart konsumtionsmönster. Vår vision är Tillsammans skapar vi en hållbar framtid! Om arbetsplatsen Är du en ansvarstagande miljökämpe som undrar hur alla prylar återvinns? SÅM, Samverkan Återvinning Miljö söker sommarvikarier som är engagerade och serviceinriktade, redo att lära sig allt om praktisk återvinning och återanvändning av alla möjliga och omöjliga prylar som finns. Vi erbjuder jobb som sommarvikarie på SÅMs återvinningscentraler i Gislaved, Gnosjö och Värnamo kommuner under sommaren (V.25 – V.34). Vi kommer i första hand vända oss till dig som kan jobba hela perioden men välkomnar även dig som kan arbeta del av tiden, minst 4 veckor. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består huvudsak av att vara på återvinningscentralen och hjälpa våra besökare genom att informera och vägleda dem hur deras avfall ska lämnas till återvinning eller återanvändning samtidigt som du även ansvarar för att det är ordning och reda på anläggningen. Tjänsten innebär fysik aktivitet med utevistelse oavsett väder. Som sommarvikarie på SÅM kommer du att vara stationerad på och utgå från någon av våra anläggningar i GGVV-området. Arbetstiden är dagtid samt lördagar efter rullande schema. Det innebär att arbetsdagen börjar mellan klockan 07.00 - 09.00 på morgonen och slutar mellan klockan 16.00–19.00 på eftermiddagen. Lördagar arbetar du mellan klockan 08.00-14.00. Du kommer att arbeta tillsammans med vår ordinarie personal som även kommer att handleda dig. Du som söker blir placerad på huvudåtervinningscentralen i Värnamo, Gislaved eller Gnosjö. Dessa återvinningscentraler har öppet mån- lör. Arbete på mindre återvinningscentraler kan förekomma och dessa är belägna i Hillerstorp, Smålandsstenar, Bredaryd och Rydaholm. Öppettiderna för dessa mindre återvinningscentraler är 1-2 ggr/vecka. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett stort miljöintresse och tycker att återbruk och återvinning är viktigt. Att arbeta på en återvinningscentral innebär mycket kundkontakter och du bör därför vara serviceinriktad, glad och pedagogisk när du möter våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom initiativförmåga, bred social kompetens, ansvarstagande och flexibilitet. Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i det svenska språket. För att arbeta hos oss behöver du kunna ta dig till återvinningscentralen och vara över 16 år. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete på en återvinningscentral och/eller har B-körkort. Skriv gärna i din ansökan vilken eller vilka återvinningscentraler du i första hand önskar vara placerad på.Välkommen med din ansökan redan idag!

Igår
Sista ansökan:
13 april 2025
Sommarjobba på återvinningscentral Värnamo
Vaggeryds kommun
Renhållnings- och återvinningsarbetare

Samverkan Återvinning Miljö (SÅM) är ett kommunalförbund som bland annat ansvarar för insamling och behandling av hushållens avfall inom Gislaved, Gnosjö, Vaggeryd och Värnamo kommuner.  Vi är drygt 30 medarbetare inom förbundet, där 14 personer är placerade vid kontoret i Skillingaryd och resterande medarbetare utgår från fyra olika återvinningscentraler. Inom verksamheten finns totalt åtta återvinningscentraler och två omlastningsstationer samt ett antal mindre anläggningar för insamling av trädgårdsavfall. SÅM ansvarar även för de fyra kommunernas obemannade återvinningsstationer. SÅM har ett viktigt uppdrag i arbetet för att skapa en hållbar framtid. Vi ska möjliggöra hållbara materialflöden genom effektiva, enkla lösningar som gör det lätt för kommuninvånarna att lämna sitt avfall till återbruk och återvinning. För att lyckas med uppdraget måste vi arbeta tillsammans med våra kommuninvånare. Vi ska inspirera och motivera till beteendeförändring för att skapa ett hållbart konsumtionsmönster. Vår vision är Tillsammans skapar vi en hållbar framtid! Om arbetsplatsen Är du en ansvarstagande miljökämpe som undrar hur alla prylar återvinns? SÅM, Samverkan Återvinning Miljö söker sommarvikarier som är engagerade och serviceinriktade, redo att lära sig allt om praktisk återvinning och återanvändning av alla möjliga och omöjliga prylar som finns. Vi erbjuder jobb som sommarvikarie på SÅMs återvinningscentraler i Gislaved, Gnosjö och Värnamo kommuner under sommaren (V.25 – V.34). Vi kommer i första hand vända oss till dig som kan jobba hela perioden men välkomnar även dig som kan arbeta del av tiden, minst 4 veckor. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består huvudsak av att vara på återvinningscentralen och hjälpa våra besökare genom att informera och vägleda dem hur deras avfall ska lämnas till återvinning eller återanvändning samtidigt som du även ansvarar för att det är ordning och reda på anläggningen. Tjänsten innebär fysik aktivitet med utevistelse oavsett väder. Som sommarvikarie på SÅM kommer du att vara stationerad på och utgå från någon av våra anläggningar i GGVV-området. Arbetstiden är dagtid samt lördagar efter rullande schema. Det innebär att arbetsdagen börjar mellan klockan 07.00 - 09.00 på morgonen och slutar mellan klockan 16.00–19.00 på eftermiddagen. Lördagar arbetar du mellan klockan 08.00-14.00. Du kommer att arbeta tillsammans med vår ordinarie personal som även kommer att handleda dig. Du som söker blir placerad på huvudåtervinningscentralen i Värnamo, Gislaved eller Gnosjö. Dessa återvinningscentraler har öppet mån- lör. Arbete på mindre återvinningscentraler kan förekomma och dessa är belägna i Hillerstorp, Smålandsstenar, Bredaryd och Rydaholm. Öppettiderna för dessa mindre återvinningscentraler är 1-2 ggr/vecka. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett stort miljöintresse och tycker att återbruk och återvinning är viktigt. Att arbeta på en återvinningscentral innebär mycket kundkontakter och du bör därför vara serviceinriktad, glad och pedagogisk när du möter våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom initiativförmåga, bred social kompetens, ansvarstagande och flexibilitet. Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i det svenska språket. För att arbeta hos oss behöver du kunna ta dig till återvinningscentralen och vara över 16 år. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete på en återvinningscentral och/eller har B-körkort. Skriv gärna i din ansökan vilken eller vilka återvinningscentraler du i första hand önskar vara placerad på.Välkommen med din ansökan redan idag!

Igår
Sista ansökan:
13 april 2025
Mark- och exploateringsingenjör
Vaggeryds kommun
Lantmätare

Som mark- och exploateringsingenjör arbetar du vid kommunledningskontorets kansli, där arbetet är organiserat i fyra team: • Team hållbar samhällsutveckling: samhällsbyggnad och genomförande av detaljplaner, fastighetsbildning, boendeutveckling, detaljplanering och översiktsplanering, infrastruktur och kollektivtrafik, strategiskt miljöarbete • Team kommunikation: kommunikation och ansvar för kommunens kommunikationskanaler, platsutveckling • Team effektiva processer: beredning av ärenden till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, diarium, informationshantering och det centrala arkivet • Team kundtjänst: bemötande, växel, reception, fordonssamordning, föreståndare Skillingehus Vaggeryds kommun har som mål att ha hållbar tillväxt i kommunens alla delar och utsågs år 2023 till Sveriges hetaste affärskommun för kommersiella fastigheter. Skulle du vilja vara med på vår spännande resa? Du kommer att ingå i team hållbar samhällsutveckling. Chefen för kanslienheten har rollen som biträdande kommundirektör och leder enheten där samtliga medarbetare arbetar både strategiskt och operativt med kommunövergripande frågor. Respektive team samordnas av en teamledare med fokus på uppdrag där vi behöver samverka med varandra och andra. ARBETSUPPGIFTER Som mark- och exploateringsingenjör medverkar du i samhällsbyggnadsprocessen och utvecklingen av vår kommun och är sakkunnig inom frågor som rör ekonomi och juridik kring mark och fastigheter. Du får många varierande och roliga arbetsuppgifter som spänner över hela samhällsbyggnadsprocessen, från idé och planering till genomförande av detaljplaner för att ta fram byggklar mark. Du arbetar med boendeutvecklingsfrågor, verksamhetsetableringar, arrenden och övriga markupplåtelser, marköverlåtelser, servitut, lantmäteriförrättningar, genomförandefrågor, markanvisningar, projektledning och att ta fram beslutsunderlag till politiken, för att ge några exempel. I rollen kommer du möta privata fastighetsägare, föreningar, företag, byggherrar, konsulter, organisationer, myndigheter och du har ett nära samarbete med andra kommunala förvaltningar och kommunens politiska ledning.   KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom lantmäteri, samhällsplanering, fastighetsjuridik, samhällsbyggnadsteknik eller annan relevant utbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och projektledning är starkt meriterande.Du har ett engagemang för samhällsbyggnadsfrågor med förmågan att anta ett helhetsperspektiv och hitta nya lösningar. Du är en god kommunikatör och kan uttrycka dig väl, såväl muntligt som skriftligt och behärskar det svenska språket mycket bra. För rollen krävs att du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer, är strukturerad och har en god analytisk förmåga. Det är viktigt att du delar kommunens vision och värdegrund.  B-körkort är ett måste för tjänsten. ÖVRIGT  I denna rekryteringsprocess ingår intervjuer och referenstagning. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt ID och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
23 mars 2025
Stödassistent Gruppbostad
Vaggeryds kommun
Vårdare, boendestödjare

I Vaggeryd finns tre gruppbostäder: Fågelåsvägen; Smedjegatan och Ringvägen. I Skillingaryd finns två gruppbostäder: Östra Allégatan och Stationsgatan. Tjänsten kommer att utgå från en av enheter i Vaggeryd men det kan även bli aktuellt att vara på andra enheter utifrån våra boendes behov. På gruppbostäderna bor individer i olika åldrar och med olika intressen och behov, det är därför viktigt att du är flexibel och kreativ. Vill du vara en del av ett engagerat team som arbetar för att skapa en trygg och meningsfull vardag för personer med funktionsvariationer? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker nu en trygg och omtänksam medarbetare till vårt LSS-boende för vaken natt. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande miljö där varje dag bjuder på nya utmaningar och glädjeämnen. Du kommer att vara en viktig del för att våra boende ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. ArbetsuppgifterSom stödassistent arbetar du stödjande utifrån LSS-beslut och de boendes behov och förmågor. Uppdraget är att verka för att de boende har en god livskvalitet. Du kommer i din roll arbeta med att motivera och stödja de boende till ökad självständighet. Du har en viktig roll för att våra boende ska få ett innehållsrikt och aktivt liv.I arbetet ingår administrativa uppgifter som social dokumentation i Combine samt upprättande av genomförandeplaner m.m. Praktiska uppgifter som matlagning, städ och tvätt är exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter. Som stödpedagog gör du ovanstående samt stödja kollegor i upprätta, följa upp och utvärdera dokumentation och genomförandeplan enligt IBIC, individens behov i centrum. Även inspirera och sprida sina kunskaper och pedagogiska metoder.  KvalifikationerSom stödassistent har du en gymnasial utbildning från Omvårdnadsprogrammet eller Barn- och fritidsprogrammet där specialpedagogik 1 och 2 ingått. Om kurserna inte ingått i din utbildning finns möjlighet till kompetensutveckling under anställningen. Ytterligare kompetensutveckling inom arbetet kan komma att krävas.Personer som läst till Stödpedagog, en eftergymnasial utbildning på 200 YH- poäng eller 60 högskolepoäng har möjlighet att anställas som stödpedagog på denna tjänst och har då ett bredare uppdrag inom funktionshindersomsorgen.Annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant kan vara aktuell.Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med intellektuellt funktionsnedsatta personer. Erfarenhet av dokumentation är meriterande.Som person är du positiv, ansvarsfull och initiativrik. Du har lätt för att arbeta självständigt såväl som samarbeta med andra. Du har ett stort intresse av att arbeta med människor samt ett professionellt och flexibelt arbetssätt. Övrigt Med möjlighet till förlängning inom funktionshinderomsorgen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.B körkort är meriterande. I denna rekryteringsprocess ingår intervjuer och referenstagning.Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt ID och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
23 mars 2025
Administratör till enheten administration och service
Vaggeryds kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Inom enheten administration och service arbetar idag tolv administratörer och en verksamhetsvaktmästare som med sina specialiserade kunskapsområden samverkar med Socialförvaltningens chefer och medarbetare. När du arbetar hos oss kommer du att ingå i ett team av administratörer som hjälper och stöttar varandra, både för utvecklingen inom enheten men också i det stödjande administrativa arbetet till chefer. Trivs du med att samarbeta och värderar en hög servicenivå? Är du dessutom van att självständigt planera och strukturera ditt arbete, då kanske detta är något för dig. Vi söker nu en vikarierande administratör till en av våra hemtjänstverksamheter som har sin placering i moderna lokaler i centrala Skillingaryd. Som administratör för hemtjänsten har du en viktig stödjande roll till områdeschef och medarbetarna. Arbetet är mycket självständigt och omväxlande. ARBETSUPPGIFTERDina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att arbeta med administrering i personal- och schemaläggningssystem, fakturering/attestering samt därtill allmänna administrativa uppgifter. Att planera för och tillsätta vikarier vid medarbetarnas frånvaro är en central arbetsuppgift. Inom uppdraget förekommer en del digital välfärdsteknik som administratören administrerar och stöttar medarbetarna med. KVALIFIKATIONERFör att trivas och göra ett bra jobb behöver du vara självgående och ha en hög personlig mognad. Du är strukturerad, serviceinriktad och initiativrik. Du kommer att arbeta i en händelsestyrd organisation vilket innebär att du behöver vara flexibel, aktiv i flera uppgifter samtidigt och serviceorienterad. I tjänsten kommer du att ha många kontakter vilket ställer krav på att skapa goda relationer och en god samarbetsförmåga. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Arbetet kräver att du har god datorvana och goda kunskaper i MS Office, har du kunskaper inom system som Agresso, Combine, Personec P och Time Care ser vi det som meriterande. Du som söker har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. Du har med fördel erfarenhet av arbete inom administration i offentlig förvaltning.   ÖVRIGTI denna rekryteringsprocess ingår intervjuer och referenstagning. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt ID och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
30 mars 2025
Vikarierande områdeschef till kostenheten, äldreomsorgen Vaggeryds kommun
Vaggeryds kommun
Storhushållsföreståndare

Om arbetsplatsen Vill du göra skillnad för våra äldre och skapa matglädje varje dag? Vi söker nu en vikarierande chef till vår kostenhet i äldreomsorgen. Kostenheten består av 3 kök med placering på våra särskilda boenden. Tillagning sker varje dag i våra kök och vi arbetar även med matdistribution till ordinärt boende. Två av våra enheter har även tillhörande restaurang dit allmänheten är välkommen. Som anställd i Vaggeryds kommun har du som medarbetare tillgång till förmåner såsom exempelvis flextid och friskvårdsbidrag. Arbetsuppgifter Kostenheten inom äldreomsorgen består av cirka 15 tillsvidareanställda medarbetare och ett antal timvikarier. Du som kostchef har även två förste-kockar till din hjälp i den dagliga driften av dina enheter. Enheternas geografiska läge är fördelat på orterna Skillingaryd och Vaggeryd, och du som kostchef har ditt kontor i nya ljusa lokaler på Mejeriets äldrecenter i Skillingaryd. Som kostchef inom äldreomsorgen ingår verksamhets-, personal-, arbetsmiljö-, samt budgetansvar. Du leder, planerar och följer upp din verksamhet kontinuerligt och bidrar till en attraktiv arbetsplats där lagarbete och förbättringsarbete blir en naturlig del i vardagen. Du ingår i äldreomsorgens ledningsgrupp och har närhet till kollegor som sitter i samma korridor på Mejeriets äldrecenter. Kvalifikationer Du är utbildad dietist eller kostekonom, alternativt har du arbetslivserfarenhet och/eller utbildning som arbetsgivaren anser som likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med mat och måltider, samt har tidigare haft en ledande position som chef eller arbetsledare/gruppchef. Har du erfarenhet inom storkök och äldreomsorg är detta meriterande. Övrigt Tillträde enligt överenskommelse, vikariat 6 månader med möjlighet till förlängning. Vi tillämpar individuell lönesättning. I denna rekryteringsprocess ingår intervjuer och referenstagning.Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt ID och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
30 mars 2025
Arbetsmarknadshandläggare
Vaggeryds kommun
Övriga yrken inom socialt arbete

Vi söker dig som vill bidra till arbetet på Arbetsmarknadsenheten med kunskap, engagemang och tro på människors inneboende förmåga till förändring. Som arbetsmarknadshandläggare stöttar du individer till självförsörjning genom att tillsammans med individen göra en plan för vägen till arbete eller studier. Arbetsmarknadsenheten är organiserad under Kommunstyrelsen och har uppdraget att driva och samordna arbetsmarknadsfrågor, försörjningsstöd och integrationsfrågor. Arbetsmarknadsenhetens uppdrag är att hjälpa personer som saknar fast förankring på arbetsmarknaden till självförsörjning och arbete och vi arbetar med individen i centrum. Som arbetsmarknadshandläggare har du nära samarbete med försörjningsstöd och integrationshandläggare för att snabbt och effektivt stödja individen på vägen mot egen försörjning. Samverkan med näringslivet, Arbetsförmedlingen och kommunens förvaltningar är också centralt i utförandet av vårt uppdrag. Arbetsmarknadsenheten verkar för inkludering i samhället oavsett kön, etnicitet, ålder och social bakgrund. Kommunen har haft en god utveckling gällande försörjningsstöd och nyanlända till egen försörjning. Verksamheten ligger i Vaggeryds tätort med mycket goda pendlingsmöjligheter och vi delar även lokal med Arbetsförmedlingen. Kommunens värdegrund "Tanke och omtanke, idéer blir till verklighet och alla har betydelse" är tydlig inom verksamheten. Här ger vi plats för att göra skillnad och det ska märkas i utförandet av vårt uppdrag! ARBETSUPPGIFTER Arbetet som arbetsmarknadshandläggare innebär att stötta individer till självförsörjning genom att: - Samordna arbetsmarknads- och rehabiliteringsinsatser på individnivå - I samråd med individen upprätta individuella genomförandeplaner och aktivt följa upp och vara ett stöd i genomförandet - Klargöra individernas förutsättningar för arbete/studier och behov av stöd - Motivera individer till fortsatta studier eller arbete utifrån personens förutsättningar - Planera och genomföra arbetsmarknadsinsatser för individer och grupper - Samverka med andra aktörer utifrån individens behov av samordnat stöd - Ha god kunskap om arbetslivets förutsättningar - Aktivt delta i verksamhetens utveckling av arbetsmetoder och rutiner. Vi söker dig som har ett lösningsfokuserat och relationsbaserat förhållningssätt. Tålamod och förståelse för komplexa livssituationer är en nödvändighet för att trivas med arbetet. Du behöver vara bekväm i att samtala med människor och ha en god samverkanskompetens, där du upprätthåller och utvecklar samverkan både internt och externt med ex. Arbetsförmedling och sjukvård. I ditt uppdrag ansvarar du för både deltagare och kommunens beredskapsanställda. Du förväntas identifiera behov av och leda gruppverksamhet samt skapa och upprätthålla kontakter med arbetsgivare utifrån den enskildes behov av stöd. I ditt arbete ska du utgå från verksamhetens uppdrag och värdegrund. Du ingår i ett team med handläggare, arbetsledare i praktisk verksamhet och SE-coach, där ni stöttar och täcker upp för varandra. Vi jobbar med ständiga förbättringar på arbetsplatsen och du förväntas vara delaktig i utvecklingsarbetet där vi gör skillnad tillsammans! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill bidra till arbetet på Arbetsmarknadsenheten med kunskap, engagemang och tro på människors inneboende förmåga till förändring. Du är socionom, arbetsterapeut eller har likvärdig högskoleutbildning. Som handläggare behöver du ha god förmåga att bygga relationer, samtala, lyssna och motivera till förändring. Du är tålmodig, trygg och har god förmåga att möta människor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet kräver hög grad av samverkan och förutsättningarna förändras ständigt. Det innebär att du som person behöver vara både flexibel och bekväm i samarbete med kollegor och externa samverkansparter. Du är van att själv planera och organisera ditt arbete och du behöver ha god förmåga att självständigt skapa struktur i ditt arbete samt driva dina individärenden framåt. Du ska kunna utrycka dig väl på svenska i tal och skrift då tjänsten kräver dokumentation och hantering av våra digitala verksamhetssystem. Meriterande är kunskap om motiverande samtal (MI), Empowerment, NPF och Supported Employment samt kunskap om Arbetsförmedlingens och Försäkringskassans regelverk. Erfarenhet av arbete inom kommunal arbetsmarknadsverksamhet, socialt behandlingsarbete och Arbetsförmedling är också meriterande. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt. Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
20 mars 2025
Stödpedagog/Stödassistent Gruppbostad
Vaggeryds kommun
Vårdare, boendestödjare

I Vaggeryd finns tre gruppbostäder: Fågelåsvägen; Smedjegatan och Ringvägen. I Skillingaryd finns två gruppbostäder: Östra Allégatan och Stationsgatan. Tjänsten kommer att utgå från en av enheter i Vaggeryd men det kan även bli aktuellt att vara på andra enheter utifrån våra boendes behov. På gruppbostäderna bor individer i olika åldrar och med olika intressen och behov, det är därför viktigt att du är flexibel och kreativ. Vill du vara en del av ett engagerat team som arbetar för att skapa en trygg och meningsfull vardag för personer med funktionsvariationer? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker nu en engagerad och omtänksam medarbetare till vårt LSS-boende. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande miljö där varje dag bjuder på nya utmaningar och glädjeämnen. Du kommer att vara en viktig del för att våra boende ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt Arbetsuppgifter Som stödassistent arbetar du stödjande utifrån LSS-beslut och de boendes behov och förmågor. Uppdraget är att verka för att de boende har en god livskvalitet. Du kommer i din roll arbeta med att motivera och stödja de boende till ökad självständighet. Du har en viktig roll för att våra boende ska få ett innehållsrikt och aktivt liv.I arbetet ingår administrativa uppgifter som social dokumentation i Combine samt upprättande av genomförandeplaner m.m. Praktiska uppgifter som matlagning, städ och tvätt är exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter. Som stödpedagog gör du ovanstående samt stödja kollegor i upprätta, följa upp och utvärdera dokumentation och genomförandeplan enligt IBIC, individens behov i centrum. Även inspirera och sprida sina kunskaper och pedagogiska metoder.  Kvalifikationer Som stödassistent har du en gymnasial utbildning från Omvårdnadsprogrammet eller Barn- och fritidsprogrammet där specialpedagogik 1 och 2 ingått. Om kurserna inte ingått i din utbildning finns möjlighet till kompetensutveckling under anställningen. Ytterligare kompetensutveckling inom arbetet kan komma att krävas.Personer som läst till Stödpedagog, en eftergymnasial utbildning på 200 YH- poäng eller 60 högskolepoäng har möjlighet att anställas som stödpedagog på denna tjänst och har då ett bredare uppdrag inom funktionshindersomsorgen.Annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant kan vara aktuell.Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med intellektuellt funktionsnedsatta personer. Erfarenhet av dokumentation är meriterande.Som person är du positiv, ansvarsfull och initiativrik. Du har lätt för att arbeta självständigt såväl som samarbeta med andra. Du har ett stort intresse av att arbeta med människor samt ett professionellt och flexibelt arbetssätt.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B körkort är meriterande. Övrigt I denna rekryteringsprocess ingår intervjuer och referenstagning.Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt ID och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
23 mars 2025
Gymnasielärare i kemi, biologi eller naturkunskap
Vaggeryds kommun
Gymnasielärare

Fenix Kultur- och kunskapscentrum är en liten skola med närhet mellan lärare och elever. Hos oss finns ca 330 gymnasielever och ungefär lika många elever på vuxenutbildningen. Vi har 10 olika nationella gymnasieprogram samt introduktionsprogrammet. De senaste siffrorna visar på att vi har bra resultat va gäller antal elever med gymnasieexamen och högskolebehörighet. Men vi vill fortsätta att utvecklas, vill du var med i den utvecklingsprocessen, välkommen att söka dig till oss! Närheten är något som våra elever ofta värderar högt, närheten till ledningen, närheten till lärare och närheten till andra elever på skolan. På vår skola arbetar vi i längre lektionspass vilket gör att eleverna hinner fördjupa sig i sitt ämne innan det är dags att avsluta, något som uppskattas mycket. Vi sätter elevens lärande i centrum och arbetar aktivt med att utveckla undervisningen. Skolan ligger centralt belägen vid Hjortsjön i Vaggeryd. Det är nära till tåg och buss. Buss 500 går ofta från Jönköping eller Värnamo och bussen stannar väldigt nära skolan. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu två engagerade gymnasielärare som vill arbeta i team tillsammans med andra program. I tjänsterna ingår undervisning på gymnasiet. Gymnasiet samarbetar mycket med vuxenutbildningen och därför kan en viss del av tjänsten riktas mot vuxenutbildningen. I tjänsterna ingår också mentorskap för elever på gymnasiet. En av tjänsterna har sin teamtillhörighet i NA/TE, och där ingår att driva naturvetenskapsprogrammet framåt. På skolan arbetar vi sedan två år tillbaka med ÄDK (ämnesdidaktisk kollegium) som innebär att vi ständigt utvecklar vår undervisning tillsammans med ämneskollegor. Vi diskuterar, testar och utvärderar för att hela tiden öka elevernas måluppfyllelse. Värdegrundsarbetet är också något som vi lägger stor vikt vid, att skapa relationer med eleverna och vara en del i att utbilda elever till goda samhällsmedborgare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är behörig lärare i kemi, biologi eller naturkunskap. Har du även kunskaper i matematik så är det meriterande. Vi förutsätter att du har elevernas lärande i fokus och en vilja att vara med och bidra till en ökad måluppfyllelse. Du är en trygg ledare i klassrummet och arbetar aktivt med elevernas kunskapsinlärning både på individnivå och gruppnivå. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor på skolan. Vidare är du drivande, engagerad och vill vara med och utveckla verksamheten. ÖVRIGT I denna rekryteringsprocess ingår intervjuer och referenstagning. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt ID och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
21 mars 2025