Lediga jobb i Vaggeryd

Sök totalt 45 lediga jobb i Vaggeryd

Kvalitets- och miljöchef
Proton Group AB
Övriga administrations- och servicechefer

Proton Engineering levererar högkvalitativa detaljer till automotive och verkstadsindustrin. Med vår tekniska kompetens inom svetsade rördetaljer tillsammans med hög servicegrad hjälper vi våra kunder att förverkliga skiss till färdig produkt. För mer information se https://protonengineering.com/. Vi söker nu en kvalitets- och miljöchef med goda ledaregenskaper och erfarenhet från tillverkningsindustrin.   TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE Som kvalitets- och miljöchef erbjuds du en central roll, där du ansvarar för att förbättra enhetens kvalitets- och hållbarhetsarbetet i enlighet med vision och strategiska målsättningar. Att initiera och samordna kontinuerligt förbättringsarbete, motivera och utveckla medarbetare till att arbeta systematiskt med förbättringar för en långsiktigt förbättrad totalkvalitet inom verksamheten. Att i samarbete med produktionsledning aktivt verka för ett enhetligt arbete gällande kvalité och miljöfrågor. Exempel på arbetsuppgifter och ansvar: - Att utarbeta och formulera tydliga och mätbara mål för företaget avseende kvalitet och hållbarhet. - Att ansvara för att kontinuerligt vidareutveckla, implementera och uppdatera företagets verksamhetssystem. - Att genomföra regelbundna revisioner, kommunicera avvikelser och kontinuerligt förbättra systemets effektivitet och funktion. - Att analysera avvikelser och vidta åtgärder i syfte att förebygga och eliminera fortsatt förekomst. - Att ansvara för att upprätthålla och följa upp rutiner och arbetssätt gällande hantering av kemikalier och farliga substanser, att ansvara för kemikalieregister. - Att säkerställa att samtlig miljörapportering genomförs mot myndigheter, såsom riskbedömningar, avvikelsehantering, miljötillstånd, periodiska besiktningar, utsläppsrättigheter, gränsvärden, etc. Tjänsten rapporterar till VD för bolaget samt sitter med i företagets ledningsgrupp. Du har ansvar för tre medarbetare.  PERSONPROFIL Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning samt ett stort intresse för kvalitets- och miljöfrågor. Du har grundläggande utbildning inom arbetsmiljö/ miljö samt god kunskap om statistiska metoder av kvalitetsuppföljning.  Du har minst tre års arbetslivserfarenhet från Automotive (IATF), och har därmed god förståelse för tjänstens bredd. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser en trygg person som drivs av förbättringsarbeten, som ser möjligheter och lösningar i de olika problem som kan uppstå under en vanlig arbetsdag. Som person har du en god samarbetsförmåga, är mål – och affärsfokuserad och kan ta snabba beslut. Som person motiveras och drivs du av att utveckla och inspirera andra medarbetare. KONTAKTUPPGIFTER OCH ANSÖKAN Är detta nästa steg i din karriär? Känns detta som en rolig och utmanande tjänst för dig? Ansökan skickas via länken nedan. Sista ansökningsdag för tjänsten är 7 mars. Löpande urval sker så skicka in din ansökan så snart du kan. Frågor kring tjänsten besvaras av VD Per Petterson, 0370-69 56 43. För frågor kring rekryteringsprocessen kontaktar du HR-chef Mari Lundqvist, 0370-65 62 05. Vi ser fram emot din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 mars 2025
Extrajobba som städpersonal på Hooks Herrgård, dagtid

Om oss Hooks Herrgård är en fantastisk anläggning 20 minuter söder om Jönköping. Vi har blivit utsedda till Sveriges bästa mötesplats ett flertal gånger, vi har två fina golfbanor, ett riktigt vasst kök samt en av Skandinaviens bästa spaanläggningar. Idag består vårt team av cirka 150 medarbetare men vi växer och behöver bli fler!Följ med oss på vår resa! Vi sökerVi söker dig som har arbetat med lokalvård sedan tidigare, gärna inom hotellbranschen. Du trivs med att sätta gästens upplevelse i fokus och du gör det med energi, effektivitet och omtanke. I dina arbetsuppgifter ingår städ av allmänna ytor, spa och hotellrum. Du är professionell och personlig i ditt möte både med gäster & kollegor. I din arbetsroll behöver du vara stresstålig, noggrann och klara av att jobba i ett högt tempo. Kollektivtrafiken är begränsad och därför ärkörkortoch tillgång till bil ett krav alt. moped för att ta sig till och från arbetet. Om anställningsvillkoren Behovsanställning, främst helger men även enstaka vardagar. För den som önskar erbjuds även sommarjobb. Schemalagd arbetstid; måndag-söndag kl. 6.15-15.15. Ansökan Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Flodin söker truckförare till Skillingaryd

För uppdrag hos kund söker vi en truckförare som ska hantera material i produktion. I arbetsuppgifterna ingår fram- och utkörning av material, lastning och lossning. Kvalifikationer För uppdraget krävs en mycket god truckvana och tidigare erfarenhet av arbetsuppgifterna. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i datorsystem. Svenska i tal och skrift är ett krav. Om dig Vi vill att du har en nyfikenhet och är villig att lära dig nya saker. Du har förmågan att se vad som behöver göras och vill alltid ligga i framkant. Du strävar alltid efter att leverera arbete av högsta standard. Vi erbjuder Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Du kommer att arbeta tillsammans med ett trevligt och kompetent team av kollegor. Som konsult hos oss på Flodin AB arbetar du ute hos vår kund men du är anställd hos oss. Du erbjuds samma förutsättningar och möjligheter som kundens egna anställda och följer bemanningsavtalet. Vi på Flodin AB strävar efter att erbjuda dig karriärmöjligheter som är stimulerande och för dig framåt i arbetslivet. Vid ett välutfört arbete finns goda förutsättningar till fast anställning hos Flodin eller hos vår kund. Flodin Rekrytering & Bemanning är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på www.flodinab.se För mer information om denna tjänst kontakta Simon Ekman 0733 25 52 42. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail. Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
6 mars 2025
Produktionschef
Proton Group AB
Produktionschefer inom tillverkning

Proton Engineering levererar högkvalitativa detaljer till automotive och verkstadsindustrin. Med vår tekniska kompetens inom rördetaljer tillsammans med hög servicegrad hjälper vi våra kunder att förverkliga skiss till färdig produkt. Vi söker nu en driven och förbättringsorienterad produktionschef som vet att man lyckas bäst tillsammans med andra.  Din roll Rollens huvudsakliga uppgift är att driva säkerhet, produktivitet, effektivitet för produktionsanläggningen samtidigt som du på ett engagerat sätt bidra till att stärka medarbetarengagemang, trivsel och medarbetarnas kompetensutveckling. Kontinuerligt förbättringsarbete för att uppnå en så effektiv produktion som möjligt sker dagligen. För att stötta dig i ditt uppdrag finns till exempel stöd i form av UH, kvalitet och miljö, produktionsledare samt teknik/ produktionsteknik på plats. Vidare finns centrala resurser så som HR, marknadskommunikation och IT. Inom ansvarsområdet finns ca 65 medarbetare. Rollen ingår i företagets ledningsgrupp och rapportering sker till VD. Din profil Vi söker en erfaren och trygg produktionschef från industrin, med fördel från Automotive. Du har mycket goda kunskaper kring LEAN-principer och hur man använder dessa verktyg i sin vardag för att effektivisera produktion. Ingen dag är den andra lik och snabba förändringar i agendan är mer regel än undantag. Vi tror att du har intresse av teknik samt förmåga att analysera produktionsutfall och åtgärda genom att tillsätta aktiviteter. Du är resultatdriven samtidigt som du är en lagspelare som växer med dina medarbetares framgångar. Det finns en stark drivkraft där vår kandidat tar initiativ, strukturerar sitt arbete och angreppssätt, går i mål och skapar resultat. Det finns en uthållighet och förmåga att förbli motiverad och effektiv trots bakslag. Engagemang och intresse för omgivning och medarbetarna märks genom ditt sätt att föra dialog, förmågan att lyssna och lösa knutar på ett konstruktivt sätt. För att lyckas bör man ha en akademisk utbildning eller motsvarande, med fördel inom produktion, teknik, kvalitet/ miljö eller liknande. Kontaktuppgifter och ansökan Välkommen att söka jobb på ett spännande bolag med stora utvecklingsmöjligheter i en koncern med siktet inställt på tillväxt! Ansökan skickas via länken nedan. Sista ansökningsdag för tjänsten är 5 mars. Löpande urval sker så skicka in din ansökan så snart du kan. Frågor kring tjänsten besvaras av VD Per Petterson, 0370-69 56 43. För frågor kring rekryteringsprocessen kontaktar du HR-chef Mari Lundqvist, 0370-65 62 05. Vi ser fram emot din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
5 mars 2025
HR-chef Nordic, Purmo Group Sweden
Addilon Professionals AB
Personal- och HR-chefer

Purmo Group Sweden har nu en unik tjänst som HR-ansvarig för Norden. Parallellt med det operativa HR-arbetet, får du möjligheten att utveckla olika områden som är strategiskt viktiga för organisationen. Du är medlem i det globala HR teamet och rapporterar till Head of HR. Placeringsort är företrädesvis vid någon av våra nuvarande placeringsorter, Göteborg, Växjö, Markaryd, Helsingborg eller Malmö. Det kommer att finnas möjlighet att arbeta delvis på distans men som HRchef är det viktigt att befinna sig där personalen är. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga ansvarområden är: - Driva alla förekommande HRprocesser i Sverige, Norge, Danmark och Finland - Bidra med professionellt HR-stöd till alla övriga chefer - Operativt HR-arbete såsom HSE, fackliga förhandlingar, rehabutredningar, allmänt förekommande admin och rapportering, intern kommunikation - Strategiskt HR-arbete såsom Employer branding, medarbetarengagemang, kompetensutveckling, säkerhetsställa processer för lagar och policys Kvalifikationer Vi söker dig som har/är: - Har akademisk utbildning inom HR eller annan utbildning med inriktning mot beteendevetenskap - Har dokumenterad erfarenhet av brett HR-arbete - Erfarenhet från tillverkningsföretag är meriterande - God nivå i engelska i tal och skrift - Erfarenhet av HR arbete i andra nordiska länder är meriterande Personlighet För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper: - Kommunikativ och förmåga att engagera - Prestigelös och ha hög integritet - Drivs av utmaningar och att förbättra Om Purmo Purmo är en ledande leverantör av hållbara lösningar för ett bättre inomhusklimat. Våra värmesystem och kylsystem är utformade för att erbjuda de högsta nivåerna av inomhuskomfort och effektivitet. Comfort delivered är vårt löfte till våra kunder. För att hjälpa alla att uppnå en hållbar inomhuskomfort är vi dedikerade till att leverera ledande lösningar och tjänster för ett bättre inomhusklimat. Vi strävar ständigt efter innovativa lösningar för ett bättre inomhusklimat både med tanke på komfort och energieffektivitet. Purmos lösningar är utformade för att bidra till ett bättre välbefinnande och samtidigt minska trycket på planetens resurser. Läs mer på https://www.purmo.com/sv-se Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20. Om Addilon Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss gärna: LinkedIn | Facebook | Instagram Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
25 februari 2025
Butiksmedarbetare, delikatess/bröd, Hemköp Skillingaryd Artillerigatan
Hemköpskedjan AB
Butikssäljare, dagligvaror

Välkommen till Hemköp, vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning och tydliga gemensamma värderingar - kärleken till mat genomsyrar allt vi gör. Hemköp erbjuder en jämställd arbetsmiljö och hos oss får du en bra balans mellan jobb, fritid och familj. För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster. Huvudsakliga arbetsuppgifter Till Hemköp Skillingaryd Artillerigatan är vi nu på jakt efter dig som vill ha ett roligt och stimulerande arbete. Vi söker en positiv och flitig person till vårt härliga gäng i delikatessen som vill vara med och utveckla egenproduktionen i delikatessen och vår fina brödavdelning. Vi grillar, bakar, gör semlor och tar hand om våra kunder på löpande band. I utbyte kan vi lova goda utvecklingsmöjligheter i en organisation där vi vågar tänka i nya banor. Nedan ser du vad det innebär att vara Butiksmedarbetare på Hemköp: Som Butiksmedarbetare får du ta stort eget ansvar för att våra kunder enkelt ska kunna hitta det de söker. Du ska se till att våra hyllor är välfyllda och att det är rent och snyggt i vår butik. Tillsammans med dina kollegor ska du ha fokus på positivt kundbemötande, försäljning och se till att vi håller högsta kvalitet. Du blir en viktig del i kedjan mot en inspirerande butiksupplevelse. Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på deltid, i genomsnitt 25 timmar per vecka. Provanställning tillämpas. Tillträde: 2025-03-03 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Det här förväntar vi oss Att du är matintresserad, tycker om att jobba med kunder och försäljning är en förutsättning för rollen. Nedan ser du vad som mer förväntas av dig som Butiksmedarbetare på Hemköp: Du klarar av högt tempo och att ha många bollar i luften. Att du ska ha lätt för att jobba i team, vara noggrann och kvalitetsmedveten. Tillsammans med dina kollegor ska du sköta den dagliga driften av butiken. Det innebär exempelvis att du är service- och försäljningsinriktad, men även att du har sinne för såväl detaljer som helhet. Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år. Det här erbjuder vi Hos oss är kollektivavtal lika självklart som Fairtrade-märkt kaffe och ekologisk frukt på jobbet. Nedan ser du vad vi mer erbjuder dig: Kollektivavtalad lön, OB-ersättning, samt pensionsavsättningar enligt kollektivavtal. Försäkringar genom kollektivavtal. Förstärkt föräldrapenning. Friskvårdsbidrag efter tre månaders anställning. Personalrabatt efter sex månaders anställning. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Jennifer Jern Fält, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-02-19. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected]. Om Hemköp Vi inom Hemköp och Tempo är stolta över att för tredje året i rad ha utsetts till "Årets Karriärföretag" när Sveriges främsta arbetsgivare listas av Karriärföretagen. Utmärkelsen delas ut till de arbetsgivare i Sverige som anses vara mest attraktiva för studenter och yrkesverksamma att göra karriär på. Vi är även stolta över att vi 2023 blev utsedda till “Årets Employer Branding-företag” av Universum. På Hemköp arbetar vi mot ett gemensamt mål att vara ledande inom hållbarhet genom att erbjuda alla matälskare ett godare sortiment, verka för en godare miljö, inspirera till godare vanor och vara en godare aktör.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
19 februari 2025
Circle K Skillingaryd söker flexibla butikssäljare för extra- och
Circle K Sverige AB
Bensinstationspersonal

Vart är du på väg? Nu söker vi butikssäljare – ja, alltså riktiga servicehjältar! Vi vill bli världsbäst på service. Och därför söker vi nu fler servicehjältar. Vad gör en sådan? Jo, du möter våra kunders behov med kunskap, fingertoppskänsla och ett härligt leende – ofta samtidigt som du kanske fyller på kaffemaskinen eller lägger upp en korv. För vi är en butikskedja som erbjuder allt från god mat och bakverk, till bra drivmedel och fräscha toaletter. Är du vår nästa talang? Då hittar du vänner för livet här på Circle K. Har du en flexibel vardag och vill jobba varierade tider och dagar under våra öppettider? Då har du hittat rätt! Vi söker fler kollegor som vill jobba allt ifrån ett par dagar i månaden till ett par dagar i veckan i vårt team! Vi söker nu dig som vill jobba extra och sommarjobba hos oss på Circle K Skillingaryd. När man jobbar extra hos oss innebär det att du inte kommer att ha något fast schema utan ställer upp vid behov. Stationen har generösa öppettider och det innebär att vi kommer behöva din hjälp under både dagar, kvällar och helger och ofta med kort varsel. Ensamarbete förekommer. När man jobbar extra hos oss på Circle K så får du timlön, ingångslönen ligger på 146-177 kr/timme och din exakta timlön baseras på din tidigare erfarenhet inom service. Utöver din timlön får du extra OB-ersättning för arbete under kvällar, nätter, helger och röda dagar. Eftersom vi har en CV-lös och fördomsfri rekrytering behöver du styrka din tidigare erfarenhet genom att uppvisa arbetsgivarintyg under rekryteringsprocessen. För att söka tjänsten fyller du enkelt i dina uppgifter, anger vilka tider du kan arbeta och genomför därefter ett kort servicetest som tar cirka 10 minuter. Är du vår nya butikssäljare som gillar varierande arbetsuppgifter och har ett flexibelt schema? Vi jobbar med löpande urval i rekryteringen så sök tjänsten omgående för att inte missa chansen! Varmt välkommen in med din ansökan senast 20.02.2025 Om dig: * Du är en teamplayer – du sätter laget före jaget. * Du är en fixare – du hittar lösningar på allt. * Du älskar människor. * Du är en allkonstnär: Du gillar att ha koll på allt, och tycker om att göra många saker samtidigt. * Du vill lära dig nya saker och utvecklas. * Du pratar och förstår svenska. * Du är över 18 år. Om oss: * Vi är en plantskola för social skills – vi lägger en bra grund för alla framtida yrken. Och du får ett snyggt CV! * För dig som redan kommit en bit i yrkeslivet kan vi erbjuda ett utvecklande och mångsidigt jobb. * Du får kunskap om hur det är att driva butik.   * Du lär dig att bli en ledare med förståelse för service. * Du får specialistkunskap – vi kan allt från att driva butik och sälja drivmedel, till marknadsföring och ledarskap. * Du får en möjlighet till att göra karriär inom företaget – kanske vill du driva din egen butik, eller sikta mot ett jobb på vårt huvudkontor. * Du får ett roligt jobb med härliga kollegor.  * Vi är ett internationellt företag med kollegor runt omkring i hela världen. * Våra stationer kan ha biluthyrning, då är körkort B-manuell ett krav. * Vi erbjuder dig ett förmånligt friskvårdsbidrag och personalrabatt på alla våra stationer. Circle K är ett framgångsrikt globalt företag med mer än 14 000 butiker i 26 länder. Totalt har vi cirka 125 000 anställda som arbetar i våra butiker och på kontoren. Vi vill göra det enkelt för våra kunder längs vägen genom att erbjuda bra produkter och snabb och service i världsklass. Vi förbehåller oss rätten att göra bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
20 februari 2025
Undersköterska med extra uppdrag som planerare till Hemtjänsten!
Vaggeryds kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Om arbetsplatsen "Vi brinner för det vi gör. Att få vara en människa som någon behöver, gör att jag gör ett bra jobb." "Att jobba med brukarna i deras hem, alla är så trevliga. Sen är vi ett härligt gäng kollegor, vi har så roligt tillsammans." Det här är två röster från Sveriges tredje bästa hemtjänst enligt brukarundersökningen 2023. Vi är så stolta över detta resultat som visar att vi tillsammans gör skillnad och gör rätt saker för dem vi finns till för! Vi söker nu en undersköterska med ett kombinerat planeringsuppdrag till kommunens hemtjänstgrupp i Skillingaryd för att komplettera detta härliga gäng och fortsätta utveckla och förbättra verksamheten. Vaggeryds kommuns hemtjänst finns i Vaggeryd och Skillingaryds tätort och vardera hemtjänstgrupp utgår ifrån respektive ort. Varje hemtjänstgrupp är indelad i mindre team vilket innebär ett närmare samarbete med en mindre grupp kollegor. Det medför också en ökad kontinuitet för brukarna som lär känna hemtjänstpersonalen. Samarbete är viktig del i arbetet och vi hjälps åt både inom hemtjänstgrupper och mellan orterna. Vaggeryds kommun har gjort en medveten satsning på att höja ingångslönen för dig som är undersköterska. Vi erbjuder friskvårdsbidrag på 2000 kr och jobbar aktivt med kompetensutveckling, digitalisering och förbättringar i verksamheten. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du kommer arbeta som undersköterska i hemtjänsten Skillingaryd. I uppdraget ingår att du utför omvårdnads-, service och hemsjukvårdsinsatser i den enskildes hem. Uppdrage kombinationstjänst som planerare innebär att du kommer täcka ordinarie planerare vid frånvaro och semester. Även stötta upp vid ökat behov i verksamheten. Som planerare har du en central roll i verksamheten där ditt uppdrag är att medarbetarna ska få de bästa förutsättningarna för att ge brukarna god omvårdnad och omsorg inom ramen för deras biståndsbeslut. Arbetet kräver att du har förmåga att se och ha en helhetsbild av verksamheten. För att uppnå en god planering väger du även in aspekter som kontinuitet, tid, arbetsmiljö och kompetens, samtidigt som du utgår ifrån verksamhetens ekonomiska förutsättningar. Du ska ha en god kommunikationsförmåga och samarbeta väl med ordinarie planerare på plats. Respekt för människors självbestämmande och integritet genomsyrar ditt arbete och dina insatser bidrar till en god äldreomsorg och livskvalitet för den enskilde. Kvalifikationer Vi söker dig som är undersköterska med skyddad yrkestitel. Det är meriterande om du har erfarenhet av olika planeringsverktyg inom hemtjänst. Du har lätt för att ha ett helikopterperspektiv och kan bedöma utifrån flera faktorer för att hitta lämplig lösning. Som person är du ansvarstagande, har en god empatisk förmåga och är bra på att skapa och underhålla relationer samtidigt som du inte är rädd för att ta beslut. Du är serviceinriktad, har ett positivt förhållningssätt och kan hantera snabba omställningar och ändrade förutsättningar i arbetet. Du kommer att arbeta i flertalet system i dator och telefon vilket förutsätter att du är bekväm med tekniska/digitala lösningar. Då arbetet kräver god kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du behärskar svenska i både tal och skrift. Vi erbjuder både teoretisk och praktisk introduktion som är individuellt anpassad utifrån dina tidigare erfarenheter. Det är ett krav att du har B-körkort och att du kan cykla. Varmt välkommen med din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
9 mars 2025
DFDS Professionals söker truckförare till kund i Vaggeryd!
DFDS Professionals AB
Lager- och terminalpersonal

Är du en skicklig motviktstruckförare med öga för detaljer och ett genuint intresse för varierande arbetsuppgifter? Då är det kanske dig vi letar efter! DFDS Professionals, en framstående aktör inom industri och logistik, söker nu efter passionerade truckförare för kommande uppdrag i Jönköping. Om tjänsten Vi söker nu erfarnatruckförare till vår externa kund. Beroende på uppdraget förekommer även andra arbetsuppgifter och man arbetar på flera avdelningar där manuellt arbete med fysiska lyft är en del, därför ser vi gärna att man har en god fysisk kondition och styrka att hantera arbetsuppgifterna. H Då man förflyttar tung last är det viktigt att man är noggrann och en säker förare som hanterar trucken och godset på ett tryggt och säkert sätt. Dina dagliga arbetsuppgifter och ansvarsområden i din arbetsroll kan omfatta: Köra motviktstruck Lastning och lossning av gods Effektivt stapla och lagra produkter Arbeta med andra uppgifter som tillhör Arbetstiden kommer vara förlagd vardagar där tiden kan justeras utifrån behov ute hos kunden. Om digVi behöver någon som har kört truck tidigare och känner sig bekväm bakom ratten. Eftersom att du kommer arbeta mycket självständigt ser vi att du har hög arbetsmoral och är bra på att planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och prestigelös när det kommer till ditt arbete och du förstår vikten av god kundservice. Krav för tjänsten Certifierad med truckkort typ A-B Minst två års erfarenhet av motviktstruck Flytande svenska Förstår och kan göra sig förstådd på engelska Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. DFDS ProfessionalsDFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Ambulerandekonsult:Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. KontaktuppgifterHar du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] sker löpande och du blir kontaktad så fort vi hittar ett uppdrag som passar just dig! Det går ej att ansöka via mail.SökordDFDS | Jönköping| Transport | Logistik | Motviktstruck| Vaggeryd

6 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Sommarjobba som personlig assistent i Vaggeryd

Är det här sommaren då du väljer ett jobb där du efter varje arbetspass får gå hem med en känsla av meningsfullhet och att du har gjort något betydelsefullt för en annan människa? Som personlig assistent hos oss på Kooperativet Olja får du varierande arbetsdagar och värdefull erfarenhet inom vårdbranschen. Låter det som det perfekta sommarjobbet för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Ta steget och ansök redan idag – bli en del av vårt kooperativ i sommar! Vad gör en personlig assistent? Att arbeta som personlig assistent är ett varierande och givande yrke, där du blir ett stöd åt en annan människa i vardagen och allt som hör därtill. Arbetsuppgifter som förekommer är bland annat personlig omvårdnad, hushållssysslor, matlagning och att följa med på olika aktiviteter. Din arbetsplats är där uppdragsgivaren befinner sig - i hemmet, på arbete/skola eller på fritidsaktiviteter. Det är uppdragsgivares behov och vardag som styr din arbetsdag och dina arbetsuppgifter. Vem söker vi? Våra uppdragsgivare är barn, ungdomar och vuxna med olika funktionsvariationer och behov – alla med en unik vardag. Därför söker vi personer som speglar vår mångfald vad gäller ålder, kön, erfarenhet, kompetens och personlighet för alla våra olika uppdrag. För att trivas i en roll som personlig assistent tror vi att du är en trygg och stabil person som tar ansvar. Du inger förtroende och är van att arbeta självständigt. Du är lyhörd för din omgivning och anpassar dig efter olika situationer som du ställs inför och möter. Utbildning eller erfarenhet från vård, omsorg eller socialt arbete är meriterande men störst vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för det specifika uppdraget. Goda kunskaper i svenska är ett krav för att kunna kommunicera och dokumentera. För att arbeta hos oss måste du också ha fyllt 18 år vid första anställningsdagen. Matchning i våra uppdrag Semesterperioden är i huvudsak under juni – augusti och vi ser gärna att du kan arbeta större delen av perioden. Möjlighet att börja arbeta som timvikarie redan nu finns i många av våra uppdrag. När vi matchar dig tar vi hänsyn till din kompetens, dina intressen och vad som motiverar dig. Tillträde sker enligt överenskommelse och anställningsform under sommaren är timanställning. Arbetstiderna kan variera mellan dag, kväll, helg, dygnspass och vaken natt beroende på arbetsplats – och därför ser vi gärna att du är flexibel gällande dessa. Varför ska du sommarjobba hos oss på Kooperativet Olja? Vårt främsta mål är att du och uppdragsgivaren ska trivas och må bra i varandras sällskap. Ett sommarjobb hos oss ger värdefull arbetslivserfarenhet och kan vara starten på en yrkesbana inom vård och omsorg eller utveckling i din yrkesroll. Möjlighet att fortsätta arbeta hos oss efter sommaren som timvikarie eller i en fast tjänst finns i många fall. I alla våra uppdrag finns en närvarande arbetsledare som säkerställer en bra arbetsmiljö och en god kommunikation. I början av din anställning får du en gedigen introduktion på arbetstid vilket innefattar bredvidgång i uppdraget samt kompetenshöjande e-utbildningar. Hur ansöker jag? Du ansöker genom att klicka på ”ansök” och fyller sedan i dina personliga uppgifter samt bifogar CV och Personligt brev. Vår rekryteringsprocess sker genom digitala system och därför tar vi inte emot ansökningar via e-post eller brev. Urval kommer att ske löpande och du kan kallas till en första intervju omgående. Polisens belastningsregister För att bli aktuell för anställning i Kooperativet olja krävs att du visar upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Det kan ta ett tag att få hem ditt utdrag och därför är det bra att beställa ett redan nu. Gå in på länken: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Gå in på "Till e-tjänst för registerutdrag" och logga in med Bank-id. Välj blankett ”Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret”. För att arbeta hos barn under 18år krävs det att du beställer ytterligare ett utdrag från Polisens belastningsregister. Detta utdrag går att få hem via posten men även till din digitala Kivra brevlåda – vilket ger dig tillgång till utdraget fortare. Beställ enkelt med hjälp av ditt Bank-id via länken nedan och välj sedan hur du vill gå få hem det: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
4 mars 2025