Eksjö kommun jobb

Lediga jobb hos Eksjö kommun

Personlig assistent
Eksjö kommun
Personliga assistenter

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER 14-årig musikälskande ungdom söker 2 stycken ukrainsktalande personliga assistenter till fast anställning 75-100%. Vid en anställning hos oss kommer du att delta i personens vardag och bidra med din hjälp och det stöd som behövs för att personen ska kunna leva ett liv som andra. KVALIFIKATIONER Du måste kunna tala och förstå ukrainska. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av yrket personlig assistent, är undersköterska, eller medicinskt utbildad. Du får gärna ha kunskap kring pedagogik och arbete med barn. Du behöver vara samarbetsorienterad och kunna arbeta tillsammans med föräldrar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Har du frågor om tjänsten är du välkommen kontakta enhetschef Karin Ekdahl v28-29 på telefon 0381-36760, enhetschef Sara Mannerback v32 och framåt, 0381-36791. Provanställning tillämpas. Intervjuer kommer ske löpande. Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

Idag
Sista ansökan:
3 augusti 2025
GIS-ingenjör
Eksjö kommun
GIS- och kartingenjörer

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och utveckla framtidens Eksjö hos oss på samhällsbyggnadssektorn? Mät- och exploateringsenheten söker en engagerad, samarbetsvillig och driven kollega. Hos oss får du en nyckelroll i att utveckla en smartare samhällsbyggnadsprocess.  Du blir en del av ett kompetent och engagerat team som arbetar med adressättning och namnsättning av gator och vägar, framtagande av grundkartor till detaljplaner, kontakter med Lantmäteriet och hantering av fastighetsrättsliga frågor, framtagning av fastighetsägarförteckningar , hantering och utveckling av kommunens geodata i samverkan med andra myndigheter. Du kommer även att arbeta nära specialister såsom detaljplanehandläggare, externa kunder och olika typer av projekt. Det är en varierad och utvecklande roll där du får möjlighet att påverka och bidra till att utveckla Eksjö kommun i framtiden. Vi söker dig som är driven, strukturerad och lösningsorienterad, har lätt för att samarbeta och kommunicera, har erfarenhet av geodata, GIS, fastighetsjuridik och samhällsbyggnadsfrågor, är van vid att arbeta i geografiska informationssystem (GIS), har kunskap och förståelse om samhällsbyggnadsprocessen, har erfarenhet av fastighetsutredningar och fastighetsägarförteckningar. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. KVALIFIKATIONER Högskole- eller civilingenjör alternativt arbetslivserfarenhet inom området som bedöms likvärdigt. GIS-kunskaper, kompetens inom samhällsbyggnadsprocessen, databashantering samt hantera gis-programvaror. Urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden. Frågor kring tjänsten återkopplas från och med v 32. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

Idag
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Enhetschef inom funkshinderomsorgen
Eksjö kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER I rollen som enhetschef inom funktionshinderomsorgen i Eksjö kommun leder, utvecklar och följer du upp verksamheten för att nå uppsatta mål. Kvalitet, brukarfokus och en hållbar ekonomi är centrala delar som går hand i hand i ditt uppdrag. Ditt uppdrag som enhetschef omfattar totalt tre boenden inom SoL och LSS. Du leder verksamheten med ansvar för brukare, budget, personal och arbetsmiljö. Du blir en viktig del av en aktiv och positiv ledningsgrupp, där vi teambaserat driver verksamhetsgemensamma frågor utifrån ett helhetsperspektiv. Tillsammans med chefskollegor och administratörer inom funktionshinderomsorgen verkar ni i våra nya gemensamma lokaler centralt i Eksjö. Med stöd från din chef, chefskollegor, administratörer, ekonom, HR, verksamhetsutvecklare och andra stödfunktioner får du goda förutsättningar att lyckas i ditt uppdrag.  Som ny enhetschef får du en noggrant planerad introduktion och tillgång till kommunens chefs- och ledarutvecklingsprogram. Vi erbjuder dig kontinuerlig kompetensutveckling och mentorskap för att du skall få en stabil grund att stå på i din chefsroll. Målet med våra insatser är att varje individ ska få möjlighet till att leva ett självständigt, tryggt och meningsfullt liv - med stöd utifrån sina unika behov och förutsättningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning, eller annan av arbetsgivaren bedömd relevant högskoleutbildning. Du har en kandidatexamen där socialrätt är en del av den relevanta utbildningen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning inom SoL och/eller LSS verksamheter. Erfarenhet av budget och personalansvar ser vi som meriterande. Som chef är du strukturerad och organiserad. Du har lätt för att skapa goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra. Du ser helheter och ditt ledarskap skapar delaktighet, utveckling och ansvarstagande i organisationen. Du har förmåga att analysera och prioritera, för att fatta såväl kortsiktiga som långsiktiga beslut. Som person är du ansvarstagande, utvecklings- och samarbetsorienterad samt trygg i dig själv. Du tar egna initiativ och har en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. För att trivas i rollen som enhetschef har du ett lösningsfokuserat förhållningsätt med fokus på kvalitet. Givetvis brinner du för arbetet med människor och vill göra verklig skillnad i människors vardag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Har du frågor om tjänsten är du välkommen kontakta Marcus Nylander, funktionschef, via mejl -ange om du önskar att bli uppringd för samtal. Förstaintervjuer kommer att ske någon gång under vecka 33, den 12, 13, 14 eller 15 augusti. Om man går vidare i rekryteringsprocessen kommer andraintervjuer att ske under vecka 34, eftermiddag den 20 eller 21 augusti. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Administratör inom socialtjänst
Eksjö kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Biståndsenheten arbetar med myndighetsutövning inom socialtjänst. I verksamheten finns sju enheter samt en administration är en av dem. Administrationens ansvar är övergripande och innefattar socialtjänstens reception, hantering av post, beställningar, fakturahantering, arkivarbete med mera.  Arbetsgruppen består av 4 medarbetare om tillgodoser hela verksamhetsområdet med administrativt stöd. Medarbetarna tar stort eget ansvar och har ett gott samarbete både inom den egna enheten och med övriga enheter. Hos oss får du kompetenta och erfarna kollegor och nära arbetsledning som stöttar dig i arbetet.  Kommunen befinner sig i arbetet med att ställa om till den nya socialtjänstlagen och i det arbetet kommer den administrativa enheten att ha en viktig roll. Vi söker nu dig som med kunskap och engagemang vill vara med oss i att kvalitetssäkra och utveckla arbetet inom den administrativa enheten. Beskrivning av tjänsten Som administratör inom myndighet får du en central och viktig roll. Arbetet är omväxlande med fokus på att ge ett kvalificerat administrativt stöd till chefer och socialsekreterare inom ramen för handläggningsprocessen samt till medborgare som besöker Biståndsenheten. ARBETSUPPGIFTER Som administratör har du ett gott bemötande och en stor vilja att ge en god service till alla som besöker oss. Du behöver tycka om att vara där det händer då ingen dag är den andra lik inom socialtjänsten. Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du får möjlighet att påverka ditt arbete och bidra till en effektiv administration inom socialförvaltningen. Vi söker dig som har personlig mognad, god förmåga att skapa relationer och kan möta individer i utsatta situationer. Du har en välgrundad förståelse för vikten av rättssäkerhet och kan anpassa ditt arbetssätt utifrån nya förutsättningar. Du tar ansvar för att planera och prioritera dina arbetsuppgifter och värdesätter ett gott samarbete. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har god datavana. Exempel på arbetsuppgifter är: - Självständigt genomföra administrativa handläggningsuppgifter. •  Receptionsarbete • -Beställningar • - Ansvar för internlarm och personlarm • - Fakturahantering • - Posthantering • - Begäran och utlämnande av handlingar. • - Diarieföring och hantering av handlingar enligt dokumenthanteringsplan. • - Arkivarbete KVALIFIKATIONER Grundläggande krav för tjänsten: • YH-utbildning inom administration eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Körkort B • Erfarenhet av arbete inom socialtjänst och med socialtjänstens målgrupper • Kunskap och erfarenhet av verksamhetssystemet Combine och ekonomisystemet Raindance • Erfarenhet av arbete i arkiv och gallring Övriga meriter för tjänsten: • Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Combine och ekonomisystemet Raindance. • Även tidigare erfarenhet av arbete i arkiv och gallring ses som meriterande. • Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaper och färdigheter som vi bedömer krävs för tjänsten. Personliga egenskaper Det är viktigt att du är noggrann, är administrativt skicklig och har en hög servicekänsla. Du tar ett stort eget ansvar, har god datorvana och är bra på att formulera dig på svenska i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver också vara öppen för att tänka nytt och vilja leverera lösningar på olika problem. Du behöver kunna hantera snabbt uppkomna situationer och frågor. Det är också viktigt att du är självgående, flexibel, noggrann, strukturerad och slutför de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar samt att du trivs med att jobba tillsammans med andra. Du förväntas ha ett intresse för att utveckla och effektivisera administrativa processer. Vi är varandras arbetsmiljö och därför är det viktigt att du tillsammans med oss vill skapa ett välfungerande arbetsklimat där vi gör varandra bättre. Den här tjänsten kräver att du arbetar på plats på Biståndsenheten och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 8-17. Tillträde enligt överenskommelse. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden så tveka inte att söka idag om detta låter intressant! Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: • Pass • Nationellt ID-kort som visar medborgarskap • ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Vid rekrytering ska du uppvisa utdrag från polisens belastningsregister (Kontroll av egna uppgifter). Välkommen med din ansökan! Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Behandlare tidiga samordnade insatser barn och unga
Eksjö kommun
Socialsekreterare

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Sedan våren 2025 finns i Eksjö kommun den nya enheten ”Enheten för förebyggande arbete barn och unga” vars verksamhet återfinns i samma lokaler som Mötesplats Gården som utgör både fritidsgård och arena för olika yrkesgrupper som arbetar för ungas bästa.  Enheten för förebyggande arbete barn och unga består av ungdomslotsar (fältverksamhet), arbetsgruppen ”TSI (tidiga samordnade insatser) barn och familj” och det kommunala aktivitetsansvaret (KAA).  Det övergripande syftet med enheten är att utgöra plattform för att samla aktörer som arbetar nära barn och unga i syfte att ge rätt hjälp i tid och förhindra att problem växer sig större. Att satsa på förebyggande arbete barn och unga var ett politiskt beslut som innebar en utökning av tjänster inom sociala sektorn under 2025, vilket resulterade i arbetsgruppen TSI barn och familj. Uttalade mål inom ramen för satsningen var att hitta former för att öka skolnärvaron och främja den psykiska hälsan bland barn och unga i Eksjö kommun och på sikt minska behovet av externa placeringar. Tidiga och samordnade insatser (TSI) är ett paraplybegrepp för strukturerad samverkan i förebyggande arbete. I fokus för dessa insatser i Eksjö kommun är barn och unga som visar tidiga tecken på en ogynnsam utveckling så som ett tidigt stadium av problematisk skolfrånvaro, en begynnande ohälsa, normbrytande beteende eller svårigheter i det sociala samspelet. Till följd av tjänstledighet inom gruppen TSI barn och familj söker vi nu en TSI-behandlare för ett vikariat under ett års tid. Vi söker dig som utifrån din specifika kompetens kan utgöra ett kugghjul i gruppen och komplettera kollegors kunskaper. ARBETSUPPGIFTER Inom TSI barn och familj arbetar TSI-samordnare, familjebehandlare (TSI-behandlare) och skolsocionom med att utföra och samordna icke biståndsbedömda insatser till barn och unga och deras familjer. Insatserna är frivilliga, av rådgivande och vägledande karaktär där samverkan med andra aktörer är centralt i arbetssättet. Samarbetspartners kan till exempel vara ungdomslots, skolpersonal, elevhälsa, fritidsledare, hälsocoach, områdespolis, socialtjänstens öppenvård, ledare inom föreningsliv eller andra för barnet viktiga personer. Tillsammans arbetar vi med helheten kring det specifika barnet/ungdomens behov och minskar kontaktytorna för familjen när det behövs insatser från olika parter. Medlemmarna i TSI barn och familj med skolsocionomen i spetsen, utgör också skolsociala team i olika konstellationer med personal från skola och kan arbeta på uppdrag från rektorer eller utifrån eget initiativ kring olika teman kopplat till förebyggande arbete barn och unga. Som TSI-behandlare arbetar du själv operativt i ärenden samtidigt som du har en samordnande funktion gentemot det team som skapats kring barnet/ungdomen. Inom gruppen turas vi om att vara ärendeansvarig med uppgiften att bland annat säkerställa uppföljningar av de aktiviteter som pågår. Du arbetar stödjande mot förälder eller ungdom beroende på matchning, ibland tillsammans med någon av verksamhetens ungdomslotsar. Sammanfattningsvis kan arbetet bestå av att: -utföra stödjande och vägledande samtal och aktiviteter gentemot föräldrar och barn/ungdom på universell och selektiv nivå -hjälpa familjer att skapa goda grundläggande rutiner, struktur och förutsägbarhet i familjelivet -stödja förbättrad kommunikation, minskade konflikter och hanteringen av utmanande livssituationer inom familjer -aktivera och samordna åtgärder utförda av andra aktörer kring det specifika barnet/ungdomens behov - utifrån kartläggning av bakomliggande orsaker till problematiska skolsituationer arbeta för att finna lösningar tillsammans med skola - samverka med skolans personal för att skapa en trygg skolmiljö på både individ- och gruppnivå - initiera samverkan mellan olika myndigheter och aktörer kring barn och unga på individ- och gruppnivå - arbeta med förebyggande och främjande insatser på gruppnivå som till exempel information eller utbildning till föräldragrupper, kompetensutveckling för skolpersonal och riktade aktiviteter till grupper av elever/ungdomar KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är socionom, socialpedagog, arbetsterapeut eller har annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig  • Har god dokumenterad erfarenhet av förändrings- och behandlingsarbete riktat mot målgruppen barn, unga och familj • Är flexibel, har ett eget driv och tar dig an nya arbetsuppgifter med god vilja • Har ett systemteoretiskt och salutogent förhållningssätt • Är kommunikativ och bra på att skapa relationer och god samverkan internt och externt • Är lösningsfokuserad och prestigelös Det är meriterande om du: • har utbildning i evidensbaserade behandlingsmetoder och föräldrastödsprogram, till exempel RePULSE, ABC (Alla Barn i Centrum) eller annat • har kunskap kring socialtjänstens arbete och uppdrag samt erfarenhet från kommunal öppenvård • har erfarenhet av tvärprofessionellt arbete och vana att samverka med andra professioner   • kan navigera i samhällssystemen, olika huvudmäns uppdrag och förstå hur förebyggande socialt arbete kan komplettera redan befintliga resurser B-körkort är ett krav då det sker resor i tjänsten. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Socialsekreterare ekonomiskt bistånd - timvikarie
Eksjö kommun
Socialsekreterare

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER Är du studerande på socionomprogrammets sista år eller en glad pensionär som vill och kan arbeta extra i höst så är detta för dig! Vi söker nu en timvikarie till enheten för ekonomiskt bistånd. Att arbeta med ekonomiskt bistånd innebär att du kommer utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd samt aktivt stödja människor att stå på egna ben och nå självständighet såväl socialt som ekonomiskt. Du arbetar kartläggande och motiverande gentemot de du möter och samverkar med andra aktörer, både internt och externt. På enheten ekonomiskt bistånd arbetar 8 socialsekreterare, en 1:e socialsekreterare och en enhetschef. Enheten ansvarar för arbetet med ekonomiskt bistånd, dödsbohandläggning, övergångsbostäder och felaktiga utbetalningar. Hos oss får du kompetenta och erfarna kollegor och nära arbetsledning som stöttar dig i arbetet. Allt arbete inom enheten innebär ett kvalificerat socialt arbete där man utreder, bedömer och fattar beslut utifrån gällande lagar, rättspraxis och delegation. Är du studerande, eller har arbetat med ekonomiskt bistånd utan socionomexamen, vill vi att du har betyg i kursen socialrätt. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med eller haft praktik inom ekonomiskt bistånd tidigare eller har erfarenhet av myndighetsarbete. Kunskaper om MIX och verksamhetssystemet Combine är det meriterande. Körkort B-behörighet erfordras då resor i tjänsten förekommer. Vi söker dig som är strukturerad, har lätt för att samarbeta och skapa relationer samt har en förståelse för människor och deras ibland komplexa livssituationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är ett timvikariat med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden så tveka inte att söka idag om detta låter intressant! Vid rekrytering ska du uppvisa utdrag från polisens belastningsregister (Kontroll av egna uppgifter) samt uppvisande av slutförd kurs i socialrätt om du går socionomprogrammet. Om du tidigare arbetat inom ekonomiskt bistånd men ej har socionomexamen ska ett tjänstgöringsintyg uppvisas. Du ska även styrka din identitet med id-kort. KVALIFIKATIONER • Betyg i kursen Socialrätt • Tidigare arbetat med ekonomiskt bistånd • Erfarenhet av myndighetsarbete • Combine ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Speciallärare till Furulundsskolan 7-9
Eksjö kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER Du kommer i rollen som speciallärare tillsammans med lärare, elevcoacher och elevhälsa bidra till att elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling. Du är ett stöd för lärare i arbetet med extra anpassningar och särskilt stöd. I din roll arbetar du också praktiskt med att ge elever stödinsatser och undervisning individuellt och i grupp. Du kommer att vara en del i vårt specialpedagogiska team F-9, som består av ytterligare två specialpedagoger som arbetar F-6 där vi vill skapa en röd tråd för hela Furulundsskolan. Du ingår också i elevhälsoteamet och deltar i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet så  att skolans alla elever får ett adekvat stöd. Du har en konsulterande och handledande roll gentemot kollegor/skolledning och bidrar till skolans utveckling genom att anlägga det specialpedagogiska perspektivet på skolans processer. KVALIFIKATIONER Du har special-lärarexamen eller specialpedagogexamen och lärarlegitimation. Erfarenhet är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Skolbibliotekarier till Eksjö kommuns grundskolor
Eksjö kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta för att skolbiblioteket ska vara en pedagogisk resurs som stödjer eleverna i att nå sina mål. I Eksjö kommun kommer du att arbeta tillsammans med två kollegor som i samarbete med lärare och rektorer på våra åtta grundskolor planerar en skolbiblioteksverksamhet med utgångspunkt i styrdokumenten: skollag, läroplan, vår skolbiblioteksplan och de behov som finns på skolorna. Du kommer att ha grundskolechefen som din närmsta chef och tillsammans med dina kollegor och grundskolans ledningsgrupp kommer ni att utforma hur uppdraget på bästa sätt ska organiseras. Vårt mål är att utveckla skolbiblioteken på våra grundskolor för att stärka elevernas språk- och kunskapsutveckling samt deras kompetens kring informationssökning. Beroende på hur uppdragen utformas kan ni periodvis komma att arbeta i projektform på de olika skolorna.  Du blir en av våra tre skolbibliotekarier som gör skillnad för eleverna i Eksjö kommuns grundskolor- välkommen till oss! KVALIFIKATIONER Du har en högskoleexamen i biblioteks- och informationsvetenskap eller en högskoleexamen som vi bedömer likvärdig för arbetsuppgiften.    Du har god kunskap om aktuell och relevant litteratur för åldrarna F-9 samt förståelse för hur litteratur kan användas pedagogiskt i skolans kontext, men du verkar även läsfrämjande och stimulerar elevernas läslust. Du har erfarenhet av att arbeta i skolbibliotek eller i pedagogisk miljö i nära samverkan med pedagoger och elever.  Vidare har du erfarenhet av att planera och genomföra aktiviteter som syftar till att stimulera läslust och utveckla läsförmåga. Du har förmåga att undervisa i källkritik och informationssökning, anpassat till elever i olika åldrar. Du har erfarenhet  och vana av att arbeta med olika bibliotekssystem. I ditt arbete är du strukturerad och har förmåga och intresse av att planera långsiktigt i syfte att utveckla skolbiblioteksverksamheten. Du har även förmåga att skapa goda relationer med såväl elever som kollegor. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Kommunvägledare till kontaktcenter
Eksjö kommun
Planerare och utredare m.fl.

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Till Eksjö kommuns kontaktcenter - invånarnas, företagens och föreningarnas väg in till kommunen - söker vi nu för en tidsbegränsad period en medarbetare som ser service och ett gott bemötande som det roligaste man kan arbeta med! ARBETSUPPGIFTER Som kommunvägledare ger du information, vägledning och service till kommunens invånare, föreningar, företag och andra myndigheter. Det gör du via besök, telefon, e-post, chatt och sociala medier. Kontaktcenter tar varje dag emot ett stort antal frågor som vi antingen besvarar direkt eller skickar vidare till kommunens olika verksamheter. Frågorna kan handla om allt från barnomsorg till bygglov. Kontaktcenter arbetar också med intern service, så som att ansvara för kommunens telefonisystem och beställning av telefonenheter, hantering av tjänsteidentitet, passersystem och fordon. Kontaktcenter är en enhet inom kommunikationsavdelningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är serviceinriktad och lösningsorienterad, och kan ge ett gott och jämställt bemötande. Du är en entusiastisk och drivande individ som har förmågan att identifiera möjligheter och förverkliga dem. Du är en lagspelare som samarbetar smidigt med andra, men tar samtidigt ansvar för egna arbetsuppgifter. Arbetet som kommunvägledare förutsätter mycket god datorvana och att du har förmåga att hantera olika verksamhetssystem för att självständigt både söka information och registrera ärenden samtidigt som du har en individ antingen i telefon eller framför dig som du sedan ska förmedla vidare informationen till på ett lättförståeligt sätt. Vi ser att du som söker har en fullgjord gymnasieutbildning och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med service, eller tidigare arbetslivserfarenhet av arbete i ett kontaktcenter, kundtjänst eller likvärdigt arbete. Arbetsuppgifterna kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, där du snabbt både kan skriva och söka information. Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper. Tjänsten gäller en tidsbegränsad anställning under cirka fem-sex månader. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Prästängsskolan söker ämneslärare 7-9 i matematik/NO
Eksjö kommun
Grundskollärare

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Prästängsskolan är högstadieskolan i centrala Eksjö där auditoriet tillsammans med elevcafeteria och skolbibliotek bildar entré och mittpunkt. Skolmiljön har byggts upp utifrån ledorden trygg, tillåtande, uppmuntrande, utvecklingsbenägen och samarbetande. Det relationella arbetet är därför i fokus. Att vi alla samverkar för elevernas bästa är något som kännetecknar arbetet på skolan. Alla elever ska uppleva delaktighet i sitt lärande då de formativt undervisas av professionella lärare för att nå läroplanens samtliga mål. Parallelläggning av ämnen möjliggör flexibilitet kring undervisningen, som anpassas efter elevernas olika kunskaper och erfarenheter. För att alla elever ska lyckas arbetar vi med det kollegiala lärandet i arbetslag, ämneslag och på skolnivå. Skolans elevhälsoteam är en god resurs på alla nivåer. Att testa nytt utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet och utvärdera vad det har för effekt på elevernas lärande ser vi som en viktig framgångsfaktor. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad lärare med en nyfikenhet och vilja att bli ännu bättre tillsammans med andra. Du är en tydlig ledare som skapar förtroendefulla relationer. Du kommer att vara en del av det samarbetande lärarlaget på skolan. Utifrån den gemensamma planeringen utformar du undervisningen tillsammans med eleverna i dina grupper. Det formativa arbetssättet är något vi gemensamt på skolan har fokus på att utveckla. KVALIFIKATIONER Du har examen och lärarlegitimation. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som månar om att bygga relationer, tycker om att samarbeta och som har förmåga att ha struktur på ditt arbete. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025