Lediga jobb i Eksjö
Sök totalt 81 lediga jobb i Eksjö
Höglandsförbundet – Samverkan är vår styrka! Höglandsförbundet är ett kommunalförbund bildat av Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda. Dessa fem kommuner, på småländska höglandet, värdesätter samarbete och vet att vi blir starkare tillsammans. Genom att slå ihop våra styrkor och resurser kan vi öka kompetensen, bättre utnyttja resurser, höja kvaliteten och ge invånarna bättre service. Hos oss finns idag en rad olika verksamheter som arbetar för hela Höglandets bästa. Trivs du med att arbeta verksamhets- och elevnära? Har du stor kunskap och erfarenhet inom transportbranschen som du vill förmedla vidare till nästa generation? Då är detta jobbet för dig! Ditt nya jobb Arbetet innebär praktisk och teoretisk undervisning mot yrket lastbilsförare, med körkortsbehörigheter B, C, E och YKB. Du behöver ha mångårig erfarenhet som lastbilsförare. Om du är förarprövare så ingår även det i tjänsten. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat övningskörning med personbil och lastbil, utbildning i truck, hjullastare med gafflar, kran, godshantering och teoretisk undervisning. Du kommer tillsammans med kollegor inom transportarbetslaget att ansvara för och planera undervisningen i transportämnet för en klass. Du blir en del av vårt transportarbetslag, som består av åtta lärare och som tillsammans ansvarar för all transportutbildning för fyra gymnasieklasser i årskurs två och tre. Om dig Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som lastbilsförare. Du har körkortsbehörighet för B, C och E samt ett giltigt YKB (Yrkeskompetensbevis). Yrkeskunskaper inom transportteknik är en självklarhet för att kunna axla rollen. För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har minst en avslutad gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har lärarlegitimation och/eller är behörig förarprövare. Om du inte har pedagogisk utbildning ska du vara beredd att genomföra en yrkeslärarutbildning. Du vill gärna samarbeta med andra för att skapa en helhet i utbildningen. Du ska vara duktig på att skapa en god lärmiljö och goda relationer med elever och personal. Du tycker att det är spännande med nya utmaningar och har många goda idéer om hur man kan skapa meningsfulla och verklighetsnära uppgifter. Det är också viktigt att du tycker om att ta ansvar och är flexibel. Du brinner för kvalitativ yrkesutbildning och att göra ungdomar anställningsbara. Om vår skola Nifsarpsskolan är en gymnasieskola som ligger strax utanför Eksjö. På skolan bedriver vi gymnasieutbildning inom fordons- och transportprogrammet, bygg- och anläggningsprogrammet inriktning mark och anläggning samt naturbruksprogrammet inriktning skogsbruk. Skolan har ungefär 240 elever och 40 medarbetare, där samtliga i personalen har semestertjänst. Skolan präglas av en kultur med högt engagemang, familjär stämning, stort eget ansvar och ett arbetssätt där alla hjälps åt och är lika mycket värda. Vi har nära kontakt med våra branscher, lokalt, regionalt och nationellt och för oss är det extra viktigt att eleverna har hög anställningsbarhet efter utbildningen. Våra ledord är trygghet och trivsel, verklighetsbaserat lärande och att det ska vara roligt att gå i skolan! Bra att veta Tillsvidareanställning 100 %, med tillträde enligt överenskommelse. Semesteranställning. Om du har gått en lärarutbildning eller annan pedagogisk högskoleutbildning ber vi dig bifoga relevant utbildningsintyg. I enlighet med skollagen kommer du behöva visa ett utdrag ut belastningsregistret. Detta registerutdrag begär du på polisens hemsida. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta ansvarig rekryterande chef Sofia Arebo, 070 -265 43 70, [email protected]. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Medicin och geriatrikkliniken i Eksjö Vill du utveckla och bredda din kompetens som sjuksköterska samtidigt som du blir en del av ett engagerat och välfungerande team? På Vårdenhet E värdesätter vi inte bara hög professionalitet och kompetens, utan också en arbetsmiljö där trivsel, respekt och en positiv anda står i centrum. Här får du möjlighet att arbeta i en stimulerande miljö där din insats verkligen gör skillnad – både för våra patienter och för dina kollegor! Rollen som sjuksköterska På medicinsk vårdenhet E vårdas patienter med diabetes och endokrinologiska sjukdomar, njursjukdomar, hematologiska och allmänmedicinska sjukdomar. Att ansvara för omvårdnad, ta prover, ge injektioner och läkemedel är vanligt förekommande arbetsuppgifter och som sjuksköterska har du ett stort fokus på medicinsktekniska uppgifter. Din blivande arbetsplats Medicin- och geriatrikkliniken på Höglandssjukhuset i Eksjö är en utvecklande verksamhet där vi vårdar patienter som är i behov av specialiserad medicinsk och geriatrisk vård. Kliniken har en historia av innovativt, systematiskt och evidensbaserat kvalitetsarbete med stort patientfokus. Sedan 2014 är klinikens ledningssystem certifierat enligt ISO 9001:2014. Att kliniken är ISO-certifierad är något som vi alla är mycket stolta över. Detta innebär kort och gott att vi har ordning och reda i vår verksamhet. Det skapar goda förutsättningar för oss som arbetar på kliniken att veta vad, när och hur. Det bidrar till att våra processer kvalitetssäkras så att patienterna ges god och säker vård. Vi vet att steget från utbildning till verklighet kan kännas stort. Vi vill ge dig som nyutbildad sjuksköterska en bra start i arbetslivet där du får växa in i din nya yrkesroll. Därför erbjuder vi alla våra anställda sjuksköterskor som fått sin legitimation de senaste 12 månaderna att delta i ett av Sveriges bästa introduktions- och utvecklingsprogram för nyutbildade sjuksköterskor - RIU. Programmet omfattar 20 heldagar fördelade på åtta månader, och det startar varje år i februari och september. RIU ger dig en möjlighet att träffa andra sjuksköterskor i samma situation där ni utbyter erfarenheter och ger varandra råd och stöttning. Här kan du läsa mer om RIU och följ oss gärna på Instagram på @regionjkpgriu Din profil Nu söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska, nyutexaminerad eller rutinerad, och som vill arbeta med hos oss på medicinsk vårdenhet E på Höglandssjukhuset i Eksjö. Tjänsten som vi har möjligheten att erbjuda dig är en tillsvidareanställning med en tjänstgöringsgrad på 100%. Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. För att trivas hos oss är du noggrann och tar ansvar för dina uppgifter samt driva ditt arbete som sjuksköterska vidare. Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra och har ett positivt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter. Utöver detta har du god förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter samt att du är självgående person som självständigt strukturerar dina arbetssätt. Vi ser gärna att du är trygg i din roll som sjuksköterska och har lätt för att särskilja det personliga från det professionella. Du är en självgående person som själv kan planera och strukturera dina arbetssätt men också flexibel och kan anpassa ditt syn- och förhållningssätt. Du är lyhörd och har lätt för att samarbeta. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig en vardag där du får vara självgående och ta ett stort ansvar för att planera den dagliga verksamheten tillsammans med ett team av sjuksköterskor, undersköterskor och läkare. Hos oss får du möjligheten att bli en del i vårt sammansvetsade och härliga team på en avdelning som kännetecknas av en atmosfär som präglas av trygghet, glädje och gemenskap. För att du ska få en bra start hos oss får du en anpassad introduktion och bredvidgång utifrån dina erfarenheter. Som medarbetare i Region Jönköpings län gör du skillnad för många – på riktigt. Oavsett yrke har vi alla samma uppdrag – att bidra till att göra livet bättre, roligare och friskare för länets alla invånare. I en stor organisation finns också stora möjligheter där vi samarbetar över gränserna och lär av varandra. Hos oss är kompetensutveckling inte bara utbildning, det är en del av det dagliga arbetet. Som medarbetare hos oss får du även tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner Har du frågor om tjänsten? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta någon av vårdenhetscheferna Laila Hilldén, tfn 010 243 4406 eller Mona Ottosson, tfn 010 243 4405. Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 17 aug 2025 . Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Din upplevelse är viktig för oss. Därför vill vi informera dig om att rekryteringsprocessen kan ta längre tid än vanligt under sommaren. Vi återkopplar till dig så snabbt som möjligt. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (rjl.se)
Kirurgiska vårdenheten, Höglandssjukhuset Eksjö Varmt välkommen att bli en del av vår fantastiska klinik med god arbetsmiljö och hög patientnöjdhet. Rollen som sjuksköterska Som sjuksköterska leder, planerar och organiserar du specialiserad omvårdnad, inklusive pre- och postoperativ vård, kring patienten. Vi arbetar i team där du kommer att ha ett nära samarbete med undersköterskor och läkare. Totalt finns 4 team på avdelningen vardagar och tre på helgerna, du har därför alltid sjuksköterskekollegor att rådfråga. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat kliniska bedömningar, rondarbete, läkemedelshantering, provtagning och den sociala planeringen kring patienten. Hos oss ges en möjlighet att få en bred kompetens inom olika kirurgiska diagnoser. Din blivande arbetsplats Hos oss vårdas i huvudsak patienter som har en kirurgisk grunddiagnos, behöver utredas, undersökas eller opereras. Även palliativa patienter vid livets slutskede vårdas i nära samarbete med SSIH. Avdelningen har också platser för urologi samt barn över 4 år. Vi tar emot patienter både akut och planerat. Kirurgklinikens slutenvård på Höglandssjukhuset i Eksjö består av fyra avdelningar med inriktning övre buk, nedre buk/palliativa patienter, akut/barn och urologi. Här finns 30 vårdplatser. Kirurgiska vårdenheten i Eksjö är en del av Kirurgkliniken i Region Jönköpings län som sedan 2017 är en regionövergripande klinik med verksamhet på tre orter: Eksjö, Jönköping och Värnamo. Vid alla tre orterna finns akutmottagning och akut kirurgisk vård bedrivs dygnet runt inklusive operation och intensivvård. Läs mer om kirurgkliniken här: Kirurgkliniken som arbetsplats, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/Kirurgkliniken/) Din profil Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och välkomnar dig som är nyexaminerad eller dig som har längre erfarenhet. Vi värdesätter erfarenhet inom yrket, särskilt meriterande är erfarenhet av akutsjukvård eller kirurgisk vård. Som person är du engagerad, stabil och behåller lugnet vid akuta situationer samt har en god samarbetsförmåga. Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt, arbetar proaktivt, har lätt för att anpassa dig till nya situationer och en god förmåga att kommunicera med andra och sätta dig in i deras perspektiv. Vidare värdesätter vi din vilja att vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Din trivsel är viktig för oss och du välkomnas till en personalgrupp med härlig sammanhållning och ett gott samarbetsklimat. • Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid • Ett spännande arbete i akutsjukvård med en introduktion med utgångsläge från din erfarenhet • Du kommer vara en del av en stabil arbetsgrupp med kollegialt lärande • Arbetstiderna dagtid är för närvarande kl. 6:45–16 och kvällstid är kl. 13:30-21:30. Vi lägger 11 veckors schema som du har möjlighet att påverka genom individuell schemaplanering. Vi har schemalagd verksamhetsutveckling med möjlighet till hospitering Region Jönköpings län erbjuder ett regiongemensamt introduktions- och utvecklingsprogram (RIU) för dig som är nyutexaminerad sjuksköterska. Programmet omfattar 17 heldagar fördelade på åtta månader, och det startar varje år i februari och september. RIU ger dig en möjlighet att träffa andra sjuksköterskor i samma situation där ni utbyter erfarenheter och ger varandra råd och stöttning. Läs mer om RIU här: Introduktions- och kompetensutvecklingsprogram (RIU/KUP), Qulturum, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/qulturum/om/metodikum/introduktions-och-kompetensutvecklingsprogram/) Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Som medarbetare i Region Jönköpings län gör du skillnad för många – på riktigt. Oavsett yrke har vi alla samma uppdrag – att bidra till att göra livet bättre, roligare och friskare för länets alla invånare. I en stor organisation finns också stora möjligheter där vi samarbetar över gränserna och lär av varandra. Hos oss är kompetensutveckling inte bara utbildning, det är en del av det dagliga arbetet. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta vårdenhetschefer: Emelie Torebring tel: 010-24 353 65, [email protected] Anna Fors, tel: 010-24 353 75, [email protected] Ulrika Parmö, tel: 010-24 353 85, [email protected] Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2025. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta i en miljö där din kompetens verkligen gör skillnad? Vi söker en engagerad och lyhörd skolsköterska till en fin resursskola i Eksjö åk 4-9. Tjänsten är på 15% med start höstterminen 2025. Vi söker dig som: Har legitimation som sjuksköterska med vidareutbildning inom barn och ungdom, distrikt eller skolsköterska. Har erfarenhet av eller särskilt intresse för att arbeta med barn och unga med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) Är tydlig, lyhörd och trygg i din yrkesroll. Arbetar lågaffektivt och ser relationer som grund för gott bemötande. Trivs i team, men är också självgående. Förmåner Klara Elevhälsa erbjuder marknadsmässig lön, friskvård, försäkringar och pension enligt kollektivavtal samt stor möjlighet att påverka din egen arbetstid. Introduktion, uppföljning och rådgivning fås från Klaras MLA som också finns som stöd för dig på telefon. Vi erbjuder dessutom betald kompetensutveckling i form av utbildningstillfällen, grupphandledning med psykolog samt nätverksträffar där du ges tillfälle att resonera och diskutera aktuella ämnen med andra konsulter. Din bakgrund Du ska vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. För dig som är lite nyare i rollen erbjuder vi stöd och extra handledning. När du arbetar på våra vårdgivarskolor är du en del i våra team. Tillsammans med dina kollegor skapar ni en tryggare vardag med kompetens- och erfarenhetsutbyte. Inom vår vårdgivarorganisation har vi en tydlig struktur med ett väluppbyggt metodstöd och ledningssystem. Inom Klara SkolPool har vi alltid korta kontaktvägar och du har alltid nära till din medicinskt regionansvariga och medicinska verksamhetschef. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: - Självgående - Social och utåtriktad - Flexibel - Brinner för elevhälsa och våra barn och ungdomar - Ett genuint intresse för förebyggande elevhälsa Om oss Med personlig service och lång erfarenheten i branschen hjälper vi såväl offentliga som privata uppdragsgivare med både det medicinska vårdgivaransvaret och bemanningslösningar för all personal inom elevhälsa. Att satsa på elevhälsan är att investera långsiktigt i elevernas välmående, hälsa, studieresultat och framtid och det är vi glada för att denna skola gör. Ambeas verksamhetsområde Klara är en av Sveriges ledande aktörer för bemanning inom vård, omsorg och skola. Klara arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer för medicinsk elevhälsa och GDPR. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och är ISO-certifierade. Klara ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Läs gärna mer på www.klarakompetens.se
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Långanäs tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du jobba i en nyckelfunktion och vara med och bidra till att vår verksamhet fungerar från dag till dag? Sök jobbet som bemanningsplanerare på SiS! Rollen är ny och är en del av SiS nya organisation med sikte på ett mer likvärdigt och effektivt arbetssätt i hela organisationen. Som bemanningsplanerare har du det övergripande ansvaret för bemanningsplaneringen för institutionens alla avdelningar. Du ansvarar för den operativa planeringen med att bemanna arbetspass och samordna institutionens bemanningsbehov, både på kort och lång sikt. I rollen ingår även ansvar för den övergripande bemanningsplaneringen inför semesterperioder och att vid behov anpassa scheman vid till exempel rehabilitering eller tillfälligt deltidsarbete. Utöver den operativa bemanningsplaneringen är du också ansvarig för att administrera och vara institutionens expert i bemanningssystemet Besched. Arbetet innebär att du kommer att arbeta självständigt och samtidigt ha många kontaktytor och samarbeten med såväl medarbetare, enhetschefer som dina närmsta kollegor bestående av bland annat HR- generalist och administratörer. Du kommer att få möjlighet att få vara med och påverka myndighetens utvecklingsarbete och arbetssätt kopplat till bemanning och schemaläggning genom ett nätverk bestående av såväl nationella expertfunktioner som bemanningsplanerare vid andra institutioner. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen som bemanningsplanerare tror vi att du drivs av möjligheten att jobba i en verksamhet som är mitt uppe i ett stort förändringsarbete. Du har en god förmåga att jobba i ett högt tempo och samtidigt skapa dig en överblick över helheten. Du är lyhörd och strukturerad samt har en god förmåga att förutse behov och utifrån dem planera ditt arbete. Då behovet av personal kan ändras snabbt krävs att du är flexibel och självständigt kan strukturera och prioritera om ditt arbete. Dina många kontaktytor kräver också att du har en god kommunikativ förmåga och en hög servicekänsla. Du ska också ha: • Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning på administration eller HR eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som SiS anser vara likvärdig. • God kunskap om och förståelse för lagstiftning och regelverk om arbetstid • Erfarenhet av att ha arbetat med bemanning och schemaläggning • Goda kunskaper i Officepaketet • B-körkort Det är meriterande med kunskaper inom personal- och bemanningssystem, t.ex. Besched. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. För frågor om tjänsten, kontakta: v. 26-28: Mona Thom, administrativ chef. [email protected], 010-453 36 06 v. 29: Amanda Berg Äng, HR-administratör. [email protected], 010-453 36 04 v. 31-: Frida Johansson, HR-generalist. [email protected], 010-453 36 05 Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti. På grund av semestertider kommer det dröja med återkoppling, men vi avser att börja med urval under v. 33. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER I rollen som enhetschef inom funktionshinderomsorgen i Eksjö kommun leder, utvecklar och följer du upp verksamheten för att nå uppsatta mål. Kvalitet, brukarfokus och en hållbar ekonomi är centrala delar som går hand i hand i ditt uppdrag. Ditt uppdrag som enhetschef omfattar totalt tre boenden inom SoL och LSS. Du leder verksamheten med ansvar för brukare, budget, personal och arbetsmiljö. Du blir en viktig del av en aktiv och positiv ledningsgrupp, där vi teambaserat driver verksamhetsgemensamma frågor utifrån ett helhetsperspektiv. Tillsammans med chefskollegor och administratörer inom funktionshinderomsorgen verkar ni i våra nya gemensamma lokaler centralt i Eksjö. Med stöd från din chef, chefskollegor, administratörer, ekonom, HR, verksamhetsutvecklare och andra stödfunktioner får du goda förutsättningar att lyckas i ditt uppdrag. Som ny enhetschef får du en noggrant planerad introduktion och tillgång till kommunens chefs- och ledarutvecklingsprogram. Vi erbjuder dig kontinuerlig kompetensutveckling och mentorskap för att du skall få en stabil grund att stå på i din chefsroll. Målet med våra insatser är att varje individ ska få möjlighet till att leva ett självständigt, tryggt och meningsfullt liv - med stöd utifrån sina unika behov och förutsättningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomutbildning, eller annan av arbetsgivaren bedömd relevant högskoleutbildning. Du har en kandidatexamen där socialrätt är en del av den relevanta utbildningen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning inom SoL och/eller LSS verksamheter. Erfarenhet av budget och personalansvar ser vi som meriterande. Som chef är du strukturerad och organiserad. Du har lätt för att skapa goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra. Du ser helheter och ditt ledarskap skapar delaktighet, utveckling och ansvarstagande i organisationen. Du har förmåga att analysera och prioritera, för att fatta såväl kortsiktiga som långsiktiga beslut. Som person är du ansvarstagande, utvecklings- och samarbetsorienterad samt trygg i dig själv. Du tar egna initiativ och har en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. För att trivas i rollen som enhetschef har du ett lösningsfokuserat förhållningsätt med fokus på kvalitet. Givetvis brinner du för arbetet med människor och vill göra verklig skillnad i människors vardag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Har du frågor om tjänsten är du välkommen kontakta Marcus Nylander, funktionschef, via mejl -ange om du önskar att bli uppringd för samtal. Förstaintervjuer kommer att ske någon gång under vecka 33, den 12, 13, 14 eller 15 augusti. Om man går vidare i rekryteringsprocessen kommer andraintervjuer att ske under vecka 34, eftermiddag den 20 eller 21 augusti. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Nu söker vi på Swedec en vikarierande logistikadministratör som vill vara med och göra vardagen enklare för våra medarbetare. Hos oss arbetar du i en växande verksamhet där du har möjlighet att arbeta tillsammans med andra för att säkra en smidig logistisk kedja. Låter det spännande? Läs mer! Swedec Totalförsvarets ammunitions- och minröjningscentrum (Swedec) är en del av Försvarsmakten och är ett nationellt kompetenscentrum för ammunitions- och minröjningsverksamhet på land samt militär söktjänst. Vår verksamhet är central för Sveriges försvar, och vi strävar efter att möta varje hot och övervinna varje utmaning. Genom utbildning, utveckling och operativa insatser skapar vi förutsättningar för ett starkare försvar och ett tryggare samhälle. Som logistikadministratör vid förbandsenheten är du placerad på logistiksektionen (S4) vid staben. Förbandsenheten består förutom staben också av ammunitionsröjnings- och sökkompaniet, hundavdelningen och träningssektionen. Vid förbandsenheten utbildas och utvecklas soldater, gruppbefäl och yrkesofficerare inom ammunitionsröjning, söktjänst och hundtjänst. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som logistikadministratör stödjer du kvartermästaren och teknisk chef med hantering och administration av enhetens materiel, lager, fordon, transporter, inköp med mera. Du kommer att vid behov delta och stödja vid enhetens övningar och annan gemensam verksamhet. Tjänstgöring sker i huvudsak i Eksjö, men kan under kortare perioder förläggas till annan plats beroende på vilken verksamhet som bedrivs vid enheten. Krav Kvalifikationer • Gymnasieexamen • God datorvana • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska • God kunskap i Microsoft Office • B-Körkort Personliga egenskaper Tjänsten passar dig som har lätt för att samarbeta. Du är flexibel och arbetar strukturerat med flera uppgifter samtidigt. Du har en god förmåga att kunna planera ditt arbete och arbetar självständigt. Du levererar resultat som håller en hög kvalitet inom utsatt tid. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska • Erfarenhet av datasystemen SAP, LIFT • Erfarenhet av inköp, lager och logistik • BVKF/IFTEX-utbildning • Militärt förarbevis För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Vikariat Sysselsättningsgrad: heltid Arbetsort: Eksjö Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Tjänsten är en civil befattning Tjänsten är en visstidsanställning till och med 2026-09-30. För upplysningar om befattningen Christofer Carlberg. Nås via växeln 0381-180 00. För information om rekryteringsprocessen Frida Bunnstad. Nås via växeln 0381-180 00 Fackliga företrädare nås via växel 0381-180 00 Försvarsförbundet: Marie Gustafsson SACO: Sofie Bergkvist SEKO Matz Felix Officersförbundet: Robert Lindberg Vikström Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Bifoga relevanta betyg och intyg i dina ansökningshandlingar. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Totalförsvarets ammunitions- och minröjningscentrum – Swedec är Sveriges kompetenscentrum för nationella och internationella uppgifter inom ammunitions- och minröjning. Vårt huvudsakliga uppdrag är att verka inom totalförsvaret, med fokus på utbildning, utveckling och underrättelser. Läs mer om Swedec här. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Långanäs tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med att vara med och bygga upp en skolverksamhet i nya skollokaler? Nu finns chansen för dig att påverka elevers framtid och utbildning i en kreativ och möjliggörande skolmiljö. SiS ungdomshem Långanäs bygger ut skolan med en helt ny skolbyggnad och söker därför en driven och engagerad lärare i svenska/SVA och ytterligare ämne/-n. Skolverksamheten inom SiS följer samma författningar som övriga skolväsendet. Skolan har ansvar för alla inskrivna ungdomars utbildning. Ungdomarna som vistas på ungdomshemmet ska få den utbildning de behöver och har rätt till. De placerade ungdomarna är mellan 16-20 år. Nästan all undervisning sker inom ramen av introduktionsprogrammet; individuellt alternativ, men det kan också förekomma skolpliktiga elever samt elever inom ramen för anpassad skola. Alla elever har en individuell studieplan där de tillsammans med mentor och studie- och yrkesvägledare sätter upp mål och läser grundskole- och/eller gymnasiegemensamma ämnen utifrån sina behov. Undervisningen bedrivs på heltid i mindre undervisningsgrupper. Det är viktigt med ett positivt förhållningssätt och en tro på varje individs utvecklingspotential. Eleverna har skiftande erfarenheter och resultat från tidigare skolgång vilket medför att undervisningen behöver bygga på goda pedagogiska relationer, vara motivationsskapande och bedrivas utifrån kunskapsuppdraget. Du planerar, genomför, följer upp och dokumenterar undervisningen och är väl förankrad i läroplanernas alla delar samt i betygssättning. I tjänsten kan mentorskap ingå. Du arbetar i team med hälso- och sjukvårdspersonal samt behandlingspersonal. Du har även kontakt med hemskolor, socialtjänst och i möjligaste mån elevernas föräldrar. På institutionen finns flera kompletterande kompetenser och som lärare är du en del i ett tvärprofessionellt och gemensamt arbete kring ungdomarna. Samarbete med exempelvis sjuksköterskor, behandlingspedagoger och psykologer m.fl. är därför en viktig del i dina arbetsuppgifter. Vi är många som med omtanke samverkar och tillsammans har ett helhetsperspektiv gällande ungdomarna. Som nyanställd skapar vi ett gediget introduktionsprogram med fokus på säkerhets- och de etiska aspekterna i arbetet för att ge de rätta förutsättningarna att lyckas i rollen hos oss. Det finns dessutom goda möjligheter att växa och utvecklas professionellt i sitt arbete. Kvalifikationer Du ska: • vara legitimerad lärare i svenska/SVA och ytterligare ämne/-n för grundskolans senare år och/eller gymnasiet • ha förmåga att planera, undervisa samt följa upp din undervisning. • ha erfarenhet av pedagogiskt arbete i skolmiljö. • ha B-körkort. Meriterande är: • kompletterande ämnen vid sidan av svenska/SVA såsom historia, religion, hem- och konsumentkunskap, trä- och metallslöjd samt bild. • dokumenterad specialpedagogisk kunskap; insikt om olika diagnoser, erfarenhet av arbete med ungdomar i behov av särskilt stöd och institutionsvård. • tidigare arbete inom introduktionsprogram eller arbete i särskilda undervisningsgrupper. • att behärska flera språk. Du behöver tilltalas av att undervisa och bygga tillitsfulla pedagogiska relationer i mindre undervisningsgrupper bestående av elever med psykosocial problematik och i kriminalitet. Det är viktigt att du kan identifiera och möta elevens behov med höga realistiska förväntningar samt motivera och leda eleven mot sina mål. Vi ser gärna att du är prestigelös, flexibel, kan sätta och bibehålla gränser på ett respektfullt sätt och har en tilltro till att alla elever kan finna en väg till utbildning och arbete. Du är trygg, stabil och lugn, även i stressade situationer. Du har god samarbetsförmåga, hög social kompetens och en positiv elevsyn. Du förstår också vikten av att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser fördelarna med förändringar. Du är initiativrik och deltar i utvecklingsarbetet för att nå skolans mål och tar alltid ansvar för dina arbetsuppgifter genom att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att du tänker på att anpassa kommunikationen beroende på mottagare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är en semestertjänst med lagstadgad semester, vilket innebär att det är 40 h arbetsvecka. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti. På grund av semestertider kan återkoppling dröja, men vi avser att påbörja urvalsarbetet under v. 32. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Vi söker en engagerad och noggrann Kvalitets- & Mättekniker som kommer att övervaka produktionens kvalitetsstatus och säkerställa att våra produkter uppfyller höga kvalitetsstandarder. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan redan idag! Om kunden Björkö Mekaniska AB (BMA) är ett modernt företag som arbetar tätt tillsammans med kunder och leverantörer. Grunden i företaget är avancerad bearbetning i CNC-maskiner. Vårt fokus är att människor ska trivas i vår organisation, vi vet att trivsel och arbetsglädje är nyckeln till välbefinnande och kreativitet. Detta är grunden där entreprenörskap växer, och det gör vår kultur också – kännetecknad av entreprenörskap, effektivitet och långsiktigt tänkande. Om tjänsten • Tillträde enligt överenskommelse • Visstidsanställning- heltid • Dagtid • Eksjö Som Mättekniker på Björkö Mekaniska kommer du att övervaka produktionens kvalitetsstatus, upprätta och underhålla mätprogram, samt genomföra inmätningar av nya och befintliga artiklar. Du ansvarar för kalibrering och underhåll av mätutrustning, utvecklar mätinstruktioner och mätupplägg, samt driver kvalitetsrelaterade utbildningar och avvikelser. Du deltar i kvalitetsforum och säkerställer att våra produkter uppfyller höga kvalitetsstandarder. Om dig För att lyckas i rollen som mättekniker är noggrannhet och teknisk kompetens avgörande. Erfarenhet av att använda och förstå avancerad mätteknisk utrustning och dataprogram är viktigt, liksom god problemlösningsförmåga. Vidare söker vi en engagerad och erfaren Mättekniker som drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det. Som Mättekniker kommer du att arbeta med många spännande uppgifter och bidra till fortsatt framgång! Formell kompetens • Körkort B & tillgång till bil • Goda kunskaper i svenska • Tidigare erfarenhet som mättekniker eller motsvarande utbildning Meriterande • Erfarenhet och kunskap inom kvalitets- och mätteknik. • Kunskap i ritningsläsning och vana med kontrollutrustning. • Programmeringskunskap och verkstadserfarenhet är meriterande. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta oss via e-post på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Biståndsenheten arbetar med myndighetsutövning inom socialtjänst. I verksamheten finns sju enheter samt en administration är en av dem. Administrationens ansvar är övergripande och innefattar socialtjänstens reception, hantering av post, beställningar, fakturahantering, arkivarbete med mera. Arbetsgruppen består av 4 medarbetare om tillgodoser hela verksamhetsområdet med administrativt stöd. Medarbetarna tar stort eget ansvar och har ett gott samarbete både inom den egna enheten och med övriga enheter. Hos oss får du kompetenta och erfarna kollegor och nära arbetsledning som stöttar dig i arbetet. Kommunen befinner sig i arbetet med att ställa om till den nya socialtjänstlagen och i det arbetet kommer den administrativa enheten att ha en viktig roll. Vi söker nu dig som med kunskap och engagemang vill vara med oss i att kvalitetssäkra och utveckla arbetet inom den administrativa enheten. Beskrivning av tjänsten Som administratör inom myndighet får du en central och viktig roll. Arbetet är omväxlande med fokus på att ge ett kvalificerat administrativt stöd till chefer och socialsekreterare inom ramen för handläggningsprocessen samt till medborgare som besöker Biståndsenheten. ARBETSUPPGIFTER Som administratör har du ett gott bemötande och en stor vilja att ge en god service till alla som besöker oss. Du behöver tycka om att vara där det händer då ingen dag är den andra lik inom socialtjänsten. Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du får möjlighet att påverka ditt arbete och bidra till en effektiv administration inom socialförvaltningen. Vi söker dig som har personlig mognad, god förmåga att skapa relationer och kan möta individer i utsatta situationer. Du har en välgrundad förståelse för vikten av rättssäkerhet och kan anpassa ditt arbetssätt utifrån nya förutsättningar. Du tar ansvar för att planera och prioritera dina arbetsuppgifter och värdesätter ett gott samarbete. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har god datavana. Exempel på arbetsuppgifter är: - Självständigt genomföra administrativa handläggningsuppgifter. • Receptionsarbete • -Beställningar • - Ansvar för internlarm och personlarm • - Fakturahantering • - Posthantering • - Begäran och utlämnande av handlingar. • - Diarieföring och hantering av handlingar enligt dokumenthanteringsplan. • - Arkivarbete KVALIFIKATIONER Grundläggande krav för tjänsten: • YH-utbildning inom administration eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Körkort B • Erfarenhet av arbete inom socialtjänst och med socialtjänstens målgrupper • Kunskap och erfarenhet av verksamhetssystemet Combine och ekonomisystemet Raindance • Erfarenhet av arbete i arkiv och gallring Övriga meriter för tjänsten: • Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Combine och ekonomisystemet Raindance. • Även tidigare erfarenhet av arbete i arkiv och gallring ses som meriterande. • Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaper och färdigheter som vi bedömer krävs för tjänsten. Personliga egenskaper Det är viktigt att du är noggrann, är administrativt skicklig och har en hög servicekänsla. Du tar ett stort eget ansvar, har god datorvana och är bra på att formulera dig på svenska i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver också vara öppen för att tänka nytt och vilja leverera lösningar på olika problem. Du behöver kunna hantera snabbt uppkomna situationer och frågor. Det är också viktigt att du är självgående, flexibel, noggrann, strukturerad och slutför de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar samt att du trivs med att jobba tillsammans med andra. Du förväntas ha ett intresse för att utveckla och effektivisera administrativa processer. Vi är varandras arbetsmiljö och därför är det viktigt att du tillsammans med oss vill skapa ett välfungerande arbetsklimat där vi gör varandra bättre. Den här tjänsten kräver att du arbetar på plats på Biståndsenheten och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 8-17. Tillträde enligt överenskommelse. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden så tveka inte att söka idag om detta låter intressant! Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: • Pass • Nationellt ID-kort som visar medborgarskap • ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Vid rekrytering ska du uppvisa utdrag från polisens belastningsregister (Kontroll av egna uppgifter). Välkommen med din ansökan! Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 81 jobb