Klippans kommun jobb

Lediga jobb hos Klippans kommun

Lärare i spanska åk 6-9

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är ”en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet”. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan Snyggatorpsskolan är en högstadieskola i Klippan. På skolan går cirka 400 elever. Skolan ligger i centrala Klippan och det är lika enkelt att ta sig till skolan med tåg som med bil. På skolan arbetar ca 60 personer: lärare, administration och elevhälsa. Sedan 2021 arbetar skolan tillsammans med Skolverket (Samverkan för bästa skola) för att förbättra våra resultat. Anpassad grundskola finns i angränsande lokaler. Besök gärna vår skola, https://www.klippan.se/utbildning--barnomsorg/grundskola/grundskolor-i-klippans-kommun/snyggatorpsskolan ARBETSUPPGIFTER Undervisning i spanska som språkval/moderna språk. Du planerar, genomför och efterarbetar undervisning i spanska i enlighet med gällande styrdokument. Förmåga att differentiera undervisningen och anpassa på gruppnivå är högt rankad då vi ser att det hjälper våra elever att lyckas. I tjänsten ingår även mentorskap. KVALIFIKATIONER Du är utbildad lärare med legitimation, eller håller på att färdigställa din utbildning. Spanska är ett av dina ämnen. Du är tydlig i ditt ledarskap, skapar engagemang och delaktighet samt ser till varje elevs behov. Du ska ha god förståelse för elevers olika sätt att lära och hur du som pedagog kan utmana eleverna i att ta nya steg i sitt lärande. Du ska vara väl förtrogen med läroplanen och pedagogisk dokumentation. Du ser det som en självklarhet att arbeta med de system som verksamheten använder för att kommunicera och dokumentera. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. För allas trevnad är vår arbetstid rökfri. Vi arbetar med ett löpande urval i våra tjänster vilket innebär att vi kontaktar och intervjuar kandidater under ansökningstiden. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister.

28 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Undersköterska med koordinatorsuppdrag

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan Socialförvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 550 medarbetare och har socialnämnden som uppdragsgivare. Vi är en dedikerad och engagerad förvaltning. Vi välkomnar driv, framåtanda och nya idéer som kan bidra till att utveckla våra arbetssätt och skapa en modern och attraktiv organisation med fokus på medarbetarskap och ledarskap. Vi ska bidra till våra kommuninvånares bästa. I Klippans kommuns hemvård arbetar vi långsiktigt samtidigt som vi möter den rörlighet som vår verksamhet ständigt befinner sig i. Vi är stolta över vårt arbete och våra medarbetare som varje dag gör skillnad för våra brukare. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska i Klippans kommun utför du arbetsuppgifter som innefattas av både Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen där du har skyldighet att följa lagkraven och hålla dig ajour inom ditt yrkesområde. Du ansvarar för att genomförandeplan finns och är uppdaterad, är fast omsorgskontakt samt att du rapporterar och dokumenterar enligt lagkrav. Du har ett aktivt och tätt samarbete med övriga professioner i teamet så som biståndshandläggare, sjuksköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut. Du har ett aktivt och förberedande deltagande på teamträff med övriga professioner. I ditt uppdrag har du alltid den enskilda individen i fokus där du genomför de beviljade och ordinerade insatserna med ett förebyggande och hälsofrämjande synsätt. Att handleda och stödja nya kollegor och studenter ingår i ditt arbete likaväl som din egen kompetensutveckling. Du har goda kunskaper inom personlig omvårdnad och kan ge en god och säker hälso- och sjukvård utifrån de olika vårdbehov som den enskilde har. Vidare har du även goda kunskaper inom vardagsrehabilitering och vårdhygien. Du kan utföra socialpedagogiska uppgifter så som samtal, kontakt och aktivering och har kunskaper om hälso- och sjukvårdsuppgifter. Som koordinator arbetar du både ute hos brukarna och administrativt inne på kontoret. I koordinators uppdraget ingår bland annat att planera våra insatser som vi ska genomföra. Detta görs i Lifecare Planering. I uppdraget ingår att även följa Mina planer som är vårt verktyg för samarbete med vården. Utifrån information i mina planer så planeras det för säkra hemgångar från sjukhus och även kallelser till SIP sker i Mina Planer. KVALIFIKATIONER Utbildad undersköterska vilket innebär att du har minst godkänt enligt Skolverkets yrkespaket från vård- och omsorgsprogrammet utformat för arbete som undersköterska. Utbildningen motsvarar 1500 poäng - Vid godkänd utbildning där man erhållit titel undersköterska före utbildning på 1500 poäng infördes, har arbetsgivaren har möjlighet att göra kvalificerade individuella bedömningar. Du behöver ha B-körkort. Datorvana är viktigt att du har då vi utför koordinators arbete vid dator. Din förmåga att använda teknisk utrustning och tekniska hjälpmedel samt använda informationsteknik för information, kommunikation och dokumentation är god. Kunna framföra dig på cykel. Delegeringar Har samt bibehåller den kunskap som krävs för att kunna ta emot följande delegeringar: - Överlämna läkemedel - Insulinbehandling - Subcutana injektioner i förfylld spruta - Sondmatning via Mic-Key eller PEG. Språkkunskaper Språkkunskaper i svenska där du har förmåga att förstå, tala, läsa och skriva den svenska som används i vården. För att lyckas i uppdraget koordinator behöver du vara flexibel, strukturerad, vara ledande utan att vara ledare och vara bekväm med att fatta beslut inom bestämda ramar. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Vi kräver utdrag ur polisens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. . Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.

28 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Påhittig och trygg handledare till daglig verksamhet

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en ny kollega för ett kortare vikariat på deltid! Du arbetar med att stötta deltagare på daglig verksamhet med olika sorters funktionsnedsättningar. Du är deras hjälpande hand, deras inspiratör och deras trygga punkt i en vardag som färgas av påhittighet och rutiner. Du arbetar lågaffektivt, professionellt och kan mixa glädje och relationsbyggande med ett handledande arbetssätt. Som handledare/stödassistent på daglig verksamhet krävs att du är snabbtänkt och initiativtagande. Vi strävar efter att varje deltagare har en individanpassad sysselsättning och ett av dina uppdrag är att tillsammans med dina kollegor finna vad dessa arbetsuppgifter ska vara. Du behöver även förstå vikten av att följa satta rutiner och vara en lagspelare. KVALIFIKATIONER Du behöver ha en slutförd gymnasieutbildning, meriterande är om du är utbildad undersköterska eller barnskötare. Vi ser även gärna att du har tidigare erfarenhet av målgruppen. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i det dagliga arbetet behöver du kunna använda det svenska språket i både tal och skrift. Du behöver även ha körkort för personbil (B). ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.

27 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Alkohol- och drogterapeut

Som alkohol- och drogterapeut kommer du att tillhöra Öppenvårdsenheten som är en del av Myndighet på Socialförvaltningen i Klippans kommun. Enheten består av 16 medarbetare med olika professioner såsom familjebehandlare, vuxenbehandlare, alkohol- och drogterapeut, social rådgivare, brobyggare, Barnets helhet samt enhetschef. I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan ARBETSUPPGIFTER Huvuduppdraget som alkohol- och drogterapeut är att stödja individer genom processen för att hantera sitt beroende för att uppnå en hälsosam livsstil. Arbete med behandlande insatser sker utifrån uppdrag från myndighet. Som behandlare hos oss arbetar du även med insatser till våldsutsatta, endast vuxna. Samtal kan också erbjudas utan bistånd i form av råd- och stödsamtal och anhörigsamtal. Arbetet är varierande och du har ett flexibelt arbetssätt för att kunna möta individens behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som minimum har en 2-årig eftergymnasial examen från folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete. Alternativt har du examen från högskola med motsvarande inriktning till exempel 12-stegsterapeut, alkohol- och drogterapeut, socialpedagog, socionom eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av 12-stegsprogrammet, utbildning och erfarenhet av MI och ÅP, samt tidigare arbete inom socialtjänst. Du har också adekvat kunskap om beroendeproblematik samt arbetslivserfarenhet inom området. Du ska ha tidigare erfarenhet från arbete med målgruppen och du ska kunna ha förmåga att arbeta både enskilt och i grupp. Du har även kunskap om, och engagemang för människor som lever i eller med konsekvenser av våld i nära relation. Utbildning i samtal om frihet, ATV eller likvärdig utbildning är meriterande. Då resor förekommer i tjänsten behöver du ha B-körkort. För oss är det viktigt att du har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Vi arbetar med ett löpande urval i våra tjänster vilket innebär att vi kontaktar och intervjuar kandidater under ansökningstiden. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. För allas trevnad är vår arbetstid rökfri. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister. Handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Att begära ett utdrag ur belastningsregistret från polisen kostar inget.

27 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Vikarierande byggnadsinspektör

Tjänsten är en del av Klippans kommuns plan- och byggavdelning där planeringen och utvecklingen av kommunens fysiska miljö sker. Vi står inför en rad omfattande och spännande utmaningar. Bland annat planering för en helt ny stadsdel i södra Klippan, ett område som knyter ihop Klippans centrum med närhet till såväl infrastruktur som den sköna naturen. Flera andra projekt är på gång för bostäder och verksamheter genom förtätning och förnyelse, både i Klippans tätort och i de övriga tätorterna i kommunen. Hos oss finns ett stimulerande, kreativt arbete där du kommer göra skillnad. Var med oss i utvecklingen och bidra till att göra Klippan till en ännu bättre plats att leva på för våra invånare, verksamhetsutövare och besökare. I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan ARBETSUPPGIFTER Som byggnadsinspektör håller du i processen efter att lov har beslutats. Du håller i tekniska samråd och övriga möten med byggherrar, kontrollansvarig med flera inför startbesked. Du utför även arbetsplatsbesök, håller i slutsamråd samt meddelar slutbesked. Du är även en viktig del av bygglovsgruppen och förväntas delta i diskussioner om inkomna ärenden till avdelningen. Du arbetar varierat och utåtriktat med att informera och ge råd till företag och medborgare. I Klippan får du arbeta självständigt och i samråd med dina kollegor ansvara för hela processen från inkommen handling till beslutsfattande enligt gällande lagstiftning. Du ansvarar för att handlägga ärenden utifrån stöd i lagstiftning, föreskrifter, detaljplaner och kommunala policys. Du förbereder och föredrar ärenden inför beslut i nämnden och du förväntas även att bidra till verksamhetens kontinuerliga utvecklings- och förbättringsarbete. I ditt arbete har du nära kontakt med allmänhet, politiker och exploatörer. I arbetet ingår även att delta i samrådsmöten och medborgardialoger. KVALIFIKATIONER Krav är utbildning som byggnadsinspektör, bygglovshandläggare eller annan utbildning och erfarenhet som av arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Yrkeserfarenhet inom hantering av bygglov, tillsyn etcetera och övriga för tjänsten viktiga uppgifter är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet från Klippans kommun eller andra kommunala beslutsprocesser, vana vid arbete i politisk styrd organisation och myndighetsutövning. Meriterande är också om du har annan erfarenhet av plan- och bygglagen samt övriga lagstiftningar relevanta för tjänsten. För tjänsten krävs även B-körkort. Utöver formella kompetenser är det viktigt för oss att du är prestigelös och har förmågan att arbeta och samarbeta med andra, både internt och externt. Du uppmuntrar organisatoriskt lärande och sprider kunskap som är användbar för organisationen, samt är intresserad av andras synpunkter utifrån deras behov och förutsättningar. Det är en stor fördel att du snabbt kan lära dig nya uppgifter, söka efter och samla in information för att stödja beslutsfattande. Du har förmågan att kommunicera tankar och idéer tydligt samt utstrålar trovärdighet. Du trivs med att hålla presentationer och kan anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling. Strukturerat arbetssätt, speciellt i processer som är långa och i startfasen ofta otydliga är självklart för dig. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du har förmågan att noggrant analysera och bedöma olika typer av data för att dra väl genomtänkta slutsatser samt för att skapa fungerande lösningar. Minst lika viktigt är att kunna göra avvägningar mellan olika intressen för hitta mest lämpliga lösning. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

26 mars 2024
Sista ansökan:
17 april 2024
Administratör Hemvård Ljungbyhed

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är ”en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet”. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan Socialförvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 550 medarbetare och har socialnämnden som uppdragsgivare. Vi är en dedikerad och engagerad förvaltning. Vi välkomnar driv, framåtanda och nya idéer som kan bidra till att utveckla våra arbetssätt och skapa en modern och attraktiv organisation med fokus på medarbetarskap och ledarskap. Vi ska bidra till våra kommuninvånares bästa. I Klippans kommuns hemtjänst arbetar vi långsiktigt samtidigt som vi möter den rörlighet som vår verksamhet ständigt befinner sig i. Vi är stolta över vårt arbete och våra medarbetare som varje dag gör skillnad för våra brukare. ARBETSUPPGIFTER Som administratör rapporterar du till enhetschefen. I samtliga arbetsuppgifter ska du vara en förebild för verksamheten och du har ett särskilt uppdrag för att bidra till ett gott arbetsklimat och att agera utifrån Klippans kommuns värdegrund. Nedanstående arbetsuppgifter ingår i ditt uppdrag som administratör. Utifrån verksamhetens behov kan arbetsuppgifter tillkomma eller förändras i dialog med berörd enhetschef. Du ska arbeta för en ekonomi i balans. Ett av dina större uppdrag är att aktivt arbeta med schemaplanering i nära teamarbete med koordinatorerna på enheten. Du arbetar mot uppsatta mål och strategier och har ett nära samarbete med enhetscheferna i hemvården samt flertal andra yrkesprofessioner. Din uppgift är att optimera schemaläggningen på ett resurseffektivt sätt, det innebär bland annat att säkerställa bemanningskrav inför fastställande av schema och även ändringar i befintligt schema. Administratör ansvarar även för hantering av bemanning vid frånvaro och vid behov planera om insatsschema. Administratör arbetar i system som Lifecare, Phoniro, APPVA, mina planer m.fl.. Daglig användning av Excel, Word samt kommunikation via mejl och telefon. Administratör i hemvården är lite av spindeln i nätet och behöver ha förmågan att lyssna av gruppens och verksamhetens behov innan det uttalas i ord. När frågan kommer är lösningen redan på plats. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har god analytisk och logistisk förmåga. Du har ett engagemang och en vilja att utveckla och förbättra verksamheten utifrån uppsatta mål inom socialförvaltningen. Du ska ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, samt ha en god samarbetsförmåga och hög servicekänsla. Arbetet kan innebära snabba förändringar och kräver flexibilitet i ditt arbetssätt, där du ska kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du ska dessutom ha god datorkunskap och förmåga att hantera olika verksamhetssystem och Officepaketet. Du behöver kunna förstå förhållandet mellan de olika delarna som hemvården styrs av, det vill säga beställningar utifrån Socialtjänstlagen (SOL) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Du behöver också ha en förståelse över förhållandet mellan enhetens behov, personal samt ekonomi. Det är viktigt att du är professionell och kan fatta beslut utifrån din ansvarsroll. Du förstår vikten av lojalitet i förhållande till organisationen och verksamheten. Vi bygger ett lag tillsammans och vi är inte starkare än den svagaste länken. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och personliga egenskaper. Stor vikt läggs även på dokumenterad eftergymnasial utbildning inom administration eller minst ett års dokumenterad erfarenhet av schemaplanering inom hemvård. Det är meriterande om du har en bakgrund inom hemvård för förståelse för verksamhetens behov. B-körkort är ett krav då resor kan förekomma i tjänsten. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Vi kräver utdrag ur polisens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och rekrytering sker löpande. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

22 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024
Upphandlare

Är du genuint intresserad av upphandlingsfrågor och verksamhetsutveckling? Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete där du självständigt genomför kvalificerade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader. Hos oss välkomnas du till en verksamhet full av engagemang och framåtanda där vi tillsammans driver utveckling och skapar framgångsrika affärer! Upphandlingsverksamheten ligger organisatoriskt under kansliavdelningen på Klippans kommun och arbetar på uppdrag av Klippans, Perstorps, Bjuvs, Åstorps och Örkelljungas kommuner samt Söderåsens miljöförbund. Tjänstens placering är i Klippan samt vid behov även Åstorp, Bjuv, Perstorp och Örkelljunga. Verksamheten är bemannad med en upphandlingschef, en upphandlingsstrateg, en upphandlingsjurist samt två upphandlare. Vi har en flexibel arbetsplats med möjlighet till distansarbete och erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan ARBETSUPPGIFTER Som upphandlare genomför du upphandlingar i nära samarbete med beställare från de fem kommunerna. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från upprättande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av inkomna anbud samt avtalsskrivning. I arbetsuppgifterna ingår även att ge stöd till verksamheterna i direktupphandling och utbildning inom upphandling och lagen om offentlig upphandling (LOU). Till din hjälp och i ett nära samarbete kommer du ha de andra upphandlarna i ditt team. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola med inriktning inom ekonomi, juridik, upphandling eller ett för tjänsten relevant utbildningsområde. Du ska ha goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU), dess tillämpning och om gällande praxis. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att självständigt ha genomfört upphandlingar inom den offentliga sektorn. Arbetet kräver att du har god dator- och systemvana samt mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Som person är du serviceinriktad, strukturerad, analytisk, diplomatisk, har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa och bibehålla relationer. Du har integritet och fattar självständigt beslut utifrån tillgänglig information och agerar därefter. I din stödjande och rådgivande roll förutsätts att du är lyhörd, prestigelös och pragmatisk med ett professionellt förhållningssätt. Du ser möjligheter i förändringar, kommer gärna med idéer och gillar att hitta lösningar på uppkomna problem. Du vågar stå upp för dina egna åsikter och resonera dig fram till gemensamma lösningar. Du delar vår syn på att teamet är kärnan till vår trivsel och utveckling. Genom din förmåga att samarbeta väl med människor i olika funktioner och sammanhang så bidrar du till en positiv arbetsmiljö och organisationens framgång. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
Legitimerad förskollärare

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan Medarbetarna på Förskolan Linnéa anser att de arbetar på världens bästa förskola! På vår förskola tar vi tillvara på varandras styrkor och tillåter varandra att få växa. Vi har höga positiva förväntningar på varandra och tillsammans vill vi lära nytt och tillsammans gör vi skillnad! På vår förskola möts nyfikna barn, som tillsammans med pedagogerna utforskar och utmanas. Vi erbjuder en utbildning som är tillgänglig för alla barn. Vi arbetar i inkluderande undervisningsmiljöer som ger barnen förutsättningar att utveckla sina förmågor. På våra förskola möts olika kulturer och språk, vi tycker därför det är extra viktigt att ha ett speciellt fokus på ett språkutvecklande arbetssätt. Vi har en närhet till naturen och till samhället. Vi har stora möjligheter till kompetensutveckling och är en förskola i rörelse. Pedagogerna har ett eget IKT-verktyg, arbetskläder samt pedagogiska måltider. Vi arbetar projektinriktat och har tydliga mål och planer som stöd i vårt arbete. Vi har ett nära ledarskap, nära samarbete med specialpedagog och har tillgång till barnhälsoteam. Vi samverkar med andra förskolor i kommunen och har goda förutsättningar till kollegialt lärande! Vi ser möjligheter! ARBETSUPPGIFTER I din roll ingår att: - bedöma och dokumentera det enskilda barnets behov och utforma undervisningen och utbildningen så att barnet får det stöd, den hjälp och de utmaningar barnet behöver bland annat genom kartläggning, handlingsplaner och dokumentation. - utforma undervisningen och utbildningen i enlighet med de nationella målen i läroplanen samt andra rådande styrdokument och anpassa verksamheten i förskolan till såväl det enskilda barnet som till barngruppen, sammanhanget och situationen och som främjar det omsorgsfulla lärandet. - ta ansvar för att stimulera och utmana barnets utveckling och lärande genom att erbjuda en pedagogisk miljö där utbildning sker i vardagliga, lekfulla och för barnet funktionella sammanhang. - ha ett närvarande, härvarande, medvetet och engagerat förhållningssätt till barnets möjligheter att pröva och utveckla förmågor och intressen för språk, matematik, naturvetenskap, skapande, teknik, hållbar utveckling, hälsa och välbefinnande och digitala verktyg. - ta ansvar för att följa upp och kommunicera barnets lärande och utveckling till vårdnadshavarna. KVALIFIKATIONER Utbildad förskollärare med svensk legitimation. Du är välkommen med din ansökan även om du ännu inte fått din legitimation. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med barn i de yngre åldrarna. Som person är du utåtriktad, trygg, stabil och har förmågan att skapa goda relationer med barn och vuxna. Du visar intresse och förståelse för andra och passar in i gruppen. Du uppmärksammar och belönar andras bidrag där du lyssnar, kan rådfråga andra och kommunicera proaktivt. Du visar respekt för andra gruppmedlemmars åsikter och bidrag, utvecklar självinsikt och kommunicerar den öppet. Du söker möjligheter till förbättring av organisationen och tar initiativ till förändring, samt är intresserad av systematiskt kvalitetsarbete. Du har förmåga att driva utvecklingsarbetet och aktivt implementera läroplanens intentioner i verksamheten. Du ser en vikt i att utveckla lärmiljöerna så att de stödjer barnen i deras lärande. Du är intresserad av att arbeta med IKT som ett naturligt verktyg. Du är kreativ och innovativ, du skapar nya idéer samt har lätt för att hitta nya infallsvinklar och lösningar på problem. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi arbetar med ett löpande urval i våra tjänster vilket innebär att vi kontaktar och intervjuar kandidater under ansökningstiden. Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner. För allas trevnad är vår arbetstid rökfri. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister.

21 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Enhetschef öppenvården

Nu söker vi dig som med starkt engagemang, samverkan och ett tydligt ledarskap kan bidra till utvecklingen av öppenvården inom socialförvaltningen i Klippans kommun. Låter det som du, och vill du vara med att driva den omställning och transformation som den offentliga sektorn står inför? Då vill vi gärna att du hör av dig till oss. I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan ARBETSUPPGIFTER I rollen som enhetschef för öppenvården blir ditt uppdrag att leda öppenvården utifrån de politiskt satta målen och utveckla arbetet i enlighet med den nya socialtjänstlagen. Du har tydligt fokus på ledning, måluppfyllelse, styrning och uppföljning av enhetens uppdrag med kvalitetsperspektivet som ledstjärna i kombination med ett ekonomiskt hållbart arbete och att säkerställa en attraktiv arbetsplats som möter kompetensförsörjningsbehoven. Du ingår i ledningsgrupp tillsammans med enhetschefer som ansvarar för myndighetsutövning inom hela socialtjänstens område. Du samverkar nära med de andra enheterna inom verksamhetsområdet och med externa intressenter. Du visar vägen samt sätter upp riktlinjer för mål, styrning och förbättringsområden, samtidigt som du bygger tillit och engagemang hos medarbetarna i både det dagliga och långsiktiga arbetet. Att arbeta i team med medarbetare och andra chefskollegor ser du som positivt och nödvändigt för att kunna utföra ditt uppdrag. Verksamhetsområdet har en metodutvecklare som stödjer dig i din enhets utvecklingsarbete. KVALIFIKATIONER För rollen som enhetschef behöver du ha akademisk utbildning inom relevant område och även erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Har du erfarenhet av myndighetsutövning och behandlingsarbete är det ett mervärde. Vi utgår ifrån att du har erfarenhet av arbetet som ledare. Du har förmågan att driva utvecklingsprocesser utifrån verksamhetens nuläge och verkställa mål och visioner, på kort och lång sikt. Du är även innovativ och vågar testa saker utanför boxen för att på så sätt våga testa nya arbetssätt. Du är starkt inriktad på samverkan. Det nära ledarskapet prioriterar och utövar du. Ett B-körkort är inte dumt att ha då resor förekommer i tjänsten. Som person är du lyhörd, tydlig och kommunikativ med förmåga till helhetssyn. Du vågar ifrågasätta, tänka fritt och fattar underbyggda och förankrade beslut, men har för den delen lätt att växla upp tempot när detta behövs. Du är lösningsfokuserad och har god förståelse och kunskap för ditt uppdrag utifrån verksamhet, personal och budget. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. För allas trevnad är vår arbetstid rökfri. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister. Förutom att vi erbjuder dig möjligheten till hybridarbete, ett omväxlande arbete och härliga kollegor har du som chef i Klippans kommun förmånen att få genomföra vårt ledarutvecklingsprogram. Vi vill med programmet ge våra chefer de bästa förutsättningarna för att göra ett bra jobb och utvecklas i sin roll. Vi strävar mot att kommunens chefer ska ha ett ledarskap präglat av tillit och samskapande, där medarbetare och chefer tillsammans utvecklar en miljö där vi vill varandras framgång, vågar sticka ut och har kul i jobbet.

21 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Resurspedagog/elevassistent

Ljungbyhedsskolan ligger ca 12 km från Klippans centrum i ett naturskönt område med skogen och Rönneå som närmsta grannar. Vi är en outdoorskola som betyder att vi bedriver en del av vår verksamhet utomhus både på skoltid och i fritidshemmet. Vi är en F-9 skola med ca 370 elever på hela skolan med ett mindre fritidshem om ca 100 elever. Vi har ca 50 engagerade och duktiga pedagoger i vår verksamhet som sticker ut varje dag. För oss är lust och glädje viktiga ingredienser i lärandet, vare sig du är elev eller vuxen. Vi ser en stor fördel i att arbeta tillsammans, att utvecklas och att finnas för varandra. Vi arbetar varje dag för att skillnad för varenda barn/elev. I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är ”en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet”. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan ARBETSUPPGIFTER Just nu söker vi dig som vill jobba i skolan som elevassistent i åk 3. Som elevassistent och resurs har du ett viktigt uppdrag som gör skillnad. Din roll är att stötta barn och elever med särskilda behov. Ditt uppdrag kan t.ex handla om att skapa studiero och se till att eleven får de allra bästa förutsättningarna under skoldagen. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har erfarenheter av liknande uppdrag. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner. För allas trevnad är vår arbetstid rökfri. Vi arbetar med ett löpande urval i våra tjänster vilket innebär att vi kontaktar och intervjuar kandidater under ansökningstiden. Om du blir erbjuden tjänst ska du uppvisa giltigt utdrag från Polisens belastningsregister.

20 mars 2024
Sista ansökan:
3 april 2024