Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet.Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg. Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ och familjeomsorg. Funktionsnedsättning och socialpsykiatri är en av tre avdelningar inom förvaltningen för social omsorg. Avdelningen ansvarar för LSS-boenden, daglig verksamhet, boendestöd, korttidsvistelse och personlig assistans. Vi är omkring 250 medarbetare som med stort engagemang arbetar med individens behov i centrum och utifrån en tro på individens egna förmågor. Vi arbetar målinriktat för att vår verksamhet ska ha hög kompetens och kvalitet. Inom avdelningen arbetar vi för samarbete mellan arbetsplatser och kompetensutveckling för våra medarbetare. Därför arbetar vi i samarbetsgrupper där vi hjälps åt att täcka behoven i våra verksamheter och delar kunskap och idéer mellan arbetsplatserna. Det innebär att du som framtida medarbetare har en ordinarie arbetsplats där du arbetar majoriteten av dina arbetspass och vissa arbetspass kan genomföras på en annan arbetsplats. Nu söker vi en stödpedagog till Nattviolsvägen i Nybrostrand. Nattviolen består av tre avdelningar; Vit, blå- och gulsippan med totalt elva brukare boendes. Arbetet riktar sig mot personkrets 1 enligt §9:9 LSS för vuxna vilket innebär att vi har erfarenhet av att möta både omvårdnadsarbete, utåtagerande och tyngre beteenden. Vårt fokus är alltid att ge individuellt anpassat stöd, skapa trygghet och hjälpa varje boende att utvecklas i en positiv och respektfull miljö. Välkommen att arbeta tillsammans med oss! ARBETSUPPGIFTER Som Stödpedagog arbetar du nära brukare med olika behov och fokuserar på att främja deras självbestämmande och självständighet genom individuellt stöd. Du är en pedagogisk förebild, vägleder kollegor och använder olika metoder och kommunikationstekniker i det dagliga arbetet. Du ansvarar för dokumentation, upprättande och uppföljning av genomförandeplaner, och arbetar målstyrt för att säkerställa att målen uppfylls. Du samarbetar med anhöriga, gode män och andra nyckelpersoner för att säkerställa att brukaren får rätt omvårdnad och stöd. Du deltar också i utvecklingen av pedagogiska verktyg och arbetssätt inom förvaltningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en genuin vilja att göra skillnad och bidra till en meningsfull vardag för våra brukare. Du har ett lågaffektivt och strukturerat arbetssätt, är trygg i dig själv och har lätt för att anpassa dig till förändringar. Du är lyhörd, samarbetar väl med andra och bemöter både brukare och kollegor på ett professionellt och respektfullt sätt. För att vara kvalificerad till tjänsten krävs att du har avslutad dokumenterad utbildning så som, • Eftergymnasial utbildning inom funktionshinderområdet om minst 200 yrkeshögskole-poäng eller 60 högskolepoäng med inriktning mot funktionshinderområdet samt erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Goda kunskaper i det svenska språket, både verbalt och i skrift. • B-Körkort Meriterande är: • Kunskap och erfarenhet inom LSS. • Minst två års erfarenhet av arbete inom LSS • Minst två års erfarenhet av omvårdnadsarbete • Erfarenhet av och/eller teoretisk kunskap kring lågaffektivt bemötande. • Erfarenhet av och/eller teoretisk kunskap kring tydliggörande pedagogik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. I Kultur- och fritidsförvaltningens ansvarsområde ingår Klostret i Ystad, Ystads konstmuseum, Ystads bibliotek, Ungdomens Hus, Kulturskolan, Ystad Arena Bad och hallar, Nybrostrandsbadet, och idrottsanläggningar samt en nära kontakt med föreningslivet. Här jobbar cirka 100 medarbetare för att skapa goda förutsättningar för en stimulerande och aktiv fritid och ett givande, berikande kulturliv för Ystads invånare. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en arbetsledare för Ystad Arena bad i Ystad kommun. Tillsammans med Badchef och övriga medarbetare som idag arbetar på Ystad Arena Bad, ingår det i tjänsten att utveckla innehållet inne på Ystad Arena Bad och friluftsbadet Nybrostrandsbadet. Arbetsledaren ska tillsammans med medarbetarna operativt driva och utveckla verksamheten genom fattade beslut från politiken, förvaltningen och inom verksamheten för att säkerställa en trygg och välkomnande badanläggning för alla våra besökare. Ansvar och befogenheter • Planera och utveckla verksamheten i samarbete med badchefen • Delta och ingå i styrgruppen och arbetsmiljögruppen • Ta fram och följa upp rutiner, ansvarsområden, värdegrund, ordningsregler och egenkontroll • Ansvarig för städ och egenkontroll i Senovic Personal och arbetsmiljö • Coacha och leda medarbetarna samt fördela arbete, för att skapa gott samarbete och effektiv kommunikation • Samordna schemaläggning, lång- och kortsiktigt tillsammans med schemaläggare och badchef • Handleda, utbilda och introducera nyanställda • Säkerställa att personal är informerad om arbetsrutiner, utrustning, kemiska hälsorisker och övriga arbetsmiljöföreskrifter • Riskbedömning och åtgärdsplaner i samarbete med badchef och skyddsombud Övrigt • Samarbete över förvaltningsgränserna och med föreningar • Inköp till verksamheten • Bistå och leda projekt och evenemang • Se över och göra felanmälningar på arbetsplatsens lokaler och inventarier • Digitalisering; vara ambassadör för att använda digitala system • Arbeta i verksamheten, skift och helgtjänstgöring enligt schema Att ha rollen som arbetsledare kräver att man behöver, ofta med kort varsel, ta viktiga beslut. Arbetsledaren ska fungera som en förlängd arm till badchefen med ett operativt ansvar att leda och fördela arbetet. En viktig del i arbetsledarens uppdrag är att ha en kontinuerlig och verksamhetsnära dialog med medarbetarna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Gymnasieutbildning, med inriktning mot fritid, hälsa, ledarskap eller badmästarutbildning, alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av arbete i badverksamhet, annan publik verksamhet eller serviceyrke • Tidigare erfarenhet av ledarskap eller arbetsledning • Erfarenhet av administrativt arbete som exempelvis fakturahantering och schemaläggning av personal, gärna erfarenhet av Raindance och TimeCare • Erfarenhet av schemaläggning av bassängutrymme och biljetthantering i processtödsystem, helst från systemet Vitec (Actor SmartBook) • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Giltigt livräddningsintyg, enligt guldbojen Personliga egenskaper: Du har lätt för att samarbeta med andra och bidrar till en positiv och engagerad stämning i teamet. Samtidigt har du en god kommunikativ förmåga och har ett coachande förhållningssätt. Du är trygg i ditt ledarskap, du är lyhörd och kan stå emot påtryckningar från andra, sätta gränser och säga nej när det behövs. Du är ansvarstagande, serviceinriktad och har ett genuint intresse för andra människor. Du är trygg, empatisk och står för kommunens värderingar. Du gillar att jobba i en organisation som utvecklas och genomför förändringar med en lösningsorienterad inställning tar du dig an utmaningar med fokus på resultat och kvalitet för ett ökande besöksantal. Du trivs i rollen där du får ta ansvar och driva arbetet framåt. Du är en person som är självgående och kan strukturera upp dina arbetsuppgifter. Meriterande: • Utbildning inom ledarskap (arbetsledning eller coachande ledarskap) • Erfarenhet som simlärare, babysiminstruktör eller vattengympainstruktör • Erfarenhet från offentlig sektor eller ideell föreningsverksamhet • Erfarenhet av lokalvård Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på polisens hemsida. ÖVRIGT Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 30. De kandidater som blir kallade till intervju kommer att få ett case som ska besvaras inför intervjun. Kontaktpersoner: Mia är tillgänglig 9 juni-18 juni och Riccard är tillgänglig 9 juni 27 juni. Lina är tillgänglig hela ansökningsperioden men kontaktas i de fall då ovanstående är på semester. Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg. Placeringsenheten, som är en av sju enheter inom Individ-och familjeomsorgen söker nu en barnsekreterare. Placeringsenhetens uppdrag är att följa upp, kvalitetssäkra och arbeta för att våra placerade barn växer upp under trygga, stabila och kärleksfulla förhållanden. Vi arbetar med barn som är placerade i jourhem, familjehem, HVB-hem, SIS samt stödboende. På enheten arbetar 12 medarbetare; enhetschef, administrativ assistent, fem barnsekreterare, fyra familjehemssekreterare och en jourhemssekreterare. Kopplat till enheten har vi en umgängeslägenhet och på öppenvården arbetar en familjebehandlare riktat mot umgänge och familjebehandling till de placerade barnen och deras familjer. Till hösten påbörjas också ett projekt tillsammans med Utbildningsförvaltningen med en anställd skolsamordnare som kommer ha det övergripande ansvaret för en bra och välfungerade skolgång för de placerade barnen. Vi har ett tydligt barnfokus och därför är en av de viktigaste uppgifterna för våra barnsekreterare att lära känna barnet för att skapa en relation. Vi är övertygade om att en god relation till barnet resulterar i att vi har de bästa möjliga förutsättningarna för att hjälpa det enskilda barnet på bästa sätt. På enheten arbetar både kvinnor och män med lång erfarenhet av placerade barn. Vi är en sammansvetsad grupp som arbetar mycket nära varandra. Som medarbetare hos oss får du introduktion med mentor, extern handledning, friskvårdsbidrag, flexavtal, utbildningar via Yrkesresan men framförallt en grupp som skrattar mycket och är inkluderande. Enheten arbetar mycket med utveckling och utvecklar just nu arbetet med backa barnet och placerade barn. ARBETSUPPGIFTER Som barnsekreterare ansvarar du bland annat för att följa upp det placerade barnet och var sjätte månad överväga/ompröva vården enligt SoL/LVU, I arbetet ingår också att utreda enligt BBIC i exempelvis frågor som rör oro för barnet, ytterligare insatser runt barnet samt umgängesfrågor. Begäran om vårdens upphörande utreds av våra kollegor på Barn- och familjeenheten och utredningar om vårdnadsöverflytt utreds av våra kollegor på Familjerätten. Du arbetar ofta enskilt utifrån våran arbetsmodell men har en medhandläggare som du kan vända dig till i alla ärenden. Du arbetar också nära med handledande familjehemssekreterare i ärendet. Barnsekreterarens främsta och viktigaste uppgift är att ha barnet i fokus och genom att skapa en relation till barnet kunna följa barnets utveckling och hjälpa barnet att växa upp under trygga förhållanden. I dina arbetsuppgifter ingår även kontakt med barnets föräldrar och andra viktiga personer/myndigheter runt barnet som exempelvis förskola/skola, BUP, tandläkare och Mariamottagningen. Vi arbetar aktivt med SAMS-modellen. Du har också mycket kontakt med vår öppenvård som arbetar med barnet och barnets föräldrar med målsättningen att barnet ska kunna återförenas med sina föräldrar, om det är möjligt. Vi arbetar utifrån Backa barnet, se vidare www.backabarnet.se KVALIFIKATIONER Som barnsekreterare behöver du vara en trygg och stabil person. Du behöver ha en god empatisk förmåga som du kombinerar med förmågan att skapa goda relationer med de barn som vi arbetar med. I arbetet behöver du vara lugn, stabil och ha förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet. Du kommer att möta många människor i kris och/eller med komplexa livssituationer, vilket gör att du själv måste kunna se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du behöver också ha en problemlösande analysförmåga samt lätt för att bedöma och komma fram till beslut eftersom du arbetar med komplexa frågor. Arbetet kräver också att du är bekväm i att göra skyddsbedömningar på barn och unga. Tjänsten kräver att du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Eftersom vi är en grupp som arbetar tillsammans och stöttar varandra så är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, tycker om att arbeta i grupp och dela med dig av dig själv. Krav: Socionomexamen B- körkort Meriterande: Arbetar/eller har arbetat som barnsekreterare Arbete med barn och unga inom socialtjänsten Kunskap i att arbeta med SAMS Arbetat i verksamhetssystemet Lifecare Personlig lämplighet kommer att tillämpas. ÖVRIGT Urvalet kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen och intervjuer kommer att hållas 15-16 juli. Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, fritidshem, gymnasium, vuxenutbildningen samt barn- och elevhälsa. Här jobbar cirka 1100 medarbetare som tillsammans skapar en trygg och utvecklande skola och barnomsorg. Idag går ungefär 300 fantastiska elever på Källan skola med varierad kulturell och social bakgrund, en mångfald som berikar vår vardag. Förtroendefulla relationer och lärande står i fokus när vi tillsammans arbetar för att vara en skola där både elever och vuxna trivs och utvecklas. ARBETSUPPGIFTER Undervisning i matematik och NO på mellanstadiet. Som lärare och professionell pedagog på Källan har du höga förväntningar och tror på att alla elever kan nå framgång utifrån sina förutsättningar. Du skapar goda relationer med elever och vårdnadshavare, byggda på förtroende och respekt. Du är medveten om din egen påverkan på elevernas lärande. Du följer upp undervisningens kvalitet, ger framåtsyftande återkoppling till eleverna och stöttar elever i behov av särskilt stöd samt utmanar elever som behöver extra utmaningar. Kollegialt lärande är en del av arbetet, där du samarbetar med dina kollegor för att utveckla dig själv och din undervisning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är legitimerad lärare för årskurs 4-6 med behörighet att undervisa i matematik och NO. • Är flexibel och har god samarbetsförmåga. • Har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, arbetslaget, skolans elevhälsoteam samt skolledning. • Är en tydlig ledare med god didaktisk förmåga och strukturerad undervisning. För att trivas i rollen hos oss tror vi att du är kreativ och utvecklingsinriktad, ser varje enskild elevs behov samt har nära till glädje och skratt. Du är lugn och trygg i dig själv och trivs med att skapa ett gott samarbetsklimat med elever, medarbetare och föräldrar. Du trivs bäst när du arbetar i team med andra. Du tycker om att tänka i nya pedagogiska banor och prestigelöst diskutera fram lösningar tillsammans med övrig personal utifrån elevens behov. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 21 till 24 av 24 jobb