Lediga jobb i Ystad

Sök totalt 207 lediga jobb i Ystad

Vi söker nu semestervikarier till Mo Gård LSS i Ystad

Ett meningsfullt sommarjobb – bli vikarie på Mo Gård! En sommar fylld av glädje, omtanke och utveckling. Låter inte det härligt? Våra fantastiska semestervikarier i Ystad blir en del av ett engagerat team som skapar möjligheter för individen. Genom omsorg, varierande aktiviteter och en innehållsrik fritid kommer du att göra skillnad för andra människor på riktigt. Hur kan en dag se ut? Inom vår LSS-verksamhet sätter vi alltid brukaren i första hand. Ditt viktigaste uppdrag som vikarie är alltså att skapa en så meningsfull vardag för brukaren som möjligt! Tillsammans utforskar ni aktiviteter som finns inplanerade för dagen såsom träning och friskvård, utflykter, trädgårdsarbete, inköp – allt utifrån brukarens önskemål och förmågor. Din insats är med andra ord väldigt viktig. I det dagliga arbetet ingår också att ge stöd i den personliga omvårdnaden som exempelvis intim hygien, tvätt, matlagning och städning. Fortfarande nyfiken? Läs vad tidigare sommarvikarier och kommande kollegor säger om jobbet! Om stämningen på jobbet “Alla på Mo Gård är så positiva, det smittar av sig på hela verksamheten!” ”Jag känner mig trygg och har verkligen möjlighet till utveckling – både på ett personligt och professionellt plan.” “Jag fick nya värdefulla erfarenheter och insikter efter mitt sommarjobb på Mo Gård” Är du vår nästa hjälte? Vi söker en trygg och omtänksam person med hjärtat på rätt plats. Du är engagerad, samarbetsvillig och duktig på att hålla goda relationer. Kanske är du student (högskola/universitet eller gymnasium) som vill ha värdefull och praktisk erfarenhet av LSS-verksamhet? Kunskap om olika funktionsnedsättningar är meriterande i denna roll, men det viktigaste är att du vill skapa förutsättningar för brukaren samt utvecklas och växa som individ. Du behöver ha datorvana eftersom du dokumenterar ditt arbete. Sedan ser vi också att du behärskar det svenska språket väl och är strukturerad och noggrann i din administration. För att vara aktuell för en tjänst hos oss krävs också ett utdrag ur belastningsregistret. Om Mo Gård – din framtida arbetsplats Verksamheten hos oss i region Skåne består av tre boenden, varav ett i Fränninge, ett i Ystad och ett i Arlöv. Verksamheten präglas av öppen dialog och samarbete med alla funktioner som behövs nära tillhands. Vi bedriver också vår egen dagliga verksamhet. Hos oss arbetar våra enhetschefer i den verksamhet de leder och delar som mest sin tid mellan två enheter. Du kan läsa mer om vår verksamhet på hemsidan: Mo Gård är ett stiftelseägt, idéburet kunskapsföretag. (mogard.se) I år har vi som arbetsgivare möjlighet att erbjuda en bonus till alla semestervikarier som arbetar hela semesterperioden (v. 25 – v. 32). Vi gör detta för att skapa kontinuitet på enheterna och vill också belöna våra fantastiska semestervikarier som möjliggör att vi kan bibehålla en hög kvalité i verksamheten under sommaren. Vill du spendera sommaren med oss och göra verklig skillnad? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

25 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Solelssäljare - Ystad

Utveckla din karriär med oss - Låt solen betala och bli en del av dengröna framtiden hos Nya Energihem! Vill du vara med och främja användning av solenergi och skapa en grönare framtid?Vi söker passionerade och engagerade solelssäljare med fokus på hållbarhet. Låt solen betala för en mer hållbar värld och bli en del av vårt team idag! Hos Nya Energihemvälkomnar vi alla, från erfarna säljare till de som är nyfikna på en karriär inom försäljning. Vi erbjuder en unik möjlighet att sälja energibesparande lösningar för privata hushåll, såsom vedkaminer, fönsterbyten, solenergisystem, batterilagringssystem och luftvärmepumpar.Låter det intressant? Varför ska duvälja oss? Utbildningspaket - Genom vår säljutbildning får du tillgång till ett brettkursutbud varvat med undervisning ochindividuell coaching som skaparförutsättningar för att bli nästa toppsäljare,oavsett din tidigare erfarenhet Miljövänliga produkter: Varje försäljning bidrar till en grönare planet Flexibla arbetstider: Vi värderar din frihet och erbjuder flexibla arbetstider Generös provision: Vår provisionsstruktur är utformad för att generöst belöna ditt engagemang och framgång Personlig utveckling - Kontinuerlig kompetensutveckling viavår säljakademi och storamöjligheter att påverka och göra karriär i ett snabbväxande tillväxtföretag Om uppdragetGenom att vara en del av solelsbranschen är du en frontfigur för förändring, där varje solcell inte bara genererar energi utan också ett hopp om en mer hållbar framtid. Vill du också vara med och skapa en positiv förändring för miljön och samhället?Bra, då har vi jobbet för dig! Vi är ett engagerat gäng som tror på våra produkter och de fördelar dem skapar för våra kunder och planeten. Vår ambition är att ha branschens nöjdaste kunder tillsammans medSveriges bästa säljkåroch det målet vill vi nå tillsammans med dig! Som solelssäljare kommer du få chansen att arbeta i en spännande bransch med stor tillväxt och representera produkter av högsta kvalitet för att hjälpa våra kunder att spara energi. Huvudfokus i rollen kommer vara att säkerställa att vi har den bästa kundupplevelsen och de nöjdaste kunderna. Under dina personliga besökkommer du bland annat att sälja solcellspaneler, växelriktare, batterier och laddboxar och utifrån kundens behov skapa anpassade helhetslösningar. Du kommer hjälpa våra kunder att välja en hållbar och miljövänlig framtid som skapar kostnadseffektiva, trygga och hållbara lösningar. Samt visa på vilka ekonomiska besparingar dem kommer att göra genom att investera i våra energibesparande produkter.Du kommer att arbeta med hela säljprocessen, från bokning, kundbesök till att skriva avtal. Därefter tar kollegorna på montageavdelningen över. Är du vår nya kollega?För att lyckas i rollen ser vi att du har följande: B-körkort Minst 2 års arbetslivserfarenhet Vana av att arbeta med digitala verktyg och system God förmåga att kommunicera på svenska i tal då rollen innebär mycket kundkontakter Om du tidigare arbetat inom försäljning, praktiska hantverksyrken, service eller i en bransch där du arbetat med människor ser vi det som meriterande. Som person är du driven och ser möjligheter istället för hinder. Du tycker om att bygga relationer och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Vidare har du även en god samarbetsförmågasamtidigt som du är självgående. För oss är din arbetslivserfarenhet inte det viktigaste, utan vi kommer att lägga stor vikt vid din vilja att utvecklas. Ditt Framgångsschema Starta med utbildning: Du kommer att få tillgång till vår säljakademi somger dig en djupgående förståelse för våra produkter och försäljningstekniker. Säljutbildningen pågår under ditt första år och är indelad i olika teman och steg. Fältarbete: Använd dina nya kunskaper i praktiken och möt kunder Kontinuerlig utveckling: För att du ska fortsätta att växa som säljare får du regelbundet stöd genom vidareutbildningar ochpersonlig coaching FörmånerVill du vara med och göra skillnad? Är du redo att växa med oss och bidra till en mer hållbar värld?Då är du varmt välkommen till oss! På Nya Energihem tar vi hand om varandra och våra kunder för vi vet att vår vikigaste resurs är medarbetarna. Hos oss får du: Tjänstebil Generös provisionsstruktur utan tak Friskvårdsbidrag Tjänstepension Kontinuerlig kompetensutveckling ochutbildning Goda karriärmöjligheter Vi tycker om att ses och flera gånger om året samlas vi för våra gemensamma gruppveckor där vi utvecklar både varandra och företaget.Kan vi vara din nästa arbetsplats? AnsökanSkicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen 2024-05-19. Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta Jens Brismo på070-960 50 15 eller [email protected]. Om ossNya Energihem Norden AB är ett tillväxtföretag med lång erfarenhet från branschen. Vi är specialisterpå hållbara energilösningar så som solceller, kaminer, fönster och dörrar. Med fokus på miljövänlighet, ekonomi och kvalitet erbjuder vi helhetslösningarfrån förstudie till färdig installation, för att skapa trygga och pålitliga lösningar för våra kunder. Idag är vi en av Sveriges främsta leverantörer av energibesparande helhetslösningar och vår målsättning är att ta första platsen tillsammans med Sveriges bästa säljkår och branschens nöjdaste kunder.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Nu söker vi en Souschef till Ystad Saltsjöbad!

Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor? Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans – ESS. Vi har många olika kök på Ystad Saltsjöbad, men med en gemensam närmare – passionen för riktigt bra mat. Det är alltid nummer ett. Spänn bältet och följ med oss på en resa till pastalandet Italien, flyg norrut till Côte d’Azur för en knäckig Crème Brûlée för att sedan surfa över Atlanten och Hawaii för en perfekt poké bowl. Allt inom 500 meters avstånd från varandra. Nu söker vi en Souschef som vill vara en del av vårt köksteam!Vi söker dig med en passion för matlagning som vet att tillsammans är nyckeln till framgång. Vi söker dig som är trygg i köket och har ett par års erfarenhet som kock/souschef. Om tjänstenTjänsten är på 100% med tillträde maj/juni eller enligt överenskommelseHos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet! Vi kommer att kalla till intervjuer löpande så vi ser fram emot din ansökan redan idag!

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Medicinsk sekreterare chefsstödsuppdrag Mobilt team närsjukvårdsteam, Ystad

Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara med att bygga och utveckla Mobilt team närsjukvård i Ystad? Letar du efter en arbetsplats där god arbetsmiljö är viktigt, i ett välfungerande team med positivt arbetsklimat? Då är du välkommen att söka denna spännande och utvecklande tjänst hos oss! Mobilt team närsjukvård finns på flera ställen i Skåne och teamen har mottagits mycket positivt av både patienter, medarbetare och samverkanspartners. Våra samverkanspartners i sydöstra Skåne är Ystad Lasarett, upphandlad läkarbil, ambulans, privata och offentliga vårdcentraler samt kommunal primärvård i Ystad, Sjöbo, Skurup, Tomelilla och Simrishamns kommun. Mobilt team närsjukvård tillhör Primärvården likt övriga närsjukvårdsteam i Skåne. Teamet består av läkare, sjuksköterskor, kurator och sekreterare. Vi erbjuder en trygg, tydlig och tillgänglig vård för patienter som har behov av sjukvård i hemmet i stället för på sjukhuset, teamet kan bedöma, planera, ordinera och utföra insatser. Vården är specialiserad utifrån varje enskild patients behov och målet är att erbjuda patienter kvalificerad vård såväl medicinskt som psykosocialt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad och driftig medicinsk sekreterare som vill vara med oss på resan att bygga upp och vidareutveckla Mobilt team närsjukvård i Ystad. Vi välkomnar dig som har god servicekänsla, initiativförmåga samt trivs med en arbetsdag som har många varierande arbetsuppgifter. I rollen som medicinsk sekreterare hos oss är du en viktig del av strukturen kring våra patienter. Vi erbjuder en självständig tjänst där du är med i utvecklingen av Mobilt team närsjukvård. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter med exempelvis journalskrivning i PMO och Melior, registreringar i WebPASiS, posthantering, diagnosregistrering, förrådsbeställningar samt fakturahantering i Raindance. Ansvar för IT och telefoni samt behörighetsbeställningar ingår i tjänsten likväl som administrativa frågor som gäller våra bilar som bokning av service med mera. Du är personal- och löneadministrativt stöd till vår enhetschef och fungerar som support åt övriga medarbetare i teamet i löneadministrativa frågor. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en utbildning inom hälso- och sjukvårdsadministration på 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. För rollen krävs att du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i medicinsk terminologi. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom yrket och erfarenhet av att hantera något av våra olika system såsom PMO, web-Pasis, Filurlogg, itACiH, MedSpeech, SKAT, 1177 och andra i primärvården förekommande IT-system. Vi ser gärna att du har erfarenhet av chefsstödsuppgifter samt arbete i Raindance och HR-fönstret. Vidare ser du värdet av ett välfungerande samarbete och bidrar själv till detta genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Genom ditt engagemang och positiva inställning skapar du ett gott arbetsklimat, där vi alla hjälps åt för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Därtill är du trygg som person, noggrann i din yrkesroll och har hög ansvarskänsla. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Låter detta som en spännande tjänst? Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Arbetsterapeut till Specialiserad dagrehabilitering i Ystad

Gör skillnad. Varje dag. Vill du arbeta på ett litet sjukhus med de stora möjligheterna? Då kan detta vara tjänsten för dig! Lasarettet i Ystad är ett akutsjukhus med brett utbud av specialiserad vård. Vi erbjuder hälso- och sjukvård med kvalitet, tillgänglighet, helhetssyn och omtanke. På Lasarettet i Ystad finns det stora möjligheter att utvecklas vidare inom många olika medicinska områden så som internmedicin, neurologi, hjärtsjukvård eller ortopedi. Rehabiliteringsmedicinsk vård Ystad servar samtliga slutenvårdsavdelningar vid Lasarettet i Ystad. I ansvarsområdet ingår även rehabiliteringen inom specialiserad öppenvård och specialiserad dagrehabilitering på lasarettet. Enheten består av ungefär 40 medarbetare med olika professioner, såsom arbetsterapeuter, fysioterapeuter, kuratorer, undersköterskor och sjuksköterskor. Vi arbetar i team med andra professioner inom lasarettets olika avdelningar och mottagningar. Inom vår arbetsterapeutgrupp träffas vi regelbundet där vi planerar verksamheten och delar med oss av våra olika specialistområden till varandra, detta ger dig möjlighet att utvecklas vidare inom din profession. Här satsar vi på kompetensutveckling och har en vision att kännetecknas av lyhördhet för patienternas behov, nytänkande och välkomnande förhållningssätt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en arbetsterapeutkollega till vår dagrehabilitering. Vi erbjuder specialiserad öppenvårdsrehabilitering för personer i olika åldrar. De vanligaste förekommande diagnoserna är stroke, andra neurologiska sjukdomar samt kognitiv svikt. Arbetet på Specialiserad dagrehabilitering kan kompletteras med arbete inom lymfterapi. Hos oss arbetar vi nära varandra i teamet som består av flera professioner som läkare, fysioterapeut, kurator och sjuksköterska. I teamarbetet bidrar du med din specifika yrkeskompetens i bedömning och behandling av patienten. Som arbetsterapeut analyserar och bedömer du patientens förmåga att utföra dagliga aktiviteter inom områdena personlig vård, boende, arbete/utbildning och fritid. Rehabilitering innehåller åtgärder såsom bedömning, träning, utbildning, kompensatoriska åtgärder i form av hjälpmedel, hjälpinsatser och miljöanpassning som syftar till att nå de mål som formuleras tillsammans med patienten. Arbetet sker utifrån ett personcentrerat perspektiv och ditt dagliga arbete innehåller arbetsterapeutisk bedömning, åtgärd och uppföljning. Tillsammans med teamet är du delaktig i rehabiliteringsprocessen. Vi erbjuder dig ett öppet och positivt arbetsklimat och ett arbete som präglas av det egna ansvaret, delaktighet och teamarbete. Tjänsten erbjuder också en bra bredd inom ramen för din kompetens. Arbetstiden är förlagd till dagtid, måndag till fredag samt innehåller viss helgtjänstgöring. I tjänsten ingår också att vid behov kunna arbeta mot andra avdelningar vilket ställer krav på flexibilitet och god initiativförmåga. Även handledning av arbetsterapeutstudenter kan ingå i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av neurologisk rehabilitering. Det är meriterande med vidareutbildning inom stroke, kognitiv svikt eller inom lymfterapi. Vi ser det också som meriterande om du har arbetat med journalsystemet Melior samt har grundläggande datakunskaper. Du har ett genuint intresse för människor och har alltid patienten i fokus. Därtill är du engagerad, driven, har god organisationsförmåga och som tillsammans med oss vill delta i den fortsatta utvecklingen av vår verksamhet. Du har god samarbets- och initiativförmåga och kan snabbt anpassa dig efter ändrade omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Sommarjobba som personlig assistent hos vår autistiska kund i Skurup

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistenthos vår manliga kund i Skurup. Vad innebär den härtjänsten? I den här tjänstenkommer du att arbeta som personlig assistent till en man i 50-års åldern med autism. Han bor i en egen lägenhet i Skurup och har assistans dygnet runt. All vaken tid arbetar man dubbelt tillsammans med en annan kollega.Som assistent kommer du att följa med vår kund till hans dagliga verksamhet, ni kommer att vara ute och gå långa promenader och göra utflykter tillsammans.Vår kund behöver även hjälpmed de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, att ta hand om hemmet, hjälp med dusch och toalettbesök etc. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att vår kund kan leva sitt liv som han önskar tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: har erfarenhet av autism sedan tidigare kan förstå och tala bra svenska är rökfri har ett genuint intresse avatt jobba med människor Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat (det finns även god möjlighet till att vara vikarie i gruppen även efter sommaren) Omfattning: 100 % under v.29-32 Arbetstider: Mån - fre 08.00 - 16.00 Tillträde: 2024-07-15 (Bredvidgång förläggs tidigare efter överenskommelse) Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Josefin Sandberg, verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Kurera omsorg söker personlig assistent till en tonåring i Ystad

Omfattning: Timanställning med chans till fasta pass i schemat. Anställningsform: Så länge uppdraget varar   Om arbetsplatsen Vår kund bor i Svarte med sin familj. Man kan ta sig till arbetsplatsen med kolletivtrafik. Varierande arbetstider under dygnets och veckans alla timmar, med vaken natt. Under arbetstiden arbetar du själv med kunden. Som nyanställd assistent får du en introduktion av en erfaren assistent, för att lära känna kunden och lära dig rutiner. Kunden  En glad kille på 16 år med ett stort intresse för musik. Vår kund tycker mycket om att bada, cykla och hoppa studsmatta. Han går även ibland till gymmet för att träna. Vår kund använder rullstol ibland, på grund av lite ostadig balans. Kunden förstår när man pratar till honom men kommunicerar själv via TAKK.  Vår kund är född med cepebral pares och autism.  Kundens familj består av mamma, pappa samt 3 syskon som bor tillsammans i en mysig vill i Svarte. Arbetsuppgifter  Som assistent till denna kille är du med och stöttar med kommunikation och pedagogiskt under fritidsaktiviteter och läkarbesök. Du är även behjälplig med de saker kunden inte klarar av själv såsom matlagning, personlig hygien och hushållssysslor.  Som assistent kommer du arbeta både i kundens hem, på skolan samt följa med på olika aktiviteter, som tex till badhuset.  Han går också till Friskis flera gånger i veckan och gör lättare träning med assistenten på gymmet. Det förekommer utlandsresor med familjen och då förväntas du som assistent kunna följa med. Då kommer ni vara fler än en assistent som reser med. Du som söker  Vi söker dig som vill jobba i vårt aktiva team, är självständig och jobbar framåt. Då god kommunikation och personkemi är en viktig del av arbetet krävs kunskap eller intresse av att lära sig TAKK. Det är viktigt att kunna behärska det svenska språket då kunden inte har ett verbalt språk. Intresse av musik eller att kunna spela gitarr eller piano är en merit, inget krav. OBS, pälsdjur finns i hemmet! Om Kurera Omsorg Kurera Omsorg är ett ungt och modernt omsorgsföretag med tre verksamhetsgrenar; Personlig Assistans, Familjehem och Öppenvård & Boende. Kurera Omsorg har sitt huvudkontor i Malmö samt ett kontor med personlig assistans i Västervik. Att vara tre verksamhetsgrenar ger goda synergieffekter. Samtliga våra medarbetare arbetar med socialt arbete men ur olika vinklar, med olika bakgrund. Våra medarbetare betyder allt för oss. Utan engagerade och nytänkande medarbetare är vi ingenting. Därför tar vi rekryteringar på största allvar och bryr oss om vår personal, under hela anställningstiden hos oss. Vi är tillgängliga för ärliga samtal och vill veta hur vi kan utvecklas att bli bättre. Alltid med målet att våra kunder också ska ha det så bra som möjligt hos oss. Kurera Omsorg kan även erbjuda sociala arbetslösningar som andra omsorgsföretag har svårare att utföra. Vi har till exempel familjehemsplaceringar med personlig assistans och vi har möjlighet till att skapa praktikplatser och jobb för placerade ungdomar och unga vuxna.  Hos oss finns specialkompetenser och en vi har en unik vårdfläta för barn, ungdomar och vuxna. På Kurera Omsorg strävar vi efter att utföra vårt arbete med engagemang, ansvar, nytänkande och glädje. Vi vill göra skillnad och bryr oss på riktigt. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvård. Som assistent har du en tät samarbete med din närmaste chef och regelbundna möten med din arbetsgrupp. Är detta ett jobb för dig? Tveka in att ansöka nu. Lycka till!

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Butiksmedarbetare, team färsk, Willys Ystad Öster

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på 32 timmar i veckan, provanställning tillämpas Tillträde: 2024-06-03 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år. Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Ystad Öster! Tjänsten innebär kort och gott att du, tillsammans med dina kollegor, bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den omväxlande dagliga driften på färskvaruavdelningen. Du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du ser till att våra kylar och hyllor är välfyllda och ser fina ut. Du ser till att det är rent och snyggt i butiken. Du tar aktivt del i beställningar och säljplanering och bidrar till att butiken når sina försäljnings- och lönsamhetsmål. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du hjälper våra kunder i kassan eller något av våra andra utcheckningsalternativ. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du har god IT- och datorvana, är noggrann och har inga problem att navigera i olika system. Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men det är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Catharina Widman, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-05-09. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

25 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Enhetschef till Kirurgi- och urologiavdelning i Ystad

Gör skillnad. Varje dag. Vill du arbeta som enhetschef med härliga medarbetare som har ett stort driv och kärlek till verksamheten samt en vilja att göra vården bättre tillsammans? Då kommer du säkert att trivas hos oss på Kirurgi- och urologiavdelningen i Ystad! Lasarettet i Ystad är ett medelstort sjukhus som ligger i sydöstra Skåne, med smidig pendling till både Malmö och Österlen. Här arbetar ungefär 1000 personer, och sjukhuset bedriver både akut och planerad hälso- och sjukvård. Här finns bland annat en akutverksamhet dygnet runt, BB/förlossning och intensivvårdsverksamhet. Sjukhuset kännetecknas av korta beslutsvägar och närhet till varandra. Kirurgi- och urologiavdelningen är en enhet med en stark strävan att bli framtidens magnetavdelning. Ett personcentrerat arbetssätt, omvårdnad av högsta kvalité och medarbetare som är delaktiga och välmående är enhetens främsta mål, vilket går i linje med införandet av magnetmodellen och den magnetiska dragningskraft vi vill uppnå. På enheten har vi genomfört flertalet förändringar de senaste åren vilket genomsyrats av kreativitet och mod. För oss är det viktigt att bibehålla de förändringar som gjorts och fortsätta utveckla vår enhet i samma anda. Vi värderar mjuka värden likväl som de hårda och vi tror starkt på att om vi i personalen mår bra gör våra patienter det också. Vi är ett engagerat och sammansvetsat team med högt i tak och med transparent kommunikation. - Här värderas min kompetens och tas tillvara. Här blir jag hörd och sedd både som medarbetare och individ, berättar Lova som är legitimerad sjuksköterska på Kirurgi- och urologiavdelningen. Nu behöver vi en ny ledstjärna som kan ge oss det stöd vi behöver för att kunna ge våra patienter den bästa vården. Låter det här som en tjänst för dig? Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som chef i Region Skåne: https://www.skane.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-oss/utvecklas-med-region-skane/arbeta-som-chef-i-region-skane/ ARBETSUPPGIFTER I rollen som enhetschef på Kirurgi- och urologiavdelningen ansvarar du för den dagliga driften av enheten där du har det övergripande ledningsansvaret för verksamhet, ekonomi och medarbetare. I chefsuppdraget ingår det att leda, planera och utveckla avdelningens verksamhet. Som enhetschef hos oss förväntas du ha ett nära ledarskap där du tydliggör och kommunicerar visioner, mål och strategier. Därtill tar du initiativ till att leda förändringar samt organiserar verksamheten på ett strukturerat och resurseffektivt sätt. Vidare ansvarar du för medarbetarnas kompetensutveckling, skapar förutsättningar för en god arbetsmiljö samt bedriver ett aktivt och systematiskt arbetsmiljöarbete. Detta gör du genom att bland annat genomföra årliga arbetsmiljöronder och aktivt samverka med medarbetarna i arbetsmiljöfrågor. Som enhetschef är du närmsta chef för cirka 55 medarbetare vilka utgörs av specialistsjuksköterskor, sjuksköterskor och undersköterskor. Som stöd i ledarskapet har du ett nära samarbete med administratör med chefstödsuppdrag, teamledare och omvårdnadsledare. Tillsammans med medarbetare skapar du goda relationer och ett gott samarbetsklimat både när det gäller teamarbete samt genom att arbeta personcentrerat och nära våra patienter. Du samverkar dessutom med övriga enheter och chefer på lasarettet som gemensamt skapar utveckling och förbättring för hela sjukhuset. Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för verksamhetsområdet och du är direkt underställd verksamhetschefen. I din roll har du stöd av både HR och en ekonom som även de sitter med i ledningsgruppen. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har högskole-/universitetsutbildning med inriktning mot hälso- och sjukvård eller annan högskole-/universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda språkkunskaper i svenska såväl i tal som skrift är ett krav. Du är en van dator- och systemanvändare. Har du kunskaper i HR-Fönster, Raindance, Qlikview och/eller Avic alternativt liknande system är det en fördel. Chefs- och ledarskapsutbildning inom exempelvis förändringsledning, projektledning, utvecklande ledarskap (UL), utveckling av grupp och ledare (UGL), självledarskap och/eller coachande förhållningssätt är meriterande. Därutöver är det meriterande med tidigare chefserfarenhet alternativt erfarenhet av uppdrag som teamledare, projektledare och/eller ansvarig för förändringsprocess med fördel inom hälso- och sjukvården. Har du genomförd specialistsjuksköterskeutbildning som bedöms relevant för verksamheten ser vi även det som en fördel. Arbetslivserfarenhet inom kirurgi och urologi är också meriterande. Vi söker dig som har ett stort intresse för kirurgi och har ett nära ledarskap som präglas av prestigelöshet. Du främjar delaktighet, skapar engagemang, uppmuntrar feedback och är en god kommunikatör. Ditt arbetssätt präglas av tillit och tydlighet och är en självklarhet för dig. Du står stadigt på Region Skånes värdegrund: välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Som enhetschef drivs du av att leda och utveckla både medarbetare och verksamhet i en föränderlig organisation. Vidare ser vi att du är flexibel, har mod och vågar driva obekväma frågor samt är van vid att fatta och genomföra beslut för att uppnå verksamhetens mål och resultat. Du är trygg i ditt ledarskap, skapar dialog och är lyhörd samtidigt som du entusiasmerar andra och ser sammanhang i komplexa situationer. Vi är måna om att hitta rätt kandidat för den här tjänsten och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. I din roll som enhetschef kommer du att erbjudas chefsutbildningar och kurser i chefsutveckling framledes samt ett mentorskap. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Företagssköterska

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla. Är du en engagerad och driven sjuksköterska med intresse för sambandet mellan arbete och hälsa? Då ska du söka dig till oss på Falck hälsa och arbetsliv! Genom ditt arbete kan du aktivt bidra till att ge människor goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och privatliv! Vi som söker en kollega är ett härligt team på 10 personer i Ystad. Här kommer du att få jobba nära erfarna och hjälpsamma företagssköterskor, företagsläkare, fysioterapeuter, psykologer, beteendevetare och affärsstöd som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Vi söker dig som: • är minst legitimerad sjuksköterska, mycket meriterande med utbildning till företagssköterska alt. distriktsköterska • har några års erfarenhet från medicinsk verksamhet, mycket meriterande med erfarenhet från arbete i företagshälsovård • behärskar svenska och engelska i tal och skrift Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet som Instruktör i HLR och Första hjälpen • Erfarenhet av vaccinationer/rådgivning • Erfarenhet av spirometriundersökningar • Erfarenhet av motiverande samtal Som person • är du målinriktad men kan samtidigt tänka om och anpassa dig om omständigheterna förändras • är du självgående, tar ansvar för ett proaktivt samarbete med våra kunder och driver ditt eget arbete • har du lätt för att samarbeta och ser värdet i att använda teamets kompetens för att möta kundens behov • har du förmåga att planera och strukturera • är du kundorienterad och affärsmässig • har du en god kommunikativ förmåga Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Du kommer bl.a. att arbeta med: • Hälsoundersökningar • Förebyggande och hälsofrämjande arbete • Hälsorådgivning och individuella handlingsplaner • Vaccinationer • Provtagningar • Missbrukshantering, Drogtestning • Lagstadgade hälsoundersökningar • Kundkontakter, utbildningar, chefsrådgivning samt medicinsk rådgivning Vi erbjuder dig: • Kollektivavtal med bra förmåner • Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion • Självständigt arbete i en kompetent grupp med fantastiska kollegor • Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa • Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor och inom en gedigen bredd av branscher Övrigt: Tjänsten är placerad i Ystad med viss regelbundenhet även tjänstgöring på våra andra enheter i Trelleborg, Sjöbo och Simrishamn vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde efter överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Vilhelm Gelderman på mail [email protected] samt telefon 040-174573. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-19. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024