Lediga jobb i Ystad

Sök totalt 147 lediga jobb i Ystad

Inte alla hjältar bär cape - vissa bär laptop
Essensus AB
Drifttekniker, IT

Essensus hjärta och fokus ligger i att erbjuda marknadens mest kvalitativa IT-tjänster. Vi vill inspirera både kunder och medarbetare med innovation och vi är övertygade att det är en viktig del av framgångsreceptet. Vår slogan ”Improving life through technology” sammanfattar det vi tror på och strävar efter. Rätt lösningar kombinerat med marknadens främsta IT-kompetens ska leda till en bättre vardag. Vi älskar tech! Och vi älskar att ha kul på jobbet! Vi finns till för att leverera smarta IT-lösningar och tjänster till företag där IT spelar en viktig – ofta avgörande – roll i verksamheten. Vårt mål är enkelt: att göra våra kunder starkare genom att utmana, effektivisera och digitalisera deras vardag. Vi rör oss i kärnan av IT – nätverk, Microsoft 365, servrar och klienter. Men vi gillar att tänja på gränserna också, projekt inom digitaliseringsprojekt där innovation möter affärsnytta. Ingen slentrian här – bara smart tech. Och ja – vi gillar att ha roligt längs vägen. Det är faktiskt en av våra superkrafter. Nu söker vi dig! Du är inte ny på det här – du löser problem, skapar smarta lösningar och är den som kunderna vill ha i sitt hörn. Hos oss jobbar du som IT-konsult och får titeln Tech Hero. Det är du som ser till att våra kunder får maxat värde av våra lösningar – samtidigt som du får jobba med den senaste tekniken, sköna kollegor och en arbetsmiljö där idéer, initiativ och ansvar väger tungt. Du gillar relationer. Kunderna gillar dig. Du är den som de ringer först – både när något krånglar och när de behöver någon som förstår både teknik och affär. Vi jobbar brett, med allt från vardaglig felsökning till större projekt där vi rullar ut tekniklösningar som gör skillnad. Du får gärna vara generalist i grunden, men kanske har du ett specialistområde du verkligen brinner för – det välkomnar vi. Vi erbjuder: En modern, prestigelös arbetsplats med grymma kollegor Möjlighet att växa med bolaget och forma din roll Stora chanser till kompetensutveckling – vi älskar att lära nytt Alltid modern teknik och spännande projekt Frihet under ansvar – på riktigt. Här styr du mycket själv, men står inte ensam när det bränner till Vi tror att du: Gillar att skapa och vårda kundrelationer Har ett servicefokus utöver det vanliga och gillar att göra det lilla extra Är nyfiken, självgående och lösningsorienterad Tar initiativ, kommer med idéer och gillar att förbättra Har lätt för att samarbeta och är prestigelös Är en doer – du får saker att hända! Ditt uppdrag: Leverera lösningar, utrustning och tjänster som gör skillnad Felsöka och förebygga problem så att våra kunder slipper dem Utveckla kundernas IT-miljö med rätt teknik Du blir en viktig del av vårt team av äkta Tech Heroes och Tech Doers– vi som inte tvekar att kavla upp ärmarna när det behövs, och som vet att ett snabbt fixat problem ibland är det som räddar hela dagen för en kund.

Igår
Sista ansökan:
5 september 2025
Servicetekniker för el
Ystad kommun
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.​ I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.​ För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för kost och lokalvård, exploatering, stadsplanering och bygglov, park och grönytor, gator, vatten och avfall. Här jobbar drygt 300 medarbetare för att tillsammans göra Ystad till en bra kommun att bo, verka och leva i. Vill du vara med och säkerställa driften av Ystads kommuns reningsverk och pumpstationer? Vi söker nu en ansvarsfull och självgående servicetekniker för el som vill bli en del av vårt team inom VA-avdelningen. Här får du möjlighet att arbeta med ett brett spektrum av elektriska arbeten på våra anläggningar, där varje dag erbjuder nya och varierande utmaningar. Som servicetekniker för el på VA-avdelningen kommer du att arbeta med elskåpsbyggen, installationer, felsökningar och förebyggande underhåll på våra reningsverk och pumpstationer. Du ansvarar för att genomföra kontroller, funktionstester och åtgärda eventuella brister efter el-besiktningar. Du kommer även att arbeta nära övrig personal för att säkerställa effektiv drift och säkerhet. ARBETSUPPGIFTER Exempel på arbetsuppgifter: • Byggnation och installation av elskåp och elinstallationer. • Förebyggande underhåll och felsökning av elektriska system. • Genomföra årliga kontroller och funktionstester. • Utveckling av lösningar för drift och säkerhet tillsammans med övrig personal. • Ansvara för den utrustade elverkstaden och dess användning. Arbetet sker främst från vårt kontor vid Sjöhög reningsverk i Ystad, men du kommer också att vara ute på våra olika anläggningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Utbildning på gymnasienivå inom el, samt auktorisation typ B. • Erfarenhet inom installations-el och god vana att arbeta självständigt • Kunskap om elskåpbyggnation och felsökning erfarenhet från avloppsreningsverk eller industri är meriterande. • B-körkort samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. • En ansvarsfull, initiativrik och lösningsorienterad personlighet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Varför Ystads kommun? Som medarbetare hos oss får du ett stimulerande arbete där ingen dag är den andra lik. Du får möjlighet att utvecklas inom ditt område och bidra till en viktig samhällsfunktion som påverkar många människors vardag. Tjänsten erbjuder också en arbetsmiljö där samarbete och utveckling är i fokus. I tjänsten kommer du arbeta med säkerhetsklassad information. Säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i samband med anställning. ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Jobba som timvikarie
Ystad kommun
Vårdbiträden

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.​ I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.​ För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg. Arbetet inom våra verksamhetsområden skiljer sig något åt. Nedan kan du läsa kort om vad arbetet inom de olika verksamheterna innebär. Äldreomsorgen, Ordinärt boende: För att personer ska kunna bo kvar hemma och ha det tryggt och bra erbjuder vi hemtjänst. Din roll är att stötta omsorgstagaren att leva ett så självständigt liv som möjligt. Jobbet är fritt och omväxlande med stort ansvar. Här får du möjlighet att vara ute och röra på dig i vår fantastiska sommarmiljö. Äldreomsorgen, Särskilt boende: På våra boenden hjälper du de äldre med lite mer omfattande vård- och stödbehov. Det kan handla om fysiska funktionsnedsättningar på grund av ålder eller sjukdom. Tillsammans med stöttande kollegor arbetar du för att skapa fina dagar och en varm, trygg och glädjerik tillvaro för de som bor här. Funktionsnedsättning- och socialpsykiatri: Avdelningen ansvarar för LSS-boenden, daglig verksamhet, boendestöd, korttidsvistelse och personlig assistans. Med ett stort engagemang arbetar vi med individens behov i centrum och utifrån en tro på individens egna förmågor. ARBETSUPPGIFTER Genom ett jobb som vikarie hos oss får du ovärderlig erfarenhet och tränar dina sociala färdigheter som är nyttiga i alla typer av jobb framöver! På jobbet får du träffa personer med olika funktionsnedsättningar eller träffa äldre inom äldreomsorgen där du är med i deras vardag. "Många blir rädda för att det är mycket hygien, men det är så mycket mer än det. Det är till exempel bingo, utevistelse, social samvaro, bakning, man får så mycket tillbaka. " Berättar Linda- Timvikarie inom LSS. Arbetsuppgifter du kan komma att genomföra är: • Städning • Personlig hygien och omvårdnad • Laga frukost, servera lunch och mellanmål • Social samvaro, t.ex. gå ut på promenader, hitta på aktiviteter och i vissa fall rasta husdjur • Följa med till frisör och vårdcentral • Handräckning av mediciner Stöttning behövs under dygnets alla timmar. Detta innebär att du kan jobba dag och kväll, vardagar som helger. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och ser gärna att du är lyhörd, samarbetsvillig och social. Du vill hjälpa människor att leva sitt bästa liv och bemöter din omgivning med respekt. Krav: • Du behöver ha fyllt 18 år för att få utföra arbetsuppgifterna enligt arbetsmiljöverkets krav. • Behärska svenska i tal och skrift (godkänd i grundläggande svenska för grundskola ÅK 9 alternativt SFI D). Meriterande: •Utbildning inom omvårdnad eller pedagogisk utbildning. •Erfarenhet av liknande arbete. För att kunna arbeta inom hemtjänst behöver du kunna cykla och vissa av våra tjänster ställer krav på körkort. När du väljer att söka denna tjänsten kommer du slussas vidare till en huvudannons. Där kommer vi att hantera din ansökan utifrån hur du valt att svara på urvalsfrågorna. I denna rekrytering behöver du därför inte fylla i cv eller personligt brev, istället ser vi att du svarar utförligt på de frågor vi ställer, tack! Ansökningar hanteras löpande under ansökningstiden. ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

Igår
Sista ansökan:
18 juli 2025
Internationell Affärsutvecklare till Anolytech

Anolytech söker en affärsutvecklare som vill vara med och bygga upp den internationella affären. Rollen innebär ett helhetsansvar för affärskedjan. Du kommer att ansvara för allt ifrån framtagandet av go-to-market planer och strategier i samråd med nyckelpersoner hos Anolytech, till kontakt, avtal och genomförd affär med kunder.  Rollens syfte Affärsutvecklarens uppdrag är att driva tillväxt på befintliga och nya internationella marknader genom att identifiera affärsmöjligheter, etablera strukturer och bygga upp systematiska affärsmodeller som möjliggör skalbar, långsiktig närvaro. Rollen innebär såväl strategisk analys som operativt genomförande i nära samverkan med sälj-, produkt- och marknadsteam. Tjänsten utgår från huvudkontoret i Ystad, men din arbetsplats kommer ofta vara Skandinavien, Europa eller övriga världen – beroende på var affärsmöjligheterna skapas. Ansvarsområden Identifiera, analysera och prioritera nya affärsmöjligheter på utländska marknader Utveckla och implementera långsiktiga go-to-market-strategier Bygga upp affärsstrukturer, säljkanaler och partnerskap som skapar varaktig närvaro Etablera relationer med distributörer, återförsäljare och nyckelkunder Förhandla och etablera kommersiella avtal inom ramar som stödjer skalbar tillväxt Samarbeta med produktledning för att anpassa erbjudanden till lokala behov Initiera och följa upp nyckeltal, och driva affärsutvecklingen datadrivet Representera bolaget vid mässor, kundmöten och marknadsaktiviteter internationellt Bygga ett affärsekosystem snarare än att enbart jaga enstaka avslut Initialt, även kunna genomföra enskilda affärer Rollen passar dig som trivs med stort eget ansvar, gillar att kombinera strategiskt tänkande med operativt arbete och vill ha en direkt påverkan på företagets tillväxt. Vem söker vi?För att trivas i rollen så har du en entreprenöriell ådra samt en vana att sätta upp nya modeller och affärer på internationella marknader. Högskoleexamen inom ekonomi, teknik, affärsutveckling eller motsvarande Minst 5 års erfarenhet av internationell affärsutveckling, gärna inom B2B och teknisk försäljning Dokumenterad erfarenhet av att etablera strukturer för försäljning och marknadspenetration i nya geografier Stark kommersiell förståelse och vana att hantera komplexa affärsmodeller Hög kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt - på svenska och engelska (kunskap i andra språk är meriterande) Som person är du självständig, driven, nyfiken, utvecklingsorienterad och modig nog att testa nya idéer och vägar. Du har inga problem med att representera bolaget i externa sammanhang och att skapa förtroende både digitalt och på plats hos kund. Du behöver trivas i en resande och uppsökande roll! Om AnolytechAnolytech är en svensk maskintillverkare av desinfektionsteknik för lantbruk, industri och hotell/fastighet. Anolytech har sedan 2005 utvecklat och tagit fram en svensk desinfektionsteknik för bakteriefritt vatten samt hand- och yt-desinfektion som är miljövänlig, enkel och effektiv. Vi är ett företag med fokus på hållbarhet och innovation. Vårt system används idag av kunder i Norden och Europa inom olika branscher. AnoDes är ett väldokumenterat desinfektionsmedel som verkar effektivt mot virus, bakterier, mögel, svampar och sporer. Anolytechs vision är att vara en del av ett hållbart samhälle där desinfektion är en del av vardagen. Där vi ersatt farliga produkter med ett miljövänligt och hållbart alternativ utan onödiga transporter och farligt avfall. Ansökan Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdagen är 24/8. Ansöker du under juli kan det dröja ett par veckor innan vi hör av oss.  Anolytech samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsteamet på EQuality: Jennifer Friman på [email protected] eller 0703-20 12 12 Gustav Strandberg på [email protected] eller 076-049 53 31 Om EQuality Rekrytering & Interim Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering. Våra värderingar är professionalism, transparens och engagemang och EQuality står för: EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat

2 dagar sedan
Sista ansökan:
20 december 2025
Kock till Ystad och Österlen
Restaurang Assistans i Skandinavien AB
Köksmästare och souschefer

Vi söker en passionerad och erfaren kock som vill bli en del av vårt härliga team i Ystad och Österlen! Om tjänstenVi erbjuder en unik möjlighet att arbeta i en spännande och kreativ miljö där du kommer att ansvara för att skapa minnesvärda måltidsupplevelser i våra fantastiska restauranger runt om i Skåne men framförallt i Ystad och på Österlen.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Planera och förbereda menyer med fokus på lokala och säsongsbetonade ingredienser Laga mat med hög kvalitet och presentera den på ett estetiskt tilltalande sätt Samarbeta med andra kockar och personal för att säkerställa en effektiv drift av köket Följa hygien- och säkerhetsföreskrifter i köket Vem är du? Har flera års erfarenhet av att arbeta som kock i ett professionellt kök Är passionerad för matlagning och har en kreativ anda Trivs i en dynamisk miljö och kan hantera stress på ett konstruktivt sätt Har god kommunikationsförmåga och arbetar väl i team Tycker om att byta arbetsplats och ser charmen i detta  Talar svenska eller engelska  Meriterande med körkort  Varför arbeta med oss? Möjlighet att vara en del av ett dedikerat och kreativt team Arbeta i natursköna omgivningar nära havet Utveckla dina färdigheter genom att experimentera med nya ingredienser och maträtter Ta del av attraktiva förmåner och en inkluderande arbetsmiljö Tillträde och anställningsform Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete, med eventuell möjlighet till en tjänst på 75%-100%  Lönesättningen är individuell med kollektivavtalet som bas. Varför ska du jobba på RA Hospitality? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RA Hospitality är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 25 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
20 december 2025
Medarbetare Support & Service/Callcenter | By Nordiq
Hireq AB
Kundtjänstpersonal

Lyssna på tjänsten Om By Nordiq ABBy Nordiq är ett skandinaviskt IT-företag och reseföretag med kontor i Sverige och Danmark. Vi erbjuder digitala lösningar till turist- och upplevelsebranschen som stärker din närvaro online, försäljning, marknadsföring och slutligen skapar större omsättning och intjäning. Vårt huvudkontor ligger i Ystad. By Nordiq söker nu en Medarbetare för Support & Service/ Callcenter med placering i Ystad.  Hos oss handlar support inte bara om att svara – utan om att förstå. Service är inte en avdelning, det är en inställning. Vi letar nu efter dig som är trygg, närvarande och snabb i tanken. Någon som gillar människor, men också gillar att få saker att fungera. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i en kombinerad roll där du både hjälper resenärer via telefon och är fysiskt på plats vid vår färjetrafik mellan Ystad och Bornholm. Det innebär allt från att guida gäster genom bokningssystemet till att stå på kajen när en bilkö behöver styras upp med tålamod och tydlighet. Du kommer också att ha ett utökat ansvar på dina skift vilket innebär att du är den som leder och fördelar arbetet och den som dina kollegor kan vända sig till när de har frågor. Dina arbetsuppgifter innebär: Ge support till våra kunder via telefon, mejl och ibland på plats Hantera biljettärenden, ombordstigningsproblem och informationsfrågor Vara en närvarande länk mellan våra resenärer, färjepersonal och trafikledning Samarbeta med kollegor för att skapa struktur i ett sammanhang där mycket kan hända Agera snabbt vid logistikproblem och bemöta alla typer av människor – även dem som tappat tålamodet Din profil Du har troligtvis arbetat med kundtjänst, reception, reseverksamhet eller transport tidigare. Men viktigare än din titel är hur du fungerar i mötet med andra människor. Vi söker dig som: Har erfarenhet från serviceyrken med högt kundfokus och högt tempo Är trygg i dig själv och har lätt för att bemöta dominanta eller stressade personer Är naturligt ansvarstagande och har erfarenhet av att arbetsleda andra Är van användare av IT system inom kundservice / turistverksamhet Goda kunskaper i svenska och engelska. Kan du dessutom förstå och tala och danska är det en fördel Vana vid kundkontakt i olika kanaler, och en förmåga till merförsäljning i samtalet Har god förmåga att kommunicera – även i pressade situationer Har ett öga för struktur, flöden och service Gillar när arbetsdagarna är olika och ibland oförutsägbara Vi erbjuder En viktig roll i en verksamhet som rör sig – bokstavligt talat Ett team där vi stöttar varandra och löser problem tillsammans Tydligt schema med framförhållning och flexibilitet över året Fast lön enligt kollektivavtal (Unionen) och ett timbankssystem Massage, friskvårdsbidrag och en schemaläggare som bryr sig på riktigt En VD som faktiskt lyssnar när du har idéer Praktisk info Tjänsten är på heltid med start sensommaren 2025 Arbete på dagtid, kvällstid och helger enligt schema Du kommer att arbeta både inomhus (callcenter) och utomhus (vid färjeterminalen) Placeringsort: Ystad Denna rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar By Nordiq med HIREQ. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi kommer att tillämpa ett löpande urval så vi ser gärna din ansökan så fort som möjligt. Varmt välkommen!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Medicinsk sekreterare
Capio Sverige AB
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Om oss På Capio Vårdcentral Ystad har vi samlat all vår kunskap under samma tak vilket gör att vi skapar en stark och kompetent personalgrupp med många års erfarenhet av primärvård. Vi är ett härligt gäng på cirka 40 medarbetare som tillsammans gör skillnad för våra ca 13 400 listade patienter – idag och genom hela livet. Vårdcentralen är centralt belägen i Ystad med närhet till både centrum och havet. Det är lätt att ta sig till oss med tåg och lokalbuss och vi har goda parkeringsmöjligheter för dig som åker bil. Hos oss är vardagen variationsrik och vi arbetar tillsammans som ett team kring våra patienter. Vi respekterar och stöttar varandra och vi vet att våra olikheter utvecklar oss – både i våra yrkesroller och som personer. Vår arbetsgrupp är trygg och stabil med ett tätt samarbete mellan de olika professionerna. Vi arbetar tillsammans och du kan förvänta dig ett stort stöd från läkargruppen och övriga kollegor - hos oss är du aldrig ensam! Din roll Vill du vara vårt ansikte utåt? Vi söker just nu en medicinsk sekreterare som känner sig lockad av att få vara med och driva framtidens primärvård tillsammans med oss. Vi erbjuder dig ett utvecklande och stimulerande arbete som är omväxlande och händelserikt. I uppdraget som medicinsk sekreterare innebär det att du arbetar med vanligt förekommande arbetsuppgifter samt arbete i reception. Hos oss på Capio använder de flesta av våra läkare en AI-baserad lösning för anteckningar i journal (Tandem), så det är mindre journalskrivning. Vi värnar om nytänk, utveckling och digitalisering. Som en del av vår verksamhet har du möjlighet att aktivt arbeta för att förbättra rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Vi försöker anpassa oss efter hur vårt samhälle ser ut och lägger stor vikt på att våga tänka nytt! Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Dessutom erbjuder vi även följande: • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag • Frukost varje dag • Nätverk inom ditt område • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Vi välkomnar nu dig som är utbildad inom hälso- och sjukvårdsadministration 80p (KY) eller 400p (YH) alternativt motsvarande utbildning som medicinsk sekreterare. Fördel om du har utbildning inom diagnoskodning. Du har goda språkkunskaper i svenska, såväl i tal som skrift. Kunskap i PMO, Medspeech, PASiS, och QlikView är meriterande likaså om du har ett intresse för digitalisering. Du har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter när tempot varierar och kan anpassa ditt arbetssätt när förutsättningarna så kräver. Som person är du positiv och ansvarstagande med ett flexibelt förhållningssätt och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Tillsammans med oss delar du Capios värderingar och använder dem i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först sex månaders provanställning. Varmt välkommen med din ansökan! Publicerat: 2025-07-03 Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Yrkeslärare på El och energiprogrammet Ystad
Praktiska Sverige AB
Lärare i yrkesämnen

Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om skolan Praktiska gymnasiet Ystad erbjuder elever ett koncept där teori varvas med praktiska övningar både inne på skolan och ute på arbetsplatser. På Praktiska ställer vi höga krav på oss själva för att skapa de bästa förutsättningarna för en lärorik och rolig utbildning. Vår undervisning präglas av flexibilitet, närhet och praktiskt lärande. Vårt programutbud utgörs av: snickare, målare, anläggare, elektriker, VVS-montör, kylmontör, frisörer, barberare, stylister, försäljare och undersköterska. I dagsläget har skolan ca 300 elever och ungefär 30 medarbetare. Ditt uppdrag Vi erbjuder nu en tjänst som ellärare på Praktiska Gymnasiet i Ystad. Du kommer att undervisa och hantera våra elever inom el- och energiprogrammet tillsammans med kollegorna i arbetslaget. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som yrkesämnet. Tillsammans coachar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska gymnasiet i Ystad. Din profil I första hand söker vi dig som är legitimerad yrkeslärare alternativt har stor kompetens och erfarenhet inom el eller är kunnig inom IT/automation/nätverk/larm etc Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av undervisning på gymnasiet. Du brinner för att utbilda och att arbeta med ungdomar och har varje elevs bästa i fokus. Du har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera elever till lärande utifrån deras olika behov. Vi erbjuder Vi vill ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i din roll som biträdande rektor. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra kollegor inom övriga Praktiska-skolor men även med andra inom AcadeMedia-koncernen. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrig information Som medarbetare inom AcadeMedia får du tillgång till vår förmånswebb, en hemsida med där du enkelt ser hela din kompensation, alltså både lön och alla förmåner som du har via oss som arbetsgivare. Bland dessa förmåner finns också personalkortet, som ger en mängd rabatter på flera stora och välkända varumärken. Tillträdesdag: 4 augusti eller enligt överenskommelse Placeringsort: Ystad Anställningsform: 50 %, tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader Sista ansökningsdag: 2025-07-31. Då urval och intervjuer sker löpande ser vi gärna att du gör din ansökan omgående. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Kontaktperson: Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Marie Hanselius på telefonnr: 0704-07 07 44 alternativt mejl [email protected] Välkommen med din ansökan! Om du erbjuds anställning hos oss kommer du att få visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. Beställ utdrag i god tid då det tar upp till två veckor att få hem dokumentet. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Interim ekonomikonsult till kommunal verksamhet
A-Search AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Interimsuppdrag- Ekonom till kommunal verksamhet i sydöstra Skåne Vi söker en erfaren ekonomikonsult för ett tidsbegränsat uppdrag inom kommunal verksamhet i sydöstra Skåne. Uppdraget passar dig som trivs i en operativ roll nära verksamheten, där du får arbeta brett med ekonomi och bidra med kvalificerat stöd till chefer och ledning. Uppdraget löper från början av augusti till 2026-01-31, på 75–100 %, med önskemål om fulltid. Om uppdraget Som ekonomikonsult kommer du bland annat att arbeta med: • Internbudget för olika förvaltningar • Delårsrapporter och årsbokslut • Löpande uppföljningar och prognoser • Stöd till chefer i ekonomiska frågor • Bokföring och redovisning • Ekonomisk analys och kostnadsberäkningar Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Raindance och beslutstödsystemet Hypergene. Krav för tjänsten För att vara aktuell för uppdraget behöver du ha: • Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk planering • Erfarenhet av bokföring och redovisning inklusive bokslutsarbete • God analytisk förmåga – vana att ta fram prognoser och kostnadsanalyser • Obligatorisk erfarenhet från kommunal verksamhet Om dig Du är trygg i din yrkesroll, strukturerad och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya sammanhang. Som person är du självgående, men också en god samarbetspartner med stark kommunikativ förmåga. Du har lätt för att skapa förtroende i dialog med verksamhetsföreträdare och är van att anpassa ditt ekonomiska stöd utifrån målgruppens behov och kunskapsnivå. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, ansvarstagande och en helhetssyn på ekonomins roll i organisationen. Du har en analytisk ådra och trivs med att omvandla siffror till beslutsunderlag som gör skillnad. Så ansöker du Vi intervjuar löpande då kunden önskar snabb tillsättning av konsult. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Ellinor Dam, [email protected] eller Isabelle Karmsten, [email protected]

3 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Tandläkare till Luxadent – ny toppmodern klinik mitt i Ystad
Odonti AB
Tandläkare

Luxadent fortsätter växa – nu öppnar vi en helt ny klinik mitt på gågatan i Ystad och söker en erfaren och ambitiös tandläkare som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi erbjuder dig en plats där klinisk excellens, kollegial värme och framtidsmöjligheter går hand i hand. Det här får du hos oss En unik chans att vara med från starten i en ny, toppmodern klinik En kultur där idéer, initiativ och människan står i centrum Arbete med fokus på kirurgi, protetik, bettrehabilitering och estetisk tandvård Hands-on utbildning inom implantat och avancerad kirurgi – lär dig direkt på plats Möjlighet till karriärvägar som klinikchef, delägarskap eller specialistutveckling Arbeta i ett team med Sveriges mest erfarna Invisalign-tandläkare som mentor Nära samarbete med vårt eget labb – för högsta möjliga kvalitet i dina behandlingar Vem söker vi? Du som söker är:  Leg. tandläkare med minst 4 års erfarenhet Obehindrat i svenska och engelska Har erfarenhet av kirurgiska ingrepp  En social, skicklig person som bygger goda relationer med både patienter och kollegor Meriterande om du även har:  Arbetat med implantat och större protetik Entreprenöriell ådra och vilja att påverka och utveckla Flerspråkighet eller lokal förankring i Skåne/Ystad Om tjänsten Tillsvidareanställning, heltid (80–100%) Tillträde: 8 september 2025 Arbetstider: Skift (07:00–14:00 / 13:00–20:00) + var 3:e lördag Plats: Luxadent Ystad, centralt belägen på gågatan Förmåner och villkor Konkurrenskraftig, individanpassad lön med både fast och rörlig del Tjänstepension Sjuk- och olycksfallsförsäkring Friskvårdsbidrag: 2 000 kr/år 25 semesterdagar med flexibel uttagning Tillgång till modern utrustning: OPG, 3D-printers, digital skanner, eget labb Arbetar i journalsystemet Muntra Om Luxadent Luxadent är en boutique-kedja inom privat tandvård – grundad och driven av passionerade tandläkare. Vi erbjuder ett alternativ till de stora kedjorna: högkvalitativ vård, personligt bemötande och en arbetsmiljö där varje röst räknas. Våra medarbetare stannar – för att de trivs, utvecklas och känner stolthet i sitt yrke. Vår nya klinik i Ystad öppnar hösten 2025 – designad från grunden med både funktion och estetik i fokus. Det är här du kommer in. Kliniken har 3 behandlingsrum och består av 5 anställda, varav 2 tandläkare, två tandsköterskor och en tandhygienist. Låter detta som något för dig? Ansök med eller utan CV via Odonti, senast 2025-08-04 (tjänsten kan dock tillsättas innan dess) I denna rekryteringsprocess samarbetar Luxadent med Odonti, Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretaget inom tandvård. Odonti hanterar de inledande intervjuerna och urvalet. Detta är en direktrekrytering. Det innebär att du blir anställd direkt av arbetsgivaren (Luxadent). Alla intresseanmälningar och ansökningar måste ske via Odonti.se för en professionell, rättvis och diskrimineringsfri hantering. Vänligen undvik direktkontakt med arbetsgivaren! Samtliga frågor gällande tjänsten hänvisas till Odonti och ansvariga rekryterare för tjänsten. Kom ihåg att intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatumet, så visa gärna ditt intresse idag! Kontaktuppgifter till ansvariga rekryterare: Jashar Samadi - Rekryteringskonsult [email protected] +46709 220 250 Van Cao - Rekryteringskonsult [email protected] +46709 220 253 Om OdontiOdonti är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom dentalbranschen, grundat av leg. tandvårdspersonal, för alla yrkesverksamma inom branschen. Gör som över 11.000 talanger inom tandvård och Connecta med oss på Odonti.se för att skapa din personliga profil. Bevaka ditt nästa drömjobb inom dentalbranschen och få jobbtips före alla andra. Vi känner den du söker! * Din profil hanteras i enlighet med GDPR, är osynlig och delas inte med andra.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025