Lediga jobb hos Trelleborgs kommun
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Bildningsförvaltningen ansvarar för bland annat förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Ansvaret omfattar även elevhälsa, modersmålsundervisning, skolskjuts och skolmåltider. Vi arbetar för att skapa en inspirerande lärmiljö för cirka 10 000 barn och elever. Vi har en stark vision om att bygga kunskap och skapa drömmar. TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen Bildningsförvaltningen är den största förvaltningen i Trelleborgs kommun med ca 1400 medarbetare och ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och anpassad grund- och gymnasieskola. På Söderslättsgymnasiet har vi tio nationella program samt introduktionsprogram och anpassad gymnasieskola. Vi vill att eleven ska utveckla självkännedom, självförtroende samt en vilja att söka och ta till sig ny kunskap. I Trelleborgs kommun har vi även möjlighet att erbjuda våra särskilt yrkesskickliga lärare olika karriärvägar som arbetslagssamordnare eller som förstelärare. Du välkomnas av ett gäng med bred kompetens och god sammanhållning. Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling, karriärmöjligheter och ersättning för friskvård. Från terminsstart kommer vi införa heltidsmentorer på varje program. Arbetsuppgifter Som lärare på Samhällsvetenskapsprogrammet kommer du att undervisa elever i alla kurser/ämne i matematik. I tjänsten ingår även stödtimmar i matematik för elever som är i behov av det. Här skapar du och dina kollegor en utvecklande studiemiljö för eleverna. Du arbetar som en del i ett arbetslag för samhällsvetenskapsprogrammet, utifrån det förtydligade ansvarsuppdrag som står uttryckt i läroplanen för gymnasieskolan. Det innebär att du tillsammans med din närmaste chef och övriga kollegor leder och utvecklar skolans vardag för ökad måluppfyllelse. Vi arbetar med ett coachande förhållningssätt med fokus på den enskilde individens behov och förutsättningar på hans/hennes väg mot arbete eller vidare studier. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad och behörig gymnasielärare i matematik. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är kreativ och passionerad i ditt läraruppdrag, och tycker att det är roligt att vara lärare och att skapa relationer med eleverna. Du ser helheten i pedagoguppdraget, och kan arbeta med att motivera elever till utveckling både kunskapsmässigt och personligt. Du är utvecklingsinriktad, tar del av aktuell forskning och vågar tänka nytt. Du är kommunikativ och öppen för dialog, och du ger och tar emot feedback från både kollegor och ledning på ett prestigelöst sätt i syfte att förbättra ditt och andras lärarskap. Självklart bemöter och samarbetar du med andra på ett smidigt sätt. Arbetstid/varaktighet 100% tillsvidare Tillträde 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Kontaktperson Katerina Ackovska, biträdande rektor +46 734-42 27 97 Sista ansökningsdag 2025-07-05 Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Bildningsförvaltningen ansvarar för bland annat förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Ansvaret omfattar även elevhälsa, modersmålsundervisning, skolskjuts och skolmåltider. Vi arbetar för att skapa en inspirerande lärmiljö för cirka 10 000 barn och elever. Vi har en stark vision om att bygga kunskap och skapa drömmar. TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen I Rektorsområde Skegrie har vi nära till varandra. Vi arbetar tillsammans i gemensamma nätverk, aktiviteter, utbildningsinsatser mellan och inom våra olika verksamheter. Hos oss har vi möjlighet att i verkligheten följa barnen från förskola till högstadiet i ett 1–16 årsperspektiv. Hållbart lärande för livet På rektorsområde Skegrie arbetar vi för att varje barn och elev ska utvecklas till aktiva och engagerade individer med redskap för att möta världen. Våra olika verksamheter innehåller bredd och djup, närhet och engagemang för en hållbar framtid. Vi har höga förväntningar och med detta skapar vi framgångsrika barn och elever. Det finns tydliga rutiner kring våra övergångar mellan våra olika verksamheter och stadier för att öka och bibehålla elevernas motivation och glädje. Med skickliga pedagoger och ett målmedvetet arbete ska varje barn och elev få möjlighet att utveckla ett livslångt lärande fyllt med glädje och lust. Skegrie skola är en skola dit alla elever och medarbetare kommer för att lära för livet och utvecklas till sin fulla potential. Skolan arbetar med inkluderande lärmiljöer och att alla elever ska mötas utifrån sina egna förutsättningar med ett kunskapsfokus. Kunskap – Gemenskap - Glädje - är ledord som genomsyrar undervisningen på alla avdelningar och i alla årskurser i RO Skegrie. Våra barn i förskolan får undervisning inom hållbarhetsfrågor i ett arbete tillsammans med Grön flagg och på skolan är rörelse ett viktigt inslag i all undervisning. Skolan är medlem i både Pep och rörelsesatsningen. Vårt rektorsområde erbjuder måltider nära barn och elever då alla våra enheter har egna tillagningskök. Skegrie skola är en F-9 skola med tillhörande fritidshem. Vi arbetar aktivt för att vara en skola i tiden och skolans elever lär på många olika sätt, såväl digitalt som med penna och papper, och lärandet sker i samspel. Skolan arbetar aktivt med socialt samspel och har varje skoldag organiserad rast verksamhet. Vi tror på god kontakt mellan skola och hem och informerar regelbundet vårdnadshavare om undervisning och aktiviteter på skolan. På skolan går ca 450 elever i åldrarna 6 till 15 år, och av dessa har drygt 200 fritidshemsplats. Du välkomnas av ett glatt gäng med god sammanhållning. Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter Som MA/NO- lärare 7-9 på Skegrie skola arbetar du som en del i arbetslag mot årskurs 7-9. Tillsammans med dina närmsta kollegor planerar, genomför, analyser och följer ni upp er undervisning. Vi tar ett gemensamt ansvar för elevernas kunskapsutveckling och sociala utveckling. Våra prioriterade områden i vår verksamhet är språkutveckling, betyg och bedömning. Vi har ett nära samarbete med vårdnadshavare om elevernas lärande och utveckling. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad Ma/No lärare med behörighet att undervisa i årskurs 7-9. Det är meriterande om du dessutom har några års erfarenhet av arbete inom skola. Som person är du utvecklingsinriktad, positiv och har god kommunikativ förmåga samt förmåga att se helheter. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Du bemöter barn och föräldrar på ett respektfullt sätt och samarbetar med övriga vuxna i skolan för en meningsfull och stimulerande verksamhet. Du är kreativ och utvecklar goda lärandemiljöer för eleverna. Du entusiasmerar och får med dig eleverna samtidigt som du ställer höga krav på dem och tror att de kan leva upp till dina förväntningar. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-06-29 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi tillämpar löpande urval så vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast. Du som blir erbjuden tjänsten ska uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och stöttar kommunens totala organisation och verksamhet utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. Inom våra avdelningar arbetar vi med ekonomi, HR, kommunikation, medborgarservice samt planering och tillväxt. Vi har ett starkt fokus på hållbar utveckling, kommunikation och innovation i syfte att möta kommunens framtida behov och utmaningar. Arbetsplatsen Vi söker nu en engagerad och driven controller till controllerenheten. Controllerenheten tillhör kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning och har till uppgift att tillhandahålla ett kvalificerat controllerstöd till kommunens förvaltningar i ekonomiska frågor såsom budget, uppföljning, analys och utredningar med mera. På enheten arbetar tio controller, två ekonomer och leds av en enhetschef. Du kommer i denna tjänst jobba gentemot arbetsmarknadsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där vi tillsammans utvecklas och bidrar till att uppfylla kommunens uppdrag. Arbetsuppgifter Som controller är du ett professionellt stöd till verksamheterna. Du kommer ha en viktig roll i våra ekonomiska processer och arbetar nära våra chefer inom arbetsmarknadsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen. Du kommer agera som en stödfunktion där du kontinuerligt bistår med analyser och uppföljning av den löpande verksamheten. Detta är en möjlighet för dig som trivs med att jobba konsultativt och analytiskt samt vågar ta initiativ i ekonomiska frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta framtagande av budgetar, månadsuppföljning, prognoser och även agera rådgivande till chefer och andra beslutsfattare. Det kan till viss del inkludera uppföljning av investeringar, omvärldsbevakning samt diverse analys, samtidigt som du kommer att bidra till enhetsövergripande uppgifter och/eller kvalificerat utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi från högskola/universitet. Du har dokumenterad yrkeserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete som controller. Det är meriterande om du har tidigare yrkeserfarenhet och kännedom inom kommunal verksamhet och inom arbetsmarknadsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen. För tjänsten krävs god digital vana inom Officepaketet och särskilt Excel samt även förmåga att kunna uttrycka sig väl på svenska i såväl tal som skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Raindance och analysverktyget Power BI. För att lyckas i rollen krävs att du har god samarbetsförmåga, har sinne för analys samt är utvecklingsinriktad och handlingskraftig. Du har dessutom en god kommunikativ förmåga och kan med lätthet se helheter. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet samt kommunikation. Parallellt med ordinarie arbete trivs du även med att driva utveckling och förbättra processer. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Kontakt För frågor kring tjänstens innehåll, vänligen kontakta Arta Bucolli, enhetschef Controllerenheten 0410-73 33 04. Övrigt Vi tillämpar löpande urval, så dröj inte med din ansökan. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen Den nya avdelningen Förebyggande, hälsa och omsorg inom socialförvaltningen kommer vara uppdelad i fyra enheter, myndighetsenhet, sjuksköterskeenhet, rehabenhet, samt förebyggande enhet. Till den förebyggande enheten söker vi nu en äldrelots för ett vikariat. Äldrelotsen utgår från anhörigcenter på Västergatan i centrala Trelleborg inte så långt från pendlingsmöjligheter med tåg/buss. Lokalen ligger på entréplan och har ett kontor med två arbetsplatser, ett samtalsrum samt kombinerat kök och mötesrum. Arbetsuppgifter Som äldrelots ansvarar du för att stödja och vägleda äldre personer samt anhöriga genom förebyggande insatser och individuella stödsamtal. Du kommer att arbeta tillsammans med en kollega som är anhörigkonsulent. Målet är att främja hälsa, välmående och självständighet hos äldre. I uppdraget ingår även att arbeta med att identifiera riskfaktorer för ensamhet och isolering hos målgruppen. Kvalifikationer Du har akademisk examen, t ex socionom eller annan utbildnings som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har relevant arbetslivserfarenhet såsom att möta människor i olika livssituationer och att ge stöd genom psykosociala samtal. Du har utmärkt kommunikationsförmåga i både tal och skrift, samt behärskar det svenska språket. Du har förmåga att arbeta självständigt och samarbeta med olika aktörer. Du har goda kunskaper om sociala och ekonomiska rättigheter samt erfarenhet av att använda lagstiftning i det praktiska arbetet. Det är meriterande om du har: - Kunskap av myndighetsutövning inom bistånd på socialtjänsten - Erfarenhet av projektledning/-arbete. - Erfarenhet av att genomföra presentationer och information till olika samhällsgrupper. Vi sätter stort värde vid personliga egenskaper som: - Engagemang, initiativtagande och samarbetsförmåga. - Förtroendeingivande, empatisk och professionell objektivitet. - Vilja att arbeta och göra skillnad utifrån vår värdegrund öppenhet, respekt och ansvar. Övrigt Vi kan komma att tillämpa löpande urval och intervjuer under ansökningstiden. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Bildningsförvaltningen ansvarar för bland annat förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Ansvaret omfattar även elevhälsa, modersmålsundervisning, skolskjuts och skolmåltider. Vi arbetar för att skapa en inspirerande lärmiljö för cirka 10 000 barn och elever. Vi har en stark vision om att bygga kunskap och skapa drömmar. Bildningsförvaltningen ansvarar för bland annat förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Ansvaret omfattar även elevhälsa, modersmålsundervisning, skolskjuts och skolmåltider. Vi arbetar för att skapa en inspirerande lärmiljö för cirka 10 000 barn och elever. Vi har en stark vision om att bygga kunskap och skapa drömmar. TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen ”Längs landsvägen gror kunskap genom välbefinnande i både kropp och själ”. Trelleborg Rektorsområde Anderslöv/Alstad består av Väståkraskolan, Alstad skola och förskola, samt Trollskogens förskola. Området leds av rektor tillsammans med fyra biträdande rektorer, en administrativ chef samt kökschef. Trollskogens förskola är en förskola med 8 avdelningar, som samarbetar två och två över ett kök. Förskolan har en stor fin gård som inbjuder till nyfiken lek, och pedagogisk uteverksamhet. På förskolan läggs stort fokus på hälsoprofil och måltidspedagogik. En måltidspedagog samarbetar med barn och pedagoger i undervisningen. Rektorsområde Anderslöv/Alstad är ett område dit alla elever och medarbetare kommer för att lära för livet och utvecklas till sin fulla potential. Området har fokus på undervisningens kvalité, hälsa och välbefinnande, trygghet och trivsel i inkluderande lärmiljöer och med ett tätt samarbete i huset. Alla enheter i området är Grön Flagg certifierade. Du välkomnas av ett gäng med god sammanhållning, stort engagemang och hög teamkänsla. Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande och utmanande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter Som förskollärare på Trollskogens förskola har du det övergripande ansvaret för barnens utveckling och deras rätt att få de förutsättningar som behövs i deras lärande på bästa möjliga vis. Du kommer tillsammans med dina kollegor planera, genomföra och utvärdera verksamheten utifrån förskolans styrdokument. Du kommer arbeta med pedagogisk dokumentation ur ett reflekterande och lärande syfte. SchoolSoft är den digitala lärplattform som förskola och skola använder. Vi är flexibla och tar till vara på var och ens kompetens. Att lära av och hjälpa varandra och verka aktivt för ett gott samarbete i personalgruppen, ser vi som en självklarhet. Vi betonar helheten i barnens utveckling och ser därför varje barn som kompetenta individer och där samarbetet med hemmet är av stor vikt. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad förskollärare. Som person är du utvecklingsinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Du är passionerad i ditt förskolläraruppdrag och tycker att det är roligt att vara förskollärare. Du tar del av aktuell forskning och vågar tänka nytt. Samarbete ser du som en naturlig del i ditt arbete och du tar gärna emot feedback från både kollegor och ledning i syfte att förbättra ditt förskolläraruppdrag. Du ser helheten i pedagoguppdraget och trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Du är en kreativ medarbetare som kan erbjuda barnen goda lärandemiljöer och har ett gott bemötande. Du är lyhörd, tydlig, tillmötesgående och skapar goda relationer till barn, kollegor och föräldrar. Din kreativitet smittar av sig på andra och skapar ett engagemang. Arbetstid/varaktighet 100%, visstidsanställning Tillträde Vikariat under perioden 2025-08-11 - 2025-12-19. Kontakt Malin da Silva Gustafsson, bitr rektor 0410-73 42 90 Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Sista ansökningsdag 2025-07-15. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan, ej via brev eller e-post. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi påbörjar arbetet med urval och intervjuer innan sista ansökningsdag. Därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen Den nya avdelningen Förebyggande, hälsa och omsorg inom socialförvaltningen kommer vara uppdelad i fyra enheter, myndighetsenhet, sjuksköterskeenhet, rehabenhet, samt öppen verksamhet. Till myndighetsenheten söker vi nu två sektionschefer som kommer att vara ansvariga för två sektioner. Enheten består av 25 handläggare som handlägger ärenden inom SoL, LSS och Färdtjänst. Den närmsta chefen är Enhetschef och som sektionschef hos oss är du förstalinjens chef för handläggare med begränsat beslutsmandat. Vad vi kan erbjuda dig - Möjligheter att påverka utvecklingen av enheten - Bästa kollegorna - Omväxlande arbete - Kompetensutveckling - Kommunövergripande förmåner Arbetsuppgifter I rollen som sektionschef har du ett operativt ledningsansvar med fokus på kvalitet, medarbetarskap och utveckling. Ditt uppdrag omfattar: - Att leda och utveckla sektionens arbete i linje med avdelningens mål och visioner - Personal- och arbetsmiljöansvar inklusive systematiskt arbetsmiljöarbete, arbetsrättsliga frågor och kompetensförsörjning - Att coacha och stötta medarbetare i det dagliga arbetet, särskilt i komplexa ärenden - Att bidra till struktur, kvalitetssäkring och effektiva arbetssätt - Att samverka internt och externt, samt driva förändrings- och utvecklingsarbete inom myndighetsområdet - Att säkerställa ett gott samarbete med övriga chefer och stödfunktioner Sektionschefen är första linjens chef och leder det operativa arbetet utifrån sektionens mål. Det direkta budgetansvaret ligger hos myndighetschef, vilket ställer krav på att du har mycket god samarbetsförmåga och en tydlig förståelse för ekonomistyrning. Du behöver kunna navigera i ett ledarskap där du inte själv har det direkt beslutande mandatet i budgetfrågan men ändå förväntas ta ett aktivt ansvar för att verksamheten bedrivs inom givna ekonomiska ramar. Du arbetar nära medarbetare och det förväntas en mycket hög grad av fysisk tillgänglighet för att kunna bidrar till att skapa en hållbar och lärande organisation. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Socionomexamen - Minst tre års erfarenhet av att ha haft ett formellt ansvar i operativ ledning, handledning och kvalificerad handläggning inom LSS och/eller SoL - Gedigen erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet - Dokumenterad erfarenhet av att leda i förändring och driva verksamhetsutveckling - God kännedom om aktuell lagstiftning inom socialrätten - Förmåga att arbeta strategiskt och operativt samt att fatta välgrundade beslut - Mycket stor erfarenhet av att utveckla digitala verktyg - Lång erfarenhet av implementering av Life Care och IBIC på myndighet - Utbildning i och erfarenhet av förändringsledning är ett krav Personliga egenskaper som vi eftersöker: - Du har ett tryggt och tillitsfullt ledarskap - Du är tydlig, kommunikativ och prestigelös - Du har lätt för att skapa struktur, engagemang och samverkan - Du har god analytisk förmåga och ett lösningsfokuserat förhållningssätt - Du ser helheten och arbetar för organisationens bästa Vi ser fram emot din ansökan! Löpande urval och intervjuer kan komma att ske under ansökningsperioden. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen På familjehems- och familjerättsenheten blir du en del av en kompetent och engagerad arbetsgrupp med fem barnsekreterare, sex familjehemssekreterare, en föräldrastödjande socialsekreterare, en förste socialsekreterare och en enhetschef. I enheten ingår även en arbetsgrupp som arbetar med familjerätt och en arbetsgrupp som arbetar med familjerådgivning. Familjehems- och familjerättsenheten i Trelleborg är en av 6 enheter på Individ- och familjeomsorgen som också består av mottagnings- och utredningsenheten 0-20 år, råd och stödenheten, förebyggande enheten, beroende- och vuxenenheten samt enheten för socialpsykiatri. Arbetsmiljö och kompetens- och utvecklingsarbete är prioriterade områden. Vi ger en genomarbetad introduktion, inklusive deltagande i den nationella Yrkesresan, och utbildning i relevanta metoder såsom MI och Signs of Safety. Extern och intern handledning är en självklarhet likaså kontinuerlig kompetensutveckling. Verksamheten lägger vikt vid utvecklingsfrågor och vi har bl a för en tid sedan skapat en ny tjänst, en föräldrastödjande socialsekreterare, för stöd till de biologiska föräldrarna till barn placerade i familjehem. På arbetsplatsen finns en medvetenhet om vikten av återhämtning och det finns möjlighet att regelbundet arbeta hemifrån. Kommunen erbjuder såväl friskvårdsersättning som möjlighet att växla semesterersättning mot extra lediga dagar. Kommunikationsmöjligheterna är goda, arbetsplatsen ligger mindre än tio minuters gångväg från buss- och Pågatågstationen. Arbetsuppgifter Socialsekreterare för familjehemsplacerade barn/barnsekreterare ansvarar för att följa upp och driva vården för familjehemsplacerade barn. Detta innefattar en regelbunden kontakt med barnet och samarbete med familjehem och biologiska föräldrar samt barnets övriga privata och professionella nätverk för att ge barnet bästa möjliga förutsättningarna. Arbetet sker i nära samverkan med den familjehemssekreterare som ansvarar för handledning och stöd till familjehemmet och en föräldrastödjande socialsekreterare som arbetar riktat mot barnets biologiska föräldrar. Barnsekreteraren ansvarar också för att utreda de placerade barnen utifrån behov som kan uppstå under placeringen. Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen och minst tre års erfarenhet av socialt arbete varav minst ett års erfarenhet av myndighetsarbete inom socialtjänstens barn och ungdomsvård. Om du har praktisk erfarenhet av MI och Signs of Safety, samt dokumenterad vidareutbildning inom området barn och familj är detta meriterande. För att trivas i rollen som socialsekreterare/barnsekreterare hos oss behöver du vara en person som är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta, men du behöver kunna vara flexibel och inte vara rädd för att tänka nytt och anpassa dig till förändrade situationer. Du är ansvarstagande, målinriktad och har en god förmåga att självständigt planera och genomföra arbetet under givna tidsramar. Du måste ha ett stort engagemang och kunna bemöta människor med respekt och integritet. En förutsättning är att du har goda teoretiska kunskaper om olika metoder och teorier inom socialt arbete såsom exempelvis anknytningsteori samt om relevant lagstiftning. Arbetet förutsätter att du har goda kunskaper i svenska språket, att du kan uttrycka dig väl i tal och i skrift. B-körkort är ett krav. Om det blir aktuellt för dig att arbeta inom någon av våra verksamheter kommer du att behöva: - Giltigt utdrag ur belastningsregister - Visa på giltigt arbetstillstånd Sista ansökningsdag 2025-07-13 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Arbetsplatsen Socialnämnden ansvarar för vård- och omsorg, funktionsstöd, individ- och familjeomsorg, avdelningen för kvalitet och utveckling samt avdelningen för förebyggande, hälsa och omsorg. Nämndens bruttobudget uppgår till ca 1100 mkr och förvaltningen har ca 1200 anställda. Vi arbetar för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Socialförvaltningen befinner sig i ett spännande utvecklingsskede. Utgångspunkten för förändringarna kommer med att förvaltningen ska leva idén om en verksamhet som med öppenhet, respekt och ansvar arbetar för social trygghet och ska arbeta för att möjliggöra ett självständigt liv för de som bor och vistas i kommunen. Nu söker vi en erfaren lokalstrateg som kommer att tillhöra avdelningen för kvalitet och utveckling. Arbetsuppgifter Som lokalstrateg arbetar du med alla delar i lokalförsörjningsprocessen från behovsanalys och beslutsunderlag till genomförande och driftsfrågor. Ditt arbete som lokalstrateg innebär att du ska följa upp, planera och hantera kommande lokalbehov. Du stödjer chefer i lokalfrågor som ex. lokalanpassningar, gränsdragningsfrågor, rutiner och felanmälan. Du arbetar med verksamhetsanmälningar och är socialförvaltningens nyttjarombud i aktuella byggprojekt och är förvaltningens kontaktperson i lokalfrågor. Du handlägger förelägganden, skriver ärenden till socialnämnden, svarar på remisser och motioner samt föredrar olika ärenden vid nämndsmöten. Du kommer att representera förvaltningen i kommunens centrala lokalplaneringsgrupp och andra kommunövergripande grupper. Dina kontaktytor är många och du samarbetar och samverkar med personer inom den egna avdelningen, inom förvaltningen, över förvaltningsgränsen, kommunövergripande samt med politiken. Kvalifikationer Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet. Det är särskilt meriterande med erfarenhet från socialförvaltningens verksamhetsområde. Du har högskoleutbildning med teknisk inriktning mot fastigheter och förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskaper gällande utformning av lokaler och vilka myndighetskrav som ställs på lokaler. Du bör även ha erfarenhet av lokalförsörjning och/eller ombyggnadsprojekt, gärna inom kommunal verksamhet. Som medarbetare tar du initiativ och du ges möjlighet att skapa mening och göra skillnad. Genom nyfikenhet och aktivt lyssnande skapar du förutsättningar för utveckling. I din yrkesroll är du strategisk och initiativtagande. Du planerar och utför dina arbetsuppgifter målmedvetet, analytiskt, systematiskt och på ett strukturerat sätt. Du initierar aktiviteter och analyser som ger resultat. Arbetet innefattar många sociala kontaktytor såväl internt som externt och i rollen ingår det att vara lyhörd och tydlig på ett sätt som skapar stort engagemang och delaktighet i lokalförsörjningsprocessen. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och kan anpassa budskapet efter målgruppens behov och förutsättningar. Det är betydelsefullt med en god samarbetsförmåga och att kunna arbeta nätverkande såväl inom som utanför kommunen. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper Sista ansökningsdag 2025-07-09 via vårt rekryteringssystem, ej via e-post eller brev. En första intervjuomgång kommer genomföras under v 33-34. Ett utdrag från belastningsregistret ska kunna uppvisas innan en eventuell anställning kan ingås. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Tekniska serviceförvaltningen är Trelleborg kommuns möjliggörande förvaltning. Vi är en trygg, säker och värdeskapande resurs som arbetar proaktivt, effektivt och hållbart tillsammans med de som bor, verkar och vistas i Trelleborgs kommun. Förvaltningens fem avdelningar har inom olika områden det övergripande ansvaret för att planera, förvalta och utveckla det offentliga rummet. Detta gör vi till exempel genom att sköta om kommunens allmänna platser, avfallshantering- och avloppshantering, vattenförsörjning och infrastruktur. Vi levererar också interna tjänster såsom drift och underhåll av kommunens anläggningar, lokalvård, systemförvaltning och IT-stöd. Arbetsplatsen Enheten för förvaltningsstöd och verksamhetsutveckling är en service- och stödfunktion åt tekniska servicenämnden, tekniska serviceförvaltningens avdelningar och förvaltningschefen. På vår enhet är vi fem medarbetare och en enhetschef där vi tillsammans ansvarar för att samordna förvaltningens frågor inom ekonomi, kommunikation, administration, nämndsadministration, övergripande verksamhetsutveckling och digitalisering. Vår enhet är absolut ett glatt gäng med bred kompetens som stöttar varandra i våra enskilda och gemensamma uppdrag och vi bjuder på många skratt. Vi välkomnar nu dig till den lilla enheten med det stora mervärdet och söker en administratör med inriktning information och kommunikation för ett vikariat till och med 2025-12-31. Arbetsuppgifter I denna roll som administratör spelar du en central roll i att hantera och koordinera informationsflöden inom vår organisation. I ditt arbete med samordning av information, är du förvaltningens samordnare mot kommunledningsförvaltningens kommunikationsenhet. Du leder och samordnar förvaltningens arbete med vårt intranät och ansvarar för uppbyggnad och förvaltning av vår egen bildbank. Vidare samordnar du och leder förvaltningens redaktion och publicistgrupp samt arbetar med framtagande av förvaltningens nyhetsbrev och magasin. Som administratör ansvarar du också för våra kommunikationsplattformar, du utvecklar, identifierar, förpackar och synliggör förvaltningens produkter och tjänster. Denna roll som administratör innebär även samordning av olika event som är kopplade till verksamheternas uppdrag. Tillsammans med dina kollegor och enhetschef på arbetar du även med enhetsövergripande uppdrag enligt verksamhetsplan eller andra tilldelade uppdrag. Kvalifikationer Du som söker detta vikariat som administratör, ska ha en för tjänsten adekvat utbildningsbakgrund lägst på gymnasienivå, gärna med inriktning mot information och kommunikation. Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i det svenska språket där du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Det är också ett krav för denna tjänst att du innehar B-körkort då tekniska serviceförvaltningens verksamhet finns inom hela Trelleborgs kommun. Det är meriterande om du har upp till 3 års yrkeserfarenhet inom information och kommunikation från en liknande roll. Då du i ditt uppdrag som administratör samordnar och leder vår redaktions- och publiceringsgrupp är det avgörande att du har en god strukturell förmåga, att du har förmåga att ligga steget före i din planering samt att du kan se till helheten inom ditt arbetsområde. Vidare är din kommunikativa förmåga av stor betydelse, att du på ett tydligt sätt fördelar arbetet och ger instruktioner. Våra förväntningar på dig i rollen som administratör är att du motiveras av det ansvar som uppdraget innebär, att du driver arbetet framåt och att du med ett effektivt arbetssätt prioriterar ditt arbete samt når fram till och levererar resultat. Inom ditt uppdrag förväntas du skapa och förvalta goda relationer såväl internt som externt, din kommunikativa förmåga kommer att spela en stor roll i ditt arbete. Det är också en självklarhet för dig att ge bra service med hög kvalitet. Tjänsten som administratör kan komma att ändra sig över tid, du behöver därför tillhöra dem som är nyfiken på nya arbetssätt och lösningar där du har förmågan att anpassa dig till nya situationer utifrån behoven inom tekniska serviceförvaltningen. Vidare kan det uppstå situationer som kräver omprioritering, det är då viktigt att du har förmåga att snabbt ställa om, omprioritera och anpassa dig till nya situationer. Eftersom allt Trelleborgs kommun gör grundar sig i vår värdegrund öppenhet, respekt och ansvar så är det viktigt och avgörande, att dessa värden känns lika självklara för dig som de är för oss i vårt arbete. Nu är vi mycket nyfikna på dig och ser fram emot din ansökan! Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Tekniska serviceförvaltningen är Trelleborg kommuns möjliggörande förvaltning. Vi är en trygg, säker och värdeskapande resurs som arbetar proaktivt, effektivt och hållbart tillsammans med de som bor, verkar och vistas i Trelleborgs kommun. Förvaltningens fem avdelningar har inom olika områden det övergripande ansvaret för att planera, förvalta och utveckla det offentliga rummet. Detta gör vi till exempel genom att sköta om kommunens allmänna platser, avfallshantering- och avloppshantering, vattenförsörjning och infrastruktur. Vi levererar också interna tjänster såsom drift och underhåll av kommunens anläggningar, lokalvård, systemförvaltning och IT-stöd. Arbetsplatsen Kretslopp och vatten är en avdelning inom Tekniska serviceförvaltningen i Trelleborgs kommun. Vi är 65 medarbetare som tillsammans arbetar med att säkerställa att avfallshanteringen och kommunens vatten- och avloppsverksamhet fungerar så att våra abonnenter får ett gott dricksvatten och att avloppsvattnet renas innan det når våra mottagare. På enhet produktion avlopp arbetar vi med drift och underhåll av reningsverk och pumpstationer, våra arbetsplatser är avloppsreningsverken i Smygehamn och Trelleborg samt våra 61 pumpstationer på Söderslätt. Vi som arbetar här är drifttekniker, processingenjör, miljöingenjör, projektledare, arbetsledare och enhetschef. Vi söker nu en drifttekniker till vår enhet produktion avlopp, här blir du en del av ett team med stark gemenskap. Arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår att driva och övervaka avloppsreningsverk och pumpstationer för att säkerställa driftsäkerhet inom ramen för gällande tillstånd, lagar samt övriga förekommande krav. Vidare kommer du att göra felsökningar samt genomföra provtagningar och rapportera enligt gällande framtagna rutiner. Du kommer att vara en del i en mindre arbetsgrupp men också arbeta självständigt där du fattar egna beslut. I ditt arbete som drifttekniker ingår schemalagd beredskapstjänstgöring där du ensam, under aktiv tjänstgöring, rycker ut vid larm och akuta driftstörningar. Du kommer att delta i såväl planerat som förebyggande underhåll inom ditt område som drifttekniker. Kvalifikationer Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning, med teknisk inriktning. Det är meriterande för tjänsten som drifttekniker om du har ett års- eller längre yrkeserfarenhet inom VA, alternativt industri eller verkstad. B-körkort är ett krav för denna tjänst. Det är viktigt i rollen som drifttekniker att du har förmåga arbeta självständigt och ta egna beslut. Lika viktig är din förmåga att arbeta i ett team. För att leverera utifrån enheten produktion avlopps uppdrag samt målsättning och utvecklingsarbete, är din förmåga att samarbeta viktig. Vår förväntan är att du är en kollega som delar med dig av dina kunskaper och samtidigt tar till dig dina kollegors kunskaper, där du ser detta som en del av din egen och verksamhetens kompetensutveckling. Då det inom arbetet på enhet produktion avlopp inträffar händelser som kräver att vi ställer om vårt arbete och behöver ändra i våra prioriteringar, är det viktigt att du har förmåga att vara flexibel med ett lösningsorienterat förhållningssätt. För tjänsten som drifttekniker behöver du ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift, då du i ditt arbete kommer att kommunicera och dokumentera samt av säkerhetsskäl följa rutiner och instruktioner. Eftersom allt Trelleborgs kommun gör grundar sig i vår värdegrund öppenhet, respekt och ansvar så är det viktigt och avgörande, att dessa värden känns lika självklara för dig som de är för oss i vårt arbete. Nu är vi är nyfikna på dig med ett stort intresse för att vidareutvecklas inom området produktion avlopp och ser fram emot att få ta del av din ansökan! Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 14 jobb