Lediga jobb i Trelleborg
Sök totalt 144 lediga jobb i Trelleborg
Vi söker engagerade fältsäljare och även dörr till dörr -säljare till Projekt - Rätt Väg! Arbeta i team, tjäna pengar och gör verklig skillnad! Vill du ha ett jobb där du inte bara tjänar bra utan också bidrar till att förändra ungas liv? Vi på Rätt Väg söker engagerade säljare som vill vara med och stödja barn och unga genom att förmedla våra produkter. All vinst går direkt till att hjälpa unga in i idrott och fritidsaktiviteter – så ditt arbete gör skillnad på riktigt! Vad vi erbjuder: Lukrativ provisionstrappa – din insats avgör din förtjänst! Teamarbete – du jobbar aldrig ensam, vi säljer alltid i grupp. Meningsfullt jobb – var en del av en rörelse som hjälper barn och unga. Flexibelt arbete – perfekt för dig som vill styra din egen tid. Stöd och utbildning – vi ger dig verktygen för att lyckas. Vi söker dig som: Brinner för att göra skillnad i samhället. Har en positiv inställning och gillar att möta nya människor. Vill jobba i team och peppa dina kollegor. Är driven och resultatinriktad. Har tagit dig tid att läsa om oss på vår hemsida och ser vårt engagemang. Vad vi säljer: Doftljus & Doftpinnar – skapar en mysig och avslappnande atmosfär. Vanliga ljus – perfekt för stämning och dekoration. Tomtebloss – för att förgylla festliga tillfällen. Glowsticks (lysstavar) – populära hos både barn och vuxna. Var och hur vi arbetar: Vi har ett etablerat samarbete med ICA Maxi i Sälen och flera andra orter, där våra säljare syns och verkar. På vår hemsida kan du se hur en säljare ser ut när de arbetar utanför ICA Maxi i Sälen. Nu expanderar vi och söker säljare i Malmötrakten, då vi kommer ner från Stockholm för att starta en medlemsförening i Malmö inom Projekt Rätt Väg. Detta är en unik möjlighet att vara med från början och skapa något stort! Bli en del av vår växande rörelse! Vi växer snabbt och våra sociala medier är fyllda med spännande uppdateringar om vårt arbete. Nu har du chansen att bli en del av något större och samtidigt tjäna bra pengar. Skicka in din ansökan idag och var med och gör skillnad – en dörr i taget! Ansök nu!
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Trelleborgs kommun söker en Projektledare Digitalisering - 1 års projektanställning Arbetsplatsen Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Du har nu chansen att bli en i vårt gäng på samhällsbyggnadsförvaltningen! Samhällsbyggnadsförvaltningen Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för kommunens fysiska planering, framtida byggande och miljö-, hälsoskydd samt naturvård i ett brett perspektiv och består av fem avdelningar, Plan-, Bygglov-, Miljö-, Geodata- och Räddningstjänsten. Här finns möjligheter att skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där vi tillsammans bidrar till att uppfylla kommunens uppdrag. Nu söker vi en engagerad och driven projektledare som vill vara med och leda vår digitala utveckling. I denna roll får du en nyckelposition där du arbetar nära verksamheten för att skapa effektiva och innovativa digitala lösningar. Arbetsuppgifter Som projektledare för digitalisering kommer du att leda och samordna digitala utvecklingsinitiativ i nära samarbete med förvaltningens verksamheter och leverantörer. Du ansvarar för att strukturera arbetssätt, upprätta projekt- och genomförandeplaner samt hantera löpande dokumentation och uppföljning. En viktig del av rollen innebär att förvalta och utveckla strategier, inriktningar och metoder inom informationsförsörjning och digitalisering. Du kommer att analysera och utvärdera genom att genomföra förstudier, marknadsanalyser och upphandlingar inför strategiska vägval. Det innebär att bedöma nyttor, konsekvenser och möjligheter samt att prioritera behov. För att säkerställa att organisationen ligger i framkant förväntas du även hålla dig uppdaterad om samhällstrender och teknikutveckling, såsom AI, automatisering och dataanalys. I rollen ingår även att dokumentera protokoll, utredningar och mötesanteckningar samt att hålla presentationer för ledningsgrupp och politiska nämnder. Kvalifikationer För att lyckas i rollen behöver du vara trygg i dig själv och ha förmågan att förmedla en tydlig vision samt leda förändringar med öppenhet och engagemang. Du har ett tydligt fokus på leveranser och resultat inom givna ekonomiska och tidsmässiga ramar. Som god kommunikatör kan du anpassa idéer och koncept till olika målgrupper, samtidigt som du är analytisk och har förmågan att växla mellan detaljer och helhetsperspektiv. Du arbetar agilt, är kreativ och har en god teknisk förståelse för digitala lösningar, användarcentrerad utveckling och verksamhetsnytta. Vi söker dig som har en akademisk utbildning från högskola eller universitet inom ett område som är relevant för uppdraget. Du har dokumenterad erfarenhet av att driva projekt och utvecklingsarbete inom digitalisering, verksamhets- och tjänsteutveckling. Erfarenhet av att arbeta med leverantörer, samarbetsprojekt och upphandlingar är viktigt, liksom god kännedom om Lagen om offentlig upphandling (LOU). Eftersom uppdraget innebär att dokumentera och presentera information krävs mycket god förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom kommun, region eller annan offentlig verksamhet, samt om du har arbetat med utvecklings- och förändringsarbete i stora och komplexa organisationer. Vill du arbeta i en kvalificerad projektledar-roll där du får arbeta med förvaltningens ledningsgrupp i dess utvecklingsarbete och får vara med och göra en skillnad för förvaltningen? Då kanske just du är vår nya kollega. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt Anställning sker om förvaltningen erhåller finansiering och kan därför påverkas av budgetbeslut. Intervjuer kommer att hållas under andra veckan i april. Kontaktuppgifter till fackliga företrädare hittar du på vår hemsida; https://www.trelleborg.se/naringsliv-arbete/jobba-hos-oss/fackliga-organisationer/ Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Dags att agera – inte bara titta på! Sverige befinner sig i en brutal våldsvåg. Varje dag dras fler unga in i den kriminella världen, och vi vägrar stå bredvid och se på när barn och tonåringar tvingas fatta ödesdigra beslut som kan kosta dem deras framtid – eller deras liv. Det är dags att stoppa nyrekryteringen nu. Vi tar kampen genom att ge unga ett verkligt alternativ. Men vi behöver din hjälp. Om oss Vi är en idéell förening som driver projektet RÄTT VÄG. Vår mission är att skydda barn och unga från kriminalitetens brutala konsekvenser och ge dem en framtid fylld av möjligheter. Genom meningsfulla aktiviteter, starka förebilder och en trygg gemenskap visar vi att det finns ett annat val. Vi satsar på idrott, friluftsliv, musik, film, entreprenörskap och mycket mer – allt för att ge unga en meningsfull fritid och ett hopp om en bättre framtid. Om rollen Vi söker influencers, mikroinfluencers och sociala medie-kreatörer som vill göra skillnad – samtidigt som de kan få en bra ersättning genom vårt nya samarbetskoncept. Det är deltid, heltid eller att ni själva faktuerar ert arbete , vi är öppna för förslag. Vi behöver någon som kan: Skapa engagerande och inspirerande innehåll för TikTok och Instagram Hjälpa oss att nå ut till fler genom sociala medier Skapa annonser för att rekrytera fler event- och fältsäljare Vem är du? Du har ett eget aktivt konto på Instagram och/eller TikTok eller ett samarbetskonto där vi kan se ditt tidigare arbete Du brinner för att skapa positiv förändring för unga och samhället Du förstår hur sociala medier fungerar och hur man skapar engagemang Du kan skapa innehåll som berör, inspirerar och får spridning Du har en följarskara – eller vill bygga en Du kan skapa videos och rullar som får folk att agera Viktig information om ansökan På grund av det stora antalet ansökningar kan vi endast gå vidare med kandidater som bifogar sitt användarnamn på Instagram och/eller TikTok i ansökan. Detta är avgörande för att vi ska kunna hantera processen effektivt. Vad vi erbjuder: En unik chans att använda dina sociala mediekunskaper för att förändra livet Kreativ frihet och stöd i ditt arbete Möjlighet till bra ersättning genom vårt nya samarbetskoncept Jobba på distans Vill du vara med och göra skillnad? Skicka in din ansökan och inkludera ditt användarnamn på sociala medier så hör vi av oss!
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Var med på Funktionsstöds resa mot att bli Sveriges bästa LSS 2025! Arbetsplatsen Avdelning funktionsstöd är uppdelad i tre enheter, myndighetsenhet, särskilt resurskrävande enhet samt traditionell enhet. Till den särskilt resurskrävande enheten söker vi nu dig som i rollen som stödassistent skapar en lugn och trygg miljö för brukarna. Boendets målgrupp är personkrets 1 inom LSS, vilket omfattar personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Vidare innebär det att individerna har funktionsnedsättningar i kombination med andra diagnoser. Vi utgår ifrån ett brukarorienterat synsätt där brukarna ges stöd och service utifrån individuella behov. Målet är att möjliggöra självständighet, självbestämmande och delaktighet i så stor utsträckning som möjligt, utifrån varje brukares förmåga. Gruppboendet och arbetsplatsen ligger strax utanför Trelleborgs tätort. Du tar dig enklast till och från arbetsplatsen med egen cykel eller bil. Vad vi kan erbjuda dig - Fokus på omvårdnad och struktur i arbetet - Kompetensutveckling - Kommunövergripande förmåner - Bästa kollegorna Arbetsuppgifter I rollen som stödassistent är du nyckelperson i att stötta och vägleda brukarna utifrån ett pedagogiskt och praktiskt förhållningssätt i deras vardag med bland annat; omsorg/hygien, aktiviteter, matlagning och färdighetsträning. Allt med målsättningen att brukarna ska nå ökad självständighet. Med utgångspunkt i brukarnas genomförandeplan, arbetar du för att upprätta, driva och följa upp genomförandeplanens mål och förverkliga största möjliga kvalitet och delaktighet i vardagen. Med utgångspunkt i en god och tydlig kommunikation samt gott bemötande, är din uppgift att oavsett situation skapa ett lugn och trygghet för brukarna. Vidare är du ett stöd och skapar förutsättningar för god kontakt med anhöriga, sjukvård och andra viktiga kontakter för den enskilde. Inom den interna organisationen samarbetar du främst med andra stödassistenter, stödpedagoger samt ledning för att kontinuerligt utveckla verksamhet och nå uppsatta mål. Kvalifikationer För rollen som stödassistent söker vi dig som har: - Gymnasial eller yrkesexamen från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Minst ett års arbetslivserfarenhet av funktionsstöd/LSS: vård och omsorg och/eller skolans värld där du arbetat med personer med autism, psykiatri eller utmanande beteende och/eller tydliggörande pedagogik. - Goda datorkunskaper och dokumentationsvana - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska - Minst B-körkort för manuell växlad bil - God fysisk förmåga, eftersom arbetet innehåller aktiviteter med brukarna Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, utöver grundkraven. Framförallt är det av vikt att du agerar lugnt och stabilt, tillsammans med kontrollerat även i stressiga situationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Du har självinsikt och förhåller dig alltid professionell i arbetssammanhang. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetsuppgifter på ett effektivt sätt, både tillsammans med kollegorna och på egen hand. Du kan snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du kan relatera väl till de du möter i arbetet och hanterar situationer på ett konstruktivt sätt. Om det blir aktuellt för dig att arbeta inom någon av våra verksamheter kommer du att behöva: - Giltigt utdrag ur belastningsregister. Läs mer och hämta blanketten på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ - Visa på giltigt arbetstillstånd Arbetstid Rullande schema dag/kväll/varannan helg, deltid/heltid Kontakt För tjänstens innehåll, kontakta Heidi Christensen, sektionschef på telefon 0410-73 30 28. Fackliga kontakter: Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Det behövs fler kvinnor i byggbranschen! Vi i branschen har uppenbarligen inte lyckats skapa förändring och bevisa motsatsen – att vår bransch är till för alla. På Peab har vi därför bestämt oss för att gå i bräschen för att på allvar göra vår bransch mer jämställd. Därför har vi startat Byggåret – vårt lärlingsprogram för kvinnor. Under programmet får du som har intresset, drivet och nyfikenheten lära dig allt som krävs för en karriär inom ett av Sveriges roligaste och mest eftertraktade yrken. Inga förkunskaper krävs. Dessutom får du lön under hela utbildningen. Nu är det dags för den tredje omgången av Byggåret och vi har ca 25 lärlingsplatser på 16 orter, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Programmet drar igång den 1 september 2025. Vad innebär det att vara lärling? Att vara lärling betyder att du både jobbar och utbildar dig samtidigt. Jobbet är på heltid, och på arbetstid kommer du också att läsa en yrkesteoretisk kurs som pågår under hela året. Som lärling har du en handledare på arbetsplatsen och tillsammans är ni ute och jobbar på ett eller flera Peab-projekt. En dag per vecka har du tid avsatt åt dina studier. Under Byggåret gör du färdigt grundutbildningen riktad antingen mot träarbetare eller väg- och anläggningsarbetare. På vissa orter erbjuder vi enbart lärlingsplatser som träarbetare, på andra enbart som väg- och anläggningsarbetare. På några orter har vi platser inom båda verksamheterna. Läs mer på www.byggaret.se om de olika yrkena. Efter din grundutbildning fortsätter din kvalificeringstid som lärling i ytterligare 36 månader innan du kan få ut ditt yrkesbevis. Allt detta regleras av Yrkesutbildningsavtalet och den partsgemensamma organisationen Byggbranschens Yrkesnämnd, BYN. Läs mer på: www.byggbranschensyrkesnamnd.se/ Vilka valmöjligheter finns i min stad? I Trelleborg erbjuds möjlighet att söka lärlingsplats som träarbetare. Som träarbetare arbetar du inom bygg och är med och bygger och renoverar alla typer av hus. Exempelvis bostäder, badhus och förskolor. Vi erbjuder också byggservicetjänster till privatpersoner. Vem borde söka till Byggåret? Detta är ett initiativ för att få in fler kvinnor i byggbranschen och vår resa mot en mer jämställd bransch. Vi vill understryka att du inte behöver någon tidigare erfarenhet av byggbranschen. Däremot behöver du en stark vilja att utvecklas inom ett hantverksyrke och ser en framtid inom vår bransch. Det allra viktigaste är att du har ett starkt personligt driv, är nyfiken som person och att du gillar att jobba i lag och vill vara med och bygga morgondagens samhälle. Du är inte främmande för att ta i när det behövs och du mår som bäst när du får vara utomhus och arbeta med hela kroppen. Då lärlingsprogrammet varvar teori med praktik är det viktigt att du har förmåga att ta ansvar för dina studier och ta in den information som behövs för att kunna utvecklas under praktiken. Du måste vara över 18 vid programmets start. B-körkort är ett krav. Övrigt Anställningsstart: 1 september 2025. Arbetstid: Heltid, 40 timmar/vecka Villkor: Lön, semester etc. enligt kollektivavtal Din ansökan ska innehålla ett CV och ett personligt brev. Du kommer även att få svara på kompletterande urvalsfrågor i ansökan där du motiverar varför just du ska få en plats i Byggåret. Sista ansökningsdagen är den 10 april 2025 och efter det kommer vi att påbörja urvalsprocessen. Som en del i urvalsprocessen arbetar vi med personlighetstester som du behöver vara tillgänglig att genomföra i anslutning till sista ansökningsdag. Vår ambition är att alla platser skall tillsättas under juni månad. Har du frågor om tjänsten och din ansökan är du välkommen att kontakta: [email protected] OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, ej via email eller telefon. Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation. Har du ett intresse för bilar och har erfarenhet inom däckskifte och mek? Tycker du om att arbeta fysiskt och i högt tempo? Då kan vi ha jobbet för dig! Om kundföretaget Kundföretaget är en de största aktörerna inom bilvård och verkstad i Norden. Arbetsuppgifter Dina främsta arbetsuppgifter kommer inkludera däckskifte från vinterdäck till sommardäck på däckverkstad. Utöver det kan arbete inom service, hämtning och lämning av däck, tvätt mm. utföras. Detta gör du tillsammans med härliga kollegor i ett högt tempo. Krav • Positivt synsätt till ett ganska tufft arbete • Du bör tycka om att arbeta i ett högt tempo • Tidigare arbetat som däckmontör/däckskiftare • God fysik och noggrann • Pålitlig och trevlig • Goda kunskaper i svenska språket då det används i mötet med kund • B-körkort (manuell) Meriterande • Mek erfarenhet • Tillgång till bil Villkor Start: 28 mars Ort: Malmö Arbetstider: 7.00-16.00 + eventuell övertid Omfattning: Heltid under säsong (ca 5 veckor). Efter säsong kan även andra arbete erbjudas för den skötsamma. Din profil Du som person bör ha ett gott förhållningssätt till tuffa arbetsuppgifter. Din förmåga att samarbeta tillsammans med kollegor är god, samtidigt som du bidrar med ett gott humör. Att vara pålitlig och komma i tid ser du som en självklarhet. Ansökan Vi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan!
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Arbetsplatsen Välkommen att arbeta på Myndighetsenheten Funktionsstöd som är en del av Socialförvaltningen. Vi ansvarar för myndighetsutövning inom LSS, lag (1993:387) om stöd och service till vissa funktionshindrade samt SoL, Socialtjänstlag (2001:453) med koppling till målgruppen. Vi söker nu en ny kollega som blir naturlig del av vårt arbetslag under kollegas planerade frånvaro. Du välkomnas av ett litet men glatt gäng med bred kompetens, som lägger stor vikt vid att tillsammans driva förändringsarbete genom att aktivt arbeta för att vara uppdaterade inom gällande lagstiftningar. Vi anser att det är viktigt att gemensamt bidra till att skapa en god arbetsmiljö där vi både som individ och grupp ges möjlighet att växa i vår yrkesroll. I vårt arbete strävar vi efter ett helhetsperspektiv! Arbetsplatsen är lätt att ta sig till, med goda kommunikationsmöjligheter och cirka fem minuters gångväg från buss- och tågstationen Trelleborg C. Trelleborgs kommun erbjuder ett antal förmåner; självklart friskvårdsersättning, möjlighet att växla semesterersättning mot extra semesterdagar samt möjlighet till jämställdhetspremie, för er som delar lika på föräldraledigheten. Läs mer oss som arbetsgivare samt våra förmåner här: https://www.trelleborg.se/naringsliv-arbete/jobba-hos-oss/ Arbetsuppgifter På Myndighetsenheten Funktionsstöd ansvarar du för att ärenden under hela handläggningsprocessen. Arbetsuppgifterna består främst av att rättssäkert utreda, bedöma, besluta om insatser samt uppföljning i enlighet med gällande lagstiftning. En viktig del i att uppfylla ovan är att ta del av gällande lagrum och förordningar samt att dokumentera väl utifrån rollens arbetsuppgifter. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och dennes behov är i centrum. Du kan som handläggare komma att möta den sökande, dennes företrädare, anhöriga och andra professioner. Ett gott, värdigt och respektfullt bemötande är viktigt i alla kontakter såväl internt som externt. Du kan arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar väl med de du möter. Du har i ditt arbete tillgång till olika stödfunktioner som exempelvis handledning, kompetensutveckling och stöd från förste handläggare i det dagliga arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen eller en annan likvärdig högskole- eller universitetsutbildning. Du har uppdaterad yrkeserfarenhet av utredningsarbete och myndighetsutövning inom LSS och SoL samt goda kunskaper inom målgrupperna, gällande lagstiftningar och rättspraxis. Du har även en god datorvana och en väl utvecklad språklig förmåga i svenska språket, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Meriterande yrkeserfarenhet är: - Verksamhetssystemet Life Care - Arbetssättet IBIC Förutom den formella kompetensen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som vill möta människor, har en positiv människosyn, god samarbetsförmåga och en stark egen drivkraft. För att trivas och lyckas i rollen som handläggare inom funktionsstöd, behöver du ha en väl utvecklad social förmåga, lyhördhet och ett intresse för att skapa goda relationer. Ett värdigt och respektfullt bemötande är viktigt i arbetet hos oss. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håll tidsramar. Du är ansvarsfull, noggrann och arbetar kvalitetsmedvetet. Du kan samarbeta lösningsfokuserat tillsammans med interna och externa kontakter utifrån en helhetssyn. Om det blir aktuellt för dig att arbeta inom någon av våra verksamheter kommer du att behöva: - Giltigt utdrag ur belastningsregister. Läs mer och hämta blanketten på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ - Visa på giltigt arbetstillstånd Kontakt Enhetschef Maria Lovèn Gärling telefon 0410-73 43 83 Fackliga kontakter: Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Arbetsplatsen Vi söker nu en kollega till vårt härliga sommarteam på Vikingamuseet Trelleborgen för att bemanna upp högsäsongen. Under sommaren är vi ett av traktens största besöksmål för turister och ett populärt utflyktsmål för kommunens invånare. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer vara att skapa minnesvärda upplevelser för sommarens gäster. Som Museipedagog förmedlar du vikingatid i vikingakläder på vår återskapade vikingagård, sköter vikingatida sysslor på gården, tar hand om den lilla odlingen och håller gården levande. Du arbetar även inne i Vikingamuseet och håller i guidade turer i vår utställning Borgen vid havet och ute på friluftsmuseet med den återskapade fjärdedelen av en vikingatida ringborg. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer även att bemanna museireception, butik och café och vara behjälplig vid olika typer av arbetsinsatser vid våra olika evenemang under sommaren. Kvalifikationer - Vi söker dig som har läst två terminer arkeologi. - Talar svenska och engelska - Har erfarenhet av förmedling och/eller serviceinriktat arbete - Meriterande: Talar tyska; Har erfarenhet av forntida hantverk och friluftsliv. Arbetstid/varaktighet - Period: 23 juni-31 augusti med en obligatorisk introduktionsdag som ges den 17 juni. - Omfattning: Timanställning ca 80%, schemalagd arbetstid även helg. Kontakt Eva-Linda Mårtensson, 0733511082 Fackliga kontakter: Sista ansökningsdag 2025-04-06 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Vår vision är simpel. Med starka samarbetspartners och en gedigen erfarenhet i branschen arbetar vi på Scania Bemanning mot att bli den mest självklara lokala aktören inom bemanning, rekrytering och konsultation. Har du ett intresse för bilar och har erfarenhet inom däckskifte och mek? Tycker du om att arbeta fysiskt och i högt tempo? Då kan vi ha jobbet för dig! Om kundföretaget Kundföretaget är en de största aktörerna inom bilvård och verkstad i Norden. Arbetsuppgifter Dina främsta arbetsuppgifter kommer inkludera däckskifte från vinterdäck till sommardäck på däckverkstad. Utöver det kan arbete inom service, hämtning och lämning av däck, tvätt mm. utföras. Detta gör du tillsammans med härliga kollegor i ett högt tempo. Krav • Positivt synsätt till ett ganska tufft arbete • Du bör tycka om att arbeta i ett högt tempo • Tidigare arbetat som däckmontör/däckskiftare • God fysik och noggrann • Pålitlig och trevlig • Goda kunskaper i svenska språket då det används i mötet med kund • B-körkort (manuell) Meriterande • Mek erfarenhet • Tillgång till bil Villkor Start: 28 mars Ort: Malmö Arbetstider: 7.00-16.00 + eventuell övertid Omfattning: Heltid under säsong (ca 5 veckor). Efter säsong kan även andra arbete erbjudas för den skötsamma. Din profil Du som person bör ha ett gott förhållningssätt till tuffa arbetsuppgifter. Din förmåga att samarbeta tillsammans med kollegor är god, samtidigt som du bidrar med ett gott humör. Att vara pålitlig och komma i tid ser du som en självklarhet. Ansökan Vi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan!
ABF Sydvästra Skåne söker kursledare till kurser inom området pardans i Trelleborg/Svedala. Vi söker en engagerad, inspirerande och kunnig person som vill lära ut till och motivera andra. Vi söker ledare till kurser i Vals, Tango, Bugg och/eller foxtrot. Redogör i din ansökan för just din inriktning. Du kommer att leda kurs/kurser som riktar sig främst till den intresserade allmänheten under höstterminen. Vår kursverksamhet bedrivs oftast på kvällstid men dagtidskurser kan ev. också bli aktuella. Vi söker dig som har goda kunskaper inom ämnet, är lösningsorienterad och pedagogisk, med erfarenhet av att lära ut ditt ämne. Det är meriterande om du har utbildning och erfarenhet av att undervisa vuxna eller har annan erfarenhet av att leda grupper. Du delar vår värdegrund. Vi erbjuder ABF är en organisation som främjar det livslånga lärandet och arbetar för alla människors lika värde. Anställningen är en tillfällig timanställning med möjlighet till förlängning. Vi erbjuder kompetensutveckling i form av Cirkelledarutbildningar. ---------- Arbetarnas Bildningsförbund (ABF) är Sveriges ledande studieförbund. Vi erbjuder studiecirklar, kurser, föreläsningar samt kulturarrangemang i alla landets kommuner.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 144 jobb