Lediga jobb i Trelleborg
Sök totalt 69 lediga jobb i Trelleborg
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Arbetsmarknadsförvaltningen arbetar för att främja kommunens tillväxt genom att skapa förutsättningar för invånarna att ha ett livslångt lärande och vara självförsörjande. Detta gör vi med ett fokus på kompetensförsörjning och genom samordnad operativ service till företag där vi arbetar med att möta komplexa samhällsutmaningar med innovativa arbetssätt. Förvaltningen består av tre avdelningar: Arbetsmarknad, Kvalitet och samordning samt Campus Trelleborg, och har cirka 100 engagerade medarbetare. Arbetsplatsen Vill du vara med och göra skillnad? Vi söker nu en engagerad och kompetent SFI-lärare som brinner för att undervisa och som vill bidra till våra elevers språkutveckling och integration i samhället. Vi söker dig som har energi och mod att bidra med nya metoder och arbetssätt för att lyckas med vårt uppdrag. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en verksamhet som gör skillnad på riktigt, både för eleven, näringslivet och kommunen. Du får arbeta i en miljö där utvecklingsarbete är en naturlig del av vardagen och där du bidrar med din kompetens för att vi ska nå våra mål. Vi lever vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling står bakom den. Likaså med vårt arbetsmarknadsperspektiv som är grunden i vår organisation. Vi värnar även om att alla medarbetarna ska ha balans mellan arbetet och fritid. Arbetsuppgifter Uppdraget består av kvällsundervisning på plats ca 2-3 kvällar i veckan samt uppföljande mentorskap och elevstöd. Du deltar även på de veckovisa arbetslagsmötena på eftermiddagar och ingår bl.a. i arbetsgruppen som ger Flex-undervisningen. Du har en god samarbetsförmåga, är ansvarstagande, och kan fler språk samt har en god förtrogenhet med digitala hjälpmedel. Du tar del av aktuell forskning och har en drivkraft att strukturerat sprida goda exempel. Du är trygg i dig själv, har lätt för direkt kommunikation och kan ge och ta konstruktiv feedback. Som lärare i svenska som andraspråk på SFI skapar du och dina kollegor en utvecklande studiemiljö för eleverna. Du arbetar utifrån läroplanen och är del av skolans utveckling för ökad måluppfyllelse. Vi arbetar med ett coachande förhållningssätt med fokus på den enskilde individens behov och förutsättningar på väg mot arbete eller vidare studier. Kvalifikationer Du är legitimerad lärare med minst 30 hp svenska som andraspråk. Din undervisning möter vuxna elevers olika förutsättningar och du har en god förmåga att följa och stötta varje elev i sin progression. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det kan vara meriterande om du i din ansökan länkar till en kort videopresentation på 1–3 min av dig själv där du lyfter din främsta styrka som pedagog. Övrigt Tjänsten är en semestertjänst. Skyddsombud SFI: mailto:[email protected] Ansökan sker via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att arbetet med urval och intervjuer påbörjas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka din ansökan. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läkemedelsansvarig Farmaceut till Apotek Hjärtat, Trelleborg Är du intresserad av rollen som läkemedelsansvarig farmaceut och vill ta nästa steg i din karriär? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas? Välkommen till Apotek Hjärtat! Din roll som läkemedelsansvarig farmaceut på Hjärtat: Som läkemedelsansvarig farmaceut har du ett viktigt ansvar för det lokala kvalitetsarbetet på apoteket. Du ser till att apoteket uppfyller de krav som ställs, rapporterar avvikelser och säkerställer att nya medarbetare introduceras och tar del av kvalitetsrutinerna. Du coachar dina kollegor med stöd och råd gällande apotekets kvalitetsarbete. Detta är en bra möjlighet att testa på ett större ansvar och utveckla din karriär inom Apotek Hjärtat. På Hjärtat kan din karriär ta många spännande vägar. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschef Filippa berättar: Välkommen till Apotek Hjärtat vid kusten i Trelleborg – porten till Kontinenten och Palmernas stad. Vi är ett ICA Maxi-apotek, vackert beläget med havet som närmaste granne. Hit tar du dig enkelt med bil, bara 20-25 minuter från Malmö. För den som vill kombinera arbetsdagen med lite vardagsmotion, eller för dig som använder elscooter, finns även buss- och tågförbindelser på promenadavstånd. Som chef är det för mig av största vikt att vi skapar en trivsam arbetsmiljö där både kollegor och kunder känner sig väl omhändertagna. Vi arbetar som ett team, där vi värdesätter och drar nytta av varandras olika kompetenser och erfarenheter. Därför tror vi att du som söker dig till oss är positiv, serviceinriktad och uppskattar variation, samt har förmågan att ge det där lilla extra i mötet med våra kunder. Vi har många trogna stamkunder som uppskattar både vårt sortiment och vår personliga service. På senare år har vi växt och är nu ett av de största apoteken i regionen sett till antalet receptexpeditioner. Vi har öppet 7-21 alla dagar i veckan. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med möjlighet till heltid eller deltid beroende på överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Meriterande om du har minst 2-3 års aktuell arbetslivserfarenhet som farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/hela Apotek Hjärtat. Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov. Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen. Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Under sommaren och semesterperioden kan vår återkoppling på din ansökan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och återkommer så snart som möjligt. Sista ansökningsdag: 31 augusti 2025 Kontaktperson: Filippa Weihs, 0725331629 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Vi expanderar – Bil-Larsson i Trelleborg söker Transportbilssäljare till Fiat Professional! Bil-Larsson växer! Vi är stolta över att meddela att vi inom kort kommer att börja sälja Fiat Professional – ett av Europas ledande varumärken för transportbilar. I samband med denna spännande satsning söker vi nu en engagerad och driven Transportbilssäljare som vill vara med från start och bygga upp vår nya affär inom transportbilssegmentet. Om rollen Som Transportbilssäljare kommer du att spela en nyckelroll i att etablera Fiat Professional hos oss. Du ansvarar för hela säljprocessen – från kundkontakt och behovsanalys till offert, försäljning och leverans. Du arbetar med både befintliga och nya företagskunder, och är inte rädd för att ta egna initiativ. Vi söker dig som har: ✅ Minst 2 års erfarenhet av försäljning, gärna inom fordon eller B2B ✅ B-körkort – ett måste för att kunna visa bilar och besöka kunder ✅ En självgående personlighet med stort driv och affärssinne Vi erbjuder: Möjlighet att vara med och bygga upp en ny satsning från grunden Ett starkt och växande företag med familjär kultur Produktutbildning och support från Fiat Professional Fast lön + provision Utvecklingsmöjligheter inom företaget Placering: Bil-Larsson, Trelleborg Ansökan: Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected] senast 31/7-2025.
Vill du vara med och utveckla framtidens hållbara brandskydd i ett svenskt specialistbolag med stor innovationshöjd och tillväxtpotential? Protega söker nu en R&D and Business Development Manager som vill ta helhetsansvaret för produktutvecklingen och leda arbetet i gränslandet mellan teknik, affär och strategi. Det här är en nyckelroll i ett litet men kunnigt team där din insats får stort genomslag – både på företagets utveckling och på hållbart brandskydd i byggbranschen. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PROTEGA AB. Om Protega Protega har sedan 1988 tillverkat svenskt brandskydd i absolut världsklass från sin egen produktionsanläggning i Trelleborg. Företaget har vuxit långsamt men stabilt – från ett smalt sortiment till ett heltäckande utbud inom passivt brandskydd, med produkter som brandskyddsfärg för stål- och träkonstruktioner, brandsäkra ytskikt och brandtätningar för hela byggnaden. Bakom produkterna ligger omfattande forskning och utveckling, och flera av dem uppnår branschens högsta miljöbedömningar. Företaget är inne i en tillväxtfas, med stark export till Australien och Nya Zeeland och stor potential i Storbritannien och Irland. Med ett erfaret team och tydlig riktning fortsätter Protega att utveckla framtidens hållbara brandskyddslösningar. I dag består bolaget av 13 personer som tillsammans ansvarar för utveckling, tillverkning, marknadsföring och försäljning – allt under samma tak. Den nära samverkan möjliggör korta beslutsvägar, stark kvalitetskontroll och stor flexibilitet. Som lokal aktör i Skandinavien arbetar Protega nära sina kunder och erbjuder svensktillverkade produkter som kombinerar teknisk funktion med estetiskt uttryck – med en finish som liknar dekorativ färg. Läs mer om dem här och följ gärna dem på Linkedin för mer information! Arbetsuppgifter Protega söker en affärsdriven och tekniskt kunnig R&D and Business Development Manager till en nyckelroll i företagets framtida tillväxtresa. Du får ett helhetsansvar för att driva produktutveckling och projektledning i nära samarbete med både marknad och sälj – med målet att skapa lösningar i framkant inom passivt brandskydd. I rollen har du ett ben i kundunika och affärsdrivna utvecklingsprojekt, det andra i projektstyrning och strategisk planering. Du leder en aktiv projektportfölj där utvecklingsprojekten varierar från mindre modifieringar till större kundlösningar. Du ansvarar för den strategiska planeringen av utvecklingsarbetet – vilka produkter som ska provas, när det ska ske och hur det kopplas till affärsbehov, certifieringskrav och förändrade regelverk. I nära samarbete med marknad och försäljning säkerställer du att projektportföljen är rätt prioriterad och att teknikutvecklingen möter framtida krav. Du driver projekt enligt plan, följer upp testresultat tillsammans med Technical Support och utvecklar rutiner och processer. Du samordnar externa audits, leder certifieringsarbete och bidrar aktivt i marknads- och konkurrentanalyser. Tjänsten innebär personalansvar för ett mindre tekniskt team och du rapporterar direkt till VD. Du ingår i företagets ledningsgrupp och förväntas bidra aktivt till Protegas övergripande utveckling. Leder produktutveckling och affärsnära projekt inom passivt brandskydd Ansvarar för strategisk planering, certifieringar och processutveckling Ingår i ledningsgruppen och har personalansvar för ett mindre tekniskt team Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Civil- eller högskoleingenjör, exempelvis inom brand-, byggnads- eller motsvarande tekniskt område Flera års erfarenhet av att leda tekniska utvecklingsprojekt – från idé till lansering Erfarenhet av affärsnära produktutveckling i ett tillverkande bolag Meriterande med en bakgrund som brandingenjör Meriterande om tidigare chefs- eller personalansvar Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift God systemvana och trygg i digitala arbetsverktyg B-körkort (tillgång till egen bil är en fördel) För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken och drivs av att både utveckla lösningar och utvecklas själv. Du har en stark egen motor och är van att arbeta självgående, men ser samtidigt värdet i att samarbeta nära kollegor, kunder och externa partners. Eftersom rollen innebär att du leder projekt, coachar medarbetare och samordnar flera intressenter krävs god struktur, tydlig kommunikation och ett naturligt ledarskap. Du har förmåga att växla mellan operativ närvaro och strategisk höjd – och trivs i en roll där teknik, affär och människor möts. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Trelleborg Lön: Enligt överenskommelse Övrigt: Resor med övernattning förekommer ca. 20 dagar / år, inom Europa. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Chef
Gör skillnad. Varje dag. Är ett empatiskt förhållningssätt och patientfokus självklarheter för dig? Letar du efter din nästa utmaning där du får utvecklas både i din profession som psykolog och som person? Då är detta den perfekta tjänsten för dig! Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbetsklimat i en modern nybyggd vårdcentral. Vårdcentralen Anderslöv består av cirka 30 anställda från olika professioner, inklusive fysioterapeuter, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor, läkare, psykologer och medicinska sekreterare. Vi har även en familjecentral med Barnavårdscentral (BVC). Tillsammans strävar vi efter att erbjuda våra patienter trygg hälsovård av hög kvalitet, alltid med ett varmt och professionellt bemötande. Vi är en väletablerad enhet med en stabil personalgrupp med hög kompetens och väl utarbetade rutiner. Hos oss har vi patienten i fokus samt ett gott socialt klimat som gör att både personal och patienter känner sig välkomna. ARBETSUPPGIFTER Som psykolog på vårdcentralen möter du patienter med varierande bakgrund, ålder och problematik. Du behandlar bland annat patienter med lindriga till måttliga depressioner, kriser, psykosomatiska sjukdomar, stress/utmattningssyndrom och livsstilsrelaterad problematik. Arbetet består även av att arbeta diagnostiskt med kartläggning av psykisk ohälsa och neuropsykiatrisk problematik. Vi arbetar med en teambaserad inriktning där olika professioner samverkar och tillsammans skapar det bästa för våra patienter. Vårdcentralen är indelad i tre team, två gånger i veckan samlas de olika teamen för att diskutera aktuella patientärenden som kräver input från olika professioner. Dessa teamronder ger mervärde inte bara för våra patienter utan även för vår personalgrupp. Teamsamverkan ger arbetsglädje, kunskapslyft och en möjlighet att dela den vårdtyngd som komplexa ärenden kan ge. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad psykolog med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Det är ett krav med språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom primärvården. Vi välkomnar sökande med både KBT- och PDT-inriktning, men vi ser gärna att du har en bredd i ditt synsätt på psykisk ohälsa och dess behandling. För att trivas hos oss behöver du vara nytänkande och engagerad i ditt arbete. Att bemöta dina patienter såväl som kollegor professionellt och med omtanke är en självklarhet. Likaså att arbeta lösningsfokuserat med en positiv grundsyn. Du tycker om att självständigt planera och strukturera upp ditt dagliga arbete, men ser också många fördelar med att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Primärvården Skåne - I första hand för hela livet. Primärvården Skåne är Region Skånes primärvård i egen regi. Vi är ca 3 500 medarbetare som varje dag arbetar för att ge Skånes invånare nära vård av hög kvalitet och ett gott bemötande, genom livets alla skeden. Detta gör vi utifrån Region Skånes värdegrund välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Primärvården Skåne bedriver verksamhet över hela Skåne, både i städer och på mindre orter. Vi möter patienter med olika behov, bakgrund och förutsättningar fysiskt på våra mottagningar eller digitalt. Vår verksamhet är konkurrensutsatt och behöver nå ut till människor i alla åldrar, med olika bakgrund och på olika platser i Skåne. Primärvården Skåne baserar sin positionering på samma grund som Region Skåne, som finns beskrivna i varumärkesguiden för Region Skåne. Primärvården Skånes verksamhetsidé Primärvården Skåne ska erbjuda personcentrerad vård med hög medicinsk kvalitet och kontinuitet. Vi skapar förtroende och bygger relationer genom respekt och ett professionellt bemötande. Vi är tillgängliga och erbjuder en hälso- och sjukvård som främjar hälsa och välbefinnande för Skånes alla invånare. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
I Trelleborg ska vi bygga en helt ny Kriminalvårdsanstalt på en tomt om 40 hektar. Drygt 100 000 kvadratmeter byggnader ska uppföras under 4-6 år med produktionsstart under våren 2026. Vi söker nu dig som vill anta utmaningen som projektingenjör och bli en viktig del av byggandet av anstalten! Om oss Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare. Vi växer snabbt och vår projektportfölj om 32 miljarder innebär fler spännande projekt än någonsin. Nu söker vi därför fler nyfikna och drivna personer som vill vara en del av vår resa. Välkommen till oss! Om tjänsten Som projektingenjör kommer du tillhöra vår driftenhet i Trelleborg och arbeta i ett nära samarbete med projektorganisationen såväl som med entreprenörer, konsulter, kund och andra intressenter. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter och ansvarsområden som följer byggprojektets cykel. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Projektekonomi (budgetering, prognostisering och kontering) • Tidsplanering • Projektadministration • Kvalitetshantering • Produktionsuppföljning på arbetsplatsen • Löpande stötta kollegor i projektet. Om dig För att vara framgångsrik i rollen har du: • Teknisk utbildning som högskole-/civilingenjör alternativt har du införskaffat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet inom relevant område • Några års erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter som projektingenjör/entreprenadingenjör eller liknande roll inom byggprojekt • God vana av administrativt arbete samt god datavana för att strukturerat kunna sköta flera uppgifter parallellt • En naturlig fallenhet för tydlig och framgångsrik kommunikation, en mycket god samarbetsförmåga samt värdesätter goda relationer. Placering Placeringsorten är Trelleborg men initialt på vårt projektkontor i Malmö. Ansökan & övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2025-08-06. Välkommen med din ansökan! Rekryteringsprocessen Vi påbörjar urvalsarbetet efter att ansökningstiden har gått ut. Därefter kontaktar vi aktuella kandidater för att boka in intervjuer. Inför en eventuell anställning genomför vi en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även alkohol- och drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen: Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen: Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO: Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna: Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Vi söker frisör till vårt team i Anderslöv En salong med plats för 4 frisörer och idag är vi 2 frisörer och en under färdigutbildning. Vi är salongen för hela familjen. Våra kunder är allt från barn, crazy color, hårförlängning, äldre till klippningar samt andra färgbehandlingar. Varierade dagar med härliga kollegor & kunder. Söker i första hand heltid. Vi har även salong i Svedala & Lund. I Svedala finns det även möjlighet till extra alt deltid.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Bildningsförvaltningen ansvarar för bland annat förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Ansvaret omfattar även elevhälsa, modersmålsundervisning, skolskjuts och skolmåltider. Vi arbetar för att skapa en inspirerande lärmiljö för cirka 10 000 barn och elever. Vi har en stark vision om att bygga kunskap och skapa drömmar. TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen Rektorsområde Tätort Väster består av Sjöviksskolan F-9, Kattebäckskolan F-6, Sjövikskolan anpassad grundskola, Flaningens förskola, Klämman förskola samt resursskola Värnet. Området leds av en rektor tillsammans med 5 biträdande rektorer och en administrativ chef. Här finns ett rektorsområde med engagerad personal och glada barn som behöver en skolsköterska. Du välkomnas till ett härligt och drivet gäng där vi hjälps åt för att hitta lösningar. Vi erbjuder en god arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och ersättning för friskvård. Arbetsuppgifter Tjänsten är fördelad mellan Sjövik F-6 (70%) och Anpassad grundskola (30%). Vi söker dig som är beredd att ta en aktiv roll i vårt förebyggande och hälsofrämjande elevhälsoarbete. Arbetet som skolsköterska innebär att du har ett nära samarbete med övriga skolsköterskor på Rektorsområde Tätort Väster, samverkar med kollegor i elevhälsoteamet samt pedagogisk personal i arbetsmiljöfrågor samt i det övergripande hälsofrämjande och förbyggande arbetet. Du kommer även att vara delaktig i uppgiften att identifiera och åtgärda samt förebygga problem i elevens lärande, utveckling och hälsa. Du ska tillföra medicinsk kompetens och omvårdnadskompetens som ett stöd i det pedagogiska arbetet och i den övergripande planeringen av elevhälsans arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är förebyggande hälsoarbete, medicinska bedömningar och enklare sjukvård för eleverna på våra skolenheter. Varje skolsköterska ingår i lokala elevhälsoteam och samarbetar med elevhälsans övriga professioner. Du ingår även i rektorsområdets övergripande elevhälsoteam samt kommunens skolsköterskenätverk som träffas regelbundet. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning med inriktning barnsjuksköterska, distriktssköterska eller skolsköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med barn och unga, gärna inom skolans verksamhet. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, handlingskraft, service och kommunikativ förmåga. För att passa för rollen är det också viktigt att du är självgående, initiativtagande, flexibel och lösningsfokuserad i ditt sätt att arbeta samt har förmåga att hantera komplexa situationer. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter dina kvalifikationer såväl som personliga egenskaper. Egen bil och körkort är ett krav. Arbetstid/varaktighet Heltid Tillsvidare Tillträde Enligt överenskommelse Kontaktperson Marie Perleryd, biträdande rektor F-6 0410-73 43 19 Louise Nilsson, Biträdande rektor Anpassad grundskola 0410- 73 48 18 Sista ansökningsdag 2025-07-11 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi tillämpar löpande urval så vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om företaget VA Gruppen är ett ledande VA-bolag i södra Sverige med ca 140 anställda och en omsättning på ca 400 MSEK. De har skapat en organisation som kan ta helhetsansvar för ett komplett VA behov, och målet är att alltid säkra friskt vatten och fungerande avlopp- och dagvattensystem för sina kunder. De kan bland annat erbjuda tjänster som projektering, inmätningar och utsättningar, inventering av befintliga VA system, driftövervakning, läcksökning, drift- och tillsyn, ny- och ersättningsinstallationer samt jourservice. Utöver VA arbeten utför de bland annat anläggningsarbeten, kabelförläggning, schaktfri förläggning med styrbar borrning, hyvling, vägunderhåll. Sedan 1 oktober 2021 är Connecting Capital majoritetsägare i bolaget och VA Gruppen Entreprenad har sedan dess varit en del av koncernen VA Nordic. VA Nordic består av ett antal bolag inom VA främst i södra Sverige och omsätter ca 800 MSEK. För att läsa mer om VA Gruppen, besök deras hemsida: www.va-gruppen.se/ Om rollen Som entreprenadingenjör hos VA Gruppen kommer du att spela en avgörande roll i både kalkyl- och projektfaserna av företagets VA-, mark- och anläggningsprojekt. Du kommer att arbeta med alla delar inom projektprocessen, från kalkylering utifrån handlingar och förfrågningar till projektuppföljning och inköpsarbeten samt förhandla med leverantörer. Tjänsten innefattar koncernövergripande arbeten och innebär stor variation och kombinerar teknisk analys med praktiskt deltagande i projekt. Exempel på arbetsuppgifter: - Upprättande av anbud och kalkyler i verktyg som Bidcon, Next och Bluebeam - Vara ett tekniskt stöd till platschef och delta i projektmöten - Ta fram KMA-planer och annan projektdokumentation - Bevaka anbudshandlingar och delta i förhandlingar i offertstadiet - Följa upp kostnader, planera produktion och dokumentera arbetet tillsammans med platschefer - Arbeta med projekt av varierande storlek - Stötta även andra bolag inom koncernen med kalkyler och referensmaterial Du ingår i ett team av entreprenadingenjörer och kommer ha ett nära samarbete med platschefer, underentreprenörer, beställare och leverantörer. Om dig Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har lätt för att ta egna initiativ. Du är glad, trevlig och lösningsorienterad och trivs i en miljö där det är högt i tak. Du är hjälpsam, prestigelös och har lätt för att samarbeta med olika personer i och utanför organisationen. Det erbjuds goda utvecklingsmöjligheter inom gruppen. För att vara aktuell för tjänsten krävs: - Minst 5 års erfarenhet som kalkylator, platschef eller entreprenadingenjör inom VA-, mark- och/eller anläggningsbranschen - God förståelse för entreprenadjuridik, inklusive AB04 och ABT06 - Eftergymnasial utbildning inom bygg/anläggning eller motsvarande erfarenhet - Kunskap i system som Bidcon Next och Bluebeam, alternativt andra kalkylsystem - God datorvana - Körkort Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Trelleborg, resor kan förekomma Omfattning: Heltid Arbetstider: 7-16 Lön: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Lina Johansson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Entreprenadingenjör, VA, mark och anläggning, kalkylator, platschef, entreprenadjuridik, KMA, rekrytering, Trelleborg, Malmö, Lund
Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet på en arbetsplats med korta beslutsvägar och möjlighet att påverka på riktigt? Då är vi rätt sjukhus för dig! Operationsavdelningen är en välutrustad enhet med sju operationssalar och två behandlingsrum för planerad operationsverksamhet med tillhörande postoperativ del samt sterilenhet. De flesta operationer genomförs dagkirurgiskt, men en del av våra patienter tillhör slutenvård. Våra verksamhetsområden är ortopedi och öron-, näs- och halssjukvård. Vi opererar ledplastiker, knä-, axel-, fotkirurgi samt öron-, näs- och halsoperationer på både barn och vuxna. Operationsenheten är i en utvecklingsfas där vi satsar ytterligare på hög produktion genom effektivitet, goda flöden, gott teamarbete och snabba beslutsvägar. Här arbetar vi enligt Region Skånes Kompetens- och tjänstemodell (KTM), som ger en tydlig struktur för ditt lärande och dina karriärmöjligheter inom vår verksamhet. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete tillsammans med kollegorna i operationsteamet. Som operationssjuksköterska hos oss får du chansen att planera och organisera dagens operationer i din operationssal. Du kommer att instrumentera och delta i både förberedelser och efterarbete. För oss är det viktigt att patientens behov är i fokus och att du i teamet tillsammans med operatör, operationsundersköterska och anestesipersonal gemensamt kommunicerar och arbetar mot samma mål. Vi ser till att du får all den kunskap du behöver för att lyckas i din roll. Därför erbjuder vi en skräddarsydd introduktion som anpassas efter dina erfarenheter, kompetenser och önskemål. Vi värdesätter din utveckling och vill att du ska växa tillsammans med oss. Vi månar mycket om våra patienter och arbetar hela tiden med patientens behov i fokus. Vår enhet är känd för sina höga patientflöden, vilket kräver god planering, framförhållning och flexibilitet. Förmågan att bemöta patienter väl och samarbeta med kollegor och externa aktörer är av stor betydelse. Arbetstiden är måndag till fredag, med möjlighet till viss kvällstjänstgöring. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Vidare har du specialistutbildning inom operationssjukvård. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Du har genomgått handledarutbildning på 7,5 högskolepoäng, samt har uppnått kraven för självständig fas i enlighet med utvecklingsprogrammet inom Kompetens- och tjänstemodellen för vår enhet. För att lyckas i denna roll ser vi att du är ansvarsfull och har förmågan att behålla ditt lugn även när tempot är högt. Vi värdesätter arbetsglädje och samhörighet inom arbetslaget som viktiga komponenter för att kunna erbjuda patienterna den vård de behöver. Du är van vid att dela med dig av din kompetens till hela teamet och trivs med att handleda studenter och nyanställda. Du har också ett intresse för att delta i utvecklingsarbete på enheten. Vi är måna om att hitta rätt person till tjänsten och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 69 jobb