Lediga jobb i Trelleborg

Sök totalt 179 lediga jobb i Trelleborg

Biträdande rektor till Skegrie
Trelleborgs kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor. Välkommen till oss och Trelleborg! TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen Nu utökar vi vårt rektorsområde med ytterligare en biträdande rektor. I Rektorsområde Skegrie har vi nära till varandra. Vi arbetar tillsammans i gemensamma nätverk, aktiviteter, utbildningsinsatser mellan och inom våra olika verksamheter. Hos oss har vi möjlighet att i verkligheten följa barnen från förskola till högstadiet i ett 1–16 årsperspektiv.   På rektorsområde Skegrie arbetar vi för att varje barn och elev ska utvecklas till aktiva och engagerade individer med redskap för att möta världen. Våra olika verksamheter innehåller bredd och djup, närhet och engagemang för en hållbar framtid.  Vi har höga förväntningar och med detta skapar vi framgångsrika barn och elever. Det finns tydliga rutiner kring våra övergångar mellan våra olika verksamheter och stadier för att öka och bibehålla elevernas motivation och glädje. Med skickliga pedagoger och ett målmedvetet arbete ska varje barn och elev få möjlighet att utveckla ett livslångt lärande fyllt med glädje och lust. Skegrie skola är en skola dit alla elever och medarbetare kommer för att lära för livet och utvecklas till sin fulla potential. Skolan arbetar med inkluderande lärmiljöer och att alla elever ska mötas utifrån sina egna förutsättningar med ett kunskapsfokus.   Kunskap – Gemenskap - Glädje - är ledord som genomsyrar undervisningen på alla avdelningar och i alla årskurser i rektorsområde Skegrie.   Våra barn i förskolan får undervisning inom hållbarhetsfrågor i ett arbete tillsammans med Grön flagg och på skolan är rörelse ett viktigt inslag i all undervisning. Skolan är medlem i Pep och i Rörelsesatsningen. Vårt rektorsområde erbjuder måltider nära barn och elever då alla våra enheter har egna tillagningskök.   Skegrie skola är en F-9 skola med tillhörande fritidshem. Vi arbetar aktivt för att vara en skola i tiden och skolans elever lär på många olika sätt, såväl digitalt som med penna och papper, och lärandet sker i samspel. Skolan arbetar aktivt med socialt samspel och har varje skoldag organiserad rastverksamhet. Vi tror på god kontakt mellan skola och hem och informerar regelbundet vårdnadshavare om undervisning och aktiviteter på skolan. På skolan går ca 480 elever i åldrarna 6 till 15 år, och av dessa har drygt 250 fritidshemsplats. Rektorsområdet leds av rektor, 3 biträdande rektorer, administrativ chef och kökschef. Vi har ett nära samarbete och bildar rektorsområdets inre ledningsgrupp. Det finns även olika nätverk tillsammans med andra biträdande rektorer i kommunen.  Du välkomnas av ett glatt gäng med god sammanhållning. Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter.  Arbetsuppgifter Vi söker en kompetent, prestigelös och engagerad ledare med hjärta som vill vara med och leda skolutveckling i ett 1-16 års perspektiv, där barns och elevers välmående, utveckling och måluppfyllelse är i fokus. Du kommer tillsammans med rektor och ledningsgrupp ansvara för ett helhetsperspektiv i området. I skolledaruppdraget ingår också pedagogiskt ledarskap, elevhälsa, personalansvar, ekonomi , administration och skolutveckling. Du förväntas aktivt driva utveckling inom pedagogik och systematiskt kvalitetsarbete. Detta arbete innefattar verksamhetsplanering, utvärdering och analysarbete av mål för rektorsområdet Skegrie.  Kvalifikationer Vi vill att du har en pedagogisk utbildningsbakgrund. Det är meriterande om du har rektorsutbildning eller annan ledarutbildning samt erfarenhet kring det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du har erfarenhet av att leda årskurs 7-9. Som person är du utvecklingsinriktad, lösningsorienterad och har god kommunikativ förmåga samt förmåga att se helheter. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är tydlig i din kommunikation, styrning och ditt beslutsfattande. Som ledare är du inlyssnande i dialog med barn, elever, vårdnadshavare, medarbetare och chef. Du skapar tillitsfulla relationer och du glädjs åt att se andra utvecklas och växa i sina uppdrag. Vi ser fram emot att träffa just dig! Arbetstid/varaktighet Tillsvidare anställning 100% Tillträde 2024-01-01 eller enligt överenskommelse Kontaktperson Anna Malmqvist, rektor tfn. http://www.trelleborg.se/facket Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Sista ansökningsdag 2024-10-25 via vårt rekryteringssystem, ej via e-post eller brev. Om du blir kallad till intervju ber vi dig att ta med ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen i denna rekrytering och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Innesäljare – Ansök utan CV
Adecco Sweden AB
Företagssäljare

Vi söker dig som känner sig redo för en trivsam arbetsplats och samtidigt får värdefull arbetslivserfarenhet inom försäljning, marknadsföring, ledarskap och kommunikation.  Vår kund säljer tjänster och produkter till både nya kunder, passiva kunder och befintliga kunder. På varje kontor finns det platschef och säljledare med många år inom försäljning, som stöttar, utbildar och ser till att du ska nå dina och företagets mål! Dessutom kommer du under din tid hos oss få uppleva tävlingar om allt från en lunch, middag på stan med kollegor, superpresentkort, en resa till varmare breddgrader, eller varför inte en ny TV ? Vi erbjuder: • Fast månadslön; • 120,24 - 138,05kr/h + generös bonus • Möjligheten att testa vingarna på varmare breddgrader på tex Cypern eller i Dubai • Ett härligt gruppklimat där vi som kollegor äter gemensam lunch, spelar pingis, biljard eller playstation tillsammans på rasterna • Planerade tävlingar om allt från ära och superpresentkort, till en utomlandsresa till en ny TV, äventyr i Sälen eller bowling och middag tillsammans med kollegor! Vi söker dig som: • Vill lära dig mer om försäljning • Kan arbeta självständigt och i team • Som ser lösningar och kan ta emot feedback • Har ett engagemang för jobbet du utför • Har mycket goda språkkunskaper i svenska - tal och skrift, detta då vi ställer höga krav på tydlighet och förmågan att förklara produkten. *Omfattning: 35h/Vecka (08:30-16:30) *Placering: Malmö *Lön: Fast grundlön och generös provision *En trygg arbetsplats som funnits sedan 2003 med kollektivavtal via unionen Visa ditt intresse genom att ansöka utan CV Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Liridona Brahimi via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

2 oktober 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Jobba Som Festsäljare
Getdet AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

2 oktober 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Skolkock
Trelleborgs kommun
Kockar och kallskänkor

Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor. Välkommen till oss och Trelleborg! TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen Rektorsområde Tätort Öster består av Pilevallskolan F-9, modersmålsenhet, skolintroduktion och förskolorna Gertrudsgården och Örtagården. Området leds av en rektor tillsammans med fyra biträdande rektorer, en administrativ chef och en kökschef. Rektorsområdet Tätort Öster är ett område vars kulturella mångfald är en styrka. Pilevallskolan är en F-9 skola. Vårt mål är att tillsammans med eleverna och vårdnadshavarna skapa en god verksamhet med hög kunskapsnivå och stor social kompetens som ger våra ungdomar de bästa förutsättningarna för att klara sig i livet. Hos oss får du arbeta i en spännande och utmanande verksamhet med kompetenta och trevliga arbetskamrater i olika åldrar. Du välkomnas av ett glatt gäng med god sammanhållning och stort engagemang. Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt.  Vi tillagar frukost, luncher och mellanmål dagligen till våra matgäster. Vårt mål är att våra matgäster ska bli nöjda, mätta och tycka om vår mat men också att skolmåltider är en resurs i barns och elevers lärande om t.ex. smaker, råvaror, klimat och hälsa. Därför arbetar vi tillsammans med pedagoger och skolledning. Vi tillagar så mycket som möjligt från grunden och utvecklar vår tillagningskonst och kreativitet kontinuerligt. Vi har ett aktivt systematiskt kvalitetsarbete på enhetsnivå via SkolmatSverige. Kommunikation och dialog med våra matgäster är en framgångsfaktor och mycket viktigt för oss. Gå gärna in på våra sociala medier: Instagram  maltidsavdelningen_ eller Facebook  @MaltidsserviceTrelleborgskommun  Du kommer att arbeta på rektorsområde Tätort Öster. Din grundplacering är i köket på Pilevall, men det kan bli aktuellt att arbeta på våra andra enheter vid behov. På Tätort Öster har vi en hälsoprofil, vilket innebär att vi ständigt strävar efter att utveckla våra måltider och dess sammanhang. I detta arbete samarbetar vi med hemkunskapslärare, och vi har ett aktivt matråd för elever i årskurs 1-9. Läs gärna mer om vårt rektorsområde: https://www.trelleborg.se/barn-utbildning/rektorsomraden-i-trelleborgs-kommun/ Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor, stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling och ersättning för friskvård. Arbetsuppgifter Som kock hos oss ingår förberedelser, tillagning, bakning och servering samt alla de i övrigt förekommande arbetsuppgifterna i ett tillagningskök eller i ett förskolekök. Du arbetar med specialkost, dokumentation av egenkontroll, rapportering och arbete i olika digitala system. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kostdataprogram och att du tycker det är spännande att visa upp ditt arbete i sociala medier. Du leds av kökschef, och arbetar tillsammans med skolledning, kollegor, pedagoger, barn och elever. I arbetet ingår även att leda måltidsråd, jobba klimatsmart, delta i event, laga mat utomhus och vara nyfiken på utvecklingsarbete i stort och smått.  Kompetensutveckling och lärande är en viktig del i arbetet. Vi förväntar oss att du arbetar aktivt mot våra uppsatta mål i mat- och måltidspolicyn, att du kommunicerar med våra matgäster och att du bidrar till en god arbetsmiljö. I vårt rektorsområde hjälps vi åt, vilket innebär att du kan få arbeta på annan enhet när behov finns. Kvalifikationer   Vi söker dig som är utbildad kock (t.ex. examen från livsmedelsprogrammet, YH-utbildning eller liknande) och har erfarenhet från förskola eller skola. Förutom att laga god och näringsriktig mat behöver du även ha goda kunskaper om specialkost, kunna utföra de administrativa uppgifterna och ha god datorvana. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper: Som person är du serviceinriktad, och du samarbetar smidigt med såväl kollegor som med elever, vårdnadshavare och övrig personal på skolan. Du har förmågan att visa stort intresse för barn och elever i måltidssituationen, och du tar hänsyn till barnens önskemål och tankar, t.ex. i måltidsrådet. Du kan med lätthet anpassa dig efter ändrade förutsättningar och det ingår att kunna byta arbetsplats för kortare eller längre tid.  Arbetstid/varaktighet Heltid/tillsvidareanställning Tillträde Enligt överenskommelse Kontaktperson Nathalie Klingelhöfer  kökschef, tfn. 0410-734657 Annica Liersch, rektor tfn. 0410-733649 Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Sista ansökningsdag 2024-10-13 via vårt rekryteringssystem, ej via e-post eller brev. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att arbetet med urval och intervjuer påbörjas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan.  Om du blir kallad till intervju ber vi dig att ta med ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen i denna rekrytering och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

2 oktober 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Lärare åk 2-6 med inriktning 4-6, Liljeskolan F-9
Trelleborgs kommun
Grundskollärare

Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor. Välkommen till oss och Trelleborg! TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen Rektorsområde Tätort Centrum består av Liljeskolan F-9 med ca 1050 elever samt förskolorna Granlunda och Solrosen. Området leds av en rektor tillsammans med 4 biträdande rektorer och en administrativ chef. Du välkomnas av ett glatt gäng med bred kompetens och god sammanhållning! Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling och ersättning för friskvård. Vi har särskild personal som sköter utredningar gällande kränkande behandling och frånvaro. Detta uppskattas av lärarna som vill ägna sin arbetstid till uppgifter knutna till undervisning och utveckling.  Skolan ligger centralt i Trelleborg med goda pendlingsmöjligheter. Arbetsuppgifter                                                       Liljeskolan söker nu en lärare för åk 2-6. Du kommer att arbeta i årskurserna 4-6. Du skapar, tillsammans med dina kollegor i arbetslaget, en god lärmiljö för varje elev. Du arbetar som en del i ett arbetslag utifrån det förtydligade ansvarsuppdrag som står uttryckt i läroplanen för grundskolan. Det innebär att du tillsammans med rektor och övriga kollegor leder och utvecklar vardagen i skolan för ökad måluppfyllelse. Goda relationer till elever och kollegor är viktiga framgångsfaktorer för oss – alla elever ska känna sig trygga och få göra sin röst hörd. Som lärare ansvarar du tillsammans med dina kollegor för att inspirera, stimulera, ställa krav och göra det möjligt för varje elev att utvecklas utifrån sina förutsättningar och nå goda resultat. Kunskap genom hållbart lärande.   Antar du utmaningen att vara med och utveckla en framgångsrik skola, då är du den vi söker. Kvalifikationer Du är legitimerad grundskollärare. Vi ser gärna att du är erfaren i arbetet och har erfarenhet av alternativa lärverktyg. Du brinner för ditt läraruppdrag och har med dig goda idéer om hur vi kan utveckla undervisningen, tar del av aktuell forskning och står redo att driva detta tillsammans med ditt team! Du är handlingskraftig, öppen för förändring, har lätt för att få med andra och inspirerar till nytänk. Som person är du utvecklingsinriktad och har god kommunikativ förmåga samt även förmågan att se helheter. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Du är en kreativ medarbetare som kan erbjuda eleverna goda lärmiljöer, skapar goda relationer och har ett gott bemötande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Arbetstid/varaktighet Tillsvidareanställning 100% Tillträde Enligt överenskommelse. Kontaktperson Camilla Rogmark, bitr. rektor 0410 - 73 45 46 Magnus Wikström, rektor  0410 - 73 34 95 http://www.trelleborg.se/facket Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Sista ansökningsdag 2024-10-31 via vårt rekryteringssystem, ej via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval så vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen i denna rekrytering och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.

2 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Mekaniker till Trelleborg
Mekka Traffic AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vill du jobba i en organisation som sätter säkerhet och kvalitet i första sätet? Vill du bidra med din kompetens och känna dig stolt över att våra bussar rullar mest och bäst i hela regionen?  Då vill vi att du läser vidare och söker tjänsten! Vi erbjuder Inom bussbranschen finns några av landets framtidsyrken, däribland mekaniker till verkstäderna. Med den teknikutveckling som sker inom branschen är det ständigt lärande som pågår. Detta ger dig nya utmaningar och möjligheter för verkstäderna. Har du ett fordons- och teknikintresse, vill du inte missa denna resa!  Om ossMekka Service är en verkstadsorganisation som finns på 12 orter i Sverige. Varumärket ingår i Mekka Traffic Group och har som främsta uppdrag att serva och reparera bussar inom koncernens fordonsflotta om cirka 1450 fordon. Verkstäderna tar även emot externa kunder med olika tyngre fordonstyper. i Skåneregionen kör Bergkvarabuss, också en del av Mekka Traffic Group, cirka 350 bussar och är vår främsta kund. Med säkerheten först, ska bussarna rulla i trafik dygnets alla timmar och därför krävs det att de står så kort tid som möjligt i våra verkstäder. Om jobbetDu kommer att arbeta med allt ifrån service till kvalificerad felsökning, diagnos samt reparationer antingen enskilt eller med dina arbetskamrater. Du får planera arbetet tillsammans med verkstadsansvarig/teamledare och har möjlighet att påverka din egna utveckling och vardag till stor del.  Alla medarbetare inom koncernen får vid start en gedigen introduktion. Du kommer att ha löpande samtal med din närmsta chef gällande just dina utvecklingsmöjligheter. Vi vill ge vår personal de bästa förutsättningarna för att både du och bolaget ska utvecklas och växa.   Om digVi söker dig som har: - fordonsteknisk utbildning - erfarenhet av fordonstekniskt arbete, gärna inom buss eller andra tunga fordon. - B-körkort - god datorvana och lätt att lära nytt - god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift  Det är meriterande om du har: - C- och/eller D-körkort - Kunskap eller kännedom om diagnosverktyg eller annan spetskompetens. För att trivas hos oss och i arbetet bör du vara noggrann, fokuserad och flexibel samt att du besitter en god samarbetsförmåga. I ditt dagliga arbete värdesätter du att jobba under eget ansvar och har förmågan att prioritera och självständigt lösa problem. Säkerheten kommer alltid först hos oss, det innebär också att vi i verkstäderna alltid håller ordning och reda. Låter ovan intressant är du hjärtligt välkommen att höra av dig till oss. Ansökningar kan komma att behandlas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

1 oktober 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Säljchef Torra Varor – Stora Coop Trelleborg
Coop Syd AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Som Säljchef Torra Varor på Trelleborg ingår du i butikens ledningsgrupp. Du har, utöver ditt ansvar för det torra varuflödet i butiken, tillsammans med övriga i ledningsgruppen ett gemensamt ansvar för affärsplan, försäljning och resultat. Som Säljchef har du en betydande roll där vi ser att du är den naturliga ledaren och kulturbäraren som visar vägen framåt. Genom att vara en förebild för dina säljare inspirerar du dem till att varje dag prestera sitt yttersta. Rollen som Säljchef på coop innebär bland annat personalplanering, affärsmannaskap samt att följa upp koncept och rutiner, allt för att skapa en effektiv drift. Det mest centrala i jobbet innebär att leda och coacha dina medarbetare för att skapa en god arbetsmiljö. Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och framför allt får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder! Utöver detta ingår även bl a följande arbetsuppgifter i din roll: - Följa och förbättra lokala och centrala rutiner - Budget, uppföljning & prognoser samt följa upp lokal handlingsplan från uppsatta nyckeltal - Ledarskap med kunden i fokus - Leda, coacha & utveckla medarbetare, samt identifiera talanger - Genomföra och följa upp medarbetarsamtal och målsamtal - Arbeta med Coops gemensamma värdegrund och kultur - Säkerställa att lagar, regler, avtal & policys efterlevs i butiken - Kvalitetsarbete, SAM (Systematisk arbetsmiljö) och SBA (Systematisk brandskyddsarbete) - Genomföra centrala initiativ & beslut - Planogram & Revideringar - Schemaläggning och bemanning - Deltaga i det dagliga arbetet (kassa, varuplock, m.m) Tjänsten är en tillsvidareanställning på 40h/vecka. Provanställning kan komma att tillämpas. Antal annonserade arbetstillfällen: 1 Utbildning - Gymnasieutbildning är ett krav - Eftergymnasial utbildning eller högskola inom relevant område är meriterande Erfarenhet/kompetens - Erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning är ett krav - Relevant ledarskapserfarenhet är ett krav - Relevant kompetens i Office-paketet är ett krav - Tidigare erfarenhet av butiksdatorsystem Personliga egenskaper - Kommunikativ i både tal och skrift - Coachande och engagerande - Affärsmässig - Resultat- och kundinriktad - Metodisk och strukturerad - Uthållig - Självständig med eget driv Kontaktpersoner Johan Eriksson Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,5 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige! Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

1 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
ST-läkare till Vårdcentralen Centrumkliniken i Trelleborg
REGION SKÅNE
ST-läkare

Gör skillnad. Varje dag. Nu välkomnar vi en ny läkarkollega till oss! Tjänsten avser en ST-tjänst inom allmänmedicin på Vårdcentralen Centrumkliniken! För att du ska få de bästa möjliga förutsättningarna erbjuder vi dig en arbetsplats utöver det vanliga. Vi är en utvecklingsvårdcentral, vilket innebär att du som läkare erbjuds stor tillgång till daglig handledning av erfarna specialistläkare. Utöver avsatt tid för individuell handledning finns specialistläkare i allmänmedicin som arbetar med att stötta dig i daglig, löpande handledning. Därtill har vi gruppbaserade seminarium och internutbildningar som skräddarsys utifrån behov. Förutom allmänspecialister, arbetar hos oss ett flertal legitimerade läkare, ST-läkare, BT-läkare och AT-läkare vilket medför ett givande utbyte med andra läkare där ni kan stötta och lära av varandra. Vi har också ett mycket nära samarbete mellan de olika professionerna på vårdcentralen och vi är stolta över vårt öppna, positiva och kreativa arbetsklimat. Hos oss på Vårdcentralen Centrumkliniken arbetar ett femtiotal medarbetare och vi har cirka 10 400 listade patienter. Här finns goda buss- och tågförbindelser som gör det enkelt för dig som pendlar. Vi har en tillhörande barnavårdscentral (BVC) på en Familjecentral och även en stor rehabenhet, Lyftet Rehab, med fysioterapeuter och arbetsterapeuter. Vår vårdcentral har en bra och kreativ kombination av erfarenhet och nytänkande i personalgruppen och vi bedriver en mängd olika mottagningar, till exempel diabetes, astma/KOL, blodtryck/hjärtsvikt, flyktinghälsa, vaccinationsmottagning, distriktssköterskemottagning, äldrevårdsmottagning och minnesmottagning. På Lyftet rehab drivs även en mängd gruppverksamheter såsom artrosskola, balansgrupp, medveten närvaro, träning för nyblivna mammor med mera. Vi har även ett mycket välfungerande psykosocialt team bestående av två kuratorer och rehabiliteringskoordinator. Teamet arbetar nära varandra och i samarbete med övriga på vårdcentralen. ARBETSUPPGIFTER Vi ser nu fram emot att välkomna dig som vill ingå i Centrumklinikens fantastiska team! Hos oss erbjuds du den hjälp och handledning som du behöver för att du ska kunna vidareutvecklas inom din profession. ST-tjänsten innebär att din utbildning kommer ske inom ramen för ST-programmet med individuell handledning, ST-kontrakt, målbeskrivning och studietid. Vi kommer skräddarsy din utbildning i samråd med dig för att din utbildningsplats skall bli optimal, varierande, utmanade och intressant. Detta vill vi kunna erbjuda dig för att du ska få goda kunskaper och erfarenheter som du skall kunna bära med dig i ditt fortsatta arbete som läkare inom primärvården. Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värnar om varandra och kontinuerligt driver utvecklingsarbeten. Vi har ett varierat patientklientel och ingen arbetsdag är den andra lik hos oss. Dina arbetsuppgifter innebär såväl planerade som akuta läkarbesök. Därtill ingår hembesök vid behov samt genomförande av SIP utifrån lagen om samverkan vid utskrivning. Som ST-läkare erbjuds du också möjlighet till jourtjänstgöring på vår gemensamma kvälls- och helgmottagning i Trelleborg. Hos oss satsar vi på fortbildning och kompetensutveckling samt är flexibelt inställda till att du själv ska kunna påverka och forma ditt tjänsteinnehåll. I ditt arbete har du ett nära samarbete med våra andra professioner och vi erbjuder dig en stimulerande, trivsam och positiv arbetsplats. Under hösten har vi påbörjat ett utvecklingsarbete som syftar till att ytterligare stärka och utveckla vår teamsamverkan och goda vård till våra patienter. Detta arbetssätt som innebär bland annat veckovisa teamronder stärker kontinuitet och teamarbete, två centrala faktorer i det allmänmedicinska arbetssättet. KVALIFIKATIONER Du som söker är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom primärvården, likaså om du har erfarenhet från Hälsovalet. Därtill är det önskvärt att du har kunskaper i våra system PMO och Mina Planer. Har du aldrig arbetat på vårdcentral i Skåne som legitimerad läkare, kommer det initialt bli en visstidsanställning med möjlighet till ST-tjänst. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och som ser vikten av att våra patienter får ett bra bemötande. Du har ett stort intresse för allmänmedicin och de patienter du möter inom primärvården. Det är viktigt att du kan ta till dig och arbeta efter de mål och visioner som primärvården har. Vi tror du som söker är lyhörd, serviceinriktad, flexibel och noggrann, allt för att ge en god och kvalitativ vård till våra patienter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen! På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

1 oktober 2024
Sista ansökan:
22 oktober 2024
Förvaltare till Trelleborg
Stävbo Fastigheter AB
Fastighetsförvaltare

KlaraBo är ett fastighetsbolag som förvärvar, äger, förvaltar och uppför hyresbostäder. Företaget grundades 2017 och agerar över hela landet. KlaraBo är en långsiktig fastighetsägare som tillsammans med 65 medarbetare förvaltar ca 6700 lägenheter i hela landet. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. Vi söker nu en Förvaltare till Trelleborg Vi söker nu en engagerad och driven Förvaltare till orterna Trelleborg och Helsingborg! Vi erbjuder ett varierande jobb med stora möjligheter att påverka, och du blir en del av vårt härliga team i Område Syd. Ditt övergripande ansvar blir att ta hand om vårt lokala fastighetsbestånd ur ett förvaltarperspektiv. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll utifrån KlaraBos förvaltningsmodell. Förvaltningsmodellen innebär att arbeta med förbättringar av bostadsområdena och att förbättra fastighetens driftsnetto genom aktiva åtgärder som bidrar till ökade intäkter och sänkta kostnader. Som förvaltare ställs höga krav på att vara en god ledare och förebild, att vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat. Rollen har personalansvar för fyra medarbetare och är placerad i Trelleborg. Vad innebär jobbet? Ansvara för resultat i fastigheterna enligt fastställd budget Löpande förvaltning och skötselkvaliteten i fastighetsbeståndet Upprätta underhållsplaner och ansvara för planerat underhåll enligt förutbestämd plan/budget Upphandla, driva och genomföra ROT-projekt enligt förutbestämd plan/budget Kontakt med myndigheter samt egenkontroll Optimera fastigheternas värme, ventilation och andra tekniska system Optimera energianvändning Optimera processen för och följa upp resultatet av felanmälningar Förhandla och upphandla driftavtal samt beställa åtgärder av entreprenörer Planera och genomföra inköp samt kontakt och avtal med leverantörer Administration, tex fakturahantering, tidrapportering mm, i diverse supportsystem Medverka vid framtagning av budget Medverka vid planering och genomförande av investeringar Vem är du? Du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande. Du bör ha minst 3 års arbetslivserfarenhet inom fastighetsförvaltning eller i en liknande roll inom fastighetsbranschen. Du har erfarenhet av personalledning, samt har mycket goda systemkunskaper. Erfarenhet av att driva projekt är meriterande. Du är proaktiv och självgående, och bidrar till en god arbetsmiljö och en trevlig stämning på arbetsplatsen. Sök tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (provanställning 6 månader). Du rapporterar till Evert Rydell, Områdeschef. Läs mer om KlaraBo på vår hemsida www.klarabo.se Skicka din ansökan till [email protected] gärna redan idag, dock senast den 20 oktober 2024. Vi ser fram emot din ansökan!

1 oktober 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Extrajobb i Trelleborgs krogliv
Cherry Spelglädje AB
Croupierer och oddssättare m.fl.

Vi söker dig som vill vara en del av utelivet i stan och arbeta i en rolig och positiv miljö. Du är utåtriktad och tycker om att arbeta direkt mot gästerna för att skapa en trevlig stämning. Vill du ha ett socialt utvecklande extrajobb där ingen kväll är den andra lik? Då har vi jobbet för dig. Cherry Spelglädje söker blivande dealers i Höllviken och Trelleborg. Vi erbjuder casino på barer, nattklubbar och restauranger. Att arbeta som dealer är ett väldigt roligt och spännande jobb som lämpar sig bra för dig som studerar, behöver ett arbete till eller helt enkelt vill ha väldigt roligt på jobbet. Ett arbete hos oss är flexibelt då Cherry Spelglädje bedriver casino runt om i hela Sverige från Kiruna till Ystad. Så du kan med fördel ta med dig jobbet om du flyttar till annan ort. Vi erbjuder minst fyra helgkvällar i månaden vilket motsvarar ca 20 timmar. Möjlighet att arbeta mer vardagar och helger utöver detta finns. Ingen tidigare erfarenhet krävs, då vi lägger större vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal samt möjlighet till provision. Känner du att detta är ett arbete som passar dig lämna du enkelt din ansökan på www.cherry.se/jobba/ Har du några frågor kan du kontakta Felicia Anderberg på 0707 44 45 55 eller [email protected] som är Platschef i Södra Skåne. Men observera att själva ansökan inte kan lämnas via telefon.

30 september 2024
Sista ansökan:
14 oktober 2024