I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Arbetsplatsen Tekniska serviceförvaltningen ansvarar för service åt övriga förvaltningar i Trelleborgs kommun i form av IT, lokalvård, transporter, verkstad och lokalförsörjning samt serviceenhetens skötsel av kommunens idrottsanläggningar. Förvaltningen ansvarar även för frågor i kommunen beträffande vattenförsörjning, avloppshantering, allmän platsmark, trafikens infrastruktur, väghållning, torghandel och avfallshantering. Intern service är en av flera avdelningar inom tekniska serviceförvaltningen med uppdrag att leverera service i form av lokalvård, transporter, fordonsverkstad och skötsel av kommunens idrottsanläggningar. Vi arbetar efter beställar- och utförarmodellen och lokalvårdens uppdrag inom samtliga kommunala lokaler och inom alla förvaltningar är att ombesörja att samtliga lokaler är rena, fräscha och trivsamma. Vi lägger stor vikt vid att använda arbetsmetoder som utförs miljövänligt, ergonomiskt och som skonar personal, omgivning, material och inredning. Enheten lokalvård består av 94 lokalvårdare, två administratörer och tre enhetschefer. Tillsammans arbetar vi aktivt med att säkerställa att städning utförs med högsta standard och lägger stor vikt på att kompetensutveckla vår personal. Hos oss är samtliga lokalvårdare PRYL certifierade och för närvarande deltar vi i ett EU-projekt för morgondagens kompetens, som sker i samverkan med Skurups- och Vellinge kommun. Vi värdesätter våra vikarier högt och dem får en digital utbildning före det de påbörjar sitt arbete i våra verksamheter. Samarbete i olika nätverk och omvärldsbevakning är en naturlig del i vårt arbete för att kunna nå vårt mål att ligga i framkant inom området. Varje år deltar vi i benchmarking och 2024 vann vi utmärkelsen Motiverad medarbetarindex. Vi lägger stor vikt vid att vi är stolta och professionella medarbetare på alla nivåer. Till enheten söker vi nu två enhetschefer. Arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för ett geografiskt lokalvårdsområde avseende verksamhet och den dagliga driften. Vidare innebär tjänsten ansvar avseende budget, personal, arbetsmiljö och utveckling av verksamheten. Du ansvarar för att koordinera beställningar med tillgängliga resurser och i rollen som enhetschef ansvarar du även för kundkontakter och säkerställande av att vårt arbete utförs i enlighet med överenskomna beställningar. Genom ditt ledarskap förväntas du skapa goda förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera i sina roller. I nära samarbete med medarbetarna ansvarar du som chef och ledare för att verksamheten leds mot uppsatta mål. Vi arbetar med ständig utveckling där vår förväntan är att du i din roll aktivt arbetar med att involvera dina medarbetare och att ditt arbete också präglas av en delaktighet för kunder och kollegor. Ett öppet förhållningssätt är av största vikt i rollen som enhetschef då vi arbetar likriktat inom hela lokalvårdsenheten. Vi stödjer och hjälper varandra i det dagliga arbetet där vi som chefskollegor har ett nära samarbete. Kvalifikationer För rollen som enhetschef är kravet att du har minst två års erfarenhet från arbetsledning inom lokalvård och service. Din utbildningsbakgrund har du ifrån yrkeshögskola eller från annan eftergymnasial utbildning med inriktning service, logistik eller liknande. Vidare är det ett krav att du har goda datakunskaper och erfarenhet av att arbeta i administrativt verksamhetssystem. I ditt arbete som enhetschef, som till mycket stor del innebär kommunikation både skriftligt och muntligt samt även annan administration, kräver tjänsten att du har goda kunskaper i svenska språket både skriftligt som muntligt. För tjänsten krävs B-körkort då vi arbetar över hela Trelleborgs kommun. Det är meriterande om du har utbildning inom facility management eller annan ledarskapsutbildning. Vidare är det meriterande att du har erfarenhet av budgetarbete och kostnadsuppföljning. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något verksamhetssystem, gärna Pythagoras. Utbildningarna Pryl, SRY eller annan likvärdig utbildning ser vi också som meriterande för tjänsten som enhetschef. För att uppnå våra mål och fortsätta vår utveckling söker vi dig som är en driven och kommunikativ ledare med förmåga att motivera dina medarbetare och personalgrupper. Din lyhördhet och ditt engagemang visar sig i ditt ledarskap där du är både är tydlig i din kommunikation, är bra på att vara en aktiv lyssnare samt har en flexibilitet där du har förmåga att ställa om utifrån behov i verksamheten. I arbetet som enhetschef kommer du att trivas bäst om du motiveras av nytänkande där både du själv och verksamheten utvecklas. För att kunna åstadkomma utveckling och framgång söker du samarbete och är också den som gärna ger och tar emot hjälp från dina kollegor. För rollen som enhetschef och ledare i denna tjänst hos oss inom lokalvården, är det viktigt att professionalitet, hög kvalitet, god service och kundnöjdhet är något du både värdesätter högt och arbetar utifrån. Eftersom allt Trelleborgs kommun gör grundar sig i vår värdegrund öppenhet, respekt och ansvar så är det viktigt och avgörande, att dessa värden känns lika självklara för dig som de är för oss i vårt arbete. Vill du vara en del i vår verksamhet och fantastiska lokalvård, ser vi mycket fram emot att få ta del av din ansökan. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen Tätort Nordväst består av Västervångskolan, resursskolan Borgen, anpassad grundskola och förskolorna Högalid, Fågelsången och Ajgeldingerska villan. Totalt arbetar 220 personer inom rektorsområdet. Tätort Nordväst leds av en områdesrektor tillsammans med biträdande rektorer, administrativ chef och kökschef. Vårt mål är att skapa en röd tråd från förskola till skola. I vårt rektorsområde sätter vi barnens och elevernas lärande och arbetsglädje i fokus. Vi har höga förväntningar på våra elever och på varandra. Tätort nordväst har startat upp ett värdegrundsprojekt. Vi arbetar utifrån fem värdeord vilka är: Tillit, glädje, trygghet, gemenskap och allas lika värde. Vi arbetar även med att utveckla våra barn och elevers GRIT för stärker elevernas uthållighet, motivation och förmåga att hantera motgångar Västervångskolan är en modern F-9 skola där elever och pedagoger tillsammans varit drivande och delaktiga i att inreda skolan utifrån ett inkluderande perspektiv. Skolan ligger i en expanderande del av Trelleborg. Hos oss har cirka 900 elever sin arbetsplats, och av dessa har cirka 280 elever fritidshemsplats. Fritidshemmet är indelat i fyra hemvister: förskoleklass (Bryggan), åk 1 (Stranden), åk 2 (Vågen) och åk 3-6 (Snäckan). Du välkomnas av en skola där vi har en god sammanhållning, hjälper varandra i alla lägen och har nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling och ersättning för friskvård. Arbetsuppgifter Som lärare i fritidshem gör du stor skillnad för eleven. Du finns med under hela dagen och får en helhetsbild kring hur eleven och gruppen fungerar i klassrummet och i fritidsverksamheten. Detta ger fantastiska möjligheter att analysera elevens behov, och för dig som pedagog möjligheten att jobba med aktiviteter som stärker eleven och gruppen i deras skolgång. Eleverna står i fokus, men ditt uppdrag innebär också att du samarbetar med övriga pedagoger och elevhälsoteamet på skolan. Du har också nära dialog med föräldrar och ibland med myndigheter. Skolan och fritidshemmet har ett gemensamt ansvar för elevernas lärande, ett lärande som pågår hela tiden. Förutom kunskaper i olika skolämnen ska eleverna under den samlade skoldagen även få möjligheter att utveckla självkänsla, identitet, samspel och olika sociala förmågor. Fritidshemmets verksamhet spelar i detta sammanhang en stor roll, och målet är en meningsfull fritid för alla elever. Vi arbetar utifrån ett salutogent synsätt som innebär att alla elever ska ha möjlighet att lyckas. Du arbetar i ett team där du tillsammans med dina kollegor planerar, genomför samt följer upp och analyserar undervisningen. Under skoldagen samverkar du med grundskolepedagogerna i skolan, där ditt fokus är kvaliteten på fritidshemmets verksamhet. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i fritidshem. Det är meriterande om du sedan tidigare har arbetat i fritidsverksamhet, skolverksamhet eller med barn och unga. Du är en trygg person som är relationell i ditt ledarskap och som sätter struktur och ramar med både hjärta och hjärna. Det är ytterst viktigt att du har förmågan att planera och lägga upp din undervisning på ett tydligt sätt, och möter varje elev utifrån dennes förutsättningar för att skapa motivation, intresse och engagemang. Självklart har du också en god förmåga att föra dialog och skapa goda relationer med elever och vårdnadshavare, och du kan samarbeta med övriga medarbetare på skolan. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår fritidsverksamhet och vill därför att du har ett driv och engagemang för att kunna delta i detta arbete. Sista ansökningsdag 2025-06-27 via vårt rekryteringssystem, ej via e-post eller brev. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Arbetsplatsen Tekniska serviceförvaltningen ansvarar för service åt övriga förvaltningar i Trelleborgs kommun i form av IT, lokalvård, transporter, verkstad och lokalförsörjning samt serviceenhetens skötsel av kommunens idrottsanläggningar. Förvaltningen ansvarar även för frågor i kommunen beträffande vattenförsörjning, avloppshantering, allmän platsmark, trafikens infrastruktur, väghållning, torghandel och avfallshantering. Stadsmiljöavdelningen är en del av tekniska serviceförvaltningen och ansvarar för drift och underhåll av gator och torg, övriga allmänna platser, trafiksäkerhetsfrågor, salutorg, parkeringsövervakning, kommunens småbåtshamnar, bidrag till enskilda vägar och kommunens gatubelysning. Vidare ansvarar avdelningen för skötsel, förvaltning och nyanläggning av parkmark, lekplatser och utrustning i den gröna miljön, samt skötsel och tillsyn av kommunens naturområden. I stadsmiljöavdelningen ligger också ansvaret för teknisk projektering vid utvecklande av kommunen, samt planering och genomförande av projekt inom tekniska serviceförvaltningen. Inom stadsmiljöavdelningen arbetar vi för att hålla en god service gentemot invånare, verksamhetsutövare och besökare i kommunen. På enheten trafik, inom stadsmiljöavdelningen, ansvarar vi för bland annat gatubelysning, asfaltsbeläggning, utformningsfrågor inom gatumiljö, trafiksäkerhet och parkeringsfrågor. Vi är totalt 11 anställda på enheten och vi som arbetar här är trafikingenjör, trafikplanerare, gatuingenjör, ärendekoordinator, belysningsingenjör, parkeringsvakter och enhetschef. Då en av våra gatuingenjörer valt att gå vidare till en annan roll inom avdelningen, söker vi nu dig som vill vara en del av oss och bidra till vårt goda arbete med gatumiljön i Trelleborgs kommun. Arbetsuppgifter Som gatuingenjör ansvarar du för kommunens asfaltsprogram samt tillhörande budget, du kommer även att ha budgetansvar för andra förekommande projekt. Rollen som arbets-/projektledare kan förekomma i tjänsten, vid mindre anläggningsarbeten. Vidare hanterar du bland annat planer vid nybyggnation och ombyggnation, upphandling och utvecklingsfrågor kopplat till utformning och arbetssätt. I tjänsten som gatuingenjör ansvarar du för, att tillsammans med enhetschef, medarbetare och andra funktioner inom organisationen inventera behov och prioritera insatser i gaturummet. Du har också ansvar för grävningar, ansökningar i vårt digitala system från interna och externa parter samt uppföljningar gällande återställning samt avstängningar. Vidare ansvarar du för inventering och beställning av skyltar, bedömning av åtgärder i samband med felanmälningar, hantering av dagvattenfrågor samt för vinterväghållning. Ditt kontaktnätverk kommer bestå av ledningsägare, entreprenörer (både interna och externa), arbetsledare, ingenjörer m.fl. Via vårt ärendesystem är det du som har kontakt med kommunens medborgare gällande gatufrågor. Beredskapstjänstgöring kan komma att ingå i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasialutbildning med inriktning väg- och vatten eller anläggning. Vidare ska du ha minst två års yrkeserfarenhet av arbete som gatuingenjör alternativt från en liknande roll. Du ska ha goda kunskaper och praktisk yrkeserfarenhet från arbete rörande vägars- och gators utformning samt dagvattenhantering i gatumiljö. Då denna tjänst innebär mycket kontakt och kommunikation med många parter samt att dokumentation är en viktig del i arbetet som gatuingenjör, förväntas du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. B-körkort är också ett krav. Det är meriterande för tjänsten om du har yrkeserfarenhet från drift- och underhållsarbete ur ett beställare och/eller arbetsledarperspektiv. Vidare ser vi det som meriterande om du har yrkeserfarenhet av projektering samt att budgetansvar har ingått som en del i dina tidigare roller. Om du har erfarenhet av rollen som arbets-/projektledare ser vi också detta som meriterande i tjänsten som gatuingenjör. För att få ut bästa nyttan av vår verksamhet för kommunens medborgare söker vi dig som är driven och en duktig kommunikatör där du bygger goda relationer såväl med interna som externa samarbetspartners i ditt kontaktnät. Du värdesätter bra samarbete och ser detta som en viktig del i ditt arbetssätt, ditt aktiva bidrag till en god teamkänsla samt kommunikativa förmåga leder fram till goda resultat i samarbete med andra. Det är självklart för dig att bidra till bra resultat och att dela med dig av dina kunskaper. Att ta emot kunskaper från kollegor m.fl. ser du som en naturlig del av din egen kompetensutveckling. Då arbetet som gatuingenjör kan innebära snabba omställningar är det viktigt att du har förmåga att ställa om och har förmåga att fokusera på annan prioritering. Du motiveras av att ta ansvar, hålla ihop och driva frågor till avslut med fokus på kvalitet och verksamhetens bästa. Ett lösningsorienterat och prestigelöst förhållningssätt är också viktiga egenskaper för tjänsten som gatuingenjör. Eftersom allt Trelleborgs kommun gör grundar sig i vår värdegrund öppenhet, respekt och ansvar så är det viktigt och avgörande, att dessa värden känns lika självklara för dig som de är för oss i vårt arbete. Känner du igen dig i beskrivningen ovan och är redo för din nästa roll tillsammans med oss, vill vi gärna ta del av din ansökan till tjänsten som gatuingenjör. Övrigt Tjänsten är säkerhetsklassad och prövning kommer göras innan anställning. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Arbetsplatsen Kultur- och fritidsförvaltningen i Trelleborg skapar mötesplatser för barn, ungdomar och vuxna genom kultur, idrott och evenemang. Vi levererar kunskap, upplevelser och service till kommunens invånare, föreningar och besökare. Tjänsten som administratör ingår i enheten Pedagogik, värdskap och besöksmålsutveckling under avdelningen Kulturarv, konst och museer. Avdelningen omfattar verksamheter på Trelleborgs Museum, Vikingamuseet Trelleborgen, Axel Ebbes Konsthall och Kulturmagasinet. Trelleborgs Museer lägger stor vikt vid ett välkomnande och tillgängligt värdskap. Museerna har en omfattande pedagogisk verksamhet, flera evenemang, permanenta och tillfälliga utställningar, biograf, pedagogisk verkstad och friluftsmiljöer och samverkar med universitet, forskare och föreningar. På alla tre museer finns en foajé med butik och café som även fungerar som reception. Museerna har de senaste åren initierat flera deltagardrivna projekt och har satsat på att utveckla arbetet med communitykultur och deltagardrivna processer. Vårt mål är att skapa ett inkluderande värdskap och kulturutbud som främjar demokrati, jämlikhet och kreativitet för alla, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Arbetsuppgifter Axel Ebbes Konsthall öppnar i höst efter en omfattande renovering och utbyggnad. Den funktionalistiska byggnaden har fått nya ytor för utställningar, evenemang, ateljé, café och butik. Nu söker Trelleborgs Museer en administratör med intresse för konst och kultur inför återöppningen. Som administratör ansvarar du för värdskap, biljettförsäljning, butik och café samt administrativa uppgifter som bokningar, inköp, kassahantering och schemaläggning. Du är en nyckelperson i mötet med besökare, bidrar till att verksamheten flyter och hjälper till vid evenemang, visningar och på sociala medier. Du ingår i ett team som även arbetar med Trelleborgs Museum och Vikingamuseet. Tillsammans utvecklar ni butikssortimentet, sköter ekonomi- och livsmedelshantering, och ser till att besökare får bästa möjliga upplevelse. Vi söker dig som är serviceinriktad, självgående och trivs med varierande arbetsuppgifter. Arbetet innebär kvälls- och helgtjänstgöring enligt schema. Kvalifikationer Du som söker tjänsten ska ha: Minst ett års arbetslivserfarenhet från museum eller besöksnäring Yrkesmässig erfarenhet av administrativt arbete God kassa-, IT- och datorvana Gymnasieexamen Förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Meriterande: Ytterligare språkkunskaper Utbildning inom försäljning, administration, service och besöksnäring Utbildning inom konst, film och museer Erfarenhet av samordning, schemaläggning, statistik och ekonomi B-körkort Övrigt Arbetstid/varaktighet: Heltid/tillsvidare Tillträde: 2025-09-01 eller efter överenskommelse Sista ansökningsdag : 2025-06-26 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 14 av 14 jobb