Varbergs kommun jobb

Lediga jobb hos Varbergs kommun

Verksamhetsutvecklare

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Att jobba för socialförvaltningen är inte som att jobba för vem som helst. Vi har många olika yrken och karriärmöjligheter att välja bland. Det är ett växande område och vi behöver mer personal i framtiden. Men kanske viktigast av allt är att du gör skillnad i andra människors liv. Vi söker en verksamhetsutvecklare till avdelningen Individ och Familj i Varbergs Kommun - västkustens kreativa mittpunkt. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare söker vi dig som vill vara med att utveckla välfärden genom omvärldsbevakning och samverkan. Du kommer att arbeta med verksamhetsutveckling med fokus på socialt arbete med barn och vuxna utifrån psykisk ohälsa, missbruk, beroende, Våld i nära relation, ekonomiskt bistånd samt familjerätt. Du kommer att delta i förvaltningsgemensamma och avdelningsspecifika utvecklingsarbeten och projekt. Dessutom kommer du att medverka i att ta fram beslutsunderlag till ledning på avdelnings-, förvaltnings-, och politisk nivå. Tjänsten är placerad i avdelningen Individ och Familj, direkt under avdelningschef. KVALIFIKATIONER För oss är det viktigt att du har rätt kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper. Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning. Du har erfarenheter av att arbeta med verksamhetsutveckling, projektledning och uppföljning på flera organisatoriska nivåer och är väl förtrogen med kvalitetsarbete. Du är duktig på att kommunicera och skapa förståelse för nyttan med olika utvecklingsarbeten och projekt och bra på att driva dessa. Du har mycket god förmåga att förstå, sammanställa och skriva formell text på svenska språket, såsom utredningar, tjänsteutlåtanden och rapporter. Erfarenhet av liknande arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande, liksom erfarenhet av verksamhet inom socialtjänstområdet eller näraliggande områden. Det är speciellt meriterande om du har tidigare erfarenhet som enhetschef inom området. Som person är du trygg i din kompetens med en god helhetssyn, strategisk förståelse och förmåga att stötta implementering av strategier till operativ verklighet. Du är duktig på att dra relevanta slutsatser av analyser och uppföljningar av olika slag. Du är lyhörd för verksamhetens behov och kan identifiera utvecklingsbehov och föreslå förbättringsaktiviteter. Du har en mycket god förmåga att samarbeta med olika funktioner och roller och föra dialoger utifrån flera perspektiv. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag! Löpande rekrytering sker under ansökningstiden.

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Lärare i matematik

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? ARBETSUPPGIFTER Lärare i matematik på introduktionsprogram: individuellt alternativ (IMA). Du kommer att undervisa främst i matematik för elever som inte uppnått ett godkänt betyg i grundskolan. Du får även ansvar som mentor för en klass elever på IMA med tillhörande arbetsuppgifter kring mentorskap på ett introduktionsprogram. Du kommer tillhöra ett av arbetslagen på IMA med tillkommande samarbete i arbetslag kring undervisningen, elevhälsoärenden samt programenhetens förbättringsarbete (SKA). KVALIFIKATIONER Vi söker legitimerade lärare för grundskolans senare år eller gymnasieskolan. Tidigare erfarenhet av undervisning på ett introduktionsprogram är meriterande. Behörighet att undervisa på gymnasienivå i matematikkurser är meriterande. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Energiingenjör

Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 1000 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT-avdelning • Utveckling och logistik • Bemanningsavdelningen Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. En av våra medarbetare har valt att gå vidare till ny tjänst och vi söker därför en strategisk och kvalitetsmedveten medarbetare till fastighetsavdelningen i Varbergs kommun som Energiingenjör. ARBETSUPPGIFTER Brinner du för smarta lösningar, tycker om att hitta lösningar tillsammans med kollegor och vill arbeta med energioptimering i en spännande tid där ditt och dina kollegors arbete kommer göra stor skillnad för Varbergs kommuns fastighetsbestånd? Då är du välkommen med din ansökan. Du kommer som energiingenjör vara vår sakkunnige inom VS, vilket innebär medverkan i projekt, stötta driftpersonal, fastighetsförvaltare och övriga resurser inom kommunen. Du kommer att arbeta i nära samarbete med avdelningens sakkunniga inom styr- och regler, samt ventilation. Kommunen håller på att införliva ett nytt fastighetssystem, och i rollen ingår att vara delaktig i att utveckla energiplattformen, men också administration av uppföljningssystem inklusive kvalitetsgranskning av data. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att: - Vara avdelningens sakkunnige inom VS - Systematiskt driva en utveckling av optimeringen av fastigheternas energianvändning. - Analysera och kvalitetssäkra energidata. - Tillse att energikartläggningar genomförs och föreslå åtgärder för minskad energianvändning. - Ta hand om och säkerställa att energideklarationer genomförs. - Ta fram underlag på förbrukning av värme, vatten och el inför budget och prognos. - Bereda underlag och ta fram förslag på energibesparingsprojekt och ombyggnationsprojekt av VS-system. - Vara delaktig som sakkunnig i projekt. - Bevaka och ansvara för uppföljning inom energi- och miljöområdet. - Vara avdelningens stöd i framtagande och granskning av underlag i projekt - Vara stöd till driftpersonal vid felsökning, underhåll, service och optimering. - Vara stöd till förvaltningen i övervakning av energiförbrukning - Ta fram energibokslut KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du antingen är utbildad energiingenjör, har en eftergymnasial utbildning inom VS, eller likvärdig erfarenhet. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete med energiuppföljning, eller är van att arbeta i anläggningsprojekt och liknande arbetsuppgifter inom fastighetsbranschen. Du är mycket kunnig inom VS-frågor och trivs att lösa dessa frågor tillsammans med övriga sakkunniga inom våra system. Du är en problemlösare som kommer med innovativa och nytänkande lösningar kring fastighetstekniska installationer och är också duktig på att analysera energiförbrukning och göra energiberäkningar. Vi tror att du är en person som tillsammans med projektenheten är duktig på planering, utförande och genomförande av projekt. Rollen innebär mycket kontakter och samarbeten med entreprenörer och personal både internt och externt i kommunen, varför vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

16 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Specialpedagog anpassade gymnasieskolan

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? ARBETSUPPGIFTER Vi på Peder skrivares anpassade gymnasieskola söker en engagerad och erfaren specialpedagog. Du kommer tillsammans med övriga professioner i elevhälsoteamet ansvara för utveckling av det förebyggande elevhälsoarbetet inom den anpassade gymnasieskolan. Tillsammans med elevhälsoteam planerar och driver du arbetet med elever i behov av särskilt stöd. I samverkan med lärarna och vårdnadshavare upprättar du åtgärdsprogram och kommunicerar anpassningar. Du handleder personal kring elev- och undervisningssituationer. KVALIFIKATIONER Utbildad specialpedagog med lång erfarenhet och kompetens av arbete i anpassad gymnasieskola på både individuella och nationella program. Kompetens och erfarenhet av att arbeta i elevhälsoteam inom anpassad gymnasieskola, göra kartläggningar, genomföra utredningar och upprätta åtgärdsprogram. Strukturerad och har förmåga att skapa goda relationer med elever samt stötta dem i deras lärande och utveckling. Förmåga att arbeta med övergripande utvecklingsarbete i skolan samt driva förändringsprocesser. Vara skicklig i att handleda personal Du ska ha ett genuint intresse för unga människors situation, vara lyhörd för olika elevers behov och ha ett flexibelt arbetssätt. Du skall ha erfarenhet av/utbildning för att arbeta med ungdomar som förutom sin intellektuella funktionsnedsättning, även kan ha andra diagnoser. Du skall ha vana av att arbeta med olika analys- och kartläggningsmaterial. I tjänsten kan det även ingå att stödja skolans olika pedagogiska arbetsgrupper utifrån ett specialpedagogiskt perspektiv. Vi ser att du kan överblicka egna ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor på vår skola. Du är intresserad av skolutveckling och vill utveckla lärandemiljöer som passar elevernas behov. Du ser möjlighet till förändring och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utveckla verksamheten. Du är van vid att arbeta tvärprofessionellt för att utföra uppgifter och nå mål. Likaså har du förmågan att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag och kan agera på egen hand utifrån vad situationen kräver. Vi förutsätter att du har mycket god förtrogenhet med kompensatoriska hjälpmedel. Vi vill även att du har god IKT-kompetens och vana av att använda datorn som pedagogiskt och administrativt stöd. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Elevassistent anpassade gymnasieskolan

• I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu elevassistent till den anpassade gymnasieskolan nationella program. Den anpassade gymnasieskolan är en 4-årig gymnasieutbildning för elever med intellektuell funktionsnedsättning (IF). Den anpassade gymnasieskolan består av tre nationella program med cirka 16 elever. Programmen är hotell, restaurang och bageri, administration, handel och varuhantering samt fastighet, anläggning och byggnation. Många av eleverna har förutom IF även andra diagnoser, så som fysiska och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Som elevassistent på de nationella programmen arbetar du tillsammans med lärare kring elevernas lärande och skapar goda lärandesituationer för eleverna inom de olika kurserna under hela skoldagen. Du arbetar för att varje elev ska uppnå så goda kunskapsresultat som möjligt utifrån elevens förutsättningar och behov För att möta elevernas behov är det viktigt att du tillsammans med lärare, använder dig av en tydliggörande pedagogik. Du har ett nära samarbete med lärare kring elevernas kunskapsutveckling och utvecklar undervisningen så att varje elev kan nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling och förberedelser inför vuxenlivet. Dina arbetsuppgifter kommer främst innebära att följa eleverna på hotell, restaurang och bageri-programmet över veckan. Men arbetsgifter kan även skifta utifrån elevers behov så det är viktigt att du, tillsammans med övriga personer i arbetslaget, är flexibel och lösningsfokuserad. Arbetet kan ske i mindre grupp eller olika grupper och tjänsten kan förändras över tid utifrån verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med målgruppen och har erfarenhet från skolans värld. Det är en fördel om du kan TSS och har kunskap om och/eller erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Vi lägger stor vikt till personlig lämplighet. För att lyckas i ditt arbete som elevassistent inom den anpassade gymnasieskolan krävs det att du har en god samarbetsförmåga och ett stort engagemang för de elever du möter. Som person är du engagerad, flexibel och ansvarstagande. Ditt elevfokus är tydligt och du har en positiv attityd till ditt arbete, ditt arbetslag och skolformen. Du samverkar med elever och kollegor på ett lyhört och smidigt sätt och lyssnar, kommunicerar samt hanterar konflikter på ett konstruktivt sätt. Du handlar i enlighet med fattade beslut, läroplanen, mål, policys och riktlinjer. Du är lugn, stabil och har förmågan att fokusera på rätt saker. Du behöver vara en aktiv person som klarar av dagliga promenader, all form av rörelse och aktiviteter tillsammans med eleverna. Arbetet kan också innebära tunga lyft. För tjänsten på nationella programmen är det en fördel om du har erfarenhet från arbete inom hotell, restaurang, bageri samt erfarenhet kring arbetsplatsförlagt lärande då det ingår att stötta elever under sin APL. Tjänsten innebär att följa elever under skoldag, speciellt på raster, matsal och i omklädningsrum. ÖVRIGT CV och personligt brev Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Undersköterska för ständig helgtjänstgöring

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider. Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa. Vi söker dig som vill jobba ständig helg hos oss i socialförvaltningen. Du får möjlighet att arbeta 30 timmar per vecka och ändå få en heltidslön. Det innebär att arbetstiden huvudsakligen är förlagd dag och kväll mellan fredag och måndag. ARBETSUPPGIFTER Du kan söka arbete inom hemtjänst, särskilt boende, funktionsstöd eller socialpsykiatri. Arbetet innebär att stötta i de aktiviteter som omsorgstagarna behöver hjälp med i vardagen, för att få möjligheten att fortsätta leva ett meningsfullt och aktivt liv. Arbetsuppgifterna innefattar även omvårdnad och delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Du kommer att ingå i ett team med nära kollegor och samarbeta med exempelvis sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Du blir en viktig del av vår arbetsgrupp och den goda gemenskap vi har och du kommer delta på arbetsplatsens arbetsplatsträffar. Hos oss ser vi gärna att du bidrar med nytänkande och arbetsglädje och du har även möjlighet att få ansvara för ett eller flera ansvarsområden som du brinner för och vill utveckla. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som ser ett gott bemötande som en självklarhet, som är flexibel och som ser vikten av samarbete i teamet. Du har examen från omvårdnadsprogrammet (eller motsvarande) eller är under utbildning till sjuksköterska. Du har godkänt betyg i svenska 1 (A) eller svenska som andraspråk) eller motsvarande äldre utbildning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser att det är meriterande om du som söker har erfarenhet av arbete inom vårdrelaterade verksamheter. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV. Till vissa hemtjänstgrupper och LSS bostäder är B-körkort ett krav. Kommer du att jobba mot våra barnverksamheter så kommer vi att begära in ett utdrag från belastningsregistret innan anställningsavtal skrivs på. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

15 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Skolkurator, Rolfstorp och Skällinge skolor

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Rolfstorp och Skällinge skolor ligger ca 2 mil öster om Varberg i natursköna Himledalen. Rolfstorps skola är en F-0 skola med tillhörande fritidshem, Skällinge skola är en F-3 skola med tillhörande fritidshem. Skolorna har två rektorer, ett hemensamt EHT- team, ca360 elever och ca 50 personal. Skolorna driver ett aktivt utvecklingsarbete både bland pedagoger och inom elevhälsan. ARBETSUPPGIFTER I det tvärprofessionella arbetet är du en viktig kugge i vårt elevhälsoteam där du bidrar med dina kompetenser ur ett socialt perspektiv. Du kommer att arbeta med att: - delta i skolans elevhälsoteam - planera och genomföra förebyggande insatser, kartläggningar, utredningar och gruppaktiviteter. - ge stöd till elever i behov av särskilt stöd och ge insatser som psykosocialt stöd och motivationssamtal. - ge konsultation i elevärende. - vara skolans sakkunnige i sociala frågor. - driva arbetet för likabehandling och mot kränkande behandling. - vara delaktig i upprättande av skolans krisplan, samt en viktig del av den. KVALIFIKATIONER Socionomexamen och arbetslivserfarenhet från socialtjänst. Kunskap och erfarenhet av att arbeta med barn och tonåringar samt deras familjer. Det är bra om du hunnit skaffat dig några års erfarenhet som kurator så att du känner dig trygg i och utmanas av att byta arbetsplats. Vänligen bifoga, via Offentliga Jobb, betyg, examensbevis och i förekommande fall förskollärarlegitimation alternativt lärarlegitimation. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Om du erbjuds anställning inom Förskole- och grundskoleförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. På följande länk kan du beställa rätt belastningsregister: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

15 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Administrativ handläggare med inriktning internationalisering

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för arbetsbefrämjande åtgärder, integrationsfrågor och utbildning på gymnasial och eftergymnasial nivå. Här skapar vi förutsättningar för det livslånga lärandet och möjligheter för individen att utvecklas, studera och nå egen försörjning. Vi bidrar också till ett livskraftigt näringsliv genom att tillvarata utvecklingsbehov i näringslivet och skapa projektsatsningar, nätverk och mötesplatser där utbildning och näringsliv kan mötas. Peder Skrivare gymnasieskola (PS) erbjuder flertalet nationella gymnasieprogram som kan kombineras med utvecklande utbildning inom idrott, Ung Företagsamhet, Teknikcollege eller Vård och Omsorgscollege. Kunskap, Kreativitet och Mångfald är viktiga begrepp för oss och präglar vårt synsätt. Vårt samarbete med näringslivet är väletablerat och vi lovar dig en förstklassig arbetsplats! PS har drygt 1900 elever och 240 personal. Det är bra sammanhållning och låg personalomsättning. Det är en skola i framkant som kommer att fortsätta växa. Vill du vara med på resan? ARBETSUPPGIFTER En grundförutsättning för uppdraget är att vara påläst, förstå och agera efter de av EU uppsatta förväntningar på en skola som är Erasmus + ackrediterad. Vidare att vara påläst och insatt i Erasmus + programområde Mobilitetsprojekt för studerande och personal för att i nära samarbete med rektorer och lärare kunna ge adekvat information inför ställningstagande till internationella utbytesmöjligheter. En viktig del av uppdraget är att verka för en spridning av projektansökningar så internationalisering är något som kommer alla skolans elever till gagn i någon form. I arbetsuppgifterna ingår att skriva och administrera projektansökningar inkluderande framtagande av budgetar samt att genomföra uppföljnings- och återrapporteringshantering. Vid beviljande av mobilitetsprojekt ingår att ge support vid resebokningar samt att säkerställa att riskbedömningar inför resor med elever genomförs enligt PS rådande rutiner samt att uppsatt budget efterlevs. Övriga arbetsuppgifter som kan ingå är att bevaka och i samråd med personal på PS ansöka om andra EU-projekt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning gärna inom det pedagogiska området eller motsvarande som arbetsgivaren finner likvärdigt. Du ska ha erfarenhet av att initiera och aktivt driva projekt från initiativ till slutförande. Det är mycket meriterande med erfarenhet av Erasmus + arbete. Det krävs mycket god förmåga att förstå, bearbeta och producera stora mängder text av hög kvalité. Det krävs hög kompetens i att formulera projektansökningar och återrapporteringar. Då det ibland kan uppstå tidsbrist krävs att snabbt kunna formulera sig väl i skriftlig form. För att lyckas i uppdraget krävs en förståelse över Peder Skrivares skolas förutsättningar i tid och innehåll för att kunna skapa goda relationer och samarbeten med skolans personal i ett systematiskt internationaliseringsarbete som i många delar bygger på ett etablerat årshjul. Genom god kommunikation och lyhördhet uppfattar du behov i verksamheten och genom din kunskap om Erasmus + kan du förmedla möjligheter och sänka trösklar för nya utbyten. Du är en synnerligen god organisatör och är mycket noggrann i ditt arbete. Du är drivande och identifierar utvecklingsområden och tar initiativ till insatser för förändringar och förbättringar samt vågar utmana till utveckling utifrån uppkomna behov och krav. I ditt arbete utgår du från helheten, har god planeringsförmåga och optimerar din vardag för att ha god framförhållning och klarar av att hantera många uppgifter samtidigt. Du behöver ha goda kunskaper i engelska i tal och skrift och det är meriterande med kunskaper i ytterligare något europeiskt språk. Övrigt Grundläggande IT-kompetens är ett krav. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

15 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Undersköterskor till hemtjänst på landsbygden, Varbergs kommun

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider. Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är inom hemtjänst, omvårdnadsarbete i hemmet hos omsorgstagarna samt delegerade medicinska arbetsuppgifter. I tjänsten ingår resurstid, vilket innebär att du kommer att få arbeta på andra enheter, enstaka pass, som inte är inom din grundplacering. Arbete med kommunens datasystem är en del av arbetet. Vi arbetar med Time Care som schemasystem. Vi arbetar hälsofrämjande, där vi främjar hälsa genom att stärka det friska, stödja självständighet, skapa förutsättningar för trygghet och förebygga ohälsa samt möjliggöra inflytande och delaktighet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har vård o omsorgsprogrammet eller det som värderas motsvarande. Det är meriterande med diplom från vård o omsorgscollege. Vänligen skicka med legitimations beslutet från socialstyrelsen vid godkänt usk betyg Du har goda omvårdnadskunskaper samt är en ansvarstagande, lugn och trygg person. Arbetet kräver att du har förmåga att anpassa ditt arbete efter olika kunders behov och situation. Du ska vara lyhörd, flexibel och ha god samarbetsförmåga. Du ska tycka om att stå inför nya utmaningar och ha förmåga att kunna se uttalade och outtalade behov i verksamheten. Du ska ha god datorvana. Körkort är ett krav ute på landsbygden I tjänsten ingår resurstid, vilket innebär att du kan komma att arbeta enstaka pass på fler enheter än på din grundplacering. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
GIS-ingenjör

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Som GIS-ingenjör kommer du att tillhöra avdelning geografisk information på stadsbyggnadskontoret. Kontoret har cirka 80 medarbetare och omfattar även lantmäteri, bygglov, kvalitet- och utveckling och planavdelning. Stadsbyggnadskontoret har ambitionen att vara i framkant av teknikutveckling och att kunna bidra med inspiration och kunskap till andra. Du kan läsa mer på varberg.se Avdelning geografisk information är kommunens geodatanod. Vi har spännande satsningar inom 3D, visualisering och Öppna geodata. På avdelningen arbetar idag 20 personer varav 10 i mät-och kartgruppen och 10 i GIS-gruppen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med högt i tak och gott klimat. Avdelningen är ett vasst team med höga ambitioner när det gäller teknikutveckling, geodata och webbkartor. Vi uppmuntrar varandra till att hitta innovativa och smarta lösningar! Vi vill nu förstärka GIS-gruppen med en GIS-ingenjör som har intresse, kompetens och erfarenhet av avancerad geodatahantering alltifrån lokalproducerad geodata till API-hämtad dito. Låter det intressant? Skicka in din ansökan senast den 12 maj. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna kommer vara av både utvecklande och förvaltande karaktär, och omfattar i huvudsak följande: • Att tillhandahålla hög service till användare av geo- och karttjänster. • Att ha rollen som kommunens projektledare för öppna geodata. Vi arbetar med öppen källkod som grundkomponenter för databashantering (PostgreSQL och PostGIS) för serverhantering (Geoserver), för webbkartor (Hajk) och för GIS-bearbetning/analys med QGIS och FME (form och flow). Stödprogram används för kartproduktion (främst myCarta och AutoCAD) KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Avslutad högskoleutbildning inom GIT • Arbetslivserfarenhet inom GIT Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av de program och tekniker vi använder • Certifiering inom IT, till exempel IT-projektledning Vi söker dig som är nyfiken, social och kan arbeta både självständigt och i team. Du tycker om att arbeta med ny teknik och bidrar med kreativa idéer. Du har stor vana att lösa problem och formulera förslag på förbättringar. Du har också god kommunikativ förmåga. Vi ser även att du har ett stort engagemang för att utveckla din och gruppens kompetens och arbetsmetoder. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till avdelningens goda arbetsklimat. Om du känner att du passar in på detta, så kan vi utlova ett spännande och utmanande jobb i en organisation där du är med och bidrar till att göra Varberg Västkustens kreativa mittpunkt

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024