Städare på Sundstabadet

Beskrivning Sundstabadet är en modern anläggning som ger gästerna möjlighet att leka, träna och njuta. Vi bidrar till möjligheter för Karlstadsborna att ta del av ett varierat utbud, med olika aktiviteter som i förlängningen bidrar till ett friskare och hälsosammare liv. Våra besökare ska få en minnesvärd upplevelse och känna sig trygga när de besöker oss. Vi är till för Karlstadsborna, självklart ser vi till att våra besökare får den bästa servicen och möts av en ren och fräsch anläggning. Det är du som tillsammans med övriga bad- och friskvårdsinstruktörer levererar detta till våra gäster.   Anläggningen är öppen 360 dagar per år från tidig morgon till sen kväll. Det innebär varierande arbetstider.  Arbetsuppgifter Som städare på Sundstabadet städar du badmiljö, idrottshallar, omklädningsrum och gemensamma ytor. Som medarbetare på Sundstabadet ser du till verksamhetens bästa och rycker gärna in där det behövs för att skapa nöjda gäster. Anställningen är schemalagd över verksamhetens samtliga öppethållandetider vilket även innefattar kvällar och helger.  Kvalifikationer Vi söker dig som är erfaren-  och utbildad inom lokalvård (SRY, PRYL eller likvärdig utbildning är önskvärd) med vana att jobba strukturerat med hög kvalitet. Du har en positiv attityd och kan jobba självständigt. Du är villig att lära dig nya saker och utvecklas i ditt arbete. Du gillar att möta anläggningens kunder och att dagen innebär ändrade förutsättningar och arbetsuppgifter är inget problem för dig. Då du kommer att möta och serva anläggningens gäster så är svenska i så väl tal och skrift, samt engelska i tal, något du behärskar. Då visst arbete sker digitalt har du även datorvana. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Urval och tillsättning kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan Om Karlstads kommun Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens bad- och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, parklekar, bibliotek, och konst i offentlig miljö. Vi driver Alsters herrgård – Gustaf Frödings minnesgård, teaterbiografen Arenan, Skaparverkstan, Ungdomens hus och Seniorernas hus. Våra cirka 240 medarbetare skapar goda förutsättningar för idrotten, kulturen och föreningslivet. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Tillförordnad avdelningschef för serviceavdelningen

Beskrivning Vi söker en tillförordnad avdelningschef för vår nygamla avdelning – serviceavdelningen. Nuvarande serviceavdelningen är en del av verksamhetsområdet internservice och kommer att delas upp i tre avdelningar där transport, fordon och lokalvård bildar egna avdelningar. De verksamheter som initialt blir kvar i serviceavdelningen är enheten för kvalitet och miljö samt servicecenter. Då vi är i en förändringsprocess kan fler verksamheter tillkomma avdelningen eller andra organisatoriska förändringar kan behöva ske. Detta är anledningen till att vi väljer att ha en tillfällig lösning under ett år. Arbetsuppgifter Som tillförordnad avdelningschef för serviceavdelningen ingår du i verksamhetsområdets ledningsteam och leder serviceavdelningens ledningsteam. Serviceavdelningen består av enheter vars uppdrag är att implementera och förvalta ISO-certifierade miljö- och kvalitetsledningssystem, driva Sola bygg- och möbelåterbruk samt att utföra facility management. Enheterna utför också olika typer av vaktmästartjänster, driftar kommunens gästhamnskontor och ger service vid borgerliga vigslar och val. Ditt uppdrag är att tillse att cheferna och medarbetarna trivs, känner arbetsglädje och engagemang samt har tillräckligt mandat och rätt förutsättningar för att utföra sina uppgifter på allra bästa sätt. Det förväntas att du är en närvarande och inkluderande chef. Du kommer även att ha en nära dialog med våra kunder och regelbundet följa upp den service vi ger i syfte att jobba mot ständiga förbättringar. Som avdelningschef kommer du att ansvara för systematiken i våra kundrelationer samtidigt som du har en aktiv och operativ roll. Kvalifikationer Du har en akademisk examen som är relevant för avdelningens verksamheter, gärna ekonomisk, service- eller miljöinriktning. Du har  enhets- eller avdelningschef och har erfarenhet av att leda andra chefer. Politisk styrd organisation (offentlig verksamhet)Har du dessutom erfarenhet av att leda och arbeta med några av avdelningens olika verksamhetsområden så ser vi det som meriterande. Du är också van ekonomi- och verksamhetsstyrning i form av planering, uppföljning och analys. För att passa för tjänsten behöver du vara flexibel, uppfinningsrik och genuint intresserad av att ge service och stöd till koncernens olika förvaltningar och bolag. Om Karlstads kommun Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Anläggningsförvaltare för bad och båt

På avdelningen för offentlig utemiljö ansvarar vi för den offentliga och vackra miljön som du upplever i Karlstad kommun. Tillsammans jobbar vi för att skapa en trygg och attraktiv miljö, där människor trivs och får goda förutsättningar till en hög livskvalité. Tjänsten är placerad på parkenheten som ansvarar för att utveckla och förvalta kommunens gröna ytor, lekmiljöer och parker tillika bryggor, badplatser och småbåtshamnar.  Arbetsuppgifter Vi söker nu en förvaltare för våra badplatser, bryggor, småbåtshamnar och andra vattenrelaterade anläggningar. Som förvaltare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att planera, sköta och underhålla kommunens badplatser, bryggor, gästhamn och småbåtshamnar så att dessa är trygga och säkra platser för våra medborgare att vistas vid. Småbåtshamnarna består av ca 850 båtplatser som hyrs ut och den uthyrningsadministrationen ingår i rollen som förvaltare.  Du har många kontaktytor i form av externa entreprenörer, interna arbetslag, medborgare och småbåtsägare och är kommunens representant i flera forum rörande bad- och båtliv.  Rollen är bred och varierande, högt som lågt, vilket ger omväxlande dagar. Din målsättning är att verka för en proffsig förvaltning med fokus på proaktivitet, kvalitet och högsta möjliga servicenivå. Kvalifikationer Vi söker dig som för uppdraget har en relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet från förvaltning. Du har grundläggande kunskaper i ekonomiadministration och vi ser gärna att du har erfarenhet från förvaltning av anläggningskonstruktioner.  Då du har en samordnande funktion inom förvaltningsområdet är det viktigt att du trivs med att kommunicera och koordinera. Erfarenhet från förvaltningsområdet är meriterande.  Arbetet kräver att du har bra samarbetsförmåga, att du är självgående och ansvarstagande samt kan arbeta både kreativt och strukturerat. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du har god vana av Microsoft 365. För tjänsten behöver du ha B-körkort.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi önskar tillsätta tjänsten med start i september. Du kommer att introduceras i arbetet tillsammans med nuvarande förvaltare fram till årsskiftet.  Om Karlstads kommun Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lärare trä- och metallslöjd åk 3-6 till Kvarnbergsskolan

Beskrivning Kvarnbergsskolan är en F-6 skola. Skolan är ny- och ombyggd och var inflyttningsklar inför läsåret 20/21. Det är en expansiv skola och idag går drygt 340 elever på skolan. Skolan har fyra fritidsavdelningar, tre avdelningar F-2 och en äldreavdelning åk.4-6. Skolan har fina nya lärmiljöer med b.la. rörelserum, musikrum, teknikrum och slöjdsalar. Skolans värdegrund vilar på fyra ledord: tillsammans, trygghet, kunskap och glädje. Värdegrunden skapas av alla som är en del av skolan och vi strävar efter att tillämpa vår värdegrund i såväl samtal med elever, personal och vårdnadshavare som i praktisk handling.  Kvarnbergsskolan söker nu en ny engagerad lärare i trä- och metallslöjd. Vill du vara del av Kvarnbergsskolans härliga team med mycket glädje och skratt, så är du välkommen med din ansökan.  Arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för planering och undervisning i trä- och metallslöjd. Du ingår i ett arbetslag och kommer ha ett nära samarbete med den andra slöjdläraren. Ni tillsammans ansvarar för elevernas utbildning och utveckling. Fokus ligger på att skapa de bästa förutsättningar för varje elev i en trygg och tillitsfull miljö. Du kommer att undervisa elever i grundskolans åk.3-6 i trä- och metallslöjd. Du utbildar eleverna i ditt ämne men stöttar även eleverna i deras sociala och kunskapsmässiga utveckling.  Du arbetar med elevernas delaktighet och inflytande i den vardagliga undervisningen och skapar en trygg, säker och stimulerande lärmiljö för eleverna. Du bidrar också i det kollegiala lärandet på skolan och till den goda arbetsmiljön på skolan.  Kvalifikationer Vi söker dig som är är legitimerad lärare med behörighet i trä- och metallslöjd. Meriterande om du även har andra ämnesbehörigheter. Du har god insikt i och kunskap om skolans styrdokument och en god didaktisk och pedagogisk förmåga. Du leder och organisera ditt arbete för att skapa trygghet, studiero och en god lärandemiljö åt våra elever. Utifrån evidensbaserad forskning kan du utveckla ditt arbete. Självklart har du ett professionellt förhållningssätt och arbetar för goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor.  Du har god förmåga att undervisa inom ämnet och goda ledaregenskaper. Du har ett starkt intresse att utveckla undervisningen. Tjänsten tillsättes under förutsättning att erforderliga beslut kan fattas. Välkommen med din ansökan!  Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Chef Lönecenter Karlstad kommun

Är du en utvecklingsorienterad person som brinner för löneområdet och har god vana av att driva förändringsprocesser? Läs då mer om chansen att få bli vår nya chef för Lönecenter! Kommunstyrelsen har beslutat att centralisera all lönehantering inom Karlstad kommun och från och med 2025 kommer vi att ha ett gemensam lönecenter. Arbetsuppgifter Under hösten kommer du som chef projektleda för att bygga upp verksamheten innan sammanslagningen.  Lönecenter ska ge en kundorienterad och kostnadseffektiv service till nytta för medborgare, chefer och medarbetare. Uppdraget som chef för Lönecenter innebär att vara en drivande kraft i uppbyggnad av organisation, innehåll, organisationskultur och tjänsteutbud. Ett framgångsrikt samarbete med såväl kunder som andra intressenter och verksamheter är väsentligt. Som chef för Lönecenter har du personal-, resultat-, budget- och arbetsmiljöansvar. Du ger förutsättningar för delaktighet, inflytande och god arbetsmiljö och är bra på att skapa en vi-känsla, ett bra klimat i gruppen och ett effektivt team. Du ansvarar för utveckling och optimering av processer, kompetensutveckling och motiveras av att driva förbättringsarbete så att vi bidrar till fortsatt hög kvalité av leverans av tjänst ut till kund. Lönecenter kommer bestå av ca 18 medarbetare. Enheten ansvarar för att samordna och administrera lönehantering samt en del lönenära hantering för hela Karlstad kommun. Strävan kommer att vara att hålla en hög servicenivå. Vi använder oss av HR-systemet Heroma. Kvalifikationer Du är utbildad inom löneområdet, exempelvis genom Yrkeshögskolans löneutbildning, eller så har du en akademisk utbildning, exempelvis inom personal/HR området eller ekonomi, alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.  Vi ser med fördel att du har erfarenhet av att framgångsrikt ha arbetat med processer och med ständiga förbättringar samt arbetat i politiskt styrda organisationer eller i stora, komplexa organisationer. Du har flera års erfarenhet av att arbeta med lönefrågor. Du tycker det är roligt och utmanande att arbeta i en komplex omgivning där du nyttjar din problemlösningsförmåga utifrån ett helhetsperspektiv och är bra på att strukturera arbetet. Som chef och ledare behöver du vara trygg i dig själv, skapa lagkänsla samtidigt som du uppmuntrar enskilda medarbetares egen initiativkraft. Vi ser gärna att du har erfarenhet av en roll i ledande befattning som exempelvis enhetschef eller teamledare alternativt att du har bedrivit ledarskap via projektledning eller på annat sätt. Har du tidigare erfarenhet från arbete med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB) samt lönesystemet Heroma så är det meriterande. Vidare är erfarenhet av förändringsarbete och arbete i offentlig sektor meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt sätt att leda. Vi erbjuder Hos oss får du utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Men du får också ta del av andra fina förmåner. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på karlstad.se/ jobbahososs Hos oss får du: • Vara med och förverkliga vår vision om ”Ett bättre liv i Solstaden” • Trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar • Möjlighet till distansarbete. Vi vill göra det enkelt för dig att kombinera arbetsliv och privatliv • En centralt belägen arbetsplats • Förmåner Varmt välkommen med din ansökan! Om Karlstads kommun Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Sökes: 4 st Jourhem, familjer som vill bli tonårs - eller barnjourhem

Arbetsuppgifter Barnjourhemmen ska kunna ta emot två barn 0-12 år för kortare tid och sedan behöver vi också jourhem för ungdomar som ska ta emot ungdomar som är 12-21 år för kortare tid. Uppdraget innebär att samarbeta med socialtjänst, biologiska föräldrar, skola och andra aktörer som finns runt den unge. Tillträde: För att bli kontrakterat jourhem genomgår du först en utredning som innefattar hembesök, intervjuer, referenstagande samt kontroll i social-, kronofogdens-, samt polisens register. Efter utredning sker tillträde snarast eller efter överenskommelse.  Stöd: Som kontrakterat jourhem har du tillgång till erfarna socialsekreterare för kontinuerligt råd och stöd. Resursenheten erbjuder även Socialstyrelsens familjehemsutbildning ”Ett hem att växa i”, extern handledning av psykoterapeut, utbildning av interna arbetsmetoder samt föreläsningar. Karlstads kommun har flera kontrakterade jourhem vilket ger möjlighet till erfarenhetsutbyte samt gemensamma träffar. Social beredskap finns att tillgå under kvällar, nätter och helger. Ersättning: Ersättning utgår i form av arvode som motsvarar en heltidslön samt en heltäckande omkostnad för de placerade barnen/unga. Arvodet beskattas och är sjukpenning- och pensionsgrundande.  Varmt välkommen att höra av dig med din intresseanmälan!  Vi söker även fler familjehem. Följ oss gärna på Facebook, Karlstad kommun-familjehem. Vi undanber oss kontakter från privata aktörer som förmedlar familjehem. Kvalifikationer Du/ni är en trygg och stabil person/familj som har erfarenhet av barn och ungdomar. Har du/ni egna hemmavarande barn bör de vara tonåringar eller äldre. Du/ni har inte andra familjehemsuppdrag och kan erbjuda de placerade egna rum. En vuxen ska vara hemma på heltid. Du bor inom fem mils radie från Karlstad. Körkort och egen bil erfordras.   Om Karlstads kommun Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

7 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Socialsekreterare till Östra utredningsenheten

Arbetsuppgifter Vill du göra skillnad för Karlstads barn och unga samt arbeta inom en socialtjänst med bra stöd,  struktur och tydliga rutiner? Då är det just dig vi söker. Östra utredningsenheten tillhör Arbetsmarknads- och socialförvaltningens Familjeavdelning och är en av två utredningsenheter. Vi på östra utredningsenheten söker nu socialsekreterare som handlägger barn och unga 0-18 år utifrån lagstiftningarna SoL och LVU. Om du kommer till oss erbjuder vi dig en arbetsplats med härlig stämning och fin sammanhållning. Personalgruppen består av engagerade, kompententa och ansvarsfulla socialsekreterare. Vi håller till på Karolinen i centrala delarna av Karlstad. Vi erbjuder dig som ny, en mentor som hjälper dig att komma in i arbetet och de dagliga rutinerna. Enheten består av tre team och till dom finns knutet varsin ärendehandledare, vars främsta uppgift är att handleda och vägleda dig i ditt dagliga arbete. Nyanställda får en gedigen introduktions- och grundutbildning. Välkommen med din ansökan. Läs mer här: https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/arbetsmarknads--och-socialforvaltningen Kvalifikationer Socionomexamen är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för uppdraget. Som person behöver du ha en god kommunikativ och skriftlig förmåga, vara flexibel och gilla utmaningar. Då arbetet ibland kan vara psykiskt påfrestande är det viktigt att du har en personlig mognad, är trygg i dig själv och kan skilja på det personliga och det professionella. Det krävs av dig att du är lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer. Östra utredningsenheten eftersträvar att vara en verksamhet i utveckling och ständig förbättring därför är det viktigt att du är öppen för förändring och gillar att tänka i nya banor. Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten myndighetsutövning barn 0-18 år är meriterande. Vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet och din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö. B-körkort, för manuell växellåda, är ett krav. Vi kommer begära in utdrag från polisregistret på den som får tjänsten. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden. Titta gärna på filmen från vår förvaltning via nedanstående länk: https://https://karlstad.varbi.com/center/tool/position/725665/edit/tab:2/vimeo.com/karlstadskommun/socialsekreterare   Om Karlstads kommun Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vi söker enhetschef till modersmålsenheten

Beskrivning Språk är människans främsta redskap för att tänka, kommunicera och lära. Genom språket utvecklar människor sin identitet, utrycker känslor och tankar och förstår hur andra känner och tänker. Att ha tillgång till sitt modersmål underlättar också språkutveckling och lärande inom olika områden. Våra elever i grundskolan talar fler än 40 olika språk och nära två tusen utvecklar och fördjupar sin flerspråkighet via vår modersmålsundervisning. Våra modersmålslärare har ett viktigt uppdrag att vara brygga mellan modersmålet och det svenska språket samt hjälpa och stötta eleverna i deras utveckling och lärarande i nära samarbetet med övrig personal på skolorna. Vi söker nu en enhetschef för modersmålsenheten som är redo att föra det samhällsviktiga arbetet framåt. Är det dig vi letar efter?    Arbetsuppgifter Modersmålsenheten stödjer rektorers ansvarstagande för modersmålsundervisning genom att samordna, organisera och utveckla undervisning och stödinsatser. För de elever som ännu inte lärt sig behärska svenskan erbjuder vi även studiehandledning på starkaste skolspråk. Även andra språkinsatser kan samordnas av enheten. I uppdraget som enhetschef ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten. Du är chef och pedagogisk ledare för dina medarbetare som arbetar som modersmålslärare och studiehandledare. Genom att skapa förutsättningar för medarbetarna att lyckas med sitt uppdrag skapar du möjligheten för eleverna att nå sina mål. Att skapa förutsättningar innebär att du organiserar, driver och utvecklar verksamheten mot ett lärande som bygger på vetenskap och beprövad erfarenhet.  Genom att våga utmana din omgivning på ett positivt sätt skapar du engagemang. Tillsammans med rektorer och medarbetare bidrar du till en attraktiv skola som ger eleverna goda förutsättningar för det framtida arbetslivet och en god grund för det livslånga lärandet. Du kommer ingå i barn- och ungdomsförvaltningens rektorsgrupp samt i ett arbetslag med enhetschefer. Vi arbetar med kollegialt lärande inom chefsgruppen och med våra medarbetare. I ditt uppdrag som enhetschef har du tillgång till barn- och ungdomsförvaltningens stödfunktioner för lokaler, ekonomi, administration, HR, juridik och IT. Kvalifikationer Vi söker dig med en högskoleutbildning inom de pedagogiska verksamheterna och har chefserfarenhet området. Du besitter förmågan att kunna lyfta blicken och se helheten. Du har god interkulturell kompetens och har elevernas rätt till stöd och stimulans i fokus. I rollen ska du kunna skapa förtroende som utvecklar arbetet framåt och främjar delaktighet och arbetsglädje. För att lyckas med detta tror vi att du har en förmåga att kunna driva och skapa struktur i en verksamhet där planeringsförutsättningarna kan vara osäkra och föränderliga. Ditt ledarskap präglas av ett genuint intresse för ett interkulturellt arbetssätt med särskilt fokus på flerspråkighet.  Vi ser att du håller dig uppdaterad på skolforskning inom området och arbetar medvetet och systematiskt utifrån beprövad erfarenhet. Du ser att olika perspektiv kan vara en styrka i en arbetsgrupp och har därför ett öppet och ödmjukt förhållningssätt till detta. Självklart brinner du för varje elevs rätt till trygghet, lärande och personlig utveckling.  Låter det här som ett uppdrag för dig? Välkommen med din ansökan!  Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, grundsärskolor, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Ekonom/controller

Beskrivning Vi söker en ekonom/controller till vårt ekonomteam på staben för de tekniska förvaltningarna. Här har ekonomerna ett nära samarbete med varandra och jobbar också tillsammans med verksamhetscontrollrar och HR-specialister. Som ekonom deltar du i arbetet med att förvalta och utveckla en växande kommun. Organisationen är just nu i en fas med flera översyner och utredningar för att bättre svara upp mot nya behov i en växande stad med ändrade förutsättningar från omvärlden. Ett spännande uppdrag - vill du vara med? Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat kontor i Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn.  Arbetsuppgifter I rollen som ekonom ger du ett kvalificerat och ändamålsenligt stöd till de ekonomiansvariga inom de tekniska förvaltningarna. Du ansvarar för ekonomistödet till några uttalade verksamheter där relationsbygget med chefer och handläggare är viktigt. I arbetsuppgifterna ingår budget och prognos, uppföljning och analys, viss redovisning samt internkontroll. Anläggningsredovisning är en viktig del av arbetet då teknik- och fastighetsförvaltningen bygger och förvaltar den största delen av kommunens tillgångar. Som ekonom stödjer du även verksamheterna i aktuella ekonomiska frågor, kalkylering och utredningar. Du bidrar också genom att utbilda chefer och handläggare inom området. Vårt mål är att ekonomistödet till verksamheterna ska upplevas som nära och relevant.   Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi. Du har erfarenhet av att arbeta med stöd till chefer i ekonomifrågor och en god kunskap om internredovisning. Du uppskattar och har lätt för att ha kontakt med många människor i din yrkesroll. Du kan uttrycka dig i tal och skrift och kan på ett enkelt, pedagogiskt sätt beskriva ekonomiska sammanhang. Du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ, prioritera bland uppgifterna och hålla deadlines. Det är viktigt för oss att du har lätt för att samarbeta, skapa tillit och bidra till ett gott samarbetsklimat. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen behöver du ha lätt för att förstå sammanhang, vara flexibel för variationen i arbetet och gilla att hålla god ordning. Erfarenhet från offentlig verksamhet och/eller teknisk verksamhet är meriterande.  Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!  Om Karlstads kommun De tre tekniska förvaltningarna består av miljöförvaltningen, stadsbyggnadsförvaltningen samt teknik- och fastighetsförvaltningen och har gemensamt cirka 700 medarbetare. Vi planerar, bygger och sköter Karlstad och ser till att staden växer och utvecklas på ett hållbart och klimatsmart sätt. Tillsammans strävar vi efter att skapa en trygg och vacker miljö för Karlstadsborna att trivas i. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

3 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Socialsekreterare till utredningsenheten missbruk

Beskrivning Vill du bli en av oss på utredningsenheten missbruk? Vi söker nu en kollega för förstärkning i gruppen. Vi är en arbetsgrupp med god stämning och stark samhörighet och vi hjälps åt och stöttar varandra i arbetet. Vi är en grupp positiva medarbetare som lägger fokus på att arbetet ska präglas av god kvalitet, hög rättssäkerhet och gott bemötande gentemot kommunmedborgare och samverkanspartners. När du kommer till oss får du en egen mentor och introduktion så att du kommer in i arbetet stegvis. Även extern handledning erbjuds och kontinuerlig kompetensutveckling. Vi har en timmas friskvård i veckan på arbetstid och friskvårdsbidrag. Vill du veta mer om oss, kika in nedanstående länk! https://karlstad.se/jobba-hos-oss/vara-verksamheter/arbetsmarknads--och-socialforvaltningen Arbetsuppgifter Som socialsekreterare inom utredningsenheten missbruk är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att utreda och bedöma rätten till bistånd enligt socialtjänstlagen och följa upp beslutade insatser. Tillsammans med den enskilde arbetar vi aktivt för en förändring i livssituationen som leder till ökad livskvalitet och bidrar till att stärka den enskildes förutsättningar att leva ett självständigt liv. Arbetet innebär mycket kontakter och samarbete med andra parter och myndigheter. Inom enheten handläggs även LVM. Målsättningen är att man som socialsekreterare ska ha ett helhetsperspektiv utifrån klientens behov. Du får ett gott stöd av kollegor och ärendehandledare med goda kunskaper. Kvalifikationer Du har socionomexamen samt erfarenhet av myndighetsutövning. Du har ett intresse och ett engagemang för arbetet med målgruppen. Du behöver vara strukturerad och ha förmåga att arbeta självständigt. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga att samarbeta. Det är meriterande om du har erfarenhet av och kan arbeta i VIVA. Det är även meriterande om du har utbildning i ASI, MI, SIP samt erfarenhet av arbete med målgruppen. B-körkort, är ett krav. Intervjuer sker fortlöpande. Välkommen in med din ansökan!  Om Karlstads kommun Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024