Lediga jobb i Karlstad

Utforska våra aktuella lediga jobb i Karlstad och anslut till blomstrande arbetsmarknad. Sök nu och ta steg mot din framtida framgång!

Kökschef För Chow Chase
Rätt Restaurang Karlstad AB
Kockar och kallskänkor

Vi söker en kökschef till vårt team! Är du en naturlig ledare i köket med passion för mat, människor och struktur? Vi söker en kökschef / köksansvarig som vill vara med och leda vårt kök framåt – både kulinariskt och organisatoriskt. Om rollen: Som kökschef hos oss har du det övergripande ansvaret för köket. Du leder teamet i vardagen, utvecklar menyer i samråd med ledning, kvalitetssäkrar råvaror och rutiner samt ansvarar för bemanning, arbetsmiljö och ekonomi i köket. Ditt uppdrag: Leda och inspirera köksteamet i det dagliga arbetet Säkerställa hög kvalitet i matlagning och rutiner Upprätta scheman och bemanningsplanering Ansvara för råvarubeställningar, lagerhållning och svinnkontroll Delta i menyutveckling och säsongsplanering Hålla ordning på egenkontroll, HACCP och kökets hygienrutiner Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet som kökschef, souschef eller liknande roll Är en trygg ledare som får andra att växa Trivs i ett högt tempo och är lösningsorienterad Har god koll på ekonomi, svinn och beställningar Brinner för mat, råvaror och gästupplevelsen Vi erbjuder: En arbetsplats med hjärta, energi och stolthet Möjlighet att påverka och utveckla köket och menyn Låter det som något för dig? Skicka din ansökan redan idag! 📩 Mejla CV och en kort presentation

Idag
Sista ansökan:
13 augusti 2025
JYSK KARLSTAD söker framtidens butikschef
Jysk AB
Chefer inom handel

Vill du bli butikschef? Kickstarta din karriär genom ett av Sveriges bästa utbildningsprogram för ledarskap inom retail! Genom JYSKs butikschefsprogram driver du din egen butik efter 10 månader. VAD VI ERBJUDER DIG Möjligheten att driva din egen JYSK-butik efter 10 månaders betald utbildning. Ett utbildningsprogram som ger dig alla verktyg du behöver för att driva en JYSK-butik. Erfarna retail- och HR-proffs som coachar dig under hela programmet.‎ VAD PROGRAMMET INNEBÄR Vårt butikschefsprogram består av en vinnande kombination av praktisk erfarenhet och teoretisk kunskap. Du får erfarenhet från butiksdrift genom arbete i butik. Du får fem veckors teoretisk utbildning, fördelade över de tio månaderna, på vårt träningscenter i Nässjö. Modulerna består av scenarion och rollspel, grupparbete och teambuilding. Allt med målet att du ska kunna driva din egen butik efter 10 månader. Lär dig mer om JYSK Butikschefstrainee-programmet och träffa några av våra Butikschef Trainees ‎här. VAD DU SKA BIDRA MED Erfarenhet av att leda, motivera och utveckla medarbetare. Engagemang för din egen utveckling. Resultatdriv. Du älskar att sälja och är dessutom en riktigt skicklig säljare. Du trivs med fysiskt arbete. Du tycker om att vara ledig en dag mitt i veckan och är redo för kunderna och ditt team under helgen. REKRYTERINGSPROCESSEN I SVERIGE: Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Vi genomför alltid intervjuer och du kan förvänta dig att genomföra tester och/eller en videointervju, där vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet. OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. På JYSK tror vi att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. Därför ser vi fram emot just din ansökan. Har du särskilda behov som kräver anpassning i rekryteringsprocessen? Hör av dig till oss på [email protected].

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Handläggare riskhantering och LSO
Länsstyrelsen i Värmlands län
Planerare och utredare m.fl.

Länsstyrelsen är en viktig samordnande länk i gränssnittet mellan stat, region, kommun, näringsliv och enskilda. Länsstyrelsen verkar för att nationella mål får genomslag i länet, samtidigt som hänsyn tas till regionala förhållanden och förutsättningar. I det ingår att balansera angelägna samhällsintressen och reda ut målkonflikter. Länsstyrelsen har ett brett och mångfacetterat uppdrag både när det gäller uppgifter och sakområden. Myndighetens huvudsakliga uppgifter inkluderar tillståndsprövning, tillsyn, kunskapsförmedling samt samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län kan du vara rätt person för oss. Beskrivning Enheten Risk och säkerhet arbetar med uppgifter inom totalförsvar, civil beredskap, säkerhet och riskhantering. Verksamheten befinner sig i ett spännande utvecklingsskede och vi behöver därför stärka upp vårt team. Inom enheten arbetar vi för att utveckla länets förmåga och samverkan mellan aktörer, med syftet att säkerställa en hög beredskap och effektiv hantering av samhällsstörningar. Vi arbetar utmed hela hotskalan, det vill säga från grundberedskap till kriser eller allvarliga samhällsstörningar samt inför och under höjd beredskap.   Arbetsuppgifter Du kommer som del av enheten Risk och säkerhet i huvudsak arbeta med handläggning av ärenden som är kopplat till Lag om skydd mot olyckor (LSO), beredskapsplanering samt risk- och sårbarhetsanalyser och bedömningar. Arbetet innefattar även uppgifter kopplat till skogsbrandsberedskap, farlig verksamhet (LSO), samt till viss del riskhänsyn i fysisk planering. Du kommer självständigt och i team leda projekt i samverkan med offentliga och privata aktörer, delta och vara sammanhållande för nätverk, samt i övrigt delta i enhetens ärendehantering och projekt. Arbetet kräver samverkan med många av länets aktörer samt internt inom myndigheten. Uppdragen omfattar hela skalan från vardag, fredstida kriser till höjd beredskap. Arbetet innefattar både generell ärendehantering, planering, utveckling, samverkan och samarbete. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: - Uppgifter inom LSO som innefattar bland annat råd, stöd och information till kommunerna samt länsstyrelsens eget ansvar för hantering av olyckor. - Handläggning av remisser från myndigheter. - Beredskapsplanering kärnteknisk olycka. - Räddningstjänst under höjd beredskap. - Beredskapsplanering dammhaveri. - Regional risk- och sårbarhetsanalys samt bedömning.   Kvalifikationer Du är brandingenjör, riskingenjör eller har annan utbildning, kunskap och erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms relevant för tjänsten. Du ska ha kunskap om kommunal räddningstjänst och det svenska krisberedskapssystemet. Du ska även vara en god processledare där du kan ta dig an komplexa uppdrag där fler perspektiv behöver beaktas. Meriterande är: - Erfarenhet från kommunal räddningstjänst. - Erfarenhet av arbete med CBRNE. - Erfarenhet av riskhantering i fysisk planering. - Erfarenhet av arbete med risk- och sårbarhetsanalyser. - Erfarenhet av tillsyn och myndighetsutövning. - Erfarenhet av planering, genomförande och uppföljning av övningar. - Erfarenhet om kontinuitetshantering. - Påbyggnadsutbildning räddningstjänst för brandingenjörer. Du har lätt för att skapa goda relationer och samarbeta över olika discipliner, samt en god analytisk förmåga. Viktiga egenskaper är flexibilitet, noggrannhet, förmåga att leverera i tid och att du trivs med relationsskapande uppgifter. Du har goda kunskaper i Microsoft Office-programmen och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet. Villkor Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Den genomförs av länsstyrelsen när urvalsprocessen är klar. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt. Tjänsten innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation. Provanställning kan komma att tillämpas. För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag. o Demokrati o Legalitet o Objektivitet, saklighet och likabehandling o Fri åsiktsbildning o Respekt för alla människors lika värde o Effektivitet och service Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Igår
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Senior handläggare beredskap
Länsstyrelsen i Värmlands län
Planerare och utredare m.fl.

Länsstyrelsen är en viktig samordnande länk i gränssnittet mellan stat, region, kommun, näringsliv och enskilda. Länsstyrelsen verkar för att nationella mål får genomslag i länet, samtidigt som hänsyn tas till regionala förhållanden och förutsättningar. I det ingår att balansera angelägna samhällsintressen och reda ut målkonflikter. Länsstyrelsen har ett brett och mångfacetterat uppdrag både när det gäller uppgifter och sakområden. Myndighetens huvudsakliga uppgifter inkluderar tillståndsprövning, tillsyn, kunskapsförmedling samt samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län kan du vara rätt person för oss. Beskrivning Enheten Risk och säkerhet arbetar med uppgifter inom totalförsvar, civil beredskap, säkerhet och riskhantering. Verksamheten befinner sig i ett spännande utvecklingsskede och vi behöver därför stärka upp vårt team. Inom enheten arbetar vi för att utveckla länets förmåga och samverkan mellan aktörer, med syftet att säkerställa en hög beredskap och effektiv hantering av samhällsstörningar. Vi arbetar utmed hela hotskalan, det vill säga från grundberedskap till kriser eller allvarliga samhällsstörningar samt inför och under höjd beredskap. Arbetsuppgifter Du kommer, som en del av enheten Risk och säkerhet, arbeta inom området krisberedskap, civilt försvar och totalförsvar. I rollen kommer du leda och driva både interna uppdrag och regeringsuppdrag. Länsstyrelsen är länets högsta civila totalförsvarsmyndighet vilket innebär att vi på ett systematiskt sätt behöver arbeta med att bygga upp och förvalta myndighetens förmåga att bedriva verksamhet genom hela hotskalan, likväl som vi har ansvar att stödja regionala aktörer samt hålla samman uppbyggnaden av det civila försvaret i Värmland. I tjänsten kan det även bli aktuellt att stärka upp vårt signalskyddsarbete genom att vara biträdande signalskyddschef. Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor. En stor del av arbetet handlar om att stödja och samarbeta med kommuner, regionen och andra aktörer i länet. Detta gör du genom bland annat nätverk inom enhetens ansvarsområden. Ditt arbete innebär även att hantera remisser och annan handläggning. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: - Stötta regionala aktörer inom krisberedskap och civilt försvar - Samverkan med regionala aktörer - Driva nätverk och samverkansgrupper inom för tjänsten relevanta områden - Samverkan på högre regional- samt eventuellt nationell nivå - Intern beredskapsplanering, exempelvis krigsorganisation och tillkommande uppgifter - Frågor inom totalförsvarsområdet   Kvalifikationer Du är statsvetare, riskingenjör eller har annan utbildning, kunskap och erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms relevant för tjänsten med minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet. Du ska ha god kunskap om det svenska krisberedskapssystemet. Du ska även vara en god processledare där du kan ta dig an komplexa uppdrag där fler perspektiv behöver beaktas.   Meriterande är: - Erfarenhet från länsstyrelse eller annan statlig beredskapsmyndighet - Erfarenhet av arbete med processledande uppgifter - Erfarenhet av beredskapsplanering inom beredskapsmyndighet - Erfarenhet av beredskapsplanering inom kommun eller region - Erfarenhet av samverkan inom svenska beredskapssystemet   Du har lätt för att skapa goda relationer och samarbeta över olika discipliner, samt en god analytisk förmåga. Viktiga egenskaper är flexibilitet, noggrannhet, förmåga att leverera i tid och att du trivs med relations skapande uppgifter. Du har goda kunskaper i Microsoft Office-programmen och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.   Villkor Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Den genomförs av länsstyrelsen när urvalsprocessen är klar. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt. Tjänsten innebär placering i myndighetens kris-och krigsorganisation. För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag. o Demokrati o Legalitet o Objektivitet, saklighet och likabehandling o Fri åsiktsbildning o Respekt för alla människors lika värde o Effektivitet och service Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Igår
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Lokalvårdare 50%

Vi söker dig som vill arbeta deltid (50%) inom lokalvård i Karlstad Är du en person som gillar att hålla rent, har ett öga för detaljer och trivs med att ge god service? Då kan du vara rätt person för oss på Buskhaga Städ! Just nu söker vi en ansvarsfull och serviceinriktad lokalvårdare för ett deltidsuppdrag (50%) hos en av våra större kunder i Karlstad. Om tjänsten: Tjänsten omfattar lokalvård och städning enligt schema. Arbetet utförs hos en fast kund, vilket skapar trygghet och rutin i vardagen. Du arbetar självständigt men med stöd från ett engagerat team. Vi söker dig som: Tycker om att städa och skapa rena och trivsamma miljöer. Är noggrann, pålitlig och har en känsla för detaljer. Har god servicekänsla och tycker om att arbeta självständigt. Har tidigare erfarenhet av lokalvård (meriterande men inget krav). Har SRY Bas-utbildning eller motsvarande – meriterande. Vi erbjuder: En trygg anställning på 50%. Kollektivavtal och goda villkor. Möjlighet till utveckling och vidareutbildning inom företaget. En arbetsplats där kvalitet, engagemang och trivsel står i fokus. Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Coffee Shop Manager till Bergvik Karlstad
Espresso House Sweden AB
Restaurang- och kökschefer

Vi söker dig som är en erfaren ledare och som vill satsa på Espresso House! Rollen erbjuder en spännande möjlighet att få utvecklas, ansvara för sin coffee shop och vara en del av Espresso House resa framåt. Vill du ta dig an en ny utmaning, har tidigare erfarenheter inom service och ledarskap och vill driva en egen coffee shop på Espresso House? Då är det dig vi söker! Som Coffee shop Manager driver du din egen coffee shop i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett övergripande ansvar för din coffee shop vilket innefattar försäljning, resultat, arbetsmiljö, matsäkerhet, renlighet och personalansvar. 90% av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med ditt team och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att stötta, coacha och föregå med gott exempel. För att läsa mer om rollen, klicka här Kom och jobba med oss! | Espresso House. Vi söker dig som: • Har haft personalansvar innan och är van att leda andra människor • Vill arbeta i drift tillsammans med teamet och leverera grym service till våra gäster • Är initiativtagande och drivs av att arbeta i ett högt tempo • Har en förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera och påverka ekonomiska resultat • Värdesätter renlighet och rutiner högt i arbetet samt har ett öga för detaljer • Är van att arbeta mot uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning • Har erfarenhet av försäljning och service, gärna i en ledande position  • Drivs av att arbeta med människor och värderar gemenskap och samarbete  Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet. Utbildning är viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion och Baristautbildning. Utöver detta erbjuder vi även mer utbildning för dig som arbetar som Coffee Shop Manager, så som inom ekonomi, ledarskap, arbetsrätt och arbetsmiljö. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss. Du kan läsa mer om våra olika karriärmöjligheter på vår hemsida. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Igår
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Skåpbilschaufför Karlstad, Tidsbegränsad anställning
PostNord Sverige AB
Övriga bil-, motorcykel- och cykelförare

Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som skåpbilschaufför hos PostNord är du oersättlig. Du hittar vägen och ditt jobb är en resa mot klimatneutrala godstransporter. Transporter är ett måste för att nå hela Sverige och vi tar ansvar från söder till norr, från landsbygd till storstad. Vi arbetar målmedvetet för att minska vår miljöbelastning och du kommer att vara en viktig del av detta genom att bland annat att utbildas i sparsam körning. Tillsammans jobbar vi för att bli fossilfria år 2030. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 100%. Anställningen startar vecka 35 och pågår fram till och med vecka 1 (31/12). Dina arbetstider kommer att vara förlagda på dagtid med ett kvällspass i veckan, måndag till fredag kl. 07.00-15.30 samt 12.00-20.15. Du kommer att utgå från Lovartsgatan 3, Karlstad. Vad du kommer att göra - Lastning, hämtning och distribution av paket. - Möta våra kunder, där de är. Oavsett om de är ombud, privat- eller företagskunder. Vem du är - Nyfiken och självgående: En stor del av jobbet gör du ensam, men lagandan är viktig. - Tålmodig & trygg: Livet på väg är en blandning av lugn och stress. Du håller balansen. - Ordningsam: Smart packning (tänk pussel) förberedelser och leverans är nyckelord. Liksom ordning och punktlighet. Våra kunder ska kunna räkna med att du och deras försändelser kommer i tid. - Har god fysik: Ja, du är stillasittande under färd, men behöver kunna ta i vid hämtning och lämning. För detta behöver du ha en god styrka och rörlighet. - Anpassningsbar: Oplanerade saker kräver flexibilitet. - Serviceinriktad: Kundrelationer behöver rätt attityd och känsla. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Gymnasieexamen - B-körkort samt vana av att köra bil - Svenska i tal och skrift - God kundservice- och kommunikationsförmåga - Positiv attityd och en förmåga att hitta lösningar Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.

Igår
Sista ansökan:
15 juli 2025
Kurator till Vårdcentralen Rud, Karlstad

Vi söker en kurator till vår samtalsmottagning på vårdcentralen Rud. Här möts du av en stabil verksamhet med god teamanda, korta väntetider och ett starkt fokus på samverkan och patientens bästa. Din arbetsplats På vårdcentralen Rud tar vi hand om ungefär 8800 listade patienter. Samtalsmottagningens uppdrag är att bedöma psykisk ohälsa samt behandla lindrig till medelsvår psykisk ohälsa hos vuxna patienter. På vår samtalsmottagning arbetar en psykolog och en hälso- och sjukvårdskurator. De ingår i ett team med sju sjuksköterskor, nio läkare, två undersköterskor, en fotvårdsterapeut och sex vårdadministratörer på vårdcentralen. Vårdcentralen Rud är välbemannad med fast personal och tar emot sjuksköterske- och läkarstudenter på VFU samt utbildar AT- och ST-läkare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med bra socialt klimat där både självständigt arbete och teamarbete är centrala delar. Vi söker nu en vikarierande kurator från mitten av december till mitten av augusti 2026. Vår samtalsmottagning på vårdcentralen Rud är välfungerande med korta köer. Vi är stolta över ett gott samarbete mellan yrkeskategorierna och läkarnas och sjuksköterskornas lyhördhet på det psykosociala perspektivet. Det tvärprofessionella arbetet fungerar bra och utgör ett bollplank i svårare patientärenden. Vi har en positiv stämning med motiverade arbetsgrupper som arbetat fram lokala lösningar på arbetssätt och rutiner för patientens bästa utifrån kontinuitet i vården. Dina arbetsuppgifter Samtalsmottagningen arbetar med fokuserade behandlingar för patienter som lider av psykisk ohälsa eller sjukdom. Arbetet utgår från ett allmänmedicinskt perspektiv i nära samarbete med övrig verksamhet på vårdcentralen samt interna och externa aktörer, till exempel Vårdcentral Värmland som erbjuder IKBT (internetbaserad kognitiv beteendeterapi). Samtalsmottagningen erbjuder inte stödsamtal. I första hand erbjuds fokuserade behandlingsmetoder inom kognitiv beteendeterapi och inom psykodynamisk terapi. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator med grundläggande psykoterapiutbildning KBT steg 1. Du som är socionom eller beteendevetare med GPU (grundläggande psykoterapiutbildning) är välkommen att söka detta vikariat även om du inte är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete inom primärvård. Vi lägger stor vikt av personliga egenskaper och önskar en ny kollega som är självgående, flexibel och strukturerad och som trivs med att samarbeta med andra. Du ser till patientens och verksamhetens bästa i agerande och beslut. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Igår
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Tidningsdistributör Skoghall (cykeldistrikt)
NWT Media AB
Reklamutdelare och tidningsdistributörer

Är du morgonpigg och vill förstärkta vårt gäng i Skoghall? Om NWT Direkt NWT Distribution AB med varumärke NWT Direkt, är ett bolag inom NWT Gruppen AB. som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren. Inom koncernen driver vi verksamheter inom lokaljournalistik, marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Vi finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland. NWT Direkt AB är ett distributionsbolag som distribuerar morgontidningar, tidskrifter och mindre paket i Värmland, delar av Skaraborg och norra Dalsland. Bolaget startade sin verksamhet 1 mars 2019. Vi har cirka 350 anställda distributörer som med bil, cykel och till fots gör cirka 100 000 leveranser/natt måndag-lördag året runt. Om rollen Som distributör är du sista länken mot våra kunder och prenumeranter, därför är det viktigt att du är ansvarstagande och kan jobba självständigt. Utdelningen sker nattetid, måndag-lördag, efter avslutat arbetspass under morgonen har du hela dagen fri till annat. Utdelningen med cykel. För tjänsten krävs god lokalkännedom och att man har lätt att navigera.  Vi söker vikarier som kan hoppa in vid behov. Lön enligt kollektivavtal. Om dig - Du ska vara noggrann och ha hög servicekänsla - Ha fyllt 18 år - Tala, läsa och förstå grundläggande svenska - Inneha personnummer (eller samordningsnummer) - Giltigt arbetstillstånd i Sverige Övrigt Har du frågor kontakta: Vilma Nilsson [email protected] Placeringsort:  Skoghall  Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-07-31 Vi kommer att hålla urval löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025
VVS-montörer sökes – heltid med start i höst!
Uniflex Sverige AB
VVS-montörer m.fl.

Om tjänsten Uniflex söker nu skickliga och engagerade VVS-montörer till kommande uppdrag i Värmland med start hösten 2025. Vi letar efter dig som är utbildad inom VVS och trivs med att arbeta praktiskt, lösningsorienterat och strukturerat. Som konsult hos oss får du möjligheten att jobba hos våra kunder med allt från nyproduktion till service eller installation beroende på uppdraget. Våra uppdrag är oftast på heltid, dagtid och vi ser gärna att du som söker är intresserad av en anställning hos kund efter uthyrningsperioden. Ta chansen att utvecklas i yrkesrollen, bygga på din erfarenhet och bredda din kompetens. Som person ser vi att du är: Praktiskt lagd och lösningsorienterad – du gillar att ta itu med problem och ser möjligheter där andra ser hinder Noggrann och kvalitetsmedveten – du strävar alltid efter att göra ett snyggt och hållbart jobb Självständig – du kan ta ansvar för dina uppgifter och planera ditt arbete effektivt Serviceinriktad och professionell – du representerar både Uniflex och kunden ute på plats Flexibel och samarbetsvillig – du trivs i olika miljöer och är inte rädd för att hugga i där det behövs Det är meriterande om du har arbetserfarenhet som VVS-montör alternativt genomfört praktik en längre period. Du behöver behärska svenska väl i både tal och skrift. Varmt välkommen med din ansökan till oss idag! Ange i din ansökan var i Värmland du söker arbete. Om verksamheten Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi - Kollektivavtal - Tjänstepension - Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner - Försäkringar - Marknadsmässig lön - Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Igår
Sista ansökan:
14 augusti 2025