Skinnskattebergs kommun jobb

Lediga jobb hos Skinnskattebergs kommun

Teamledare med handläggningsansvar till Socialförvaltningen

Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvårdsbidrag. Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt. Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande. Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!Verksamheten Hos oss får du: Ett utvecklande arbete där du tillsammans med andra är med och gör skillnad för placerade barn. Ett omväxlande och roligt arbete med en engagerad arbetsgrupp med hög kompetens inom området. Stöd från enhetschef, socialt ansvarig samordnare (SAS) och övrig ledningsgrupp. Skinnskattebergs kommun erbjuder en perfekt balans mellan en fullstor verksamhet i ett litet format och en livsstil där lugnet i våra skogar och sjöar ger en känsla av harmoni och tillhörighet.  Arbetsuppgifter Rollen som teamledare/handläggare hos oss: Som teamledare ansvarar du för att leda och fördela det dagliga arbetet gällande lagstiftning, riktlinjer och rutiner, coachar och ger metodhandledning både i grupp och enskilt. Vid arbetstoppar eller i mer komplicerade ärenden så har du även ett handläggningsansvar. På arbetsplatsen har vi ett gott kollegialt stöd samt ett välkomnande klimat där vi samarbetar och hjälper varandra. I rollen ingår att vara tillgänglig och ge nära stöd i det dagliga arbetet. Du leder metodmöten i grupp och har individuella ärendegenomgångar. Du företräder socialtjänsten i nämnd samt i förekommande juridiska processer/förhandlingar i domstol. Som teamledare ansvarar du för metodutveckling och du behöver hålla dig uppdaterad inom området gällande lagstiftning och direktiv samt att ansvara för att implementera det i det dagliga arbetet. Vi arbetar ständigt med att utveckla vår verksamhet, i stort och smått, och du förväntas ta en aktiv del i detta genom deltagande i olika arbetsgrupper och enskilda uppdrag. I nära samarbete med enhetschef och teamledare kollega för familjehemssekreterarna kommer du att vara med och bidra till verksamhetsområdets utveckling framåt. Tillsammans arbetar gruppens två teamledare tätt för att möta behoven hos de vi är till för och vi hjälps åt med de utmaningar som uppkommer. Det är av största vikt att du ser fördelarna med en god samverkan både internt och externt då det är avgörande för en fungerande verksamhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen eller likvärdig utbildning med behörighet för barnhandläggning samt flerårig och aktuell erfarenhet från myndighetsutövning gällande barn och unga. Du har även kunskap inom vuxenhandläggning inom missbruk/ekonomiskt bistånd. Du har mycket goda kunskaper gällande aktuell lagstiftning och handläggning av barn, unga och deras familjer. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet. Har du erfarenhet av arbetsledning och/eller familjehemsvård är det meriterande. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Din profil: Du behöver ha ett ledarskap som kännetecknas av personlig mognad och tydlighet samt att du som teamledare bidrar med ett aktivt medarbetarskap. Arbetet kräver att du är kommunikativ, tydlig och lyhörd. Genom att vara intresserad och nyfiken får du medarbetarna att känna sig sedda och utvecklas i rollen. Du är professionell, trygg och stabil i din yrkesroll och handlar i enlighet med fattade beslut. Du har förmåga att ta självständiga beslut där du agerar inom ramen för ditt uppdrag. Du har förmåga att arbeta utifrån mål och att säkerställa god kvalitet.  Du har även förmåga att anpassa dig själv och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och du har förståelse för hur det är att arbeta i en politisk styrd organisation. Du behöver ha ett positivt synsätt och se möjligheter i förbättringsarbete. Då du har en arbetsledande roll förväntas du även ta ansvar för helheten. Arbetstid/Varaktighet Vårt erbjudande: Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Innan anställning ska utdrag ur belastningsregistret uppvisas. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 mars 2024
Sista ansökan:
9 april 2024
Fysioterapeut

Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvårdsbidrag. Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt. Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande. Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!Vi söker nu dig som är en driven och självgående fysioterapeut som motiveras av möjligheten att genom dina kunskaper och idéer forma verksamheten till en inspirerande och utvecklande arbetsplats. Arbetsuppgifter Vi är en kommun med korta beslutsvägar och ett nära samarbete mellan professionerna kring våra patienter som bor i ordinära bostäder, kommunens särskilda boenden, LSS samt vistas på korttidsboende. Du kommer att arbeta i ett tvärprofessionellt team med arbetsterapeut, sjuksköterska, omvårdnadspersonal, biståndshandläggare och enhetschef. För att ge våra patienter de bästa förutsättningarna kommer du behöva samverka över gränser, ta vara på dina kollegors kompetenser och med ett nära samarbete verka för att alla ska uppleva arbetsglädje. Som fysioterapeut hos oss får du bl.a. göra bedömningar av fysiska funktioner och förflyttningsförmåga, utforma behandling och träningsprogram till patienter med nedsatta funktioner, samt prova ut och förskriva hjälpmedel. Du kommer även ge handledning och instruktioner till patienter, närstående och omvårdnadspersonal. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna manliga sökanden. Kvalifikationer För att arbeta som fysioterapeut hos oss behöver du vara utbildad fysioterapeut/sjukgymnast. Meriterande är om du har erfarenhet av demenssjukdomar och geriatrik samt erfarenhet från kommunal rehabverksamhet samt att du har vana av att dokumentera i journalsystemet Cosmic. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Du har en god förmåga att planera, självständigt organisera och prioritera i ditt arbete, har lätt för att samarbeta och har ett rehabiliterande synsätt. Arbetstid/varaktighet Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden löpt ut. Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

22 mars 2024
Sista ansökan:
12 april 2024
Enhetschef till Hemgården

Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvårdsbidrag. Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt. Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande. Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!Verksamheten Skinnskattebergs kommun söker en enhetschef till Hemgården, ett av våra särskilda boenden. Hemgården är ett särskilt boende för äldre personer med två somatiska avdelningar, en korttidsavdelning, samt nattpersonal. Som enhetschef kommer du att ha fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi.  Arbetsuppgifter Du ska på ett kostnadseffektivt sätt leda, planera, samordna och utveckla verksamheten utifrån gällande lagstiftning, politiska beslut, mål och riktlinjer samt ekonomiska ramar. Detta gör du tillsammans med dina kollegor för hela förvaltningens bästa. Du är underställd förvaltningschefen för Socialförvaltningen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp där du tillsammans med förvaltningschef och dina kollegor samverkar för förvaltningens, kommunens och medborgarnas bästa. Kvalifikationer Högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet, socionom, sjuksköterska eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet av att haft fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom området, samt erfarenhet av Kommunal- och förvaltningslagen. Körkort B är ett krav. Personliga egenskaper Du är en god kommunikatör som möter individer där de är, samt har lätt för att uttrycka dig både skriftligt och muntligt i svenska språket. Du har förmåga att samarbeta, etablera och utveckla goda relationer. Genom ett coachande förhållningssätt inspirerar och engagerar du dina medarbetare till utveckling och med god empatisk förmåga och ett långsiktigt förhållningssätt bidrar du till en trevlig, trygg och frisk arbetsplats. Detta genomsyrar hela ditt arbete som chef och medarbetare inom Skinnskattebergs kommun. Arbetstid/Varaktighet Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden löpt ut. Välkommen med din ansökan!  Övrigt Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024