Lediga jobb i Skinnskatteberg

Sök totalt 15 lediga jobb i Skinnskatteberg

Fältassistent till SLU

Har du ett intresse för natur och vill du få praktisk erfarenhet av fältarbete? Vi söker nu en fältassistent för ett tidsbegränsat uppdrag till SLU som kommer starta så snart som möjligt och pågå till slutet av augusti. Denna roll kommer ge dig en unik möjlighet att arbeta nära naturen och bidra till viktig forskning! Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten Som fältassistent kommer du främst att besöka fältplatser regelbundet för att tömma, märka och ibland samla in levande skalbaggar från fällor. Dessa besök sker med biltransport med ett intervall på cirka 3–7 dagar. Uppdraget ger dig möjlighet att arbeta självständigt i naturen och få praktisk erfarenhet av biologisk forskning. Vem är du? För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du: • Innebar B-körkort • Erfarenhet av att arbeta i skog och mark • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska • Meriterande med erfarenhet av inventeringsarbete eller övervakning av insektsfällor Vi söker dig som är noggrann och självständig med ett stort intresse för natur och insekter. Din förmåga att ta ansvar och arbeta självständigt säkerställer att alla uppgifter utförs pålitligt och med hög kvalitet. Dessutom är du flexibel och anpassningsbar till förändrade förhållanden och varierande arbetsuppgifter. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

20 juni 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Femårig pojke i Skinnskatteberg söker timvikarier

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker engagerade personliga assistenter till en glad femårig pojke i Skinnskatteberg. Vi erbjuder dig att jobba som timvikarie vid behov. Arbetstiderna är förlagda under dag, kväll och vaken natt. Det finns också möjlighet att jobba varannan helg under dag- och kvällstid, ojämna veckor. Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du kan börja snart. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 07:00-15:00 Kl. 15:00-23:00 Kl. 23:00-07:00 OM KUNDEN Vår kund är en femårig pojke som har Downs syndrom,trakeostomi och gastrostomi. Som hans personliga assistent kommer du att vara en viktig del av hans vardag och stödja honom i att uppnå sin fulla potential. Arbetsuppgifterna innebär att hjälpa kunden med hjälpmedel ochsamtliga vardagliga moment, exempelvispersonlig hygien och att vara ett pedagogiskt stöd. Kunden har dubbelassistans dygnet runt vilket innebär att du alltid arbetar tillsammans med en kollega. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi värdesätter förmågan att snabbt lära och anpassa sig till nya situationer. Kunden ser gärna kvinnliga sökanden men vi uppmuntrar alla kvalificerade sökanden oavsett kön och bakgrund. Det viktigaste för oss är att du är engagerad, lugn, pedagogisk och självgående. KRAV Körkort och bil för att ta dig till och från arbetsplatsen. MERITER Erfarenhet av arbete med barn, i synnerhet med särskilda behov. Sysselsättningsgrad:Timvikarier vid behov + varannan helg. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorgbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

19 juni 2024
Sista ansökan:
6 augusti 2024
Förskollärare till förskolan Nyhammar i Hed

Upptäck Skinnskattebergs kommun – där arbetsliv och livskvalitet går hand i hand! Skinnskattebergs kommun - där historiens djup möter framtidens möjligheter och där karriären utvecklas i en sammanhållen och mångfacetterad miljö. Vi är stolta över att kunna erbjuda förmåner till våra blivande medarbetare, som till exempel möjlighet till semesterväxling och friskvårdsbidrag. Som en tillåtande organisation, uppmuntrar vi till stort eget ansvar och möjligheten att utvecklas både personligt och professionellt. Här i hjärtat av Bergslagen finner du inte bara en arbetsplats, utan en levande gemenskap där varje individ spelar en avgörande roll. Utforska vårt rika kulturarv och låt dig inspireras av den naturliga skönheten som omger oss. Skinnskattebergs kommun erbjuder en perfekt balans mellan en fullstor verksamhet i ett litet format och en livsstil där lugnet i våra skogar och sjöar ger en känsla av harmoni och tillhörighet. Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, vilket innebär att kunskaper i det finska språket är meriterande och ger dig en extra fördel i din karriär hos oss. Sök Sveriges viktigaste jobb och bli en del av vår gemenskap här i Skinnskattebergs kommun! Tillsammans kan vi göra skillnad och forma en framtid där varje individ är betydelsefull.Verksamheten ”Skolan skall vara en trygg plats där tillit, lek och arbetsglädje skapar lust att lära och stimulans att växa” (Visionen inom sektor Barn och utbildning). I Hed i Skinnskattebergs kommun finns förskolan Nyhammar. Förskolan ligger i en byggnad med anor från 1700-talet, med oslagbar natur runt knuten. På förskolan lagas maten på plats och matlagning sker delvis utomhus. Nyhammars förskola arbetar med utomhuspedagogik och besöker ofta kulturrika platser i sin närmiljö. Förskolan har en grön flaggcertifiering och driver ett hållbarhetsarbete med förskolans vision och barnkonventionen som utgångspunkter. Vi söker nu en förskollärare som tillsammans med engagerade medarbetare vill fortsätta att utveckla verksamheten, naturligtvis med barnen i fokus.  Arbetsuppgifter   Vi har en gemensam samsyn och arbetssätt på alla kommunens förskolor och arbetar för att skapa en ”vi-känsla”. Värdegrundsarbetet bygger på tydlighet, engagemang, förtroende och tillit vilket genomsyrar hela verksamheten och det pedagogiska uppdraget. Tillsammans med ditt arbetslag leder, planerar och utvecklar du den pedagogiska miljön. Hos oss sker en ständigt levande pedagogisk dialog som utvecklar personal och verksamhet. Detta medför både arbetsglädje och yrkesstolthet. Vi arbetar med att stödja varje barns utveckling i samarbete med hemmet och vill skapa en hög kvalité i förskolan. Kontinuerlig kompetensutveckling sker och medarbetarna ges förtroendet att utifrån läroplanen själva forma arbetsdagen. Målsättningen är ett tillåtande klimat med delaktiga medarbetare. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad förskollärare eller som snart kliver ut på arbetsmarknaden som nyutexaminerad förskollärare. Du är van att arbeta med pedagogisk dokumentation och känner dig trygg i att använda digitala verktyg. Vi lägger stor vikt vid samspel och kommunikation och förväntar oss att du ser hela förskoleverksamheten som din arbetsplats.  Personliga egenskaper Du är trygg, stabil och har förmågan att se alla barn utifrån deras individuella förutsättningar. En framgångsfaktor i rollen är att du är lyhörd, närvarande och reflekterande. Du tycker att det är spännande att utforska nya arbetssätt tillsammans med barnen och vågar prova och utveckla arbetsmetoder.   Arbetstid/Varaktighet Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Tillträde 2024-08-12. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret lämnas.  Välkommen med din ansökan! Övrigt Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

17 juni 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024
🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

17 juni 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Få Sveriges högsta lön som vårdbiträde med oss på PersonalExpressen!

Hjärtligt välkommen att arbeta som vårdbiträde med oss på PersonalExpressen! Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa konsultföretag inom vård och omsorg - nu söker vi dig som är vårdbiträde och som vill arbeta på välbetalda uppdrag tillsammans med oss som konsult i sommar! Vi erbjuder en konsultuppdrag inom såväl den privata som den kommunala äldreomsorgen och hemtjänsten. Vi hittar alltid ett uppdrag som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina önskemål om din framtida karriär. Behöver du flytta för att ta ett uppdrag tillsammans med oss bekostar vi såväl din bostad som dina resor! Arbeta på dina egna villkor med hög lön! Vill du jobba vardagar, kvällar, nätter eller helger? Oavsett vad du föredrar så har vi konsultjobb med hög lön att erbjuda dig där vi tar vårt utgångsläge i dina egna tankar om hur du önskar att arbeta! Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för vårdbiträden! Vi tror på att ha Sveriges bästa vårdbiträden anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för dig. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar och förstår dig så har du kommit helt rätt till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra! PersonalExpressen förmedlar professionell, ambitiös och jordnära vård- och omsorgspersonal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande. PersonalExpressens ledning har över 15 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Vård- och omsorgssektorn ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra vårdbiträden och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss! Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag! Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig för välbetalt konsultuppdrag! Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt vi kan för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

12 juni 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Sjuksköterska! Sluta leta! Låt oss hitta jobbet till dig!

SSK! Inte hittat vad du söker? Låt oss hjälpa dig! Som sjuksköterska har du ett stort utbud av jobberbjudanden att ta del av. Att hitta erbjudanden som passar just dig är därmed inte alltid så lätt. Processen att hitta nästa möjlighet i livet kan tyvärr bli en väldigt tidskrävande process. Mängder av annonser ska läsas och ansökningar ska skrivas. När du väl hittat något som verkar intressant så ska det sedan förhandlas och allt som oftast blir det inte riktigt som man vill eller önskar. Allt som oftast hamnar man i valet att tacka ja till något man inte är helt nöjd med, eller att behöva börja om samma krävande process. Låt istället oss på VårdMatch hjälpa dig att smidigt finna vad du söker. I vårt formulär anger du dina önskemål och preferenser. Du är kanske på jakt efter nya utvecklingsmöjligheter? Eller ett schema som passar bättre in i livet? Kanske är det bara en fråga om ersättning och förmåner? Oavsett vad du söker efter så är vi på VårdMatch alltid här för att lyssna. Sedan återkopplar vi med lämpliga matchningar som har potential att kunna erbjuda vad du söker. Vi på VårdMatch arbetar inte på uppdrag av arbetsgivare utan det är du som kandidat som står i vårt absoluta centrum. Vi representerar dina intressen genom hela processen, även i förhandlingarna. Varmt välkommen till VårdMatch och berätta vad du söker i ditt yrkesliv. Låt livet vara mer än dåliga erbjudanden! Har du frågor angående VårdMatch och våra tjänster så är du alltid välkommen att höra av dig till ansvarig matchare. Filip Ohlin - Rekryterare & Matchare [email protected]

9 juni 2024
Sista ansökan:
9 juli 2024
Komminister 100%

Vi söker en komminister till Skinnskatteberg med Hed och Gunnilbo församling - med inriktning barn och ungdom. Det finns även möjligheter att själv vara med och påverka innehållet i tjänsten. Skinnskatteberg har ett strategiskt läge med bra pendlingsavstånd till flera orter i Västmanland och Dalarna. Vi är en landsbygdsförsamling med centralorten Skinnskatteberg mitt i Bergslagen i Västerås stift. Här finns härliga skogar och många sjöar och pilgrimsleden Romboleden går igenom församlingen på väg mot Trondheim. Församlingen har 3 kyrkor med kyrkogårdar i olika geografiska delar av församlingen: Skinnskatteberg, Hed och Gunnilbo. I Hed och Skinnskatteberg har vi även församlingshem. Församlingen och kommunen omfattar samma geografiska område med 4 354invånare. Ca 59,6 % är kyrkotillhöriga. Församlingen har samverkan med olika företag och samhällsverksamheter. I Skinnskatteberg finns System Air med 600 anställda lokalt och 5 500 anställda i 50 länder. Sågverket Setra levererar trävaror till många länder. Skogsmästarskolan som är en del av Lantbruksuniversitetet utbildar skogsmästare. Skinnskattebergs kommun är finskt förvaltningsområde eftersom 25% av invånarna har finskspråkig bakgrund. Skola F-9, apotek, vårdcentral och affärer finns i centralorten. HOS OSS FÅR DU MÖJLIGHET ATT: möta församlingsbor i alla åldrar. verka i en liten församling med stora möjligheter till utvecklande möten samarbeta i ett engagerat arbetslag med 16 medarbetare arbeta med gudstjänster, kyrkliga handlingar och enskilda samtal vara med och vidareutveckla barn-, ungdoms- och konfirmandverksamheten samarbeta med frivilliga medarbetare Tillträde efter överenskommelse. Våra krav är att du är prästvigd, samt har B-körkort och egen bil. För mer information, ring kyrkoherde Madeleine Ingmarstedt 070-243 99 50 Vi ser fram emot din ansökan senast den 31/8. [email protected]

4 juni 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Personlig assistent på 80% till femårig pojke

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker enengageradpersonlig assistent till en glad femårig pojke i Skinnskatteberg. Vi erbjuder en tjänst på 80% med pass förlagda under dag- och kvällstid med enstaka vakna nätter.Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du kan börja snart. Arbetstiderna är förlagda enligt följande:- Kl. 07:00-15:00- Kl. 15:00-23:00- Kl. 23:00-07:00 OM KUNDEN Kunden har Downs syndrom, trakeostomi samt gastrostomi. Som hans personliga assistent kommer du att vara en viktig del av hans vardag och stödja honom i att uppnå sin fulla potential. Arbetsuppgifterna innebär att hjälpa kunden med samtliga vardagliga moment såsom personlig hygien samt vara ett pedagogiskt stöd. Kunden har dubbelassistans dygnet runt vilket innebär att du alltid arbetar tillsammans med en kollega. ÄR DU DEN VI SÖKER? Erfarenhet av arbete med barn, i synnerhet med särskilda behov, är en fördel men inte ett krav. Vi värdesätter förmågan att snabbt lära och anpassa sig till nya situationer. Kunden ser gärna kvinnliga sökanden men vi uppmuntrar alla kvalificerade sökanden oavsett kön och bakgrund. Det viktigaste för oss är att du är engagerad, lugn, pedagogisk ochsjälvgående. KRAV Körkort och bil för att ta dig till och från arbetsplatsen. Sysselsättningsgrad: 80%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

3 juni 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Personlig assistent på 80% till femårig pojke

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTENVi på Kura Omsorg söker enengageradpersonlig assistent till en glad femårig pojke i Skinnskatteberg. Vi erbjuder en tjänst på 80% med pass förlagda under dag- och kvällstid med enstaka vakna nätter.Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du kan börja snart. Arbetstiderna är förlagda enligt följande:- Kl. 07:00-15:00- Kl. 15:00-23:00- Kl. 23:00-07:00 OM KUNDENKunden har Downs syndrom, trakeostomi samt gastrostomi. Som hans personliga assistent kommer du att vara en viktig del av hans vardag och stödja honom i att uppnå sin fulla potential. Arbetsuppgifterna innebär att hjälpa kunden med samtliga vardagliga moment såsom personlig hygien samt vara ett pedagogiskt stöd. Kunden har dubbelassistans dygnet runt vilket innebär att du alltid arbetar tillsammans med en kollega. ÄR DU DEN VI SÖKER?Erfarenhet av arbete med barn, i synnerhet med särskilda behov, är en fördel men inte ett krav. Vi värdesätter förmågan att snabbt lära och anpassa sig till nya situationer. Kunden ser gärna kvinnliga sökanden men vi uppmuntrar alla kvalificerade sökanden oavsett kön och bakgrund. Det viktigaste för oss är att du är engagerad, lugn, pedagogisk ochsjälvgående.Krav:Körkort och bil för att ta dig till och från arbetsplatsen. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För att komma till anställning behöver du ha ett BankID och ha beställt ett belastningsregister till din digitala brevlåda då detta effektiviserar processen. Registret beställer du via följande länk:Arbete med barn med funktionsnedsättningar. ATT ARBETA PÅ KURA OMSORGSom anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖDOm du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGENDin ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan.

31 maj 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
HR Business Partner till Systemair Sverige

Systemair är en världsledande koncern inom ventilation med verksamhet i 54 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent. Företaget tillverkar och marknadsför energieffektiva och hållbara produkter som bidrar till ett förbättrat inomhusklimat och minskade koldioxidutsläpp. Vi ser till att det finns ren luft som gör att vi människor kan leva och verka tillsammans.Bakgrund Systemair Sverige AB befinner sig fortsatt på en spännande utvecklingsresa och för rätt person kommer rollen erbjuda stora möjligheter till att ta nästa steg i den egna yrkeskarriären, men också att på ett betydande sätt bidra till företagets och HR-funktionens vidare utveckling. HR har en nyckelroll för bolagets framtida utveckling och vi vill att du som vår nya medarbetare ser dig själv som en lika given som aktiv kraft för detta. Företaget ser HRBP-rollen som en viktig tvärfunktionell ledarroll och ingår i Ledningsgruppen för de funktioner som stöttas. För det krävs, vid sidan om ett intresse för människor, en tillit till din egen kompetens samt ett starkt affärs- och verksamhetsintresse. Du kommer att ingå i ett HR-team som består av sju medarbetare som bistår koncernens svenska dotterbolag i HR-, organisations- och ledningsfrågor. Du kommer att stötta en verksamhet som finns geografiskt placerad över landet, varpå resor inom Sverige kommer att förekomma. Din placering är är delvis flexibel men med utgångspunkt från Skinnskatteberg. Företaget har, vid sidan av regionala säljkontor även kontor i Västerås och Kista varifrån flexibelt arbete kan förläggas. Du rapporterar till Head of HR som du tillsammans med övriga funktionen har ett nära samarbete med. Uppdraget Systemairs svenska dotterbolag bedriver produktion men har även sälj- och marknadsansvar för Sverige samt för export av egenproducerade produkter. I din roll som HR Business Partner i det svenska bolaget kommer du att utgöra det primära stödet till en eller fler affärsfunktioner där Du är ett operativt och strategiskt stöd samt är en del av Funktionens ledningsgrupp. Utöver detta kommer att också arbeta med verksamhetsstöd mot övriga affärsfunktioner inom samtliga HR-områden. Du kommer också ta ansvar för ett eller flera strategiska sakområden där du förväntas att aktivt leda utveckling för hela företagets räkning, vilket kommer ge dig stor insyn i bolagets olika verksamheter. Vem är du? För att lyckas i denna roll krävs det att du trivs i rollen att supportera verksamheten samtidigt som du har drivkraften och självförtroende att driva utveckling. Vi ser att du har en för uppdraget relevant utbildnings- och yrkesbakgrund där vi ser att olika utbildnings- och yrkesbanor kan passa. Önskvärt är att du har dokumenterad ledarerfarenhet eller ledaregenskaper samt erfarenhet av arbete i ledningsgrupp. Som person behöver du ha energi, drivkraft och gilla lagarbete. Du är också genuint intresserad av affären och hur vår omvärld påverkar vårt företag samt hur vi säkrar att vi även fortsatt är ett attraktiv och lönsamt företag. Vi ser fram emot din ansöka så snart som möjligt, dock senast den 13 juni. Vi kommer att utvärdera ansökningar löpande varpå rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om rollen kan du kontakta Henrik Rosander, Head of HR ([email protected]) eller Patrik Söder, HRBP ([email protected]).

29 maj 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024