Säters kommun jobb

Lediga jobb hos Säters kommun

Strategisk samhällsplanerare med fokus på översiktsplaneprocessen
Säters kommun
Planeringsarkitekter m.fl.

När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. ARBETSUPPGIFTER Som strategisk samhällsplanerare i Säters kommun ansvarar du för att leda kommunens översiktsplaneprocess. Utifrån antagen planeringsstrategi pågår ett arbete med att aktualisera och uppdatera delar av översiktsplanen, samtidigt som vi på sikt behöver ta oss an arbetet med en ny och digital översiktsplan. I rollen kommer du leda och samordna planeringsuppdrag och projekt inom ramen för översiktsplaneprocessen. Du kommer arbeta med att ta fram utredningar, policys och strategier samt genom workshops och dialoger förankra inriktningar och resultat i nära samarbete med medarbetare, chefer och beslutsfattare. Du sätter aktivt samman och leder projektgrupper bestående av såväl interna som externa resurser och du kommer även vara aktiv och drivande i att utveckla arbetssätt, såväl internt som externt i syfte att få till en kontinuerlig översiktsplaneprocess. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett tydligt intresse för hållbar samhällsplanering. Du är trygg i att ta ansvar för projekt och processer och är duktig på att engagera och inspirera människor för att få dem att arbeta mot gemensamma mål. Du drivs av att strukturera och utveckla arbetssätt där intresse för digitalisering och GIS är centralt för att kunna ansvara för arbetet med att skapa kommunens digitala plattform för översiktsplanprocessen. Vi erbjuder dig en fri roll med stort ansvar och utrymme för personlig utveckling på en arbetsplats som präglas av tillit, samverkan och allas lika värde. Generellt ser vi positivt på distansarbete, även om uppdraget alltid måste styra de exakta överenskommelserna. I en roll som denna kommer det ibland vara av stor vikt att du befinner dig i Säter samtidigt som delar av uppdraget utan problem kan genomföras på distans. KVALIFIKATIONER Vi ser att du som sökande uppfyller följande kvalifikationer:  Högskoleutbildning inom samhällsplanering, fysisk planering • Minst 3 årig högskoleutbildning inom samhällsplanering, fysisk planering eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Kunskap och förståelse för relevant lagstiftning • Såsom Plan och bygglagen, Miljöbalken och annan relevant lagstiftning samt förordningar, föreskrifter med mera rörande fysisk planering Översiktsplaneprocessen är bekant • Viss erfarenhet av att arbeta med samhällsplanering och översiktsplaneprocessen inom kommunal verksamhet. Digitala arbetssätt och verktyg • Kunskap och erfarenhet kring de vanligaste verktygen inom kommunal förvaltning, såsom Microsoft Office 365 med tillhörande programvaror. Du har god vana av att författa rapporter, driva utredningsarbete och ta fram olika typer av beslutsunderlag. Svenska i tal och skrift • Mycket god förmåga att på svenska uttrycka dig i både tal- och skrift. Arbete med verktyget Planeringsstrategi • Erfarenhet av att ta fram en Planeringsstrategi för kommunal verksamhet. Politiskt styrd organisation • Erfarenhet av att arbeta med politisk styrning, kunskap om hur beslutsunderlag tas fram och vad som är viktigt att presentera för att skapa förståelse och trygghet i beslutsfattandet. Projektledning • Dokumenterad erfarenhet av att ansvara för projektarbete samt utbildning inom projektledning. Arbete med GIS-baserade verktyg • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med GIS-baserade verktyg. Vidare ser vi att du som sökande har förmågan att:  • Arbeta med andra människor, lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös, uppmärksammar och belönar andras bidrag. • Tala tydligt och utstråla trovärdighet och självförtroende. Du håller presentationer och föreläsningar anpassade efter målgruppens behov och förståelse. • Förverkliga organisationens mål, du har lätt för att identifiera samt utveckla positiva och gränsöverskridanden visioner och planer. • Planera och organisera ditt arbete, du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Vi ser också att det är meriterande om du har förmågan att:  • Skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. • Anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ och har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. ÖVRIGT Tjänsten annonseras under semestertider, det betyder att vi har begränsade möjligheter att besvara frågor. Enklast kan vara att skicka oss ett mejl så svarar vi när möjlighet finns. Från och med den 4/8 är vi som kontaktpersoner åter i tjänst.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vikariat Kock , resurs
Säters kommun
Kockar och kallskänkor

När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. Kost- och Lokalvård har ca 60 medarbetare. Varje dag produceras 2 100 portioner på våra 11 kök till förskola, skola och äldreomsorg. Inom lokalvården sköter vi städning på 50 städobjekt.  I vårt uppdrag ingår att följa kommunens beslutade riktlinjer för mat och måltider samt för lokalvården att följa folkhälsomyndighetens rekommendationer. Vi har som mål att laga maten nära matgästerna med fokus på miljö, bra råvaror och matglädje. ARBETSUPPGIFTER Som resurskock kommer du att arbeta på olika kök inom Säters kommun. Du som söker tjänsten bör vara strukturerad och ha en god planerings- och prioriteringsförmåga. Som kock ingår alla arbetsmoment i ett kök såsom matlagning, specialkosthantering, beställning, egenkontroll, servering, diskning och enklare lokalvård. Vid varuhantering och tillagning förekommer tunga lyft. Eftersom att anställningen som resurs kock innebär att att du ska förflytta dig mellan olika arbetsplatser behöver du ha körkort och tillgång till bil. KVALIFIKATIONER Utbildning Vi söker dig med kockutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kock till Stora Skedvi Skola
Säters kommun
Kockar och kallskänkor

När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. Köket lagar ca 250–300 luncher per dag till förskola och skola, utöver detta serveras även frukost och mellanmål. Som kock så ska du kunna rotera och arbeta i alla delar av köket. Även servering diskning och enklare lokalvård ingår i uppdraget.   I köket arbetar 4 personal och arbetet leds av en köksansvarig på plats.  Vi erbjuder dig ett utvecklande och meningsfullt arbete där vi har som mål att utveckla en modern och professionell kostverksamhet med matglädje i fokus och god kvalitet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Vi söker en kock till Kost -och lokalvårdsservice med huvudsaklig placering i Skedvi skola men viss förflyttning kan ske vid behov. Som kock ingår alla arbetsmoment i ett kök såsom matlagning, specialkosthantering, beställning, egenkontroll, servering, diskning och enklare lokalvård. KVALIFIKATIONER Utbildning Vi söker dig med kockutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har ett genuint intresse av matlagning och att ge god service till våra matgäster. Du trivs att arbeta i team och ser till helheten i köket. Det är viktigt att du är flexibel och har ett ekonomiskt tänkande i ditt dagliga arbete. Vi söker en person som har dokumenterad erfarenhet av arbete inom storkök. Du är duktig på att planera ditt arbete och kan arbeta både självständigt och även i grupp. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Du har goda digitala kunskaper då möten, beställningar och fakturering, sker digitalt. Vi ser gärna att du har kunskaper inom något kostdataprogram och Office-paketet.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Elevassistent
Säters kommun
Elevassistenter m.fl.

När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. Stora Skedvi skola ligger mitt i byn Kyrkbyn nära till större orter som Falun, Borlänge och Hedemora. På enheten arbetar idag ca 50 pedagoger med olika kompetenser. Vi har nära till natur och fina omgivningar. Skolan är renoverad och till viss del nybyggd sedan 2018. ARBETSUPPGIFTER Elevassistent under skoltid KVALIFIKATIONER Undersköterska Kunskap och erfarenhet av epilepsi och diabetes Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Morgonpigg bemanningsassistent som kan jobba alla veckans dagar
Säters kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. Bemanningsenheten inom vård och omsorg i Säters kommun består av en enhetschef, tre ordinarie bemanningsassistenter, en vikarierade bemanningsassistent och ca 210 timvikarier. Enheten är placerad centralt i Säter och hanterar i genomsnitt ca 1400 behov varje månad. ARBETSUPPGIFTER Då en av enhetens bemanningsassistenter kommer att få en annan administrativ tjänst inom sektorn, efter sommaren, söker vi efter hennes efterträdare.  Får du ett leende på läpparna när du hör orden administration och bemanning i samma mening? Är du morgonpigg och tillgänglig för arbete vardagar och var tredje helg? Tycker du om att ha många bollar i luften samtidigt och är en fena på att lägga pussel och lösa problem? Då kan det här vara tjänsten för dig! Som bemanningsassistent hos oss är ditt huvudsakliga uppdrag att bemanna våra verksamheter särskilt boende, hemtjänst och funktionsnedsättning med timvikarier, med hjälp av vårt bemanningssystem Medvind WFM. Vid behov bistår du även enhetschef vid rekrytering av nya timvikarier. Du visar vårt tidredovisningssystem för nyanställda timvikarier, registrerar deras behörigheter i vårt dokumentationssystem Combine samt bokar in dem till introduktion i aktuell verksamhet. Du kommunicerar dagligen via telefon, mejl och i Teams med kollegor i berörda verksamheter samt bidrar till att utveckla verksamheten löpande - för att hitta smartare sätt att arbeta på och resursoptimera. Dina huvudsakliga arbetstider kommer att vara vardagar mellan kl 06:30-15:30 och var tredje helg mellan kl 06:30-13:15. Då schemat du kommer att gå på rullar på tre veckor med 14 arbetspass, kommer du att ha ledigt en vardag i veckan (en måndag, en onsdag och en fredag) - utöver helgledighet. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en gymnasieexamen från relevant program alternativt likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt. Du behöver även ha flerårig praktisk erfarenhet från liknande roll av timvikariebemanning inom vård och omsorg. För att kunna utföra ditt uppdrag behöver du kunna hantera arbetsverktygen dator och mobil - utan några som helst problem. Har du erfarenhet av bemanningssystemet Medvind WFM, dokumentationssystemet Combine samt mejlsystemet Outlook är det meriterande. Om du inte bor på promenadavstånd är B-körkort och tillgång till egen bil en förutsättning för att kunna vara på jobbet kl 06:30, då bemanningen öppnar. Som person har du förmåga att, både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut.  Du är bra på att bygga nätverk och samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du har förmågan att noggrant analysera och bedöma olika typer av data för att dra väl genomtänkta slutsatser samt för att skapa fungerande lösningar. Att planera och organisera ditt arbete är inga problem då du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du levererar och arbetar på ett systematiskt och metodiskt sätt och är mån om att göra ett bra arbete. Du är flexibel och kan anpassa dig till förändrade förhållanden med kort varsel. ÖVRIGT Vänta inte med att söka tjänsten! Vi har löpande urval!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Vikarierande klassassistent anpassad grundskola
Säters kommun
Elevassistenter m.fl.

När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. Vill du arbeta på en liten skolenhet med elever på anpassad grundskola är detta tjänsten för dig! Vi välkomnar dig som kan och vill göra skillnad för våra elever på anpassad grundskola i Säters kommun. Anpassad grundskola i Säters kommun söker en visstidsanställd klassassistent med arbete mot enheten Kristineskolan. Enhet Kristineskolan är en verksamhet för elever i framförallt årskurs 1-6.  Från och med i höst kommer skolans verksamhet att befinna sig i lokaler bakom Klockarskolan.  Vårt budskapsmärke är Alla ska lyckas – Vi hjälps åt! Önskad start 4 augusti 2025 med arbete under hela läsåret 2025/2026 på vår skola. ARBETSUPPGIFTER Som klassassistent på anpassad grundskola arbetar du i team med speciallärare, elevassistenter/klassassistenter, elevhälsoteam och rektor för att tillsammans skapa lyckade och lärorika dagar för våra elever. Som anställd på anpassad grundskola har du en viktig roll i att forma en trygg miljö för våra elever och samtidigt skapa förutsättningar för dem att utvecklas utifrån sin förmåga. Du stödjer elever i deras lärande med uppgifter som pedagogisk ansvarig speciallärare utformat. Du ansvarar för elevers personliga omvårdnad utifrån elevens behov. Arbetet kan innebära en del lyft och enskilt arbete med elev. Du finns med som stöd vid elevernas sida under hela skoldagen, på lektioner, i matsituationer, under raster och eventuell fritidsvistelse. I dina uppgifter ingår även viss dokumentation. En betydande del av din tjänst innebär att du tillsammans med övriga elevassistenter/klassassistenter bemannar och driver anpassade grundskolans fritidshem. Fritidshem har öppet både före skolan och efter skoltid där samtliga elevassistenter/klassassistenter arbetar enligt schema under ledning av rektor. Under lov när skolan är stängd schemaläggs all tid på fritidshemmet. KVALIFIKATIONER Gymnasiebehörighet från barn- och fritidsprogrammet eller vård-och omsorgsprogrammet Du ska ha en grundutbildning inom barn- och fritidsprogrammet eller vård- och omsorgsprogrammet. Elevassistentutbildning Om du genomgått elevassistentbildning är detta meriterande. Erfarenhet av anpassad grundskola Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta på anpassad grundskola Omvårdnads erfarenhet Det är meriterande om du har erfarenhet av omvårdnadsarbete såsom personlig hygien, sondmatning Erfarenhet av tydliggörande pedagogik Det är meriterande ifall du har erfarenhet av arbeta med tydliggörande pedagogik (bildstöd, teckenkommunikation och PECS) Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du har förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. ÖVRIGT För den som blir erbjuden arbete hos oss kommer utdrag ur polisens belastningsregister begäras in. Minst två referenser kommer tas för de kandidater som är aktuella för tjänsten.  Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande. Önskar man kontakt med facklig representant hänvisar vi till kommunens växel: 0225-55000

15 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025