Lediga jobb i Säter
Sök totalt 24 lediga jobb i Säter
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som Distriktsköterska är din huvudsakliga roll att tillhandahålla vård och stöd till patienter utanför sjukhusmiljö, med fokus på att främja hälsa, förebygga sjukdomar och hantera befintliga hälsoproblem. Du har en bred kunskap inom områden som sjukdomsprevention, hälsovård och kronisk sjukdomshantering. Det kan innebära att utföra fysiska undersökningar, diagnostisera och behandla vanliga sjukdomar, samt hantera akuta tillstånd. En annan viktig del av rollen är att hantera och stödja patienter med kroniska sjukdomar. Finner du tjänsten som Distriktssköterska till Säter intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Lingon Energi är ett utav Sveriges snabbast växande elbolag. Vi har dessutom ett systerbolag i form av en mobiloperatör som heter Lingon Mobil som är en stor aktör på virtuell mobiloperatör marknaden. I dagsläget så jobbar det cirka 20st personer på våran Energi säljavdelning och vi har planer på att utöka det här teamet till 40st personer inom kommande halvåret. Produkten teamet säljer är Lingon Energis elavtal till privat personer. Vi söker därför efter kompetenta ledare med erfarenhet av dörr knack försäljning. Som vill vara med och bygga upp resande säljare team som jobbar över hela Sverige. Det innebär att tjänsten är till stor del på resande fot, med utgångsläge i din hemstad. När du reser tillsammans med ditt team så står företaget för alla resekostnader i form av hotell , tågbiljetter, bilar och bensin. Varje månad så har vi en Fest / Tillställning med tillhörande prisutdelning för Bästa Säljare , Bästa Teamleader och Bästa Kvalité. Under den festen så samlas hela företaget för ett mega partaj och därefter så får hela företaget en extra dag ledigt för en lång helg. Vad vi erbjuder: Garanterad lön på minst 30 000kr/mån 1200kr Provision / per eget sålt abonnemang 200kr Provision / per av teamet sålt abonnemang Firmabil till jobbet som får användas privat som förmån Arbetstider 13 - 21 Möjligheten till att se hela Sverige En ledarroll med stora möjligheter att växa Vad vi kräver utav dig: Är beredd på att sälja själv för att visa vägen för teamet. (Är du säljtrött så sök inte jobbet.) Du klarar av att jobba under budget press Du har giltigt B-körkort som kan uppvisas Du är beredd att resa måndag till fredag Arbetstider 13-21 Må - Tors , 13-19 Fre Du är en ansvarstagande person Positiv och framåt attityd Är en människokännare som har lätt för att komma överens med folk i din omgivning Har erfarenhet av dörr knackning (Måste inte vara el abonnemang , men såklart extra meriterande om du har sålt el mot privat personer) Hur man söker: Om du känner dig träffad och är redo att dig an ditt livs utmaning. Skicka i så fall in en ansökan via mail så hör våran rekryterings avdelning av sig inom kort. [email protected]
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna! På kliniken arbetar verksamhetschef, kliniksamordnare, 3 tandläkare, 2 tandhygienist och 7 tandsköterskor. Vi har digital röntgen och använder datasystemet T4 för tidbokning, ekonomi och journalföring. Vi erbjuder omväxlande arbetsuppgifter, ett intressant och utvecklande jobb, arbetsgemenskap och god stämning. Vi startar varje dag med ett gemensamt morgonmöte för att gå igenom dagens arbetsuppgifter. Kliniken i Säter ligger vid stranden av sjön Ljustern och möjlighet finns att ta ett bad på sommaren. Spelar du golf får du promenadavstånd till banan. På vintern finns Romme Alpin på bekvämt avstånd. Du har också nära till orterna Borlänge och Falun. Med bil eller tåg är Stockholm bara drygt två timmar bort. Här i Säter och i hela landskapet får man uppleva en vacker natur och ett rikt kulturliv med möjlighet till fritidsaktiviteter året runt. Tandhygienist till Folktandvården i Säter Arbetsuppgifter Nu söker vi till vår klinik i Säter, vackert belägen vid sjön Ljustern, en tandhygienist med stort engagemang och intresse för kvalitetsinriktad tandvård för barn och vuxna, som tillsammans med oss vill arbeta för att göra vår vision verklig. Som tandhygienist hos oss har du varierade arbetsuppgifter inom tandhygienistens kompetensområde och du kommer att ha patienter i alla åldersgrupper. Terapiplanering sker i samråd med tandläkare och kollegor. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som har tandhygienistlegitimation. Erfarenhet av datasystemet T4 är meriterande. Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl skriftligt som muntligt. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du arbetar bra tillsammans med andra människor och kommunicerar med både arbetskamrater och patienter på ett lyhört och smidigt sätt. Du tycker att omhändertagande och service ingår som en naturlig del av arbetet. Vidare är du bra på att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid en god introduktion. Hör gärna av dig om du har frågor eller vill komma och se hur vi har det! Ansökan Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, ska sökande delge arbetsgivaren utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se) Folktandvården Dalarna samarbetar med andra arbetsgivare i länet angående medflyttarfrågor genom Rekryteringslots. Rekryteringslots fungerar som stöd och lots för din medflyttande partner, så att hen också hittar ett passande jobb i er nya hemmaregion. För ytterligare information se www.rekryteringslots.se Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobb och utbildning - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Tycker du om att arbeta långsiktigt i en verksamhet som spelar en viktig roll i samhället? Nu söker vi Rättspsykiatriska Kliniken i Säter, en legitimerad psykolog. Hos oss får du möjlighet att arbeta på djupet med långvariga behandlingskontakter i en varm och stödjande arbetsgrupp. Du kommer ingå i ett behandlingsteam bestående av andra psykologer och PTP-psykologer, kuratorer, rehab assistenter, beroendebruksbehandlare, ÖRV-ansvarig sjuksköterska och Enhetschef. Du har möjlighet att jobba både utifrån KBT, PDT eller ett integrativt perspektiv. Behandlingsteamet arbetar tillsammans med läkare och avdelningspersonal mot gemensamma mål för att erbjuda patienterna färdigheter som främjar ett hållbart liv. Rättspsykiatriska kliniken i Säter ansvarar för högspecialiserad vård på läns-, region- och riksnivå. Totalt har vi 78 vårdplatser uppdelat på sju avdelningar som är bemannade med erfarna sjuksköterskor och skötare. Vår patientgrupp har huvudsakligen psykosproblematik och neuropsykiatriska syndrom med samtidigt skadligt bruk. Arbetet är omväxlande och syftet med vården är att skapa förutsättningar för patienternas återgång till samhället. Som psykolog har du stora möjligheter att utforma och anpassa ditt behandlingsarbete utifrån de komplexa och mångbottnade behov som är kännetecknande för den rättspsykiatriska patientgruppen. Den rättspsykiatriska vården i landet är inne i en utvecklingsfas, där ett tydligt fokus är mer aktivt och evidensbaserat behandlings- och bedömningsarbete. Runt om i landet pågår forsknings- och utvecklingsprojekt och på kliniken i Säter pågår ett arbete för att införa ett flertal nya bedömnings- och behandlingsmetoder. Som psykolog ser vi stora möjligheter för dig att ha en stor roll i denna process och vara drivande i klinikens fortsatta utvecklingsarbete. Du kommer stegvis introduceras till det rättspsykiatriska arbetet och arbetsmiljön med hjälp av stöttande kollegor. Leg. Psykolog till Rättspsykiatriska kliniken i Säter Arbetsuppgifter I arbetet ingår att göra riskbedömningar, utredningar, individuell- och gruppbehandlingar av våra patienter. Du kommer få en viktig roll i handlednings- och utbildningssammanhang, särskilt i metodutveckling och uppföljning tillsammans med personalen i vård- och rehabiliteringsarbetet. Vi ser gärna att du har en vilja att delta i och bidra till det organisatoriska utvecklingsarbetet. En stor del av det patientnära arbetet utgörs av relationsbyggande, då vistelsetiderna vanligtvis är långa och patienterna kan vara i behov av flera olika insatser. Övrig information Kvalifikationer Krav: Du är legitimerad psykolog. Du som söker ska ha stort intresse av utveckling- och kvalitetsarbete, och vilja arbeta med förändringsprocesser över tid. Du är villig att arbeta autonomt. Du kommer ha goda möjligheter att själv strukturera upp ditt arbete. Viktiga personliga egenskaper är nyfikenhet, uthållighet och god samarbetsförmåga. Har ett pedagogiskt förhållningssätt. Behärska god svenska i tal och skrift. Körkort med lägst behörighet B. Då resor i tjänsten kan förekomma. Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i journalsystem med tillhörande vårddokumentation. Meriterande är erfarenhet av psykiatri-/rättspsykiatri eller annan relaterad verksamhet. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobb och utbildning - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Sävik etablerades 1994 och är idag ett HVB som erbjuder behandling till män från 18 till 55 år med problematik avseende missbruk/beroende, kriminalitet och psykisk ohälsa. Behandlingshemmet erbjuder heldygnsvård och är ett sk "öppet" behandlingshem dit klienterna själva väljer att söka. På Sävik arbetar terapeuter, sjuksköterska, läkare och behandlingsassistenter för klientens bästa. Vår metod är KBT-baserad behandling med mål att höja klientens funktionsnivå. Behandlingen är evidensbaserad, anpassad efter socialstyrelsens senaste krav och rekommendationer. Beskrivning av tjänsten Vi söker nu en behandlingsassistent 100% för ett vikariat, dock längst till och med25-08-31 Arbetstider: Dag/kväll/helg Arbetet innebär att vara delaktig i våra klienters vardag och behandling samt ha ett gott samarbete med kollegor. I arbetsuppgifterna ingår kontaktmannaskap där du är relationsskapande för att ge klienten stöd samt hjälp till självhjälp. Du ska även kunna erbjuda klienten enskilda motiverande samtal. Därutöver kommer du att vara delaktig i klientens och verksamhetens aktiviteter likväl som i behandlingshemmets dagliga drift. Vi förväntar oss att du har ett professionellt och empatiskt förhållningssätt med god förmåga till tydlig och rak kommunikation. Du bör ha datorvana och vara bekväm med att dokumentera. Vi arbetar med engagemang i allt kring våra klienter.Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har problemlösande analysförmåga, du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Kvalifikationer Krav Eftergymnasial utbildning två år eller längre Körkort B Meriterande Missbruksvård Arbete inom HVB-verksamhet, behandlingsverksamhet Arbete inom kriminalvård Utbildning i motiverande samtal Tillträde enligt överenskommelse Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Om Attendo På Attendo arbetar vi helhjärtat med att ge trygghet och omsorg till människor som behöver stöd i vardagen. Vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder där vi visar att vi bryr oss om varandra. Vi kallar det Med hjärta för omsorg. Attendo har en bred verksamhet där du får möjlighet att utvecklas utifrån dina intressen och kompetenser. Vi erbjuder karriärvägar med möjlighet till personlig utveckling där du kan göra skillnad. Vi tror att delaktighet, tydlig kommunikation och ett närvarande ledarskap leder till trivsel och arbetsglädje. Attendo är en lärande organisation och välkomnar nya idéer och initiativ för att vi tillsammans ska kunna utveckla omsorgen framåt. Våra värderingar Omtanke, Engagemang och Kompetens vägleder oss i vårt arbete för att kunderna ska trivas och känna självständighet. Vi erbjuder kollektivavtal, tjänstepension och avtalsförsäkringar för att ge dig en trygg anställning. Som medarbetare får du även del av förmåner, däribland friskvårdsbidrag, attraktiva erbjudanden och rabatter via förmånsportalen Benify. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen med din ansökan – tillsammans gör vi omsorgen bättre!
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Sävik etablerades 1994 och är idag ett HVB som erbjuder behandling till män från 18 till 55 år med problematik avseende missbruk/beroende, kriminalitet och psykisk ohälsa. Behandlingshemmet erbjuder heldygnsvård och är ett sk "öppet" behandlingshem dit klienterna själva väljer att söka. På Sävik arbetar terapeuter, sjuksköterska, läkare och behandlingsassistenter för klientens bästa. Vår metod är KBT-baserad behandling med mål att höja klientens funktionsnivå. Behandlingen är evidensbaserad, anpassad efter socialstyrelsens senaste krav och rekommendationer. Beskrivning av tjänsten Vi söker nu en behandlingsassistent 100% för ett vikariat, dock längst till och med 250831 Arbetstider: Dag/kväll/helg Arbetet innebär att vara delaktig i våra klienters vardag och behandling samt ha ett gott samarbete med kollegor. I arbetsuppgifterna ingår kontaktmannaskap där du är relationsskapande för att ge klienten stöd samt hjälp till självhjälp. Du ska även kunna erbjuda klienten enskilda motiverande samtal. Därutöver kommer du att vara delaktig i klientens och verksamhetens aktiviteter likväl som i behandlingshemmets dagliga drift. Vi förväntar oss att du har ett professionellt och empatiskt förhållningssätt med god förmåga till tydlig och rak kommunikation. Du bör ha datorvana och vara bekväm med att dokumentera. Vi arbetar med engagemang i allt kring våra klienter.Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har problemlösande analysförmåga, du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Kvalifikationer Krav Eftergymnasial utbildning två år eller längre Körkort B Meriterande Missbruksvård Arbete inom HVB-verksamhet, behandlingsverksamhet Arbete inom kriminalvård Utbildning i motiverande samtal Tillträde enligt överenskommelse Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Om Attendo På Attendo arbetar vi helhjärtat med att ge trygghet och omsorg till människor som behöver stöd i vardagen. Vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder där vi visar att vi bryr oss om varandra. Vi kallar det Med hjärta för omsorg. Attendo har en bred verksamhet där du får möjlighet att utvecklas utifrån dina intressen och kompetenser. Vi erbjuder karriärvägar med möjlighet till personlig utveckling där du kan göra skillnad. Vi tror att delaktighet, tydlig kommunikation och ett närvarande ledarskap leder till trivsel och arbetsglädje. Attendo är en lärande organisation och välkomnar nya idéer och initiativ för att vi tillsammans ska kunna utveckla omsorgen framåt. Våra värderingar Omtanke, Engagemang och Kompetens vägleder oss i vårt arbete för att kunderna ska trivas och känna självständighet. Vi erbjuder kollektivavtal, tjänstepension och avtalsförsäkringar för att ge dig en trygg anställning. Som medarbetare får du även del av förmåner, däribland friskvårdsbidrag, attraktiva erbjudanden och rabatter via förmånsportalen Benify. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen med din ansökan – tillsammans gör vi omsorgen bättre!
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Rättspsykiatriska kliniken i Säter ansvarar för högspecialiserad vård på läns-, region- och riksnivå. Vi vårdar i huvudsak patienter överlämnade till vård enligt lagen om rättspsykiatrisk vård. Totalt har vi sjuttioåtta vårdplatser uppdelat på sju avdelningar som är bemannade med erfarna sjuksköterskor och skötare. Inom kliniken finns även specialistläkare samt ett multiprofessionellt behandlingsteam. Rättspsykiatrin söker samordnare dagtid till avdelning 32 o 33 i Säter Arbetsuppgifter Samordnaren har följande uppgifter: Främja ett personcentrerat arbetssätt och öka patientens och närståendes delaktighet. Omvårdnadsarbete och samverkan vid utskrivning Delta på rond och främja aktiva, fungerande vårdprocesser och fungerande patientflöden på enheten, enligt gällande riktlinjer. Fortlöpande stötta och påminna om att kommunicera med vårdgrannar, gällande inskrivningar, planerade utskrivningar med mera. Vara en samarbetspart för fasta vårdkontakter i öppenvården och huvudhandläggare i kommunen. Utbilda och handleda personal på enheten gällande riktlinjer för samverkan vid utskrivning, utskrivningsplanering och upprättande av personliga hälsoplaner. Sammankalla och delta vid SIP-möten. Stödja, samordna och stimulera personalen på enheten i omvårdnadsarbete, dokumentation och journalföring. Att hålla ihop informationen rörande patienterna på avdelningen till personalgruppen Kvalitetsarbete: Bistå enhetschef på enheten i revidering, utveckling och implementering av nya instruktioner och rutiner. Samarbeta med klinikens samordnare för att främja implementering av ledningsbeslut i verksamheten. Samarbeta med representanter för andra verksamheter inom hälso- och sjukvården och kommunerna i syfte att förbättra och utveckla samverkan. Uppföljningsarbete: Följa upp och bevaka att utskrivningsplanering genomförs i journalsystem. Följa upp och påvisa hur avdelningen jobbar för och når uppsatta mål (tillexempel vårdplaner och personliga hälsoplaner) i samarbete med enhetschef. Följa upp hur riktlinjen för samverkan vid utskrivning efterlevs och fungerar gentemot vårdgrannar. Samordnaren arbetar utöver sina arbetsuppgifter kollegialt med de vanliga sjuksköterskorna, när ej ordinarie sjuksköterska är på plats eller vid behov, så utför samordnaren de sjuksköterskeuppgifter som måste ske för patientsäker vård. På avdelningarna håller delegering på att startas upp så att vissa uppgifter kan delegeras till skötare av samordnare. Exempelvis dela medicin, ta prover och ge injektioner. När sjuksköterska är på plats har samordnare ej medicinskt ansvar. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är: Legitimerad sjuksköterska Specialistutbildning i psykiatri liksom erfarenhet av psykiatri är meriterande men inget krav. Har god samarbetsförmåga och vill jobba i team med patienten som en medaktör. Vi ser gärna att du är intresserad av att arbeta med vård- och behandlingsinsatser till patienter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobb och utbildning - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Sävik etablerades 1994 och är idag ett HVB-hem som erbjuder behandling till män från 18 till 55 år med problematik avseende missbruk/beroende, kriminalitet och psykisk ohälsa. Behandlingshemmet erbjuder heldygnsvård och är ett sk "öppet" behandlingshem dit klienterna själva väljer att söka. På Sävik arbetar terapeuter, sjuksköterska, läkare och behandlingsassistenter för klientens bästa. Vår metod är KBT-baserad behandling med mål att höja klientens funktionsnivå. Behandlingen är evidensbaserad, anpassad efter socialstyrelsens rekommendationer. Beskrivning av tjänsten Vi behöver Timvikarier- behandlingsassistenter till Sävik. Arbetet innebär att vara delaktig i våra klienters vardag och behandling samt ha ett gott bemötande och samarbete med både klienter och kollegor. Du kommer att vara delaktig i klientens och verksamhetens aktiviteter likväl som i behandlingshemmets dagliga drift. Vi förväntar oss att du har ett professionellt och empatiskt förhållningssätt med god förmåga till tydlig och rak kommunikation. Du bör ha datorvana och vara bekväm med att dokumentera. Kompetens Meriterande med erfarenhet av arbete inom missbruksvård och behandling Meriterande med erfarenhet av arbete inom HVB-verksamhet. Eftergymnasial utbildning två år eller längre är önskvärt Körkort B är ett krav Tillträdesdatum sker enligt överenskommelse Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Om Attendo På Attendo arbetar vi helhjärtat med att ge trygghet och omsorg till människor som behöver stöd i vardagen. Vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder där vi visar att vi bryr oss om varandra. Vi kallar det Med hjärta för omsorg. Attendo har en bred verksamhet där du får möjlighet att utvecklas utifrån dina intressen och kompetenser. Vi erbjuder karriärvägar med möjlighet till personlig utveckling där du kan göra skillnad. Vi tror att delaktighet, tydlig kommunikation och ett närvarande ledarskap leder till trivsel och arbetsglädje. Attendo är en lärande organisation och välkomnar nya idéer och initiativ för att vi tillsammans ska kunna utveckla omsorgen framåt. Våra värderingar Omtanke, Engagemang och Kompetens vägleder oss i vårt arbete för att kunderna ska trivas och känna självständighet. Vi erbjuder kollektivavtal, tjänstepension och avtalsförsäkringar för att ge dig en trygg anställning. Som medarbetare får du även del av förmåner, däribland friskvårdsbidrag, attraktiva erbjudanden och rabatter via förmånsportalen Benify. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Tycker du om att arbeta med människor? Är du intresserad av att arbeta i en tvärprofessionell verksamhet med det gemensamma målet att rehabilitera och stötta individer som lever med svår psykisk ohälsa? Rättspsykiatriska kliniken i Säter söker nu en kurator som med sin rättsliga, ekonomiska och psykosociala kompetens utgör en viktig del av det patientnära vårdarbetet. Rättspsykiatriska kliniken i Säter ansvarar för högspecialiserad vård på läns-, region- och riksnivå. Totalt har vi 78 vårdplatser uppdelat på sju avdelningar bemannade med sjuksköterskor och skötare. Inom kliniken finns även specialistläkare och ett multiprofessionellt behandlingsteam där tjänsten du söker är organiserad. Behandlingsteamet är underställt en enhetschef och består av psykologer, kuratorer, rehab assistenter, beroendebehandlare och arbetsterapeut. Kuratorn arbetar med att säkerställa och förstärka det sociala, psykosociala och socialrättsliga perspektivet i hälso- och sjukvården. Kurator till behandlingsteamet, Säter Arbetsuppgifter Hos oss som kurator ansvarar du för den psykosociala planeringen av vårdprocessen. Du ansvarar för kontakten med de externa aktörerna såsom kommunen, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Du sitter på en viktig roll i patientens utslussningsprocess. Då du ansvarar för att hålla i samverkan mellan sjukhuset och externa aktörer när det gäller boende, sysselsättning och ekonomi, samt anhörigkontakt. Du behöver därmed ha kunskaper om myndigheter, lagar, rättigheter och hålla dig ständigt uppdaterad om nya föreskrifter. Detta betyder också att du är den teamet vänder sig till om de har juridiska och sociala frågeställningar. Förutom detta ska du även kartlägga patienternas sociala förutsättningar och stödbehov och se över vilka insatser som krävs för att lösa de psykosociala svårigheterna. Du ska även kunna hålla i stödjande samtal med patienterna som efterfrågar detta. Övrig information Kvalifikationer Krav: Vi söker dig med examen från socionomprogrammet. Goda kunskaper om samsjuklighet - beroende och psykisk ohälsa i kombination. Kunskaper om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Du behöver ha förmåga att planera, leda och följa upp både enskilt och på gruppnivå i patientarbetet. Du tycker om att ta eget ansvar, arbeta självständig och har lätt för att samarbeta med andra. Har ett pedagogiskt förhållningssätt. Behärska god svenska i tal och skrift. Körkort med lägst behörighet B. Meriterande: Är om du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator. Erfarenhet av att arbeta i journalsystem med tillhörande vårddokumentation. Har kunskap om olika psykiatriska tillstånd, om barn som närstående, våld i nära relation och risk- och skadligt bruk. goda kunskaper om samsjuklighet - beroende och psykisk ohälsa i kombination. Kunskaper om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Erfarenhet av arbete inom psykiatri/rättspsykiatri, primärvård eller annan slutenvård. Vi lägger stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Innan anställning sker kommer utdrag från belastningsregister att begäras. Samt att du får genomgå ett drogtest. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Klara söker Klara söker psykiatrisjuksköterska till uppdrag i Säter Period: 1oktober - 30 november Omfattning: ca 100 % (dag, kväll och helg) Ort Säter Arbetsuppgifter Sedvanliga uppgifter för psykiatrisjuksköterska. Kvalifikationer Leg. sjuksköterska med minst 2 års relevant yrkeserfarenhet som ska vara i närtid och med goda referenser Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. S-HLR utbildning. Personliga egenskaper Du är trygg i din profession och har ett patientfokuserat arbetssätt. I din roll bidrar du med kvalitet, service och ett gott bemötande. Som bemanningssjuksköterska hos Klara får du chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Som person är du flexibel, lösningsorienterad och initiativtagande. Om arbetsgivaren Klara är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Klara är tillsammans med Vardaga och Nytida en del av Ambea som är Nordens största privata vårdbolag Det innebär bland annat att vi tillämpar kollektivavtal med riktig tjänstepension (ITP) och sjuklön samt att vi har ansvarsförsäkring. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och rekryteringsbonus. Klara är en trygg och lyhörd arbetsgivare för dig som värderar frihet, omväxling och spännande utmaningar i din roll som sjuksköterska. Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag. Urval sker löpande. Har frågor om den utannonserade tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Besök gärna vår hemsida www.klarakompetens.se och följ oss på Facebook och Instagram. Tillsättning Löpande.
Visar 1 till 10 av 24 jobb