Lediga jobb hos Ovanåkers kommun
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Ny tjänst – vi stärker vårt team med ett administrativt ledningsstöd För att ytterligare stärka vårt arbete med kvalitet och struktur utökar vi nu Sjuksköterskeenheten i Ovanåkers kommun med en ny tjänst som administrativt ledningsstöd. Det här är en strategisk satsning där du som legitimerad sjuksköterska får möjlighet att arbeta nära enhetschefen och vara en viktig del i det dagliga ledningsarbetet. Rollen kombinerar administrativa och samordnande uppgifter med fokus på bemanning, planering och kvalitetsutveckling. Du får arbeta i en organisation med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och stort fokus på samarbete. Vi söker dig som vill bidra till att skapa struktur och stabilitet i en viktig samhällsfunktion, där vi tillsammans sätter patientens bästa i centrum. Om rollen Som ledningsstöd arbetar du nära enhetschefen och stöttar i både strategiska och operativa frågor. Du har ett administrativt ansvar som bland annat omfattar planering av bemanning, samordning av interna aktiviteter och utveckling av enhetens kvalitetsarbete. I rollen ingår även att följa upp rutiner, delta i rekryteringsprocesser och vara ett stöd för medarbetare i frågor som rör dokumentation, arbetsflöden och mål. Du fungerar även som ersättare vid enhetschefens frånvaro och förväntas bidra med initiativ och lösningar som driver verksamheten framåt. Vid behov kan även hälso- och sjukvårdsuppgifter förekomma om verksamheten kräver det. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har ett särskilt intresse för struktur, samordning och utvecklingsfrågor. Tidigare erfarenhet av arbetsledande roller är meriterande, liksom erfarenhet av bemanning, gärna med förståelse för arbetsrätt och ett hälsofrämjande synsätt i arbetsmiljöarbetet. Du är en person som trivs med att skapa ordning och överblick. Du har lätt för att organisera, prioritera och se lösningar och du är van vid att driva saker i mål. Du är flexibel, trygg i dig själv och har en hög ansvarskänsla i din yrkesroll. Du har god kommunikationsförmåga, är lyhörd i samarbetet med andra och har förmåga att arbeta självständigt inom givna ramar. Att ta egna initiativ faller dig naturligt, och du ser helheten utan att tappa bort detaljerna. Du har också ett genuint engagemang för teamarbete och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter för att bidra till ett gott arbetsklimat. Med en positiv inställning och ett gemensamt fokus på patientens bästa, är du en person som skapar trygghet och bidrar till en stabil, utvecklingsinriktad arbetsmiljö. Eftersom detta är en ny tjänst kan innehållet komma att förändras över tid i takt med verksamhetens behov, något du ser som en möjlighet snarare än ett hinder. Villkor Hos oss får du ett stimulerande och meningsfullt arbete i en mindre organisation med korta beslutsvägar och hög delaktighet. Vi är ett team med stort engagemang som värnar om arbetsmiljö, samarbete och patientfokus. Du får tillgång till friskvårdsbidrag, personalstöd och ett öppet klimat där idéer välkomnas. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Dina ansvarsområden Att arbeta som sjuksköterska inom Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun innebär ett varierande och stimulerande jobb. Du arbetar med förebyggande hälso- och sjukvård i kommunens Hemsjukvård, Särskilt boende (SÄBO), Korttidsboende enligt SoL samt bostad med särskild service och daglig verksamhet enligt LSS. Vi erbjuder dig ett stimulerande och flexibelt arbete med stort eget ansvar där du har möjlighet att vara med och göra skillnad. Du kommer arbeta självständigt och möta patienten i dennes hem där du utgår från patientens behov. På Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun kan vi nu erbjuda tre lediga tjänster som sjuksköterska. Dessa tjänster avser heltidstjänster med huvudinriktning hemsjukvård, särskilt boende och pooltjänst. Tjänsterna innefattar kvällstjänstgöring samt i dagsläget tjänstgöring var fjärde helg. Under tjänstgöring kväll och helg arbetar medarbetaren mot kommunens samtliga ansvarsområden (hemsjukvård, särskilt boende och LSS). Då vi är en relativt liten kommun och sjuksköterskeenhet, behöver medarbetare byta huvudområde när verksamhetens behov kräver så. Det här arbetssättet medför teamkänsla, god kollegial sammanhållning samt att erfarenhetsutbyte blir en naturlig del av vår vardag. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska är arbetsuppgifterna varierande och innehåller bl.a. omhändertagande av palliativa patienter, bemöta personer med kognitiva eller psykiska sjukdomar, såromläggningar, injektioner, provtagningar och bedömning av olika hälsotillstånd. I rollen ingår även att handleda omvårdnadspersonal, patienter och deras närstående. Du ingår i ett hälso-och sjukvårds team tillsammans med fysioterapeut, arbetsterapeut, rehab assistenter, undersköterskor och sjuksköterskor. Du har ett nära samarbete med bland annat enhetschefer, omvårdnadspersonal och primärvårdens läkare. Vi arbetar aktivt för att upprätthålla en bra arbetsmiljö med återhämtnings möjlighet och därmed skapa goda förutsättningar för ett hållbart yrkesliv. En trivsam och bra arbetsmiljö är viktigt för oss. Erfarenhet Att ha en god kommunikations- och samarbetsförmåga samt ett bra bemötande är viktigt. Du ska vara lyhörd, flexibel samt ha förmåga att dela med dig av kunskap och information på ett pedagogiskt sätt. Kvalifikationer Du är utbildad sjuksköterska och har en svensk sjuksköterskelegitimation. Det är meriterande om du har genomgått specialistutbildning till distriktssköterska, demenssköterska, vård av äldre eller inom palliativ vård. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket och behärska det i både tal och skrift. Goda datorkunskaper är en förutsättning för att kunna utföra uppdraget då vi arbetar i flera olika IT-system. B- körkort för manuell växellåda är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och urval kommer att ske löpande under annonseringsperioden, så tveka inte med din ansökan! Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vi som arbetar inom barn- och utbildningsförvaltningen strävar efter att ge barn, ungdomar och vuxna en trygg skolgång fylld av lärande! Beskrivning Vill du göra skillnad för barn och ungas psykiska hälsa i skolan? Ovanåkers kommun söker en engagerade skolkurator till den Centrala elevhälsan. Som skolkurator är du en viktig del av elevhälsoteamen på respektive skola. Ditt uppdrag är att i första hand arbeta hälsofrämjande och förebyggande i nära samverkan med skolledning, pedagoger och övrig personal. Du bidrar aktivt till skolans värdegrundsarbete och det kompensatoriska uppdraget. Ovanåker kommuns Centrala elevhälsa består just nu av två skolkuratorer och vi behöver förstärka teamet med ytterligare en skolkurator. Förutom denna profession så ingår även skolpsykolog, skolsköterskor samt specialpedagoger i den Centrala elevhälsan. Som skolkurator arbetar du på rektors uppdrag. Arbetsuppgifter Som skolkurator arbetar du på både grupp-och individnivå, för att få till ett väl fungerande arbete som är hälsofrämjande istället för åtgärdande, arbetar vi alltmer på gruppnivå. Du bidrar utifrån din profession till de olika skolornas elevhälsoteam. Du samarbetar med många olika professioner både inom skolan, kommunen och med andra aktörer. Du genomför yrkesmässiga samtal, såsom stöd-, motivations-, kris- och konfliktsamtal liksom rådgivande och bearbetande samtal med enskilda elever. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har socionomexamen eller motsvarande utbildning Har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar Är engagerad i frågor som rör barns och ungas psykiska hälsa Har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer Arbetar strukturerat och självständigt, men också gärna i team Har ett professionellt bemötande och är trygg i att möta elever i olika livssituationer Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Tillsvidareanställning 100% Semestertjänst med månadslön Tillträde enligt överenskommelse Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under annonseringstiden Före en anställning hos oss kommer du behöva visa upp ett giltigt utdrag från belastningsregistret för arbete inom skola, fritids eller förskola. Utdraget är kostnadsfritt att beställa på polisen.se och det kan ta upp till två veckor att få hem. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vi som arbetar inom barn- och utbildningsförvaltningen strävar efter att ge barn, ungdomar och vuxna en trygg skolgång fylld av lärande! Beskrivning Vill du vara med och göra verklig skillnad för barns och elevers lärande, utveckling och välmående? Som skolpsykolog är du en viktig del i vårt elevhälsoarbete, där den psykologiska kunskapen är en viktig kompetens för att skapa en skola där varje elev får möjlighet att lyckas. I Ovanåker kommuns Centrala elevhälsa arbetar kuratorer, specialpedagoger, skolsköterskor och en skolpsykolog tillsammans utifrån varje enskild profession. Det är ca 1200 elever i grundskolan och det är 7 grundskolor men 9 skolenheter varav 2 enheter är högstadieskolor i kommunen. Som skolpsykolog utgår du från den centrala elevhälsan och arbetar på rektors uppdrag. Du kommer ha tillgång till en arbetsplats på båda Centrala grundskolorna som ligger i Alfta respektive Edsbyn. I din roll arbetar du både förebyggande och hälsofrämjande, men också med riktade insatser när behov uppstår. Arbetet sker på individ-, grupp- och organisationsnivå och präglas av nära samarbete med skolans personal, vårdnadshavare och andra aktörer. Arbetsuppgifter - Bidra med psykologiskt perspektiv i elevhälsoteamens arbete och i skolans utvecklingsinsatser. - Arbeta förebyggande genom att handleda och ge konsultation till pedagoger, skolledare och övrig personal. - Göra observationer, kartläggningar och analyser av lärmiljöer och elevgrupper för att stödja pedagoger i undervisningssituationen och utveckla insatser för eleverna. - Stärka skolans personal genom utbildningar och kompetensutveckling inom områden som psykisk hälsa, neuropsykiatriska svårigheter och bemötande. - Genomföra psykologiska bedömningar och utredningar, främst inför beslut om anpassad skolform. - Ge rådgivning och stöd till vårdnadshavare och elever vid skolrelaterade svårigheter. Hos oss får du möjlighet att använda din kompetens i ett sammanhang där den verkligen behövs – och uppskattas. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad psykolog med erfarenhet av att arbeta med barn och elever inom grundskolan och den anpassade grundskolan. Du har god kännedom om arbetsmetoder relevanta för skolpsykologens uppdrag och trivs i en roll där både självständigt ansvar och samarbete med andra är avgörande. För att lyckas i rollen ser vi att du: - Är stabil, trygg i din yrkesroll och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. - Har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team samt i tvärprofessionella sammanhang. - Är självgående och strukturerad, med god förmåga att planera, prioritera och följa upp ditt arbete. - Har ett analytiskt förhållningssätt, ser helheter och kan väga samman komplex information i ditt beslutsfattande. - Är flexibel och anpassningsbar, och ser möjligheter även när förutsättningarna förändras. - Har integritet och ett etiskt medvetande i både vardagliga och mer komplexa situationer. - Kan driva utvecklingsarbete och ta egna initiativ som främjar skolans och elevhälsans utveckling. - Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, särskilt din förmåga att kommunicera tydligt, vara lyhörd och bidra med ett professionellt psykologiskt perspektiv i olika sammanhang. Meriterande är: - Erfarenhet av utredning av barn med särskilda behov, inklusive neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. - Vana av att bedriva handledning, konsultation och fortbildning för pedagogisk personal. Villkor Tillsvidareanställning 100% med semestertjänst och månadslön Tillträde enligt överenskommelse så snart som möjligt Intervjuer kommer ske fortlöpande under ansökningstiden Före en anställning hos oss kommer du behöva visa upp ett giltigt utdrag från belastningsregistret för arbete inom skola, fritids eller förskola. Utdraget är kostnadsfritt att beställa på polisen.se och det kan ta upp till två veckor att få hem. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för flera olika verksamhetsområden. Verksamhetsområdena omfattar både stöd och support till övriga förvaltningar samt verksamheter som riktar sig direkt till kommuninvånare och besökare. Den röda tråden för oss som arbetar inom kommunstyrelsen är att vi tycker om att bidra till ett attraktivt samhälle för våra invånare. Dina ansvarsområden Tjänsten som mark- och exploateringsingenjör på planeringsavdelningen innebär att du kommer att jobba med alla sorters mark- och exploateringsfrågor av juridisk, teknisk och ekonomisk art. I arbetet ingår bland annat köp och försäljning av fast egendom, genomförande av detaljplaner, mark- och rättighetsåtkomst för kommunala anordningar samt handläggning av lantmäteriärenden. Du har också det övergripande ansvaret för att långsiktigt förvalta kommunens marktillgångar och ansvarar för handläggning av olika former av nyttjanderättsavtal. I arbetet ingår även ansvar för kommunens förorenade fastigheter samt förvaltning av kommunens skogsfastigheter. Dina närmsta kollegor kommer att vara avdelningens planerare samt planeringschefen. Erfarenhet Erfarenhet inom avtals- och fastighetsjuridiska frågor är meriterande.Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Din roll som mark- och exploateringsingenjör innebär i stor omfattning kontakter med fastighetsägare, exploatörer och andra tjänstepersoner varför du bör vara utåtriktad, ha stor social kompetens, vara tydlig, ha lätt för att samarbeta och ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. God förmåga att arbeta självständigt är en förutsättning, liksom din förmåga att via engagemang och samarbetsförmåga skapa goda relationer. God kännedom om politiska processer är meriterande. Kvalifikationer Relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot lantmäteri, fastighetsrätt eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet bedöms som likvärdig. Körkort motsvarande nivå B är en förutsättning. Frågor Frågor om tjänsten besvaras vecka 25-26 samt 31. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Beskrivning Vi söker personliga assistenter till en vuxen man. Du som söker skall vara minst 18 år. Arbetet utgår från brukarens individuella behov och innebär många differentierade arbetsuppgifter. Du bör kunna jobba självständigt i samverkan med brukaren. Arbetsuppgifter I arbetet som personlig assistent ger du stöd, vård och omsorg till brukaren i dennes egna hem samt följer med på aktiviteter och situationer som sker i det vardagliga livet för den enskilde individen. Assistenterna rekryteras utifrån brukarens behov och egna önskemål och mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Erfarenhet Tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistens är meriterande. Kvalifikationer För att trivas hos oss i rollen som personlig assistent bör du ha ett genuint intresse av att arbeta med människor. Du behöver vara flexibel, ansvarsfull och lyhörd för andras behov, ha god servicekänsla och samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har genomgått Vård- och omsorgsutbildning eller annan likvärdig utbildning. B-körkort är ett krav. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Dina ansvarsområden Arbetet som fysioterapeut i kommunen innebär att du arbetar med hemsjukvård hos personer som bor i ordinärt boende och i kommunens särskilda boenden samt vistas på korttids. Du ingår i ett hälso-och sjukvårdsteam tillsammans med arbetsterapeut, fysioterapeut, sjuksköterskor och rehabassistenter. I samråd med individen görs bedömning av aktivitetsförmåga och behov av rehabiliteringsinsatser. Du arbetar aktivt med rehabilitering inom den kommunala hälso- och sjukvården, handleder personal, ansvarar för bedömning, träning, uppföljning samt förskrivning av hjälpmedel. Du har ett nära samarbete med enhetschefer och omvårdnadspersonal. Det innebär bland annat att handleda/utbilda personalgrupper i ett rehabiliterande förhållningssätt och arbetsteknik, rådgivning till personal samt utveckling. Du arbetar dagtid måndag till fredag. Erfarenhet Erfarenhet av kommunal vård och omsorg är önskvärd, samt erfarenhet att arbeta i olika digitala verksamhetssystem. Goda språkkunskaper i tal och skrift samt vana att dokumentera är ett krav. Du behöver vara trygg i din yrkesroll, tydlig i kommunikationen och strukturerad i ditt arbetssätt. Kvalifikationer Du är legitimerad fysioterapeut/Sjukgymnast. Vi söker dig som är positiv, flexibel och som trivs arbeta självständigt samt i team. Du har en god pedagogisk förmåga och har lätt att skapa kontakt med patient, närstående, kollegor och omvårdnadspersonal. Du är trygg i datorbaserad dokumentation, vi dokumenterar i Lifecare HSL . Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb