Lediga jobb i Ovanåker

Sök totalt 21 lediga jobb i Ovanåker

Lokalvårdschef till AEFAB i Alfta

- Vill du vara med och driva utveckling av samhällsnyttiga tjänster i ett bolag med en vision om att ha Sveriges mest nöjda hyresgäster? Alfta-Edsbyns Fastighets AB (Aefab) är ett allmännyttigt fastighetsbolag med uppgift att utveckla och förvalta attraktiva boenden i Ovanåkers kommun. Tillsammans med hyresgäster och med en service i framkant arbetar bolaget för en miljömässigt hållbar utveckling och för en levande region i Ovanåkers kommun. Aefab söker nu en vikarierande Lokalvårdschef under ett år med möjlighet till förlängning, som drivs av att få utvecklas i rollen och vill ta chansen att vara med att bygga en delvis ny roll inom bolaget. Ditt uppdrag Som Lokalvårdschef har du ansvar för lokalvårdsavtalet mellan Ovanåkers kommun och Aefab, i rollen ingår kvalitetsuppföljning. Du får personal-, budget- och ekonomiansvar för avdelningen inom lokalvård. Ditt personalansvar är ett tjugotal heltidsanställda samt fem timanställda. Du samarbetar nära samt leder arbetet tillsammans med avdelningens två operativa arbetsledare. Då rollen delvis är ny i sin utformning blir en viktig uppgift att se över och sätta nya rutiner och arbetssätt som möjliggör utveckling av roll och av verksamheten. Du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp där du bidrar till utveckling av AEFAB som ett attraktivt och hållbart fastighetsbolag. Din placeringsort är Alfta och delvis Edsbyn där en del av din arbetsgrupp är verksamma. Din profil Du har flera års erfarenhet av att vara chef och ledare för en större personalgrupp. Du har eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Vidare har du erfarenhet av ekonomisk uppföljning samt har arbetat med systematiskt kvalitetsarbete. För att lyckas i rollen ser vi att du har visat en förmåga att leda via ett utvecklande och kommunikativt ledarskap, som skapat välfungerande team. För dig är det självklart att vara tillgänglig för dina medarbetare. Du uppmanar till en feedbackkultur som är öppen, tillåtande och skapar möjlighet för kunskapsdelning. Som person är du självgående, strukturerad och ansvarstagande. Du tycker om att finnas i miljöer tillsammans med andra som också tycker om sitt arbete. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med upphandlingar och är väl insatt i frågor gällande systematiskt arbetsmiljöarbete. Stor vikt kommer vid rekryteringen att läggas vid personliga egenskaper och personlig lämplighet. Aefab är ett helägt fastighetsbolag som ägs av Ovanåkers kommun. Aefab har idag totalt 1600 lägenheter som finns i Edsbyn och Alfta. Bolaget har 66 anställda, fördelade inom service, fastighetsförvaltning, byggnadsteknik, el- och driftsfrågor, information och marknad. Största delen av de anställda är fastighetsskötare, lokalvårdare och hantverkare. Förutom förvaltning av bostäder så ingår också förvaltningsuppdrag åt kommunens verksamhetslokaler och Alfta Industricenter AB. Aefab gör allt för att du som hyresgäst ska trivas i ditt nya hem. Med god service, trevliga grannar, trivsamma miljöer och bra standard – utan bekymmer. Krav: Körkort: * B (Personbil)

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Produktionschef- Edsbyn

- var med och led en redan unik fönsterfabrik till världsklassnivå   Svenska Fönster satsar vidare och söker nu en erfaren chef och ledare till produktionsledningen i Edsbyn.  Du får ansvar för fabrikens produktionsavsnitt kopplat till materialförsörjning och leverans. Med stolthet bedriver bolaget inom produktionsområdet egen glastillverkning och aluminiumbearbetning som tillsammans med materialförsörjning, lager, inköpsfunktionen omfattar ca 200 medarbetare.   Du väntas bidra med strategiskt tänk, tydlighet och involverande ledarskap och ta vid det pågående utvecklingsarbetet. I nära samarbete med fabrikens övriga två produktionschefer säkerställer du fabrikens förutsättningar att leverera på kort och lång sikt utifrån de gemensamma målen för säkerhet, kvalitet, leveransförmåga och effektivitet.   Fokus den närmaste tiden kommer att kretsa kring mod att utvecklas och att skapa trygghet och delaktighet. Tillsammans med och via dina fyra avdelningschefer och en processutvecklare säkerställer du en kontinuerlig kompetensförsörjning  och bästa förutsättningar för måluppfyllnad mot dagens och morgondagens utmaningar.   Du rapporterar till Produktionsdirektören och ingår i produktionsledningsgruppen som förutom tre produktionschefer består av ytterligare åtta kollegor. Tillverkningen i Edsbyn sysselsätter totalt omkring 600 medarbetare.   Din bakgrund: Du har högskoleutbildning inom teknik, industriell ekonomi eller motsvarande i grunden och flerårig erfarenhet av likvärdig roll inom internationell tillverkningsindustri. Du bör ha flerårig erfarenhet från att leda långsiktigt förändringsarbete och gärna från en bransch där lean har varit i fokus en längre tid.   Du är en trygg ledare med erfarenhet och stort intresse för att leda genom andra chefer. Vi söker dig som har förmågan att lätt engagera andra och har mod att visa vägen mot nya möjligheter.     Välkommen att vara med bidra i produktionsledningen vid ett välrenommerat företag och attraktiv arbetsgivare som ser mycket ljust på framtiden !   Svenska Fönster är en del av Dovista-koncernen med cirka 6 000 anställda och tillsammans är vi den ledande leverantören av fasadfönster och ytterdörrar i Europa med tydliga varumärken och stark lokal förankring. Koncernen ägs av VKR-koncernen – ett danskt familje- och stiftelseägt företag med cirka 19 000 anställda i ett 40-tal länder. Dovistas organisation i Sverige består idag av tre bolag; Svenska Fönster, Mockfjärds Fönster och Velfac, med en sammanlagd omsättning på ca 2 miljarder och ca 700 anställda.

25 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi söker en vikarie till driftenheten

Är du en driven, engagerad och serviceinriktad person med kunskap om fastighetsskötsel? Vilka är vi? Alfta-Edsbyns Fastighets AB finns i Ovanåkers kommun, i hjärtat av Hälsingland. Vi är ett helägt fastighetsbolag som ägs av Ovanåkers kommun och verkar inom Allmännyttan. Vi har idag ca 1 600 lägenheter för uthyrning, varav ca 650 finns i Alfta och ca 950 finns i Edsbyn. Utöver våra hyreshus förvaltar vi även fastigheter åt Ovanåkers kommun, där vi jobbar med olika delar av driften. Vårt huvudkontor finns i Alfta och vi förvaltar också industrilokaler i vårt systerbolag Alfta Industricenter AB. Vid Aefab arbetar vi med att bygga, förvalta, utveckla och skapa attraktiva boenden för en ökad inflyttning till kommunen. Företaget har ca 65 anställda som arbetar med allt ifrån ledning, administration, lokalvård, fastighetsförvaltning och byggnadsteknik till el- och driftsfrågor samt information- och marknadsfrågor. Vad ska du göra? Som resurs hos oss kommer du främst att jobba som bovärd. Jobbet kan dock även innebära inre och yttre underhåll som exempelvis gräsklippning, ogräsrensning, enklare målning och reparationer. Att arbeta som bovärd innebär att ha kontakt med våra hyresgäster vid inflyttning, under tiden de bor i sin lägenhet och när någon flyttar ut. Du hanterar allt ifrån besiktningar till inkommande felanmälningar på dina områden och ansvarar för att dessa blir åtgärdade. Du sköter också den löpande tillsynen och underhållet av fastigheternas allmänna utrymmen så att de lever upp till företagets fastställda mål. Utöver våra egna hyreshus kommer du också att vara bovärd vid några av kommunens fastigheter, där du träffar kunder och hanterar felanmälningar och arbetsordrar vid exempelvis skolor/förskolor, boenden och kontor. Som bovärd arbetar du både självständigt och i grupp, inom ett givet område med ekonomiskt ansvar, vilket innebär att du måste ha förståelse för ekonomi. Arbetet innebär även en del administration och kontakter med avtalade entreprenörer. Som bovärd är en av dina viktigaste arbetsuppgifter att kommunicera med våra hyresgäster och skapa goda relationer med alla som bor hos oss. Målet är att vi ska ha nöjda kunder. Vi värdesätter dina kunskaper och att du har ett öppet sinne för människor med olika bakgrund, där alla är lika viktiga för oss. Beredskap kan komma att ingå i tjänsten. Vem är du? Vi söker dig som är utbildad inom fastighetsskötsel, alternativt har tillämpat denna kunskap genom arbete inom fastighetsskötsel eller har likvärdig erfarenhet från andra jobb. Som person har du ett stort driv, engagemang och framåtanda. Du är serviceinriktad och sätter kunden främst. Att alla människor är lika mycket värda är en självklarhet för oss och även för dig. Vidare är du organiserad och affärsmässig med en god samarbetsförmåga. Vi sätter stor vikt vid lojalitet. Det mesta som rör felanmälningar/arbetsordrar och all annan typ av administration sker idag digitalt, vilket innebär att du behöver ha goda kunskaper i svenska tal och skrift samt har lätt för att hantera dator och mobiltelefon. Tjänsten kräver B-körkort. Vi kan erbjuda dig en varierad och fartfylld roll som innebär många olika samarbeten och arbetsuppgifter inom organisationen. Hos oss arbetar vi ofta nära varandra, men med våra egna ansvarsområden. Den lite mindre organisationen gör att du kommer att få insyn i mycket mer än dina områden och bidra med viktiga aspekter till helheten, varje dag. Vi erbjuder dig kompetenta och nyfikna kollegor samt en organisation som verkar för hyresgästerna, kunderna och personalen med ledorden trygghet, service och framåtanda. Vi arbetar kontinuerligt för en god arbetsmiljö och erbjuder friskvård i flera olika former. Vikariatet gäller för perioden 240501-241130. Individuell lönesättning tillämpas Tillträdesdatum enligt överenskommelse, snarast möjligt. Rekrytering kan komma att ske löpande. Alfta-Edsbyns Fastighets AB strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Skicka in din ansökan via formuläret på vår hemsida och bifoga CV samt personligt brev, din ansökan skall vara inskickad senast fredagen den 10 maj. Välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Administrativt chefsstöd till Sjuksköterskeenheten, Ovanåkers kommun

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Beskrivning Sjuksköterskeenheten i Ovanåkers kommun förstärker enheten med ett administrativt chefstöd. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete där du får möjlighet att vara delaktig i förbättringsarbete på enheten. Du är en viktig del av teamet och sprider glädje, motivation och inspiration i arbetsgruppen. Vi arbetar för att ha en bra arbetsmiljö med återhämtningsmöjligheter och därmed skapas goda förutsättningar för ett hållbart yrkesliv. Arbetsuppgifter Är du skicklig på att planera och organisera? Då kan detta vara en tjänst för dig! Arbetsuppgifterna innebär bland annat att hantera anställningar, schema och planera för enhetens aktiviteter. I rollen ingår även att vara ett bemanningsstöd där du hanterar kortare ledigheter samt frånvaro. Du är en support för våra medarbetare i frågor inom ditt ansvarsområde. Du är också ett stöd och har ett nära samarbete med enhetschefen där rollen kan variera utifrån verksamhetens behov. Det innebär bland annat att du är stöd i rekrytering, dokumentation och verkar för att enhetens mål ska uppnås. Under enhetschefs frånvaro kan du komma att delegeras vissa chefsuppgifter. Du kommer ständigt att arbeta med förbättringsarbete och ha en stor samverkande roll på verksamheten. Du ska vara strukturerad, se nya möjligheter och vara kreativ.   Kvalifikationer Gällande de formella kraven så har du en eftergymnasial utbildning, gärna inom administration och/eller Hälso- och sjukvård, alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt har goda kunskaper i Officepaketet. Det är också fördelaktigt med erfarenhet av bemanning. Det är önskvärt om du har förståelse för och baskunskap i såväl arbetsrätt som arbetstidsregler samt har ett för medarbetarna hälsofrämjande tänk. Vi söker dig som ser värdet av ett välfungerande teamarbete där du själv bidrar genom att du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du har ett engagemang och en positiv  inställning som bidrar till att skapa ett gott arbetsklimat tillsammans med dina kollegor - vi hjälps alla åt att ha patientens bästa i fokus. Därtill är du trygg som person, noggrann i din yrkesroll och har hög ansvarskänsla. God kommunikations- och planeringsförmåga tillsammans med egen beslutsförmåga är ett måste i din roll som chefsstöd.   Vi ser det som meriterande om du även är utbildad inom hälso- och sjukvård. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.    Villkor Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas före det som har angetts som sista ansökningsdag. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

24 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Lärare i fritidshem

Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vi som arbetar inom barn- och utbildningsförvaltningen strävar efter att ge barn, ungdomar och vuxna en trygg skolgång fylld av lärande! Beskrivning Fritidshemsverksamheten på Alftaskolan F-6 växer då allt fler barn skrivs in och därmed har vi behov av att utöka personalstyrkan. I dagsläget arbetar sex heltidstjänster i verksamheten så du kommer arbeta i ett arbetslag tillsammans med dem. Alftaskolan ligger centralt belägen med närhet tills sport- och simhall samt omgivande natur. Hela skolan är nyrenoverad och samtliga verksamheter har fina och ändamålsenliga lokaler. Arbetsuppgifter Arbete i fritidshem och som resurs i klass. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem. Villkor Heltid och månadslön. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tillämpar ett löpande urval under rekryteringsprocessen.  Om du är intresserad av tjänsten rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Före en anställning hos oss kommer du behöva visa upp ett giltigt utdrag från belastningsregistret för arbete inom skola, fritids eller förskola. Utdraget är kostnadsfritt att beställa på polisen.se och det kan ta upp till två veckor att få hem. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

24 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Lärare Alftaskolan F-6

Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vi som arbetar inom barn- och utbildningsförvaltningen strävar efter att ge barn, ungdomar och vuxna en trygg skolgång fylld av lärande! Beskrivning Alftaskolan F-6 växer och vi har därför behov av att utöka vårt fantastiska kollegium med ytterligare en lärare. Vi söker dig som är legitimerad lärare och har behörighet att undervisa i årskurserna 4-6. Om du är intresserad av att bli en del av en skola som präglas av ett gott samarbete, hög grad av utvecklingsbenägenhet och stor arbetsglädje är detta en tjänst för dig! Hela skolan är nyrenoverad med fina ändamålsenliga lokaler och en välplanerad skolgård. Arbetsuppgifter Du kommer att undervisa i årskurs 5 tillsammans med två kollegor. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad och legitimerad lärare med behörighet att undervisa i årskurserna 4-6. Det är meriterande om du har behörighet att undervisa i svenska, engelska och matematik samt i NO- eller So-ämnena. Villkor Heltid och månadslön. Tillträdesdatum 2024-08-12. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tillämpar ett löpande urval under rekryteringsprocessen. Om du är intresserad av tjänsten rekommenderar vi därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.  Före en anställning hos oss kommer du behöva visa upp ett giltigt utdrag från belastningsregistret för arbete inom skola, fritids eller förskola. Utdraget är kostnadsfritt att beställa på polisen.se och det kan ta upp till två veckor att få hem. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Enhetschef till Sunnangården, Alfta

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Ovanåkers kommun Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Beskrivning Är du en erfaren enhetschef som är intresserad av att vara med och utveckla framtidens äldreomsorg? Socialförvaltningen i Ovanåkers kommun söker en enhetschef till särskilt boende på Sunnangården i Alfta.   I rollen som enhetschef i Ovanåkers kommun får du möjligheten att arbeta i en organisation med ett gott arbetsklimat och korta beslutsvägar. Du arbetar nära dina kollegor, ledning och andra samarbetspartners. Inom socialförvaltningen arbetar vi utifrån ett tillitsbaserat ledarskap. Arbetsuppgifter Som ansvarig enhetschef förväntas du leda verksamheten mot uppsatta mål med ansvar för bland annat verksamhetsutveckling, ekonomi, personal, arbetsmiljö och kvalitet. Du samverkar både externt och internt med såväl andra myndigheter som anhöriga och/eller enskilda. Du ingår i omvårdnad- och omsorgsenhetens ledningsgrupp och deltar aktivt i utvecklings- och kvalitetsarbete - du har förmåga att se ur ett helhetsperspektiv. Våra verksamheter behöver kunna förändras och anpassas utifrån människors olika behov och samhällets utveckling. Detta innebär att ditt ansvarsområde kan variera och uppdraget kan förändras varpå det är viktigt att du är flexibel och kan ställa om efter nya förutsättningar. Kvalifikationer Du som söker har för uppdraget relevant högskoleutbildning som exempelvis socionomexamen, sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig samt goda kunskaper om de lagar som styr verksamhetsområdet.   Tidigare erfarenhet av ledande befattning inom vård- och omsorg är meriterande. Även tidigare erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Lifecare samt kunskap inom schema/planering är meriterande. Som ledare ser du vikten av att vara ett föredöme och med din coachande ledarstil leder, inspirerar och motiverar du dina medarbetare och skapar engagemang och delaktighet. Då en stor del av jobbet sker i samarbete med andra besitter du en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du behöver se fördelar med ett närvarande ledarskap som över tid bygger ett ömsesidigt förtroende hos medarbetarna.  Vidare behöver du vid behov kunna fatta snabba beslut, prioritera och agera för verksamhetens bästa. Du bör även ha ett intresse för digitalisering och tekniska lösningar.  Det systematiska arbetsmiljöarbetet är viktigt för oss och bör vara det även för dig. Villkor Du erbjuds ett omväxlande och utmanande arbete som ställer krav på att du är flexibel, ansvarstagande, engagerad och lyhörd för verksamhetens och medarbetarnas behov.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, dina ledaregenskaper och att du har engagemang för verksamheten.  Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas före det som har angetts som sista ansökningsdag. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

22 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Distriktssköterska/sjuksköterska till Edsbyn Din hälsocentral

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Välkommen till Edsbyn Din hälsocentral i södra Hälsingland, Ovanåkers kommun, en trevlig hälsocentral med fast och erfaren personal. Vi arbetar med patienten i centrum och arbetar för att utveckla nya arbetssätt med bland annat sjuksköterskeledda mottagningar och teamarbete. Vi samarbetar med Alfta Din hälsocentral. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Som distriktsköterska/sjuksköterska hos oss kommer du bland annat att arbeta med • telefonrådgivning • provtagning/mottagningsarbete • distriktssköterskemottagning. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion • arbeta i trygg arbetsgrupp där det alltid finns någon att rådfråga • individuell utvecklingsplan. Viss helgtjänstgöring kan förekomma. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker en flexibel och engagerad person som trivs i nära samarbete med alla hälsocentralens professioner i en omväxlande vardag. Du är intresserad av utveckling- och förbättringsarbete och trygg i din yrkesroll, och du har förmåga att bemöta människor på ett professionellt och empatiskt sätt. I rollen som distriktssköterska/sjuksköterska ska du • vara legitimerad sjuksköterska. Har du distriktsköterskeutbildning och erfarenhet av primärvård ser vi det som meriterande. Vi fäster stor vikt på personlig lämplighet. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

19 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Träindustriarbetare sökes till Ovanåker!

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Flera av våra industrikunder är inne i en expansiv fas och behöver stärka upp sin personalstyrka! Här finns möjlighet till flera olika typer av uppdrag inom industrin främst i Ovanåkers kommun. Dina arbetsuppgifter Uppdragen kan innehålla följande moment beroende på arbetsplats och avdelning: - Montering - Lagerarbete - Truckkörning - Maskinoperatör - Målning/ lackering - Avsyning Din profil Är du intresserad av att jobba inom industrin så finns nu möjligheten! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för respektive uppdrag och jobbar efter individens förutsättningar mot ett arbete! Erfarenhet från industriarbete samt truck och traverskort ses som meriterande. Ansökan Låter det intressant? Sök redan idag då urval sker löpande. Kontakta konsultchef Robert Embretsen vid eventuella frågor. [email protected] eller 073-3512798 Du söker tjänsten via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb

16 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Verksamhetschef IFO

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Beskrivning Letar du efter ett chefsuppdrag där du kan vara med och utveckla framtidens socialtjänst? Hos oss inom socialförvaltningen i Ovanåkers kommun får du möjligheten att arbeta i en liten organisation med gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, nära chef och kollegor. Tillsammans arbetar vi med att fortsätta utveckla verksamheten för att möta framtidens utmaningar och behov. Socialförvaltningen lyder under socialnämnden som ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, stöd till personer med funktionsnedsättning samt kommunal hälso- och sjukvård. Individ- och familjeomsorgen består av Barn- och ungdomsenheten, vuxen- o försörjningsstödsenheten samt öppenvården med beroendemottagning, dagverksamhet för socialpsykiatrin och boendestöd. Arbetsuppgifter Det är ditt uppdrag att vara den som leder, samordnar och utvecklar Individ- och familjeomsorgens verksamhet mot av nämnden uppsatta mål och beslut. Som verksamhetschef har du det övergripande budget, personal och verksamhetsansvar. Till din hjälp att utföra uppdraget har du Individ- och familjeomsorgens enhetschefer. Organisatoriskt är du underställd socialchefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp vars viktigaste uppdrag är att utveckla förvaltningen och kommunen i ett helhetsperspektiv. Kvalifikationer Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Genom engagemang och delaktighet arbetar du för att verksamheten ska nå resultat och uppsatta mål. Vi vill att du är trygg i dig själv, tydlig och strukturerad. Som ledare ser du vikten av att vara ett föredöme och leda med tillit. Du är strategisk och ser till helheten såväl som delarna. En stor del av jobbet sker i samarbete med andra, vilket ställer krav på mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du har socionomutbildning  eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom individ- och familjeomsorgen och god kännedom om aktuell lagstiftning. Det är även meriterande med erfarenhet av socialt arbete inom annat område. Du har ledarerfarenheter och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av att leda andra chefer är meriterande. Det systematiska arbetsmiljöarbetet är viktigt för oss och bör vara det även för dig. Villkor Svenskt medborgarskap är ett krav för tjänsten då anställningen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) Rekrytering kan komma att ske löpande. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024