Lediga jobb i Ovanåker
Sök totalt 26 lediga jobb i Ovanåker
Vill du vara med och utveckla framtidens lönearbete i ett team där engagemanget är högt och där förbättring och innovation är en del av vardagen? Då har du hittat rätt. Vi söker en Payroll Generalist till vårt People & Culture-team, som vill vara med och driva vårt lönearbete framåt. Du blir en viktig del av vårt Sverige/Norge-team - ett engagerat gäng där vi arbetar tillsammans över gränserna, med kollegor i Danmark, Norge och England. Det här är en spännande tid för oss! Vi stärker teamet och startar samtidigt upp ett nytt HR-system, vilket ger dig chansen att påverka och utveckla både system och arbetssätt från grunden. Din roll Rollen är en kombination av operativt ansvar för lönehanteringen i Sverige, och ett nära samarbete med HR i det dagliga arbetet. Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara att ansvara för hela löneprocessen i Sverige och fungera som backup för lönerna i Norge, där vi idag samordnar arbetet med externa partners. Du arbetar för våra svenska och norska bolag: * Svenska Fönster * Mockfjärds Fönster * VELFAC * Natre (Norge) Du hanterar bland annat löner, semester, ledigheter, reseräkningar, utlägg och traktamenten. Du kommer ingå i vårt Payroll-team på tre personer, där en kollega har huvudansvar för HR-systemet i regionen. Om dig: Vi tror att du är en prestigelös lagspelare som trivs i ett klimat där samarbete, nyfikenhet och förbättring står i fokus. Du har: * Några års erfarenhet av löneadministration * Eftergymnasial utbildning inom relevant område * Vana att arbeta i Office 365, särskilt Excel * Goda kunskaper i både svenska och engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystem eller HR-systemimplementationer. Därför ska du välja oss Hos Svenska Fönster får du mycket mer än bara ett jobb: * Ett hjälpsamt och positivt team där vi delar kunskap och stöttar varandra * Möjlighet att påverka och utveckla arbetssätt i en organisation som satsar på digitalisering * Flexibla arbetssätt och möjlighet till hybridarbete * En inkluderande och modern arbetsmiljö med fräscha lokaler i Edsbyn * Hälsofrämjande aktiviteter och utvecklande teamträffar Ansökan Denna rekrytering sker i samarbete med Jefferson Wells. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Marjo Carlson på +46 70 377 06 64 eller [email protected]. Mellan 7 juli och 8 augusti är det bäst att mejla dina frågor. Vänligen skicka in ditt CV - inget personligt brev behövs. Vi ber dig istället att svara på tre inledande frågor. Ansök så snart som möjligt, dock senast 2025-08-10. Svenska Fönster är en del av Dovista-koncernen, som har cirka 6 500 anställda och är den ledande leverantören av vertikala fönster och ytterdörrar i Europa, med starka varumärken och djup lokal förankring. Koncernen ägs av VKR Holding - ett danskt familje- och stiftelseägt företag med cirka 17 200 anställda i nästan 38 länder. I Sverige består Dovista-koncernen för närvarande av tre företag: Svenska Fönster, Mockfjärds Fönster och Velfac, med en sammanlagd omsättning på cirka 2 miljarder kronor och cirka 600 anställda.
Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vi som arbetar inom barn- och utbildningsförvaltningen strävar efter att ge barn, ungdomar och vuxna en trygg skolgång fylld av lärande! Beskrivning Vill du göra skillnad för barn och ungas psykiska hälsa i skolan? Ovanåkers kommun söker en engagerade skolkurator till den Centrala elevhälsan. Som skolkurator är du en viktig del av elevhälsoteamen på respektive skola. Ditt uppdrag är att i första hand arbeta hälsofrämjande och förebyggande i nära samverkan med skolledning, pedagoger och övrig personal. Du bidrar aktivt till skolans värdegrundsarbete och det kompensatoriska uppdraget. Ovanåker kommuns Centrala elevhälsa består just nu av två skolkuratorer och vi behöver förstärka teamet med ytterligare en skolkurator. Förutom denna profession så ingår även skolpsykolog, skolsköterskor samt specialpedagoger i den Centrala elevhälsan. Som skolkurator arbetar du på rektors uppdrag. Arbetsuppgifter Som skolkurator arbetar du på både grupp-och individnivå, för att få till ett väl fungerande arbete som är hälsofrämjande istället för åtgärdande, arbetar vi alltmer på gruppnivå. Du bidrar utifrån din profession till de olika skolornas elevhälsoteam. Du samarbetar med många olika professioner både inom skolan, kommunen och med andra aktörer. Du genomför yrkesmässiga samtal, såsom stöd-, motivations-, kris- och konfliktsamtal liksom rådgivande och bearbetande samtal med enskilda elever. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har socionomexamen eller motsvarande utbildning Har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar Är engagerad i frågor som rör barns och ungas psykiska hälsa Har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer Arbetar strukturerat och självständigt, men också gärna i team Har ett professionellt bemötande och är trygg i att möta elever i olika livssituationer Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Tillsvidareanställning 100% Semestertjänst med månadslön Tillträde enligt överenskommelse Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under annonseringstiden Före en anställning hos oss kommer du behöva visa upp ett giltigt utdrag från belastningsregistret för arbete inom skola, fritids eller förskola. Utdraget är kostnadsfritt att beställa på polisen.se och det kan ta upp till två veckor att få hem. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vi som arbetar inom barn- och utbildningsförvaltningen strävar efter att ge barn, ungdomar och vuxna en trygg skolgång fylld av lärande! Beskrivning Vill du vara med och göra verklig skillnad för barns och elevers lärande, utveckling och välmående? Som skolpsykolog är du en viktig del i vårt elevhälsoarbete, där den psykologiska kunskapen är en viktig kompetens för att skapa en skola där varje elev får möjlighet att lyckas. I Ovanåker kommuns Centrala elevhälsa arbetar kuratorer, specialpedagoger, skolsköterskor och en skolpsykolog tillsammans utifrån varje enskild profession. Det är ca 1200 elever i grundskolan och det är 7 grundskolor men 9 skolenheter varav 2 enheter är högstadieskolor i kommunen. Som skolpsykolog utgår du från den centrala elevhälsan och arbetar på rektors uppdrag. Du kommer ha tillgång till en arbetsplats på båda Centrala grundskolorna som ligger i Alfta respektive Edsbyn. I din roll arbetar du både förebyggande och hälsofrämjande, men också med riktade insatser när behov uppstår. Arbetet sker på individ-, grupp- och organisationsnivå och präglas av nära samarbete med skolans personal, vårdnadshavare och andra aktörer. Arbetsuppgifter - Bidra med psykologiskt perspektiv i elevhälsoteamens arbete och i skolans utvecklingsinsatser. - Arbeta förebyggande genom att handleda och ge konsultation till pedagoger, skolledare och övrig personal. - Göra observationer, kartläggningar och analyser av lärmiljöer och elevgrupper för att stödja pedagoger i undervisningssituationen och utveckla insatser för eleverna. - Stärka skolans personal genom utbildningar och kompetensutveckling inom områden som psykisk hälsa, neuropsykiatriska svårigheter och bemötande. - Genomföra psykologiska bedömningar och utredningar, främst inför beslut om anpassad skolform. - Ge rådgivning och stöd till vårdnadshavare och elever vid skolrelaterade svårigheter. Hos oss får du möjlighet att använda din kompetens i ett sammanhang där den verkligen behövs – och uppskattas. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad psykolog med erfarenhet av att arbeta med barn och elever inom grundskolan och den anpassade grundskolan. Du har god kännedom om arbetsmetoder relevanta för skolpsykologens uppdrag och trivs i en roll där både självständigt ansvar och samarbete med andra är avgörande. För att lyckas i rollen ser vi att du: - Är stabil, trygg i din yrkesroll och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. - Har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team samt i tvärprofessionella sammanhang. - Är självgående och strukturerad, med god förmåga att planera, prioritera och följa upp ditt arbete. - Har ett analytiskt förhållningssätt, ser helheter och kan väga samman komplex information i ditt beslutsfattande. - Är flexibel och anpassningsbar, och ser möjligheter även när förutsättningarna förändras. - Har integritet och ett etiskt medvetande i både vardagliga och mer komplexa situationer. - Kan driva utvecklingsarbete och ta egna initiativ som främjar skolans och elevhälsans utveckling. - Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, särskilt din förmåga att kommunicera tydligt, vara lyhörd och bidra med ett professionellt psykologiskt perspektiv i olika sammanhang. Meriterande är: - Erfarenhet av utredning av barn med särskilda behov, inklusive neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. - Vana av att bedriva handledning, konsultation och fortbildning för pedagogisk personal. Villkor Tillsvidareanställning 100% med semestertjänst och månadslön Tillträde enligt överenskommelse så snart som möjligt Intervjuer kommer ske fortlöpande under ansökningstiden Före en anställning hos oss kommer du behöva visa upp ett giltigt utdrag från belastningsregistret för arbete inom skola, fritids eller förskola. Utdraget är kostnadsfritt att beställa på polisen.se och det kan ta upp till två veckor att få hem. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
ValueOne söker en transportadministratör för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom industrin i Ovanåkers kommun. Uppdraget startar omgående och löper på fram till sista september 2025 med chans till förlängning. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka Tjänstepension Sjuk- och vårdförsäkring Friskvårdsbidrag Personlig coachning och karriärrådgivning Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Som transportadministratör ansvarar du för att boka, koordinera och följa upp transporter i nära samarbete med lager, säljavdelning och externa transportörer. Transporterna sker huvudsakligen inom Sverige, men även export till utlandet förekommer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Boka transporter i affärssystem enligt order och leveransplan. Kontakta och följa upp med transportbolag vid avvikelser, förseningar eller specialkrav. Hantera transportdokumentation, bland annat fraktsedlar, tulldokument och exporthandlingar. Samverka med interna avdelningar för att säkra rätt leverans i tid. Säkerställa att transporter sker enligt gällande lagar och avtal. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har arbetat med att boka transporter inom industri, logistik eller liknande miljö. Gärna med erfarenhet av tull-, export- och importadministration. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift och har god systemvana, särskilt inom affärssystem och Microsoft 365. Vi ser det som meriterande om du har en eftergymnasial utbildning, exempelvis från en yrkeshögskola inom spedition eller logistik. Som person har du en god administrativ förmåga och trivs med att arbeta strukturerat. Du har lätt för att kommunicera tydligt och professionellt. Vi tror även att du är lösningsorienterad, självgående och duktig på att samarbeta. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.
ValueOne rekryterar ytterligare en Gruppchef till en av Sveriges äldsta producenter för kontorsmöbler och det offentliga rummet, Edsbyn i Hälsingland. Vi söker dig med tidigare ledarskapserfarenhet inom produktion i tillverkningsindustrin med intresse för produktionsadministration och produktionsstyrning. Edsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser. Med högt tempo och fokus ger vi oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla och kvalitetssäkra morgondagens erbjudanden för arbetsplatsen. I ett samarbete med några av Skandinaviens bästa formgivare med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens arbetsplats. Edsbyn grundades 1899 och har idag cirka 140 medarbetare samt en omsättning på omkring 200 miljoner kronor. Om rollen Som Gruppchef för bearbetningsavdelningen leder du det dagliga arbetet för ett team på cirka 20 personer, inklusive en teamledare. Rollen är bred och arbetsuppgifterna omfattar allt från att hantera bemanning till produktionsadministration samt skapa och förbättra rutiner. Avdelningen bearbetar materialet för möbler såsom kapning av bordsskivor, kantlistning och applicering av olika material på exempelvis bordskivor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Aktivt arbete med daglig styrning och optimering av produktionen. Uppföljning av produktion, kvalitet och leveransprecision. Detalj- och kapacitetsplanering utifrån kundorder. Lageroptimering, materialavrop och inventering. Kvalitetsarbete, reklamationer och avvikelser. Ansvara för budget, personal och utvecklingsmål. Aktivt arbeta med kompetensutveckling och medarbetarnöjdhet. Underhållsplanering i samråd med underhållsavdelningen. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som haft ledaransvar inom produktion i tillverkningsindustrin. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Microsoft 365. Samt behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du även talar ytterligare språk. Det är dessutom fördelaktigt om du har erfarenhet av att leda projekt, arbeta med daglig styrning och/eller förbättringsarbete. Som person är du en trygg och närvarande ledare med en naturlig förmåga att motivera och engagera dina medarbetare. Du förstår vikten av att arbeta strukturerat, analytiskt och med ett affärsmässigt förhållningssätt. För att passa in i rollen behöver du vara självständig och inte vara rädd för att ta egna initiativ genom att du har ett öga för vilka arbetsuppgifter som ska göras utan delegering från kollegor. Vi ser gärna att du är målinriktad som person och trivs med att arbeta med ett tydligt fokus på resultat. Dessutom trivs du i förändring och har ett starkt driv att utveckla både processer och människor. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20. ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Svetsare sökes till kunder i Ovanåker Om företaget Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Vi söker nu på uppdrag av kund, erfaren och självgående Svetsare för arbete i området Ovanåkers kommun. I den här annonsen har vi tillsammans med vår kund valt att inte gå ut med kundföretagets namn, men vi kommer att informera dig om det vid en första intervju. Dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta självständigt, ha hand om egna projekt, läsa och bygga efter ritning från grunden till att montera produkter. Dina arbetsuppgifter är blandade arbetet består huvudsakligen av att svetsa större detaljer, såväl i serier som prototyper. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har några års god erfarenhet från arbete med svetsning samt goda kunskaper i ritningsläsning. Du är en kreativ, händig person som vill "hugga i" och hjälpa andra när det behövs. Du har B-körkort, är punktlig och ansvarsfull. Information och kontakt Tjänsten som Svetsare är ett konsultuppdrag, du blir anställd av Wikan Personal och arbetar som uthyrd konsult hos kundföretaget med start omgående. Om du har frågor kring tjänsten, kontakta Catrine Pehrsson via epost, [email protected] eller ring på 0278- 52 33 12. Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se. Wikan Personal kan bland annat erbjuda dig: - Att arbeta för en ledande leverantör inom verkstadsarbete. - Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och löner. - En lokal och närvarande konsultchef. - Friskvårdsbidrag årligen efter 6 månader. - Kollektivavtal.
Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för flera olika verksamhetsområden. Verksamhetsområdena omfattar både stöd och support till övriga förvaltningar samt verksamheter som riktar sig direkt till kommuninvånare och besökare. Den röda tråden för oss som arbetar inom kommunstyrelsen är att vi tycker om att bidra till ett attraktivt samhälle för våra invånare. Dina ansvarsområden Tjänsten som mark- och exploateringsingenjör på planeringsavdelningen innebär att du kommer att jobba med alla sorters mark- och exploateringsfrågor av juridisk, teknisk och ekonomisk art. I arbetet ingår bland annat köp och försäljning av fast egendom, genomförande av detaljplaner, mark- och rättighetsåtkomst för kommunala anordningar samt handläggning av lantmäteriärenden. Du har också det övergripande ansvaret för att långsiktigt förvalta kommunens marktillgångar och ansvarar för handläggning av olika former av nyttjanderättsavtal. I arbetet ingår även ansvar för kommunens förorenade fastigheter samt förvaltning av kommunens skogsfastigheter. Dina närmsta kollegor kommer att vara avdelningens planerare samt planeringschefen. Erfarenhet Erfarenhet inom avtals- och fastighetsjuridiska frågor är meriterande.Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Din roll som mark- och exploateringsingenjör innebär i stor omfattning kontakter med fastighetsägare, exploatörer och andra tjänstepersoner varför du bör vara utåtriktad, ha stor social kompetens, vara tydlig, ha lätt för att samarbeta och ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. God förmåga att arbeta självständigt är en förutsättning, liksom din förmåga att via engagemang och samarbetsförmåga skapa goda relationer. God kännedom om politiska processer är meriterande. Kvalifikationer Relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot lantmäteri, fastighetsrätt eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet bedöms som likvärdig. Körkort motsvarande nivå B är en förutsättning. Frågor Frågor om tjänsten besvaras vecka 25-26 samt 31. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Välkommen att arbeta som präst hos oss i Alfta Ovanåkers församling 100% Tycker du om att arbeta med stora och små, gamla som unga i olika sammanhang och miljöer så är det dig vi söker. Barn och unga, konfirmander likaväl som aktiviteter för daglediga och generationsöverskridande verksamheter är något vi gärna vill arbeta aktivt med. Vi är en församling i södra Hälsingland med vacker natur, många fina kyrkor och kapell, goda medarbetare och förtroendevalda. Vi arbetar aktivt med miljödiplomering, är regnbågscertifierade. Vi arbetar också aktivt i samarbete med olika samhällsaktörer och föreningar. Det är viktigt för oss att vi som församling är en kraft att räkna med i vår bygd. Vi har också ett väl utvecklat samarbete med övriga kyrkor och samfund så det är ett plus om du är intresserad av ekumenik. Allas lika värde är viktigt att lyfta på olika sätt. Låter detta som en plats som skulle passa dig så sök gärna till oss. Boende finns i prästbostad om så önskas. Du behöver ha körkort och tillgång till egen bil.
ValueOne rekryterar ytterligare en Gruppchef till en av Sveriges äldsta producenter för kontorsmöbler och det offentliga rummet, Edsbyn i Hälsingland. Vi söker dig med tidigare ledarskapserfarenhet inom produktion i tillverkningsindustrin med intresse för produktionsadministration och produktionsstyrning. Edsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser. Med högt tempo och fokus ger vi oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla och kvalitetssäkra morgondagens erbjudanden för arbetsplatsen. I ett samarbete med några av Skandinaviens bästa formgivare med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens arbetsplats. Edsbyn grundades 1899 och har idag cirka 140 medarbetare samt en omsättning på omkring 200 miljoner kronor. Om rollen Som Gruppchef för bearbetningsavdelningen leder du det dagliga arbetet för ett team på cirka 20 personer, inklusive en teamledare. Rollen är bred och arbetsuppgifterna omfattar allt från att hantera bemanning till produktionsadministration samt skapa och förbättra rutiner. Avdelningen bearbetar materialet för möbler såsom kapning av bordsskivor, kantlistning och applicering av olika material på exempelvis bordskivor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Aktivt arbete med daglig styrning och optimering av produktionen. Uppföljning av produktion, kvalitet och leveransprecision. Detalj- och kapacitetsplanering utifrån kundorder. Lageroptimering, materialavrop och inventering. Kvalitetsarbete, reklamationer och avvikelser. Ansvara för budget, personal och utvecklingsmål. Aktivt arbeta med kompetensutveckling och medarbetarnöjdhet. Underhållsplanering i samråd med underhållsavdelningen. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som haft ledaransvar inom produktion i tillverkningsindustrin. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Microsoft 365. Samt behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du även talar ytterligare språk. Det är dessutom fördelaktigt om du har erfarenhet av att leda projekt, arbeta med daglig styrning och/eller förbättringsarbete. Som person är du en trygg och närvarande ledare med en naturlig förmåga att motivera och engagera dina medarbetare. Du förstår vikten av att arbeta strukturerat, analytiskt och med ett affärsmässigt förhållningssätt. För att passa in i rollen behöver du vara självständig och inte vara rädd för att ta egna initiativ genom att du har ett öga för vilka arbetsuppgifter som ska göras utan delegering från kollegor. Vi ser gärna att du är målinriktad som person och trivs med att arbeta med ett tydligt fokus på resultat. Dessutom trivs du i förändring och har ett starkt driv att utveckla både processer och människor. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20. ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Gillar du att möta människor i en roll där du verkligen gör skillnad? Jobba hos oss på Systembolaget i sommar! ✨ Till vår butik i Edsbyn söker vi nu dig som vill vara del av vårt unika uppdrag att bidra till bättre folkhälsa genom en ansvarsfull försäljning av alkohol. Hos oss står service och omtanke om människa och miljö alltid i fokus. Anställningen sträcker sig över sommarmånaderna och tjänsten är på ca 30 timmar i veckan. I din roll som försäljare hos oss Arbetet i butik är omväxlande och under en arbetsdag möter du kunder, sitter i kassan, arbetar på lagret och plockar upp varor på våra hyllor. Tillsammans håller vi våra lokaler rena och snygga. Som försäljare hos oss är du Systembolagets ansikte utåt. Stark teamkänsla, högt tempo och trevliga möten kännetecknar arbetet hos oss. Vi lär av varandra och genom utveckling skapar vi resultat tillsammans. Det är i mötet med kunden som vi blir Systembolaget. Vi söker dig som • Har åldern inne (fyllt 20 år) för att kunna möta kunderna som får handla hos oss. • Har god social förmåga och förstår hur du kan bidra till ett bra kundmöte. • Kan arbeta varierande arbetstider, tidigast från 06.00 och senast till 22.00 i juni, juli och augusti. • Gillar att samarbeta och vill bidra till att vi når våra gemensamma mål. • Har ett flexibelt förhållningsätt, en nyfiken inställning till att lära nytt och ett intresse av de möjligheter som moderna digitala verktyg skapar. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ett serviceyrke och/eller med mat och dryck. Vi möter många olika människor i våra butiker och vårt mål är att spegla samhället. Vi välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser för att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att utvecklas och bidra. Vad vi står för och hur vi arbetar I ditt arbete kommer du lära dig receptet på vårt imponerande kundmöte, mer om mat och dryck och hur du bidrar till kraften i 6000 medarbetare. Dina erfarenheter från att arbeta hos oss har du med dig hela livet, oavsett var du är i arbetslivet. Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Dennis Johansson, butikschef, på telefonnummer: 072-0763999. Känns rollen rätt för dig? Kul! Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. I ansökningsformuläret kommer du få svara på ett antal frågor om din kompetens och erfarenhet för rollen. Flitiga som vi är så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att söka redan idag! Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass! ✨ ------- Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 26 jobb