Lediga jobb i Ovanåker
Sök totalt 20 lediga jobb i Ovanåker
Nu söker vi tandläkare till Folktandvården Edsbyn! Vill du jobba hälsofrämjande med människor i alla åldrar, i en organisation som tar tillvara på både kunskap och ambition? Lockas du av möjligheten att få jobba brett, med stora möjligheter till vidareutveckling? Hos Folktandvården Gävleborg hittar du en härlig känsla av att bidra till något större - här blir du en del av ett stort team med mycket stolthet och engagemang i sitt arbete! Hos oss får du även som nyanställd tandläkare ta del av ett tvåårigt introduktionsprogram som omfattar introduktion och handledning på klinik samt ett flertal utbildningsdagar. Kliniken ligger centralt belägen i Edsbyn, i hjärtat av Hälsingland. Här finns närhet till skog och mark, berg och dalar samt sjöar och älvar. Här finns även ett rikt kulturliv med mycket teater, musik och sport. Låter det intressant? Då är Edsbyn och Hälsingland platsen för dig! Kliniken har nio behandlingsrum och tillsammans är vi ett team på 15 medarbetare som hjälper varandra för bästa omhändertagande av patienterna. Hos oss är du viktig. Du ska må bra, utvecklas och ha kul på jobbet. Trivs du så trivs vi och då trivs våra patienter - Välkommen till att bli en del av vårt gäng! ARBETSUPPGIFTER Som tandläkare hos oss jobbar du kliniskt med barn, ungdom och vuxna, inom hela vårdpanoramat. Du leder och arbetar i team med tandsköterska/tandhygienist. Tillsammans strävar ni alltid efter att ge patienten kvalitativ vård i en lugn och omhändertagande miljö. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med en svensk tandläkarlegitimation eller att du är i slutet av din tandläkarutbildning. Alternativt har du utländsk tandläkarlegitimation och ett godkänt resultat på Socialstyrelsens teoretiska kunskapsprov och där nästa steg mot svensk legitimation är att utföra praktisk tjänstgöring. Du har goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Du brinner för ditt yrke och tycker det är viktigt att nå goda resultat tillsammans med patienter och kollegor. Du har ett kreativt arbetssätt och är en god problemlösare. Dina personliga egenskaper utmärks av ditt engagemang och vilja att utveckla både dig själv och verksamheten. Du stimuleras av samarbete och tycker om att arbeta i team, där du gärna delar med dig av dina erfarenheter. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Folktandvården Gävleborg är ett bolag, helägt av Regionen och det fjärde största tandvårdsföretaget i Sverige. Här jobbar ca 450 medarbetare på 13 orter med 19 allmäntandvårdskliniker. Hos oss finns specialister i protetik, parodontologi, käkkirurgi, ortodonti, pedodonti, bettfysiologi, endodonti samt odontologisk radiologi. Drygt 50% av länets vuxna invånare och 95% av barnen och ungdomarna väljer att komma till våra kliniker. Vi har en stark värdegrund som vi är stolta över och som tydligt präglar vår kultur och värderingar. Den ska vara en självklarhet för hur vi agerar i Folktandvården Gävleborg och lyder som följer: • Professionalism och ansvar • Respekt och ödmjukhet • Öppenhet och ärlighet För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Folktandvården Gävleborg AB samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken i annonsen och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan!
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Dina ansvarsområden Arbetet som fysioterapeut i kommunen innebär att du arbetar med hemsjukvård hos personer som bor i ordinärt boende och i kommunens särskilda boenden samt vistas på korttids. Du ingår i ett hälso-och sjukvårdsteam tillsammans med arbetsterapeut, fysioterapeut, sjuksköterskor och rehabassistenter. I samråd med individen görs bedömning av aktivitetsförmåga och behov av rehabiliteringsinsatser. Du arbetar aktivt med rehabilitering inom den kommunala hälso- och sjukvården, handleder personal, ansvarar för bedömning, träning, uppföljning samt förskrivning av hjälpmedel. Du har ett nära samarbete med enhetschefer och omvårdnadspersonal. Det innebär bland annat att handleda/utbilda personalgrupper i ett rehabiliterande förhållningssätt och arbetsteknik, rådgivning till personal samt utveckling. Du arbetar dagtid måndag till fredag. Erfarenhet Erfarenhet av kommunal vård och omsorg är önskvärd, samt erfarenhet att arbeta i olika digitala verksamhetssystem. Goda språkkunskaper i tal och skrift samt vana att dokumentera är ett krav. Du behöver vara trygg i din yrkesroll, tydlig i kommunikationen och strukturerad i ditt arbetssätt Kvalifikationer Du är legitimerad fysioterapeut/Sjukgymnast. Vi söker dig som är positiv, flexibel och som trivs arbeta självständigt samt i team. Du har en god pedagogisk förmåga och har lätt att skapa kontakt med patient, närstående, kollegor och omvårdnadspersonal. Du är trygg i datorbaserad dokumentation, vi dokumenterar i Lifecare HSL . Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrig information Sista ansökningsdag 2025-03-07 Anställningsintervjuer kommer att ske löpande varvid de aktuella tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vårt stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag. Dina arbetsuppgifter Som anhörigstödjare arbetar du med att stötta och avlasta personer som vårdar eller stödjer en närstående med långvarig sjukdom, funktionsnedsättning, demenssjukdom eller kognitiv sjukdom. Arbetet syftar till att förbättra livskvaliteten för både anhöriga och deras närstående genom olika former av stöd och insatser. Arbetsuppgifterna varierar och består dels av avlösarservice i eller utanför hemmet, vilket syftar till att ge anhöriga tid för återhämtning genom att tillfälligt ta över omsorgen om den närstående, dels att erbjuda samtalsstöd för enskilda anhöriga med fokus på att lyssna, förstå och hjälpa till att hantera de svårigheter som upplevs genom att ge råd och tips om hur man hittar balans i vardagen. Vidare ingår det att leda samtalsgrupper och kurser för anhöriga, vilket kan ske på dag- eller kvällstid. Erfarenhet Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med demenssjukdomar och kognitiva sjukdomar inom äldreomsorgen. Du behöver ha en god förmåga att lyssna och skapa förtroende i möten med människor. Erfarenhet av att leda grupper och hålla samtal i stödjande syfte är fördelaktigt. Du behöver ha ett genuint intresse för människor, vilja göra skillnad och drivas av att hjälpa andra. Du bör ha förmågan att kunna hålla dig lugn och kontrollerad i stressade och oförutsedda situationer. Du behöver vara flexibel och kreativ, bra på att planera, strukturera och prioritera ditt arbete självständigt. Krav finns på att du besitter goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Kvalifikationer Du som söker ska vara utbildad undersköterska och inneha bevis från socialstyrelsen för skyddad yrkestitel. Utdrag ur belastningsregistret ska uppvisas. B-körkort Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Vi söker Grovplåtslagare med Robotkompetens till Bollnäs Verkstad AB! Om företaget Bollnäs Verkstad Production AB är specialiserade på tillverkning, svetsning och bearbetning av kompletta plåtkonstruktioner och kan därför tillhandahålla helhetslösningar, spetsteknik och högsta kompetens för skärande bearbetning, svetsning och montage. BVP står för en stor del av värdekedjan för större svetsade komponenter och konstruktioner. Vi kan erbjuda plasma- och laserskärning, bockning, svetsning (robot & manuell), skärande bearbetning och målning. Våra starka och engagerade team med hög kompetens inom sina teknikområden ger oss möjlighet att skapa och utveckla innovativa och kvalitetssäkrade arbetsprocesser tillsammans med våra kunder. Bollnäs Verkstad Production AB har tillgång till gym och även närhet till lunchrestaurang! Dina arbetsuppgifter Du kommer att tillverka och utföra arbete på stora stålkonstruktioner såsom skogsmaskinsramar och kranar, därför ser vi att du är en duktig svetsare och har mycket god erfarenhet av både häftning /punktning och svetsning med olika tekniker. Samt att du ska arbeta med daglig drift och övervakning av robotsvetsarna och ansvara för skötsel och flöde i en robotsvets. Din bakgrund/Dina egenskaper *Erfarenhet av robotsvetsning, samt programmerings vana. *Verkstadsteknisk utbildning och flerårig erfarenhet av MIG/MAG-svetsning. *Erfarenhet i ritningsläsning samt vara kvalitetsmedveten. *Du är teknisk intresserad. Information och kontakt I denna rekrytering samarbetar Bollnäs Verkstad Production AB med Wikan Personal Hälsingland AB. OBS! Allt gällande rekryteringen till tjänsten, information, frågor och funderingar besvaras utav Wikan Personal för mer information om tjänsten kontakta Catrine Pehrsson 076-6493312 eller Magnus Jonsson 076-6493311 Du blir anställd av Wikan personal och arbetar som uthyrd konsult hos Bollnäs Verkstad Produktion AB med ambition att övergå till kundföretaget. Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 14 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Vilka är vi? Aefab är ett helägt fastighetsbolag i Ovanåkers kommun, Hälsingland. Vi förvaltar ca 1 600 lägenheter och flera kommunala fastigheter. Vi är ca 65 anställda som arbetar med allt från ledning och administration till lokalvård och fastighetsförvaltning. Vad innebär tjänsten? Som lokalvårdare hos oss blir du en del av ett team på närmare 30 lokalvårdare med två arbetsledare och en chef. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Lokalvård i bland annat kommunala skolor, förskolor, fritidslokaler, bibliotek, museum, kontorslokaler och serviceboenden. Regelmässig städning samt periodiska insatser som golvvård, fönsterputs och storstädning. Användning av olika städmaskiner och digitala hjälpmedel. Vi söker dig som: - Är ansvarstagande, flexibel och engagerad - Trivs med både självständigt arbete och samarbete i team - Har god hälsa och klarar av ett fysiskt arbete - Är serviceinriktad och bekväm med kundkontakt - Har B-körkort Vi ser gärna att du har erfarenhet och utbildning inom lokalvård. Vi erbjuder: En varierad och fartfylld roll med många samarbeten, arbetsuppgifter och kompetenta kollegor. En organisation som verkar för våra uppdragsgivare med ledorden trygghet, service och framåtanda. Goda förutsättningar för en bra arbetsmiljö och friskvård i flera former.
Bli en del av vårt team! PASS-Team är Bollnäs Kommuns största privata arbetsgivare. Vi utför personlig assistans åt runt 40 assistansanvändare runt om i Hälsingland. Nu söker vi efter dig som kan hjälpa oss i sommar då våra duktiga assistenter ska ha en välförtjänt semester! Behovet finns i Bollnäs, Ovanåkers och Söderhamns kommun. I arbetet som personlig assistent ger du stöd och hjälp till en person i hans/hennes dagliga liv, i hemmet samt ute på olika aktiviteter. Assistenter rekryteras utifrån brukarens behov och önskemål. Arbetsuppgifterna varierar och kan handla om allt från att stötta och ge ramar i vardagen hos någon till att sköta hygien, förflyttningar och mera omvårdande sysslor hos en annan assistansanvändare. Arbetsuppgifterna varierar utifrån personliga intressen, specifik diagnos och hur den enskilde vill leva sitt liv. Vi söker assistenter som är flexibla, lugna, trygga och lyhörda. Arbetstiden variera. Beroende på kan den vara förlagd på dag, kväll, natt eller som dygnspass beroende på vilken assistansanvändare man arbetar hos. Vi jobbar uttalat med en process kring personlig matchning där just du matchas in mot de specifika uppdragen som passar bäst. Den som får hjälpet är alltid en del av processen och är den som har sista ordet kring rekrytering. Du som nyanställd inleder med en förberedande introduktion under våren och kan därefter få hoppa in även innan sommaren vid behov och möjlighet. Förlängd anställning efter semesterperioden kommer i vissa fall finnas. Timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar som OB och jourersättning enligt kollektivavtal (Vårdföretagarna-Kommunal). Friskvårdsbidrag på 2100 kr (för helår, vilket innebär 175 kr/månad). Välkommen med din ansökan vi vår karriärsida senast den 15 maj. Rekrytering pågår fortlöpande, lämna gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Vi söker en produktionsledare med kvalitetsansvar till Metallprodukter! Om företaget På Metallprodukter arbetar vi strategiskt, hållbart och långsiktigt. Vi är nyfikna att utvecklas och ser möjligheter i nya omständigheter. Idag har vi vuxit till att vara ca 30 anställda och omsätta ca 50 miljoner kronor. Vår fabrik ligger i Edsbyn, i natursköna Hälsingland. Produktionen bedrivs i egenägda nyrenoverade lokaler, med modern maskinpark. Som legotillverkare inom plåt och mekanik, produktutvecklar och tillverkar vi allt från displaybärare, kontorsmöbler och butiksinredningar till gymmaskiner och industriprodukter. Dina arbetsuppgifter * Planera, leda och övervaka dagliga produktionsaktiviteter för att möta produktionsmål och deadlines. * Utveckla och implementera produktionsplaner och scheman i samarbete med andra avdelningar, med fokus på effektivitet och minimering av avfall. * Övervaka produktionsprocessen för att säkerställa att produkter produceras till rätt kvalitet och kostnad. * Analysera produktionsdata och rapporter för att identifiera flaskhalsar och effektivitetsproblem samt genomföra lämpliga förbättringsåtgärder. * Hantera och utveckla produktionspersonalen, inklusive att genomföra utbildningar och säkerställa en hög arbetsmoral och teamanda. * Samarbeta med underhållsavdelningen för att säkerställa att maskiner och utrustning är i gott skick och tillgängliga när de behövs. *Utveckla och implementera företagets kvalitetsstrategier och policyer *Övervaka och analysera kvalitetskontroller och inspektioner *Genomföra interna och externa revisioner för att säkerställa efterlevnad av kvalitetsstandarder *Identifiera förbättringsområden och leda initiativ för kvalitetsförbättringar *Utbilda personal om kvalitetsstandarder och bästa praxis *Hålla kontakt med kunder och leverantörer angående kvalitetsrelaterade frågor *Rapportera om kvalitetsrelaterade resultat och förbättringar till ledningen Din bakgrund/Dina egenskaper *Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som platschef eller inom liknande roll, gärna med kvalitetsansvar. *Erfarenhet av att leda och utveckla team. *Förmåga att hantera och driva projekt mot uppsatta mål. *Stort engagemang för säkerhet, arbetsmiljö och hållbarhet. *Har goda kommunikativa färdigheter och en strukturerad arbetsmetod. *Vana av att arbeta i Monitor, samt goda kunskaper i ritningsläsning. *Vi ser gärna att du bor i närområdet, eller kan tänkas flytta hit. Information och kontakt I denna rekrytering samarbetar Metallprodukter med Wikan Personal Hälsingland AB. OBS! Allt gällande rekryteringen till tjänsten, samt information, frågor och funderingar besvaras utav Wikan Personal för mer information om tjänsten kontakta Catrine Pehrsson 076-649 33 12. Om Wikan Personal Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 14 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kunden är en man som behöver stöd och hjälp med sin vardag. Du jobbar i kundens hem utifrån uppsatta och tydliga rutiner. Kunden är talande och berättar vad han behöver ha hjälp med. Vi söker en kvinlig personlig assistent som kan hoppa in vid korttidsfrånvaro nu under våren men också har möjlighet att jobba under sommaren. Du bör behärska svenska i både tal och skrift. Du kommer få introduktion hos kunden för att säkerställa trygghet mellan dig och kunden. Vi söker dig som är van att jobba utifrån uppsatta rutiner. Du kommer jobba aktivt utifrån kundens behov . Du ska ha hög arbetsmoral och ansvarskänsla. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, gärna som personlig assistent. Då det är kunden som väljer sin assistent så kommer vi att lägga stor vikt kring personligheten. Rekryteringen sker löpande så ansök redan idag. Välkommen in med din ansökan! Företagsinformation Inkludera Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vårt stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag. Är du undersköterska och vill ha ett spännande och givande arbete där du får möjlighet att utföra många olika arbetsuppgifter under en arbetsdag? Då ska du söka till oss på Hemtjänsten i Ovanåkers kommun. Arbetsuppgifter Hemtjänsten i Edsbyn är uppdelad i 5 områden. Arbetet består av omvårdnadsuppgifter där du hjälper en enskilde i dennes hem med de insatser som är beviljade utifrån socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Det handlar om personlig omvårdnad och sociala insatser samt servicesysslor som exempelvis städ och tvätt. Ett individanpassat förhållningssätt ligger som fokus i arbetet där social dokumentation är en viktig del. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att medverka vid teamträffar och vårdplaneringar samt att utföra social dokumentation. Som undersköterska har du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Erfarenhet Det är meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorg och specifikt arbete inom hemtjänst samt utbildning och erfarenhet av arbete med människor som har olika former av demens/psykiatri och omfattande omvårdnadsbehov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska med godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande. Du behöver kunna uppvisa bevis från Socialstyrelsen för skyddad yrkestitel. För att trivas hos oss bör du ha ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du behöver vara flexibel, ansvarsfull, självständig, lyhörd för andras behov, ha god servicekänsla och samarbetsförmåga. Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera. Det ställs krav på att du som söker har goda kunskaper i att använda det svenska språket i både tal och skrift då kommunikation och dokumentation är viktiga och framstående delar av de aktuella tjänsternas arbetsuppgifter. Det innebär att du behöver ha godkända betyg i Svenska på grundläggande nivå delkurs 4 eller grundskola (Åk 9), samt att du har god datavana. För att kunna arbeta hos oss behöver du ha mobilt Bank-ID. Övrig information Vi ser gärna att du är vaccinerad mot covid-19 för att arbeta inom våra verksamheter, vilket för närvarande innebär att du ska ha fått minst tre (3) doser vaccin mot covid-19. Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras vid eventuell anställning. Kom ihåg att beställa hem utdraget i god tid då detta kan ta lite tid att få hem. Schemat innehåller arbetspass förlagda på dag och kväll samt tjänstgöring varannan helg utifrån brukarnas och verksamhetens behov. Sista ansökningsdag 2025-02-21. Intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vårt stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag. Är du undersköterska och vill ha ett spännande och givande arbete där du får möjlighet att utföra många olika arbetsuppgifter under en arbetsdag? Då ska du söka till oss på Hemtjänsten i Ovanåkers kommun. Arbetsuppgifter Hemtjänsten i Alfta är uppdelad i 4 områden. Arbetet består av omvårdnadsuppgifter där du hjälper en enskilde i dennes hem med de insatser som är beviljade utifrån socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Det handlar om personlig omvårdnad och sociala insatser samt servicesysslor som exempelvis städ och tvätt. Ett individanpassat förhållningssätt ligger som fokus i arbetet där social dokumentation är en viktig del. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att medverka vid teamträffar och att utföra social dokumentation. Som undersköterska har du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Erfarenhet Det är meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorg samt utbildning och erfarenhet av arbete med människor som har olika former av demens/psykiatri och omfattande omvårdnadsbehov. Krav på goda kunskaper i att använda sig av det svenska språket i både tal och skrift då kommunikation och dokumentation är viktiga och framstående delar av de aktuella tjänsternas arbetsuppgifter. Kvalifikationer Vi söker dig som har undersköterskeutbildning med godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande. Du behöver kunna uppvisa bevis från Socialstyrelsen för skyddad yrkestitel. För att trivas hos oss bör du ha ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du behöver vara flexibel, ansvarsfull, självständig, lyhörd för andras behov, ha god servicekänsla och samarbetsförmåga. Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera. Du behöver ha: - B-körkort på manuell bil. - Dokumentationsvana och god datavana. - Mobilt Bank-ID för inloggning i våra system. - Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras vid eventuell anställning. Kom ihåg att beställa hem utdraget i god tid då detta kan ta lite tid att få hem. - Arbeta obekväm arbetstid då schemat innehåller arbetspass förlagda på dag och kväll samt tjänstgöring varannan helg utifrån brukarnas och verksamhetens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrig information Sista ansökningsdag 2025-02-21 Anställningsintervjuer kommer att ske löpande varvid de aktuella tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras vid eventuell anställning. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 20 jobb